Vremuri tot mai grele de mers cu trenul - De ce sunt atat de putine vagoane CFR pe unele rute si de ce in multe cazuri lipseste aerul conditionat

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 30 iunie 2017, 10:38 Actualitate | Esenţial

La urcarea in tren
Foto: Hotnews
In general mersul cu trenul este neplacut in Romania din cauza conditiilor de calatorie si din cauza vitezelor mici, insa in aceasta vara este si mai complicat. O parte dintre trenurile de lunga distanta au tot mai putine vagoane, numarul de calatori a crescut datorita gratuitatii oferita studentilor si peste 350 de vagoane nu au climatizare. HotNews a trimis cateva intrebari catre CFR Calatori. Mai jos puteti citi despre deficitul de vagoane de la CFR, despre explicatiile legate de lipsa aerului conditionat si despre cresterea numarului de calatori.

Informatia pe scurt:

- CFR spune ca parcul de vagoane este cu 350 de unitati mai mic decat necesarul si ca numarul se situeaza la jumatate fata de acum 10-15 ani.
- Dupa multi ani de scadere, numarul de pasageri a crescut in 2017 dupa ce studentilor li s-a acordat gratuitate.
- Dintre cele 1.200 de vagoane ale CFR Calatori, 840 sunt dotate cu climatizare. Trenurile sezoniere care circula pe ruta Satu Mare, Sighetul Marmatiei - Mangalia, au in compunere la clasa a 2-a vagoane care nu sunt dotate cu instalatie de climatizare, intrucat au un parcurs preponderent de noapte, spune compania.
- CFR Calatori a publicat in SEAP documentatia pentru derularea unei proceduri privind dotarea cu instalatii de climatizare a inca 59 de vagoane in baza unui acord cadru care va fi incheiat pe patru ani. In functie de fondurile de care CFR Calatori va dispune, va putea incheia contracte subsecvente cu castigatorul licitatiei.
- In 1998 CFR transporta in total aproape 150 milioane pasageri. Anul trecut totalul a fost de sub 53 milioane.

Trenuri tot mai aglomerate

In aceasta vara o serie de trenuri de lunga distanta, mai ales catre Ardeal, sunt mai aglomerate din cauza ca s-au luat vagoane pentru a fi transferate spre trenurile catre litoral unde exista cerere mare. Astfel, daca in mod normal trenurile catre Satu Mare sau Sighet aveau sase-sapte vagoane conventionale, acum au trei-patru. Este adevarat ca exista pe langa acestea si cateva vagoane cuseta, insa nu toti pasagerii isi permit sau doresc sa mearga la cuseta, mai ales daca merg pe un traseu ceva mai scurt gen Bucuresti-Brasov.

CFR a explicat pentru HotNews ca in prezent are un deficit de 300 - 350 de vagoane, in conditiile in care parcul de material rulant al companiei se situeaza la jumatate fata de acum 10-15 ani. In plus, din 2011 nu au mai fost alocate fonduri pentru vagoane noi.

  • In prezent, CFR Calatori a introdus in circulatie in compunerea trenurilor de pasageri intreg parcul de material rulant apt pentru circulatie, in vederea preluarii pe cat posibil a afluentei de calatori inregistrata in ultimele luni pe principalele magistrale (Bucuresti-Iasi, Suceava, Cluj Napoca, Galati, Constanta, etc.). In aceste conditii suplimentarea garniturilor de tren care circula spre litoral s-a realizat prin diminuarea compunerii trenurilor de pe alte rute, mai putin solicitate.
  • Din 2011 nu au mai fost alocate de la Bugetul de stat fonduri financiare de investitii pentru achizitia de material rulant nou. Societatile comerciale reparatoare de profil, in ultimii ani si-au reorientat activitatea din ce in ce mai mult catre contracte cu parteneri externi sau pentru propriul material rulant fiind tot mai putin interesate pentru reparatia parcului de vagoane al CFR Calatori, in ciuda faptului ca organizam periodic licitatii publice, in incercarea de a repara si activa un numar cat mai mare de vehicule. Aceste licitatii in multe cazuri raman neadjudecate.
  • CFR Calatori are in prezent un deficit de 300 - 350 de vagoane, in conditiile in care parcul de material rulant al companiei se situeaza la jumatate fata de acum 10-15 ani. In anul 2008 activitatea CFR Calatori a fost diminuata, iar parcul de vagoane a fost adaptat scaderii numarului de calatori. Acest fapt a generat in prezent un deficit de vagoane, intr-un context in care in 2017 numarul de calatori este in crestere. Vara aceasta circulatia trenurilor din punct de vedere a compunerii acestora versus solicitari din partea calatorilor este una dificila. In fiecare sambata, duminica, compunerea trenurilor in Revizia de vagoane Grivita presupune activitati de organizare asemanatoare perioadei de la schimbarea Mersului de tren, deci o activitate foarte grea.
  • Ceferistii fac eforturi pentru a satisface cererile mari in contextul unui trafic crescut. In acest sens, la unele trenuri va fi optimizata utilizarea resurselor disponibile, a turnusurilor garniturilor si personalului de drum, astfel incat duratele de stationare a garniturilor in reviziile de vagoane sa fie cat mai reduse pentru a putea realiza cat mai multe trenuri. Aceste activitati se fac, in limita posibilitatilor, chiar la peron. De asemenea, alte masuri pentru preluarea cererilor din partea clientilor este legata de  deschiderea mai multe case de bilete si accelerarea ritmului de introducere in circulatie a vagoanelor care vor iesi din reparatie in perioada urmatoare. In prezent suntem in grafic in privinta ritmului de reparatii periodice.

Numarul de pasageri creste

Trenurile sunt aglomerate si din cauza gratuitatii acordata studentilor. In acest context si numarul de calatori a crescut in acest an, dupa multi ani de scadere.

  • De la intrarea in vigoare a facilitatii HG 42/2017, peste 250.000 de studenti (coduri numerice personale) au fost inregistrate in sistemul electronic de vanzari bilete. In medie,  studentii efectueaza lunar 400.000 de calatorii gratuite. In perioada ianuarie - mai 2017, CFR Calatori a  transportat aproximativ 22,6 milioane de pasageri fata de 21,8 milioane pasageri in perioada similara din anul 2016.

Lipsa aerului conditionat, o mare problema


Pe multe trenuri de lung parcurs vagoanele conventionale de pasageri nu sunt dotate din fabricatie cu aer conditionat, iar acest lucru este extrem de neplacut pentru pasageri in conditiile temperaturilor extrem de ridicate. Personal am fost martor cand intre Bucuresti si Ploiesti usa unui vagon a fost blocata pentru a ramane deschisa in timpul mersului fiindca aerul era irespirabil din cauza caldurii. Pericolul tine de faptul ca viteza depaseste 120 km/h in acea zona.



Trenul direct Satu Mare-Mangalia face 19 ore si jumatate, in timp ce de la Oradea calatoria dureaza aproape 18 ore, la fel si de la Sighet la Mangalia. De ce pe aceste rute grele mai exista vagoane ce nu au aer conditionat?

  • Trenurile sezoniere care circula pe ruta Satu Mare, Sighetul Marmatiei - Mangalia, au in compunere la clasa a 2-a vagoane care nu sunt dotate constructiv cu instalatie de climatizare, intrucat au un parcurs preponderent de noapte. Aceste trenuri au insa in compunere  vagoane cuseta si dormitor climatizate.

Aici trebuie spus ca aceste vagoane stau toata ziua in soare si la ora plecarii trenurilor, in general intre 18.00-21.00, este deja o caldura de nesuportat in momentul plecarii in zilele foarte calde.

Totusi, dintree cele 1200 de vagoane din dotarea CFR, aproximativ 30% nu sunt dotate din constructie cu aer conditionat, spune compania care precizeaza ca si la cele cu climatizare pot aparea defectiuni cand temperaturile sunt extrem de ridicate (peste 50 de grade Celsius la nivelul liniei).

Ce spune CFR Calatori despre gradul de confort in trenuri


  • CFR Calatori utilizeaza peste 1200 unitati de material rulant, din care un procent de peste 70% (peste 840 unitati material rulant) sunt dotate cu sisteme de climatizare, iar vagoanele din compunerea trenurilor InterRegio din programul Trenurile Soarelui (spre/dinspre litoral) au asemenea sisteme in dotare. In conditii de temperaturi ridicate si disconfort termic accentuat, CFR Calatori mentine in circulatie toate vagoanele si automotoarele dotate constructiv cu instalatii de climatizare. Pentru evitarea defectarilor in parcurs, instalatiile de climatizare sunt verificate inainte de plecarea trenurilor in cursa. Cu toate acestea, la temperaturi care pot depasi 50 de grade Celsius la nivelul sinei, pot aparea situatii neprevazute si disfunctionalitati ale componentelor electronice ale instalatiilor de climatizare care isi intrerup neprogramat functionarea in parcurs. Atunci cand exista asemenea cazuri, se iau masuri operative de remediere daca este posibil, in caz contrar, de retragere a vagoanelor din compunerea trenurilor si de redistribuire a pasagerilor in celelalte vagoane din tren.
  • Cresterea gradului de confort se poate realiza prin investitii (din 2011, in Romania nu s-a mai investit in  vagoane noi): fie prin achizitie de vagoane noi, fie prin modernizari. In 2016, in baza unui contract subsecvent finantat prin fonduri proprii au fost modernizate 15 vagoane, acestea fiind dotate si cu instalatii de climatizare. Pentru perioada urmatoare, CFR Calatori a publicat in SEAP documentatia pentru derularea unei proceduri privind dotarea cu instalatii de climatizare a inca 59 de vagoane in baza unui acord cadru care va fi incheiat pe 4 ani. In functie de fondurile de care CFR Calatori va dispune, va putea incheia contracte subsecvente cu castigatorul licitatiei.

Naveta cu CFR-ul - O misiune deloc placuta

Zilnic cel putin 1.000 de oameni fac naveta cu trenul intre Bucuresti si Ploiesti (gara de Sud si de Vest) Si pentru acestia drumul este mai greu de cand au fost luate vagoane pentru a fi suplimentate trenurile catre litoral. CFR spune ca este deficit de vagoane si aminteste ca exista si companii particulare.

  • La aproximativ fiecare jumatate de ora din Gara de Nord Bucuresti pleaca cate un tren catre Ploiesti, de aici mai departe catre Ardeal si Moldova. In momentul de fata, pe langa CFR Calatori, pe aceasta ruta circula si trenuri ale operatorilor feroviari private. Din trenurile care circula zilnic pe ruta Bucuresti- Ploiesti doar cateva sunt formate dintr-o garnitura dedicata acestei rute, restul trenurilor tranzitand Ploiestiul spre/dinspre alte destinatii. In conditiile deficitului de material rulant nu putem asigura mai multe garnituri dedicate doar acestei rute. De indata ce vom avea material rulant disponibil, vom putea suplimenta numarul de trenuri pe rutele aglomerate, sub rezerva includerii lor in Contractele de Servicii Publice.

Zilele acestea, din cauza caldurii, pe trosnoanele unde situatia o impune se reduce viteza de circulatie a trenurilor cu 20-30 km/h fata de viteza normala. CFR spune ca aceste masuri se impun fiindca in toate regiunile temperaturile in aer vor depasi 37 de grade si in sina, peste 50 de grade. Joi temperaturile au ajuns la 40 de grade in tara si la fel se va intampla si vineri si sambata.

Cum a evoluat numarul anual de pasageri transportati de CFR
1998: 146,8 milioane pasageri
2007: 85,7 milioane
2009: 65.5 milioane
2012: 48,6 milioane
2015: 54,9 milioane pasageri
2016: 52,9 milioane pasageri

\


Citeste mai multe despre   























[P] Programul de granturi „Raiffeisen Comunitati” se apropie de incheierea perioadei de inscriere a propunerilor de proiect, data limita fiind luni, 31 iulie 2017.

Programul este organizat de Raiffeisen Bank si a ajuns la a saptea editie, fiind primul concurs online de proiecte de responsabilitate sociala derulat de o banca din Romania. Anul acesta, programul va sprijini financiar 10 proiecte de educatie non-formala, cu scopul de a aduce o contributie pozitiva in comunitatile in care Raiffeisen Bank este prezenta. Proiectele castigatoare vor primi granturi in valoare de 45.000 lei/proiect, echivalentul a aproximativ 10.000 de euro.

9178 vizualizari

  • -26 (38 voturi)    
    Studentii din "public comercial" mai merg gratis? (Vineri, 30 iunie 2017, 10:44)

    Miky60 [utilizator]

    CFR se plange ca nu au bani pentru conditii, lumea se plange ca nu este pic de confort, dar guvernul psd-ciuma rosie care fura noaptea ca hotii da gratuitati la studenti (care ar trebui sa aiba bani ca doar sunt "public comercial") in loc sa imbunatateasca infrastructura. Guvernul are bani de gratuitati si de impozit zero pe salariu la IT-istii care mai nou sunt asistati social, dar nu are bani de infrastructura...
    • +11 (13 voturi)    
      IT (Vineri, 30 iunie 2017, 11:12)

      RedGuard [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Sunt dezvoltator software și PFA de vreo 8 ani și mereu am plătit impozitul de 16%.

      Dacă e vreo metodă de a nu-l plăti ca și PFA aș fi interesat să o cunosc.
      • +2 (2 voturi)    
        Condiții peste condiții (Sâmbătă, 1 iulie 2017, 14:02)

        Spiky [utilizator] i-a raspuns lui RedGuard

        tre să ai studii superioare și să faci peste 10 000 venit/angajat (asta imi amintesc) Caută in arhiva Hotnews, recent au publicat modificarea legii, că ăștia nu au o lege nemodificată mai mult de 6 luni....
        • 0 (0 voturi)    
          Ca și PFA (Marţi, 4 iulie 2017, 13:10)

          RedGuard [utilizator] i-a raspuns lui Spiky

          ce peste 10.000/angajat pe an?

          Sunt singur. Eu vorbesc cu clientul, eu execut. Nu există nici un angajat.
          • 0 (0 voturi)    
            In principiu... (Miercuri, 5 iulie 2017, 0:04)

            Spiky [utilizator] i-a raspuns lui RedGuard

            ... matale ești propriul matale angajat. Deci trebuie să faci peste 10 000 de euro pe an venit brut (cred). Caută pe HN modificarea legii de scutire pe venituri a IT-știlor, apoi caută chiar legea, și vezi direct la sursă ce și cum
          • 0 (0 voturi)    
            Iată articolul (Miercuri, 5 iulie 2017, 0:06)

            Spiky [utilizator] i-a raspuns lui RedGuard

            http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-21523589-aparut-procedura-scutire-impozitul-venitul-din-salarii-pentru-programatori-fost-eliminata-conditia-firma-avut-venituri-din-vanzarea-softuri-10-000-usd.htm
          • 0 (0 voturi)    
            Ultima modificare făcută la schimbare (Miercuri, 5 iulie 2017, 0:09)

            Spiky [utilizator] i-a raspuns lui RedGuard

            http://www.startupcafe.ro/scutire-impozit-programatori-modificari.htm
    • +15 (19 voturi)    
      LOL (Vineri, 30 iunie 2017, 12:04)

      un.critic [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      obsedatul Mishu Prostavanu' ataca din nou IT-istii
      • -8 (12 voturi)    
        LOL (Vineri, 30 iunie 2017, 12:36)

        Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui un.critic

        iar IT-istii apara din nou guvernul psd-ciuma rosie ca sa le dea in continuare asistarile sociale
    • +7 (11 voturi)    
      Ba iar ai venit? (Vineri, 30 iunie 2017, 12:34)

      ac [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Ce draq ai, te-au respins la 10 firme ca nu poti adauga un nod la o lista simplu inlantuita si de cite ori auzi de studenti/IT si facilitati te declansezi?
    • +2 (4 voturi)    
      Ai votat programul de guvernare (Vineri, 30 iunie 2017, 13:05)

      alibaba_zeul_meu [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      si nu esti multumit?

      Data viitoare stii ce ai de facut. Succes!
      • -5 (7 voturi)    
        Eu nu votez psd, IT-istii da (Vineri, 30 iunie 2017, 13:31)

        Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui alibaba_zeul_meu

        La cat ii asista social psd-ciuma rosie, ITistii fac coada sa ii voteze pentru ca poate vine vreun guvern de dreapta si taie din asistarile sociale, asa cum a vrut Dacian Ciolos (cel mai bun prim ministru a Romaniei) sa implementeze limitarea asistarii sociale a IT-istilor incepand cu ianuarie 2017, insa IT-istii au facut coada si au votat psd-ciuma rosie in noiembrie si acum au in continuare asistarea sociala, inceputa chiar de Adrian Nastase puscariasul si extinsa de Puie Monta plagiatorul, 2 din cele mai negre nume din istoria Romaniei, dar la care se inchina IT-istii ca au dat legea care ii asista social!
        • +7 (9 voturi)    
          Stimabile, esti mincinos (Vineri, 30 iunie 2017, 13:41)

          ac [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

          Lucrez in bransa asta, si n-am auzit in viata mea pe cineva sa fi votat psd. Rectific: n-am auzit pe nimeni sa nu ii fi INJURAT in gura mare pe psd.
          • -5 (7 voturi)    
            Minti! Plateste impozit sa va creada lumea! (Vineri, 30 iunie 2017, 14:56)

            Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui ac

            Mintiti voi IT-istii! Spuneti ca sunteti anti-psd ciuma rosie, mergeti la mintiguri, dar la alegeri de fapt votati psd-ciuma rosie ca sa va lase in continuare cu scutirea platii impozitului de 16% pe salariu.
            Ia renunatti voi la scutirea de impozit, incepeti sa platiti ca sa va creada lumea ca nu stati la mana psd-ului ciumii rosii!
            • +2 (2 voturi)    
              Las-asa (Sâmbătă, 1 iulie 2017, 12:44)

              ac [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

              Da-i-nainte stimabile, daca iti place sa te auzi vorbind. Poate ai sa intelegi odata si odata ca la un salariu de peste 15.000 RON numai cass e mai mare ca impozitul tau. Si la 10.000 EUR de caciula pe an produsi, cred ca acoperim tot ce se poate.
        • +5 (7 voturi)    
          Toata populatia stie ca psd este impotriva (Vineri, 30 iunie 2017, 14:11)

          alibaba_zeul_meu [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

          multinationalelor care platesc salarii salarii maricele angajatilor din zona IT in Romania.

          Tu vrei sa spui ca IT-istii ar prefera sa primeasca indemnizatia de somaj de la stat?

          =))) ROFLMAO!

          Tu esti angajat de psd!
          • -4 (6 voturi)    
            N-ai inteles nimic,era vorba de impozit pe salari (Vineri, 30 iunie 2017, 14:59)

            Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui alibaba_zeul_meu

            Dar tu citesti doar pe diagonala si nu intelegi nimic!
            Eu sunt anti-psd ciuma rosie si impotriva oricarei masuri de asistare sociala asa cum este scutirea de la plata impozitului pe salariu de care beneficiazii IT-istii din Romania adica o asistare sociala! Scutirea a intrat in vigoare pe vremea lui Adrian Nastase puscariasul si extinsa de Puie Monta plagiatorul, 2 din cele mai negre nume din istoria Romaniei, dar la care se inchina IT-istii ca au dat legea care ii asista social!
            Dacian Ciolos (cel mai bun prim ministru a Romaniei) a vrut sa implementeze limitarea asistarii sociale a IT-istilor incepand cu ianuarie 2017, insa IT-istii au facut coada si au votat psd-ciuma rosie in noiembrie si acum au in continuare asistarea sociala!
            • +4 (4 voturi)    
              Cunosti expresia (Vineri, 30 iunie 2017, 17:08)

              alibaba_zeul_meu [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

              "iti sare discul"?

              Noi intelegem bine, stati voi linistiti. Voi va incapatanati sa nu intelegeti ca banii se pot castiga si in mod cinstit in Romania.

              Rusine!
            • +4 (4 voturi)    
              A! Era sa uit! (Vineri, 30 iunie 2017, 17:17)

              alibaba_zeul_meu [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

              Limba romana!

              Pune mana pe carte, invata, devino IT-ist si tu (ca sa beneficiezi si tu de toate avantajele) si fii mandru ca iti aduci contributia pentru progresul omenirii!

              Stand pe margine invidios, nu te vei ridica din mocirla. ;)
  • +12 (16 voturi)    
    O singura solutie! (Vineri, 30 iunie 2017, 10:46)

    dandra [utilizator]

    Dezmembrare CFR plus fier vechi plus privatizare egal love.

    in japonia trenurile ruleaza cu 500km/ora iar in Romanica faci ore intregi pe distante de cativa kilometri.

    daca afara este cod negru de caldura suntem mancati. Nu mai ruleaza niciun tren.

    suntem in epoca de piatra

    din nou, multumim psd. toti banii ati papat, ati furat tot, ati pus tara asta pe butuci.
    • -3 (13 voturi)    
      Toti o apa si-un pamant (Vineri, 30 iunie 2017, 11:02)

      stani [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      O zici cu atata patima de parca numai PSD-ul a fost la guvernare in ultimii 27 de ani
    • +3 (3 voturi)    
      Privatizarea nu e soluția la toate (Vineri, 30 iunie 2017, 11:45)

      trotuar [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      Pe mai peste tot în lume transportul de pasageri e de stat. Până și în SUA transportul de pasageri e efectuat de Amtrak care ține de guvern numai cel de mărfuri e privat.

      Numai în UK transportul de pasageri e privatizat dar de fapt primesc subvenții grase de la stat. Asta duce la o situație inedită că sunt operatori din Franța și Germania care sunt de stat și primesc subvenții de la UK.

      Eu nu știu de ce se plâng că nu au vagoane și trenuri în timp ce firma Softronic românească nu are comenzi pe piața internă.
    • +5 (5 voturi)    
      stai linistit, (Vineri, 30 iunie 2017, 11:58)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      se poate si mai rau.
      am fost de curand intr-o tara baltica, membra UE, cu un nivel de civilizatie peste al Romaniei (dupa parerea mea) dar trenurile erau un dezastru: nu am gasit o toaleta in tot trenul (ulterior mi s-a spus sa nu mai caut ptr ca trenurile regio nu au toalete), vagoanele nu aveau cabine separate ci un singur loc mare cu vreao 10 randuri de scaune de lemn(repet: de lemn). Pe jos era linoleum si ma durea fundul la propriu dupa o calatorie de 2 ore cu trenul, plus ca faceam pe mine (va dati seama ce am alergat prin gara prin Riga sa gasesc o toaleta...nu mai conteaza ca am gasit-o cu 0.77 euro, bine ca era). .
      In schimb am avut Wi-fi pe doata durata calatoriei, si usile se deschideau automat (ca la metrou).
      Desi vagoanele erau mai primitive ceva erau mai curate decat la noi ptr ca lumea nu disftrugea.
    • -7 (9 voturi)    
      Nu indrazniti sa mai spuneti "Romanica"! (Vineri, 30 iunie 2017, 12:26)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      Imputati, criticati, pretindeti orice si oricui.

      Dar sa nu mai indrazniti sa batjocoriti numele tarii mele, indiferent de relatia pe care o aveti cu ea!

      Cred ca este si vreo lege care protejeaza insemnele statului. Nu ma faceti sa o caut si sa o invoc in insrtante!
      • -1 (7 voturi)    
        aveti dreptate... (Vineri, 30 iunie 2017, 13:24)

        microbistu' [utilizator] i-a raspuns lui D-or

        trebuie folosit doar numele corect RRomania.
      • -1 (7 voturi)    
        N-ai decit (Vineri, 30 iunie 2017, 13:43)

        ac [utilizator] i-a raspuns lui D-or

        Romanica, tara de cacat in proportie de 51%, in care dobitocii se numara in milioane.
        Da-ma-n judecata, ma gasesti in Iasi in Palas, am 130 de kile si barba uriasa, si joc zerg.
        • -2 (4 voturi)    
          Romanicul din Romanica (Vineri, 30 iunie 2017, 16:30)

          D-or [utilizator] i-a raspuns lui ac

          Aha. Cei care zic Romanica, sunt, evident, romanici.
  • +13 (13 voturi)    
    Mda (Vineri, 30 iunie 2017, 11:04)

    electron [utilizator]

    Se tot vorbeste de autostrazi dar de imbunatatirea serviciilor cfr nimic Despre cresterea vitezei nimic.
    In mod normal trenul ar trebui sa fie o optiune solida daca vrei sa mergi intre 2 orase mari (chiar si mici), si sa consideri masina doar daca in orasul unde mergi ai nevoie de ea din varii motive.
    Exemplu: Cluj Oradea cu masina faci undeva la 2-3 ore depinde de trafic, cat de tare mergi etc, dar mai putin de 2 ore destul de greu sa scoti. Cu trenul 2 ore jumate 3.
    La pret daca mergi singur trenul e o optiune solida. Daca mergi 4 oameni masina incepe sa fie mai ieftina. Unde poate imbunatati trenul? Daca ar face trenul 1 ora 1 ora jumate, oare ai mai merge cineva cu masina.
    Idem Cluj Bucuresti. Cu masina nu mai stiu undeva la 8 ore, cu trafic, oboseala, nervi etc. Trenul similar ba chiar mai mult. Daca ai face de ex 4 ore pana la Bucuresti cu trenul ar mai merge cineva cu masina?
  • +3 (3 voturi)    
    Fiindca e companie de stat romaneasca. (Vineri, 30 iunie 2017, 12:15)

    parol_monsher [utilizator]

    Alta intrebare.
  • +3 (3 voturi)    
    in Franta (Vineri, 30 iunie 2017, 12:49)

    Itsoc [utilizator]

    Well...in Franta trenurile care deserversc orasele de periferie merg cu viteze intre 100-140 kmph iar TGV-urile pot merge constant cu viteze intre 170 si 230 kmph, cel putin atat am experimentat eu.
    Sunt unii care cica au mers cu TGV-ul cu 300 kmph, cred ca depinde de ruta si de sine.

    Chiar ieri imi spunea o colega ca face putin pana acasa, un pic peste 2 ore) si o intreb, unde e acasa? pai la Grenoble (la vreo 450 km sud). I-am zis ca in ROmania ar fi facut intre 9 si 10 ore si a ramas masca.

    O viata pierduta pe drum. O carte scrisa de romani in fiecare zi.
  • 0 (0 voturi)    
    lipsa vagon restaurant (Vineri, 30 iunie 2017, 17:22)

    manon [utilizator]

    Nu mai spun ca pe rutele lungi pana Arad, Oradea Timisoara, Cluk, Iasi, nu ai un vagin restaurant sa iti iei o apa, cafea, ceva de mancare. Cineva motiva ca nu sunt profitabile. Ba eu zic ca sunt profitabile dar daca sunt bine gestionate. De cate ori am prins cate un vagon restauramt, rarisim pe rutele lungi, era coada, vagonul era plin de clienti.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version