Guvernul va discuta in sedinta de joi un proiect de hotarare privind declansarea procedurilor de expropriere necesare pentru construirea liniei de metrou pana la Otopeni, a anuntat premierul Mihai Tudose.

"Avem astazi pe ordinea de zi, reglementam sau cream cadrul legislativ pentru exproprieri pentru M6. Pe romaneste metroul de la Otopeni. Este, practic, cel mai important pas de pana acum", a spus Tudose.

Proiectul de hotarare se refera la declansarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privata care constituie coridorul de expropriere al lucrarii de utilitate publica de interes national "Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda-Otopeni (Magistrala 6.1 Mai-Otopeni)".

UPDATE Guvernul a aprobat declansarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privata care se afla pe coridorul de expropriere al Magistralei 6 de metrou 1 Mai - Otopeni, etapa necesara pentru inceperea lucrarilor de realizare a obiectivului.

Imobilele supuse exproprierii se afla pe raza Municipiului Bucuresti-Sectorul 1 si a judetului Ilfov- oras Otopeni, se arata intr-un comunicat al Guvernului.

Sumele individuale estimate de catre expropriator, aferente despagubirilor, sunt in cuantum de 62,8 milioane lei si reprezinta despagubirile pentru un numar de 42 de imobile cu o suprafata de expropriat de 39.160 mp. Fondurile sunt alocate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor.

Sumele individuale destinate despagubirilor au fost estimate de catre expropriator, pe baza unui Raport de evaluare realizat de un expert evaluator autorizat ANEVAR.

Magistrala 6 realizeaza extinderea retelei actuale de metrou din statia 1 Mai pana la Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti, pe o lungime de 14,2 km si un numar de 12 statii. Aceasta noua magistrala asigura legatura directa intre Gara de Nord si Aeroportul Otopeni.

Aceasta magistrala va permite legarea directa intre Gara de Nord si Aeroport Otopeni, fara transbordarea calatorilor prin schimbarea peroanelor si a trenurilor.

Termenul estimat de incepere a lucrarilor este a doua jumatate a anului 2018, iar durata de executie este de 48 de luni.

Proiectul este inclus in Planul de Mobilitate Urbana Durabila Bucuresti- Ilfov.