Google l-a concediat pe inginerul care a spus ca barbatii au aptitudini naturale de programatori iar femeile sunt mai inclinate spre sentimente si estetica

de G.S.     HotNews.ro
Marţi, 8 august 2017, 8:03 Actualitate | Esenţial

Un inginer Google a spus ca femeile nu au aptitudini naturale pentru tehnologie
Foto: pixabay.com
Google l-a concediat pe angajatul care a starnit controverse in Silicon Valley in ultima saptamana dupa ce a scris un memorandum intern in care spunea ca exista cauze biologice pentru superioritatea barbatilor in domeniul tehnologiei.

James Damore, inginerul care a scris memorandumul a confirmat pentru Reuters ca a fost dat afara pentru ca a diseminat “stereotipuri privind inegalitatea intre genuri”.  

Damore a spus ca exploreaza toate caile legale impotriva concedierii sale.

Google s-a aflat in ultimele zile in centrul unei controverse dupa ce un inginer a afirmat, intr-o nota interna, ca prezenta foarte redusa a femeilor in industria "tech" este datorata diferentelor biologice dintre cele doua sexe.

In aceasta nota de 3.000 de cuvinte, barbatul a spus spune ca "alegerile si capacitatile barbatilor si femeilor provin, in mare parte, din cauze biologice si aceste diferente pot explica de ce nu exista o reprezentare egala a femeilor in tech si (in pozitii de) leadership".

Aptitudinile naturale ale barbatilor ii conduc sa devina programatori, in conditiile in care femeile sunt, potrivit autorului acestei note, mai inclinate "spre sentimente si estetica mai degraba decat spre idei", ceea ce le face sa opteze spre cariere "in social sau artistic".


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation: Ce trebuie sa faci pentru a beneficia de cei 200.000 lei disponibili prin programul StartUp Nation si pentru a-ti dezvolta afacerea

Ai primit un acord de acceptare in programul StartUp Nation. Care sunt urmatorii pasi? Cu ce costuri te vei confrunta pentru a te putea folosi de acesti bani? Mai intai trebuie sa pui in practica ideea de business castigatoare, iar apoi sa iti cresti afacerea. Pentru asta ai nevoie, in primul rand, de clienti noi, strategii adaptate la nevoile pietei si de un ochi atintit permanent asupra propriei afaceri si asupra pozitionarii tale in cadrul unei oferte adesea variate.

5828 vizualizari

  • -27 (269 voturi)    
    diversitate!!! (Marţi, 8 august 2017, 8:14)

    Cata_ [utilizator]

    asta patesti daca nu te conformezi la unica diversitate de opinie. ce a spus omul e e demonstrabil stiintific si numeroase studii s-au produs pe tema asta care sa-i sustina punctul de vedere, dar unica diversitate de opinie nu poate fi contrazisa. Incredibil!
    • +54 (222 voturi)    
      Poate o fi asa poate nu (Marţi, 8 august 2017, 13:41)

      liviul2006 [utilizator] i-a raspuns lui Cata_

      am lucrat intr-o firma de IT unde nu erau femei programatori, cred ca directorul avea o viziune ca a celui de la Google, insa cand firma a fost cumparata de americani, au inceput sa angajeze si femei programatori.

      Nu stiu cat de bune sunt sau nu, dar conteaza ca oamenii dintr-o firma sa aiba perspective cat mai diferite. Chiar daca ar avea dreptate cel de la Google, tot este bine sa ai in firma niste abordari "inclinate spre estetica si sentimente" tocmai pentru a nu avea o abordare dintr-o singura directie (masculina).

      Este bine sa ai oameni diferiti, adevarul se cerne din punerea in dezbatere critica a ideilor diferite.
    • +47 (229 voturi)    
      Ne arati si noua (Marţi, 8 august 2017, 16:32)

      georgy23 [utilizator] i-a raspuns lui Cata_

      cateva din studiile alea de care pomenesti ? Diferentele se datoreaza factorilor socio-culturali, nu unor cauze genetice. Cati parinti ai auzit sa-si incurajeze fetele sa studieze matematica sau fizica sau informatica ?

      Inca din familie fetele sunt educate sa aleaga meserii "mai potrivite pentru fete", de fapt ce considera parintii pe baza propriei lor educatii ca e mai bine pentru fete, in felul asta se perpetueaza stereotipurile.

      http://www.nytimes.com/2013/10/06/magazine/why-are-there-still-so-few-women-in-science.html
    • +49 (223 voturi)    
      Unica diversitate? (Miercuri, 9 august 2017, 8:26)

      oopsie_daisy [utilizator] i-a raspuns lui Cata_

      Mare om esti, domnule! Sa vorbesti cu atita siguranta desore "unica diversitate de opinie", si sa o mentionezi de doua ori chiar, asta denota intr-adevar o inteligenta si cultura peste medie, ceva ce doar barbatii pot avea, intr-adevar.
  • -33 (267 voturi)    
    Inchizitia politicului-corect (Marţi, 8 august 2017, 8:16)

    BEDE [utilizator]

    Deci, nu care cumva sa exprimi o opinie diferita de politicul-corect al vremii ca este concediat si/sau dat in judecata. Nu difera pra mult de vremea cand inchizitia ii ardea pe rug pe eretici. Pe vremea acelei inchizitii as zice chiar ca era un pic mai usor: se termina repede, pentru ca pana si cu torturile, tot nu dura mai mult decat cateva luni de zile. Dar sa traiesti niste zeci de ani intr-o lume care se indreata intr-o directie care nu este buna si sa ti se bage pumnul in gura imediat ce cauti sa spui ce consideri a fi bine cred ca este mult mai rau.
    • +46 (230 voturi)    
      Omul a spus o prostie (Marţi, 8 august 2017, 16:34)

      georgy23 [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      de aceea a fost concediat. A spus o minciuna, nu exista dovezi in sprijinul afirmatiei sale, sunt doar stereotipuri.
      • -47 (225 voturi)    
        Minciuna sau opinie? (Miercuri, 9 august 2017, 8:31)

        BEDE [utilizator] i-a raspuns lui georgy23

        De fapt, este o opinie, nu o minciuna. Ca orice opinie, se baza pe anumite date. Dar, cand cineva isi formeaza o opinie, se poate sa puna accent mai mult pe unele date si sa minimizeze importanta altor date.
        Minciuna este cand stii ca realitatea este cu totul altfel decat ceea ce spui.
        Deci, prin comentariul tau, consider ca te inscrii in cei care sustin acest gen de inchizitie.
        Si, ceea ce este cel mai rau, acest gen de inchizitie va sufoca societatea. Este nevoie de libertate de exprimare pentru ca ideile bune care se intampla sa nu fie intocmai dupa sabloanele politic-corecte sa poata sa ajunga, in timp, sa se impuna. Asa, cu pumnul in gura imediat ce a spus cineva ceva care nu corespunde cu ceea ce este societatea obisnuita se va incuraja mediocritatea si conformismul si lumea va evolua spre mai rau.
        • +54 (186 voturi)    
          Nu orice opinie (Miercuri, 9 august 2017, 19:05)

          georgy23 [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

          e minciuna, insa orice minciuna este si o opinie. Oricine poate spune minciuni si sa se justifice ca e opinia lui. Ce conteaza este daca ce spune e adevarat sau nu. Nu exista diferente la nivelul creierului sau genetice care sa le faca pe femei mai putin bune la programare.
    • +46 (230 voturi)    
      "inchizitia" (Marţi, 8 august 2017, 17:01)

      andreexe [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      O paralela fara sens: Google e o companie privata, care si-a concediat un angajat. Va e frica ca vi s-ar putea intampla chiar Dvs asta? Pai nu va angajati la Google atunci.
    • +45 (231 voturi)    
      Inchizitie my ass (Marţi, 8 august 2017, 20:45)

      narub [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      s-a trezit naucul spunand prostii despre colegele sale de munca si a fost pus pe liber, unde dracu e Inchizitia ?
  • +54 (246 voturi)    
    .... (Marţi, 8 august 2017, 8:36)

    tirolez [utilizator]

    Nu stiu cati ani are domnul, dar initial meseria de programator era considerata ceva neinteresant, cam prost platit si specifica femeilor. Cam pe cand un calculator ocupa o camera. In anii '50 Frances Allen , pe atunci profesoara de matematica, a fost angajata de IBM sa le predea programare angajatilor FORTRAN. Chiar si ea considera asta sub nivelul ei si se gandea ca e o slujba temporara care s-o ajute sa-si plateasca chiria. Doar ca industria si-a luat zborul, salariile au devenit din ce in ce mai mari si ... guess what, barbatii (albi) au inceput sa revendice locurile de munca in domeniu. Frances a ramas in IBM 45 de ani devenind prima femeie IBM fellow si prima femeie care a primit Turing Award(echivalentul Nobelului in info). Sa cititi interviuri cu ea sau carti despre istoria informaticii, din astea mai recente, nu neaparat de pe vremea lui Charles Babbage si a Adei Lovelace.
    • -52 (226 voturi)    
      Asa, si? (Marţi, 8 august 2017, 11:22)

      mprodanus [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      Inteleg ca bine i-au facut ca l-au dat afara!
    • -46 (230 voturi)    
      nu (Marţi, 8 august 2017, 13:05)

      popescu_dtru [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      "meseria de programator era considerata ceva neinteresant, cam prost platit si specifica femeilor".

      Vorbesti de fapt de meseria de operator al masinilor care perforau cartele dupa programul deja scris pe hartie. Aceste masini semanau cu niste masini de scris, iar munca era practic de dactilografa.
      • +49 (223 voturi)    
        Habar n-ai ce vorbesti (Marţi, 8 august 2017, 16:37)

        georgy23 [utilizator] i-a raspuns lui popescu_dtru

        Frances Elizabeth "Fran" Allen (born August 4, 1932, Peru, New York, United States) is an American computer scientist and pioneer in the field of optimizing compilers. Her achievements include seminal work in compilers, code optimization, and parallelization. She also had a role in intelligence work on programming languages and security codes for the National Security Agency.

        Insa tu crezi ca a fost o biata dactilografa :)
  • -34 (260 voturi)    
    Mda (Marţi, 8 august 2017, 8:41)

    electron [utilizator]

    Bravo Google, bravo america.
    Serios omul isi expune o parere in care argumenteaza ca barbatii ar fi mai buni la ceva decat femeile. (ceea ce pana la urma e parerea lui) si e concediat. Oare daca zicea ca barbatii sunt mai puternici fizic decat femeile era concediat?
    In acelasi timp daca unul striga sus si tare ca vaccinurile provoaca autism, sau ca nu este incalzire globala, sau promoveaza agresiv veganismul, e lasat in pace sa se exprime. ca nu cumva sa i se ingradeasca libertatea de exprima.
    In goana dupa egalitate o sa se ajunga sa nu mai poti zice nimic de frica sa nu superi pe cineva si sa fii concediat
    • +46 (230 voturi)    
      Faci comparatii fara sens (Marţi, 8 august 2017, 20:49)

      narub [utilizator] i-a raspuns lui electron

      El n-a argumentat nimic, doar a aruncat cu stereotipuri. Nu orice prostie spusa e libertate de exprimare, unele vorbe chiar injosesc oamenii. Iar comparatiile cu vaccinurile si incalzirea globala e complet deplasata, alea sunt adevaruri, cine le afirma nu bate campii cum a facut inginerul lui peste.
  • -41 (247 voturi)    
    ...mda (Marţi, 8 august 2017, 8:43)

    cartograful [utilizator]

    thoughtcrime
  • -33 (239 voturi)    
    Realitatea este un stereotip acum? (Marţi, 8 august 2017, 9:01)

    eleVenereCtions [utilizator]

    Clasic, gogule.
    • +44 (234 voturi)    
      That said... (Marţi, 8 august 2017, 12:44)

      eleVenereCtions [utilizator] i-a raspuns lui eleVenereCtions

      Nu numai ca ideile exprimate sunt totusi extreme, dar omul a si facut marea prostie de a le publica in mod intern, spre vazul celorlalti. Nu numai ca opiniile sale ajung astfel sa fie asociate in mod direct cu compania, dar prin aceste afirmatii ajunge numai sa alieneze pe cei din jur (mai ales femeile) si sa creeze o cultura interna ostila, stricand productivitatea si costandu-i bani pe cei de la Google.

      Nu esti niciodata mai presus de companie. E si normal sa fie dat afara pentru asta, pana la urma.
  • -54 (132 voturi)    
    L-au dat afara (Marţi, 8 august 2017, 9:02)

    Ursuletul de Plus [utilizator]

    pentru ca i-a dat de gol. A spus public ce gandesc chiar ei. Corectitudinea politica nu iarta. Ai voie sa gandesti si sa actionezi, dar nu ai voie sa spui.
    • +58 (104 voturi)    
      Dar tu de unde stii (Marţi, 8 august 2017, 21:21)

      andrei.cotescu [utilizator] i-a raspuns lui Ursuletul de Plus

      ce gandesc ei ? Citesti ganduri ? Motivatia a fost clara, domn inginer s-a trezit vorbind vrute si nevrute. Compania asta are o reputatie, nu e un birt unde lumea incepe sa spuna orice gogomanie le trece prin cap.
  • +78 (82 voturi)    
    Educatia conteaza (Marţi, 8 august 2017, 9:15)

    aniod [utilizator]

    In tarile fostului bloc comunist, proportia inginerilor femei a fost si inca este mai mare decat in alte tari. Un inginer femeie era o raritate in UK.
    La alegerea unei meserii conteaza si facilitatile oferite de societate pentru cresterea copiilor. Un exemplu pozitiv este Franta.
  • -37 (137 voturi)    
    Cu ce este discriminatoriu asta? (Marţi, 8 august 2017, 9:24)

    Miky60 [utilizator]

    Poate faptul ca a spus ca "femeile sunt mai inclinate spre sentimente si estetica " poate fi discriminatoriu fata de barbati. Faptul ca a spus ca "barbatii au aptitudini naturale de programatori" nu este deloc discriminatoriu fata de femei, tocmai este o lauda ca femeile au trecut peste natura si au ajuns bune programatoare.
    Deja devenim prea sensibili la orice, nimeni nu mai are voie sa spuna nimic ca este interpretabil si se ataca oricine, in loc sa devenim mai "liberi" si sa putem sa spunem ce simtim, devenim niste falsi, niste cenzurati mai rau ca nazisti sau comunistii. Acesta atitudine "neo-marxista" de a obliga toti oamenii sa gandeasca cum vor altii a adus ca psd-ciuma rosie sa fie la putere!
    • +54 (208 voturi)    
      Ori nu intelegi (Marţi, 8 august 2017, 21:25)

      andrei.cotescu [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      ori te faci ca nu intelegi. El a spus in esenta ca femeilor le lipseste ceva sa fie egale barbatilor in meseria asta, insa nu exista dovezi in acest sens, sunt simple prejudecati. Despre femei s-a spus de-a lungul timpului ca nu pot fi buni medici, ca nu pot fi buni fizicieni, ca stiinta nu este pentru ele, toate infirmate de realitate.
  • -28 (254 voturi)    
    Progresism (Marţi, 8 august 2017, 9:28)

    MPopa [utilizator]

    Ar trebui precizat mai intai ca in corporatiile multinationale au inceput sa fie favorizati la angajare femeile si cei apartinand de diverse minoritati sexuale sau "de gen". Microsoft a anuntat oficial anul trecut ca va conditiona bonusurile managerilor de atingerea unor procente relativ la "incluziune".
    Nu sunt de acord cu opiniile acelui fost angajat Google, eu lucrez in IT, la noi in firma femeile ocupa cam 40% din posturile tehnice (la administratie chiar 80%) si lucrand alaturi de ele pot spune ca potentialul lor analitic nu este cu nimic mai prejos decat al barbatilor.
    Acestea fiind spuse faptul ca Google l-a concediat pe om e o imensa porcarie. Corporatiile din IT au inceput sa aiba vice-presedinti responsabili de Incluziune si Diversitate, progresismul si-a format o baza fantastic de puternica si ipocrizia e la maxim. Cunosc cazuri de barbati care se declara gay la interviu pentru a-si maximiza sansele de angajare. O nebunie totala.
    • +51 (225 voturi)    
      nu mai spuneti! Serios? (Marţi, 8 august 2017, 16:07)

      oopsie_daisy [utilizator] i-a raspuns lui MPopa

      Chiar asa? Cunoasteti barbati care se declara gay la interviu ca sa fie angajati?
      Nu mai spuneti! Vreau sa stiu si eu care e firma aia care la interviu isi intreaba candidatii (sau in aplicatia online) care le este orientarea sexuala.
      Recunosc ca am completat si eu formulare online la mari corporatii unde eram intrebata care imi este "genul" (barbat/femeie), "virsta" sau "etnicitatea" (si a propos, am lasat cimpurile respective libere - "prefer not to declare"). Dar niciodata, repet, NICIODATA nu am vazut o aplicatie care sa aiba o intrebare legata de orientarea mea sexuala.
      Si daca o sa imi spuneti ca a fost o intrebare adresata verbal la interviul fata in fata, am sa va spun ca asta nu poate fi decit o minciuna sfruntata, pentru ca toate politicile de angajare, ca e in Romania, UE sau, mai ales, America, interzic in mod clar intrebarile pe subiectul asta, firmele putind fi usor data in judecata pentru asta. Acuma sigur, e posibil ca amicul sa fi aplicat pentru un job in Rusia sau in Africa, unde poate ca inca mai e permisa intrebarea asta, dar in aceste cazuri a afirma ca esti gay sigur dauneaza sanselor de angajare.
      In calitate de persoana care am facut interviuri si angajari, pot spune ca noi, managerii, primim instructaje clare de la serviciile de HR cu privire la intrebarile pe care NU avem voie sa le punem. Si intre ele, orientarea sexuala sta intre primele locuri. De asemena, la aplicantele femei nu avem voie sa intrebam starea civila si nici daca au sau intentioneaza sa faca copii in curind.
      Asa ca va rog scutiti-ma cu fabulatiile astea.
    • +50 (224 voturi)    
      Femeile si minoritatile (Marţi, 8 august 2017, 21:32)

      andrei.cotescu [utilizator] i-a raspuns lui MPopa

      au fost discriminate de-a lungul timpului, de aceea pentru a se recupera decalajele s-au introdus aceste cote rezervate lor in firme. E o masura de incurajare a acestora sa participe la viata economica dupa ce mult timp le-a fost interzis. Dar nimeni nu intra doar pentru ca e negru sau femeie, trebuie sa treaca aceleasi teste de competente ca si restul.

      Nu vad unde e ipocrizia. Exemplul tau cu barbatul care se da gay mi se pare neverosimil, orice angajator ar scapa rapid de un asemenea candidat pentru ca nu-l considera demn de incredere.

      .
  • -39 (253 voturi)    
    inginerul a cam avut dreptate (Marţi, 8 august 2017, 9:37)

    bancher [utilizator]

    barbatii sunt inclinati catre stintele exacte (studii tehnice, matematice, programare, arhitectura) pe cand femeile comunica mai bine, sunt mai impresionabile, au abilitati artistice.
    Bineinteles ca sunt o gramada de exceptii: adica femei superdotate la programare si barbati artisti. dar sunt exceptii.
    Nu intamplatator Politehnica e plina de barbati si ASE-ul de femei.
    • +75 (81 voturi)    
      Poli (Marţi, 8 august 2017, 10:56)

      DanielSurpateanu [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      ERA plina de barbati. Am fost pe acolo - in Poli - in ultimii doi ani si procentul a ajuns de la 1-2% femei la 35-40% femei (sau fete, cum doriti).
      • -54 (98 voturi)    
        pe vremea mea abia daca (Marţi, 8 august 2017, 11:49)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui DanielSurpateanu

        vedeai 1-2 fete in serie. Erau grupe intregi fara fete.
        oricum, facultatile tehnice sunt grele, multa matematica, sunt greu de terminat. Cate dintre fete le si termina? ar fi interesant de aflat procentul de absolventi pe sexe (nu ce vedem in anul I la balul bobocilor).
    • +50 (226 voturi)    
      Stereotipizare (Marţi, 8 august 2017, 16:42)

      oopsie_daisy [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Vai de capul meu, cite prejudecati si cite stereotipuri!
      Asa de mult mi-as dori ca toti barbatii astia atotstiutori de matematica si tehnica sa mai studieze niste statistica, niste curbe Gauss, si sa invete cum e cu corelatia si cauzalitatea si cu inferentele gresite pe baza unor esantioane incomplete ale populatiei.

      Ce bine ca tatal meu, inginer, nu a gindit in anii 80-90 ca toti tatii din ziua de azi, si m-a lasat cind eram mica sa ma joc cu tancuri cu telecomanda, cu microscopul si trusa de optica, sa desfac toate jucariile in bucati si sa le remontez, si nu mi-a facut el temele la matematica si fizica. Iar mama nu m-a impracat in rochite cind eu voiam pantaloni si parul scurt. Si uite ca am crescut mare si traiesc din a face analize si recomandari pentru care ma platesc barbati top manageri care, adesea, nu sint in stare sa interpreteze un tabel sau un grafic.

      Echipa mea de lucru are si femei si barbati, si, daca e sa fiu sincera, femeile sint mai tari, pentru ca, dincolo de IQ si capabilitatile analitice, au si un spirit orientat catre ordine atentie la detaliu, ceea ce face ca sa isi organizele munca mai bine si sa lase 'curat' in urma fiecarui proiect. In plus sint(em) si frumoase :)

      In loc de porcariile astea sexiste, mai documentati-va putin: https://en.wikipedia.org/wiki/Sex_differences_in_intelligence

      De fapt, toate textele astea masculine misogine sint doar dovada faptului ca barbatilor le cam ingheata singele in vine simtind rasuflarea femeilor in ceafa in domeniile unde ei sint obisnuiti sa fie primii si singurii.

      In concluzie: Aveti grija cum va cresteti fetele: daca le cresteti cu papusi Barbie si unghii facute de la 7-8 ani, si daca le spuneti ca matematica si computerele sint pentru baieti, iar baletul, fashion games, masinile de spalat si aspiratoarele de jucarie sint pentru fetite, atunci da, o sa aveti adulte "orientate spre sentimente". Cum spunea managerul de la care am invatat eu meserie: Garbage in, Garbage Out
      • -55 (89 voturi)    
        in acest caz (Miercuri, 9 august 2017, 2:28)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui oopsie_daisy

        esti puternic masculinizata :))) tancuri, pantaloni, par scurt, nu prea semeni a domnisoara
        • +57 (105 voturi)    
          Exact despre ce vorbeam (Miercuri, 9 august 2017, 8:39)

          oopsie_daisy [utilizator] i-a raspuns lui srpc

          Stereotipizare. Deci "domnisoarele" trebuie neaparat sa se joace cu papusi, sa aiba parul lung si sa poarte fustite, daca se poate, neaparat mini.
          Pai uite ca acum am parul lung, si mai port si fuste. Si sint maritata, daca urmatoarea implicatie ar fi ca as fi lesbiana. Dar am in continuare alergie la culoarea roz, la fel ca si la parintii (tati si mame) cretini care isi limiteaza fiicele conditionindu-le cu prostii de genul celor debitate de matale.
  • -41 (247 voturi)    
    Politicaly correctness at its best (Marţi, 8 august 2017, 9:44)

    banel [utilizator]

    .
    • +48 (222 voturi)    
      Political ? No. (Marţi, 8 august 2017, 21:59)

      desire [utilizator] i-a raspuns lui banel

      Correctness ? Yes.
  • -61 (81 voturi)    
    Daca (Marţi, 8 august 2017, 10:18)

    marius0203 [utilizator]

    Daca gandesti, sa nu vorbesti.
    Daca vorbesti, sa nu scri.
    Daca scri, sa nu te miri de consecinte!
    • +62 (66 voturi)    
      Asa e! se stie! (Marţi, 8 august 2017, 12:51)

      ipsilon [utilizator] i-a raspuns lui marius0203

      Iar daca "scri" ar fi bina sa si "sti" ... mai pune tu cate un "i" la cuvintele dintre ghilimele, si poate ceva bun o "iesi" - NU, la asta din urma nu mai pune nimic!
    • -35 (227 voturi)    
      Mai erau doua randuri (Marţi, 8 august 2017, 12:52)

      Mihai Bucur [utilizator] i-a raspuns lui marius0203

      Sa nu gandesti.
      Daca gandesti, sa nu vorbesti.
      Daca vorbesti, sa nu scrii.
      Daca scrii, sa nu semnezi.
      Si daca semnezi, sa nu te miri...
  • +74 (80 voturi)    
    acum ... (Marţi, 8 august 2017, 10:19)

    Fileu_de_Poveste [utilizator]

    ... are timp si poate studia mai pe indelete aceasta tema.
    SAU are dreptate SAU sunt doar influentele istoric-sociale care si-au facut culcus si in mintea lui.
    La UBB la mate info ratia este de aproximativ 1 fata la 3 baieti in primii 100, si cam 35% fete pana la 1000 candidati la admitere in 2016.
    (sursa: http://www.cs.ubbcluj.ro/files/admitere/2016/licenta/1/lista_generala_medie.htm)
    pe de alta parte la stiinte economice in Constanta peste 75% din 567 candidati in 2017 sunt fete (sursa http://stec.univ-ovidius.ro/images/admitere2017/P4/19.pdf)
  • +43 (247 voturi)    
    Bravo, barbatilor, norocul nostru ca existati (Marţi, 8 august 2017, 10:25)

    iulia_eu [utilizator]

    Nici un comentariu, nici macar din greseala, nu zice ca femeile sunt exact la fel ca barbatii, adica oameni. Bravo. Cu discursuri similare, ca femeile sunt diferite de barbati de la natura, fie inclinate spre comunicare, fie cu "abilitati artistice", societatea condusa de barbati nu le lasa sa voteze acum 100 de ani. Ah si ar trebui sa fim fericite ca avem aceste "abilitati". Pai ia uitati-va voi la pictori, scriitori faimosi: cati sunt barbati, cate sunt femei? Si-atunci care e de fapt cauza pentru care femeile nu ajung in aceeasi proportie ca barbatii sa fie artisti faimosi, sa fie leaderi, sa fie programatori? Nu au abilitatile sau exista o droaie de stereotipuri care afecteaza (chiar inconstient) deciziile de angajare, promovare, etc?
    Doar daca o lasi acasa cu copilul si la cratita trebuie sa-ti inventezi o scuza sa te justifici...
    • -41 (241 voturi)    
      Exagerezi (Marţi, 8 august 2017, 10:38)

      MPopa [utilizator] i-a raspuns lui iulia_eu

      Mai citeste o data comentariul meu, am spus cat se poate de clar ca lucrez in IT, am multe colege si nu sunt cu nimic inferioare profesional barbatilor.
      Si lasati-o mai moale cu egalitatea masurata in procente c-o sa va treziti intr-o zi cu o lege care obliga scolile profesionale de instalatori sanitari sa aiba 50% din absolventi femei. Eventual si cu o distributie facuta de calculator, fara posibilitatea elevului de a-si manifesta optiunea pentru vreun domeniu.
    • -45 (97 voturi)    
      Tu ai scris elogii si pt coana Leana? (Marţi, 8 august 2017, 10:41)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui iulia_eu

      Ca ai un dar de a scrie, mai ceva ca poetii comunisti pentru coana Leana! Hai, intoarce-te la partid sa mai scrii elogii pt Dragnea!
      Nu ai inteles nimic din comentarii dar iti ridici fusta ca la cort.
      • -18 (26 voturi)    
        Ti-am dat minus pentru ca faci ca Google (Marţi, 8 august 2017, 11:02)

        andipetre [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        Da, pentru ca esti lipsit de eleganta, jignesti si ataci in loc sa argumentezi. Faci exact ce au facut aia de la google cand l-au dat afara pe individ. Pedepsesti un om pur si simplu pentru exprimarea unei opinii diferite de a ta.
        • +5 (25 voturi)    
          Intoarce-te la Latrina 3! (Marţi, 8 august 2017, 11:29)

          Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

          Vezi ca mai ai bani de luat pentru minusuri de la tatutul tau Dragnea care te plateste in ruble ca sa faci pe postacul!
    • -42 (236 voturi)    
      Da, exista prejudecati. Dar... (Marţi, 8 august 2017, 11:00)

      andipetre [utilizator] i-a raspuns lui iulia_eu

      Serios, asa e, exista prejudecati care le fac pe femei sa fie considerate nepotrivite in anumite joburi. Si sunt majoritatea gresite. Vad asta inclusiv din scoala, unde chiar si unele profesoare de sex feminin ii incurajeaza pe studentii baieti in anumite domenii, in ciuda faptului ca stereotipurile nu sunt corecte. Se poate discuta mult pe tema asta.

      DAR aici vorbim de cu totul altceva. Gandeste-te, omul ala a fost data afara PENTRU CA SI-A EXPRIMAT O OPINIE. Nu pentru ca era incapabil, nu pentru ca chiulea de la servici, ci pentru ca a scris un text in care lansa o dezbatere pe care el o considera utila mediului din firma. Puteau sa il contrazica, sa rada de el etc, dar nu, ei l-au mazilit exact cum faceau comunistii cu cei care spuneau ceva impotriva ideologiei oficiale.

      Deci a fost concediat pentru o opinie, nu pentru lipsa de competenta. E ca si cum tu ai fi data afara pentru ca esti femeie, nu pentru ca nu lucrezi bine. E bine?
      • +51 (227 voturi)    
        exista... (Marţi, 8 august 2017, 12:43)

        brita [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

        politici de etica specifice in toate firmele mari si in multe altele medii/mici.
        angajatii sint periodic testati si li se pune in vedere obligatia respectarii unui anume cod etic.
        individul a incalcat acest cod etic al firmei angajatoare, anume google.
        • -55 (95 voturi)    
          nu as prea crede (Marţi, 8 august 2017, 13:25)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui brita

          am lucrat si eu prin astfel de corportatii si nu te dau afara asa usor daca au nevoie de tine. Actionarii au nevoie sa le aduci bani nu sa fii etic in mod special.
          Eu cred ca flacaul mai facuse si alte boroboate si acum au gasit prilejul sa se debaraseze de el.
          • +59 (105 voturi)    
            Sa stii ca intr-o companie mare (Marţi, 8 august 2017, 21:35)

            andrei.cotescu [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            orice scandal inseamna pierdere de bani. Nimeni nu-si permite sa tolereze incalcari ale regulilor de etica pentru ca scandalul public inseamna pierderi financiare.
      • +47 (219 voturi)    
        Da, si-a exprimat o opinie (Marţi, 8 august 2017, 20:59)

        narub [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

        prin care a jignit femeile, nu e acelasi lucru ca si cand ar fi vorbit de preferintele lui culinare. Daca Google nu reactiona insemna ca se solidariza cu opiniile sale. Atunci de ce ar mai fi ramas vreo femeie in companie ? Ca doar compania crede despre ele ca sunt incapabile sa fie buni programatori si nu se ridica la nivelul barbatilor.
    • -50 (228 voturi)    
      "Nici un comentariu" (Marţi, 8 august 2017, 11:36)

      Ursuletul de Plus [utilizator] i-a raspuns lui iulia_eu

      pentru ca se discuta despre decizia Google. Sau, daca ajungem la concluzia ca femeile sunt discriminate, decizia Google de a da afara un om pentru o parere devina brusc corecta?
      Si, de fapt, care e parerea ta despre decizia Google? A facut bine ca l-a dat afara pe individ?
      • +55 (207 voturi)    
        Nu chiar (Marţi, 8 august 2017, 12:13)

        iulia_eu [utilizator] i-a raspuns lui Ursuletul de Plus

        Eu la aceste citate din primele comentarii am raspuns, care nu discuta decizia Google:

        <<ce a spus omul e e demonstrabil stiintific>> (o referinta, ceva? ca altfel zic si eu ca nu e)

        <<Faptul ca a spus ca "barbatii au aptitudini naturale de programatori" nu este deloc discriminatoriu fata de femei, tocmai este o lauda ca femeile au trecut peste natura si au ajuns bune programatoare.>>

        <<barbatii sunt inclinati catre stintele exacte (studii tehnice, matematice, programare, arhitectura) pe cand femeile comunica mai bine, sunt mai impresionabile, au abilitati artistice.>>

        Cat despre concediere, Google are un regulament intern pe care aparent memo-ul tipului l-a incalcat. Cam fiecare companie are un regulament intern pe care il poti citi cand te angajezi, iar daca actionezi impotriva regulilor iti asumi consecintele, ma gandesc. Daca e bun sau prost regulamentul Google sau daca tipul chiar l-a incalcat nu stiu, ca nu l-am citit. Dar or decide in instanta, am citit ca fostul angajat ii da in judecata.
        • -54 (214 voturi)    
          Nu chiar (Marţi, 8 august 2017, 14:51)

          Ursuletul de Plus [utilizator] i-a raspuns lui iulia_eu

          mi-ati raspuns la intrebare. Ce parere aveti DVS. despre concediere? Sau "exista un regulament si angajatul l-a incalcat" era raspunsul? Pe mine ma interesa parerea dumneavoastra despre un caz in care cineva isi exprima o parere.
          Nu de alta, dar si doamnele sufragete erau cam in aceeasi situatie: exista un regulament (de fapt o lege) care zicea ca nu au voie sa voteze. Dansele si-au exprimat public dezacordul, aducand si argumente. Au castigat (pe buna dreptate) si acum li se aduc omagii (tot pe buna dreptate). Unele au fost, probabil, date afara din servici (care aveau), dar sigur toate au patimit macar oprobiul societatii si unele chiar au incasat-o la propriu din partea politiei. Mai vreti exemple in care cineva care isi exprima public o parere, impotriva unor reglementari de orice natura, a avut de patimit intr-un fel sau altul?
          Deci, ce parerea aveti despre concedierea angajatului pentru ca si-a exprimat o parere?
    • -49 (233 voturi)    
      doamna, (Marţi, 8 august 2017, 11:58)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui iulia_eu

      barbatii si femeile sunt structurati in mod diferit, s-a dovedit stiintific. Barbatii au mai dezvltata partea tehnica, iar femeile pe cea intuitiva (depinde de care emisfera a creierului este folosita proponderent). Nu a zis nimeni ca femile nu sunt oameni, doar dumneavoastra v-ati simtit lezata si nu inteleg motivul.
      Dar nu asta e problema, pentru ca sunt o gramada de femei mult mai destepte ca mine. In clasa cea mai buna la matematica era o fata, apoi veneau toti barbatii, apoi restul de fete.
      Important este sa nu va doriti egalitate totala cu barbatii ptr ca riscati sa munciti mai mult decat va duc curelele.
      Siti bancul acela: femeile americance egalitariste se lupta sa munceasca cot la cot cu barbatii in mina, femeile rusoiace se lupta sa nu mai munceasca cot la cot cu barbatii in mina.
      • +49 (231 voturi)    
        S-a dovedit stiintific (Marţi, 8 august 2017, 12:24)

        iulia_eu [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        ...ca ideea pe care o mentionati despre emisferele cerebrale este falsa, doar un mit popularizat printre cei care habar n-au ce e stiinta si care se informeaza din poze frumos colorate. Puteti citi pe larg aici: http://www.oecd.org/edu/ceri/neuromyth6.htm, dar sa fie mai usor uitati aici concluzia OECD: <<there is no direct scientific evidence supporting the idea that different thinking styles lie within each hemisphere. Indeed, deriving different hemispheric thinking styles from functional asymmetries is quite a bold venture, which oversimplifies and misinterprets scientific findings.>>

        In orice discutie despre diferente la nivel de populatie sau genetica, argumentele fiecaruia dintre noi (in clasa mea, eu am cunoscut..) nu sunt altceva decat anecdote care nu au nicio valoare statistica in a clarifica cum sta treaba in realitate.
        • -55 (101 voturi)    
          O intrebare (Marţi, 8 august 2017, 13:55)

          Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui iulia_eu

          Memorandumul ala o trece oare testul Facebook?

          http://legi-internet.ro/blogs/index.php/libertatea-de-exprimare-si-umorul-invinse-de-stirile-false
      • +50 (226 voturi)    
        Gender equality (Marţi, 8 august 2017, 16:54)

        oopsie_daisy [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Draga bancher, sincer o spun, nu mi-as dori sa fiu in pielea nevestei dumitale. Si nici a fetei, daca ai. Si nici a amantei, care este foarte probabila - poate nu acum, daca nevasta e inca tinara, ci mai tirziu, cind gravitatia ii va afecta 'sensibilitatea' si 'structura diferita de a barbatilor'.
        Eu nu imi doresc egalitate totala cu barbatii, pentru ca nu stiu ce implica asta, atita timp cit barbatii nu ovuleaza si nu pot naste.
        Tot ce imi doresc e ca la job sa le fie indiferent colegilor mei daca sint femeie sau barbat, ci sa conteze calitatea muncii mele. Si sa nu se mai holbeze timpi incercind sa imi ghiceasca forma sinilor sub camasa in timp ce eu fac prezentari Boardului, ci mai degraba sa fie atenti la ce spun.
        Si imi mai doresc sa nu mai aud: " e foarte desteapta...pentru o femeie". Imi ajunge sa "e foarte desteapta". Intorcind argumentul, o femeie nu va spune niciodata "e foarte frumos pentru un barbat". Si da, noi spunem "Gigel e foarte prost", nu "Gigel e foarte prost pentru un barbat".
    • -41 (221 voturi)    
      >nu zice ca femeile sunt exact la fel ca barbatii (Marţi, 8 august 2017, 12:28)

      eleVenereCtions [utilizator] i-a raspuns lui iulia_eu

      Este un moment rar cand comentariile de pe HotNews nu sunt neaparat gresite. Daca tu chiar crezi ca nu exista diferente intre barbati si femei, atunci ai luat-o razna.

      "b-but muh stereotypes!"
      Realitatea nu-i stereotip.
      • -45 (223 voturi)    
        asa zic si eu, (Marţi, 8 august 2017, 13:19)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui eleVenereCtions

        ca e evident ca sunt diferente (incepand cu diferentele fizice, continuand cu felul in care barbatii si femeile gandesc si se comporta).
        • +52 (224 voturi)    
          Degeaba ziceti voi (Marţi, 8 august 2017, 14:05)

          iulia_eu [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          ca nu e vorba de pareri, de ce spune fiecare dintre noi. E vorba de stiinta care a cercetat indelung ipoteza diferentelor si nu a ajuns la un rezultat care sa confirme ca ele exista din cauza genelor. Exista diferente, insa ele sunt create de gene sau de stereotipurile societatii la care o fetita si un baietel sunt supusi de cand se nasc?
        • +56 (194 voturi)    
          Putina stiinta (Marţi, 8 august 2017, 16:59)

          oopsie_daisy [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Daca barbatii ar fi asa destepti pe cum se cred, si-ar baza argumentele pe cercetare si pe studii stiintifice, care, surpriza, nu sint in stare sa substantieze afirmatia ca barbatii sint superiori femeilor in inteligenta.
          https://en.wikipedia.org/wiki/Sex_differences_in_intelligence
          Exact cum spune Iulia, femeile sint handicapate de faptul ca, de mici, sint "turnate" in roluri (papusi, roz, bucle si "printesa lui tata"). Mai apoi, in scoala sint spalate pe creier ca 'asta nu e pentru fete' (ingineria, matematica, samd). Si ulterior, desigur ca ele trebuie sa imbratiseze cratita, masina de spalat si maternitatea. Si sa se supuna barbatului, ca asa a facut si mama si "asa se cuvine".
          • -55 (97 voturi)    
            Stiinta a demonstrat (Marţi, 8 august 2017, 22:22)

            Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui oopsie_daisy

            Aceeasi intrebare ca pentru iulia_eu:

            Memorandumul ala o trece oare testul Facebook?

            http://legi-internet.ro/blogs/index.php/libertatea-de-exprimare-si-umorul-invinse-de-stirile-false

            Nota bene: sa dai minus la o intrebare iti arata nivelul.
            • +57 (103 voturi)    
              Am raspuns implicit (Miercuri, 9 august 2017, 9:08)

              oopsie_daisy [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

              Raspunsul este implicit, prin linkul la articolul Wikipedia, care spune clar ca nu exista dovezi clare/indubitabile ale superioritatii inteligentei masculine.
              Asta daca vorbim despre medii.
              Daca vorbim de lupta la baioneta, unul la unul, IQul meu de femeie (testat) este mai mare decit cel al 97% din populatia care a dat testul. Asta intra la "extrem de inteligent", la un procent de geniu. Dumneata cum stai? Aaa, nu ai dat testul, pentru ca esti sigur ca, fiind barbat, esti destept prin nastere? Incearca si vei fi surprins.

              Revenind la intrebare, memorandumul nu ar trece testul Facebook, pentru ca 1) contine argumente care nu pot fi dovedite stiintific 2)exista limitari sociale si de bun simt ale libertatii de exprimare, dupa cum exista si limitari inscrise in statutele companiilor, in cazul asta, Google.

              De exemplu, eu as putea spune ca dumneata (si altii care comenteaza aici) esti un porc misogin aici, sub anonimitate, dar nu as putea trimite un email despre asta la colegii de firma unde, Doamne fereste, am putea lucra impreuna. Pentru ca firma are un statut care impiedica discriminarea si umilirea angajatilor. Este parte din responsabilitatea sociala - sa ii faci pe angajati sa se simta liberi, siguri si egali la locul de munca.

              Asta nu inseamna insa ca dumneata nu consideri in continuare ca femeile sint proaste, iar colegele dumitale nu te vad drept un misogin limitat la minte
    • +42 (204 voturi)    
      nu au avut sansa (Marţi, 8 august 2017, 15:18)

      Jude [utilizator] i-a raspuns lui iulia_eu

      Civilizatia a evoluat si treptat femeia a inceput sa ocupe un loc normal in societate. Pana nu de mult nu avea drept la vot, educatie, etc considerandu-se ca doar barbatii pot. Acesta este si motivul pentru care nu avem prea multe exemple de femei savant. Nu imi aduc aminte de pictorite , compozitoare de muzica simfonica, sau orice altceva si asta se datoreaza tocmai faptului ca barbatii nu au permis femeilor sa aiba parte de educatie si cunoastere. Multe femei cand au scris o carte au luat un pseudonim (barbatesc). Exemplele sunt multe. Ideea e ca decizia de concediere pentru ca ai o opinie diferita mi se pare exagerata. Sunt destule femei care au "cojones" cum sunt destui barbati fricosi si prosti. Nu trebuie generalizat dar nici concediat pentru astfel de motive. Trebuie sa recunoastem pre exemplu ca multe femei la volan au probleme vis a vis de parcarea laterala sau mersul cu spatele. Asta nu inseamna ca sunt conducatoare auto susceptibile de aa provoca multe accidente. Statistica ne demonstreaza ca sunt mai vigilente si circumspecte in trafic fata de bizonii care se cred la raliuri si fac accidente. In religie daca ne uitam, in biserica femeia nu are voi in altar, barbatii sunt in fata iar femeile in spate...
      Pana la urma femeia trebuie sa fie egala cu barbatul.
      • -49 (223 voturi)    
        Ce vorbesti, dom'le. (Marţi, 8 august 2017, 22:26)

        Vade Retro [utilizator] i-a raspuns lui Jude

        Sunt motociclist.
        In trafic, din 10 masini care ma sicaneaza, 7 sunt conduse de femei.
        Simpla observatie statistica.
        • +50 (222 voturi)    
          Observatie statistica vs. experienta proprie (Miercuri, 9 august 2017, 10:56)

          iulia_eu [utilizator] i-a raspuns lui Vade Retro

          Ce povestiti dvs. e experienta proprie, NU e o observatie statistica, fiindca e vorba doar de un subiect care a observat mereu (dvs.), deci nu exista obiectivitate (de ex, e posibil ca dvs. sa tineti minte femeile la volan mai degraba decat barbatii). In plus, cate cazuri ati observat? 100, 1000? Cati conducatori auto femei si barbati exista in lume? Esantionul observatd e dvs. e prea mic ca sa indice ceva despre intreaga populatie. Nici reprezentativ nu e, fiindca nu cred ca v-ati plimbat cu motocicleta prin toate tarile lumii unde conduc atat femei cat si barbati.

          Experienta proprie ne hraneste niste credinte personale care ne ajuta sa interpretam lumea, insa nu au nicio legatura cu realitatea si cu metodele statistice.
        • +53 (185 voturi)    
          Observatie statistica (Miercuri, 9 august 2017, 17:41)

          narub [utilizator] i-a raspuns lui Vade Retro

          Sunt conducator auto. In trafic singurii care ma sicaneaza sunt motociclistii si biciclistii.
          Simpla observatie statistica.
  • -43 (241 voturi)    
    Brave new world (Marţi, 8 august 2017, 11:10)

    andipetre [utilizator]

    Infiorator. Sa fie dat afara pentru exprimarea unei opinii!...

    Sunt curios, cum reactioneaza postacii "progresisti" de pe aici acum? E bine ce au facut cei de la google, da? Sa il distruga de tot, nerusinatul, cum de si-a permis sa vorbeasca impotriva dogmei? Care libertate individuala si de exprimare? Dati-i, divers, tolerant si corect politic, la plex pana tace, nu?...

    Hai, veniti cu minusuri si cu postarile alea cu diversitatea, "toleranta" si progresul!
    • +50 (230 voturi)    
      >E bine ce au facut cei de la google, da? (Marţi, 8 august 2017, 12:39)

      eleVenereCtions [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      Da, absolut, si nu mi-e jena sa admit ca am gresit ieri cand am dat vina pe Google.

      Ai citit ce a scris? Ai citit si motivatia data de catre ei? Manifestul respectiv nu are ce cauta pe nicio retea interna a companiei. E echivalentul publicarii acelui mesaj dur pe care ai vrea sa-l adresezi sefului la ora 3 noaptea. Tot ce face e sa creeze o atmosfera ostila, indiferent de ideologia exprimata in acel manifest.

      La urma urmei, Google este o companie. Interesul oricarei companii este sa faca bani, sa aiba cat mai multi clienti si cat mai multi angajati, ultima dintre acestea fiind cultivate printr-o cultura interna cat mai putin ostila. Din pricina actinilor sale, nici mort n-ar mai fi vrut vreo persoana serioasa, daramite vreo femeie, sa lucreze cu el. Omul a facut clasica greseala de a-si exprima opinia in mod public la munca, unde orice faci este asociat cu angajatorul tau. Fa-o privat sau nu o face deloc. Nimeni nu e mai presus de superiorii sai.

      In afara de asta, da, as si zice ca argumentele sale dau in extrem. Factorii sociali sunt mult mai importanti aici decat cei biologici, mai ales ca in tari precum China exista, intr-adevar, o ratie mult mai apropiata de 50-50 intre barbati si femei in acest domeniu, deci in ciuda comentariului meu de ieri, as zice ca Google, si prin urmare acel """political correctness""" de care ti-e atat de rau frica, au dreptate aici.

      Toleranta nu implica acceptarea intolerantei. Desigur, mai greu convingi de asta un roman care n-a vazut la viata lui un om gay sau negru, la fel cum mai greu il convingi sa accepte vreun pic de responsabilitate fata de altii cand cultura romaneasca il impinge de la o varsta frageda sa fure si sa se bazeze numai pe el insusi.
      • -50 (224 voturi)    
        Consecventa? (Marţi, 8 august 2017, 13:46)

        Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui eleVenereCtions

        Astept reactiile la cazurile cand o biserica da afara din slujba un homosexual pentru ca s-a "casatorit". Sau cand un spital catolic refuza sa faca sterilizari si toti progresistii se isterizeaza.
      • -44 (228 voturi)    
        Evident ca am citit ce a scris (Marţi, 8 august 2017, 14:57)

        andipetre [utilizator] i-a raspuns lui eleVenereCtions

        Mai mult, am citit TOT ce a scris, versiunea completa care contine si unele referinte omise de multe site-uri. Omul avea referinte (studii, articole) pentru majoritatea lucrurilor pe care le spunea, citise despre asta si se documentase, nu arunca idei la intamplare. Sigur, e de dezbatut daca are dreptate, nici eu nu sunt de acord cu multe lucruri pe care le spune, dar sa il sanctionezi atat de grav doar pentru ca a deschis o discutie e revoltator si periculos.

        Si, oricat ai incerca sa dezinformezi, discursul sau NU era intolerant. Din contra, tonul era cu foarte mult bun simt si ideile erau totdeauna exprimate cu grija si sub rezerva constientizarii existentei unei alte opinii.

        Si in fond, ce spunea atat de grav -- ca femeile si barbatii au preferinte diferite? Diferite, nu superioare sau inferioare. E asta o crima? E intoleranta sau rasism, ca atunci cand ai spune "romanii au IQ sub 50" sau "etnia X e formata din lenesi"? Tu nu vezi in jurul tau ca femeile chiar se imbraca diferit decat barbatii (pentru ca asa vor si aleg ele), ca barbatii sunt in majoritate mai agresivi si au un fizic mai puternic, ca femeile sunt de cele mai multe ori mai atente la detalii si cu mai multa empatie? Sunt multe diferente, care pun in valoare, pozitiv, atributele fiecarui sex, nu le diminueaza. Daca nu ar fi diferente, nu am nici vorbi de existenta a doua sexe, ar fi doar unul! Adevarul te ofenseaza?
  • -45 (233 voturi)    
    Ce ar fi amuzant dacă n-ar fi trist (Marţi, 8 august 2017, 11:56)

    Barosanu_nr1 [utilizator]

    ... este că omul era el însuși destul de progresist, lucru care reiese evident din limbajul extrem de CP folosit în acel memorandum.

    Or, tocmai acesta este pericolul mare - li se pune pumnul în gură moderaților (care, de bine de rău, mai gândesc și cu mintea lor), fiind confiscate și apoi radicalizate curente politice (tactică de subversiune clasică). Pentru cine se bucură acum, așteptați-vă să se întâmple lucruri similare și pe partea cealaltă.
    • +48 (232 voturi)    
      >limbajul extrem de CP (Marţi, 8 august 2017, 12:41)

      eleVenereCtions [utilizator] i-a raspuns lui Barosanu_nr1

      Degeaba folosesti asemenea limbaj cand ascunde ideologii total opuse progresismului. E echivalentul clasicului "I'm not racist, but...".


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri