Un nou incident pe aeroportul Otopeni: Un avion Ryanair a depasit pragul fizic al pistei 08L la aterizare. Pista respectiva e scoasa din uz pe o treime de aproape doi ani

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 25 iulie 2017, 13:52 Actualitate | Esenţial

Avion care a depasit pragul 08L al pistei nr 2 de pe Otopeni
Foto: BoardingPass.ro
O aeronava Boeing 737 800 apartinand companiei Ryanair care efectua cursa Berlin - Bucuresti, la bordul careia se aflau 183 de pasageri si membrii echipajului, a depasit "pragul fizic 08L" (n.r. aproape de capatul pistei de aterizare), oprindu-se in siguranta pe suprafata betonata a pistei. Incidentul s-a petrecut luni la ora 10:37 dupa aterizarea pe pista numarul nr. 2 (26R-08L) a aeroportului. Incidentul vine la o luna dupa un incident asemanator in care o aeronava Turkish Airlines a depasit acelasi prag. Pista numarul 2 este utilizata doar pe 2.200 de metri din totalul de 3.500 de metri inca din august 2015.

"Astazi, la ora 10.37, la Aeroportul Henri Coanda, dupa aterizarea pe pista nr. 2 (26R-08L) a depasit pragul fizic 08L oprindu-se in siguranta, pe suprafata betonata a pistei. Aeronava a intors imediat si a continuat rulajul pana la pozitia de parcare", anunta Compania Aeroporturi Bucuresti (CNAB).

Sursa foto: BoardingPass.ro

La bordul avionului se aflau 183 de pasageri si membrii echipajului. "Pasagerii au fost debarcati in deplina siguranta; nicio persoana nu a avut de suferit si nu s-au inregistrat pagube materiale. Aeronava se afla in acest moment la pozitia de parcare", anunta CNAB.

In urma acestui incident aviatic, o echipa a Centrului de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile a demarat invesigatiile, conform reglementarilor in vigoare.

In urma cu o luna, pe 22 iunie, o aeronava Airbus A320, apartinand companiei Turkish Airlines, la bordul careia se aflau 176 de pasageri si membrii echipajului, a depasit si ea "pragul fizic 08L" si s-a oprit pe suprafata betonata a pistei.

Compania Aeroporturi Bucuresti preciza intr-un comunicat de la inceputul lunii iulie ca "pista de decolare aterizare nr. 2 (08L-26R) este operata cu pragul 08 decalat, pe o lungime de 2.200 metri, inca din 15 august 2015, ca urmare a respingerii receptiei lucrarilor efectuate pe prima treime a acesteia. In perioada imediat urmatoare se va efectua o evaluare a acestor suprafete, in vederea operationalizarii si redeschiderii pistei pe intreaga sa lungime (3.500m)".

Comunicatul Companiei venea in contextul in care deputatul USR Catalin Drula acuza problemele grave de functionare de la Aeroportul Otopeni si politizarea excesiva a CNAB.

Vezi si: Deputat USR: Este inacceptabil ce se intampla cu Aeroportul Otopeni. Una din piste este scoasa din uz pe o treime, iar cealalta se inchide periodic din cauza gropilor


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

​VIDEO CONFERINTA: Batrana, capra Sofica si cenzura comunista

Filmul Baloane de curcubeu, in regia lui Iosif Demian, respins de cenzura comunista, a avut lansarea dupa 35 de ani la Sibiu, in cadrul Festivalului Astra. Cu aceasta ocazie, in cadrul conferintei ce a precedat proiectia oficiala, am putut afla de la regizorul Iosif Demian cum functiona cenzura comunista asupra filmelor, cum a fost distribuit in rol actorul Dorel Visan sau povestea batranei si a caprei Sofica.

10772 vizualizari

  • +15 (15 voturi)    
    absolut normal (Marţi, 25 iulie 2017, 13:57)

    costinescu [utilizator]

    la ce ´capacitati´ s-au perindat pe la conducerea CNAB in ultimii doi ani, ma mir ca inca nu a fost niciun accident...
    • -5 (13 voturi)    
      asta era si scopul (Marţi, 25 iulie 2017, 14:11)

      Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui costinescu

      Forte malefice impun oameni nepregatiti. Doar privatizarea prin FSDI poate face din companie o oaza din care sa se infrupte toti mafiotii internationali
  • +4 (14 voturi)    
    mai interesati-va (Marţi, 25 iulie 2017, 14:11)

    Kornell [utilizator]

    Boeing 738 NU EXISTA. Ryanair utilizeaza 737 varianta 800, relativ recenta (10 aprox )
    • +2 (6 voturi)    
      Contează ce sa întâmplat. (Marţi, 25 iulie 2017, 14:48)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Kornell

      Tipul de avion nu contează.Situația de pe Otopeni poate pune în pericol viețile oamenilor și presa discută prea puțin despre asta.Nu trebuie să așteptăm catastrofa ca să se remedieze.Micile accidente prevestesc marile evenimente.
      • -1 (1 vot)    
        100% corect! (Miercuri, 26 iulie 2017, 9:51)

        Crioan [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        In cazul de fata, nu are importanta modelul exact al avionului, putea sa spuna si Airbus A 355 sau DC 15!
        Conteaza ce s-a intamplat, si ce se va mai intampa, nu a fost un incident izolat:

        "Pista numarul 2 este utilizata doar pe 2.200 de metri din totalul de 3.500 de metri inca din august 2015."
    • +5 (9 voturi)    
      E o prescurtare (Marţi, 25 iulie 2017, 14:52)

      laurs [utilizator] i-a raspuns lui Kornell

      Boeing 738 este prescurtarea la Boeing 737-800. Mult succes.
  • +4 (8 voturi)    
    Incasati un PURCOI de bani ... (Marţi, 25 iulie 2017, 15:01)

    Olyx [utilizator]

    si nu sunteti in stare sa dati spre aterizare macar 2 ( DOUA ) piste ???!!! Si va laudati ca traficul aerian creste in fiecare cu 15-20 %...Pai, voi, il obstructionati, nu il stimulati. Daca ati fi avut 3-4 piste probabil ca acesata crestere ar fi fost de 30-40 % ...Incapabili !!! Si hoti !
    • +10 (10 voturi)    
      Nu te ambla degeaba (Marţi, 25 iulie 2017, 16:11)

      Mdv [utilizator] i-a raspuns lui Olyx

      Nu numarul de piste e problema. La Heathrow sunt 2 piste si acolo este operat un numar imens de zboruri. Insa pistele sunt de 3.6 si 3.9 km lungime si fara gropi, ca la noi. La otopeni problema e incompetenta si coruptia.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri