UPDATE Guvernul a aprobat hotararea privind exproprierile necesare pentru construirea liniei de metrou pana la Otopeni

de CP     HotNews.ro
Joi, 13 iulie 2017, 14:03 Actualitate | Esenţial

Guvernul va discuta in sedinta de joi un proiect de hotarare privind declansarea procedurilor de expropriere necesare pentru construirea liniei de metrou pana la Otopeni, a anuntat premierul Mihai Tudose.

"Avem astazi pe ordinea de zi, reglementam sau cream cadrul legislativ pentru exproprieri pentru M6. Pe romaneste metroul de la Otopeni. Este, practic, cel mai important pas de pana acum", a spus Tudose.

Proiectul de hotarare se refera la declansarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privata care constituie coridorul de expropriere al lucrarii de utilitate publica de interes national "Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda-Otopeni (Magistrala 6.1 Mai-Otopeni)".

UPDATE Guvernul a aprobat declansarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privata care se afla pe coridorul de expropriere al Magistralei 6 de metrou 1 Mai - Otopeni, etapa necesara pentru inceperea lucrarilor de realizare a obiectivului.

Imobilele supuse exproprierii se afla pe raza Municipiului Bucuresti-Sectorul 1 si a judetului Ilfov- oras Otopeni, se arata intr-un comunicat al Guvernului.

Sumele individuale estimate de catre expropriator, aferente despagubirilor, sunt in cuantum de 62,8 milioane lei si reprezinta despagubirile pentru un numar de 42 de imobile cu o suprafata de expropriat de 39.160 mp. Fondurile sunt alocate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor.

Sumele individuale destinate despagubirilor au fost estimate de catre expropriator, pe baza unui Raport de evaluare realizat de un expert evaluator autorizat ANEVAR.

Magistrala 6 realizeaza extinderea retelei actuale de metrou din statia 1 Mai pana la Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti, pe o lungime de 14,2 km si un numar de 12 statii. Aceasta noua magistrala asigura legatura directa intre Gara de Nord si Aeroportul Otopeni.

Aceasta magistrala va permite legarea directa intre Gara de Nord si Aeroport Otopeni, fara transbordarea calatorilor prin schimbarea peroanelor si a trenurilor.

Termenul estimat de incepere a lucrarilor este a doua jumatate a anului 2018, iar durata de executie este de 48 de luni.

Proiectul este inclus in Planul de Mobilitate Urbana Durabila Bucuresti- Ilfov.


Citeste mai multe despre   






















​VIDEO MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii HotNews.ro

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care a avut loc luni dimineata.
  • Intalnirea s-a incheiat. Urmareste VIDEO in articol

7148 vizualizari

  • -10 (16 voturi)    
    De ce expropriere ? (Joi, 13 iulie 2017, 14:24)

    Koczka [utilizator]

    Daca e vorba de metrou subteran ? Eventual pentru perioada de constructie ar fi vorba de expropriere temporara ( daca exista asa ceva ). Daca nu e subteran de ce se intituleaza M6 ca e vorba de o 'amarata' de linie ferata.
    • +11 (13 voturi)    
      pai metroul (Joi, 13 iulie 2017, 15:10)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Koczka

      poate fi si suprateran... adica peste tot asa e. mai putin cand trece prin centru... doar la noi metroul trebuie sa fie exclusiv pe sub pamant (sa coste de 10 ori mai mult).

      PS: drumul taberei cand il termina..? (apropos de linia asta: putea fi facuta fara probleme pe piloni deasupra scuarului de pe mijlocul bulevardului)
      • -2 (4 voturi)    
        eu zic mai bine sa faca aeroport spre Pitesti (Joi, 13 iulie 2017, 17:20)

        Andrei3Bunescu [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        sau inspre Ploiesti.. avem si autostrada, si tren direct.. iesim mai ieftin decat cu metroul asta. In multe tari civilizate aeroporturile sunt la zeci de km de oras, nu in zone rezidentiale.
        Zona de nord deja prea aglomerata pentru a suporta cresterea traficului aerian preconizata in viitor.
    • +8 (8 voturi)    
      simplu. (Joi, 13 iulie 2017, 16:46)

      Non [utilizator] i-a raspuns lui Koczka

      presupune si niste lucrari la suprafata.
  • +11 (17 voturi)    
    ce imi place mie (Joi, 13 iulie 2017, 14:35)

    cdv [utilizator]

    Ce imi place mie la metroul asta e ca daca vrei sa ajungi de la aeroport in centrul orasului (universitate / unirii) trebuie sa schimbi 4 metrouri:
    Otopeni - 1 Mai
    1 Mai - Gara de Nord
    Gara de Nord - Piata Victoriei
    Piata Victoriei - Piata Unirii.
    Planificare de doi lei. Ar trebui sa ma bucur ca e ceva decat nimic banuiesc.

    Daca sapa cineva sigur afla ca terenurile care vor fi expropiate sunt detinute de politicieni, achizitionate nu de mult prin interpusi.
    • +11 (13 voturi)    
      vezi cazul Codrin Stefanescu (Joi, 13 iulie 2017, 15:12)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui cdv

      care a cumparat o suprafata mare de teren in capatul bulveardului Timisioara cand a auzit zvon de prelungire pana in Centura Bucuresti.

      De atunci proiectul sta blocat. Probabil ca trebuie ceva cascaval pt Codrin sa se poata construi...

      Asta e tara. Astia sunt alesii. Ii meritam? Probabil ca da
    • +6 (8 voturi)    
      Nu e chiar exact (Joi, 13 iulie 2017, 16:29)

      JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui cdv

      Cel mai probabil cursele pe aceasta magistrala vor avea punctul terminus la Gara de Nord, iar de la Gara de Nord este metrou direct catre Piata Unirii.
      • +4 (6 voturi)    
        Sa zicem (Joi, 13 iulie 2017, 17:25)

        silmix [utilizator] i-a raspuns lui JustinCase

        Si chiar daca ajunge la GN.

        GN > Eroilor > tot ce se duce la Preciziei
        GN> Unirii > tot ce merge pana in IMGB

        Nimeni nu sa o stea sa schimbe trei metrouri cu bagaje cu tot.

        Chestia va fi folositoare doar pentru cei care vor sa ajunga la gara sa ia trenul...da cu cfr-ul praf
    • +5 (5 voturi)    
      Mie nu-mi place altceva (Joi, 13 iulie 2017, 17:25)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui cdv

      In momentul inceperii functionarii trenurilor de metrou pe aceasta linie, traseul definitiv va fi altul; apropos, cdv, nu vezi cum schimba Dragnea de la o zi la alta hotararile definitive?? Pe ce te bazezi cand afirmi chestia cu 4 metrouri?
    • 0 (0 voturi)    
      hmm.. (Joi, 13 iulie 2017, 20:23)

      CRMS [utilizator] i-a raspuns lui cdv

      Cred ca merge si
      1Mai-Basarab
      Basarab-P. Unirii
  • +14 (22 voturi)    
    Dar trenul? (Joi, 13 iulie 2017, 14:43)

    Soljenitin [utilizator]

    Dar trenul ce are? Trebuie numai facuta o legatura de la halta Odaile pana sub parcarea aeroportului. Inseamna saparea a doua tuneluri de 2,5 km, montarea de cale ferata si amenajarea unei gari.
    Cu siguranta ar fi mult mai ieftin si mai rapid!
    • +11 (11 voturi)    
      Cu siguranta (Joi, 13 iulie 2017, 16:34)

      BibiAfricanul [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      ar fi mai bine si mai ieftin. Dar asa nu se poate fura prea mult.
      Imagineaza-ti cum e sa faci, din bani publici, o lucrare de peste 1 milliard de euro?
      Pai din prelungirea caii ferate si construirea unui terminal in aeroport, ce sa iei, de-o bere....
      Acum serios - exista atatea exemple in lume, ca nu mai trebuie discutat.
      Cel mai bun este Heathrow Express din Londra.
      Oricum o sa dureze 15 ani si o sa coste de 3 ori mai mult decat devizul initial.
      Din pacate, traim in Absurdistan.
    • +8 (8 voturi)    
      este (Joi, 13 iulie 2017, 17:34)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      Exista asemenea proiect, pare destul de bine gandit, saparea a doua tuneluri de 2.5 km. e sub alta forma, mai buna, inginerii proiectanti si-au facut treaba. Pacat ca politicul a blocat proiectul- politicienii se chinuie sa stranga bani de salarii si pensii, pentru ca au furat la greu din pusculita... ( E chestia ca inventarea apei calde, daca n-ai citit nu inseamna ca nu exista- iar solutia cu distrugerea parcarii e proasta, proasta, deja parcarea e mica).
      • 0 (0 voturi)    
        Parcare (Vineri, 14 iulie 2017, 11:47)

        Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui 1anonim

        Pai nu distruge nimeni parcarea. Statia trebuie facuta in subteran cu 1-2-3 guri de acces din parcare. Parcarea, categoric, ramane operationala.
  • -2 (14 voturi)    
    O linie de metrou pe sub pădurea Băneasa :) (Joi, 13 iulie 2017, 15:16)

    Harald [utilizator]

    va fi o premieră mondială absolută.
  • +13 (13 voturi)    
    am ras (Joi, 13 iulie 2017, 16:19)

    vlad.pe [utilizator]

    durata de execuție este de 48 de luni .. haha
    • +10 (10 voturi)    
      :D (Joi, 13 iulie 2017, 17:38)

      Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      E o greseala de tipar. In loc de luni a se citi ani :D:D:D
  • +9 (9 voturi)    
    DRUMUL TABEREI ??? (Joi, 13 iulie 2017, 17:37)

    of of [utilizator]

    Asta-i bună, nu au terminat nici ce au început în oraș și se apucă să facă metrou în afara Bucureștiului, în condițiile în care există deja o cale ferată până aproape de aeroport.
    Nu mai bine ar face metrou în toate cartierele dense ale Bucureștiului - de ex. de la Obor - dna Ghica - Colentina, sau în Ghencea etc.?

    PS Sunt aceleași autorități care nu-s în stare să facă un pod pentru pietoni în Herăstrău.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi