Ministrul Educatiei: Nici profesorii si nici elevii nu trebuie sa foloseasca telefonul la ore. Notiunea de elev de serviciu trebuie sa dispara

de Alina Neagu     HotNews.ro
Miercuri, 9 august 2017, 8:46 Actualitate | Esenţial

Liviu Pop
Foto: Facebook-Liviu Pop
Ministrul Educatiei, Liviu Pop, a vorbit, intr-un interviu pentru News.ro, despre doua lucruri pe care crede ca trebuie sa le imbunateasca: utilizarea telefonului si notiunea de elev de serviciu. Liviu Pop este de parere ca telefonul mobil nu trebuie utilizat in timpul orelor nici de catre profesori si nici de catre elevi. Liviu Pop mai spune ca notiunea de elev de serviciu trebuie sa dispara, el argumentand ca exista suficienta resursa umana la nivelul unitatii de invatamant care sa asigure aceasta intrare - iesire in scoala.

"Vom face dezbateri pe Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant, sunt legi care s-au modificat si este clar ca acest regulament, pana in 31 august, va fi modificat, dupa consultari. Apoi, tot in modificarea legii sunt elemente legate de statutul elevilor, pe care le vom dezbate si cu elevii si cu partenerii sociali in asa fel incat sa avem o legislatie coerenta", a afirmat Liviu Pop.

"Sunt doua lucruri pe care cred ca trebuie sa le imbunatatim: utilizarea telefonului sa nu fie facuta in timpul orelor nici de catre elevi si nici de catre profesori, iar elevul de serviciu, ca notiune, sa dispara pentru ca exista suficienta resursa umana la nivelul unitatii de invatamant care sa asigure aceasta intrare-iesire in unitatea scolara. Ma refer la personalul TESA, didactic auxiliar sau chiar didactic, numai daca este nevoie sa existe un astfel de personal", a mai spus Liviu Pop.





















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

4501 vizualizari

  • +6 (18 voturi)    
    ... (Miercuri, 9 august 2017, 9:17)

    tirolez [utilizator]

    Asta cu renuntarea la elevul de serviciu chiar e o idee buna.
    • +1 (3 voturi)    
      poate nu ... (Miercuri, 9 august 2017, 11:36)

      eGerula [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      Din ce-mi amintesc, elevul de serviciu stergea tabla in pauza, clatea buretele si mai punea creta la tabla. Nu mi se pare ca este ceva iesit din comun. Depinde in alte scoli ce obligatii mai avea.
      Dar mai este si notiunea de profesor de serviciu in scoli. Cu asta ce facem?!
      Ah, inca ceva, am vazut ca in scolile din Japonia copiii fac curat in scoala, matura, spala pe jos etc. din clasele primare.
  • -4 (22 voturi)    
    Cred ca la elevul de serviciu este o alta problema (Miercuri, 9 august 2017, 9:19)

    cartofil [utilizator]

    Este o problema de responsabilitate pe care o transferi elevului. Este si el mandru ca face ceva util, de doua ori pe an este si el important, face ceva pentru comunitate. Nici nu se pune problema sa inlocuiasca portarul. Cine stie ce facea dl. Pop la scoala din Cucuieti pe care a urmat-o: facea cumparaturile pentru profesori sau le sapa in gradina ......
    • 0 (0 voturi)    
      Este corecta problema de responsabilitate pe care (Miercuri, 9 august 2017, 13:26)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

      ai adus-o in discutie,
      Daca accest ministru care a promovat decaderea invatamantului romanesc prin pozitiile pe care le-a ocupat s-ar fi informat un pic din cea ce se intampla prin tarile cu invatamantul cel mai performant poate venea cu ceva idei mai bune.
      De exemplu in Japonia profesorul impreuna cu elevi au alocat din timpul de scoala si curatenia. Treaba aceasta nu doar in clasa ci si in spatiile comune (culoare, scari, curte si evident WC-uri). Japonezi isi pregatesc copii pentru societatea in care vor ei sa traiasca.
      Oare copii nostri ce invata de la mai marii invatamantului nostru?
  • +6 (10 voturi)    
    Cum vine asta? (Miercuri, 9 august 2017, 9:57)

    Andradda [utilizator]

    Adica sa dispara notiunea de elev de serviciu?

    Pai notiunea e , prin definitie, ceva pur teoretic. Daca berbecul asta vrea sa desfiinteze activitatea elevului de serviciu atunci sa o spuna clar si raspicat, nu sa vorbeasca aiurea despre notiuni!
  • +13 (15 voturi)    
    Asta cu elevul de serviciu (Miercuri, 9 august 2017, 10:12)

    clint [utilizator]

    nu arata decat inertia sistemului, cu multe lucruri ramase in perioada stalinista. Evident ca elevul de serviciu nu isi are locul in scoala moderna si trebuia scos de mult.

    Dar hai sa o spunem pe aia dreapta, domnu' Liviu Pop, e totusi o problema minora. Pe scurt, invatamantul e in rahat pana in gat, cu sau fara elevi de serviciu.

    Scoaterea elevului de serviciu este exact genul de masuri care le-ati luat voi, polittrucii, de 27 de ani, cu surle si trambite: pe ici, pe colo, o bordura, o panseluta, dar sa nu schimbati nimic in punctele esentiale.

    Zici ca nu ne mai trebuie elevi de serviciu, dar vatafi inepti numiti politic directori sau inspectori ne trebuie ? Cand vom avea managementul performantei, nu concurs de dosare ( numite pompos competente ) in scoli ? Nu prea curand, nu ? Ar trebui sa zboare 75-80% din profesori, din care jumatate direct la ospiciu. Stim cu totii, invatamantul nu este gandit pentru elev ci pentru inivizii astia care sunt cica, profesori, care n-ar putea face nimic altceva si care trebuie sa aiba un loc de munca, cu pretul nenorocirii a generatii intregi de copii. Dar toate astea va convin, profesorii astia produc, din perioada stalinista si pana azi, direct inadaptati ca ei, buni sa muncesca la fabrica dar cum nu mai avem fabrici, raman pe ajutoare, numai buni sa va voteze...

    Hai mai bine sa bagam capul in nisip si sa ne mintim singuri ca avem invatamant, la captivii aia care va voteaza pe un klil de ulei inca mai merge...
    • +1 (1 vot)    
      depolitizare .... (Miercuri, 9 august 2017, 11:53)

      TRABI [utilizator] i-a raspuns lui clint

      Depolitizare , apoi concurs . Daca se fac acum concursuri , acestea sunt aranjate si falsificate de catre politico-stalinisti . Acum , profesionistul daca se prezinta la un concurs de manager in domeniul public si nu are pile la partid , va suferi cea mai mare injosire posibila , nu i se va atribui postul pentru ca-i aranjat , ba pun si o secretara sa-i indice discret nesansa . "Mani Pulito" este in desfasurare . Dupa aceasta se vor mai putea relua toate legile si aduse la normalitate .
    • 0 (0 voturi)    
      .. (Miercuri, 9 august 2017, 12:53)

      cartograful [utilizator] i-a raspuns lui clint

      chiar n-am habar de ce sariti asa in sus cu "elevul de serviciu". Pana la urma ce-i rau sa-l inveti pe elev ca o zi pe luna are si el responsabilitatea sa ude buretele, sa aibe grija sa fie creta, etc? Dupa aia va mirati ca trebuie sa vina armata sa curete ulitele si trotuarele.
  • +4 (4 voturi)    
    woooow.... (Miercuri, 9 august 2017, 10:21)

    liviu_ [utilizator]

    astea sunt problemele invatamantului, nu?

    desi nu sunt de acord cu ideea de elev de serviciu... cred ca sunt lucruri "putin" mai importante decat mobilele si elevu de serviciu!
    nustiu de exemplu programa de kko, faptu ca ne laudam ca mai luam o olimpiada, dar cand vine vorba de angajari nu gasim profesionisti... lipsa de profesori pregatiti, s.a.m.d.

    poate nu sunt la fel de importante ca problemele telefonului si al serviciului in mintea ministrului, dar eu consider ca ar trebui si astea discutate!
  • +4 (4 voturi)    
    asta iar trolleaza (Miercuri, 9 august 2017, 10:30)

    suckthepen!!!!! [utilizator]

    prin guvernul mafiocratiei romanesti.))))
  • -3 (7 voturi)    
    Comunistii doresc educatie comunista (Miercuri, 9 august 2017, 10:37)

    Dedalus [utilizator]

    Utilizarea telefonul mobil in procesul de invatamant ar trebui incurajata, nu interzisa.

    Mai mult, atat timp cat toata viata te insoteste telefoun mobil este o chestiune de educatie sa nu il folosesti atunci cand nu trebuie.

    Daca mergem pe principiul reglementarii totale a vietii de elev (asa cum asemenea asetiuni indica) ar trebui sa apara in regulament si sa nu alergi pe hol, si sa ridici mana cand vrei la toaleta si sa nu vorbesti neintrebat si sa dai buna ziua si sa te speli pe dinti de doua ori pe zi...

    Dar asa sunt socialistii astia au pretentia sa-ti intre in viata, sa-ti reglementeze ei tot, in numele unui "bine comun" pe care evident numai ei il stiu. In curand o sa apara si Legea Patrunjelului, pentru ca , evident numai Guvernul si Ministrul Agriculurii stiu cat patrunjel trebuie sa pui in oala de ciorba, ce e asta sa puna fiecare cat patrunjel vrea?!
    • +1 (1 vot)    
      Depinde. (Miercuri, 9 august 2017, 12:47)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Exista si nesimtiti care folosesc telefonul pentru a se distra in timpul orelor si ii distrag si pe cei care vor sa fie atenti.

      Eu am facut niste cursuri la o scoala straina si foloseam telefonul ( cu bun simt, evident ) pentru a cauta si chiar a ne contrazice cu profesorii.

      Dar eram toti la un anumit nivel. E clar ca reglementarile socialiste functioneaza pentru maimute lor ( ceea ce produce societatea socialista in general ).

      Asa ca ai dreptate cumva, vorba lui Platon "oamenii buni nu au nevoie de legi ca sa ii faca buni, in timp ce oamenii rai vor gasi o modalitate sa ocoleasca legea"... :)
  • +4 (6 voturi)    
    RSR? (Miercuri, 9 august 2017, 10:43)

    Dedalus [utilizator]

    Elevul de service este in primul rand expresia organizarii grupului si are la baza intarirea simtului responsabilitatii.

    Nu se pune problema "exercitarii une activitati in locul cuiva platit de scoala".

    O asemenea idee a desfiintarii elevului de servici nu putea sa ii vina decat cuiva care nu intelege nimic absolut din educatie.

    Educatia nu cuprinde doar instruire, stimate domnule ministru. Ar fi bine sa mai cititi cate ceva in domeniu inainte de a emite astfel de idei gresite.

    Elevul de service sterge table nu ca o expresie a "servirii" cadrului didactic respectiv, ci ca o responsabilitate fata de colectiv.

    Mai mult decat atat, trebuie lasat fiecarei scoli si fiecarui cadru didactic libertatea de a se organiza cum doreste.

    Stiu ca notiune de "libertate" da fiori socialistilor. Dar (deocamdata) Romania nu se numeste Republica Socialista Romania.

    Lasati scolile in pace!

    Lasati cadrele didactice in pace! Cine doreste , sterge singur tabla, cine nu, lasa pe un elev (de exemplu).

    Cine vrea sa beneficieze de experienta "serviciului pe scoala" - sa o faca , cine nu -nu!
    • +1 (1 vot)    
      ei, hai (Miercuri, 9 august 2017, 12:56)

      Andrei57 [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Elevul de serviciu nu face decât să piardă o zi pe holurile școlii apăsând un buton de sonerie că probabil nu mai există nicăieri clopoțel. Eventual, mai face și câte un mic comision pentru diverși profesori.
  • +3 (3 voturi)    
    Ministrul fără studii (Miercuri, 9 august 2017, 11:09)

    Celbland [utilizator]

    Pentru prima dată avem în România un ministru al educației, fără studii superioare, cu o hârtie de la o fabrică de diplome, care nu pricepe procesul de învățământ și vine cu fel de fel de năzbâtii neesențiale educației.

    Școlile ar trebui dotate cu tablete, pe care să existe manualele electronice, acces la baze de date educaționale, dar fără legătură la rețele de socializare sau telefonie. În lipsa lor, elevii folosesc smart phone-ul.

    Dacă s-ar anula toate pensiile speciale și nesimțite, precum și salariile imense ale bugetarilor și pomenile pentru asistații sociali buni de muncă, toate școlile ar putea fi dotate cu aparatură ultramodernă, s-ar construi mii de km de autostrăzi, s-ar putea investi în economie și toată lumea ar fi mult mai prosperă.
  • +1 (1 vot)    
    tel mobil e problema (Miercuri, 9 august 2017, 11:49)

    Francisc 1 [utilizator]

    fara martori poti raporta orice , asa se trezeste cate unu si filmeaza ba o invatatoare nebuna ba un prof libidinos ba o bataie intre idioti , daca nu exista dovada nu exista nici fapta!
  • +3 (3 voturi)    
    Macar !!! (Miercuri, 9 august 2017, 12:06)

    sipu [utilizator]

    nu ii mai puneti poza , daca vreti din tot inadinsul sa mediatizati IDIO .......
  • 0 (0 voturi)    
    elev de serviciu ... (Miercuri, 9 august 2017, 12:47)

    sareta [utilizator]

    Dle Ministru, n-ar fi mai bine sa dispara mai intai notiunea departid etnic (de serviciu) ?Rezolvarea acestui aspect va clarifica in sfarsit spectrul politic al romaniei .
  • +1 (1 vot)    
    fix la educatie (Miercuri, 9 august 2017, 14:55)

    Cetatean002 [utilizator]

    era nevoie de un ministru care sa se bage in seama aiurea. Ba Pop, stai in banca ta, lasa munca pentru altii ca pentru tine nu e buna. Du-te in concedii, fa-ti prietenii si neamurile doctori, dar lasa munca, munca e pentru prosti


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi