Kelemen Hunor: Romanii trebuie sa accepte ca noi nu vom putea si nici nu vrem sa sarbatorim 2018. Aceasta acceptare ar trebui sa fie parte a intelegerii si respectului reciproc

de Red. Stiri     HotNews.ro
Vineri, 4 august 2017, 12:38 Actualitate | Esenţial

Kelemen Hunor
Foto: Agerpres
"Cea mai mare eroare ar fi sa ne cantonam in pozitia ariciului in 2018",  spune presedintele UDMR, Kelemen Hunor, intr-un interviu pentru publicatia clujeana Szabadsag.ro. Seful UDMR spune ca "Romanii trebuie sa accepte ca noi nu vom putea si nici nu vrem sa sarbatorim 2018. Aceasta acceptare ar trebui sa fie parte a intelegerii si respectului reciproc" si vorbeste despre colaborarea cu PSD-ALDE, dar si despre centenarul Marii Unirii.

Hunor anunta ca UDMR va lansa in 2018 proiectul O mie de ani in Ardeal, o suta in Romania, prin care sa prezinte contributiile maghiarilor la evoluatia Transilvaniei si a Romaniei.

Cele mai importante declaratii ale lui Kelemen Hunor:

Au trecut 6 luni de la alegeri, cum evaluati colaborarea cu partidele parlamentare?

Kelemen Hunor: In principiu, am urmarit sa avem un dialog continuu cu un grup parlamentar, dintre partidele politice. Pentru ca nu putem sa avem rezultate cu 7%, desi avem un grup parlamentar mai puternic, decat in ciclul anterior, totusi suntem departe de 50% necesare adoptarii legilor. PSD-ALDE ne-a propus colaborarea, din pacate cele 6 luni scurse ne-au dovedit ca nu avem cu cine sa colaboram pe fond din partea opozitiei. Nu inseamna ca acest lucru va ramane asa dar astazi aceasta este situatia...

Desigur, intr-o colaborare intotdeauna exista surse de conflict. O astfel de sursa a aparut imediat la inceputul anului, cu ocazia adoptarii ordonantei 13, deoarece noi ne-am exprimat dezacordul cu procedura urmata. Cu ocazia ultimei crize guvernamentale nu am solicitat nici un element despre care sa nu fi discutat in ultimi ani sau care sa fi contravenit normelor europene sau Constitutiei. Eu cred ca ei au gresit atunci cand nu au adus parlamentarii din Transilvania la discutii si cand au facut pasul in spate in fata campaniei antimaghiare. Dar au fost o serie de subiecte in care am cazut de acord: legea bugetului, a salarizarii unice, a drepturilor pacientului, utilizarea limbii materne in sanatate si legat de legea educatiei. In totalitate pot sa spun ca cele 6 luni au fost acceptabile, au fost bune, ca urmare in sedinta grupurilor parlamentare UDMR de la sfarsitul lunii august, voi propune continuarea acestui parteneriat.
 
Cum se pregateste UDMR pentru centenarul Marii Uniri din 2018?
Kelemen Hunor: La nivelul presedintiei executive s-a constituit un grup de lucru care se ocupa de acest subiect. Proiectam o serie de activitati in anul urmator, an pe care eu il consider important. Este un fapt de notorietate ca evaluarea anului 1918 nu s-a schimbat in ultimii 100 de ani in interiorul celor doua comunitati. Nici maghiarii nu gandesc altfel despre 1918 si despre cei 100 de ani si nici romanii iar aceasta realitate nu se va prea schimba in lunile urmatoare, pana in 2018. Sunt multe cauze care au condus la aceste evolutii, nu doresc acum sa analizez aceste aspecte, aceasta sarcina revine istoricilor si cercetatorilor stiintelor sociale.

Sunt sigur ca daca statul roman in ultimii 100 de ani nu ar fi incercat in mod permanent si deschis sa asimileze minoritatile si sa lichideze orice ce nu este roman, atunci generatia de astazi s-ar pozitiona altfel fata de acest subiect. Dar pentru ca intre cele doua razboaie mondiale si sub regimul Ceausescu aceasta intentie a fost una neechivoca, iar dupa 1989 deseori s-a putut sesiza acest scop neexprimat expres, este evident ca se regenereaza fricile: romanilor este frica ca noi vrem sa rupem Ardealul, iar maghiarii se tem ca romanii vor sa ne ia identitatea etnica. Evident ca aceste frici se ancoreaza in trecut si in viitor si nu vad posibilitatile prin care am putea sa schimbam ceva in mod fundamental.

Cea mai mare eroare ar fi daca in anul 2018 am adopta pozitia ariciului si ne-ar fi frica in toata aceasta perioada, ne-am plange si am sta crispat
i. Trebuie sa evitam cumva aceasta stare, pentru ca din frica si din plansete nu putem sa construim, trebuie sa adoptam discursul cinstit si sincer. Trebuie sa spunem ce gandim si ce asteptam de la statul roman dupa 100 de ani, dar in acelasi timp trebuie sa ne punem si in pielea celuilalt pana la un anumit nivel. Constat ca in evaluarea diferitelor generatii exista diferente majore. Generatia care a aparut in ultimii 100 de ani dispune doar de cunoastere indirecta asupra faptelor care au avut loc inainte de 1918. Sunt putini si cei care isi aduc aminte de 1940-44, nu au amintiri directe, si ei stiu ce s-a intamplat atunci de la parinti. De aceea consideram ca trebuie sa organizam conferinte stiintifice in care acesti 100 de ani sa fie analizati, diseminati, dezbatuti de istorici si specialisti, sa intelegem, sa reanalizam si reformulam tot ce s-a intamplat, ceea ce poate desigur fi reformulat in astfel de ocazii.

In acealasi timp pregatim publicatii prin care aratam cu ce am contribuit noi, ce am facut, cu ce am contribuit in ultimii 100 de ani in evolutia Ardealului, a Romaniei – in toate domeniile suntem creatori de valori pe care dorim sa le prezentam. Titlul acestui set de publicatii este O mie de ani in Ardeal, o suta in Romania. In directia tinerilor romani incercam o campanie mai aplicata in domeniul on-line, dar nu numai. Incercam sa explicam cine suntem noi, maghiarii din secolul 21 si ce dorim. Pentru ca exista foarte multe prejudecati despre noi in societatea romana create de abordari istorice.

Romanii trebuie sa accepte ca noi nu vom putea si nici nu vrem sa sarbatorim 2018. Aceasta acceptare ar trebui sa fie parte a intelegerii si respectului reciproc.

Periodic ma tem ca din cauza faptului ca in Romania nu prea avem ce rezultate sa prezentam in anul centenarului, acest an va fi trecut cu un nationalism de prost gust, directie in care a avut o tentativa deja rectorul Universitatii Babes Bolyai (UBB). Nu vor putea sa spuna ca am construit 1800 de km de autostrada, am legat dupa 100 de ani regiunile istorice prin infrastructura. Nu putem sa raportam ca daca ne urcam astazi in tren in Bucuresti, vom ajunge la Blaj mai repede decat acum 100 de ani. Vor putea sa spuna ca dureaza mai mult calatoria cu o ora si jumatate de la Blaj la Bucuresti decat acum 100 de ani. Deci, din acest punct de vedere pentru mine este o mare intrebare ce poate sa prezinta statul roman , in afara faptului ca exista si dupa 100 de ani. In astfel de situatii exista tendinta sa sarbatoreasc cu tot felul de retorici nationaliste cei 100 de ani".





















Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

20208 vizualizari

  • +18 (32 voturi)    
    si atunci (Vineri, 4 august 2017, 12:44)

    andrei1245 [utilizator]

    ce cauti in parlamentul romaniei? parca exista un juramant sa se respecte constitutia romaniei
    • -10 (26 voturi)    
      da, dar (Vineri, 4 august 2017, 15:17)

      rollotoma [utilizator] i-a raspuns lui andrei1245

      in Constitutie nu scrie ca cetatenii ar fi obligati sa sarbatoreasca 1 Decembrie
      • 0 (30 voturi)    
        retragerea cetateniei celor care NU sarbatoresc (Vineri, 4 august 2017, 15:41)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui rollotoma

        1 decembrie 1918 este OIbligatorie !. Romania este Domiciliul Lor , al maghiarilor, daca NU mai vor Romania, transhumanta Incepand de azi inapoi in Mongolia sau in Ungaria ?
        • -2 (24 voturi)    
          Arată-mi, (Vineri, 4 august 2017, 15:43)

          rollotoma [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          unde scrie că sărbăbătorirea zilei de 1 Decembrie e obligatorie ?
          • -1 (21 voturi)    
            Ti o Desenez dupa 5 beri (Vineri, 4 august 2017, 15:45)

            un domn [utilizator] i-a raspuns lui rollotoma

            sa imi spui unde sa vin...
            • +1 (15 voturi)    
              Deci fara alcool (Vineri, 4 august 2017, 17:36)

              rollotoma [utilizator] i-a raspuns lui un domn

              nu poti raspunde la intrebare
          • +5 (21 voturi)    
            4 August a fost o Zi pentru Budapesta (Vineri, 4 august 2017, 15:50)

            un domn [utilizator] i-a raspuns lui rollotoma

            Nu fortza nota ca sa vezi ce se poate intampla la Harcov; atunci pe 4 august pe catargul Parlamentului ungar a fost Arborata o Opinca ! asta Inseamna ceva !
            • +20 (26 voturi)    
              La 21 martie 1919, puterea în Ungaria a fost (Vineri, 4 august 2017, 17:06)

              ty [utilizator] i-a raspuns lui un domn

              preluată de comuniștii conduși de Béla Kun. Forțele comuniste maghiare au atacat atât noul stat Cehoslovacia, cât și trupele române din Transilvania, în speranța de a ocupa Transilvania. La 4 august 1919 armata română a intrat în Budapesta sub comanda generalului Gheorghe Mărdărescu. A fost cucerită capitala, Budapesta, Béla Kun a demisionat și regimul comunist a fost înlăturat. La 14 noiembrie 1919, armata română a părăsit Budapesta, care a rămas sub conducerea armatei naționale ungare.
              Unii lideri maghiari nu sunt capabili nici macar de cuvenitul respect pentru romani.
              • +8 (20 voturi)    
                pai daca sunt in tandreturi cu URSS (Vineri, 4 august 2017, 17:09)

                un domn [utilizator] i-a raspuns lui ty

                cum sa fie ei Recunoscatori Romaniei ca Romania a REUSIT temporar sa ii scape de comunisti ? cand ei fac/construiesc cu URSS un reactor nuclear ?
              • -2 (6 voturi)    
                Respect cuvenit al lliderilor. (Vineri, 4 august 2017, 23:16)

                Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui ty

                unguri pentru ocuparea de catre romani a Budapestei ?
                Chiar ca e aiurea.
                Si ce faceau politicienii romani in 1919, daca nu se multumeau fara acest ,,respect cuvenit" , si daca ramaneau in Budapesta ? Ar fi prelungit razboiul inutil. Romania nu era vazuta in nici un caz in Europa, ca o ,,mare putere" la 1918.
                Sa nu uitam ca romanii au fost in razboi din 27 aug 1916, pana la 7 mai 1918 adica 20 de luni de razboi. Ungurii au fost in razboi din 28 iulie 1914 pana la 11 noiembrie 1918. adica 51 luni de razboi . Adica de 2,5 ori mai mult decat romanii !
                In plus, unguri au asigurat ofiteri de grad mic pentru intreaga armata austro-ungara, si care au murit in mare procentaj.
                Lipsa ofiterilor era mult mai acuta in Ungaria la sfarsitul razboiului, dacat in Romania.
                Asta a fost de altfel, si factorul principal pentru care Bela Kun a reusit sa vina la putere.
                Dimpotriva, liderii romani ar trebuii sa arate ,,respectul cuvenit" prusacilor !. Care au incheiat pacea in 1918, desi , odata cu Revolutia din Rusia, erau toate conditiile necesare, sa poata fi impinse cu usurinta fortele Antantei, compuse din Armata Romana + Armata Rusa pestre Nistru, in Ucraina.
                Romania a avut noroc, datorita faptului ca prusacii planuiau o mare ofensiva in Franta. Si vroiau ,,liniste" in estul Europei.
                In plus, sperau ca o pace cu regele Ferdinad de Hohenzollern,
                nu o sa-i mai ,,deranjeze" pe ei in zona Romaniei.
                La intrarea in razboi, chiar Ferdinand la consilul de Coroana din 14 august 1916, a pretins ca este un ,,Hohenzollern" ! ( Putea evita asta, spunad ca face parte ditr-o dinastie nou romaneasca ,,de Romania" s.a.m.d., dar el a insistat, sa fie considerat un Hohenzollern !)
                Deci. Prusacii puteau sa aleaga in loc de Franta, o mare ofensiva in directia Ucraina-Caucaz. Si atunci, probabil nu s-ar fi incheiat nici o ,,pace" cu Romania la Buftea. In loc, putea fi o capitulare, cu ceva conditii, sau lipsa oricaror tratative, si dezarmarea trupelor romane la refugierea in Rusia.
              • +4 (6 voturi)    
                fustrarile unui fost imperiu (Sâmbătă, 5 august 2017, 11:08)

                de-departe-vin [utilizator] i-a raspuns lui ty

                un fost imperiu nu-si va uita niciodata trecutul si va cauta mereu sa-l reinvie. este cazul actual al imperiului rus, dar si al regatului Ungariei - fosta mare putere europeana. A dominat popoare, a colonizat teritorii, dar n-a reusit sa se mentina pentru ca statul feudal maghiar condus de rege a fost mereu mai slab decat nobilimea feudala, care si-a impus intotdeauana punctul de vedere in dieta de la Budapesta, iar mai tarziu la Viena. Nobilimea feudala maghiara din Transilvania a fost deosebit de rapace si cruda cu serbii (romani si maghiari laolalta) - si si-a mentinut puterea prin teroare si tortura. Numai daca ne amintim de rascoalele lui Doja (maghiar de origine) si Horia Closca si Crisan. Doar doi regi ai Ungariei au fost mai puternici si au facut cate ceva pentru modernizarea statului ungar: Iancu de Hunedoara si fiul sau Matei Corvin, ambii de origine maghiara dar nascuti in Transilvania. Statul ungar si-a erodat incet-incet puterea de a domina si a ales solutia sa intre intr-o alianta, devenind o parte a imperiului austro-ungar. Dar imperiul a pierdut in primul razboi mondial si la pacea de la Trianon toate teritoriile care fusesera atat de crunt asuprite de fostul imperiu austro-ungar si-au cerut si dobandit independenta. E o poveste de 800 de ani spusa pe scurt, din care vreau sa arat ca maghiarii nu sunt o forta care sa-si fi dovedit trainicia, dimpotriva este un stat care a pierdut continuu teren datorita rapacitatii elitelor sale. De aceea cred si eu ca ungurii din Romania nu pot sa sarbatoreasca anul 1918, nu din cauza unirii Transilvaniei cu Romania, ci din cauza decaderii lor din gloria trecuta, cu care desigur ca e foarte greu sa se impace chiar si dupa 100 de ani.
                • +3 (5 voturi)    
                  Corect (Sâmbătă, 5 august 2017, 11:54)

                  ty [utilizator] i-a raspuns lui de-departe-vin

                  As adauga ca aceeasi rapacitate a elitelor maghiare din Ungaria si de la noi este mobilul care determina pozitia acestora din ultimi ani. Pentru ei UE este doar un vehicul.
            • -3 (13 voturi)    
              Eu am pus o simpla intrebare (Vineri, 4 august 2017, 17:35)

              rollotoma [utilizator] i-a raspuns lui un domn

              la care matale n-ai raspuns. Nu am fortat nota.
        • +2 (12 voturi)    
          nota bene si referinta (Vineri, 4 august 2017, 15:52)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          ca sa nu avem discutii http://www.ziaristionline.ro/2013/03/16/cum-au-pus-romanii-opinca-pe-parlamentul-de-la-budapesta-de-cristian-negrea/
        • -7 (11 voturi)    
          aoleu (Vineri, 4 august 2017, 17:20)

          muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          Iar i-ai pacalit pe infirmieri si n-ai luat pastilele... E de-a dreptul fascinant modul aproape nemtesc in care emiti enormitati, indiferent de subiect.
        • -1 (13 voturi)    
          Ei, asa a inceput si Hitler cu evreii (Vineri, 4 august 2017, 19:53)

          Caligula [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          Sarbatorirea unei zile sau nu face parte din libertatea de expresie. Daca si pe asta o negam, si incepem sa discriminam niste etnii pentru ca sunt etnii, atunci luam calea pe care a mers Hitler.

          Pe de alta parte, Hunor spune ce spune orice roman. Daca trenul de la Bucuresti la Blaj face cu o ora si jumatate mai mult decat acum 100 de ani, la ce foloseste statul roman? Asta e o observatie care ne poate totusi unii si pe unii si pe altii.
        • +1 (3 voturi)    
          Ei, prostii...daca un om nu vrea sa vina la petrec (Sâmbătă, 5 august 2017, 10:21)

          Ochiana [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          ere nu inseamna ca-i pui pistolul la gat sa vina.
          Treaba lor, nu au decat !

          Si apropo, si de la Galati la Bucuresti se mai mai mult cu o ora ca acum 100 de ani dar asta nu tine de ce parte a Carpatilor locuiesti acum.
        • +2 (6 voturi)    
          sa nu fim ipocriti (Sâmbătă, 5 august 2017, 14:49)

          stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          Nici tie nu ti-ar placea ca romanilor din Transcarpatia, Bucovina de Nord si Herta, sau din Bugeac sau Banatul sarbesc sau Timoc sa fie fortati sa sarbatoreasca ziua Ucrainei sau a Serbiei doar pentru ca s-au trezit in Ucraina sau in Serbia peste noapte la un moment dat.

          Eu zic sa fim decenti cand este vorba de cei de la care ne-am trezit sa ne luam inapoi Dacia doar dupa 1000 de ani.
          In plus, eu m-as asigura ca romanii ardeleni (si ma refer la aia get-beget, nu la viniturile trimise de Ceausescu in Bihor) sunt mai fericiti sa fie in Romania decat in Ungaria. Ce-i drept, cu Orban in Ungaria nu-i foarte greu, dar totusi... ca ma uit la Bucuresti ce primar are si ce guvern are Romania... as face Ardealul independent, dar nici in Romania si nici in Ungaria.
    • -4 (10 voturi)    
      vorbesti vorbe (Vineri, 4 august 2017, 17:17)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui andrei1245

      Foaie verde cheptene, ploua-n pod la primarie... Ce legatura are constitutia cu ce spune Hunor?
      Ai venit la pescuit voturi, pentru ca pe HN e suficient sa zici ceva de unguri ca sa primesti iluzia ca ce bolborosesti e relevant.
    • +9 (11 voturi)    
      andrei (Vineri, 4 august 2017, 18:19)

      Bazil [utilizator] i-a raspuns lui andrei1245

      udmr nu a intrat cu forta in parlament. Daca in decembrie 2016 ieseau romanii la vot, udmr, alde, pmp nu mai pupau parlamentul. Daca in decembrie ieseau romanii la vot, cum ies acum sa il combata pe hunor, declaratia lui astazi ar fi avut aceeasi valoare ca o discutie similara la restaurant. Acum degeaba vi se umfla pipota fata de ce a zis ungurul. In decembrie 2016 ati pierdut ocazia sa ii eliminati din parlament. A fost mai comod sa stati in casa si sa bateti la tastatura (ca acum). Eu si familia am fost la vot in decembrie.
      • -1 (5 voturi)    
        A votat si ala micu ? (Vineri, 4 august 2017, 20:39)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Bazil

        PS. Se pare ca n-a fost suficient !
    • +5 (9 voturi)    
      nu ce cauta in parlament (Vineri, 4 august 2017, 21:40)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui andrei1245

      ci, ce mai cauta in Romania !?
      dupa o asemenea declaratie data in oricare alt stat civilizat din lume, individul in cauza ar fi fost expulzat si declarata persona non grata.
  • +25 (31 voturi)    
    Are dreptate (Vineri, 4 august 2017, 12:45)

    KTerinca [utilizator]

    E ca si cum ai cere unei curve sa-i si placa.
    • +10 (12 voturi)    
      pai (Vineri, 4 august 2017, 16:01)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui KTerinca

      daca o platesti dublu,te ridica-n slavi.asa si cu hunor
      ma intreb,totusi,pentru cat la suta din unguri vorbeste
      avem vre-un ungur pe aici.confirma ce zice loaza asta?
      • +7 (9 voturi)    
        probabil nu va confirma (Vineri, 4 august 2017, 17:13)

        gwolf [utilizator] i-a raspuns lui Point

        bravo pentru observatie.
        carciumarul asta penibil de kelemen n-ar mai trebui bagat in seama.
      • -2 (6 voturi)    
        vre-o vre-un (Vineri, 4 august 2017, 17:23)

        muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui Point

        La cum scrii, as fi zis ca esti ungur...
  • +11 (25 voturi)    
    Daca tot nu-ti place nimic in Romania (Vineri, 4 august 2017, 12:45)

    ccc745 [utilizator]

    Poate ar fi mai bine sa zici "la revedere", sau cum vrei tu, si sa pleci.
    Te mai miri ca apar idioti si de o parte, si de alta... dar cu asemenea discurs, e inevitabil.
  • +14 (22 voturi)    
    parlamentaru' romanesc... (Vineri, 4 august 2017, 12:45)

    nesuferitu [utilizator]

    la ce te poti astepta de la el? faptul ca iar bate campii cu Trianonul este deja obisnuinta, dar sa uiti ca esti in chestia aia de-i zice Parlament de atata timp si ca ai fost parte la cam toate guvernarile de pana acum este ori semn de boala mentala sau mai degraba jigodism iefti.
  • +13 (25 voturi)    
    Ca si cetateni romani.. (Vineri, 4 august 2017, 12:53)

    Io1234 [utilizator]

    ...trebuie sa respectati Constitutia tarii si Sarbatorile Nationale... daca nu va convine - Ungaria e aproape... luati-va pasapoartele unguresti / renuntati la cea romana si sarbatori in Ungaria ce vreti...
  • -3 (33 voturi)    
    din pacate are dreptate (Vineri, 4 august 2017, 12:55)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    Nici noi, romanii nu avem ce sarbatori. din contra, e de toata rusinea, ca dupa 100 de ani, provinciile Romaniei nu sunt legate prin autostrazi, cai ferate bune, ca sunt disparitati foarte mari intre regiuni!

    Ce "unire" sa sarbatorim, daca dupa atatia ani de pace, de 70 ani adica, noi tot ca inainte de 1918 suntem?

    2018-anul marii rusini nationale- 100 de ani de la o "unire" care tot nu e pe deplin realizata!

    Sa fie oare doar vina politicienilor? Sa nu imi spuneti ca "poporul" nu are nicio "contributie"!!!
  • +12 (24 voturi)    
    atunci (Vineri, 4 august 2017, 12:55)

    keiser_soze [utilizator]

    ce mai cautati in Romania ? daca aceasta tara nu va reprezinta luati exemplul milioanelor de romani care au plecat in lumea larga si...drum bun !
    Pe individul asta l-as declara persona non grata in Romania, este inadmisibil sa raspandesti atata ura !
    • +4 (6 voturi)    
      Si daca (Vineri, 4 august 2017, 15:33)

      Heretic [utilizator] i-a raspuns lui keiser_soze

      tocmai pe asta mizeaza ? Sa plece romanii ca sa le faca loc lor ?
      • +1 (13 voturi)    
        nici o grija, mutam poligonul de la Cincu in HarCo (Vineri, 4 august 2017, 15:42)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Heretic

        si se face liniste Acolo !
      • 0 (0 voturi)    
        nu ai inteles (Duminică, 6 august 2017, 11:15)

        keiser_soze [utilizator] i-a raspuns lui Heretic

        ce am spus pentru ca nu ai citit cu atentie !!!
        Repet : luati exemplul milioanelor de romani care au plecat in lumea larga ....
  • +11 (19 voturi)    
    o precizare (Vineri, 4 august 2017, 12:56)

    zigot [utilizator]

    in numele respectului la care face-ti referire, dle draga,
    in viitor ( poate si retroactiv) sa nu mai folositi termenul
    TREBUIE cand sugerati ceva romanilor.
    in rest, puteti face numai ceace VRETI, ca si pana acum
    deoarece, politicienii romani au nevoie de voturi, indiferent de unde vin si cat costa.
  • +19 (25 voturi)    
    Dar nici nu ne intereseaza (Vineri, 4 august 2017, 12:58)

    benicio [utilizator]

    Unu la mana, in mod normal nici nu ar trebui sa ne intereseze daca voi sarbatoriti sau nu. Pana la urma, fiecare e liber sa sarbatoreasca ce vrea in tara asta. Dar totusi, de ce vrobesti matale in numele tuturor maghiarilor din Romania?

    Doi la mana, desfacerea imperiului austro-ungar a fost un fapt natural, pentru ca imperiul era o anomalie, un cumul de popoare tinute laolalta cu forta. Secuii de rand, taranii, o duceau mult mai bine sub imperiu? Nu, istoria o arata ca nu, ba deloc. Grofii o duceau mai bine, asta asa e. Unirea de la 1918 nu a schimbat cu nimic viata secuilor, cel putin nu mai mult decat a schimbat-o pe a romanilor. Ba mai mult, regele Ferdinand a recunoscut titlurile nobiliare ale grofilor la egalitate cu cele ale noibililor romani.

    Dar, revenim la unu: pe cine intereseaza pana la urma daca matale sarbatoresti sau nu?
  • +23 (29 voturi)    
    astea sunt declaratii ostile (Vineri, 4 august 2017, 13:00)

    Razvan_M [utilizator]

    Este treaba ta de politician sa aplanezi conflictele. Si ca cetatean roman este obligatia ta sa fii loial tarii in care traiesti.
    • +21 (21 voturi)    
      Așa este... (Vineri, 4 august 2017, 14:41)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      Eu nu-l pot obliga pe domnul Hunor să-i iubească pe români, și nici pe români să-i iubească pe maghiari... E chestie de gusturi și de trăiri intime... Dar domnul KH are cetățenie română, trăiește aici și în plus este persoană publică... Dumnealui poate să simtă ce vrea dumnealui la împlinirea a o sută de ani de la marea unire, dar nu are voie s-o spună public din calitatea lui de președinte de partid politic... Căci sună, cum ziceți, a declarație ostilă României... Peste toate, îi dau dreptate când se plânge de realizările nule ale statului român din ultimele decenii,,, Dar ar trebui să nu uite că A CONTRIBUIT din plin la aceste rateuri făcând mereu parte din guvern și din parlament împreună cu formația sa...
    • +5 (7 voturi)    
      daca (Vineri, 4 august 2017, 18:24)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      asta ar fi facut o astfel de declaratie in SUA, Trump l-ar fi impuscat cu mana lui, in prime time.
  • +19 (21 voturi)    
    Mno, bun (Vineri, 4 august 2017, 13:02)

    Soljenitin [utilizator]

    Ungurii trebuie sa accepte ca pe romani nu ii intereseaza ca ungurii nu vor putea sarbatori.
  • +13 (19 voturi)    
    Hunor Kelemen, UDMR este o frauda morala! (Vineri, 4 august 2017, 13:05)

    Habermas [utilizator]

    Iar cu genul asta de discurs nu prostesti pe nimeni. Nici pe Romanofoni si nici pe Maghiarofoni, si nici pe nimeni altcineva.

    Titlul cartii tale este in mod voit tendentios si nu invita la dialog, dar tu pretinzi exact contrariul. Apoi spui ca nu trebuie sa iei pozitia ariciului, si apoi exact asta pozitie adopti.

    Cam cat crezi tu ca o sa-ti mearga facand pe prostul ?
    Lumea a cam inceput sa se sature de gargara pretentioasa.
  • +12 (26 voturi)    
    noa (Vineri, 4 august 2017, 13:06)

    ardeleanu_ion123 [utilizator]

    Noi avem deja scrisa cu sange cartea 2000 de ani in Ardeal.

    va spun io cu ce ati contribuit: cu aroganta, cu prostie cu ticalosie. marturii stau victimele voastre. miile de tarani maramureseni spanzurati in WWI, plus toate celelalte. voi nu ati fost decat a cincea roata la caruta, daca nu va ajutau principii catolici + papa, erati fix pielea... de la 1301 cand a disparut ultimul rege apradian, nu ati mai avut regi unguri.

    asa ca, tot in masura respectului reciproc, va spun mesajul meu: bagati-va mintile in cap, si invatati-va sa respectati daca vreti respect. daca nu... valea!
  • +18 (26 voturi)    
    Dar crimele (Vineri, 4 august 2017, 13:08)

    mopsu [utilizator]

    comise de unguri in Transilvania ,zeci de mii de romani ucisi de acesti barbari care ocupau samavolnic teritorii din jurul tarii lor , se pun ?
  • +12 (22 voturi)    
    mai pe sleau (Vineri, 4 august 2017, 13:09)

    Andrei3Bunescu [utilizator]

    romanii trebuie sa inteleaga si sa accepte ca noi suntem dusmanii acestei tari.
  • +6 (20 voturi)    
    ILEGAL ! (Vineri, 4 august 2017, 13:10)

    DEMA GOGU' [utilizator]

    Pe motiv de "respect reciproc" , isi motiveaza un comportament cu implicatii penale , de a nu respecta legile si Constitutia Statului al carui cetatean este : Romania !
    Rugam institutiile abilitate ,respectiv Parchetul sa deschida un dosar penal in rem pt. instigare la iredentism si nerespectarea legilor Romaniei !
    • +2 (4 voturi)    
      ILEGAL? (Vineri, 4 august 2017, 20:11)

      Caligula [utilizator] i-a raspuns lui DEMA GOGU'

      Asta imi aduce aminte de o povestire de-a lui Stanislav Lem, in care toata lumea era fortata sa zambeasca ca sa fie fericita.
  • +5 (7 voturi)    
    4 August (Vineri, 4 august 2017, 13:12)

    marcelp55 [utilizator]

    Dar noi putem sărbătorii 4 august? 2017, 2018 și mai ales 2019?
  • +17 (25 voturi)    
    Ignorati realitatea istorica!! (Vineri, 4 august 2017, 13:13)

    Fanfan la tulipe [utilizator]

    Asta ca sunteti caposi. Pt. ca in sinea voastra stiti ca nu aveti dreptate, ca Transilvania a fost populata de stramosii romanilor (daci )pana sa veniti voi ungurii migratori (a nu fi confundati cu hunii) in Campia Panoniei(jumatate ocupata de daci), ca ungurii nu au fost niciodata majoritari iar cei din prezent sunt urmasii celor colonizati fortat ...Nu trebuie sa va bucurati dar nici sa va dati asa afectati ca n-aveti de ce...Intr-o Europa unita nu au ce cauta frustrari si pretentii teritoriale...Aveti drepturi cum nu au alte minoritati in lume, e chiar discriminare pozitiva...Mai bine faceti ceva sa imbunatatiti viata cetatenilor de nationalitate maghiara din Har-Cov...
    • +14 (20 voturi)    
      HarCov are destule cetati si asezari dacice (Vineri, 4 august 2017, 15:31)

      MG [utilizator] i-a raspuns lui Fanfan la tulipe

      Regiunea a fost clar populata inaintea venirii ungurilor. Va puteti imagina destul de bine cate drepturi au avut populatia autohtona cand au venit ungurii..
  • 0 (16 voturi)    
    Mi se pare corect ca o spune acum, din timp, (Vineri, 4 august 2017, 13:14)

    Susufler0 [utilizator]

    in clar !

    In fond si noi daca am fi fost in locul lor... !

    Asta insa ar trebui sa insemne si faptul ca UDMR n-o sa mai fie cooptata niciodata la guvernare !

    PS. Iar partidele parlamentare, si ele, ar trebui sa le spuna lucrul acesta din timp si in clar !
    • -2 (6 voturi)    
      tocmai (Vineri, 4 august 2017, 14:25)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      ce nu l-am lasat pe Rogozin sa se duca la Chisinau sa sarbatoreasca 100 de ani de independenta.

      noi putem sarbatori independenta Basarabiei? raspunsul e evident
      • +5 (5 voturi)    
        HA (Vineri, 4 august 2017, 16:34)

        MG [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        Rogozin nu s-a dus sa sarbatoreasca independenta Moldovei, ci 15 ani de la re-aducerea ei sub cizma rusa prin trupele prezente acolo. El a luptat de partea separatistilor si este persoana non-grata in UE. Nu avea ce sa caute in Moldova cu ajutoru nostru cand nici fratii lor ucraineni nu-l primesc.
        • +2 (2 voturi)    
          Uite de ce s-a dus Rogozin în Transnistria (Vineri, 4 august 2017, 23:03)

          Furnicuta [utilizator] i-a raspuns lui MG

          http://www.digi24.ro/stiri/externe/mapamond/liste-cu-semnaturi-stranse-in-transnistria-confiscate-de-la-dmitri-rogozin-241336
      • +1 (3 voturi)    
        Prin felul nostru de a fi noi aniversam (Vineri, 4 august 2017, 20:47)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        si, concomitent, comemoram in fiecare an independenta Basarabiei !

        PS. N-ai observat asta pana acum ?
  • +6 (18 voturi)    
    Dacia (Vineri, 4 august 2017, 13:20)

    Marcel2 [utilizator]

    Poate ar trebui să învățăm de la maghiari și să reconsiderăm denumirea sărbătorii. Hai să-i zicem așa: 5000 de ani în Dacia, separați, 100 de ani în România, împreună.
  • +17 (25 voturi)    
    Ba, Maghiarofonii pot sa sarbatoreasca Marea Unire (Vineri, 4 august 2017, 13:26)

    Habermas [utilizator]

    Romania Moderna este si tara lor, si nu este nicio problema ca vorbesc Romana, Maghiara, Germana, Ucrainiana, etc. De ce sa nu poata, le interzici tu sau UDMR? Cu ce drept ???

    Pe urma, cine vrea sa nu vrea - este o alegere PERSONALA. Nu vii tu sa decretezi ca cineva nu vrea doar pentru ca este etnic Maghiar sau/si pentru ca este Maghiarofon.

    Drepturile omului sunt individuale, bai micule stalin, nu exista drepturi de grup. Esti un impostor. Pe Maghiari (si Maghiarofoni in general) nu-i ameninta nimic si n-au nevoie sa fie "salvati". Isi poarta de grija si singuri. Tu ai ramas in urma cu 100 de ani.

    Partidele Romanesti democratice ar trebui sa includa in activitatea lor si dialogul cu Maghiarii si Maghiarofonii, sa-i ajute sa scape de dinozaurul (ma rog, soparla) UDMR.
    • 0 (2 voturi)    
      udmr (Vineri, 4 august 2017, 18:34)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      este copia lui iliescu la regiunea autonoma maghiara a lui gheorghe gheorghiu-dej. dej a creat regiunea autonoma maghiara la sugestia lui stalin ca element de control a romanilor ce luptau impotriva comunistilor, iar iliescu a copiat ideea respectiva dand voie unei asocieri pe fond etnic sa faca parte din parlamentul Romaniei.
      sa nu uitam ce a fost in martie '90 la Tg. Mures. mai era un pic si iesea tambalaul separatist care a aparut cativa ani mai tarziu in fosta Yugoslavia.
  • +9 (11 voturi)    
    Ok (Vineri, 4 august 2017, 13:26)

    ac [utilizator]

    Nu sarbatoriti. Am inteles ca nu sinteti sau nu va considerati roman, nici o suparare.
  • +24 (24 voturi)    
    Marketing nationalist ieftin (Vineri, 4 august 2017, 13:26)

    Zso [utilizator]

    Frati Romani! Inainte sa inceapa sa curga veninul din gurile unora, va rog sa NU GENERALIZATI peste toti maghiarii din Romania. Suntem foarte multi conationali maghiari in tara, la care ne este scarba de politicienii care ar trebui sa ne reprezinte. Daca am avea o optiune serioasa la alegeri, astia nu ar mai exista. Dar nu avem. Uitati-va la datele ultimelor alegeri, cu ce procent au castigat, ce procent dintre cei cu drept de vot s-a dus la vot. Dati-ne voi o alternativa corecta si o sa ramaneti placut surprinsi.
    • +5 (11 voturi)    
      Atunci cum explici (Vineri, 4 august 2017, 14:06)

      pardalian [utilizator] i-a raspuns lui Zso

      ca UDMR are constant acelasi scor in alegeri?!! Adica aproximativ acelasi numar de votanti?! Stiu ca sunt maghiari decenti, la fel cum sunt si romani decenti in tara asta. Dar cu o floare nu se face primavara. Cand o sa vad 1 milion de maghiari votand altceva decat UDMR, vom face un mare pas inainte. Pana atunci ne injuram printre dinti ;)
      • +10 (10 voturi)    
        Greseala de sistem (Vineri, 4 august 2017, 14:55)

        Zso [utilizator] i-a raspuns lui pardalian

        Legea care reglementeaza alegerile este proasta. Se castiga cu un anume procent din total voturi exprimate. Ei, daca de ex. la penultimele alegeri, au participat 500.000 maghiari, la ultimele au fost doar 300.000. Majoritate de voturi inseamna majoritate, fie din 100, fie din 10. Dar se vede, ca scade constant numarul celor care merg la vot. Deci creste scarba. Acuma scuza-ma, dar no-i vota cu altul care tipa ca din gura de sarpe "ca vai ungurii vor sa rupa Ardealu' "
      • +1 (5 voturi)    
        asta e buna (Vineri, 4 august 2017, 17:26)

        muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui pardalian

        Romanii voteaza cu curul de 27 de ani, iar tie ti se pare ca maghiarii voteaza prost?
    • +7 (9 voturi)    
      sint convins (Vineri, 4 august 2017, 16:42)

      keiser_soze [utilizator] i-a raspuns lui Zso

      ca asa este si o puteti dovedi dand o palma peste ochi acestor politicieni sarbatorind impreuna cu romanii !
      Nu imi aduc aminte ca italienii sa fi reclamat teritorii din timpul Imperiului Roman, nici austriecii !
      Asadar si maghiarii din Romania pot face ceva in sensul asta aratand ca nu sunt de acord cu cele spuse de Hunor.
      • +1 (3 voturi)    
        omeneste (Sâmbătă, 5 august 2017, 15:17)

        stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui keiser_soze

        spune-mi un singur motiv pentru care tu, sa fi fost ungur cu familia de 1000 de ani in Ardeal, ai fi sarbatorit unirea cu Romania.
        Sa nu confundam scarba fata de UDMR cu "bucuria" unirii.
        Eu nu vad niciun motiv pentru care ungurii ar trebui sa fie bucurosi. Ce le-a oferit statul roman mai bine sau mai mult decat le-ar fi oferit statul ungar?
        • -1 (1 vot)    
          in acest caz (Duminică, 6 august 2017, 11:20)

          keiser_soze [utilizator] i-a raspuns lui stefan2008

          repet ce am scris mai sus : luati exemplul milioanelor de romani care au plecat in lumea larga si plecati, daca tara asta nu va reprezinta. Daca au facut-o romanii, voi de ce nu ?
          • +1 (1 vot)    
            daca eram ungur eram demult plecat (Duminică, 6 august 2017, 15:27)

            stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui keiser_soze

            dar cu cetatenia romana poti merge doar unde te scuipa toti.
    • +2 (4 voturi)    
      nu (Vineri, 4 august 2017, 18:38)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Zso

      trebuie sa votezi pe criteriu etnic ci pe cel al politicii. maghiarii pot avea si ei optiuni de dreapta sau de stanga. ati putea alege intre pnl, psd, usr, pmp, nu?
    • 0 (0 voturi)    
      sunt de acord (Duminică, 6 august 2017, 22:04)

      Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui Zso

      Pe mine ma enerveaza la culme ca fitilele bagate de politicieni unguri, in cardasie cu politicieni romani, duc la izolarea multor maghiari in zone din Romania.

      Am fost la Praid de mai multe ori si am stat in gazda la o familie de unguri. Ei rupeau romaneste, dar fetele lor, 12-14 ani, nu au inteles cand le-am rugat sa-mi dea o matura. Nu intelegeau boaba.
      Care sunt sansele ca acele fete sa se angajeze in Romania? Cate firme unde se vorbeste doar ungureste exista in tara asta? Asta este urmarea propagandei politicienilor unguri. Care va fi rezultatul in cateva generatii? Un grup etnic complet segregat, alcatuit din oameni batrani lasati in urma de tineri scarbiti de lipsa de viitor din tara numita Romania?
  • +17 (19 voturi)    
    normal. (Vineri, 4 august 2017, 13:30)

    pehash [utilizator]

    nu le cere nimeni sa sarbatoreasca. doar sa ne respecte noua dreptul de a sarbatori, asa cum si noi ii lasam sa-si faca de cap cand vine prim-ministrul maghiar in vizita la scolile lor de vara.
  • +10 (18 voturi)    
    care voi? (Vineri, 4 august 2017, 13:30)

    Hans Metter [utilizator]

    voi romanii cu origini maghiare? e ca si cum un roman cu origini armenesti ar avea ceva cu azerii sau cu turcii...

    Oameni buni, traiti de generatii in Romania, sunteti romani chiar daca va cheama Kelemen, Arpad, Attila sau mai stiu eu cum. Parerea mea e sa impacati cu ideea ca sunteti romani (e nasol ce-i drept dar asta e). Invatati romana si mai important invatati istoria si iubiti tara asta. E caminul vostru si e pacat. O sa triati mereu in frustrare daca ramaneti blocati in momentul dinainte de 1918.
    • +12 (12 voturi)    
      Noi (Vineri, 4 august 2017, 15:07)

      Zso [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

      Auzi Hans ... o fi asta numele tau adevarat, ca suna a sas ... NU GENERALIZA! Foarte multi etnici maghiari ne iubim tara, n-am renuntat la cetatenia romana, ne simtim bine acasa, si nu suntem frustrati mai deloc. Frustrati sunt politicienii care ne reprezinta, ca nu prea mai au ce sa inventeze sa ne recastige increderea. Si inca citiva slabi de ingeri. Dar din astia se gasesc si printre voi.
      Dar ce zici de tigani, romi, sau cum s-ar mai numi?
      Ei si-au cladit deja autonomia, ca doar traiesc dupa legile lor, si platesc nema taxe la stat. Sa vezi daca se pornesc ei intr-o zi.
      • 0 (0 voturi)    
        se (Vineri, 4 august 2017, 18:40)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Zso

        refrea la musiu hunor si cei ca el.
  • +4 (16 voturi)    
    intelegem (Vineri, 4 august 2017, 13:40)

    Motanul_incaltat [utilizator]

    Dar vrem sa va prefaceti ca sarbatoriti, cum si noi ne prefacem ca nu ne deranjeaza lipsa voastra de minima loialitate si respect fara de tara in care traiti.
    • +12 (12 voturi)    
      intelegi gresit (Vineri, 4 august 2017, 15:13)

      Zso [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

      Si de unde stii frate ca la sarbatorile nationale, printre cei care sarbatoresc, nu sunt si maghiari? E prea scurt randul de la taraba de mici si bere gratis, sarmale gratis, fasole cu ciolan gratis? Sa stii frate ca sunt si maghiari care-si respecta tara, constitutia si legile. Sanatate!
    • +8 (8 voturi)    
      De ce sa fie incurajata ipocrizia ? (Vineri, 4 august 2017, 15:18)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

      Hunor a avut curajul sa ne-o spuna in fata ! Noi (partidele parlamentare) avem curajul sa le spunem si sa-i tratam ca pe niste politicieni care prin crezul exprimat acum de catre presedintele lor s-au situat in afara logicii guvernarii, cu alte cuvinte, s-au exclus de la posibilitatea de a mai participa vreodata in vreo coalitie la guvernarea tarii ?

      PS. Cred ca o astfel de declaratie transanta din partea lui Hunor presupune o astfel de declaratie din partea partidelor ROMANESTI !
  • +4 (4 voturi)    
    existenta! (Vineri, 4 august 2017, 13:45)

    eugen6215 [utilizator]

    "in afara faptului ca exista si dupa 100 de ani"
    Exact asta !
  • +5 (9 voturi)    
    2018 (Vineri, 4 august 2017, 13:47)

    tot-eu [utilizator]

    Si UDMR trebuie sa inteleaga ca noi, ROMANII, nu vom accepata sa aiba alta natie autonomie in tara noastra niciodata !
    • +3 (3 voturi)    
      Mai dire mai (Vineri, 4 august 2017, 19:15)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui tot-eu

      Extrapoland datele demografice, in 2050 vor trai pe teritoriul Romaniei 10 milioane de rromi, cinci milioane de romani si o suta de unguri.Hautonomie, manca-ti-as!
      • 0 (4 voturi)    
        aia nu se mai numeste hautonomie (Sâmbătă, 5 august 2017, 15:23)

        stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

        ...ci se numeste Rromanica, manca-ti-as!
        Si la cat de asemanatoare sunt numele si apucaturile, strainii nici n-ar baga de seama de schimbare!
  • +11 (15 voturi)    
    Voi ati fost la guvernare in RO ???????! (Vineri, 4 august 2017, 13:48)

    Plagarus [utilizator]

    Cel putin neeleganta ac.declaratie,a unui cetatean roman,nomenclaturist etnic maghiar.
    • +7 (9 voturi)    
      Mda (Vineri, 4 august 2017, 13:59)

      skeptica [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      Si se mai si plange de autostrazi,cfr etc de parca eu am fost la guvernare in atatia ani, nu el insusi!
      • -10 (10 voturi)    
        numai ca (Vineri, 4 august 2017, 15:18)

        rollotoma [utilizator] i-a raspuns lui skeptica

        UDMR nu a avut niciodata Ministerul Transporturilor sau al Finantelor
        • +7 (7 voturi)    
          Da,ei cu ANResurselor Minerale,Mediu,..... (Vineri, 4 august 2017, 16:54)

          Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui rollotoma

          ....Gospodarirea Apelor (penalul Borbely) + Ministerul pentrulucrări publice și amenajarea teritoriului (tot penalul Borbely) + Ministerul comunicațiilor și tehnologiei informației (condamnatul Zsolt Naghy ),CNA, secretari de stat./ caimacul Agentiilor Guvernamentale.
          Liderii UDMR au pornit de jos si au creat un imens paienjenis de firme, fundatii si asociatii care au devenit adevarate recipiente de colectare a fondurilor
          • 0 (2 voturi)    
            In comentariul la care am raspuns (Vineri, 4 august 2017, 17:34)

            rollotoma [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

            era vorba despre infrastructura
    • +8 (12 voturi)    
      ......Si etnic evreu in acelasi timp (Vineri, 4 august 2017, 14:26)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      Kelemen Hunor este tot atat de indreptatit din punct de vedere etnic, sa conduca UDMR, cum este indreptatit sa poata sa conduca Confederatia Comunitatiilor Evreiesti din Romania.
      In Romania ne aflam in situatia hilara, cand un partid etnic,
      UDMR, este condus de un membru care nu este get beget ungur si, nici macar roman. Iar in acelasi timp cel mai important partid istoric, Partidul National Liberal este condus de un etnic get beget central-asiatic ( Ludovic Orban, amestec secui-ungur, ceva de genul asta) .
      Daca tot sunt atat de multi in PNL, nostalgigici dupa Busoi,
      ar putea sa faca schimb de functii Ludovic Orban cu Kelemen Tudor. Asa se impaca si ,,capra si varza".
      Deci, prin acest schimb de functii, romanii care l-au vrut pe Busoi, vor fi fericiti ca vor avea un etnic evreu sef de partid, iar UDMR-sti vor fi fericiti ca au scapat de Kelemen Hunor, si le vine sef, un etnic de-al lor, get-beget.
  • +12 (20 voturi)    
    Tupeu (Vineri, 4 august 2017, 13:58)

    europeanul2 [utilizator]

    Cata obraznicie! Cat a fost Transilvania sub ocupatie maghiara au schimbat numele romanilor cu nume unguresti, au introdus biserica lor, au exploatat populatia de origine romana iar despre crimele facute de Horthy ce sa mai vorbim. Acum au tupeul sa isi ia inapoi proprietatile, sa isi recupereze si bisericile si sa ii mai si tratam asa cum nu ne-au tratat ei. Gura mica !
  • +12 (20 voturi)    
    Dl Hunor nu este român? (Vineri, 4 august 2017, 14:07)

    hic sunt leones [utilizator]

    Pentru că, dacă nu este, ar trebui să vacanteze locul ocupat în Parlamentul României.
  • +1 (3 voturi)    
    Aham, nu se considera roman (Vineri, 4 august 2017, 14:26)

    jackalphonse [utilizator]

    ar merita un par la ceafa
  • -3 (9 voturi)    
    "Draghe" Hunor (Vineri, 4 august 2017, 14:46)

    Rescator [utilizator]

    Inainte de a discuta de cine sarbatoreste si cine nu,
    am o micuta rugaminte:predati urgent autoritatilor(cam
    impotente) cele aproximativ 20.000 de arme automate,
    grenade ,explozibili,AG-uri,etc.,pe care le ascundeti in biserici,beciuri,pesteri si in alte locuri.Apoi incetati cu pregatirea paramilitara prin tabere clandestine din munti
    (a se vedea Izvorul Muresului) pentru tineri honvezi incepand cu varsta de 10 ani.Puteti inceta si circul de la asa-zisa Scoala de Vara de la Baile Tusnad,unde
    Romania este in mod constant batjocorita de liderii
    maghiari din Ungaria si Romania.Aceste "Scoli" le puteti
    tine in Mongolia sau la Lacul Balaton.
    Cred ca este in interesul vostru sa raspundeti la aceste minime si legitime cerinte.
    • +3 (3 voturi)    
      N-ai spus si SRI-ului treaba cu armele ? (Vineri, 4 august 2017, 20:52)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Rescator

      Nu de alta dar te poti trezi cu vreo plangere penala si ar fi pacat, zau asa ! :))
  • -4 (10 voturi)    
    Suferim de ... un fals românism (Vineri, 4 august 2017, 14:56)

    CatalinGhe [utilizator]

    Ne prefacem patrioți, suntem pseudo-naționaliști, suntem tari in a înjura un alt cetățean roman de naționalitate maghiara chiar daca spune adevarul - nu avem ce Sărbătorii decat 100 de ani de Stat al Romanilor, asta daca autoritatile de la Bucuresti vor fi in stare sa fie gata la timp cu toate serbările astea :))) !

    Astept cu interes comentariile pafaristilor :))
  • +5 (9 voturi)    
    .....kum (Vineri, 4 august 2017, 15:20)

    TRABI [utilizator]

    Nu ne intereseaza ce poti si ce vrei tu sa sarbatoresti . Canta cat vrei tu " az a szep" la Balvanyos , numai sa nu manifesti actiuni revizioniste pentru ca esti intr-un
    stat naţional, suveran şi independent, unitar şi indivizibil ( art.1 din Constitutia Romaniei ) . Apoi matale o face pe fraierul su chiar ....? . UE are in componenta , state care au documente semnate reciproc de recunostere inclusiv a granitelor . Unde bati mata ? Secuii de rand din Romania nu au prostiile voastre in cap , voi le promovati , adica o grupare cu actiuni revizioniste
  • +7 (13 voturi)    
    Va autoizolati! (Vineri, 4 august 2017, 15:36)

    oftamcutotii [utilizator]

    Nu este inutil niciodata sa v a reeamintim mereu ca doar minoritatea ungara nu a recunoscut Declaratia de la Alba Iulia, din 1918, deci nu puteti sa o revendicati acum, si nu veti gasi un roman adevarat care sa va recunoasca drepturi refuzate de voi acum 100 de ani. Ati locuit 1000 de ani intr-un ardeal cotropit, in care ne-ti tratat ca pe negrii din SUA, iar 100 de ani intr-un stat care v-a dat toate drepturile (maximum posibil atunci, cand mai mult insemna scandal cu alte state comuniste). De la noi ati furat maximum dupa 1989, cand nici Ungaria (in primul rand!) nu a dat ceva minoritatilor. Rectorul de la Babes-Bolyai, este mult prea elegant in ceea ce va priveste, pentru ca inca nu denunta indiferenta voastra (cel putin asta!) fata de mizeria in care va tineti minoritatea pe care aveti pretentia ca o reprezentati in Parlament si la Guvernare, dar pentru care nu faceti nimic. Oare de ce va convine mizeria in care traiesc multi dintre fratii vostri? Pentru ca ei sa dea vina pe romani?
  • +7 (7 voturi)    
    Ultimul paragraf (Vineri, 4 august 2017, 15:38)

    Actros [utilizator]

    Din pacate, ultimul paragraf este rece, dar il putem contrazice?

    Romania este din pacate o tara cu multe probleme: infrastrctura, cultura (cate orase din Romania in afara Clujului, Brasovului, Sibiului si putin in Bucuresti relativ la talia sa au evenimente culturale periodice ?), calitatea vietii din orase (curatenie, urbanism, conditii de transport ..), invatamant, educatie, sistemul medical etc etc.

    Nu prea e bine, zic eu. Ar trebui ca sa fim modesti in primul rand si sa recunoastem ca nu e bine. Dupa care, cu modestie sa ne facem fiecare treaba si sa ajutam la insanatosirea Romaniei (vise, vise...)
  • +9 (13 voturi)    
    Trianonu' (Vineri, 4 august 2017, 15:43)

    ardeleanu_ion123 [utilizator]

    bata-l vina

    ca tot asta e marea problema a ungurilor, asta e un exemplu de retard si ma explic: pai ati ajunge minoritari in propria tara, daca s-ar anula!!!
    pacat ca sunt tot mai putini unguri care stiu sa adune 1 cu 1. in orasul meu sunt doua licee in limba maghiara (si e un oras mediu sa zic asa spre mic) , insa tot se gasesc retarzi care urla ca nu au invatamant in limba materna!

    inainte de WWI la universitatea din cluj, cati profesori romani erau??? NICIUNUL. cei sub 10 la suta dintre studentii romani invatau carte in maghiara! si tot voi sunteti cu ciocu mare? ziceti de nus ce promisiuni ce nu s-au respectat etc etc. dar voi in cei 1000 de ani cu care va laudati, nu v-ati tinut de niciuna dintre promisiunile facute. noi ne-am tinut! dar continuati, ca va taiati singuri craca de sub picioare. io personal nu am nici un respect pentru voi. o sa incep sa am cand liderii vostri isi vor cere iertare pentru crimele pe care le-ati comis. ele sunt reale, sunt documentate, sunt dovedite. sa va vad pe unde scoateti camasa cand maica rusie pe care o pupati cu atata sarg in fund se va reduce la 10 km patrati in jurul Kremlinului. ;) dee Domnul sa prind ziua aia.
  • -2 (6 voturi)    
    Nedumerire (Vineri, 4 august 2017, 16:46)

    Tescovin [utilizator]

    Poate îmi explică și mie cineva care este motivul pentru care Iliescu ne-a trasat sarcină în 90 să sărbătorim 1 decembrie ca zi națională. Că s-a unit Ardealul cu restul țării ? Dar de ce Ardealul și nu, să zicem, Basarabia ? Basarabenii au fost ceva mai „iuți” și au votat unirea cu România pe 27 martie. Bucovinenii pe 28 noiembrie. Ardelenii și bănățenii au fost ultimii - ăsta o fi motivul de sărbătoare ? Că au cugetat mai pe îndelete decât agitații ăilalți ?
    Nu mai zic că de fapt toate aceste Uniri parțiale n-au avut nicio valoare practică până la adoptarea Tratatului de la Versailles în 1920, dar ok, hai să ne limităm strict la aspectul simbolic.
    Apropo de simbolism, mie nu-mi vine niciun chef de sărbătoare pe 1 decembrie, când de regulă e frig, ceață și ploaie. Alții și-au aranjat sărbători naționale pe 4 iulie, pe 14 iulie, pe 9 mai, pe 20 august... Sigur, am fi putut și noi să ne amintim că am mai sărbătorit Ziua Independenței pe 10 Mai, dar nu-i convenea lu tătuca Ilici.
    Dar ca să nu-mi sară nimeni în cap, să știți că eu nu fac ca Hunor bacsi, și sărbătoresc de 1 Decembrie. Dacă-i ordin, cu plăcere. De obicei dau cu pălincă și cu slană, că tot îs ardelenești, și merg bine pe vremea aia de Turkish delight.
  • +7 (7 voturi)    
    Ce să-ți spun? (Vineri, 4 august 2017, 16:56)

    Barosanu_nr1 [utilizator]

    Ia să le dea Dragnea 1-2 ministere, să vedeți ce sărbătorește UDMR-ul ăsta 01.12.1918 :))

    Traducere: „[...] nu vom putea si nici nu vrem sa sarbatorim [pe gratis - n.m.] 2018”.
  • +2 (8 voturi)    
    Tovarashu Hum(n)or (Vineri, 4 august 2017, 19:30)

    MoemBius [utilizator]

    ca urmare a une declaratii de genul asta eu unu as avea o propunere generoasa sa va fie retrasa cetatenia romana (daca o aveti) si dreptul de a fi condus pina la granita (alasa de dvs) cu dreptul de a EMIGRA definitiv fara sa aveti dreptul de a mai intra (legal) in aceasta tara care NU va reprezinta (cel putin din cele spuse de dvs)
  • 0 (0 voturi)    
    pai cum nici nu vrea??? (Duminică, 6 august 2017, 0:03)

    ..13 [utilizator]

    Daca nici nu vor de ce mai poarta cetatenia romana???

    cred ca este timpul sa ii scutim de atata calvar si sa le luam cetatenia dintr-un motiv extrem de simplu: nu inteleg si nici nu respecta istoria Romaniei.

    Io ii inteleg pe maghiari pot sa ii ajut sa iasa din aceasta dilema in care au fost aruncati fara de voia lor: daca ei nu vor de buna-voie si nesiliti de nimeni sa renunte la cetatenia romana atunci ar trebui sa le fie retrasa cetatenia, sa devina apatrizi si mai apoi poate primesc cetatenia maghiara si lucrurile raman in buna pace si vesnica intelegere.

    Incredibila declaratia lui Hunor!
    merita sa fie rasplatit pentru decizia cu care avanseaza pe pista asta!

    Si daca lucrurile merg mai prost ca in urma cu 100 de ani este si din vina UDMR-ului care face pact cu incompetentii si agramatii aflati la putere!

    Na ca Io tot o sa sarbatoresc Centenarul Romaniei Mare! Cu sau fara de voia si bunavointa UDMR-ului!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă