CFR spune ca trenul Timisoara-Bucuresti nu si-a pierdut vagoanele pe drum: Locomotiva s-a dus la cea mai apropiata statie si s-a reintors, pentru ca trebuia sa faca proba franei

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 18 iulie 2017, 15:50 Actualitate | Esenţial

Tren
Foto: Hotnews
Marti dimineata un tren cu opt vagoane care circula pe relatia Timisoara - Bucuresti a oprit in camp si a stat mai mult de o ora fara locomotiva. Pornind de la relatarea pe Facebook a unei pasagere si de la o postare a lui Eugen Tomac s-a starnit rumoare pe internet, scenariul vehiculat fiind ca mecanicii din locomotiva nu si-au dat seama ca au ramas fara cele opt vagoane si au continuat drumul. CFR spune ca un astfel de scenariu este greu de inchipuit si precizeaza ca trenul a franat automat din motive tehnice care nu sunt cunoscute deocamdata si locomotiva a facut proba franei, mergand pana la o statie unde mecanicii au intocmit si un raport. Franarea de urgenta s-a declansat fiindca s-a rupt aparatul de tractiune dintre locomotiva si primul vagon.

Conform datelor site-ului CFR, trenul IRN a plecat la 23.05 din Timisoara, cu 35 de minute intarziere, iar la ora 7.16 a ajuns la Draganesti-Olt unde "adunase" 76 de minute intarziere. Apoi, in apropiere de Radomiresti trenul a stationat 75 de minute, plecand la 8.34. Trenul a ajuns la 11.38 in Bucuresti, cu 3 ore si 16 minute intarziere.

Cei de la CFR spun ca la garnitura de pasageri implicata in incidentul de marti s-a rupt aparatul de tractiune dintre locomotiva si primul vagon, dar s-a declansat imediat franarea de urgenta a trenului. Alina Predescu, purtator de cuvant la CFR Calatori, a explicat pentru HotNews.ro ca mecanicii au respectat procedurile si locomotiva a plecat spre cea mai apropiata gara pentru a face proba franelor si apoi s-a reintors .

Cauza franarii este in analiza si concluziile vor fi comunicate dupa expertiza tehnica. Procedurile dureaza, mai ales ca mecanicii au facut si un raport, astfel se explica si faptul ca trenul a stat atat de mult, spun reprezentantii CFR.

"Garnitura s-a oprit imediat, locomotivele s-au oprit si ele, (...) s-a recuplat garnitura, a fost pusa cupla de rezerva, s-au facut proba de frana, realimentarea cu energie a trenului, dupa care a plecat in conditii normale la Bucuresti'',,a spus pentru Agerpres, Adrian Vlaicu, director general adjunct Mentenanta din cadrul CFR Calatori

CFR a dat in jurul pranzului un comunicat care insa este destul de vag

Marti, 18 iulie 2017,  in jurul orei 08 dimineata, trenul InterRegio 1696 Timisoara - Bucuresti a franat automat in zona Radomiresti.

Cei aproximativ 300 pasageri si si-au continuat calatoria in acelasi tren, fara a fi pusa in pericol siguranta si securitatea acestora. Garnitura si-a reluat traseul, dupa aproximativ  o ora de stationare si dupa realizarea tuturor probelor care se impun prin reglementarile in vigoare.

La acest moment sunt cercetate cauzele care au condus la aceasta situatie.


Citeste mai multe despre   




















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

10290 vizualizari

  • +9 (11 voturi)    
    au aparut pe net poze cu cupla rupta... (Marţi, 18 iulie 2017, 18:43)

    leeloo2 [utilizator]

    ... ce rost are minciuna asta ?
    • +3 (3 voturi)    
      Au inversat locomotivele la Radomirești (Marţi, 18 iulie 2017, 19:27)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui leeloo2

      Nu neagă nimeni cupla ruptă, ceferiștii care au relatări de la colegii de la fața locului spun că locomotivele s-au dus în gară la Radomirești, unde s-au inversat între ele.

      După care s-au întors la tren, de asta a durat o oră.toată povestea.
  • +3 (7 voturi)    
    Chiar suntem tampitzi de serviciu pt. tabloide (Marţi, 18 iulie 2017, 20:50)

    Plagarus [utilizator]

    + ca mecanicii trebuiau sa dea testul pshihologic !
  • +4 (8 voturi)    
    CFR e praf, e un dezastru (Marţi, 18 iulie 2017, 20:57)

    OmulNou [utilizator]

    Iarna asta circulau vagoanele fara verificari, nu se mai inchideau usile interne din vagoane, intra aerul de afara.

    CFR fiind companie de stat romaneasca este praf si pulbere.
    • -7 (7 voturi)    
      Vezi câte decese au Deutsche Bahn și SNCF (Miercuri, 19 iulie 2017, 2:08)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui OmulNou

      N-o să-ți vină să crezi, dar la CFR nu mor pasagerii din trenuri. La DB și la SNCF mai mor.

      Materialul rulant de la CFR e de toată jena, dar siguranța circulației e surprinzător de bună, chiar și la astfel de incidente.
      • +8 (8 voturi)    
        Pentru ca CEFEREU (Miercuri, 19 iulie 2017, 3:28)

        Limort Nick O'Lae Darknea [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Ruleaza cu o fractiune din vitezele franceze sau nemtesti. I vezi cate trenuri la noi pot circula cu 320 km/h!

        Hai sa iti mai spun una: cand nu va mai circula nici un tren numarul accidentelor va fi zero. Nu?
        • +2 (2 voturi)    
          Bun. Care e soluția ta pentru asta? (Miercuri, 19 iulie 2017, 4:19)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui Limort Nick O'Lae Darknea

          Crezi că vrea cineva în România privatizarea după model britanic?

          Exact la fel ajunsese și British Rail pe vremea lui Thatcher: material rulant vechi de 40 de ani, viteze ridicole și mii de kilometri de linii desființate. Astăzi, la 20 de ani după privatizare, trenurile sunt dintre cele mai moderne, iar numărul de pasageri e dublu și a ajuns la cel mai înalt nivel din istoria UK, deși în tot restul Europei a scăzut în timpul ăsta.

          Românii refuză cu toată ființa privatizarea transportului feroviar de pasageri. Până când România nu dă din nou cu capul de pragul de sus, la ca în 1989, CFR rămâne exact în starea actuală.

          Uite ce s-a ales de transporturile auto, care în urmă cu 10 ani chair funcționau bine. Statul controlează total traseele, mașinile sunt vechi și arhipline, dar liberalizare nu vrea nimeni, toată lumea vrea etatizare. Asta vrea, asta are.
          • +3 (3 voturi)    
            Un management brici (Miercuri, 19 iulie 2017, 10:20)

            Limort Nick O'Lae Darknea [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            Nu neaparat privatizarea.
            • +2 (2 voturi)    
              Cu funcționari publici, numiți politic! :) (Miercuri, 19 iulie 2017, 11:44)

              Harald [utilizator] i-a raspuns lui Limort Nick O'Lae Darknea

              A propune ”management brici” la o companie românească de stat e la fel de realist cu a propune specialiști aduși de pe Marte.

              CFR-ul o să fie exact la fel și peste 10 ani, iar dacă la vremea aceea vor fi gata tunelurile dintre Cața și Apața, vei merge cu trenul de la București la Arad prin Sighișoara. Asta fiind chintesența ”managementului brici” făcut cu funcționari publici numiți politic. Ai avut vreodată măcar 5 angajați, ca să vezi singur ce ”management brici” ești capabil să aplici? :)
      • +4 (4 voturi)    
        Cate accidente poti avea la 45 km/h? (Miercuri, 19 iulie 2017, 8:18)

        OmulNou [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Trenurile noastre se opresc foarte usor fiindca nu merg niciodata cu viteza.
        • -1 (1 vot)    
          Accidente zero, exact asta e ideea. (Joi, 20 iulie 2017, 3:28)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui OmulNou

          Nu merg cu viteză tocmai din cauza măsurilor de siguranță. Ai văzut cum se împrășiaseră pasagerii ca niște capre pe linia ferată de lângă vagoanele decuplate? Trenurile care au trecut pe acea linie au trecut cu viteză redusă, tocmai datorită măsurilor de siguranță.

          Tu inversezi cauza cu efectul, ai impresia că trenurile românești merg lent fiindcă nu sunt capabile de viteze mai mari. Sunt capabile, dar s-ar produce accidente.
          • +1 (1 vot)    
            DEEP (Vineri, 21 iulie 2017, 18:05)

            Limort Nick O'Lae Darknea [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            "Tu inversezi cauza cu efectul, ai impresia că trenurile românești merg lent fiindcă nu sunt capabile de viteze mai mari. Sunt capabile, dar s-ar produce accidente."

            O masina este perfect capabila de zbor. Problema e nu ca nu poate sa zboare ci ca s-ar produce accidente cand ajunge jos.
  • +9 (9 voturi)    
    Doua intrebari clare (Marţi, 18 iulie 2017, 22:34)

    cato [utilizator]

    1. De ce trenul a plecat cu intarziere din prima statie?
    2. Care este salariul directorului general CFR?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi