Carmen Dan, despre cozile de la pasapoarte: Nu se poate dubla numarul de personal sau de ghisee. Vom prelungi valabilitatea actelor de la 5 la 10 ani

de N.O.     HotNews.ro
Duminică, 13 august 2017, 21:43 Actualitate | Esenţial

Carmen Dan
Foto: Facebook - Carmen DAN
Ministrul Carmen Dan a spus duminica seara la Antena  exista o initiativa legislativa de a prelungi valabilitatea pasapoartelor de la 5 la 10 ani, dar in legatura cu cozile de la ghisee, nu poate configura un sistem doar pentru valorile extreme, intrucat nu exista personal si nici ghisee. 

"Am intiat o initiativa de modificare a legii", a spus Carmen Dan anuntand ca se lucreaza la extinderea valabilitatii pasaportului de la 5 la 10 ani.

Potrivit acesteia, de doua -trei luni de zile, numarul cererilor procesate pe zi este de 11.000-12.000.

"Nu se poate dubla numarul de personal sau de ghisee. Nu putem configura un sistem doar pentru valorile extreme.(...) S-a prelungit programul de lucru. In acest domeniu nu ne-am permis sa dam concedii, se lucreaza in zilele libere, in 16 judete si in Bucuresti".

"In Bucuresti, catre sfarsitul lunii august vom operationaliza acel punt de lucru in Plaza mall", a mai spus Dan.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

5393 vizualizari

  • +56 (60 voturi)    
    ba... (Duminică, 13 august 2017, 21:48)

    liviu_ [utilizator]

    astia de la psd sunt mai prosti decat prevede legea
    • +48 (50 voturi)    
      . (Duminică, 13 august 2017, 22:06)

      Evq [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Nu-i nimic, vor da o lege prin care se coboară limita inferioară a prostiei și gata!
      • +32 (32 voturi)    
        Nu pot sa dea legea (Duminică, 13 august 2017, 23:54)

        1anonim [utilizator] i-a raspuns lui Evq

        Pentru ca doar noi constatam ca ei sunt prosti; ei nu realizeaza asta, ei sustin ca aia e normalitatea. Daca le sugerezi sa se inspire de pe afara, Europa civilizata sa zicem, or sa cada pe spate, si-ii mare pericol sa ramanem fara ei cand or realiza ca se poate si altfel; ( formalitatile de pasaport - sau alte acte- sa fie demarate online, cu cerere, cu atasamente la acte si ce mai vor, ei sa ia in considerare timpul ce le e necesar pentru verificari, iar cand tu faci programarea online cu data si ora la care ei sa-ti vada mutra, sa confrunte scanurile pe care le-ai trimis cu originalele aduse de tine, sa-ti faca poza si sa trimita la imprimare documentul ...
        • -7 (9 voturi)    
          mi se pare o exagerare populista !! (Luni, 14 august 2017, 13:44)

          Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui 1anonim

          mi se pare o exagerare populista a cetatenilor romani "stranieri" care sunt in CONCEDII bine mersi si vor ca cei de la Pasapoarte pe langa ca muncesc si in zilele libere si chiar de zi nationala Sf Maria sa mai faca si program sambata-duminica pentru ca deh... el "stranieru" nu a putut face pasaportul la Ambasada Romaniei din Italia, Spania, etc ci vrea sa il faca acasa, daca tot a venit !!!


          Si cei care sunt angajati la acest serviciu sunt oameni si banuiesc ca multi din cei care vor pasaportul in august nu este ca ia expirat in august ci pentru ca pur si simplu s-a trezit acuma ca il vrea


          PS: o masura excelenta ar fi, intradevar, prelungirea la 10 ani a termenului de valabilitate

          5 ani este cam putin.
          • +7 (9 voturi)    
            ce gindire... (Luni, 14 august 2017, 16:22)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

            Mestere, cind intr-un judet ca Iasi-ul, care deserveste 1 mil de locuitori, plus citeva sute de mii de moldoveni cu cetatenie romana tu ai 4 ghisee de pasapoarte, ceva nu e in regula. N-a zis nimeni sa munceasca politistii duminica. Eu chiar i-am admirat pe oamenii aia pentru rabdarea de care au dat dovada cu toata harmalaia si lumea nemultumita. Solutia e sa faci inca 2-3 ghisee cu programare online, functionabile pe timpul verii cind e aglomeratie. Si ai rezolvat problema. Iar pentru finantare, poti pune o taxa suplimentara pe ghiseele de vara. Eu sunt ferm convins ca 90% din cei care stau la coada vara de la 3 dimineata ca sa prinda rind la pasaport ar da oricind 100-200 de lei in plus pentru pasaport obtinut cu programare online.

            Si apropos, vara nu vin doar stranierii, ci si romanii care-si fac vacanta afara si au nevoie de pasaport la copii ca sa-i poata scoate din tara.
      • +23 (23 voturi)    
        fals! vor da o lege prin care 2 ore vor deveni (Luni, 14 august 2017, 0:22)

        qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui Evq

        12 minute!!!

        in felul acesta, nu vei astepta decat 36 de minute la coada.
        • +13 (13 voturi)    
          Sau tanti secretara da o alta lege (Luni, 14 august 2017, 11:38)

          ABetterWorldWithoutVladimir [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

          Prin care se interzic cozile sub pretextul de manifestatie publica neautorizata si s-a rezolvat problema.
          La cat de destept e Livache, credeti ca gasea pe cineva competent sa il urmeze?
          Eu unul personal il scuipam in fata.
    • +22 (24 voturi)    
      secretara a initia o initiativa (Duminică, 13 august 2017, 22:37)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      care sa o initieze pe ea in initiativa
    • +12 (14 voturi)    
      Nu sunt prosti.Sunt foarte vicleni (Luni, 14 august 2017, 11:53)

      Frank777 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      In mod deliberat valabilitatea pasaportului este 5 ani.Pasapoartele sunt fabricate de banca nationala dar elementele de siguranta sunt importate de la o firma din Ungaria.De aici se intelege ca profitul este in raport cu numarul pasapoartelor.Si daca profitul este mai mare poate pica ceva si pe la executanti.Apoi angazatii de la pasapoarte daca isi pierd puterea data de termenul de 5 ani devin niste functionari obisnuiti.Acum sunt functionari cu deosebita importanta.Toti sefii de la pasapoarte si ierarhia din subordine sunt niste boieri locali care rezolva chestii si isi tin copii pe la facultati din rezolvari,isi fac o casa sau doaua si sunt baietii cu influenta pe plan local.Daca pasapoartele vor avea valabilitate 10 ani toate aceste avantaje dispar.In acest caz avem un exemplu de coruptie planificata la nivel de stat cu rezultanta scaderea nivelului de calitatea a vietii pentru romani.Totul este planificat ca sa profite la niste smecheri.NU SUNT PROSTI.De ce nu se aplica o stamplia pe pasapoartele existente sa le prelungeasca valabilitatea????E mai simplu.De ce ?Pai banul ...
  • +46 (46 voturi)    
    Birocrația! (Duminică, 13 august 2017, 21:53)

    Sar Castic [utilizator]

    Simplificați birocrația!

    Alte țari europene nu au aceste probleme, având 90% mai puțin personal platiți din bani publici!

    Iar pașapoarte pe 5 ani... mi se pare o stratagemă de a aduna mai multe taxe! 10 ani ar trebui sa fie minim! Ca in alte țări europene!
    • +25 (27 voturi)    
      Chiar iti meriti numele! (Duminică, 13 august 2017, 22:52)

      Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui Sar Castic

      Daca ar simplifica birocratia, ar face pe 10 ani pasapoartele, ar apela la informatizare pentru eficienta ci nu doar de fatada ca "asa e acum" cum ar mai lua salarii babane securisti, kaghebisti, amante, borfasi si pile din administratie? Si dupa zeci de ani de frecus al fraierilor care n-au vrut sa se stearga la fund cu cetatenia cine ar mai primi pensii "speciale" (furt ordinar)?
      Vorbim de un stat esuat, ciuruit de kaghebisti, care nu ofera prin batausii angajati in institutiile de forta securitate, care nu ofera prin sistem sanatate, care ofera pensii dupa ce statistic vorbind esti mort!
      Este un stat caruia nu ar trebui sa i se mai plateasca taxe si in care revolta sa cuprinda toata tara!
    • +7 (7 voturi)    
      Nu e normal? (Luni, 14 august 2017, 10:56)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Sar Castic

      Mafiotii din PSD de unde sa fure bani? Din tot mai multe taxe, sa aiba de unde se îmbuiba Dracnea și gașca lui de hoți.
  • +33 (33 voturi)    
    nu se poate.. (Duminică, 13 august 2017, 22:06)

    Mistrelutz [utilizator]

    pf..ne-am saturat de ''nu se poate'' ...
    luati primul omul de pe strada care stie care e capitala Romaniei si scrie corect romana...puneti-l in locul doamnei si o sa vedeti ca..surpiza ! chiar se poate !!
    Spuneti corect...ca nu se vrea ! nu ca nu se poate..
    • 0 (0 voturi)    
      Exista si automate (Marţi, 15 august 2017, 14:31)

      JohnR [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

      Angajatii ar trebui sa se ocupe numai de persoane care nu au mai avut pasaport anterior.
      Pentru cei care au deja datele in sistem, exista automate care emit pasapoarte biometrice fara nici un angajat. Insa coruptia si prostia e mare in Romania.
  • +40 (40 voturi)    
    hotilor (Duminică, 13 august 2017, 22:18)

    gnd [utilizator]

    Bai hotilor, ati redus valabilitatea pasapoartelor ca sa ne luati mai multi bani din buzunare, dupa care ati marit si taxele pt pasaport, din acelasi motiv. Toate tarile civilizate dau pasapoarte pe 10 ani. Voi nu mai stiati de unde sa scoateti bani si v-ati batut joc si de asta....nici sa plecam din tara nu ne-ati mai lasa, daca ar fi dupa voi ne-ati inchide in lagar sa muncim sa va dam voua tot. Hotilor.
  • +23 (23 voturi)    
    Next (Duminică, 13 august 2017, 22:23)

    nikulae [utilizator]

    Următoare prelungire va fi pentru mandatul parlamentarilor, +4 ani ca .... nu avem timp de alegeri
    • -10 (16 voturi)    
      Ar fi o măsură destul de bună (Duminică, 13 august 2017, 22:42)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui nikulae

      S-ar mai economisi ceva bani la buget... plus că românul tot PSDul îl va vota.
      • +6 (8 voturi)    
        Asa e (Luni, 14 august 2017, 10:56)

        Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

        Un popor de hoti voteaza hoti. S-a vazut
  • +26 (26 voturi)    
    Cine nu gândește ... în România nimic nu pățește (Duminică, 13 august 2017, 22:29)

    JG [utilizator]

    Cine nu gândește ... în România nimic nu pățește.
    În 2006 am primit pașaport valabil 10 ani.
    În 2016 noul tip de pașaport (mai bun, mai necopiabil, mai nepăcălibil, cel-mai-cel, ...) a devenit mai scump dar cu valabilitatea ciunțită la jumătate.
    Dacă se revine la "10 ani", isteții aștia de azi ar trebui șă ne schimbe gratis pașapoartele actuale, cu prelungirea corespunzătoare.
  • +20 (20 voturi)    
    STATUL LA COZI - BATJOCURA DISPRET (Duminică, 13 august 2017, 23:02)

    silvaestru [utilizator]

    În România aşteptarea la cozi este o practică comună de umiire şi de înjosire a cetăţenilor plătitori de taxe şi de impozite care respectă legile. PESTE TOT se stă la coadă, ore, zile şi săptămâni, la Primării, la Administraţia Financiara, la Poliţie, la policlinici, spitale, cabinete medicale. La orice instituţie a statului plătită din banii noştri stăm la coadă ! Miniştrii, prim miniştrii şi preşedinţii ţării vă perindaţi mereu şi nu sunteţi în stare să rezolvaţi nişte probleme simple de organizare şe de birocraţie. VĂ PLĂTIM CA SĂ VĂ BATEŢI JOC DE NOI ! NESIMŢIŢILOR ! SĂ VĂ FIE RUŞINE !
    • +15 (15 voturi)    
      NU cumva ai uitat ceva?! (Luni, 14 august 2017, 9:03)

      Crioan [utilizator] i-a raspuns lui silvaestru

      Ai dreptate cu tot ce zici, dar ai scapat din vedere un amanunt esential: NOI i-am votat! Noi i-am ales pe guvernantii si politicienii acestia, care isi bat joc de noi!!!
  • +17 (17 voturi)    
    "vom operationaliza" (Luni, 14 august 2017, 8:30)

    Stapanu [utilizator]

    vrabiuta asta si-a depasit cu mult limita de incompetenta: "nu se poate" (!)
  • +16 (16 voturi)    
    Fuge lumea din Romania, de cand s-a intors PSD (Luni, 14 august 2017, 8:42)

    OmulNou [utilizator]

    la putere.

    Fugiti care incotro, doar doar veti trai mai bine, in orice alta tara decat tara voastra.

    PSD sunt tradatori de tara, provoaca un exod al oamenilor capabili doar ca sa nu mai aiba ei grija justitiei si a protestelor.

    Sa vedem ce va face PSD in 2060, cand inca 4-5 milioane de romani vor fi fugit in strainatate.

    De unde o sa mai stoarceti bani atunci? Numai din credite!
  • +14 (14 voturi)    
    Ba se poate. Asa stiti voi, sa spuneti 'nu se poat (Luni, 14 august 2017, 8:55)

    Comentatorul-x [utilizator]

    Sigur ca se poate. Stii ca ai 6 luni pe an activitatea intensa, pai te pregatesti cu angajati care 6 luni s alucreze la pasapoarte si celelalte 6 luni in alata zona administrativa.
    E ca si cum cei care lucreaza in turism pe litoral ar zice ca nu pot angaja oameni, ca lucreaza doar vara.
    Asa ce cand lucrezi la stat, mai nimic nu e posibil.
    Demisia.
    Si mai ales demisia pentru ca lasti infractorii carea ua furat tara asta sa fuga.
  • +14 (14 voturi)    
    ...gîndește ca o galonată,e madam Dan de Teleorman (Luni, 14 august 2017, 8:58)

    baligosul [utilizator]

    La fel ca mulți alții care au fost miniștri și șefi la MAI,madam Dan pune carul înaintea boilor și în fiecare an cînd stranierii se întorc în țară și vor să înlocuiască documentele se lovesc de mega cozi...De ce oare?Este o surpriză?Nu.Ce ar fi de făcut,dacă principala preocupare este confortul angajaților galonați și nu eficiența serviciilor de primire predare documente și eliberare acte de identitate,pașapoarte,permise de conducere...
    De ce nu sunt angajate numai persoane,,civile"și nu galonați și galonate care devin pensionabile după numai 15 ani de activitate?Anul acesta s-au pensionat anticipat o treime din angajații de la acele departamente,dacă erau civili nu ajungeam aici.
    O altă soluție poate fi ca în perioadele de vîrf să nu se aprobe concedii de odihnă,în plus să se lucreze 7 zile din 7,fără mini vacanțe și alte alea.,astfel încît să se lucreze la capacitate maximă...în slujba cetățenilor
  • +13 (13 voturi)    
    Din pacate (Luni, 14 august 2017, 9:01)

    strutul [utilizator]

    1 Valori extreme: in general e aglomeratie la pasapoarte, acum se depaseste orice inchipuire, deci in mod uzual e subdimensionat.
    2. Dna ministru indica programarea online. In unele judete NU exista programare online.
    3. De ce e valabil pasaportul 5 ani, si cica vin acum cu solutia salvatoare de 10 ani? "Explicaţia constă în faptul că cipul este introdus în pagina de policarbonat, iar Compania Naţională Imprimeria Naţională SA nu poate să garanteze o perioadă extinsă." sursa: http://www.puterea.ro/social/de-ce-pasapoartele-romanesti-sunt-valabile-doar-5-ani-autoritatile-explica-situatia-87041.html
    4. "Am intiat o initiativa de modificare a legii". A gasit cineva vreun document in acest sens? Sau de fapt nu s-a initiat nimic?
  • +12 (12 voturi)    
    Mult v-a trebuit (Luni, 14 august 2017, 9:08)

    MPopa [utilizator]

    Cand s-au introdus pasapoartele biometrice s-a redus si durata de valabilitate de la 10 ani, cat era la cele vechi, la 5 ani. O idiotenie absoluta, ii iei omului amprenta digitala dar ii limitezi la jumatate durata de valabilitate a pasaportului. Sunt sigur ca unicul motiv a fost sa obtina mai multi bani dar nu le-a trecut prin cap ca se vor dubla si numarul de solicitanti pe o perioada data de timp. Acum doamna ministru vorbeste de extinderea (de fapt revenirea) la perioada de valabilitate de 10 ani de parca ar fi o mare gaselnita.
  • +14 (16 voturi)    
    Pentru o astfel de declaratie... (Luni, 14 august 2017, 9:30)

    Ion Alexandru [utilizator]

    Pentru o astfel de declaratie prin care isi exprima neputinta si incapacitatea de a rezolva o situatie prin care zecii de mii de oameni sunt bataie de joc, doamna ministru are o singura optiune: DEMISIA. Asta s-ar intampla in orice tara civilizata. Fara suparare. Pur si simplu doamna NU POATE/NU STIE sa rezolve o sarcina de serviciu.
    • +6 (8 voturi)    
      Daca un subaltern (Luni, 14 august 2017, 11:47)

      strutul [utilizator] i-a raspuns lui Ion Alexandru

      i-ar raspunde asa, ce sanctiune i-ar da, dna ministru?
      • +3 (5 voturi)    
        La privat... (Luni, 14 august 2017, 13:00)

        Ion Alexandru [utilizator] i-a raspuns lui strutul

        Probabil nicio sanctiune. Dar daca doamna era angajata la privat si dadea asa un raspuns, era data afara imediat, pentru incompetenta.
  • +10 (12 voturi)    
    Este rezultatul... (Luni, 14 august 2017, 10:54)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    ... milioanelor de români care nu mai doresc să fie furați si sa suporte mizeria datorita regimului CRIMINAL PSD+ALDE (=PCR=FSN). Isi i-au pasapot, scuipa in urma si vor sa uite de unde au plecat. Aceasta politruca este o simpla sluga incompetenta de hoti si mafioti.
  • +4 (4 voturi)    
    Incompetenta (Luni, 14 august 2017, 14:05)

    Godzillagrrr [utilizator]

    Incompetenta. Punct.
  • -1 (5 voturi)    
    aici e si vina... (Luni, 14 august 2017, 14:35)

    Foxcrawl.com [utilizator]

    alora din diaspora. Eu de exemplu am preferat sa-mi reinnoiesc pasaportul la ambasada din Haga,,,deci am facut programare online pe e-consulat.ro, am platit costurile aferente documentului, mi-au facut poza si am revenit intr-o luna cand a sosit pasaportul. Simplu. Desi suntem in 2017 multi prefera sa se inghesuie la sediile politiilor in timpul concediilor.
    • +2 (2 voturi)    
      Ai mare dreptate, dar nu uita (Luni, 14 august 2017, 20:09)

      Bazil [utilizator] i-a raspuns lui Foxcrawl.com

      ca in Olanda nu este o problema (nici de timp nici de bani) sa ajungi la Haga, indiferent unde locuiesti in Olanda. Multi romani muncesc si locuiesc in tari de 10 ori mai mari ca Olanda. Acolo nu este asa de confortabil (financiar) sa mergi la ambasada de doua ori in 4-5 saptamani. Ce se intampla in administratiile Romania este bataie de joc.
  • +4 (4 voturi)    
    Ce prostovanca (Luni, 14 august 2017, 16:14)

    bogdan1477 [utilizator]

    In Iasi, judet cu ~ 1 mil de locuitori, sunt 3 sau 4 ghisee.
    Adica nu pot fi 6,7 ghisee la 1 milion de cetateni?!?
  • 0 (2 voturi)    
    UK comparat cu Romania (Luni, 14 august 2017, 17:36)

    mihaitzateo [utilizator]

    In UK se da pasaport electronic cu 10 ani valabilitate, in vreo 1 zi, livrat la domiciliu.
    Da de ce credeti ca fac atatia cetateni ai Romaniei pasapoarte?
    Vor cumva sa plece in Canada daca tot se intra fara viza de acusi ?
    Nicidecum.
    Au foarte multi bani si merg in vacanta in Elvetia si Japonia, de aia.
  • +1 (1 vot)    
    Sper ca se mareste valabilitatea pasaportului (Luni, 14 august 2017, 18:37)

    Ochiana [utilizator]

    pentru toti cei care au pasapoarte biometrice sper...
    Nu doar pentru cei care au stat la coada anul acesta....
    Si eu am stat la cozi infernale acum un an si ar trebui sa beneficiez de aceleasi masuri.
    Sau PSD ul e expert in a declara pe unii mai " speciali" ca altii.
  • +2 (2 voturi)    
    un nou brand de țară: (Luni, 14 august 2017, 22:11)

    Whatsupdoc [utilizator]

    România, țara unde "nu se poate"!!
  • +2 (2 voturi)    
    abuzul statului.... (Marţi, 15 august 2017, 3:38)

    Coco Whistle [utilizator]

    cum putem corecta si pedepsi abuzurile statului? la cit ati furat, batut joc de diaspora eu as da pasaport gratuit, numai ca sa-i vad pe romani plecati; descentralizarea ar trebui facuta la nivel regional in romania. 3 mari regiuni cu legi si reguli proprii. permisul si inmatricularea nu mi se pare normal sa tina de politie de ex...ce legatura are bre? politia are alte atributiuni...daca e cineva curios uitati-va cit e de 'stufos' manualul ptr permis intr-unul din statele din america, in plus nici nu trebuie sa faci scoala. o sa vedeti astfel pina unde merge nebunia mioritica.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri