Greva controlorilor de zbor a fost suspendata in jurul orei 13.00 / Instanta a hotarat ca greva este legala / Numeroase zboruri au fost deja afectate, efectele se vor vedea si in restul zilei

de G.S.     HotNews.ro
Marţi, 30 mai 2017, 9:14 Actualitate | Esenţial

Terminal Aeroport Otopeni
Foto: Agerpres
Marti dimineata, la ora 9.00 a inceput greva controlorilor de zbor din Romatsa ce a fost suspendata in jurul orelor pranzului, dupa discutii cu conducerea companiei si cu Ministerul Transporturilor. Protestul a afectat numeroase zboruri iar efectele lui se vor vedea in continuare, mai multe curse urmand sa aiba intarzieri pe parcursul zilei. Tribunalul a hotarat ca greva este legala.

Desfasurarea evenimentelor de marti a fost LIVETEXT pe HotNews.ro.

15.18 Tribunalul Bucuresti a decis marti ca greva este legala. Hotararea nu este definitiva si poate fi atacata cu apel. Decizia a fost intampinata cu aplauze de cei aproximativ 30 de sindicalisti prezenti in sala de judecata. (Agerpres)

14.55 Instanta urmeaza sa stabileasca la ora 15.00 daca greva este legala. Avocatul Romatsa a sustinut, marti, la Tribunalul Bucuresti ca semnaturile stranse de sindicat pentru declansarii grevei nu mai sunt valabile deoarece au fost adunate in noiembrie, in timp ce avocatul sindicalistilor a aratat ca institutia nu are un buget aprobat pe anul 2017, nu exista controlori de trafic suficienti, in schimb personalul administrativ este foarte numeros. (News.ro)

14.37 BILANT: Sase zboruri operate de compania low-cost Ryanair au fost anulate marti, 18 curse ce trebuiau sa aterizeze pe aeroportul Henri Coanda au avut intarzieri de pana la trei ore, in timp ce alte 16 curse ce trebuiau sa decoleze au intarzieri de aproape doua ore si jumatate, potrivit datelor de pe site-ul Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti (CNAB), citate de News.ro.  

La sosire, cea mai mare intarziere o are o cursa Blue Air care vine din Roma si trebuia sa aterize la Otopeni la ora 12.10, insa este programata pentru ora 15.00. La decolare, cea mai intarziere este la zborul Wizz Air de la Lisabona, care trebuia sa aterizeze la ora locala 14.40 si se estimeaza ca va ajunge la ora 16.50.

13.53 Compania Aeroporturi Bucuresti confirma suspendarea grevei:



12.21 Sase curse aeriene operate de pe Aeroportul International 'Avram Iancu' Cluj au, marti, intarzieri, ca urmare a grevei angajatilor Romatsa.

11.43 Ministrul Razvan Cuc a spus ca se lucreaza la o conventie cu sindicatul si ca, in jurul orei 13.00, greva va fi suspendata. Ministrul transporturilor a afirmat, intr-o interventie telefonica la Antena 3, ca si-a asumat temele si termenele de negociere si a cerut liderilor de sindicat sa-si respecte si ei promisiunile.

11.01 O aeronava  Tarom cu destinatia Bucuresti a decolat de pe Aeroportul International Iasi la ora 10.20, cu o intarziere de 50 de minute (Agerpres).

10.50 Pana la acest moment au fost anulate sase curse care urmau sa plece sau sa decoleze de pe Otopeni, toate operate decompania low-cost Ryanair.

10.19 Zece curse programate, marti, pe Aeroportul Sibiu catre sau dinspre destinatii din Germania, Austria si Spania ar putea fi afectate de greva. In terminalul Aeroportului Sibiu nu sunt calatori blocati la aceasta ora (News.ro). 

10.10 Harta live a zborurilor de pe site-ul Flightradar24 arata cat de putine curse survoleaza Romania fata de tarile invecinate.



09.38 Judecatorii de la Tribunalul Bucuresti au amanat marti, pentru cateva ore, procesul in care ROMATSA contesta in instanta legalitatea grevei. Procesul era programat la ora 8.30, insa avocatul sindicalistilor a solicitat o amanare de cateva ore, pentru a studia o cerere de interventie a Ministerului Transporturilor. Magistratii au fost de acord si au amanat dezbaterile pentru ora 13.30. In fata tribunalului sunt prezenti aproximativ 30 de sindicalisti, imbracati in tricouri cu sloganul: "Ne-ati vandut pamantul, urmeaza cerul?". (Agerpres)

09.20 Dupa 20 de minute de la declansarea grevei, din primele zece curse care trebuiau sa decoleze dupa ora 9.00 pe Otopeni, doua au fost anulate si patru apareau pe tabela cu intarzieri.



-----------
In ultimele declaratii, sindicalistii care reprezinta interesele angajatilor Romatsa au sugerat ca greva ar putea fi suspendata chiar marti, dupa doar cateva ore, potrivit News.ro.

Conducerea Romatsa a cerurt in instanta suspendarera grevei, iar dosarul va fi judecat marti. Greva a devenit o certitudine luni, dupa ce ultimele negocieri de la Ministerul Transporturilor au esuat, iar calatorii nu pot afla din timp informatii despre ce curse sunt anulater sau intarziate. 

"Exista o singura diferenta fata de greva de avertisment: in conformitate, atat cu legislatia nationala, cit si internationala, nu stabilesc nici cei din sindicat, nici cei din Romatsa, nici domnul ministru, nici presedintele Romaniei, care vor fi zborurile care vor fi afectate. Decizia se ia de la Eurocontrol, de la network manager, si, in mod cert, astazi sa spuna cineva care aeronava va decola, daca va decola, este imposibil de precizat", a declarat joi presedintele Sindicatului Serviciilor de Trafic Aerian din Romania (ATSR), Gabriel Tudorache, la iesirea de la negocierile de la Ministerul Transporturilor.  

Legea prevede ca vor fi asigurate 33,3% din zborurile care erau programate, plus exceptiile, categorie in care sunt incluse zborurile inaltilor demnitari (presedinti, sefi de guvern, ministri), zborurile militare, cursele umanitare sau cele din categoria operatiunilor de cautare-salvare. 

In cele cateva ore cat ar putea greva controlorilor de trafic aerian, cateva sute de zboruri ar putea fi afecate la nivel national. 

"In mod normal, intr-o zi de vara, se ajunge la 3.000 de avioane dirijate in 24 de ore, in spatiul aerian al Romaniei. Aici sunt incluse zborurile de survol, decolarile si aterizarile", a declarat luni pentru News.ro purtatorul de cuvant al Sindicatului Serviciilor de Trafic Aerian din Romania (ATSR), Alecu Florin Diaconu.

Doar pe aeroportul international Henri Coanda, cel mai mare al tarii, marti sunt programate peste 300 de miscari aeronave, aici fiind cuprinse decolarile si aterizarile, la care se adauga alte zeci de miscari pe celelalte aeroporturi importante ale tarii, din Cluj, Timisoara sau Iasi.


Citeste mai multe despre   























[P] 1000 inseamna mai mult decat un numar

Angajatii sunt resursa cea mai importanta in orice companie, iar in cazul unui business de servicii, succesul se bazeaza pe resurse umane competente si implicate, care aduc plus valoare in relatia cu clientii. Societe Generale European Business Services, centrul care ofera servicii profesionale cu valoare adaugata in domenii precum finante, achizitii, resurse umane, KYC (Know Your Customers) si servicii de IT pentru grupul Societe Generale, a ajuns la pragul de 1000 de angajati in doar 6 ani de la infiintare.

26214 vizualizari

  • +1 (33 voturi)    
    Saracii de ei, au salarii mici (Marţi, 30 mai 2017, 9:22)

    Frankie [utilizator]

    Mi-e mila de ei, castiga doar 5.000 euro pe luna. Dar daca pot sa ceara, de ce sa n-o faca? Daca ai 10.000 euro pe luna, poti sa ceri si 20.000 nu ?
    • -5 (21 voturi)    
      nu e vorba de salarii... (Marţi, 30 mai 2017, 10:34)

      demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      ...a explicat liderul de sindicat care este motivul principal al grevei:

      se pare ca "se doreste" privatizarea ROMATSA sau, cum s-au explicat plastic controlorii de trafic: privatizarea aerului.
      • +8 (20 voturi)    
        Foarte bine dacă se privatizează (Marţi, 30 mai 2017, 11:01)

        reiand [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

        Și care e problema dacă se privatizează? Nu cumva să apară concurența, să se ajungă la servicii de calitate comparabilă sau mai bună, cu mai multă grijă la chetuieli, mai puțini angajați și salarii stabilite de piață, nu? Până la urmă, tot la bani se ajunge.
        • -1 (11 voturi)    
          Privatizare (Marţi, 30 mai 2017, 11:13)

          Lobintz [utilizator] i-a raspuns lui reiand

          Si ce privatizare in Romania din 1990 incoace stii tu si poti numi, care s-a facut curat fara jaf si devalizare? Si chiar crezi ca in acest domeniu poate exista piata concurentiala onesta? Crezi ca o sa-si faca X si Y srl de controlat traficul aerian?
          • +5 (7 voturi)    
            Răspuns și întrebare (Marţi, 30 mai 2017, 12:56)

            reiand [utilizator] i-a raspuns lui Lobintz

            Ai dreptate, există un risc mare de ilegalități în procesul de privatizare, dar pentru asta avem DNA. La întrebarea ta dau ca exemplu de privatizare reușită Dacia. Tu poți numi o companie de stat, care a fost ferită de "jaful privatizării", care funcționează eficient și de unde nu se fură încontinuu?
          • +4 (6 voturi)    
            Un singur exemplu (Marţi, 30 mai 2017, 13:00)

            A R [utilizator] i-a raspuns lui Lobintz

            Dacia. Si cu asta am spus totul.
            • -1 (7 voturi)    
              Da, ai spus tot (Marţi, 30 mai 2017, 13:14)

              UnObservator [utilizator] i-a raspuns lui A R

              In sensul in care nu mai ai nimic de agaugat, fiindca este unica privatizare de succes din '90 incoace.
        • 0 (4 voturi)    
          Si DNA sa se privatizeze. Si Armata, si Politia! (Marţi, 30 mai 2017, 16:02)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui reiand

          Si DNA sa se privatizeze. Si Armata, si Politia!
          Daca tot ai gasit leacul universal, de ce sa nu introducem calitate si in aceste domenii?
          (" ...mai puțini angajați și salarii stabilite de piață, nu? Până la urmă, tot la bani se ajunge.")
      • +6 (6 voturi)    
        Pai si de ce e rau? (Marţi, 30 mai 2017, 11:33)

        Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

        De ce e rau ca ne deschidem un pic spre concurenta. E mai bine cu monopol?
        • 0 (0 voturi)    
          doar de curiozitate (Marţi, 30 mai 2017, 22:45)

          Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Chiar Eu

          te-ai interesat cam cat de privat este jobul asta in vest?
          pt ca nu prea este privat...
    • -2 (18 voturi)    
      Cat valoreaza o greseala a lor? (Marţi, 30 mai 2017, 10:50)

      diana_ilinca [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      Hai sa analizam si asta, stresul pe care il presupune o astfel de meserie, specializarile continue si responsabilitatea pe care o poarta.
      Un medic daca face o greseala, omoara un om, un controlor de trafic poate sa omoare 500 cu o greseala din care rezulta impactul a doua aeronave.
      • +8 (8 voturi)    
        Hai sa-i platim atunci (Marţi, 30 mai 2017, 11:09)

        Io1234 [utilizator] i-a raspuns lui diana_ilinca

        cu 500.000 de euro pe ora..
        • -2 (8 voturi)    
          Nu inteleg de unde atata dezbatere. (Marţi, 30 mai 2017, 13:15)

          serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui Io1234

          Omule nu-i platesti tu, e o companie pe profit, care doar e de stat ptr ca nu poti lasa siguranta aeriana pe mana unui privat, la fel cum nu lasi nici sistemul medical. E adevarat ca banii ramasi din profit se duc la buget, dar nu cred ca e ceva care tu sa te revolti sau sa simti ca iti iau tie ceva de la gura daca ii cresc unuia salariul. Daca era o companie privata te mai revoltai asa ca au aia salarii mari si de 500 mii pe ora?
          • +10 (10 voturi)    
            Nu intelegi (Marţi, 30 mai 2017, 13:54)

            CezarN [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

            Ei au un monopol asupra spatiului aerian al Romaniei. Cand ai un monopol, este usor sa facii bani. Pur si simplu avioanele nu au pe unde trece decat pe deasupra RO iar Romatsa face bani din asta; nu-si cauta clienti, nu are concurenta, caci tarifele sunt stabilite la Bruxelles pentru tot UE. Este usor sa te dai profitabil si mare afacerist in aceste conditii. Daca ar trebui sa plateasca redevente la stat pentru utilizarea spatiului aerian, daca ar fi si alte companii care sa ofere aceleasi servicii, ar fi greu cu profitul. In plus, statul NU are voie sa ia bani din Romatsa, ei functioneaza ca un fel de fundatie nonprofit, in nici un caz ca o societate comerciala. Banii Romatsa se duc pe achizitii de servicii, produse, ehipamente si pe salarii. De aici salariile imense, de aici pilele politice de care ai nevoie sa te angajezi acolo. Probabil ca o parte din bani se dau la partid, alta parte este recuperarea "investitiei" initiale si de aici nemultumirea lor pentru salarii de 4000 EUR/luna

            La fel se lauda si Vasilescu cu profitul BNR facut, chipurile, ca oricare alta banca, cu sudoarea fruntii de politrucii de acolo. Insa a omis sa spuna ca BNR are monopol asupra emiterii de moneda in Romania.
            • -2 (2 voturi)    
              Revin (Marţi, 30 mai 2017, 17:10)

              serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

              Nu au monopol asupra spatiului ptr ca e Romatsa ci ptr ca e vorba de un spatiu tranzitat de avioane internationale si niste reglementari si contracte de la Bruxelles .
              Trendul este invers de a elimina companiile nationale de trafic aerian si de a controla tot traficul de la Bruxelles dintr-un centru unic de dirajare ca doar deaia suntem in 2017 in era internetului nu de a avea mai multi furnizori de dirijare.
              PS: Inseamna ca gata cu banii care intra in Romania ca taxa de dirijare aia se duc la Bruxelles sau tara care detine centrul de dirijare.

              2. Cat despre faptul ca Romatsa nu cotizeaza la bugetul statului fiind ca o "fundatie nonprofit":

              www.romatsa.ro/files/ANNUAL_REPORT_2015_ENG.pdf

              ce dracu inseamna "Payments to the State budget (15,336,060) (21,542,423)"

              3. E adevarat ca sunt multe persoane intrate pe pile, dar iti garantez ca sunt secretare si purtatori de valiza, nu controlori de trafic.
              Inteleg militeaza si fa gura ptr salariile de mii de euro ale soferilor, secretarelor si femeilor de servici de la Romatsa nu a celor care chiar muncesc in stres.

              PS: Exista concurs ptr scoala de controlori de trafic anual. Se intra cu 10 pe linie probabil, ai sanse.
              • +2 (2 voturi)    
                Ha, ha (Marţi, 30 mai 2017, 21:03)

                CezarN [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

                Adica, in 2015:

                21.000.000 RON platiti la stat si (tineti-va bine)
                Provisions for employee benefits - 272.426.130 RON, asta doar participarea la profit a angajatilor, adica aproape cat valoarea cladirilor si echipamentelor Romatsa la un loc.
                Daca mai punem si salariile,vom vedea ca banii dati la stat s-au strans din banii de tigari ai angajatilor.
          • 0 (0 voturi)    
            tare asta (Miercuri, 31 mai 2017, 14:17)

            natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

            " la fel cum nu lasi nici sistemul medical"
      • +7 (7 voturi)    
        @Diana_ilinca (Marţi, 30 mai 2017, 11:18)

        adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui diana_ilinca

        Deci valoarea unui mort este data de conditiile in care a murit sau ce ?

        "Moartea unui om este o tragedie. Moartea a milioane este statistică" - Stalin

        NIMENI nu oblica pe cineva sa aiba o meserie.. Controlorii fac asta pentru BANI nu din nu stiu ce pasiune fierbinte pentru meseria respectiva.

        Iar daca este adevarat faptul ca in Romania se cistiga cu vreo 2000 de euro mai mult decit pe acelasi post la Heatrow... nu mai bine aducem niste strainezi si facem si economie ?

        Si ca fapt divers...ce ii califica pentru 60 de salarii compensatorii daca ies la pensie ?
        • -1 (7 voturi)    
          Ca sa vezi cat de paralel esti (Marţi, 30 mai 2017, 13:33)

          serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

          Tocmai ca Europa ar vrea sa existe un centru unic de control al zborurilor aeriene din toata Europa (EuroControl) care sa aibe sediul unic intr-o tara europeana gen Germania, Franta(clar nu Romania) si care sa coordoneze toate zborurile deasupra Europei.
          Asta inseamna ca nu mai exista Romatsa si nici banii pe care ii castiga Romania ca ofera serviciul de control trafic al avioanelor care ii tranziteaza teritoriul si care se ridica probabil la cateva miliarde de euro.
          Deci stai linistit se rezolva problema.
          • +3 (3 voturi)    
            probabil nu se ridica la cateva miliarde (Marţi, 30 mai 2017, 15:44)

            nellino [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

            conform bugetului de venituri ROMATSA pe 2016 veniturile din exploatare se ridica la 796.242 mii de lei adica mai putin de 200 de milioane de euro. Aceste venituri includ banii obtinuti din serviciul de control trafic.

            E mult, e putin?

            Pai sa ne uitam mai jos unde spune cheltuieli cu personalul: 548.307 mii de lei.

            Profitul final prevazut este de 20.547 mii lei, adica vreo 4 milioane jumate de euro.

            Putin, foarte putin.

            http://lege5.ro/Gratuit/hezdqmjvgi/ordinul-nr-17-163-2016-pentru-aprobarea-bugetului-de-venituri-si-cheltuieli-pe-anul-2016-si-a-situatiei-centralizate-privind-veniturile-si-cheltuielile-din-bazele-de-cost-pe-anul-2016-ale-regiei-auton?d=09.02.2016&pIdp=88437234
            • -1 (1 vot)    
              Ok sub 200 mil. euro anual (Marţi, 30 mai 2017, 17:29)

              serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui nellino

              Putin sa zicem. Nu inteleg ce te intereseaza pe tine, iti ia tie de la gura? Sunt firme de stat ca CFR care au mers pe pierdere atatia ani. Esti revoltat ca soferii de locomotiva iti seaca bugetul sau ca directorii au sute mii euro? Pana una alta Romatsa are profit fata de toate celelalte companii de stat. Singurele companii de stat care mai au profit sunt cele care vind resurse gen cele de energie.
              Sau esti suparat ca la o companie de stat niste oameni care chiar lucreaza in conditii de stres vor poate mai multi bani in conditiile in care la compania aia sunt angajati politic niste directori, secretare, soferi care au salarii de mii euro, si ala care chiar munceste nu poate avea cateva mii de euro?
          • +2 (2 voturi)    
            @serban Teodor (Marţi, 30 mai 2017, 16:00)

            adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

            Posibil sa fiu eu paralel cu problema dar macar nu sunt fumat ...ca altii... si desigur poti oferi un link cu meleardele alea de euro aduse de Romatsa in tara..

            " banii pe care ii castiga Romania ca ofera serviciul de control trafic al avioanelor care ii tranziteaza teritoriul si care se ridica probabil la cateva miliarde de euro"


            In continuare, ce-i califica sa primeasca salarii compensatorii??
            • -1 (1 vot)    
              Pe bune aveam intrebari de clasa a 2-a? (Marţi, 30 mai 2017, 17:37)

              serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

              Ai vrea sa zbori cu un avion pe care-l dirijeaza un om de 60 de ani, si pe langa avionul tau daca se ocupa si de alte zeci? Daca nu ti-ar placea ce propui sa faci cu omul ala il concediezi? Sau preferi sa plece el cu niste salarii compensatorii?

              Come on, sunt intrebari cu raspun banal, trebuie sa gandesti putin.
            • 0 (0 voturi)    
              stresul!!! (Marţi, 30 mai 2017, 22:49)

              Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

              exact ca si toti ceilalti din functii stresante.
      • +3 (5 voturi)    
        Concurenta! (Marţi, 30 mai 2017, 11:34)

        Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui diana_ilinca

        Hai sa vedem in conditii de concurenta ca poate la acelasi stres sunt oameni care doresc sa munceasca pe salarii mai mici!
        • -1 (7 voturi)    
          Pai si cine te opreste? (Marţi, 30 mai 2017, 13:08)

          serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui Chiar Eu

          Sincer sunt posturi deschise anual. Poti sa te te prezinti la examen si sa urmezi scoala. Success!
        • +4 (6 voturi)    
          Dar (Marţi, 30 mai 2017, 13:19)

          serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui Chiar Eu

          Ce nu intelegi tu e ca nu rezistenta la stres te califica neaparat ptr post. Ci si competentele. Un controlor de trafic la fel ca si un medic ia ani de formare deci despre ce vorbim cand zici ca poate ca vor altii sa lucreze in locul lor? Sa ia niste oameni de pe strada? Eu unul as fi de acord, doar sa ma anunte cand lucreaza aia sa stiu sa iau autocarul.
      • +2 (2 voturi)    
        Ete na (Marţi, 30 mai 2017, 15:23)

        George M. [utilizator] i-a raspuns lui diana_ilinca

        Ok....cu cat sa-i platim pe inginerii nucleari de la Cernavoda atunci?
        • -1 (1 vot)    
          Pai eu sper ca ii platesc bine (Marţi, 30 mai 2017, 17:56)

          serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui George M.

          Sau asa as vrea sa cred. Pe urma as mai vrea sa cred ca inginerii nucleari nu prea fac mare lucru si ca e totul automatizat acolo.
    • +1 (7 voturi)    
      Documenteaza-te (Marţi, 30 mai 2017, 11:07)

      Lobintz [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      Nu intelegi care e motivul pentru care ei fac aceasta greva... Planul de performanta(tb trimis la Comisia Europeana pana pe 5 iunie) si contractul colectiv de munca(nesemnat) sunt adevaratele argumente pentru aceasta greva. Romatsa poate ajunge in faliment. Iar metoda clasica de a distrage atentia de la adevarata problema, apar articole in presa in care se specifica 5000 de euro salariu dar nu si cauzele grevei, apare un Alin Burcea care spune ca cei de la Romatsa au nspe mii de euro salariu si ca isi bat ei joc de securitatea tarii, ar tb sa fie militarizata Romatsa :) Se trimite corp de control la Romatsa... de ce acum si nu inainte de greva? Pentru ca acum s-au trezit autoritatile din visare, se simt amenintate... de ce amenintate? Pentru ca SINGURUL mecanism care functioneaza cu adevarat in Romania este jaful sistematic de 27 de ani incoace, iar ce e mai trist esta ca se face cu acceptul tacit al tau si al altor milioane de Romani care gandesc fix ca tine.
    • 0 (6 voturi)    
      Saracu de tine nici nu gandesti (Marţi, 30 mai 2017, 11:21)

      serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      N-ai habar de ce vorbesti. Controlorii au salarii mari ptr ca este directiva internationala si trebuie platiti la standarde europene, ptr ca pe straini ii intereseaza cine conduce avioanele cu oamenii lor in ele, vor sa se asigure ca nu iei un idiot care-l gasesti pe strada si-l faci controlor. Banuiesc ca i-ar fi durut undeva daca doar romanii tranzitau spatiul aerian romanesc, dar nu e asa. Ca sa nu mai zic ca PROFITUL facut de Romatsa ptr Romania era egal cu o transa de imprumut cat dadea FMI-ul pe vremuri cand era mare stire ca a venit "transa" de la FMI.
      Problema e ca fiind politizata conducerea toate nivelele sunt cu salarii mari, nu doar cei care duc greul. Soferi si femei de serviciu cu salarii excesive bagati pe pile ptr ca sunt rude cu oameni politici.
      • 0 (2 voturi)    
        @Serban (Marţi, 30 mai 2017, 16:03)

        adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

        In continuare..ai un link la ce afirmi?

        Si cum explici discrepanta dintre salariile mai mici din Londra (trafic de X ori mai mare decit Romania) si cele din Bucuresti - la un cost al vietii mai ridicat in Lodra decit in Romania?

        Sau aia sunt idioti si tu esti ala desteptu' ?
        • +1 (3 voturi)    
          "discrepanta" (Marţi, 30 mai 2017, 16:19)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

          "discrepanta"

          Mai baiete, "discrepanta" aia e discrepanta pentru ca asa te-a combinat HN. Nu a pus nicio dovada nici despre salariile englezilor nici despre cele ale romanilor. Presupuneri, speculatii, gura targului (hehehe, "pe surse")...adica fake news.
          Chiar nu vedeti ca sunteti manipulati grosier?
  • +19 (21 voturi)    
    Asta e managementul numit politic (Marţi, 30 mai 2017, 9:28)

    zzztop [utilizator]

    La fel ca si in scandalul ambulantelor cand politicul se baga peste profesionisti iese mereu o tampenie.

    Eu daca ar fi sa schimb Constitutia asta as pune, nu poate fi ministru, sef de companie sau institutie publica un gigel doar pentru ca e agreat de partid daca el nu are o profiesie cu experienta dovedita in domeniu.

    In Franta nici macar politician nu poti sa fii daca nu ai terminat Scoala de Studii politice. Doar la noi foste secretare, mecanici auto etc ajung sa decida soarta tarii.
  • +4 (6 voturi)    
    Flightradar (Marţi, 30 mai 2017, 9:43)

    cristihan [utilizator]

    Se observa efectul grevei pe site-ul Flightradar. In mod normal cursele intre Orientul Mijlociu si V Europei zboara pe un culoar pe deasupra Bucurestiului: https://www.flightradar24.com/46.99,26.75/5
    • +3 (3 voturi)    
      avioane (Marţi, 30 mai 2017, 11:08)

      GogabiiGabi1 [anonim] i-a raspuns lui cristihan

      Ar fi bine sa mai reduca din curse ca prea multe trec deasupra oraselor din Romania, si sa reduca personalul, din partea mea sa desfiinteze avioanele, romanii nu prea isi permit acest lux.
      • 0 (6 voturi)    
        =)) (Marţi, 30 mai 2017, 12:59)

        UnObservator [utilizator] i-a raspuns lui GogabiiGabi1

        Nu-mi dau seama daca esti prost de dai in gropi sau un troll fin.
        • +1 (1 vot)    
          lux (Marţi, 30 mai 2017, 15:21)

          GogabiiGabi1 [anonim] i-a raspuns lui UnObservator

          Prost de ce, ca nu prea imi permit sa circul cu avionul?
  • -8 (20 voturi)    
    sa aduca indieni (Marţi, 30 mai 2017, 10:30)

    CRMS [utilizator]

    Sa-i dea afara pe toti astia de la Romatsa si sa aduca controlori de trafic indieni.
    • +2 (10 voturi)    
      Si piloti musulmani! (Marţi, 30 mai 2017, 11:09)

      dexpropriat [utilizator] i-a raspuns lui CRMS

      Iar tu sa le stergi pantofii...
    • 0 (8 voturi)    
      Eu as fi de acord! (Marţi, 30 mai 2017, 11:24)

      serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui CRMS

      Dar sa ma anunte cand vin sa ca sa stiu, si eventual sa faca o reducere de pret special ptr tine sa te puna intr-un avion pe tine si pe alti "destepti" atunci.
      Ah chiar m-as bucura sa mai scapam masiv de niste "cunoscatori" care isi dau cu parerea, poate si PSD-ul n-ar mai iesi asa usor.
      • +1 (5 voturi)    
        se vede ca te pricepi bine (Marţi, 30 mai 2017, 13:00)

        CRMS [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

        Daca tu crezi ca este vreo diferenta intre controlorii de trafic din RO si aia din India.
        • -2 (8 voturi)    
          Hehe (Marţi, 30 mai 2017, 13:24)

          serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui CRMS

          Ma pricep bine la soft. Teoretic nu este nici o diferenta intre un programator roman, sau european si un indian. Ptr un anume motiv strainii prefera sa angajeze europeni. Or fi softul asta greu de carat si deaia nu poate fi dus totul in India :).
          • +1 (1 vot)    
            exact cum banuiam (Marţi, 30 mai 2017, 17:34)

            CRMS [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

            Certificarea ca si controlor de trafic nu are nimic de a face cu aceea de programator.
            Dincolo de asta primele 2 aeroporturi din India au un trafic anual de o suta de milioane de calatori. Te las pe tine sa afli cati calatori trec anual prin TOATE aeroporturile din RO.
            • 0 (2 voturi)    
              India: 35 de incidente in 12 luni (Marţi, 30 mai 2017, 18:34)

              serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui CRMS

              Govt figures show 35 near-miss aircraft incidents in 12 months

              http://indianexpress.com/article/india/india-news-india/govt-figures-show-35-near-miss-aircraft-incidents-in-12-months-2882942/

              http://timesofindia.indiatimes.com/city/mumbai/Air-traffic-controller-taken-off-duty-after-wing-clip/articleshow/55735570.cms

              (taken off duty) an air traffic controller (ATCO) at Mumbai airport for Wednesday's serious incident of wing tips of IndiGo and Kuwait Airways' aircraft clipping

              Indieni... Sper sa ti se indeplineasca sa apuci sa zbori cu ei.
  • +4 (4 voturi)    
    Ce parere are Dragneev? (Marţi, 30 mai 2017, 11:07)

    dexpropriat [utilizator]

    Sau probabil ca tocmai planuieste sa inlocuiasca toti controlorii de zbor cu ageamii de-ai lui din teleorman...
  • +6 (8 voturi)    
    Nu... (Marţi, 30 mai 2017, 11:10)

    dragos_k [utilizator]

    ...mi-e foarte clar ce vor baietii astia. Poate n-am fost eu prea atent, dar mi se pare ca au niste revendicari foarte ambigue, pe care parca se cam feresc sa le faca publice. Ma rog, recunosc ca am si o aversiune instinctiva fata de orice inseamna sindicat in Romania. Ma gandesc insa ca poate ar merita studiat putin cum a rezolvat Ronald Reagan greva controlorilor de trafic din US in 1981: i-a concediat pe toti si le-a blocat accesul pe viata la job-uri in servicul federal.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Professional_Air_Traffic_Controllers_Organization_(1968)
    • +7 (9 voturi)    
      nu au un PR foarte bun... (Marţi, 30 mai 2017, 12:48)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui dragos_k

      Am inteles ca se plang ca sunt putini la ce volum de munca este, ceea ce creeaza stres si risc de greseli.

      Varianta neoficiala e ca au fost scandaluri mari in ultima vreme cu tot felu de oameni de acolo care voiau in concediu dar nu au putut pleca pentru ca nu avea cine sa ii inlocuiasa :)

      Plus am vazut ca circula niste idei legate de pensionarea anticipata si un bonus de 60 salarii la pensionare??? Sper ca nu e corect, altfel ar trebui batuti.
    • -2 (6 voturi)    
      Scuipa tot (Marţi, 30 mai 2017, 13:03)

      UnObservator [utilizator] i-a raspuns lui dragos_k

      De ce nu spui ca au incalcat legea care interzicea in mod explicit o greva a angajatilor federali? Mai mult, de ce nu spui ca a durat 10 ani pana s-a revenit la normal?
      • +2 (2 voturi)    
        Pai... (Marţi, 30 mai 2017, 17:27)

        dragos_k [utilizator] i-a raspuns lui UnObservator

        ...scuipa si tu. Au fost concediati >11k controlori, de aia a durat 10 ani. Ma rog desi nu m-ar ca in Romania sa avem tot cam atatia. "Construim Romania" (niste baieti care pot fi considerati de incredere) spun ca astia ai nostri muncesc mai putin decat aia de pe Heathrow, dar sunt platiti mai mult. Sincer sa fiu, inclin sa cred ca e adevarat. E tipic pentru salarizarea bugetarilor la noi (si nu, nu inghit povestea ca astia nu sunt bugetari, ca se autofinanteaza, asta e vrajeala ieftina).
  • -1 (5 voturi)    
    Sper ca guvernul sa nu cedeze (Marţi, 30 mai 2017, 11:50)

    galeo [utilizator]

    Asta e santaj, sper ca guvernul sa nu cedeze santajului
  • +3 (5 voturi)    
    stam de 3h:30min in avion (Marţi, 30 mai 2017, 12:10)

    RobertBerza [anonim]

    neata

    imbarcarea in cursa wizzair de zaragoza a inceput la 8:30 desi eram programati pentru 8:55, 5 minute inaintea inceperii grevei. este 12:05 si am fost anuntati ca vom zbura dupa ora 13:00. stam la sol.

    scandal mare in avion nu pentru intarziere ci pentru lacunele clare in comunicare de care se bucura echipajul.
  • +6 (6 voturi)    
    Ce ar ascunde o privatizare? (Marţi, 30 mai 2017, 12:17)

    poatedapoateba [utilizator]

    Daca s-ar privatiza aceasta societate, care are monopol asupra acestei activitati, atunci am fi la mana unei companii care ar face regulile dupa cum vrea (si preturile).
    Ar fi o amenintare la securitatea nationala.

    Nu m-ar mira nimic din partea PSD, ne-ar vinde pe toti, asa cum au tot facut ani la rand.
  • +4 (4 voturi)    
    mda... (Marţi, 30 mai 2017, 12:45)

    Xorciser [utilizator]

    Am zburat Bucuresti-Londra cu Ryanair in dimineata asta. Zborul a intarziat vreo 40 minute la plecare, dar mai mult din cauza ca nu venise echipajul- cand ne-a dus autobuzul la avion, avionul era inchis :) am asteptat un sfert de ora pana au aparut pilotii + echipajul. Cu ocazia asta am vazut si cum se deschide un avion din exterior.

    In aeroport se aglomera deja, asta pe la ora 7. Nu stiu ce o fi fost dupa 9....
  • +2 (6 voturi)    
    Nu inteleg de ce Statul sa ii plateasca (Marţi, 30 mai 2017, 14:27)

    Koczka [utilizator]

    Activitatea acestei companii ROMATSA nu stiu de ce este legata de activitatea controlorilor d ezbor. Pe acestia ar trebui sa-i plateasca administratia aeroportului (care nu este de stat ). Controlul zborurilor nu este o activitate de interes public. Cu exceptia armatei in cazul zborurilor comerciale/ civile aceasta este o activitate necesara companiilor care opereaza pe aeroportul respectiv, etc.
    Iar ROMATSA nu ar trebui sa aibe decat vreo 20 de angajati la stat.
    • 0 (0 voturi)    
      pt ca este administratie (Marţi, 30 mai 2017, 22:53)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Koczka

      exact la fel cum administratia circulatiei rutiere est ... de stat pt ca trebuie sa urmeze o legislatie.
  • +3 (5 voturi)    
    Recapitulare (Marţi, 30 mai 2017, 15:23)

    J.C.Denton [utilizator]

    http://www.aviationabove.com/the-importance-of-separation-a-recap-on-the-uberlingen-mid-air-collision/

    În 2002, cu management privat (Skyguide), pus pe eficientizare...
    A trecut prea mult de atunci?
    • 0 (0 voturi)    
      dar (Marţi, 30 mai 2017, 22:54)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui J.C.Denton

      este memoria scurta la bagatorii in seama.


Abonare la comentarii cu RSS
SONDAJ Este invatamantul profesional o solutie pentru lipsa fortei de munca calificate pe piata din Romania?

SONDAJ Este invatamantul profesional o solutie pentru lipsa fortei de munca calificate pe piata din Romania?

Invatamantul profesional a fost vazut in Romania ca o optiune care nu iti ofera foarte multe perspective de viitor. Astfel, foarte multi parinti si elevi prefera calea liceului si apoi a unei facultati care, de cele mai multe ori, produce someri pe banda rulanta.
(Sondaj sustinut de Asociatia Nationala a Industriei Textilelor din Romania)
1. Sunteti pro sau contra invatamantului profesional din Romania?
(Un singur răspuns posibil)
  • Pro - mi se pare o alternativa buna
  • Contra - nu iti ofera prea multe posibilitati profesionale pe piata muncii
  • Nu ma intereseaza, oricum voi trai pe banii parintilor
2. Considerati ca scoala profesionala ar putea fi o solutie pe termen mediu si lung pentru reducerea somajului?
(Un singur răspuns posibil)
  • Da
  • Nu
  • Nu stiu, nu ma intereseaza
3. Considerati viabila alegerea unei scoli profesionale in detrimentul unui liceu, mai ales in zonele unde economia nu este foarte diversificata?
(Un singur răspuns posibil)
  • Da
  • Nu
  • Nu stiu, nu ma intereseaza
4. Credeti ca este mai utila o scoala profesionala axata pe domenii unde exista o lipsa acuta de personal calificat sau o universitate care produce pe banda rulanta absolventi intr-un domeniu fara cautare pe piata muncii?
(Un singur răspuns posibil)
  • O scoala profesionala - sanse mai mari de angajare
  • Universitatea ramane universitate - diploma e importanta
  • Nu stiu, nu ma intereseaza


Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri