Arhiva SIPA: Comisia de inventariere va putea preda informatii organelor judiciare, la cererea justificata a acestora

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 9 iunie 2017, 21:00 Actualitate | Esenţial

Hotararea de Guvern privind arhiva fostei Directii Generale de Protectie si Anticoruptie (DGPA sau SIPA) a fost publicata, vineri seara, in Monitorul Oficial, unul dintre articolele HG dand posibilitatea comisiei care se va ocupa de inventarierea si predarea documentelor catre Administratia Nationala a Penitenciarelor sau Arhivele Nationale sa predea informatii catre organele judiciare daca acestea ofera motive pentru solicitarea lor in cazul unor proceduri judiciare, anunta news.ro.

Potrivit Hotararii, Comisia pentru arhiva SIPA va avea urmatoarele atributii: inventarierea arhivei; formularea de propuneri pentru clasificarea, declasificarea sau trecerea la alt nivel de clasificare sau secretizare a documentelor sau de distrugere a lor; predarea catre Administratia Nationala a Penitenciarelor a dosarelor angajatilor ANP; predarea catre Arhivele Nationale ale documentelor cu valoare istorica.

Comisia are cinci membri: doi desemnati de catre Ministerul de Justitie, doi de catre Secretariatul General al Guvernului si unul de catre Administratia Nationala a Penitenciarelor. Pentru fiecare membru al comisiei, va fi numit si un supleant. Secretariatul Comisiei va fi asigurat de catre doua persoane: unul propus de Ministerul de Justitie, celalalt de SGG. Membrii plini, supleantii si secretarii vor trebuie sa detina certificat ORNISS. Institutiile de mai sus vor trebui sa faca propunerile in termen de cinci zile de la intrarea in vigoare a HG.

Comisia este legal reunita daca sunt prezenti majoritatea membrilor sai, iar deciziile se iau prin vot majoritar. In cei trei ani de la constituire pe care membrii comisiei ii vor avea la dispozitie sa finalizeze inventariera arhivei, custodia documentelor va fi asigurata de catre ANP. Comisia va trebuie sa elaboreze rapoarte de activitate semestriale, a caror sinteza va fi publicata pe site-ul MJ. Raportul final va fi aprobat de catre Guvern, iar dupa aprobare, comisia va fi desfiintata, in termen de cel mult trei ani de la infiintare.

Articolul 4 al actului normativ interzice expres predarea de informatii din arhiva persoanelor fizice sau juridice care nu au atributii in cercetarea arhivei. ¬Comisia va putea furniza informatii din documentele curprinse in arhiva fostei DGPA daca exista proceduri judiciare in derulare, la cererea motivata a organelor judiciare¬, prevede alineatul 2 al aceluiasi articol.

La cinci luni de la inceperea efectiva a activitatii comisiei, persoanele interesate vor putea sa consulte documentele care ii vizeaza in mod direct, referitoare la viata lor privata. La finalizarea activitatii comisiei, dupa scurgerea celor trei ani prevazuti in HG, documentele privind viata privata vor fi distruse.

Inscrisurile care sunt secrete de serviciu vor putea fi desecretizate pentru a fi consultate de persoanele la care se refera, dar si acestea vor fi distruse dupa trei ani, cu exceptia celor cu valoare istorica sau practica, acestea fiind transmise catre Arhivele Nationale. In cazul in care membrii comisiei au suspiciuni rezonabile privind savarsirea unor fapte de natura penala, ei pot sesiza organele de ancheta. 

HG adoptata pe 29 mai, prevede desecretizarea si cele doua rapoarte intocmite de catre comisiile care au lucrat in arhiva in 2008 si anexa unuia dintre ele: "Desecretizam rapoartele si anexa unuia dintre ele. Intrebarea - de ce la momentul la care am facut publica lista celor care au vizitat arhiva nu i-am cuprins pe toti si la un moment dat am spus ca numarul celor care au vizitat arhiva a fost mai mare de 22. Pentru ca buna parte din nume se afla in rapoartele inca secrete si nu aveam voie sa dam, neavand Hotarare de Guvern", spunea ministrul de Justitie, Tudorel Toader.

























Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

536 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Alta tampenie! (Vineri, 9 iunie 2017, 21:28)

    Andradda [utilizator]

    Din moment ce doar cei 5 "paznici" numiti de Dragnea au acces la documentele din arhiva, de unde sa stie organele judiciare ce sa ceara?
    O sa mearga ca la piata?
    Aveti morcovi?, aveti ceapa?,
    Da' ceva dosare despre Xulescu aveti?
    ---------------------------
    Cred ca Bombo si Stanoaia se p... pe ei de ras cand se gandesc la hartiile fara nicio valoare pe care le-au lasat ei acolo dupa ce-au plecat de la ciolan.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri