Raed Arafat: 26 de oameni au murit inecati in mare vara aceasta. Sunt discutii privind infiintarea unei politii a plajelor, trebuie sa se ajunga si la sanctiuni

de V.M.     HotNews.ro
Duminică, 20 august 2017, 18:41 Actualitate | Esenţial

Raed Arafat
Foto: Agerpres
Echipajele medicale de la punctele de prim-ajutor instalate pe plajele litoralului romanesc au intervenit in peste 900 de cazuri, incepand cu 15 iunie, a declarat duminica secretarul de stat in Ministerul Afacerilor Interne (MAI) Raed Arafat, precizand ca, de la inceputul sezonului, au existat 26 de cazuri de inec, citeaza News.ro. El a mai spus ca la nivelul ministerului sunt discutii privind infiintarea unei politii a plajelor, asa cum au cerut salvamarii, pentru sanctionarea turistilor care intra in mare fara a tine cont de avertismente.

"Numai in acest an, pana acum, au fost peste 900 de interventii ale celor sase puncte de prim-ajutor implementate pe plaja, pe timpul sezonului. Au inceput pe 15 iunie si vor ramane pana la finalul sezonului, in jur de 15 septembrie. Sunt mai multe vieti salvate de catre echipajele respective pana la sosirea echipajelor medicale care le-au preluat. Au fost 26 de inecuri in care nu s-a putut face resuscitarea. Fata de anul trecut, este o scadere, dar vom da un raport la finalul sezonului", a declarat Raed Arafat, intr-o conferinta de presa sustinuta duminica la Constanta.

Intrebat despre o posibila politie a plajelor, asa cum au cerut salvamarii, pentru sanctionarea turistilor care intra in mare fara a tine cont de avertismente, secretarul de stat a spus ca se discuta despre acest lucru la nivelul ministerului si ca "trebuie sa se ajunga si la sanctiuni".

El a mai spus ca este vorba si despre bunul simt al oamenilor, care ar trebui sa respecte atentionarile salvamarilor.

"Ce sa mai spun, bunul simt, sa asculti ce spune salvamarul. Cand iti spune salvamarul sa nu intri in apa si tu intri in apa, ai o problema. E ca si cand ti se spune sa iti pui centura si tu nu o pui, faci accident si te mira ca esti facut praf, pentru ca, daca purtai centura, poate ieseai pe picioarele tale din accident. Cand salvamarul iti spune sa nu intri in apa si tu intri, o faci pe propria raspundere. Acum, implementarea unor sanctiuni e o chestiune care se analizeaza", a subliniat Raed Arafat.

In zonele unde au fost inregistrate in ultimii cinci ani cele mai multe situatii de urgenta au fost instalate, la inceputul sezonului estival, corturi de prim-ajutor, fiind vorba despre plajele din Mamaia, Eforie Nord, Eforie Sud, Costinesti, Saturn si Techirghiol.


Citeste mai multe despre   




















Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

4946 vizualizari

  • 0 (14 voturi)    
    alta politie ... (Duminică, 20 august 2017, 18:48)

    vorbeste lumea [utilizator]

    chiar simteam lipsa ...
    o noua politie chiar ca ne trebuia ...
    • +5 (5 voturi)    
      prin centru Bucurestiului (Luni, 21 august 2017, 8:12)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui vorbeste lumea

      noapte de noapte se fac concursuri de motociclete si liniute cu masini zgomotoase. Se caca lumea pe ea de lege chiar in jurul parlamentului. Politia doarme sau e la pensie se pare, alesii fac bani, ii doare-n cur de respectarea legii...
      E cea mai mica problema ca se moare nerespectand legea, problema Romaniei e ca tara insasi moare din cauza NEAPLICARII LEGILOR EXISTENTE.
      Cate milioane de oamneni scarbiti au plecat si vor mai pleca de aici ????
      Pe cand un sondaj cu motivele evadarii din aceasta tara?
      • +4 (4 voturi)    
        Ma insel eu? (Luni, 21 august 2017, 12:38)

        Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui rov

        Gresesc eu sau peste toate polițiile stea se află ministeasa secretara de la o scoala din Videle? Pai cu o incompetenta slugă a hotului din Teleorman, la ce sa ne așteptăm?
        • +3 (3 voturi)    
          usurel (Luni, 21 august 2017, 13:29)

          srpc [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

          derbedeii isi fac de cap fara jena, indiferent cine e ministru, fiindca orice propunere de lege care sanctioneaza dur incalcarea linistii si ordinii puiblice e respinsa pe motiv de drepturile infractorului (pardon, omului)
  • -2 (12 voturi)    
    sanctiuni pentru morti (Duminică, 20 august 2017, 18:50)

    de-departe-vin [utilizator]

    gandire de militian: sanctiuni pentru cei care se ineaca in mare.
  • +2 (18 voturi)    
    astia din PSD n-au auzit de dreptul de-a alege (Duminică, 20 august 2017, 18:53)

    Kivek [utilizator]

    daca intri in mare chiar daca ti se spune sa nu intri o faci pe raspunderea ta, care e problema?

    sa-a facut PSD stapan si pe marea neagra...
    • +3 (9 voturi)    
      problema e simpla (Luni, 21 august 2017, 1:53)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      chiar si atunci cand este steag rosu si cineva e in pericol de inec, salvamarii isi risca viata sa-l salveze.
      daca vrei sa te joci cu moartea, gasesti sigur un colt de litoral fara steaguri rosii, fara salvamari, fara public. cand o faci pe o plaja publica, respecti regulile.
  • +34 (44 voturi)    
    huh, ce? (Duminică, 20 august 2017, 18:56)

    thebblack [utilizator]

    e nevoie de o politie a plajelor, dar pentru aia cu masini pe plaja, cu caini care se ... ep unde vor ei si nu aduna nimeni, pentru vanzatori de mancare stricata pe plaja... e nevoie de o sectie suplimentara a garzii de coasta pentru cei cu barci cu motor si skijeturi.

    pentru tampitii care intra in apa cand e steagul rosu solutia e simpla... salvamarii stau pe mal. 26? 2600 sa fie in fiecare an. 26000 chiar. darwin sa traiasca!
    • +5 (9 voturi)    
      ... (Duminică, 20 august 2017, 21:32)

      Yo_yo [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

      Ai si nu ai dreptate. De ce sa nu se scoata niste bani din prostia unora si de ce nu sa se mai faca niste institutii din care se pot scoate niste bani pe cocoasa prostimii!!! Ar putea marii numarul de salvamari si sa le dea si niste chitantiere. Este foarte simplu, Sau cu bagabontii de la locala ca tot taie frunza la caini si se cred din FBI. ////
      • +1 (13 voturi)    
        Sunt si zile fara steag rosu? (Duminică, 20 august 2017, 23:08)

        serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui Yo_yo

        Parca ziceau la Digi ca sezonul asta 48 de zile au arborat steagul rosu sez asta adica cred ca mai-august deci cam 1 din 3 zile steag rosu. Vezi-doamne legatura cu incalzirea globala si fenomene extreme.
        Parerea mea e ca steagul rosul arborat e pus mai mereu ptr ca inseamna 0 raspundere in fata unei comisii de ancheta / televiziuni in caz de doamne-fereste de aceea se pune cam in fiecare zi.
        Si prostia asta are exact acelasi efect cu bariera de la tren care coboara cu o ora inainte sa vina trenul de multi se bazeaza ca au timp berechet sa treaca ca de obicei. Multi zic, da bineinteles ca si azi e steag rosu, cand poate ca defapt tocmai atunci sunt conditii pr bune de steag rosu.
        • 0 (2 voturi)    
          hmmm, nu (Luni, 21 august 2017, 8:23)

          thebblack [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

          nici la bariera nici la steagul rosu nu ai dreptate.

          barierele coboara in 2 feluri, automat sau manual. alea automate coboara pe baza unui semnal electric plasat cu oarece distanta inainte de trecerea la nivel. daca din indiferent ce motive trenul circula cu o viteza mai mica decat cea proiectata pentru segmentul respectiv, durata dintre coborarea barierei si trecerea trenului va creste. la alea manuale e in mare parte acelasi lucru. nenea ala stie ca la ora cutare trece trenul, lasa bariera. si trenul are intarziere...

          steagul rosu nu se arboreaza in functie de erectia unui gras de la politia locala. conditiile meteo, viteza curentilor si inaltimea valurilor sunt factori concreti care pot fi masurati direct. doar ca de ce le mai multe ori, idiotii se conving de realitatea masuratorilor cu pretul propriei vieti.
          • 0 (0 voturi)    
            hmmm (Luni, 21 august 2017, 15:05)

            serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

            Adica nu ai trait pe propria piele cazuri in care ai stat 30 min la bariera automata? Ce e asa greu sa pui senzorul ala de proximitate de bariera la 2km, nu avem trenuri de mare viteza.
            Si esti sigur, primeste salvamarul datele de la satelit sau institutul meteo. Or fi si in timp real si-i suna personal pe fiecare sa arboreze steagul de alta culoare. Si chiar de ar fi asa are cineva in tot lantul asta vreun interes sa nu il puna pe rosu si sa scape de eventuale anchete care sa-l acuze de neglijenta in serviciu ptr care au murit x persoane?
            • 0 (2 voturi)    
              :)) (Luni, 21 august 2017, 16:47)

              thebblack [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

              2 km... si marfarul care merge cu 5 sa nu se dezmembreze... fa calculul. incearca sa faci corelatia intre timpul asteptat si viteza trenului care iti trece prin fata. s-ar putea sa ramai surprins.

              daca vreun salvamar ar face asta, nu l-ar ajuta la nimic. nu masoara el cu rigla si ridica steagul rosu. masuratorile raman inregistrate. semnalul se transmite el cumva, ca salvamarii aia nu sunt de capul lor acolo.

              si am dubii ca un salvamar sau salvamontist poate acuzat de neglijenta in serviciu. cel mult un idiot sa o faca. victima s-a dus din proprie initiativa intr-un mediu inerent periculos, daca o pateste, salvatorul e doar ceva suplimentar caruia trebuie sa ii multumesti ca macar incearcasa te salveze. CHIAR DACA NU REUSESTE.

              ah, poate doar invers, sa fie condiii de steag rosu si sa nu il ridice, da, atunci poate fi acuzat fara probleme de neglijenta.
              • -1 (3 voturi)    
                De ce n-ar trebui sa fie raspunzatori (Luni, 21 august 2017, 19:18)

                serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

                Ce ii exclude de o neglijenta in serviciu? Adica se poate cere acheta la timpul de raspuns al Salvarii la 112, sau de ce a murit Ghiuri Pascu dupa ce l-a vizitat salvarea, dar nu poti sa-l iei la intrebari pe un salvamar unde se afla la momentul cand unul se inneca si el pare ca era dupa fete?
                Repet intrebarea daca tu ai lucra in tot lantul asta, de ce nu ai arbora mereu sa fii absolvit de orice vina care ti s-ar putea impune cand a murit cineva? Daca e steagul rosul clar nu era vina ta nu? Ca salvamar, macar sa nu fii nevoit sa te dai jos de pe scaun din turn si doar sa fluieri la lume sa iasa din apa.
                • 0 (0 voturi)    
                  :)) (Miercuri, 23 august 2017, 12:23)

                  thebblack [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

                  analogia ta este total aiurea. nu au chiar nici o asemanare rolurile ambulantei si salvamarului. nu am vazut niciodata avertismente de la minsiterul care o fi el "astazi nu va imbolnaviti, ca e frig afara si ambulanta nu porneste"

                  daca salvamarul e dupa fete atunci cand NU e steagul rosu arborat, da, e neglijenta.
                  daca salvamarul arboreaza steagul rosu ca sa se duca dupa fete, e neglijenta.

                  dar daca steagul rosu e arborat justificat si prostul intra in apa si se ineaca, salvamarul chiar nu are nici o vina. de ce e viata marlanului mai importanta ca viata salvamarului? sau tu crezi ca salvmarii aia au branhii si nu se ineaca?

                  sau fie si cu zici tu. dar ORICE interventie pe steag rosu sa fie platita integral, indiferent de rezultat, de "victima". si in operatune sa plece salvmarii cu tot ce le trebuie, de la elcipoter pana la submarin atomic.
      • 0 (6 voturi)    
        Nu sunt de acord! (Luni, 21 august 2017, 0:35)

        Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui Yo_yo

        Îmi limitează din libertate.
        • 0 (0 voturi)    
          prea bine (Luni, 21 august 2017, 13:31)

          srpc [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

          dar sa nu-i aud pe ai tai ca acuza pe cineva dupa ce te ineci
      • +1 (5 voturi)    
        aberant. cati bani poti sa strangi din asa ceva? (Luni, 21 august 2017, 1:54)

        Kivek [utilizator] i-a raspuns lui Yo_yo

        daca te amendeaza pt intrat in mare, nu mai intra nimeni deci nu se strang bani asa ca ideea ta e aberanta!
      • 0 (2 voturi)    
        tu nu traiesti in romania, nu? (Luni, 21 august 2017, 8:11)

        thebblack [utilizator] i-a raspuns lui Yo_yo

        amenzile nu ar fi platite si oricum nu ar acoperi bugetul. iar mare parte din buget ar fi capusat , angajati ar fi tot felul de nepoti incompetenti si spagari iar in final numarul de morti ar fi la fel de mare, romania ar fi mai saraca cu cateva milioane de euro si cativa bugetari si-ar mai trage niste vile, terenuri, excursii exotice.
  • +1 (13 voturi)    
    Bagam ceva refugiati Arafatule ? (Duminică, 20 august 2017, 19:13)

    Plagarus [utilizator]

    Trece-i pe fundatia matale si mai aduni ceva banet !
  • +3 (5 voturi)    
    prostii (Duminică, 20 august 2017, 19:41)

    codyrocco [utilizator]

    pot sa dispara
  • 0 (10 voturi)    
    salvamarii (Duminică, 20 august 2017, 19:43)

    sareta [utilizator]

    Poate ar trebui si o analiza a eficientei salvatorilor ! Poate n-au ce le trebuie :ambarcatiuni speciale ,pistoale de aruncat parame,de baraje plutitoare ,etc.Exista experti la Institutele de marina (sau ar trebui sa existe),mai apelati si la ei pentru solutii mai bune .Lasati-o mai moale cu politia care s-ar distra de minune avand in vedere ca placerea lor este sa -si arate muschii numai cu persoanele baute (care-s destul de multe in vacanta si pe nisip ).
    • +9 (11 voturi)    
      Franta (Duminică, 20 august 2017, 23:14)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui sareta

      In Franta cand se ridica steagul rosu salvamarii pleaca acasa ! Esti prost si intri in apa, asta e !
  • +13 (13 voturi)    
    Hmm... (Duminică, 20 august 2017, 20:16)

    Fraier cu geaca de piele de vaca [utilizator]

    Nu mai bine lasam selectia naturala sa decida?
  • +10 (12 voturi)    
    Nu sunt atitia salvamari citi prosti intra in apa. (Duminică, 20 august 2017, 20:29)

    quietguy58 [utilizator]

    Nu sunt atitia salvamari citi prosti intra in apa desi li se spune si li se repeta ca nu trebuie sa intre in apa pentru isi pot pierde viata.
  • +5 (11 voturi)    
    Aha, inca o politie.... (Duminică, 20 august 2017, 20:51)

    IancuJianu [utilizator]

    ...in loc de educatie.
    Prea multi bani cheltuiti pentru constringeri in loc sa-si faca si selectia naturala treaba...
  • +8 (10 voturi)    
    Stupid (Duminică, 20 august 2017, 21:29)

    stani [utilizator]

    Oare cati oameni mor in fiecare an din cauza caniculei? Si in cazul asta se dau avertismente si totusi multi oameni cu probleme de sanatate ies din casa in mijlocul zilei. Deci pe cand politia caniculei?
    • +6 (6 voturi)    
      stupid!!! (Duminică, 20 august 2017, 23:05)

      exilatul [utilizator] i-a raspuns lui stani

      pai eu as zice de ..politia prostiei...problema e ca ar trebui citeva milioane de politisti...
      • +1 (1 vot)    
        N-ai nicio șansă contra prostiei, (Luni, 21 august 2017, 7:03)

        Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui exilatul

        e ca și cum ai înota contra curenților din mare... care pot fi folosiți totuși să produci de energie. De altfel și cu prostia poți face multe lucruri utile atâta timp cât o lași să curgă la vale.
  • +5 (5 voturi)    
    Sancțiune mai mare ca înecul? (Duminică, 20 august 2017, 23:05)

    mr_mojo [utilizator]

    Până la urmă funcționează și selecția naturală.
  • +3 (9 voturi)    
    Politia asta (Luni, 21 august 2017, 0:26)

    ValentinV [utilizator]

    Va fi tot cu pensii speciale? Mai trebuie cateva pile puse pe functii?
  • +2 (10 voturi)    
    ;) (Luni, 21 august 2017, 1:04)

    cvi [utilizator]

    Imi inchiui un dialog intre un salvamar si un american venit sa faca surf la Mamaia:
    "Boss, azi nu se poate. Sunt valuri!!!"
  • 0 (2 voturi)    
    platitorii de taxe (Luni, 21 august 2017, 7:46)

    microbistu' [utilizator]

    Le mor platitorii de taxe, asta ii ingrijoreaza! Se vede fundul sacului si nu mai au de unde fura pesedeii! Nu le pasa lor de oameni. Daca le-ar pasa de oameni, ar investi in spitale civilizate!
  • +2 (2 voturi)    
    Sunt mii de alti morti pe sosele... (Luni, 21 august 2017, 7:50)

    justin puscasu [utilizator]

    in numele aceleiasi libertati de a incalca orice reguli.
    Am impresia ca nevoia asta a romanilor de a avea o politie care sa stea cu batul langa ei in orice situatie e cea mai cumplita forma de prostie colectiva.
  • 0 (2 voturi)    
    Selectie naturala bre (Luni, 21 august 2017, 8:45)

    Zummm [utilizator]

    .
  • 0 (0 voturi)    
    nu trebuie facut nimic (Luni, 21 august 2017, 15:04)

    Walking_dead [utilizator]

    Ce s-a intimplat se numeste selectie naturala. Daca vezi ca salvamarul a fluturat steagul rosu iar tu intri in mare inseamna ca esti inconstient sau prost si e mai bine sa mori decit sa-ti dai genele mai departe.
  • 0 (0 voturi)    
    Morti (Luni, 21 august 2017, 15:10)

    Lukis [utilizator]

    D-le Arafat, exista Politia Circulatie si avem sute de morti...
  • 0 (0 voturi)    
    Nu Domnule Arafat , (Luni, 21 august 2017, 19:47)

    A310 [utilizator]

    singura masura care trebuie luata este aceea din Germania , si anume cand se ridica steagul rosu , salvamarii parasesc plajele , iar cei IRESPONSABILI nu au decat sa isi riste viata .


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version