Ion Iliescu, Petre Roman, Virgil Magureanu si Miron Cozma, trimisi in judecata in dosarul Mineriada, la 27 de ani de la sangeroasele evenimente din Bucuresti

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 13 iunie 2017, 16:02 Actualitate | Esenţial

Ion Iliescu
Foto: Agerpres
Ion Iliescu, Petre Roman, Gelu Voican Voiculescu si Virgil Magureanu au fost trimisi marti in judecata in dosarul Mineriadei din 13 - 15 iunie 1990, pentru infractiuni de crime impotriva umanitatii.

Anuntul vine dupa 27 de ani de la evenimentele violente din Bucuresti.

Acest dosar a fost redeschis la sfarsitul anului 2016. Procurorii afirma ca inculpatii au decis sa declanseze "un atac violent impotriva manifestantilor aflati in Piata Universitatii din Bucuresti, care militau in principal pentru adoptarea punctului 8 al Proclamatiei de la Timisoara si isi exprimau, in mod pasnic, opiniile politice in contradictie cu cele ale majoritatii care forma puterea politica la acel moment".

"In acest atac au fost implicate, in mod nelegal, forte ale Ministerului de Interne, Ministerului Apararii Nationale, Serviciului Roman de Informatii, precum si peste zece mii de mineri si alti muncitori din mai multe zone ale tarii", se arata intr-un comunicat al Parchetului General.

Iata mai jos comunicatul Parchetului General:

In cauza cunoscuta generic sub denumirea "Mineriada din 13 - 15 iunie 1990", procurori militari ai Sectiei Parchetelor Militare din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie au finalizat cercetarile si au dispus trimiterea in judecata a inculpatilor:
  • ILIESCU ION, la data savarsirii faptelor, presedinte al Consiliului Provizoriu de Uniune Nationala si presedinte ales al Romaniei,
  • ROMAN PETRE, la data savarsirii faptelor, prim-ministru al Guvernului  interimar al Romaniei,
  • VOICULESCU GELU VOICAN, la data savarsirii faptelor, viceprim-ministru al guvernului interimar al Romaniei,
  • MAGUREANU VIRGIL, la data savarsirii faptelor, director al Serviciului Roman de Informatii,
  • general (rez.) FLORESCU MUGUREL CRISTIAN, la data savarsirii faptelor, adjunct al procurorului general al Romaniei si sef al Directiei Procuraturilor Militare,
sub aspectul savarsirii de infractiuni contra umanitatii, prev. de art. 439 alin. 1, lit a (4 acte materiale), art. 439 alin. 1 lit. g (1388 de acte materiale) si art. 439 alin. 1 lit. j (1250 de acte materiale) din Codul penal, cu aplicarea art. 5 alin. 1 din Codul penal;

  •  amiral (rez.) DUMITRESCU EMIL, la data savarsirii faptelor, membru al Consiliului Provizoriu de Uniune Nationala si sef al Directiei Generale de Cultura, Presa si Sport din cadrul Ministerului de Interne

sub aspectul savarsirii de infractiuni contra umanitatii, prev. de art. 439 alin. 1,

 lit. g (1388 de acte materiale) si art. 439 alin. 1 lit. j (1250 de acte materiale) din Codul penal, cu aplicarea art. 439 alin. 1 art. 5 alin. 1 din Codul penal;

  • IONESCU CAZEMIR BENEDICT, la data savarsirii faptelor, vicepresedinte al Consiliului Provizoriu de Uniune Nationala,
  • SARBU ADRIAN, la data savarsirii faptelor, sef de cabinet si consilier al primului ministru,
  • COZMA MIRON, la data savarsirii faptelor, presedinte al Biroului Executiv al Ligii Sindicatelor Miniere Libere Valea Jiului,
  • DRELLA MATEI, la data savarsirii faptelor, lider de sindicat la Exploatarea Miniera Barbateni,
  • BURLEC PLAIES CORNEL, la data savarsirii faptelor, ministru adjunct la Ministerul Minelor,
sub aspectul savarsirii de infractiuni contra umanitatii, prev. de art. 439 alin. 1, art. 439 alin. 1 lit. g (856 de acte materiale) si art. 439 alin. 1 lit. j (748 de acte materiale) din Codul penal, cu aplicarea art. 5 alin. 1 din Codul penal;
  • general (rez.) DOBRINOIU VASILE, la data savarsirii faptelor, comandant al Scolii Militare Superioare de Ofiteri a Ministerului de Interne,
  • colonel (rez.) PETER PETRE, la data savarsirii faptelor, comandant al Unitatii Militare 0575 Magurele, apartinand Ministerului de Interne,
sub aspectul savarsirii de infractiuni contra umanitatii, prev. de art. 439 alin. 1 lit. g (431 de acte materiale) si art. 439 alin. 1 lit. j (431 de acte materiale) din Codul penal, cu aplicarea art. 5 alin. 1 din Codul penal;
  • GHINESCU ALEXANDRU, la data savarsirii faptelor director al I.M.G.B.,
sub aspectul savarsirii de infractiuni contra umanitatii, prev. de art. 439 alin. 1 lit g (5 acte materiale), cu aplic. art. 5 alin. 1 din Codul penal.

Din probatoriul administrat in cauza au rezultat urmatoarele:

In zilele de 11 si 12 iunie 1990, autoritatile statului au hotarat sa declanseze un atac violent impotriva manifestantilor aflati in Piata Universitatii din Bucuresti, care militau in principal pentru adoptarea punctului 8 al Proclamatiei de la Timisoara si isi exprimau, in mod pasnic, opiniile politice in contradictie cu cele ale majoritatii care forma puterea politica la acel moment. In acest atac au fost implicate, in mod nelegal, forte ale Ministerului de Interne, Ministerului Apararii Nationale, Serviciului Roman de Informatii, precum si peste zece mii de mineri si alti muncitori din mai multe zone ale tarii.

Atacul a fost pus in practica in dimineata zilei de 13 iunie 1990, avand urmatoarele consecinte:

1. moartea prin impuscare a 4 persoane, fapte ce constituie tot atatea acte materiale ale infractiunii in forma prev. de art. 439, alin. 1, lit. a din C.p.;

2. vatamarea integritatii fizice sau psihice a unui numar total de 1388 de persoane, fapte ce constituie tot atatea acte materiale ale infractiunii in forma prev. de art. 439, alin. 1, lit. g din C.p.;

3. privarea de dreptul fundamental la libertate, din motive de ordin politic, a unui numar total de 1250 de persoane, fapte ce constituie tot atatea acte materiale ale infractiunii in forma prev. de art. 439, alin. 1, lit. j din C.p..

In cadrul acestei actiuni, peste doua sute de persoane au fost ridicate si transportate la o unitate militara a Ministerului de Interne din localitatea Magurele, unde au fost retinute pana in dupa amiaza aceleiasi zile, cand au fost lasate sa plece, dupa o cercetare sumara.

Concomitent, s-a patruns in forta, fara drept, in sediul Institutului de Arhitectura si al Universitatii din Bucuresti, fiind perchezitionate mai multe birouri, iar persoanele aflate in incinta au  fost evacuate prin acte de  violenta. 

Conform hotararii luate de catre presedintele Consiliului Provizoriu de Uniune Nationala, primul-ministru al Guvernului Romaniei, viceprim-ministrul, conducatori ai institutiilor de forta, precum si de catre persoane din conducerea Frontului Salvarii Nationale, in Piata Universitatii au fost adusi muncitori de la Intreprinderea de Masini Grele Bucuresti, coordonati de directorul acesteia.

Muncitorii s-au manifestat violent, agresand fizic persoanele intalnite  in zona Institutului de Arhitectura, dupa care au ocupat Piata Universitatii impreuna cu fortele de ordine, pentru a impiedica revenirea manifestantilor.

Actiunile intreprinse de autoritatile statului au generat o riposta violenta din partea opozantilor, astfel ca au fost incendiate sediile Politiei Capitalei, Ministerului de Interne, Televiziunii Romane si Serviciului Roman de Informatii.

S-a facut uz de arma cu munitie de razboi de catre fortele de ordine, in aceste imprejurari fiind impuscate mortal 4 persoane, iar alte 3 au fost ranite, de asemenea, prin impuscare.

Represiunea autoritatilor a continuat, in zilele de 14 si 15 iunie 1990, printr-un atac sistematic desfasurat impreuna cu minerii si muncitorii  din mai multe judete ale tarii, care  devenisera o adevarata forta de ordine, paralela cu cele recunoscute si organizate potrivit legii.

In acest context, minerii adusi in Bucuresti au devastat sediile partidelor politice nou infiintate sau reinfiintate dupa Revolutia din decembrie 1989 si care se aflau in opozitie. De asemenea, au agresat locuitori ai Bucurestiului si alte persoane avand legatura cu manifestatiile din Piata Universitatii, imaginile cu actele de violenta comise de mineri pe strazile orasului fiind mediatizate in intreaga lume.

Aceste evenimentele au fost urmarea actelor de diversiune si manipulare a opiniei publice de catre autoritatile statului reprezentate de catre inculpati, care au prezentat manifestatiile din Piata Universitatii intr-un mod distorsionat si au acreditat ideea ca ele sunt determinate de o asa-zisa ¬rebeliune de tip legionar¬. Manifestantii care isi exprimau opiniile politice au fost prezentati ca persoane cu ocupatii infractionale, ,,elemente extremiste, reactionare¬, fiind etichetati de presedintele ales al Romaniei ca fiind ¬golani¬.

Persoanele care au fost ridicate din Piata Universitatii, impreuna cu altele considerate ca avand legatura cu manifestatiile, au fost duse cu forta in cazarmi apartinand Ministerului de Interne, fiind private de libertate intr-un mod nelegal si in spatii total improprii pentru detinerea unor persoane. Privarea de libertate fara forme legale a acestora a durat pana cel mai tarziu pe data 21 iunie 1990.

In concluzie, obiectul acestei cauze il constituie faptele comise incepand cu luarea hotararii de a lansa atacul indreptat impotriva populatiei civile, pana la punerea in libertate a ultimei persoane private de libertate in mod nelegal.

In vederea administrarii probatoriului au fost  audiate 46 de persoane avand calitatea de inculpat sau suspect, 1388 de persoane vatamate, 146 de succesori ai persoanelor vatamate si 589 de martori, fiind emise circa 2300 de citatii.

Precizam ca dosarul insumeaza 413 volume, iar rechizitoriul intocmit in cauza are 2.000 de file.

Cauza a fot inaintata, spre competenta solutionare, Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
























​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

26017 vizualizari

  • +63 (63 voturi)    
    Sa le dea Dumnezeu... (Marţi, 13 iunie 2017, 16:05)

    raulito [utilizator]

    ....numai apă rece în celulă.
    • -22 (34 voturi)    
      lol (Marţi, 13 iunie 2017, 18:00)

      boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui raulito

      nu pot sa nu observ ironia ... azi 13 iunie.... dar... dupa cati ani??! deci, desi o pedeapsa era necesara, NU era necesar acest teatru... si va rog sa imi permiteti sa cred ca nu este o coincidenta, ci un teatru ieftin... "luati de aici si bucurati-va"
      • +39 (41 voturi)    
        Ei au facut teatru ieftin (Marţi, 13 iunie 2017, 19:03)

        ICosmin [utilizator] i-a raspuns lui boogiewoogie

        Oamenii protestau democratic iar minerii i-au batut mar degeaba. Trebuie facut dreptate - nu vrea nimeni razbunare. Cand faci niste fapte sunt si consecinte. Nu e vorba de altceva.
        • 0 (28 voturi)    
          Iliescu și Roman mai întâi judecați pt 22 Dec 1989 (Marţi, 13 iunie 2017, 22:18)

          simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui ICosmin

          Ion Iliescu și Petre Roman ar trebui judecați mai întâi pentru lovitura de stat ruseasca din 22 Decembrie 1989 când cei doi au fost aduși la putere de către serviciile speciale ale Moscovei, care au organizat circul numit Revoluția Romana, la ordinul lui Mihail Gorbaciov, un străin, inamic personal al lui Nicolae Ceaușescu.

          Văzând ca Rusia a plantat în Romania o conducere marioneta pro Perestroika dar mai ales pro Moscova, Statele Unite s-au alarmat și au încercat sa-l răstoarne de la putere pe Iliescu, organizând operațiunea Piata Universitatii.

          Marile puteri, America și Rusia, se luptau în 1990 pentru câștigarea controlului asupra României în timp ce economia tarii se prăbușea și sărăcia începea sa se instaleze.
          • +3 (9 voturi)    
            :) (Miercuri, 14 iunie 2017, 0:05)

            uzu [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

            saracia incepea sa se instaleze. ca inainte de 22 decembrie 89 in romania domnea bogatia si bunastarea.
            zici ca-i concurs aici, cine poate zice cele mai interesante aberatii.
          • +7 (7 voturi)    
            Halucinezi la greu, băiatu! (Miercuri, 14 iunie 2017, 9:02)

            Spiky [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

            La Malta jocurile erau făcute, România tot în sfera rusească, dar comunismul a fost respins de români și Iliescu nu a mai avut ce face, mineriada a fost o mișcare proastă, avea șanse să rămână la guvernare și fără, dar nu a vrut să riște și a câștigat pe termen scurt, și a pierdut enorm pe termen lung.
            • +1 (1 vot)    
              ce au pierdut? (Miercuri, 14 iunie 2017, 12:37)

              ion-ion-ion [utilizator] i-a raspuns lui Spiky

              ca tot pesedeii sunt la guvernare, alesi de acelasi popor prostan.
              • +1 (1 vot)    
                Era vorba de Iliescu (Miercuri, 14 iunie 2017, 22:49)

                Spiky [utilizator] i-a raspuns lui ion-ion-ion

                El rămânea la guvernare și fără mineri, dar nu a vrut să riște, a vrut să arate clasei muncitoare cine este la putere. Rezultatul a fost o hemoragie de creiere care continuă și astăzi -vezi programul de guvernare aplicat de Ministrul Cercetării, Valeca....
          • +2 (2 voturi)    
            in 13-15 iunie 1990 (Miercuri, 14 iunie 2017, 9:48)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

            exista URSS condusa de Mihail Gorbaciov. De Rusia independenta se poate vorbi dupa prabusirea URSS
          • +5 (5 voturi)    
            putin are importanta ce-i "mai intai" (Miercuri, 14 iunie 2017, 10:00)

            stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

            Important este sa fie judecati. Pentru tot. Si sa plateasca pentru ce au facut.
        • 0 (2 voturi)    
          mica erata (Miercuri, 14 iunie 2017, 9:47)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui ICosmin

          nici oamenii nu demonstrau chiar asa de pasnic, adica au mai fost si elemente recalcitrante care au spart vitrinele parfumeriilor de pe Magheru, au furat parfumurile din vitrina... au fost si elemente de (mica) violenta la mitingul din 13 iunie.
          Insa, ce a urmat dupa aceea, intrece orice inchipuire: minerii au batut lumea crunt, asmutiti de grupuri de militieni deghizati in mineri si infiltrati printre acestia. Minerii nu au fost in viata lor in Buc, habar nu aveau unde este Piata Victoriei, si totusi, cu precizie matematica au stiut a ajunga la sediile PNL si PNTcd pe care le-au devastat exemplar.
          In afara de faptul ca politisti au tras cu pistoletul la intamplare in multime, s-au comis si alte abuzuri: au fost arestate abuziv multe persoane de pe strada, si tinute fie la sediul politiei fie la sediul Televiziunii Romane. acolo au dat peste militari in termen care asigurau paza, militari care s-au dedat la tot felul de abuzuri fizice asupra lor (mai ales asupra fetelor).
          Numai pentru acest lucru Iliescu merita judecat in regim de urgenta si tinut la rece tot restul vietii.
      • +12 (12 voturi)    
        crimele impotriva umanitatii (Miercuri, 14 iunie 2017, 0:35)

        cladob [utilizator] i-a raspuns lui boogiewoogie

        nu se prescriu. Nu a putut fi posibila pana acum fiindca justitia era sabotata de iliescu si ai lui, ca de altfel si alte structuri ale statului roman.. Deci cum sa fie judecate astfel de fapte pana acum ? La urma adevarul conteaza si elucidare a ceea ce a fost.
        • +5 (5 voturi)    
          crimale impotriva umanitatii (Miercuri, 14 iunie 2017, 9:49)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui cladob

          nu se prescriu in niciun sistem de drept, nici macar in codul penal comunist (unde se numau crime impotriva omenirii). Doar ca acolo se pedepseau cu moartea prin impuscare...
        • 0 (2 voturi)    
          lol (Miercuri, 14 iunie 2017, 14:08)

          boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui cladob

          eu nu am zis ca se prescriu

          mi se face greata doar cand vad mascarade ca asta... fix pe 13 iunie... ca pana acum 2 luni vezi tu nu puteau sa fi terminat? sau acum 2 ani? .. 27 ani?!
    • 0 (2 voturi)    
      Vorba rusului.... (Miercuri, 14 iunie 2017, 8:59)

      Spiky [utilizator] i-a raspuns lui raulito

      Better latter then never...!!!
  • +66 (66 voturi)    
    La multi ani.... (Marţi, 13 iunie 2017, 16:06)

    Sati [utilizator]

    cu executare .
    • +37 (37 voturi)    
      Dar grabiti procesu' (Marţi, 13 iunie 2017, 17:57)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui Sati

      ca ne moare alesu'...
  • +48 (48 voturi)    
    asa (Marţi, 13 iunie 2017, 16:11)

    om simplu din multime [utilizator]

    asteptam anuntul si pt. dosarul/dosarele lovirutiei.
    pana nu da coltul, spre uitarea istoriei.
    • +30 (30 voturi)    
      ah da (Marţi, 13 iunie 2017, 16:51)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui om simplu din multime

      insa acolo e ceva ce nu suporta vulgul(noi)
      treaba grea,servicii etc
      aaaaaanyway,cine sunt procurorii?sa ma duc la pietrar sa le comand statuile!pe bune

      astia au distrus Tara pe modelul comunist,instigand la lupta de clasa(noi muncim nu gandim etc)
      iar capul(ilici) le mananca si acum coliva mortilor
      ranjitul merita aiudul sau pitestiul,sa-si guste singur realizarile
  • -47 (55 voturi)    
    De la bun inceput, dupa cum suna acuzarea.... (Marţi, 13 iunie 2017, 16:17)

    newlook [utilizator]

    De la bun inceput, dupa cum suna acuzatia "crime impotriva umanitatii" dosarul asta suna a "dolce far niente" pentru o duzina de Procurescu ce vor manca painica alba multi ani de-acum incolo.
    Cred ca nu vom vedea altceva decat niste petarde periodice prin presa, mai ales atunci cand spiritul revolutionar #rezist intra in delasare, de exemplu la alegeri.
    • +33 (37 voturi)    
      nu te-ai plictisit? (Marţi, 13 iunie 2017, 16:24)

      gica pantalon [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      .
      • -41 (45 voturi)    
        Vei lua o multime de plusuri (Marţi, 13 iunie 2017, 16:30)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui gica pantalon

        Vei lua o multime de plusuri pentru postarea ta foarte inteligenta.

        Nu. Alte intrebari?
        • +29 (33 voturi)    
          peste tot unde e ceva (Marţi, 13 iunie 2017, 16:51)

          un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          unde se critica rusia, psd sari la taste cu convingere si fara ratiune. arunci niste clisee constant.
          ah, da si esti agresiv cand se scrie ceva de UE, NATO etc.
          personal, nu am intreberi. m-am lamurti si cu tine.
          postac agresiv si ieftin
          • -19 (21 voturi)    
            Vezi ca ti-am raspuns la ala cu Georgia (Marţi, 13 iunie 2017, 21:28)

            newlook [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

            Vezi ca ti-am raspuns la ala cu Georgia. Dar nu te intereseaza ca presedintele georgian si-a bombardat locuitorii, tu o tii gaia-matu cu Rusia, nu-i asa?
        • +22 (28 voturi)    
          Alte intrebari nu. Doar explicatii. Pentru tine (Marţi, 13 iunie 2017, 16:56)

          Ursuletul de Plus [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          Sunt trimisi in judecata. Procuratura a terminat. Esti pe langa, rau de tot. Nu stiai cum sa te mai legi de #rezist si te-ai gandit (scuze ca te injur) sa bagi ceva, sa te vada sefu' ca lucrezi. Sa mananci si tu o painica alba.
          • -16 (18 voturi)    
            Nu mai baiete, Procurescu n-a terminat (Marţi, 13 iunie 2017, 21:31)

            newlook [utilizator] i-a raspuns lui Ursuletul de Plus

            Nu mai baiete, Procurescu n-a terminat. Abia acum incepe adevarata perioada de dolce far niente; pana acum mai scria un proces verbal, ceva, dipa principiul "Mircea, fa-te ca lucrezi!"
            • +5 (5 voturi)    
              asa o fi (Miercuri, 14 iunie 2017, 0:40)

              cladob [utilizator] i-a raspuns lui newlook

              iliescu e curat ca lacrima.. alea 2 mii de file o facatura.. ce mai..
        • +2 (2 voturi)    
          Penibil (Miercuri, 14 iunie 2017, 8:10)

          transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          Alta placa nu va da Putler? Sunteti vreo 13 care ne tot repetati ca rusia e mare, rusia e buna. Pai mergeti acolo si lasati-ne sa fim slugile amerlocilor, ca noua ne place.
    • +10 (14 voturi)    
      nu prea (Marţi, 13 iunie 2017, 17:46)

      CRMS [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Nu prea stii care-i treba cu procurorii sau ce fac ei si ce fac judecatorii.
      CE spui tu n-are valoare decat daca judecatorii resping dosarul
      • -10 (12 voturi)    
        Si ce crezi? (Marţi, 13 iunie 2017, 21:26)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui CRMS

        Si ce crezi?
  • +49 (51 voturi)    
    O veste minunata (Marţi, 13 iunie 2017, 16:20)

    triciupa [utilizator]

    Niciodata nu e prea tarziu pentru a-i pedepsi pe ticalosi.
    Le urez tuturor ani grei de puscarie iar lui iliescu ii doresc sa bata toate recordurile de longevitate, sa se bucure din plin...
    • -13 (15 voturi)    
      ba da (Marţi, 13 iunie 2017, 18:08)

      boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui triciupa

      e prea tarziu

      de ce nu 1 aprilie 2017? 1 ianuarie, etc etc?

      27 ani?! mi-e scarba
  • -10 (40 voturi)    
    Cineva le a asigurat transportul in mod organizat (Marţi, 13 iunie 2017, 16:20)

    jackalphonse [utilizator]

    Cu trenuri.
    Hai, ca puteti. TB va spune ceva?
    Este un inceput. E bine si dupa 27 de ani.
    • +7 (15 voturi)    
      Treaba-i lamurita de mult ! (Marţi, 13 iunie 2017, 17:15)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Nu te-ai plictisit sa o tot repeti in van ?
      • -9 (11 voturi)    
        stiu, basistii le stiu pe toate (Marţi, 13 iunie 2017, 19:42)

        jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

        Gurile rele ca mai sunt o specie de oameni care le stiu pe toate si n au nevoie de intrebari si raspunsuri noi.
        • 0 (2 voturi)    
          aia batuti atunci (Miercuri, 14 iunie 2017, 0:41)

          cladob [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

          le stiu bine si cei care au fost la proteste
    • +16 (22 voturi)    
      ministrul (Marţi, 13 iunie 2017, 18:52)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      transporturilor in 1990 era Cornel Burada.
      base a fost ministru la transporturi din noiembrie 1992 pana in martie 1994.
      intre 1990 si 1991 base a fost subsecretar de stat, seful departamentului transporturi navale din ministerul transporturilor.
      te pomenesti ca minerii au venit cu bampoarele la Bucuresti.
      • +1 (3 voturi)    
        corect si gresit (Miercuri, 14 iunie 2017, 1:57)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        In 90, ai dreptate.
        La mineriada din septembrie 91 era insa ministru plin la transporturi (aprilie 91-octombrie91). Check your facts.
        • 0 (0 voturi)    
          citeste-i (Miercuri, 14 iunie 2017, 11:54)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          cv-ul.
          • 0 (0 voturi)    
            :))))) (Miercuri, 14 iunie 2017, 15:19)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui nahir

            Serios?

            Verifica net-ul. Sursele sunt multiple si mult mai credibile, recte mai putin amnezice :D
  • +31 (31 voturi)    
    O judecata corecta (Marţi, 13 iunie 2017, 16:22)

    Cosades_Caius [utilizator]

    ar trebui sa conduca la inculparea si altor "veleitari" (ca sa o citez pe bunicuta) ai momentului de trista amintire. Urmeaza sa vedem daca Justitia din Romania e doar oarba sau si schiopa si surda.
    • +6 (6 voturi)    
      dA (Marţi, 13 iunie 2017, 20:56)

      Babilou [utilizator] i-a raspuns lui Cosades_Caius

      Ai dreptate, lipseste si cel care urma sa fie viitorul general G. Oprea, la vremea respectiva un fel de bodyguard a lui M. Cozma : "Gabi Oprea a fost cu mine la Campionatul European de fotbal din 1996. Era sluga mea atunci. (…) Imi cara geamantanul, pentru ca se pricepea la asa ceva. Imi fusese prezentat ca un tanar viguros si de incredere. Mi-am dat seama imediat, dupa moaca lui, ca nu e de incredere”. Deci....
  • +36 (36 voturi)    
    Multa sanatate! (Marţi, 13 iunie 2017, 16:25)

    omezu [utilizator]

    Nea Nelu (& Co) sa ai parte de multa sanatate si sa apuci ziua cand vei fi condamnat! Hai La multi ani!
    • +15 (15 voturi)    
      Nea Nelu (Marţi, 13 iunie 2017, 17:24)

      Ord [utilizator] i-a raspuns lui omezu

      ia inchisoare pe viata, o executa pe toata si mai prinde sa vada si colonizarea planetei Marte si zboruri intergalactice.
  • -11 (19 voturi)    
    ca la Milosevic (Marţi, 13 iunie 2017, 16:44)

    Mazeta [utilizator]

    În necrologul lui Nea Nelu o să scrie: „era judecat pentru crime împotriva umanității...”.
    • +14 (16 voturi)    
      indiferent (Marţi, 13 iunie 2017, 18:57)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ca apuca sau nu sa execute pedeapsa, important e sa fie judecat si condamnat. doar nu crezi ca pe alde ca visinescu sau ficior, acum la 90 ani, ii mai afecteaza in vreun fel executarea pedepsei? judecarea si condamnarea lor insa, face o mare dreptate memoriei celor omorati si urmasilor acestora.
    • -12 (12 voturi)    
      nu compara un patriot cu un criminal (Marţi, 13 iunie 2017, 20:19)

      demaGOCU [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Pe Milosevici l-au asasinat deoarece nu aveau nici o dovada si se faceau de ras ca au inceput razboiul fara motiv(la fel ca in Irak). I-au luat medicamentele de inima si a murit. Mai informeaza-te cum s-a facut de ras acuzatia cu articole din "presa libera" fara nici o acoperire in lumea reala. Tribunalul orchestrat de papusile muricanilor nu a reusit sa il scoata vinovat pe Milosevici! Oare de ce?
      Pe Iliescu nu il asasineaza nimeni din acelasi motiv. Si nici nu va fi condamnat vreodata, cel mult cu suspendare. E doar un circ ieftin pentru prostime. Ne facem ca lucram. De ce "nu stim" nici acum ce s-a intamplat la Revolutie? Suntem in perioada de tranzitie si nu am avut inca suficient timp? Nici de Revolutie nu e strain Iliescu, dar o punem de un circ ieftin cu mineriada si il facem scapat.
      • +3 (3 voturi)    
        ``Revolutie`` (Miercuri, 14 iunie 2017, 1:40)

        69Alex [utilizator] i-a raspuns lui demaGOCU

        Daca ai fi fost in Piata Revolutiei in acel timp sau ai fi avut prieteni care au fost batuti numai pentru ca aveau ochelari, deci intelectuali in mintea minerilor-tintele lor- nu ai mai vorbi asa.
  • +10 (10 voturi)    
    Si ca sa fie chestia oabla (Marţi, 13 iunie 2017, 16:58)

    Ursuletul de Plus [utilizator]

    "se pedepseşte cu detenţiune pe viaţă sau cu închisoare de la 15 la 25 de ani şi interzicerea exercitării unor drepturi."
  • +13 (13 voturi)    
    Va urma Camera preliminara peste un an (Marţi, 13 iunie 2017, 17:25)

    Susufler0 [utilizator]

    sau poate chiar mai mult !

    Se va citi rechizitoriu si apoi vor fi termene pt lipsa de aparare justificate(fiind vorba de vreo 430 de volume, inteleg), abia dupa aceea trecandu-se la audierea inculpatilor etc...

    PS. Trebuie sa ne inarmam cu o rabdare de fier !
  • +15 (15 voturi)    
    Multa sanatate lui Iliescu. (Marţi, 13 iunie 2017, 17:42)

    taro [utilizator]

    de fapt multa sanatate la toti cei trimisi in judecata.

    Sa apuce sfarsitul procesului si multi ani de racoare.
  • +11 (13 voturi)    
    cel mai mare criminal in serie in viata roman, (Marţi, 13 iunie 2017, 17:57)

    yellowdog [utilizator]

    intra la judecata pt ultimile crime...
    pentru cei 1100 de romani ucisi in strada la indemnurile criminalului ILICI nu s-a gasit nici un terorist pana acum?
    • +15 (15 voturi)    
      teroristii sint chiar ei... (Marţi, 13 iunie 2017, 18:19)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui yellowdog

      ...si loazele lor.
    • 0 (0 voturi)    
      cel mai mare terorist este chiar (Miercuri, 14 iunie 2017, 15:31)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui yellowdog

      Ion Iliescu. Oameni buni, hai sa ne intelegem, nu s-au gasit teroristi pentru ca ei nu au fost. Inainte de 22.12.1989 in popor au tras armata (si mai putin securitatea), iar dupa 22.09.1989 a tras armata, la oridinele lui Ion Iliescu. Acesta avea nevoie de morti pentru a isi consolida pozitia si a isi justifica functia de presedinte, ca nu cumva sa vina vreunul sa ii ia puterea la care visase cu atata drag.
      Marele terorist a fost Ion Iliescu.
  • +15 (15 voturi)    
    in sfarsit (Marţi, 13 iunie 2017, 18:52)

    nicomar [utilizator]

    am trait sa o vad si pe asta. sa fie intr-un ceas bun de puscarie, mai ales nea nelu si ala cu nu vrem kent, nu vrem valuta. nea nelu este raspunzator de toate generatiile astea care au plecat pe aiurea in vest, fiindca vorba aia "nu ne vindem tara" - la oricine, ci numai noua, pe nimic. iar de cizma de cosma, ala trebuia de mult pus la racoare pentru crime impotriva romanilor. magu nu stiu ce crime e pasibil, dar sigur are xcateva pe constiinta.
    • -13 (13 voturi)    
      au plecat in vest de prosti (Marţi, 13 iunie 2017, 20:27)

      demaGOCU [utilizator] i-a raspuns lui nicomar

      Iliescu i-a tinut in tara cat a putut. Ceausescu la fel. Au venit urmatorii(de dreapta da, Constantinescu, Basescu si Mutul). Au pus economia pe butuci si au deschis granitele tarii. Tarfe si capsunari in Europa.
      Are Iliescu pacatele lui (crime mai exact), dar nu e de vina ca dupa el au venit la conducere niste prosti. Cum adica ajungi la conducere dar nu iti asumi nici o raspundere, tot Iliescu e de vina? Lasa-l atunci tot pe el presedinte si mucles tati. Presedintele Romaniei nu e muncitor intr-o fabrica comunista. Si el si Parlamentul trebuie sa isi asume raspunderea mandatului. Ce rezolvam daca in locul lui Iliescu venea unul care vindea totul? Ajungeam mai repede unde suntem: cu economia pe butuci. Grozav de bine mai traiam daca o puneam pe butuci mai repede. Nu e tot aia tefeleule? Ia uite la el tefeleul, asteapta sa pice bani nemunciti din cer si da vina pe altii (Iliescu) pt ca nu pica nimic. Tefeleu care nu lucreaza nimic dar vrea palate si slugi si BMW. Ca asa e in "lumea libera". La munca loaza!
      • +6 (8 voturi)    
        ERUDITIE (Marţi, 13 iunie 2017, 23:57)

        sake31 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOCU

        Imi pare nespus de bine ca oameni ca tine inca exista in Ro! Si "idioti" ca mine, oameni fara "o inalta tinuta civica si morala", "tradatori de joasa speta ai idealurilor comuniste" au ales sa plece de 24-28 ani. Stii de ce imi pare bine? Pt ca te vad cum iti mananci de sub unghii de necaz! Pt ca vad ca ai inceput (de ceva timp) sa iti savurezi propriul venin! Pt ca te vad zbatandu-te ca o vipera comunista sub bocancul unui elev de clasa a 2a(grindeanu in spetza)! Pentru ca simti ca si aia 2 lei care-i primesti pt trolling/anunt, isi pierd nu doar valoarea dar si continuiatea! Nu te urasc troll comunist-imi e doar mila de tine si de urmasii tai pe care foarte probabil nu i-ai invatzat decat ceea ce stii: sa urasca, sa minta/fure , adica sa fie un comunist DESAVARSIT! Dixit!
        • 0 (2 voturi)    
          Respect (Miercuri, 14 iunie 2017, 8:15)

          Cristica987 [utilizator] i-a raspuns lui sake31

          D-le beneficiati de respectul meu oriunde v-ati afla.( si cred ca sunt multi care gandesc ca mine)
        • -1 (1 vot)    
          halal eruditie, mai bine taceai (Vineri, 16 iunie 2017, 17:52)

          demaGOCU [utilizator] i-a raspuns lui sake31

          Comunistii nu -si trimiteau nevestele si fiicele la prostitutie, nici nu mergeau sa culeaga capsuni. Comunistii aveau performante sportive si stiintifice. Ai auzit de Prunariu? Vreau sa vad cand trimiteti voi un om in cosmos. Uita-te la Hagi, Nadia, Nastase. Toti sunt produsul comunismului. Daca vrei progres trebuie 1 munca si 2 strans cureaua. Ati aparut voi capitalistii, care sunteti numai cu gandul la imbogatire rapida, de obicei din furat. Vreti sa va imbogatiti in timp ce traiti in lux. Asta dupa ce luati startul ca tara saraca. Cum sa astepti sa traiesti in lux inainte sa muncesti? Comunistii aveau bani la ciorap si economie, voi datorii si ruine. Pana nu reusiti sa zugraviti ce a construit Ceausescu sa taceti din gura!
      • +5 (7 voturi)    
        minti (Miercuri, 14 iunie 2017, 0:48)

        cladob [utilizator] i-a raspuns lui demaGOCU

        iliescu si roman au pus economia pe butuci. Legi pentru retrocedari aiurea, fabrici inchise, 6 milioane datoi afara, minciuna cu fabrica nu e rentabila.. daca cineva intreba de ce ? nu era luat in serios.. aici e si vina poporului.. aia destepti au plecat fiindca uterea era confiscata de gruparea neo comunista, de fostii securisti si cei din partidul comunist care nu vroiau sa piarda ciolanul..
      • +3 (3 voturi)    
        Hehehe (Miercuri, 14 iunie 2017, 4:26)

        piratu [utilizator] i-a raspuns lui demaGOCU

        Mai ai frați pe-acasă?
        • 0 (0 voturi)    
          off-topic (Miercuri, 14 iunie 2017, 18:11)

          demaGOCU [utilizator] i-a raspuns lui piratu

          ca ai musca pe caciula
  • +9 (9 voturi)    
    Cand ? (Marţi, 13 iunie 2017, 22:34)

    Bold [utilizator]

    Pana procedeaza justitia in consecinta,Ion Iliescu moare de moarte buna in domesticul lui pat ,de batranete,in loc sa moara in puscarie pentru crimele comise. De aproape 30 de ani se screme justitia sa-i traga la raspundere pe acesti nenorociti si inca se mai screme . Acesti nenorociti trebuie arestati preventiv si judecati in stare de arest. Ei trebuie detinuti in celule,izolati si tratati cu paine si apa ,pana la moarte. Acesti viermi scarbosi trebuie exterminati.Ei nu mai au calitate de oameni pentru ca au ucis oameni cu snge rece pentru interesele lor proprii si interesele "agenturilor straine " Dupa ce au acaparat puterea ,au distrus Romania bucata cu bucata.Acesti criminali si tradatori de tara ar trebui executati imediat.
    • +4 (4 voturi)    
      Adevarat (Miercuri, 14 iunie 2017, 2:51)

      burebista [utilizator] i-a raspuns lui Bold

      Trebuiau arestati ,sau linsati de mult ,acestia sunt criminali ROMANIEI .
  • +6 (6 voturi)    
    Link catre rechizitoriul in extenso? (Marţi, 13 iunie 2017, 23:33)

    lucky luck [utilizator]

    1° In noaptea de 13 spre 14 iunie s-a tras in Bucuresti ca la nunta. Erau focuri de arme automate, inainte de debarcarea minerilor. Care sunt unitatile (se vorbea de parasutisti) care au participat la represiune, ofiterii comandanti, ordinele pe unitati, responsabilii MAPN?
    2° Prezentarea tendentioasa a evenimentelor in media vremii (stil Radio Mille Collines in contextul genocidului ruandez). Dl. "academician" Razvan Teodorescu nu pare sa fie pus sub acuzare. Nici Adevarul, Ziua & Co. Totusi, revarsarea de ura releva de responsabilitatea directa si personala a "domnilor" redactori, directori, presedinti de publicatii, fituici, radiouri, TVR"L"...
    3° Se trece cu usurinta peste macelul de la PNT-CD, de la PNL, de la redactiile RL (Mihai Bacanu), Dreptatea, studentii pletosi, purtatoarele de mini-jupe, etc.
    Represiunea masiva nu a fost limitata la Piata Universitatii, ci a cuprins intreg Bucurestiul.
    4° "Revolta strazii" din data de 13, culminand cu devastarea Politiei Capitalei si cu inchiderea emisiunii televiziunii publice a fost pusa in opera de strategii Securitatii ceausiste. Identificarea nominala a responsabililor va aduce in lumina strategii revolutiei sangeroase din decembrie 89-ianuarie 90.
    Avem curajul, dupa 27 de ani, sa o facem?!
  • +1 (5 voturi)    
    Cred (Marţi, 13 iunie 2017, 23:50)

    Mihai1985 [utilizator]

    Cred ca miscarea de represiune respectiva a fost orchestratata din exterior cu ajutorul unor cozi de topor de la noi! Alminteri, erau de mult la puscarie, mai ales prin aportul lui Basescu, care fiind paranoic facea tot posibilul sa fie condamnati! La un momendat vor condamna un nevinovat, care s-a aflat si el pe acolo, care va fi batran si fara spate, toate probabil dupa ce va muri Iliescu!
  • +1 (1 vot)    
    Aceeasi vinovati pt Evenimentele de la Târgu Mureş (Miercuri, 14 iunie 2017, 9:03)

    eucomentez [utilizator]

    Evenimentele violente de la Târgu Mureş au acelasi autori si au folosit aceeasi metode, au folosit muncitori, tarani dezinformati si angajatii institutiilor de forta pentru a asupri o manifestatie democratica, un protest civil pentru dreptul la educatie.

    Cand vom vedea vinovatii pedepsiti prin justitie?
  • +1 (1 vot)    
    In sfarsit ! (Miercuri, 14 iunie 2017, 9:57)

    Ochiana [utilizator]

    Poate se clarifica ceva si cum a fost cu "revolutia"
    Era cazul deja dupa 27 dfe ani
  • 0 (0 voturi)    
    Cand scapam de ranjetul cucuvelei ? (Miercuri, 14 iunie 2017, 13:26)

    KTerinca [utilizator]

    Ce mi-ar place sa-l vad in zeghe !


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi