Comisarul European pentru Sanatate este foarte ingrijorat de situatia din Romania: "Rusine anti-vaccinistilor! Decesul fiecarui copil care a murit in Europa de rujeola cade in responsabilitatea celor care raspandesc astfel de minciuni in media"

de Vlad Mixich     HotNews.ro
Vineri, 5 mai 2017, 22:20 Actualitate | Esenţial

Vytenis Andriukaitis
Foto: Comisia Europeana
România este țara celei mai mari epidemii de rujeolă din Europa: 24 de copii au murit până acum din cauza acestei boli care poate fi prevenită. Majoritatea cazurilor au apărut în comunități cu o acoperire foarte scăzută a vaccinării și, în ultimii ani, în mai multe județe frecvența vaccinării anti-rujeolă a scăzut cu mult sub pragul de siguranță de 80%. Am discutat despre această situație, despre cauzele și soluțiile ei, cu comisarul european pentru Sănătate, medicul Vytenis Andriukaitis. Răspunsurile sale sunt neobișnuit de dure pentru un înalt oficial al Comisiei Europene. 

Vlad Mixich: Sunteți medic. Care este primul gând atunci când aflați că într-o țară europeană în secolul 21 peste 20 de copii au murit din cauza rujeolei, o boală care poate fi 100% prevenită?
 
Vytenis Andriukaitis:
Ne pare tuturor foarte rău pentru aceste pierderi și transmit condoleanțe familiilor. Cunosc datele care ne arată că România are mari probleme cu frecvența scăzută a vaccinării. În ultimul an, peste 4800 de cazuri de rujeolă au fost raportate în România și cifrele sunt foarte foarte îngrijorătoare. Și foarte dureroase. Sunt foarte îngrijorat în legătură cu această situație și o urmărim atent prin intermediul Centrului European de Prevenire și Control al Bolilor (ECDC). Solicit din nou României să ne spună cu ce putem ajuta. În prezent avem raportate epidemii de rujeolă în alte 15 țări europene, dar cele mai multe cazuri sunt în România. Vrem să lucrăm împreună pentru ca în România să crească nivelul de conștientizare al importanței vaccinării și care sunt posibilele consecințe ale nevaccinării.

V.M.: Mișcarea anti-vaccinare a devenit tot mai vizibilă în ultimii ani în România.

Vytenis Andriukaitis:
Știu că aveți o mișcare anti-vaccinare puternică și că indecizia de a vaccina este destul de mare. Dar vreau să transmit un mesaj foarte clar: vaccinarea este un instrument medical dovedit științific. Vaccinurile ne ajută să salvăm vieți! Este un fapt, nu mai este ceva dubitabil. Este un fapt! Celor care totuși nu cred: priviți în urmă cu 45 de ani când în fiecare an mureau 2,5 milioane de copii din cauza acoperirii vaccinale scăzute. E cât se poate de clar că vaccinurile sunt benefice. Sunt foarte nefericit din cauza mișcării anti-vaccinare. Aș fi mai mult decât deschis să am o întâlnire cu ei și să le explic de ce ceea ce ei susțin este înșelător.

  • SIGURANTA VACCINURILOR ESTE CONTROLATA LA NIVEL PAN-EUROPEAN

V.M.: Există părinți care nu au încredere că autoritățile iau suficiente măsuri pentru a asigura siguranța vaccinurilor. Care sunt procedurile prin care un vaccin este aprobat în Uniunea Europeană?

Vytenis Andriukaitis:
Toate vaccinurile sunt sub controlul strict al regulilor și cerințelor europene. Toate vaccinurile sunt strict controlate de către Agenția Europeană a Medicamentului. Este absolut imposibil să avem vaccinuri care să nu fi trecut printr-un control de calitate și evaluare foarte riguros. Dacă ceva s-ar întâmpla, toate acele vaccinuri ar fi imediat retrase de pe piață pentru că Uniunea Europeană are un mecanism de control foarte puternic și există control și la nivel național. Vaccinurile produse în fabrici din Europa reprezintă 80% din producția globală de vaccinuri și o parte semnificativă din vaccinurile produse în Europa sunt exportate peste tot în lume. Vă imaginați ce s-ar întâmpla dacă nu am urma cele mai stricte reguli de asigurare a siguranței vaccinurilor?

Desigur că vaccinurile au anumite efecte secundare pentru că sunt niște medicamente foarte specifice, dar toate aceste efecte secundare sunt strict monitorizate de experți. Nu există niciun motiv să susții că produsele medicamentoase europene sunt periculoase. După cum știți, cu mai mulți ani în urmă când se foloseau alte tehnologii au apărut câteva probleme cu unele ingrediente dar au fost imediat evaluate, vaccinurile au fost controlate și retrase de pe piață. Astăzi nimeni nu poate furniza vaccinuri în Uniunea Europeană fără un control pan-european. Vaccinurile nu sunt controlate doar la nivel național.

  • 17 STATE EUROPENE AU VACCINAREA OBLIGATORIE PENTRU BOLILE COPILARIEI

V.M.: În România este în dezbatere un proiect de lege a vaccinării. Controversa este vaccinare obligatorie versus vaccinare ca o condiție pentru intrarea copiilor la școală versus nicio condiție sau obligație. Ce poziție aveți privitor la acest subiect?

Vytenis Andriukaitis:
Statele membre decid în acest subiect, dar avem o privire de ansamblu: 17 state membre UE au vaccinarea obligatorie pentru bolile copilăriei. Toate țările au propriile programe naționale de vaccinare și unele vaccinuri sunt obligatorii, altele nu. Personal susțin vaccinarea obligatorie în special în acele patologii pentru care avem vaccinuri absolut sigure și eficiente. În plus, este obligația noastră să îndeplinim Convenția drepturilor copilului. Această convenție încurajează toate statele membre să garanteze cel mai mare nivel posibil de protejare a drepturilor copilului. Nu este doar obligația părinților, ci este și obligația statelor și a guvernelor.

V.M.: În România au existat câteva talk-show-uri faimoase unde unor anti-vacciniști li s-a oferit posibilitatea să-și disemineze nestingherit opiniile fără niciun medic sau specialist prezent în studio. Ce mesaj aveți pentru producătorii acestor show-uri?

Vytenis Andriukaitis:
Suntem cu toții responsabili, întreaga societate, toți producătorii de show-uri media sunt responsabili să transmită informații și explicații adevărate și corecte științific. Astăzi e foarte simplu să citești argumentele științifice pe site-urile Organizației Mondiale a Sănătății sau ECDC. Vreau să fiu foarte clar: decesul fiecărui copil care a murit în Europa de rujeolă cade în responsabilitatea celor care răspândesc astfel de minciuni în media, iar cei care fac asta fără argumente științifice sunt în egală măsură responsabili. Rușine anti-vacciniștilor! E o rușine să creezi în secolul 21 acest tip de neîncredere. Vă rog să vă gândiți la acei părinți care acum suferă din cauza unei pierderi care putea fi prevenite 100%. Vă puteți imagina durerea acestor părinți?

Astăzi oamenii se simt în siguranță pentru că avem această imunitate colectivă, suntem înconjurați de această imunitate de comunitate și cei care nu sunt vaccinați sunt în siguranță tot datorită ei. Astăzi, în Brazilia rujeola a fost eradicată, dar în România nu. România este o țară dezvoltată, membră a Uniunii Europene dar unde se moare de rujeolă. În Brazilia nu mai există rujeolă și oamenii de acolo ne-au rugat să-i ajutăm cu vaccinuri împotriva febrei galbene pentru că au văzut cât de multă suferință răspândesc în jur toate aceste boli. Anti-vacciniștii ar trebui să le mulțumească celor din jur care sunt vaccinați pentru că mulțumită lor sunt și ei în siguranță. Eu sunt vaccinat pentru că astfel nu mă salvez doar pe mine, ci și pe cei din jurul meu.

V.M.: Unii anti-vaxxeri vor spune probabil că apărați interesele industriei farmaceutice. De ce v-ar crede părinții pe dumneavoastră și nu pe ei?

Vytenis Andriukaitis:
Sunt chirurg cardiovascular. Când operez folosesc instrumente care sunt produse de industrie. Dacă în timpul unei operații folosesc un instrument produs de, să spunem Siemens, asta înseamnă că apăr interesele Siemens? Acest tip de logică este complet absurdă. I-aș întreba pe anti-vaxxeri de ce nu dau vina pe industria auto atunci când își conduc mașinile, de exemplu? Tipul acesta de logică este pur populism.

  • VOM DISCUTA CUM SA AJUTAM IMEDIAT ROMANIA SA-SI REZOLVE CRIZA VACCINURILOR

V.M.: România trece și printr-o criza de vaccinuri, în ultimele luni o criză chiar a vaccinului anti-rujeolă. Cauzele sunt complexe, dar autoritățile române au descoperit că, în plină epidemie, vaccinurile anti-rujeolă sunt exportate paralel în vestul Europei. Cum comentați acest fenomen?

Vytenis Andriukaitis:
Vrem să ajutăm România să depășească această problemă care are cauze diferite. În primul rând, există puțini producători de vaccinuri și ei produc nu doar pentru Europa, ci pentru toată lumea. E foarte dificil să garantezi sustenabilitatea producției de vaccinuri fără mecanismele financiare care să permită asta. Astăzi avem un grup mare de țări decise să cumpere vaccinuri împreună și să garanteze stabilitatea resurselor financiare necesare. Ne mișcăm foarte repede în această direcție. Există șanse bune să soluționăm problema crizei vaccinurilor prin mecanisme comune de achiziție. Voi ruga statele UE să coopereze mai mult în acest domeniu și vreau să discutăm cum putem ajuta România și cum putem facilita ca alte state membre să fie solidare și să poată oferi imediat ajutor României ca să-și rezolve problema crizei vaccinurilor.

V.M.: Guvernul României a solicitat sprijinul Comisiei Europene cu privire la o interzicere a exportului paralel cu vaccinuri.

Vytenis Andriukaitis:
Nu e ușor să discutăm această problemă fără să avem cifre reale pentru că exportul paralel este prevăzut în legislația UE și statele membre au dreptul să-l interzică doar dacă există suficiente dovezi. Dacă România are suficiente dovezi atunci poate cere Comisiei Europene să fie de acord cu o interdicție, dar discuția trebuie să aibă la bază cifre foarte concrete. O discuție telefonică nu este suficientă.

Puteti citi interviul integral si in limba engleza aici























9468 vizualizari

  • -13 (27 voturi)    
    scapa cine poate (Vineri, 5 mai 2017, 23:00)

    DimijoareiObt [anonim]

    Au scapat de plata datoriilor facute de generatii intregi de orci roshii !
    • +11 (17 voturi)    
      vezi ca ti-au zburat tiglele de pe casa (Sâmbătă, 6 mai 2017, 22:04)

      mnicku [utilizator] i-a raspuns lui DimijoareiObt

      prin timpenia impotriva vaccinarii au luat dreptul la viata unor copii nevinovati care nu se pot proteja singuri si aici e vina statului care trebuia sa intervina .

      FARA DISCUTIE TREBUIA IMPUSA VACCINAREA

      NISTE IMBECILI S-AU JUCAT CU VIATA UNOR COPII
      • -4 (6 voturi)    
        s-au mai bine zis (Duminică, 7 mai 2017, 10:55)

        Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

        S-au jucat la buzunarul vostru..puscaria trebuie impusa pt pro vaxeri si testati cu 20 de doze de vaccin lor si mamicilor,copiilor lor
      • -3 (7 voturi)    
        Nebunie curată (Duminică, 7 mai 2017, 11:55)

        altVasile [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

        When we give government the power to make medical decisions for us, we, in essence, accept that the state owns our bodies.

        Traducere: Atunci când îi dăm guvernului puterea să ia decizii medicale pentru noi, noi, în esență, acceptăm că statul este proprietarul corpurilor noastre.

        Ron Paul
      • -1 (5 voturi)    
        1. Cum vor să ne păcălească? (Duminică, 7 mai 2017, 12:23)

        altVasile [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

        ”Suntem cu toții responsabili, întreaga societate, toți producătorii de show-uri media sunt responsabili să transmită informații și explicații adevărate și corecte științific.”

        Propaganda care dorește să instaureze fascismul medical în România este atât de VICLEANĂ! Care este șmecheria prin care vor să ne păcălească?!

        Închipuiți-vă următorul scenariu. Pe terenul de fotbal intră două echipe de fotbal, cu puteri relativ egale (ceea ce face incert câștigătorul partidei, oricare din cele două echipe de fotbal având șanse reale să încheie victorios partida). Stupoare însă! Nici nu s-a început bine partida și iată că arbitrul a și intervenit. Și a făcut-o de o maneră cât se poate de brutală, eliminând de pe terenul de fotbal aproape întreg efectivul uneia dintre echipe. Practic una dintre echipe a rămas pe teren doar cu portarul și cu unul dintre mijlocași. Care credeți că va fi scorul la sfârșitul partidei???
      • -1 (5 voturi)    
        2. Cum vor să ne păcălească? (Duminică, 7 mai 2017, 12:24)

        altVasile [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

        Exact acest lucru vor să-l obțină propagandiștii care vor să-i vaccineze, CU FORȚA, pe români. Aceștia își arogă, cu de la sine putere, dreptul de UNIC ARBITRU cu atribuții nelimitate în ceea ce privește sănătatea românilor. După care, în calitate de arbitru corupt până în măduva oaselor, elimină de pe ternul de joacă întreaga echipă adversă. Cum? Prin șmecheria aceasta a ”adevărului dovedit științific”. Care este echipa adversă care este eliminată de pe terenul de fotbal? Instituția de probare a adevărului în baza MĂRTURIEI MARTORILOR (o instituție care funcționează în toate țările și toate popoarele de când este lumea). În baza acestei instutuții a mărturiei martorilor stau acum o mulțime de infractori în închisoare. Iar dacă această instutuție ar fi, prin absurd, abolită atunci ar trebui să deschidem larg porțile închisorilor și să lăsăm afară o mare mulțime de violatori, hoți, tâlhari, ucigași!

        Atunci când ai bani (or de așa ceva nu duc lipsă marile companii farmaceutice, acestea având bugete și câștiguri care concurează cu veniturilor unor țări întregi), poți să controlezi destul de bine ”adevărul dovedit științific”. Știința nu se face fără bani. Pentru a face studii ai nevoie de bani și nu de puțini. Bani pe care companiile farmaceutice au înțeles să-i ofere cu genorizitate oamenilor de știință (nu vă faceți însă griji, acei bani și i-au răscumpărat înzecit). În plus, țineți cont de următorul lucru: oamenii de știință tot oameni sunt. Coruptibili, lacomi de bani, avizi după faimă și putere, limitați în ceea ce privește paradigmele științifice pe care le acceptă, conformiști (este mult mai ușor să mergi cu turma la vale decât să te împotrivești acesteia).
      • -2 (4 voturi)    
        3. Cum vor să ne păcălească? (Duminică, 7 mai 2017, 12:24)

        altVasile [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

        Cum însă ai putea să corupi o INIMĂ FRÂNTĂ DE DURERE A UNUI TATĂ SAU A UNEI MAME? Copilul lor a fost vesel, plină de viață și energie, putea să vorbească și să meargă. Până într-o bună zi, ziua nefastă în care copilului i s-a administrat vaccinul ”protector”. Și iată că în locul unui copil plin de viață au în fața lor o legumă, care nu mai poate vorbi, nu mai poate merge, nu mai poate zâmbi. Tot ceea ce mai poate face este să-și strige cu durere întrebarea ”De ce, tată? De ce, mamă?” Inima aceea de tată/mamă nu poate fi cumpărată. Inima aceea frântă este IMUNĂ la propagandă. Vaccinarea împotriva propagandei pro-vaccinare și-a făcut efectul, brutal și nemilos, cu forța unei bombe atomice. Iar sistemul imunitar obținut contra minciunii și a propagandei este pe viață. Tocmai din această cauză, instituția MĂRTURIEI MARTORILOR trebuie eliminată, complet și definitiv, de pe terenul de ”joacă” al vaccinurilor. În felul acesta, companiile farmaceutice și cățelușii lor fideli, vor putea să dea atâtea goluri în poartă cât le va dori inima, aducând profituri cu multe zerouri în contul stăpânilor lor. Cum nu ai da-o, oricât nu ai ascunde materia cu miros urât de culoare maronie în staniol, adevărul totuna iese la suprafață. Totul se învârte în jurul BANILOR.

        ”Căci iubirea de bani este rădăcina tuturor relelor, şi unii, care au umblat după ea, au rătăcit de la credinţă şi s-au străpuns singuri cu o mulţime de chinuri.” 1 Timotei 6:10
        • +2 (2 voturi)    
          Clar (Luni, 8 mai 2017, 13:57)

          tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui altVasile

          Parintii celor 20 de copii nevaccinati care au murit sunt ok, nu au inima sfasiata pt ca ei stiu ca au procedat corect cand nu si-au vaccinat copii.

          Copii sunt morti dar macar nu au contribuit la bunastarea companiilor big pharma prin plata a catorva vaccinuri.


          Nu ma intelege gresit, sunt de acord cu cei care nu vor sa isi vaccineze copii, dar, odata ce ai luat decizia asta statul iti pune la dispozitie o insula sau o rezervatie cum erau cele pt leprosi si vei sta acolo impreuna cu copii tai si restul de familii cu copii nevaccinati, fara sa ai voie sa o parasesti, ce zici de asta ?
  • -41 (77 voturi)    
    Ete na (Vineri, 5 mai 2017, 23:15)

    JohnR [utilizator]

    Doi pupincuristi de moaste Big Pharma.
  • +36 (66 voturi)    
    antivaccnisti (Vineri, 5 mai 2017, 23:25)

    grongobar [utilizator]

    Pentru antivaccinisti asta va fi "omul sistemului globalist" care vrea sa omoare romanii verzi la ei acasa,un mason,papistas,sorosist,secularist si alte astfel de epitete ornante luate la un loc,chit ca nu merg unele cu altele.In momentul in care renunti la secole de evolutie pentru a reveni in evul mediu intunecat , logica si bunul simt nu intra in discutie,devii detinatorul adevarului absolut si oricine gandeste alfel te ofenseaza.
    • +18 (34 voturi)    
      neasteptat (Sâmbătă, 6 mai 2017, 12:53)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

      de multi doritori de ev mediu, din moment ce ai atatea minusuri.
      nu-mi vine sa cred cati adepti are Olivia Ster.
      mult mai de vina insa sunt handicapatii de producatori de emisiuni care promoveaza astfel de fenomene.
      • -12 (24 voturi)    
        ce e neasteptap? (Sâmbătă, 6 mai 2017, 13:34)

        martel55 [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        nu te face ca nu intelegi, nu e vorba de adepti ai nu stiu cui, e vorba de neincredere in buna credinta a politrucilor si a companiilor pharma...si atata timp cat acesti apostoli ai vaccinarii vor doar sa impuna obligativitatea, fara sa isi asume si riscurile (multe, putine, cate sunt), care raman doar in sarcina parintilor (desi prin obligativitate decizia nu le mai apartine), e absolut normal sa existe multi care sa nu puna botul la propaganda...deocamdata vaccinurile au devenit mai mult o afacere financiara decat una mediala, pe primul plan fiind interesele companiilor pharam si ale politiicenilor si functionarilor care incaseaza diverse spagi...curios ca in Franta, dupa ce s-a intordus obligativitatea, din trei vaccinuri (parca cele din DTP), care costau 6 euro fiecare, s-a creeat unul singur cu cele trei tulpini, la 40 euro....deci , de la 18 euro la 40, plus desfacere asigurata prin obligarea de catre stat...deci despre ce vorbim? ca sa nu mai zic ca desi trec pe prospect tot felul de reactii adevrse, nici vorba sa isi asume, impreuna cu statul (ca doar el obliga) si costurile financiare pentru ingrijire in urma efectelor adverse(cele emontionale date de decese nici nu le putem cuantifica)....asa ca, cei care sustineti aici fara noima pbligativitate, fara sa aduceti in discutie si celalalt aspect, aumarea efectelor adverse, nu sunteti decat niste propagandisti, poate chiar platiti de industria pharma, in nici un caz persoane care sa aveti o opinie personala si in ucnostinta de cauza
        • +16 (24 voturi)    
          parintii nostri (Sâmbătă, 6 mai 2017, 17:34)

          Crist y [anonim] i-a raspuns lui martel55

          nu aveau parte de propaganda dar s-au vaccinat si ne-au vaccinat si pe noi si noi, care suntem suficient de responsabili fata de viata copiilor nostri, ii vaccinam si pe ei. Simplu. Acuma exista dilema daca e parintele un mic geniu sau nu ca sa-si vaccineze copilul. Cei care renunta la aceasta dilema si la trendul vremii si tin la viata copilului mai presus de orice, il vaccineaza. Punct.
        • +12 (14 voturi)    
          Efecte adverse (Sâmbătă, 6 mai 2017, 22:06)

          adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui martel55

          sunt la toate medicamentele. Poti deschide orice Agenda Medicala si te vei speria. Ce inseamna asta ? Sa nu mai folosim nici un medicament ?
          • -8 (12 voturi)    
            Efecte (Sâmbătă, 6 mai 2017, 23:48)

            MosRoata [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

            Nu iau medicamente. Nu am nevoie
  • +29 (51 voturi)    
    Caz Penal (Vineri, 5 mai 2017, 23:40)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Deci? Cati copii mai trebuie sa moara pana impostoarea de olviia Steer e adusa in fata justitiei?

    Putin imi pasa de propunerea lui Base si "grija" lui fata de mamici. Ipocrita asta isi vaccineaza copiii, apoi indeamna alti parinti sa nu o faca. Si credulii aia fac ce-i spune asta. Sa vezi si sa nu crezi !

    Cat mai dureaza pana BOR isi asuma vina pentru campania anti-vaccin? De ce presa nu o numeste pe vedeta Steer cauza #1 pentru reducerea vaccinarii?

    Lumea chiar nu pricepe ca din cauza cererii reduse fie nu s-au mai fabricat suficiente (daca nu ma insel, regula e sa se produca medicamente suficiente cat este nevoie si se cere - sa ma corecteze cineva daca gresesc), dar si cu exportul de medicamente (care PSD icnearca de 7 ani si promite anual ca il opreste) reduce "surplusul" mic care il avem si-asa.

    A nu se uita ca au pornit focare de infectie cu Rujeola in alte tari din cauza parintilor "fideli" Oliviei dar carora nu le pasa de copiii lor si de ai altora.

    Chiar vor sa se joace de-a biblia si sa moara toti nou-nascutii pana se iau masuri? Vad ca asta e tinta, altfel nu-mi explic indolenta asta.

    Iar praful asta in ochi cu legea vaccinarii dupa ce au facut praf sanatatea 30 de ani e deja demna de luat in ras. Mai ales in frunte cu Inalta Mustata care nu sprijina acest demers. Desigur... absolut fiecare initiativa udne lumea s-a strambat a fost una fata de care zeul s-a distantat. Deci nu stiu de ce mai sunt surprins.
    • +12 (22 voturi)    
      de ce ar face cineva asta ?!?!? (Sâmbătă, 6 mai 2017, 8:07)

      GIGI_CIOCAN [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      se numeste selectie naturala.
      daca atat ii duce capul pe unii (ASTA E)
      singurul lucru de care ma " doare capul" e ca aceste dobitoace pot provoca moartea altcuiva, fapt pentru care ar trebui pusi direct sub acuzare pentru omor din culpa.... in rest mi se rupe.....
      • +12 (16 voturi)    
        De acord pana la un punct (Sâmbătă, 6 mai 2017, 13:59)

        imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui GIGI_CIOCAN

        Da, si eu sunt de acord cu selectia naturala. Cand vad cretini care mor incercand sa-si faca selfie prin locuri interzise, sau fac "teste" sa vada daca patesc ceva cu curent electric sau alte lucruri de genul, da, sunt de acord cu tine.

        Dar vezi tu, aici este o problema. Pentru ca selectia naturala nu se aplica. Practic niste parinti sunt responsabilide viata copiiilor lor si ale altora. Daca din lipsa vaccinului rezulta moartea parintilor cretini, atunci da, era selectie naturala. Dar cand un copil de 2 ani care nu are drept sa decida si care oricum nu stie si nu poate intelege ce se petrece moare din inconstienta, atunci e caz penal, nu mai e selectie naturala.

        Intelegi diferenta?

        Daca tu mori pentru ca nu tii cont de sfaturi sau faci ceva demn de Darwin Awards atunci poti aplica argumentul.

        Hai alt exemplu: daca tu bei si faci accident atunci cand stii faorte bine (si iti zic toti) ca nu trebuie sa o faci, da, poate veni cineva sa zica "mi se rupe, da-l incolo, inca un cretin periculos in minus, bine ca s-a dus". Dar daca in urma betiei tale tu NU patesti nimic dar omori un copil, atunci ce o sa zici? E selectie naturala ca "de ce nu sta acasa sa invete? Ce cauta noapte pe strada?" Sau ca genele nu s-au dezvotlat suficient si evolutia nu i-a dat armura anti-tanc pentru cretini care se urca la volan beti?

        Deci te rog, mai multa grija cand faci astfel de afirmatii. Gandeste pana la capat, nu doar 10 cm in fata ochilor, ca nu esti cal sa vezi ingust.
      • +8 (14 voturi)    
        pe naiba selectie naturala (Sâmbătă, 6 mai 2017, 22:09)

        mnicku [utilizator] i-a raspuns lui GIGI_CIOCAN

        un copil nevinovat nu a putut decide pt el si dobitocii de parinti i-au omorit.

        unde-i selectia ???

        acei parinti ar trebui decazuti din drepturi ...
        dupa atitia ani in care vaccinurile au fost obligatorii la toti copiii s-au vazut efectele benefice si dintr-o data au aparut niste TEMBELI/TEMBELE - asta e titulatura blinda- care s-au jucat cu viata unor fiinte nevinovate ......... deci unde-i selectia si unde-i prostia ?
    • -6 (22 voturi)    
      Propun si eu (Sâmbătă, 6 mai 2017, 13:29)

      CezarN [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      Propun si eu ca orice dobitoc cu creierul spalat de companiile phrma si care a folosit sa foloseste antibiotice fara cap sa faca inchisoare pentru ca numai datorita lor s-a ajuns ca bacteriile sa aiba un grad de rezistenta la ORICE antibiotic cunoscut incat au pus si viata celor care NU folosesc antibiotice in pericol.
      Acum, companiile farma vor produce intr-un final un antibiotic mult mai puternic ale carui efecte asupra corpului uman nu vor fi suficient testate, iar daca cineva va pune in discutie respectivul medicament va fi acuzat de cei ca tine si vor fi amenintati cu inchisoarea de catre facatorii de legi spaguiti de cine trebuie.
      Voi avea incredere in asa-zisele "studii" provaccinare atunci cand cei care le vor combate nu vor fi acuzati cu inchisoarea sau cu pierderea dreptului de practica si cand vor avea si ei la dispozitie fonduri si expunere media comparabile cu cele ale pro-profit.
      Personal cred ca fiecare are dreptul sa aleaga, nu sa fie obligat sa se vaccineze sau sa isi vaccineze copiii. Deci, retineti, nu sunt antivaccinare, ci anti OBLIGATIVITATEA vaccinarii.
      • +10 (14 voturi)    
        antibiotice puternice (Sâmbătă, 6 mai 2017, 17:36)

        Crist y [anonim] i-a raspuns lui CezarN

        trebuie sa existe si pb. este ca folosim noi, de capul nostru, dupa ureche aceste antibiotice, un medic responsabil si, slava d-nului sunt tot mai multi, nu le recomanda din prima.
      • +6 (12 voturi)    
        esti pe langa (Sâmbătă, 6 mai 2017, 23:19)

        Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

        si inca urat de tot...
        Avem doua cazuri aici:
        1) Opunerea la vaccinuri cat se poate de traditionale. Eu echivalez asta cu prostie si rea vointa.
        Aceste vaccinuri au zeci de ani de folosire si si-au dovedit eficienta. Ce studiu mai doresti?
        2) Opunerea la vaccinuri noi. cred ca ar trebui vazut inainte studiul prin care se doreste inlocuirea vaccinurilor vechi cu acesta.

        Nici o companie Pharma nu o sa-ti faca reclama sa folosesti antibiotice in mod necontrolat. Astia sunt alti idioti care cred ca stiu mai bine decat medicii ce trebuie sa ia atunci cand sunt bolnavi.
        Totul se reduce la educatie.
        • +1 (3 voturi)    
          Educatie vs spalare pe creier (Luni, 8 mai 2017, 1:30)

          JohnR [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

          Nu au zeci de ani. Au cativa ani. Vaccinurile nu mai sunt facute de Institute publice nationale, ci companii private. Companiile astea Pharma sunt niste SRL-uri cu obiectiv principal profitul. Nu o sa faca reclama evident, o sa corupa cativa oficiali care o sa te oblige sa le cumperi. Aici e problema.

          Chiar si asa, de ce Romania a avut incidenta cea mai mare din Europa la TBC dupa zeci de ani de imunizare in masa? De ce virusul gripal nu e iradicat?

          Pentru ca vaccinurile sunt intotdeauna cu un pas in urma virusurilor. Vaccinurile practic doar incearca sa tina pasul temporar. O simpla mutatie genetica face toate vaccinurile existente irelevante. Insa stocurile trebuie vandute.
    • -14 (14 voturi)    
      Imi pasa de buzunarul meu (Sâmbătă, 6 mai 2017, 14:46)

      Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      Schimba nick ul sa pari mai credibil.
    • +2 (4 voturi)    
      Nu vreau sa intru intr-o polemica (Sâmbătă, 6 mai 2017, 15:20)

      Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      Dar chiar HN consemna intr-un articol recent pe tema vaccinurilor ca BOR sprijina vaccinarea - si cred ca veti fi de acord cu mine ca BOR are prieteni mai buni decat HN.
      De altfel, este relevant si faptul ca fenomenul (la nevaccinare ma refer) a capatat cea mai mare amploare in marile orase si in particular in zona de vest a tarii, care nu e chiar cea mai saraca, needucata si prada bigotismului, obscurantismului religios etc.

      Un text mai clar, aici:
      https://republica.ro/purtatorul-de-cuvant-al-patriarhiei-romane-mesaj-pentru-mamele-care-refuza-vaccinarea-biserica-sustine

      „Biserica Ortodoxă nu se opune vaccinării preventive. Patriarhia Română a încheiat în 2008 un protocol de cooperare privind parteneriatul pentru asistență medicală și spirituală cu Ministerul Sănătății. În virtutea acestui parteneriat, preoții sunt datori chiar să trasmită către enoriașii lor recomandările Ministerului Sănătății”, a spus Vasile Bănescu.
  • +19 (41 voturi)    
    Despre ce discutam? (Vineri, 5 mai 2017, 23:54)

    YorkshireTerrier [utilizator]

    Se speculeaza ca vaccinurile ar putea cauza anumite probleme neletale, cu incidenta extrem de mica. Repet, SE SPECULEAZA, fara dovezi!!!

    Pe de alta parte se stie ca vaccinurile previn decesele, iar lipsa lor conduce la decese, dupa cum dovedeste si recenta epidemie de rujeola.

    Despre ce discutam? Despre elucubratiile unor semidocti puse in balanta contra dovezilor stiintifice acumulate in zeci de ani de cercetare.
    • +8 (8 voturi)    
      DA> DESPRE ASTA (Sâmbătă, 6 mai 2017, 8:10)

      GIGI_CIOCAN [utilizator] i-a raspuns lui YorkshireTerrier

      in caz ca nu te-ai prins:D.. despre asta se discuta.
  • +14 (20 voturi)    
    Omul e dezinformat! (Vineri, 5 mai 2017, 23:59)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Nu stie ca vaccinurile pentru bebelusi pana la un an acum, cand vorbeste el, nu sunt disponibile in Iadulpepamant rromanistan, tara ciumei rosii! Problema a pornit de pe timpul lui Ponta care impreuna cu serviciile s-au tre,it peste noapte experti in politica de preturi ale medicamentelor si pe principiul magarului lui Nastratin au ucis magarul chiar cand se invatase fara paie! Rusine serviciilor de militieni imbuibati cu 9000 lei/luna din banul contribuabililor, rusine Ponta!
  • +3 (27 voturi)    
    rugăminte (Sâmbătă, 6 mai 2017, 0:47)

    vax-albina [utilizator]

    Domnule V.M.,
    V-aș ruga să faceți o statistică menționând:
    1. câți copii erau sub vârsta de vaccinare, dar erau cuprinși în comunități alături de copii mai mari, vaccinați recent?
    2. câți copii aveau afecțiuni serioase care necesitau precauțiuni suplimentare?
    3.Câți părinți au înțeles ideea de izolare și de regim atunci când în preajmă se detectează rujeola?
    Scuzați formularea unui nespecialist ai cărui copii au făcut rujeolă fără probleme.
    Mulțumesc.
  • +25 (43 voturi)    
    a naibii.... (Sâmbătă, 6 mai 2017, 1:08)

    Foxcrawl.com [utilizator]

    de zeci de ani tot suntem vaccinari si nu am crapat, iar acum a dat isteria peste toti ca ii omoara vaccinurile. Nu-i bai, asta pana cand tolomacii vor realiza ca bolile o sa-i ucida (din pacate nu pe ei ci pe niste copii nevinovati). Iar inteligenta aia de Olivia Steer ar trebui declarata pericol public, as pune pariu ca nu a intrat intr-un laborator medical sa vada cum se face cercetarea. Culmea e ca ea si-a vaccinat plozii,,,asta-i chiar paradoxal.
    • +1 (35 voturi)    
      Prostia distruge Romania (Sâmbătă, 6 mai 2017, 3:00)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Foxcrawl.com

      Asta e adevarul trist de fapt.
      • +14 (18 voturi)    
        BA NU> (Sâmbătă, 6 mai 2017, 8:12)

        GIGI_CIOCAN [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

        in cazul de fata, in covarsitoare proportie, prostia omoara copii prostilor.
        din pacate, cateodata, pprostia astora face si victime colaterale.
      • +7 (17 voturi)    
        Cei care neaga siguranta (Sâmbătă, 6 mai 2017, 12:56)

        pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

        si eficienta vaccinurilor sunt ignoranti, dar cei ca tine, care neaga realitatea cauzelor antropogene ale incalzirii globale, cum sunt ? Tocmai tu te-ai gasit sa te erijezi in moralist, cand de fapt si tu negi realitati demonstrate stiintific si invoci conspiratii in sustinerea elucubratiilor pseudostiintifice ?

        Orbul striga orbii !
        • -9 (11 voturi)    
          Citeste atent articolul asta (Sâmbătă, 6 mai 2017, 16:55)

          Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui pro_bono

          http://www.dailywire.com/news/9767/9-things-you-need-know-about-climate-change-hoax-aaron-bandler.....ca sa vezi cine e orbetele.
          • +7 (7 voturi)    
            Am citit, e fals, ia citeste tu aici (Sâmbătă, 6 mai 2017, 23:36)

            pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

            Credeam ca-mi prezinti niste studii stiintifice solide care rastoarna consensul actual...Afirmatiile de acolo sunt false.

            1. "Climategate" e o facatura
            http://www.ucsusa.org/global_warming/solutions/fight-misinformation/debunking-misinformation-stolen-emails-climategate.html
            https://en.wikipedia.org/wiki/Climatic_Research_Unit_email_controversy
            http://www.factcheck.org/2009/12/climategate/
            https://www.skepticalscience.com/Climategate-CRU-emails-hacked.htm
            https://www.theguardian.com/environment/2010/jul/07/climate-emails-question-answer


            2. NASA si NOAA nu manipuleaza datele, le updateaza odata cu evolutia tehnologiei
            http://www.politifact.com/punditfact/statements/2014/jun/25/steve-doocy/foxs-doocy-nasa-fudged-data-make-case-global-warmi/
            http://www.factcheck.org/2015/02/nothing-false-about-temperature-data/
            http://www.realclimate.org/index.php/archives/2015/02/noise-on-the-telegraph/
            https://www.mediamatters.org/research/2010/01/27/right-wing-media-forward-conspiracy-theory-that/159633
            https://www.skepticalscience.com/1934-hottest-year-on-record.htm

            3. Sunt dovezi solide ca temperaturile au crescut in anii recenti
            https://www.skepticalscience.com/global-warming-stopped-in-1998.htm
            https://www.skepticalscience.com/evidence-for-global-warming.htm
            https://www.skepticalscience.com/global-cooling-january-2007-to-january-2008.htm

            4. Exista consens intre experti
            https://www.skepticalscience.com/global-warming-scientific-consensus.htm
            https://www.youtube.com/watch?v=WAqR9mLJrcE

            5. Gheata se topeste in zona arctica
            https://www.skepticalscience.com/greenland-cooling-gaining-ice.htm
            https://www.skepticalscience.com/himalayan-glaciers-growing.htm

            6. Uraganele sunt amplificate de incalzirea globala
            https://www.skepticalscience.com/hurricanes-global-warming.htm

            7. Fondurile sunt destinate cercetarii, nu propagandei, insa iata cine-i finanteaza pe cei care neaga realitatea
            http://www.historycommons.org/timeline.jsp?timeline=global_warming_tmln
            • -1 (1 vot)    
              Bineinteles ca is false pt Cultul Climate Change (Duminică, 7 mai 2017, 16:59)

              Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui pro_bono

              Cum altfel ati mai face spalaturile de cap la oameni??? But watch me. Stii care e trigger-ul Incalzirii Globale? The scientists cooking books.
    • -6 (26 voturi)    
      Esti pe langa... (Sâmbătă, 6 mai 2017, 4:28)

      RoManMan [utilizator] i-a raspuns lui Foxcrawl.com

      ...subiect. Ar trebui sa fii fericit ca ai fost injectat cu vaccinuri produse in perioada cand nu erau la putere concernele farma.

      Uite aici cum se ajungea pe atunci la forma finala a unor medicamente si vaccinuril:

      https://infoalert.ro/2017/03/11/sylvia-hoisie-despre-polidin-vaccin-100-romanesc-l-testat-pe-noi-ne-injectat-sase-zile-la-rand-cate-2-mililitri/

      "Cum aţi reuşit să stabiliţi dacă nu are efecte adverse produsul?
      L-am testat pe noi. Ne-am injectat şase zile la rând câte 2 ml de Polidin şi toate reacţiile au fost bune. Şi aşa am primit dreptul de a-l produce. După ce l-am produs a început adevărata cercetare: să vedem în ce afecţiuni este eficient, dacă nu produce la copii efecte adverse, dacă putea fi prescris şi femeilor însărcinate, dacă nu avea o acţiune toxică asupra fătului. Apoi, am primit permisiunea de a-l testa pe comunităţi, pentru a vedea dacă poate fi făcut anterior perioadelor de gripă, şi rezultatele au fost bune. Toată munca noastră era prezentată anual la sesiunile ştiinţifice ale Institutului Cantacuzino din Bucureşti, pentru că unitatea era şi de cercetare, şi de producţie."

      Acum multe dintre medicamentele noi sau vaccinuri sunt insuficient testate si introduse imediat pe piata pentru a obtine profit cat mai rapid. Nu mai vorbim de restul de informatii pentru ca producatorul iti inchide gura cu "secrete tehnice sau comerciale".

      Acestea sunt adevaratele probleme care determina isteria care este acum in presa si peste tot.
      • +11 (21 voturi)    
        Dezinformezi (Sâmbătă, 6 mai 2017, 14:04)

        pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui RoManMan

        Vaccinurile se testeaza riguros 10-15 ani, in mai multe etape:

        Exploratory Stage
        This stage involves basic laboratory research and often lasts 2-4 years.

        Pre-Clinical Stage
        Pre-clinical studies use tissue-culture or cell-culture systems and animal testing to assess the safety of the candidate vaccine and its immunogenicity, or ability to provoke an immune response.

        Phase I Vaccine Trials
        This first attempt to assess the candidate vaccine in humans involves a small group of adults, usually between 20-80 SUBJECTS. If the vaccine is intended for children, researchers will first test adults, and then gradually step down the age of the test subjects until they reach their target.

        Phase II Vaccine Trials
        A larger group of SEVERAL HUNDRED INDIVIDUALS participates in Phase II testing. Some of the individuals may belong to groups at risk of acquiring the disease.

        Phase III Vaccine Trials
        Successful Phase II candidate vaccines move on to larger trials, involving THOUSANDS TO TENS OF THOUSANDS OF PEOPLE. These Phase III tests are randomized and double blind.

        Vaccine efficacy is tested as well. 1) Does the candidate vaccine prevent disease? 2) Does it prevent infection with the pathogen? 3) Does it lead to production of antibodies or other types of immune responses related to the pathogen?

        After licensure, the FDA will continue to monitor the production of the vaccine, including inspecting facilities and reviewing the manufacturer’s tests of lots of vaccines for potency, safety and purity.

        Phase IV trial are optional studies that drug companies may conduct after a vaccine is released. The manufacturer may continue to test the vaccine for safety, efficacy.

        The CDC and FDA established The Vaccine Adverse Event Reporting System in 1990. The goal of VAERS, according to the CDC, is “to detect possible signals of adverse events associated with vaccines.”
        http://www.historyofvaccines.org/content/articles/vaccine-development-testing-and-regulation
        • -2 (4 voturi)    
          teoretic da.ca si alimentele (Duminică, 7 mai 2017, 10:51)

          Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui pro_bono

          La export pe linia de productie pot apare 'erori' la ingrediente si cantitati
        • +1 (1 vot)    
          Nu dezinformez absolut deloc (Duminică, 7 mai 2017, 23:25)

          RoManMan [utilizator] i-a raspuns lui pro_bono

          Expun realitatea. Tu insa enumeri proceduri generale de aplicat in cazul introducerii unor noi medicamente sau vaccinuri pe piata.
          Realitatea cruda a demostrat ca exista numeroase cazuri de substituire si manipularea a probelor clinice de la pacienti. Cauta pe internet si vei gasi astfel de cazuri inclusiv in Romania (http://anticoruptie.hotnews.ro/stiri-anticoruptie-21041018-mega-dosar-perchezitii-sistemul-sanitar-din-16-judete-studii-clinice-ilegale-pacienti.htm).

          http://www.anm.ro/anmdm/_/COMUNICATE%20DE%20PRESA/Comunicat%20de%20presa%20EMA%20referitor%20la%20studiile%20efectuate%20la%20unitatea%20Semler%20Research%20Centre%20india.pdf

          Alt aspect - citeste aici cine sunt sponsorii portalului din care ai citat tu: http://www.historyofvaccines.org/content/donors. Printe altii chiar GlaxoSmithKline care produce vaccinul "INFANRIX hexa".

          Acum citeste rezumatul prezentat de Agentia Europeana a Medicamentului (EMA) pentru vaccinul INFANRIX: http://www.ema.europa.eu/docs/ro_RO/document_library/EPAR_-_Product_Information/human/000296/WC500032505.pdf Spicuiesc de acolo (Pct. 4.3 Contraindicatii si pct. 4.4 Atentionari si precauti): "Vaccinarea trebuie precedată de o anamneză atentă (în special privind posibilele reacţii adverse în urma unor vaccinări anterioare) şi de un examen clinic. Ca la orice vaccin, un răspuns imun poate să nu fie obţinut la toate persoanele vaccinate."

          Concluzia: producatorul arunca responsabilitatea in sarcina medicului care administreaza vaccinul, medic care este "incurajat" de aceleasi concerne farma cu fel si fel de promotii si excursii prin tari exotice.

          Intrebare pentru tine: cati medici examineaza starea de sanatate (anamneza) in prealabil administrarii vaccinurilor la copiii nou nascuti sau cu varsta sub un an?
    • +2 (2 voturi)    
      cu ce anume ai fost vaccinat? (Duminică, 7 mai 2017, 21:31)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Foxcrawl.com

      Ai idee cate persoane sunt pro vaccin, dar anti retetele noi: penta, hexa, bla? Cantacuzino a fost pus pe butuci (competitia), acum se creeaza cererea (isteria). Business as usual si fraierii pun botul la teme de lacrimeaza inima, ca le e greu sa gandeasca.
  • +18 (40 voturi)    
    Olivia Steer (Sâmbătă, 6 mai 2017, 1:28)

    amanda13 [utilizator]

    trebuie sa raspunda penal
    • +6 (14 voturi)    
      ea e doar posterul (Sâmbătă, 6 mai 2017, 7:27)

      Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui amanda13

      pentru prostia crasa care bantuie in RO , ce faci ii amendezi pe toti?
    • +11 (21 voturi)    
      Exact (Sâmbătă, 6 mai 2017, 8:28)

      Arlington [utilizator] i-a raspuns lui amanda13

      Daca individul din Craiova a luat 3 ani de puscarie pentru propaganda jihadista nu vad de ce individa asta nu ar putea fi acuzata de propaganda criminala
    • -4 (8 voturi)    
      olivia (Sâmbătă, 6 mai 2017, 12:58)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui amanda13

      poate sa aiba ce parere vrea.
      de vina sunt producatorii care, mai ales in goana dupa rating-uri, promoveaza nonvaloarea, hantele fiind lidere la asa ceva. astia ar trebui anchetati si condamnati.
    • -7 (15 voturi)    
      agentii vanzari cu medicina (Sâmbătă, 6 mai 2017, 14:47)

      Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui amanda13

      Trebuie sa raspunda penal
      • 0 (6 voturi)    
        alaturi (Sâmbătă, 6 mai 2017, 18:22)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Snitzelvienez

        de ei, vei fi de acord, trebuie sa raspunda si cei care iau deciziiile politice in baza carora apar agentii de vanzari.
        adicateala, taman psd-ul tau iubit, cel care pe de o parte reduce pretul la anumite medicamente cu 35%, dupa care da o oug care le permite si farmaciilor sa devina vanzatori en-gros la export al acelor medicamente.
        • -2 (2 voturi)    
          medicinistii convertiti iubesc psd-ul (Duminică, 7 mai 2017, 10:49)

          Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui nahir

          Pt ca i-a imbogatit..puscaria trebuie aplicata la toti
  • +12 (12 voturi)    
    vorbim discutii (Sâmbătă, 6 mai 2017, 7:26)

    Francisc 1 [utilizator]

    o mamica a nascut zilele trecute , la maternitate i s-a spus : nu avem vaccin ( anti B si BCG ) dar daca vreti.. cu 10 milioane facem rost.
  • -4 (36 voturi)    
    Manipulare (Sâmbătă, 6 mai 2017, 12:39)

    AndrewUSA [utilizator]

    Focarul ce “a lovit” nord-vestul ţării, era prezentat ca un val ce va acoperi rapid România. Nu numai că nu a acoperit deloc Ţara, dar, printre cei 22 de morţi care aveau pojar, nici măcar unul nu a decedat din această cauză.

    Când vine vorba să comunice aceste pierderi, toată vâlvătaia privind lipsa vaccinurilor şi obligativitatea acestora este brusc estompată şi se anunţă de către oficali, sec: „Au fost înregistrate 22 decese, astfel: 6 în jud. Timiș, 5 în jud. Arad, 5 în jud. Dolj, 3 în jud. Caraș Severin, 1 in jud. Călărași, 1 in jud. Satu Mare și 1 in București”. Şi gata. Pentru conformitate, iată mai jos cauzele din care au murit aceste persoane.

    Repet, nici măcar una n-a murit numai de pojar.

    - un bebeluș de 11 luni din Biled (Timiș) avea o boală genetică care nu permitea să se formeze anticorpi

    - o fetiță de nouă luni din Curtici a ajuns la spital după ce, cu două zile înainte, bunica sa a refuzat internarea copilului, deși fetița a fost diagnosticată cu bronșită acută, hipotermie și rujeolă”

    - o femeie în vârstă de 27 de ani din Arad era seropozitivă, fiind în tratament pentru HIV de mai mulți ani

    - un băiat de 15 ani a murit la Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad, el suferea de o boală congenitală metabolică – boala Niemann Pick – cu depozitare de structură lizozomală

    - o fetiță de 1 an din Arad a murit la Secția ATI a Spitalului Clinic. Ea avea o serie de alte complicații, printre care insuficiență multiplă de organe și o distrofie musculară ca urmare a malnutriției, la vârsta de un an cântărind doar 6 kilograme

    - o fetiță de 1 an și trei luni din județul Timiș avea malformații congenitale, ea suferind mai multe intervenții chirurgicale

    - un copil de 1 an și două luni din Bocșa (Caraș-Severin) avea boli asociate, printre care și tuberculoză

    - un băiețel în vârstă de trei luni avea rinichi polichistic bilateral, intoleranță alimentară multiplă, diaree intratabilă a sugarului

    - un copil de 1 an și o lună a murit la Spitalul Județean de Urgen
    • -7 (23 voturi)    
      andrew felicitari (Sâmbătă, 6 mai 2017, 14:14)

      xanti [utilizator] i-a raspuns lui AndrewUSA

      Pentru prima data avem dovada ca totul este o campanie de presa organizata de concernele farmaceutice.
    • +4 (18 voturi)    
      esti idiot sau vrei sa faci rau? (Sâmbătă, 6 mai 2017, 14:40)

      Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui AndrewUSA

      .
    • +6 (12 voturi)    
      tu chiar nu intelegi? (Sâmbătă, 6 mai 2017, 17:42)

      Crist y [anonim] i-a raspuns lui AndrewUSA

      Copii care au un fond de imunitate slabit din varii motive si varii diagnostice, pot fi rapusi mai usor prin contactatarea rujeolei....sau crezi ca vine rujeola si da cu omul trainic de pamant????
  • -2 (12 voturi)    
    DNA sa vina sa va ia (Sâmbătă, 6 mai 2017, 15:23)

    andipetre [utilizator]

    Asta e mesajul meunpentru propagandisti.
  • +1 (17 voturi)    
    Problema se rezolva usor! (Sâmbătă, 6 mai 2017, 15:27)

    Sar Castic [utilizator]

    Problema se rezolva usor:

    Trebuie blocat accesul romanilor in UE pe motive de sanatate.

    E o rusine in 2017 sa avem imbolnaviri de rujeola, tuberculoza, boli venerice etc. Ajunge!

    Romania se tembelizeaza prin plecarea creierelor si incurajarea mediocritatii. In curind va fi asimilata de tarile vecine si de tigani!
    • 0 (0 voturi)    
      Vaccin eficient??? (Luni, 8 mai 2017, 14:40)

      AnaStefanescuSB [utilizator] i-a raspuns lui Sar Castic

      Toti copiii din Romania sunt vaccinati la nastere cu BCG, numai ca BCG-un nu te apara de tuberculoza!!! Cate scoli din Romania au apa calda, hartie igienica si sapun??? Problema este ca din cele sus enumerate nu se incaseaza COMISIOANE!!!
  • +6 (12 voturi)    
    problema (Sâmbătă, 6 mai 2017, 19:09)

    Loyola [utilizator]

    e destul de grava- daca un parinte isi aduce la medic copilul nevaccinat bolnav de rujeola si acolo se afla si un copil pana in 9 luni - acesta din urma este expus pericolului de a se imbolnavi deoarece nu este vaccinat.
    Nu am o problema cu parintii care nu-si vaccineaza copiii- desi este o discutie vis-a-vis de ce poate si ce nu poate face un parinte pentru copilul lui ( eu te-am facut eu te omor) dar atunci sa nu mai umble cu acestia prin colectivitati cu virusii colcaind dupa ei.
    Ca daca mor copii nevinovati din cauza lor asta e cam penal.
  • +3 (7 voturi)    
    Totul a pornit de la Oprah (Sâmbătă, 6 mai 2017, 19:50)

    Miky60 [utilizator]

    De fapt, nebunia cu "anti-vaccinarea" a pornit de la Oprah care a incurajat toti acesti propagandisti in emisiunea ei. Apoi, de acolo s-a raspandit peste tot, Olivia Steer este doar una care a incercat sa ia popularitate din asta, dar sa nu ii dam merite ca ar fi inventat asta,
  • -5 (11 voturi)    
    RO e deja intre acele tari cu vaccinare obligatorie (Duminică, 7 mai 2017, 1:06)

    andipetre [utilizator]

    Ce nu spune articolul e ca Romania este deja, de ani buni, intre acele tari europene in care vaccinarea e obligatorie. Mai mult, avand 8 vaccinuri obligatorii pentru toti, numar mult mai mare decat in alte tari.

    Sursa: http://www.eurosurveillance.org/images/dynamic/EE/V17N22/DAncona_tab1.jpg

    Obligativitatea nu inseamna sanctiuni comunistoide, de genul inchisorii si preluarii de stat a copilului (efectul acuzatiei de "rele tratamente aplicate minorului"). Nici o tara democratica nu are o lege de felul celei pe care vor sa o implementeze acum guvernantii, iar modul acesta extrem de abordare va crea opozitie majora si va compromite ideea de vaccinare in general.

    E o diferenta mare intre a fi un aberant antivaccin si a fi un om normal nu accepta abuzurile din partea unui stat corupt.
  • +1 (1 vot)    
    ia intrebati-va (Luni, 8 mai 2017, 13:06)

    pb80tm [utilizator]

    cunostintele din Italia daca tot asa e tambalau pe chestia obligativitatii vaccinurilor. ca si la ei e epidemie de rujeola. si intrebati-va si cunostintele din Franta cum e cu vaccinarea acolo ca si la ei vreo 40% sunt contra.
    si mai dati un search pe google sa vedeti cum e situatia internationala cu vaccinul anticancer de col cate persoane au fost nenorocite. vaccinurile sunt ok daca sunt facute de institutii nationale vin cu o campanie de informare sunt gratuite fara optiunea pe bani si cel mai important sunt facute analize pe minori pt compatibilitate, alergii sau efecte adverse.
    daca tu esti vaccinat de ce te temi de virus pt ca esti imnu.
    de ce se vaccineaza copii obligatoriu cand un vaccin tine maxim 10 ani. adica purtatorii majoritari ai virusilor sunt adultii. ca nu tin minte de campanii de revaccinare.
    raspunde-ti la aceste intrebari pt tine nu pt a fi in concordanta cu vreo majoritate politico-medicala.
    daca ai fi umblat prin alte tari ai fi vazut reclame gen boost your health with: o lista de vaccinuri. sau ai fi vazut ca nu sunt obligatorii si ca vin cu un pachet medical de control si asistenta medicala riguros pt copii.
    dar cel mai ades te pui pe injurat olivia steer din invidie ca gandeste cu mintea ei si tu nu practici asta. sau o dai cu vaccinarea dar nu ai nici cel mai mic habar despre mecanismul functionarii vaccinului. de fapt majoritatea pro vaccin a-ti avut note mici la biologie sau aveti cunostinte cvasi nule in biologie, genetica, tehnologie medicala.
    numai cititnd unele raspunsuri ale tipului astuia care e chirurg ma indoiesc de profunzimea gandirii lui. iar de la chirurgie la consiliere e un drum politic lung care presupune multe compromisuri. ori nu ti-a placut chirurgia si ai dat-o pe trombonism, ori ai tu ceva de castigat, ori ai dat-o in socialism sarind de la facutul de bine operand inima catorva indivizi, la binefacerea milioanelor intepandui antiboala.
    ganditi, ganditi, ganditi.
  • 0 (0 voturi)    
    Intrebare (Luni, 8 mai 2017, 14:27)

    AnaStefanescuSB [utilizator]

    Poate ne spuneti si nou care sunt acele vaccinuri "absolut sigure si eficiente" dupa cum afirmati: "Personal susțin vaccinarea obligatorie în special în acele patologii pentru care avem vaccinuri absolut sigure și eficiente".

    Exista si vaccinuri care nu sunt sigure si eficiente??? Care sunt acestea?
  • 0 (0 voturi)    
    TRANSPLANT - Increderea in sistem (Luni, 8 mai 2017, 14:50)

    AnaStefanescuSB [utilizator]

    Tot miscarea anti-vaccin este responsabilia si pentru dezastul din sistemul de transplant???????

    http://www.tolo.ro/2017/05/05/in-2017-nu-s-a-facut-niciun-transplant-de-inima-in-romania-increderea-donatorilor-continua-sa-scada/
  • 0 (0 voturi)    
    reformulari (Luni, 8 mai 2017, 15:04)

    AnaStefanescuSB [utilizator]

    1. raspuns: jegul din spitale si lipsa medicilor
    2. raspuns: 40% dintre francezi nu (mai) au incredere in vaccinuri.
    3. raspuns: Nu conteaza cum este aprobat un vaccin in UE fiindca Romania oricum foloseste vaccinuri NEAUTORIZATE in ROMANIA destinate pietei din Kazahstan.
    4. raspuns: Adica obligativitate pentru vaccinurile "absolut sigure si eficiente". Exista si vaccinuri nesigure??? In Tarile de Jos vaccinarea nu este obligatorie, fiindca nu este lipsita de riscuri, dar ce conteaza daca moare/este vatamat un copil roman. https://www.government.nl/topics/vaccinations/contents/vaccination-of-children
    5. raspuns: NU avem voie sa respectam libertatea presei, trebuie suprimata.
    6. raspuns: Industria auto ii obliga pe oameni sa isi cumpere masina asa cum statul ii obliga sa se vaccineze.
    7. raspuns: bla bla bla Banu sa iasa
    • 0 (0 voturi)    
      .NL (Marţi, 9 mai 2017, 12:59)

      IB2 [utilizator] i-a raspuns lui AnaStefanescuSB

      2. De unde ai scos-o pe asta? Rata vaccinarii este peste 90% in Franta. iar inscrierea in scoala nu este posibila pentru cei nevaccinati. Ah, ca sunt peste 50% care nu sunt total de acord ca vaccinurile sunt sigure, asta e cu totul altceva. Iar aici intervine statul sa-i tempereze pe tembeli.

      4. Ce ai spune de faptul ca in NL nu e nevoie sa fie obligatorie vaccinarea cat timp majoritatea vaccineaza? - "Most parents in the Netherlands (over 95%) have their children vaccinated"

      6. Momentan nu te obliga nimeni...si totusi sunt cei care nu vaccineaza

      7. Tie nu-ti place cand la sfarsit de luna iei salariul? Lucrezi pro bono?


Abonare la comentarii cu RSS



Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri