Comisia juridica a respins cererea de urmarire penala a deputatului PSD Eugen Bejinariu. Nicolicea: Este o decizie corecta. Daca aprobi o solicitare gresita, este imoral

de Nicoleta Onofrei     HotNews.ro
Miercuri, 17 mai 2017, 10:23 Actualitate | Esenţial

Eugen Bejinariu
Foto: Camera Deputatilor
Comisia juridica a Camerei deputatilor a respins, miercuri, cererea de urmarire penala a deputatului PSD Eugen Bejinariu, amanata la finalul legislaturii trecute, informeaza News.ro. In legislatura trecuta, Comisia juridica daduse un vot favorabil urmaririi penale a lui Bejinariu. Potrivit deputatului PNL Florin Roman, PSD, ALDE si UDMR au votat impotriva urmaririi penale, in timp ce PNL si USR au dat un vot "pentru". Totodata, presedintele Comisiei Juridice din Camera Deputatilor a declarat ca decizia de a respinge solicitarea este corecta, intrucat solicitarea este gresita, pentru ca faptele de care este acuzat Bejinariu s-au prescris.

UPDATE Presedintele Comisiei juridice a Camerei Deputatilor, Eugen Nicolicea, a explicat ca faptele de care este acuzat Bejinariu s-au prescris si ca anul trecut a fost dat aviz pozitiv, pentru ca "probabil persoanele implicate (Parchet...) nu au sesizat acest lucru". 

"Cu 16 voturi "pentru", 7 voturi "impotriva" si o abtinere, Comisia recomanda plenului sa nu voteze cererea de urmarire penala, intrucat solicitarea este pentru infractiunea 13 indice 2 din Legea 78/2000, infractiune care nu exista la data comiterii faptei. In art. 3 al Codului penal, legea penala se aplica infractiunilor savarsite in timpul cat ea se afla in vigoare. Ea a intrat in vigoare cam pe 2 decembrie 2004, faptele sunt comise pana in octombrie 2004", a precizat deputatul PSD, potrivit News.ro.

Intrebat daca este o decizie morala, acesta a raspuns afirmativ.

"Da, este o decizie corecta, se refera la socilitare, daca solicitarea este gresita, nu poti sa o aprobi. Si daca aprobi o solicitare gresita, este imoral", a spus  Nicolicea.

"Domnul Eugen Nicolicea (presedintele Comisiei juridice a Camerei Deputatilor - n.r.) a propus in cadrul Comisiei juridice respingerea urmarii penale in cazul Bejinariu, motivand ca semnarea celor doua contracte a avut loc anterior intrarii in vigoare a abuzului in serviciu, respect 2 decembrie 2004. I-am spus domnului Nicolicea ca din nou invoca argumente care nu au legatura cu fondul problemei. Aici practic nu discutam de fondul problemei, e treaba procurorilor", a spus Roman.

Intrebat cum a justificat Eugen Nicolicea votul dat miercuri, avand in vedere ca in octombrie 2016, in Legislatura trecuta, fusese dat un aviz pozitiv urmaririi penale, deputatul PNL a spus ca membrilor comisiei le-a fost explicat faptul ca la acea data deputatii juristi au facut o eroare.

"Acum domnul Nicolicea, in pledoaria domniei sale, a invocat faptul ca membrii Comisiei din acea perioada au omis sa se uite la chestiunea legata de prescriptie", a spus deputatul PNL.

Comisia juridica a Camerei Deputatilor a decis, luni, reluarea procedurilor in cazul cererii de urmarire penala a deputatului Eugen Bejinariu, amanata la finalul legislaturii trecute, urmand ca miercuri sa se dea si un vot in plen.

Decizia a venit dupa ce procurorul general, Augutin Lazar, i-a trimis o scrisoare presedintelui Camerei Deputatilor, Liviu Dragnea, in care ii cere sa urgenteze dispunerea masurilor legale in vederea incuviintarii urmaririi penale in cazul deputatului PSD Eugen Bejinariu, suspectat de abuz in serviciu.

Plenul Camerei Deputatilor in care urma sa fie votata cererea DNA de urmarire penala a fostului ministru PSD Eugen Bejinariu a fost suspendat, pe 5 decembrie 2016, din lipsa de cvorum, dupa ce cu o saptamana inainte sedinta nu s-a putut desfasura tot din lipsa de cvorum.

La alegerile din 11 decembrie, Eugen Bejinariu a fost ales deputat din partea PSD pentru un nou mandat.


Citeste mai multe despre   






















3743 vizualizari

  • -18 (38 voturi)    
    Asta-i fata "europeana", "democratica" (Miercuri, 17 mai 2017, 10:40)

    Susufler0 [utilizator]

    a "noii" vechi majoritati parlamentare din Parlamentul roman !

    Justificari vor fi cu carul : Vreti vreo doua la moda ? Poftim !

    Cum sa ai incredere intr-o urmarire penala corecta din parte DNA condusa de una care in noaptea de 6 spre 7 decembrie 2009 schimba, adica falsifica impreuna cu Coldea si cu Maior rezultatul alegerilor prezidentiale ?

    Cum sa ai incredere intr-o judecata dreapta a lui Besinariu cand justitia este santajata cu dosare fotocopiate de adversarii din arhiva SIPA de catre slugile lui Basescu ?

    PS. Restul completati voi !
    • +8 (12 voturi)    
      Uite, completez eu (Miercuri, 17 mai 2017, 11:06)

      ac [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      Multa sanatate. In afara de aruncarea in aceeasi galeata a unor informatii false si numele lui Basescu, ceva dovezi ai? Ca la televizor ne uitam cu totii si vedem aceleasi incercari (mizerabile) a unora de-alde Andronic (a fost bine cit ti-au dat lovele, nu? mielul blind sugea de la doua ori).
      • +1 (3 voturi)    
        Dovezi pt ce ? (Miercuri, 17 mai 2017, 16:22)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui ac

        Eu nu sustin "justificarile" prezentate mai sus referitoare la neincrederea(interesata) pe care o manifesta penalii politicieni ai PSD si ai ALDE vis a vis de DNA si de Justitie. Spun doar ca asta e optica majoritatii parlamentare si indemnurile mass-mediei latriniste si nu numai. (Cred ca doar DIGI si partial Realitatea TV nu subscriu la aceasta politica !

        Poate ca cele doua justificari trebuiau sa fie gardate de ghilimele. Am crezut insa ca o citire atenta a propozitiilor care le preced este suficienta "Justificari vor fi cu carul : Vreti vreo doua LA MODA (subl.m.) ? Poftim !"

        PS. Oi fi fost si eu mai incifrat (in mesaj) dar si altii au fost mai superficiali la citit !
        • +1 (1 vot)    
          Pai atunci... (Miercuri, 17 mai 2017, 22:55)

          ac [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

          ...spune domle ca politicienii spun minciuni; iata-el, 1, 2 etc.
        • +1 (1 vot)    
          Da , ti-ai luat o gramada de minusuri (Miercuri, 17 mai 2017, 23:09)

          kokos [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

          pt. ca multi n-au sesizat ironia.Data viitoare sa mai fi asa de finut.
          • +1 (1 vot)    
            Sa fi trecut vremea ironiei (Joi, 18 mai 2017, 1:30)

            Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui kokos

            si sa fi venit vremea batei ?

            PS. Refuz sa cred asta !
    • +10 (16 voturi)    
      Esti spalat pe creier (Miercuri, 17 mai 2017, 11:08)

      Fuscus [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      Daca te-au spalat pe creier antenele nu poti decat sa debitezi niste imbecilitati la fel de mari ca ale lor. Chiar atat de redus mintal esti incat sa crezi ca trei oameni adunati intr-o sufragerie pot schimba rezultatele alegerii a milioane de oameni!? Tu si cei ca tine insa ilustrati cel mai bine zicala: cand esti mort nu tie iti e greu, ci celor din jur. La fel si cand esti prost!
      • +2 (8 voturi)    
        De unde ai tras tu concluzia ca eu cred ca... (Miercuri, 17 mai 2017, 13:13)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Fuscus

        "trei oameni adunati intr-o sufragerie..." ? Ai o usuratate in a trage concluzii carora crezi ca nu le este necesara logica si bunul simt ci doar insulta incat stau sa-mi dau seama de unde provine. Cred ca am gasit. Filmul "Dacii" m-a facut sa-ti inteleg atitudinea L-am vazut si eu pe internet acum vreo doi trei ani. Cred ca filmul te-a inspirat in alegerea nickname-ului. In filmul asta (asta o spun pt cei care ne citesc si poate nu l-au vazut) exista un personaj FUSCUS ! Un general roman, cu rezultate militare incerte, discutabile, laudaros pana la fanfaronada, orgolios peste masura, slab vazator si la figurat dar si la propriu.

        Tu ai fi vazut filmul asta si ti-o fi placut coiful lui Fuscus si panasul, imbracamintea lui. Dar poate si atitudinea , mai stii ?

        Cum bine cunosti (sper !) internetul are memorie. Prin urmare iti recomand cu caldura sa-mi citesti comentariile !

        PS. Discutam eventual dupa aceea (daca o sa mai vrei, bineinteles) cine, cum e "spalat pe creier", spune "imbecilitati", etc.

        PPS. Culmea e ca suntem "de aceiasi parte", doar ca folosim metode diferite : : unul ironia, altul-se pare orb- (de e Fuscus !), bata !
    • +6 (12 voturi)    
      de unde stii toate astea? (Miercuri, 17 mai 2017, 11:32)

      Philipe [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      Da' tu de unde stii ce-ai debitat mai sus? Te-ai uitat la TV si-i deajuns, nu? Doar o zis la televizor, e clar!
      Dumnezeule mare, ma intreb oare cati din astia sunteti? Mi-e frica tare ca sunteti multi, foarte multi...
      • -1 (9 voturi)    
        Le stiu argumentele ! (Miercuri, 17 mai 2017, 13:25)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Philipe

        Faptul ca am imaginat doua, nu inseamna ca sunt ale mele, ca le sustin, ca as crede in ele !

        Eu ma ingrozesc de fapt cand vad cat de multi superficiali sunteti !

        Nu am vazut nimic la televizor doar ca am ajuns sa le cunosc propaganda. Iar eu lupt impotriva ei, nu cu bata cum fac cei ca @Fuscus care dand in toate partile fara sa aleaga loveste si pe cine nu ar trebui sa loveasca pt ca e de aceiasi parte cu el, ci cu ironia si cu argumentul.

        Nu prea intri pe site-ul asta, pt ca altfel ai fi fost mai rezervat in "fricile" tale vis a vis de mine. Asta nu-i insa o critica !

        PS. Daca o sa mai zabovesti insa pe el o sa te linistesti in ceea ce ma priveste ! ;)
    • +3 (3 voturi)    
      ? (Miercuri, 17 mai 2017, 12:04)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      .
      • +3 (9 voturi)    
        @ty daca nici tie nu-ti sunt suficiente (Miercuri, 17 mai 2017, 13:29)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui ty

        ghilimelele si ai nevoie de semne de exclamare si de emoticoane, ca sa-mi intelegi comentariul atunci chiar ca...
    • +4 (10 voturi)    
      Pe tine si pe ceilalti ca tine nu va ajuta (Miercuri, 17 mai 2017, 12:30)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      doar ghilimelele ! Ca sa pricepeti o postare ironica va trebuiesc semne de exclamare dupa fiecare propozitie si un car de emoticoane !! :))) Cam asa !!!!! ;)))))

      PS. Mult mai folositor v-ar fi insa sa incercati sa aflati sensul urmatoarelor doua cuvinte : "analfabeti functionali".
    • +2 (2 voturi)    
      Infractorul condamnat Dragnea ce sa faca ??? (Miercuri, 17 mai 2017, 15:04)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      Isi apara confratii in ale hotiei. Daca se micsoreaza numarul hotilor din jurul lui, atunci el va iesi mai usor in evidenta. Si, toata lumea stie, scopul lui Dragnev este sa aduca Parlamentul la o componenta de 100 la suta infractori. Acum mai sunt cativa rataciti, care nu se ocupa cu furtul.
      • +1 (1 vot)    
        Useristii ? (Miercuri, 17 mai 2017, 22:59)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

        La ei te referi ?
    • +2 (2 voturi)    
      Infractorul condamnat Dragnea ce sa faca ??? (Miercuri, 17 mai 2017, 15:04)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      Isi apara confratii in ale hotiei. Daca se micsoreaza numarul hotilor din jurul lui, atunci el va iesi mai usor in evidenta. Si, toata lumea stie, scopul lui Dragnev este sa aduca Parlamentul la o componenta de 100 la suta infractori. Acum mai sunt cativa rataciti, care nu se ocupa cu furtul.
  • +9 (9 voturi)    
    ! (Miercuri, 17 mai 2017, 10:48)

    melcul_naravas [utilizator]

    Alo, parlamentul! Doar o vorba sa-ti mai spun: Hu...o!
  • +11 (13 voturi)    
    Rusinea acestei tari e chiar parlamentul ei (Miercuri, 17 mai 2017, 11:01)

    Fuscus [utilizator]

    Cine sunt ei sa decida ca s-au prescris faptele? daca s-au prescris , de ce nu lasa instantele sa se pronunte!? Rusine!!! Astia ar trebui "maturati" de pe scena publica in frunte cu licheaua Serban Nicolae
  • +9 (9 voturi)    
    Hm (Miercuri, 17 mai 2017, 11:01)

    R.A.Muresan [utilizator]

    Coruptii nu fac nu fac decit sa amine inevitabilul. Cind nu vor mai fi la putere vor fi luati direct din pat. Doar ca atunci vor fi mai batrini si le va cadea mult mai greu...
  • +10 (10 voturi)    
    tovarasul (Miercuri, 17 mai 2017, 11:04)

    nahir [utilizator]

    nicolicea se substituie justitiei si hotareste el ca este o solicitare gresita (cum? a fost gresit redactata?) si ca faptele sunt prescrise. pai cine a taraganat situatia de s-au prescris faptele, daca intradevar asa este? sparlamentul rusinii nationale.
    • +5 (7 voturi)    
      Vor ajunge in plenul Parlamentului si daca (Miercuri, 17 mai 2017, 13:45)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui nahir

      Livache nu va mai face pe europeanul, spunand majoritatii PSD-ALDE sa voteze "pentru" si astfel va fi respinsa solicitarea DNA cu aceasta motivare a juristului Pricolicea "Fapta s-a prescris", va mai exista o sansa la CCR unde argumentul ca puterea legislativa s-a substituit puterii judecatoresti
      ar trebui sa aiba castig de cauza !

      Aceasta critica de neconstitutionalitate ar trebui sa intoarca decizia inapoi in Parlament.

      PS.. Daca o sa se intample asa, nu este exclus ca actuala majoritate parlamentara, cu cinismul ei binecunoscut, sa.trage de timp pana la incheierea mandatului actualuluiParlament, lasand problema viitorilor alesi ai neamului ! ;)
  • +13 (13 voturi)    
    Nu, asta e ce ne aşteaptă (Miercuri, 17 mai 2017, 11:24)

    Pacala54 [utilizator]

    Asta e ce ne așteaptă cu aceşti indivizi care au suportul a 20% din populaţie. Somnul raţiunii naşte monştrii, dacă suntem nişte adormiţi, ne merităm soarta.
  • +10 (10 voturi)    
    separatia puterilor in stat (Miercuri, 17 mai 2017, 11:26)

    catateanu [utilizator]

    Deci parlamentul decide daca faptele sau prescris, daca omu-i vinovat, ce pedeapsa trebe sa primeasca, etc.
    Si judecatorii atunci ce sa faca, sa scrie legi?
  • +8 (8 voturi)    
    el exprima moralitate: jegul micolicea nu se lasa (Miercuri, 17 mai 2017, 11:35)

    mnicku [utilizator]

    locul lui e in tomberon
    • +8 (8 voturi)    
      Fudulia de neam prost (Miercuri, 17 mai 2017, 12:36)

      XtrO [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

      O vorba romaneasca ce i se potriveste perfect strungarului cu pretentii de mare specialist in Drept, pe nume Nicolicea: "Prostul care nu-i fudul, pare ca nu-i prost destul"
    • +6 (6 voturi)    
      AVETI DREPTATE ! (Miercuri, 17 mai 2017, 13:26)

      arheopterix [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

      Cred ca JEGOLICEA este un apelativ interesant .
  • +12 (12 voturi)    
    Oh boy, citiți mă minusarilor! (Miercuri, 17 mai 2017, 11:40)

    Wasile [utilizator]

    Omu' zice că parlamentarii găsesc motive / justificări pentru a se pișa pe justiție.

    Asta cu "faptele sunt prescrise" e mișto... acum constată parlamentul depășirea unor termene... frumoasă separație a puterilor în stat!
    • +1 (1 vot)    
      Comisia aia de infractori (Miercuri, 17 mai 2017, 17:08)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Wasile

      E cea mai indreptatita sa dea o palma peste botic Justitiei. Ei cunosc legile mai bine decat judecatorii desi abia stiu sa scrie si au 2 clase ca trenul, restul is din creon. Asa ceva e dea dreptul exceptional, de Guinness Booka. Dar nah, au majoritatea, au si Puterea...Cea Mai Mare, separatia nu mai are nici o valoare in acest caz, e si logic dealtfel. Intre timp au tras tot din creon, surubarind nitel la formulele statistice, respectiv schimband niste date sau marint intervalele si gradul de eroare (sau oroare), ca la greci si votacul zombi psd mai molfaie o fasola linisti, ce bine e, ce bineee eeeee.....
  • +8 (8 voturi)    
    Deputățimea (Miercuri, 17 mai 2017, 11:55)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Hoții își apără hoții
  • +10 (10 voturi)    
    Prescripție (Miercuri, 17 mai 2017, 12:29)

    Celbland [utilizator]

    Concluzia este că PSD-ALDE se erojează în justiție și decide că un infractor nu mai trebuie judecat deoarece faptele s-ar fi prescris.

    Nu cred că s-au prescris faptele, fiind un furt de 67 milioane de dolari, dar nu era de competența parlamentului să decidă asta. Justiția nu trebuie obstrucționată.

    PSD vrea ca oamenii care fură o găină să fie aspru pedepsiți, iar cei care fură dolari cu zecile de milioane de la cetățenii români să nu fie urmăriți. Păi, nu sunt idioți cei care votează PSD ?
  • +6 (6 voturi)    
    pai daca zice... (Miercuri, 17 mai 2017, 12:47)

    astronaut [utilizator]

    mascariciul de ''nicolpicea'', asa o fi , dar n-ar trebuii sa se pronunte o instanta sau e vorba doar de vreo ''gainarie'' de nebagat in seama ! ''ghidusiiile PSD-iste ''de obicei se lasa cu pagube serioase la buget , dar ''corb la corb ...'' deci va fi necesar sa ne obisnuim (mai sunt niste ani de guv.) sau sa-i alungam !


Abonare la comentarii cu RSS



Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version