CEDO a pronuntat decizia-pilot in cazul Romaniei privind conditiile din penitenciare / Statul roman are 6 luni la dispozitie sa prezinte un plan de masuri / CEDO nu cere gratieri sau relaxari ale politicii penale si nici nu da amenda de 80 milioane de euro / Un judecator CEDO atrage atentia ca masuri precum OUG 13 au provocat "proteste de masa"

de Red. Stiri     HotNews.ro
Marţi, 25 aprilie 2017, 11:15 Actualitate | Esenţial

Sediul CEDO de la Strasbourg
Foto: AGERPRES
Curtea Europeana a Drepturilor Omului (CEDO) a pronuntat astazi decizia - pilot privind conditiile din penitenciarele din Romania. Decizia statueaza ca statul roman are 6 luni la dispozitie ca sa prezinte un plan de masuri care sa rezolve suprapopularea si conditiile din penitenciare. CEDO nu a amendat Romania in aceasta decizie-pilot decat cu circa 17.850 de euro, in cazul Rezmives (cel judecat si care este punctul de plecare al deciziei -pilot). In decizie, CEDO nu impune Romaniei nici o masura anume si nu spune nimic despre gratiere sau relaxarea politicii penale. Mai mult: intr-o opinie concordanta, judecatorul CEDO Krzysztof Wojtyczek avertizeaza Romania ca masuri de relaxare a politicii penale precum cele din OUG 13 au dus la proteste masive in Romania.

CEDO a decis ca s-a incalcat articolul 3 din Conventia Drepturilor Omului, care interzice tratamentele inumane si degradante.

De remarcat ca CEDO nu a avansat un termen - limita pentru adoptarea masurilor pentru imbunatatirea conditiilor din penitenciare, ci doar un termen de 6 luni pentru ca Romania sa prezinte un plan de masuri.

Citeste aici Decizia-pilot a CEDO in cazul Romaniei (lb. franceza)


CEDO a decis ca, in sase luni de la intrarea in vigoare a deciziei sale, Romania trebuie sa prezinte in cooperare cu Comitetul Ministrilor din Consiliul Europei un "calendar precis" pentru a pune in aplicare a masurilor generale potrivite sa rezolve problema suprapopularii penitenciarelor si a conditiilor necorespunzatoare de detentie.

In decizia sa, CEDO nu face nici o referire la vreo sanctiune financiara pentru Romania si nu sugereaza nici un moment ca acesta este modul in care statul roman poate rezolva problemele sistemice din inchisori. Reamintim ca suma de 80 de milioane de euro ca posibile sanctiuni pentru Romania a fost avansata in premiera de fostul ministru al Justitiei, Raluca Pruna, care facea un calcul plecand de la exemplul Italiei, tara ce isi asumase singura plata unor despagubiri pentru detinuti, fara sa fie obligata de CEDO. Ulterior, suma de 80 de milioane de euro a fost folosita de PSD pentru a-si justifica incercarea de a-i gratia pe penali.

In decizia publicata astazi pe site-ul CEDO se arata ca hotararea Curtii ramane definitiva in trei luni de aici inainte, daca Romania nu cere retrimiterea la Marea Camera, dupa care curg cele sase luni pe care Romania le are la dispozitie sa prezinte planul de masuri. Asadar, Romania are la dispozitie noua luni in total pentru a prezenta planul cerut de CEDO.

Judecatorii CEDO au mai decis sa suspende judecarea altor plangeri similare depuse impotriva Romaniei pana cand statul va prezenta planul de masuri.

Curtea a dat decizia-pilot intr-un dosar plecat de la plangerea a patru cetateni romani (Daniel Arpad Rezmiveș, Laviniu Moşmonea, Marius Mavroian si Iosif Gazsi) din 2012.

De remarcat ca, asa cum avertizase intr-un interviu pentru HotNews.ro expertul Sorin Dumitrascu, fostul sef al Administratiei Penitenciarelor, CEDO nu a decis amendarea Romaniei cu sume de ordinul milioanelor de euro. Reamintim ca lideri PSD, in frunte cu Liviu Dragnea, au pretins in ultimele trei luni ca CEDO va amenda Romania cu 80 de milioane de euro, folosind aceasta informatie pentru a justifica proiecte legislative de gratiere sau relaxare a politicii penale, asa cum a fost faimoasa OUG 13.

  • Ce inseamna procedura de hotarare-pilot? Multe dintre cele aproximativ 64.000 de dosare aflate pe rol la Curtea Europeana pentru Drepturile Omului sunt asa-numitele "dosare repetitive", ce deriva dintr-o disfunctie comuna la nivel national, se arata intr-un material explicativ al CEDO din iulie 2015. Procedura de hotarare-pilot a fost dezvoltata ca tehnica prin care sa fie identificate problemele structurale care stau la baza dosarelor repetitive impotriva multor tari si prin care statele sa fie obligate sa solutioneze acele probleme. In momentul in care Curtea primeste mai multe plangeri ce au o cauza comuna, ea poate selecta una sau mai multe dintre acestea, carora sa le aplice tratament prioritar pe baza procedurii pilot. In hotararea-pilot, sarcina Curtii nu este de doar sa decida daca intr-un anume caz a avut loc o incalcare a Conventiei Europene pentru Drepturile Omului, ci si sa identifice problema sistemica si sa dea guvernului indicatii clare asupra tipului de masuri reparatorii necesare pentru rezolvarea ei. Un aspect-cheie al procedurii-pilot este posibilitatea suspendarii sau "inghetarii" cazurilor similare pentru o anumita perioada de timp, cu conditia ca respectivul guvern sa actioneze prompt pentru adoptarea la nivel national a masurilor care sa dea curs hotararii. Curtea poate, totusi, sa reia examinarea dosarelor suspendate oricand o cere interesul judiciar.

Singurul efect concret al deciziei este ca toate cauzele similare referitoare la conditiile de detentie nu se mai judeca la CEDO pana cand statul roman nu remediaza problema. CEDO a mai pronuntat o decizie pilot in cazul Romaniei in cazurile de retrocedari si n-au mai fost judecate acest tip de cauze pana cand, dupa marea afacere ANRP, a fost pus la punct un sistem efectiv si previzibil de despagubiri.

Citeste aici Decizia-pilot a CEDO in cazul Romaniei (lb. franceza)

























Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

29181 vizualizari

  • +24 (32 voturi)    
    au înțeles porcilienii? (Marţi, 25 aprilie 2017, 11:25)

    ouyang [utilizator]

    trebuie să gândească un plan, nu să elibereze infractori. la treabă deci, loazelor!
    • +9 (15 voturi)    
      concluzie: CEDO NU AMENDEAZA ROMANIA (Marţi, 25 aprilie 2017, 13:32)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui ouyang

      toate minciunile PSD si a propagandei lor cum ca CEDO va amenda Romania daca Dan Voiculescu nu e scos de urgenta din PUSCARIE, s-au dovedit a fi doar niste minciuni aberante pt votantii lor
      • -6 (12 voturi)    
        nu cumva aceasta decizie trebuie aplicata tuturor? (Marţi, 25 aprilie 2017, 15:27)

        cucuveaua mov [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        ca daca aplicam decizia de 17.000 euro la 64.000 de dosare iese frumoasa suma de 1 miliard
        • +4 (4 voturi)    
          Nu, decizia nu e aplicata tututor (Marţi, 25 aprilie 2017, 22:10)

          Kivek [utilizator] i-a raspuns lui cucuveaua mov

          in decizie scrie clar cui i se aplica, cu nume si prenume deci NU tuturor.

          poate tu ai vazut o alta decizie, pe la Antena 3
      • -2 (6 voturi)    
        Mai citeste odata (Marţi, 25 aprilie 2017, 15:56)

        MarDark [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        Are la dispozitie 6 luni sa faca ceva. Daca nu dupa alea 6 luni ce crezi ca se intampla? In 6 luni sigur se construiesc 100 de puscarii noi.
        • +3 (3 voturi)    
          nu zice ca dupa 6 luni amendeaza Romania (Marţi, 25 aprilie 2017, 22:09)

          Kivek [utilizator] i-a raspuns lui MarDark

          Romania trebuie sa vina cu un plan in 6 luni dupa care CEDO va analiza planul vreo 2 luni si ne va da inca 2 ani sa-l punem in aplicare


          pricepi?
    • -2 (4 voturi)    
      Gratiere, eliberare conditionata, dezincriminare (Marţi, 25 aprilie 2017, 16:27)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui ouyang

      Printre alte masuri, CEDO spune clar:

      SI Gratiere SI eliberare conditionata SI dezincriminare, adica exact ceea ce face Palamentul si impotriva a ce lupta #rezist.

      Iata unul dintre paragrafele semnificative:

      "D’autres pistes à explorer, tels que l’assouplissement des conditions de la renonciation à l’application d’une peine, de l’ajournement du prononcé d’une peine (paragraphe 32
      ci-dessus), et surtout l’élargissement des possibilités d’accès à la liberté conditionnelle (paragraphes 31 et 42 ci-dessus), ainsi qu’un fonctionnement efficace du service de probation (voir paragraphe 97 ci-dessus), pourraient constituer des sources d’inspiration pour le gouvernement défendeur afin de résoudre le problème de l’accroissement de la population carcérale et des conditions matérielles inadéquates de détention"
  • -3 (17 voturi)    
    Trebuie alocat un buget serios (Marţi, 25 aprilie 2017, 11:29)

    jackalphonse [utilizator]

    Problema "zacea" de mult. Degeaba il bagi in puscarie ca hot de buzunare daca iese de acolo violator.
  • -25 (39 voturi)    
    Totusi, Iohanis and co spuneau ca (Marţi, 25 aprilie 2017, 11:30)

    jackalphonse [utilizator]

    ...n ar fi nicio problema cu CEDO pe problema detinutilor in perioada protestelor. Acum aflam ca este si lumea a uitat ca declaratiile in care se spunea ca nu are la cunostinta ade avertizari/sanctionari...
  • +25 (39 voturi)    
    CEDO nu cere gratieri !!! (Marţi, 25 aprilie 2017, 11:36)

    si_mort_va_vad [utilizator]

    CEDO nu cere gratieri sau relaxari ale politicii penale !!!

    Ba dimpotriva !!!

    Un judecator CEDO atrage atentia ca masuri precum OUG 13 au provocat "proteste de masa" !!!

    HAI LA MULTI ANI CU EXECUTARE , DRACULE VIU !!!

    HAI LA MULTI ANI CU EXECUTARE , SCARBAVNICENE !!!

    #rezist!
    • -4 (4 voturi)    
      Pai nu cere (Marţi, 25 aprilie 2017, 15:57)

      MarDark [utilizator] i-a raspuns lui si_mort_va_vad

      Nu cere masuri explicite. Dar cere masuri in 6 luni. Ce se poate face in 6 luni? Si ce urmeaza dupa 6 luni?
      • +4 (4 voturi)    
        Scrie clar chiar la inceputul articolului (Marţi, 25 aprilie 2017, 16:47)

        v_sile [utilizator] i-a raspuns lui MarDark

        "De remarcat ca CEDO nu a avansat un termen - limita pentru adoptarea masurilor pentru imbunatatirea conditiilor din penitenciare, ci doar un termen de 6 luni pentru ca Romania sa prezinte un plan de masuri."

        Sunt sase luni nu ca sa construiesti 6 inchisori, ci ca sa prezinti un plan coerent de masuri, de exemplu un plan cu termene clare si un buget multianual pentru imbunatatirea inchisorilor existente si construirea de inchisori noi, sa zicem in urmatorii 4 ani.

        Ceva imi spune mie ca pe unii politicieni nu prea sunt ei interesati cu adevarat de cum arata puscariile pe dinauntru, interesul lor e sa nu intre acolo. Sau sa iasa cat mai repede aia de au intrat. Asa ca singura masura pe care o au in cap e gratierea.
  • +9 (15 voturi)    
    pai... (Marţi, 25 aprilie 2017, 11:42)

    zicsieu [utilizator]

    daca intra dragnea la puscarie eu zic ca 1 luna e de ajuns sa se reorganizeze totul. omul face alegeri si devine presedinte (pe viata sper eu) in blocul lui. oricum ar fi draga CEDO uite raspunsul inca de azi: NIMIC. nimic daca vbm de 6 luni, ceva ceva poate in 25 ani :P
  • +10 (18 voturi)    
    Inceputul finalului pentru pescarul numarul 1 (Marţi, 25 aprilie 2017, 11:43)

    unuloarrecare [utilizator]

    ...
  • +10 (20 voturi)    
    Hahahah (Marţi, 25 aprilie 2017, 11:45)

    Melinte [utilizator]

    Deci cu alte cuvinte PSD condus de dl Dragnea invoca acest motiv doar ca sa se scape pe el si ai lui de condamnari,nicidecum nu ceruse cei de la cedo gratieri si reduceri ale pedepselor.
    • -3 (3 voturi)    
      Normal (Marţi, 25 aprilie 2017, 16:00)

      MarDark [utilizator] i-a raspuns lui Melinte

      Normal ca nu iti spun ce masuri sa aplici. Doar iti zic sa aplici masuri. Sa te aud ce marusi ai aplica tu in 6 luni? Si dupa sa imi zici ce urmeaza dupa cele 6 luni?
  • +12 (20 voturi)    
    hmm (Marţi, 25 aprilie 2017, 11:46)

    adrian_rolland [utilizator]

    Deci argumetarea PSD-ului era ca poveste cu drobul de sare.... POATE primim amenda, POATE se declanseaza procedura de infrigement...

    Asa ca unii pot dormi linistiti... la Rahova!
    • -4 (4 voturi)    
      E greu cu ganditul (Marţi, 25 aprilie 2017, 15:59)

      MarDark [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

      Si dupa 6 luni ce crezi ca se intampla?
      • +5 (5 voturi)    
        e naspa cind nu citesti (Marţi, 25 aprilie 2017, 16:34)

        adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui MarDark

        "Statul roman are 6 luni la dispozitie sa prezinte un plan de masuri"

        PLAN DE MASURI!!! Adica nu trebuie sa elibereze infractori ci sa vina cu un plan de rezolvare a problemelorcare se poate intinde si pe urmatorii 50 de ani...

        Dar de curiozitate, nu ar fi mai simplu sa nu furi ca sa nu ajungi acolo, sau sa nu omori sa nu tilharesti, sa nu iei spaga ?
  • +7 (17 voturi)    
    Si CEDO asta..... (Marţi, 25 aprilie 2017, 11:46)

    polonyca [utilizator]

    Acuma e vai de capul lor , o s-o incaseze ei de la Tariceanu si Draqnea....!!!!
  • +17 (27 voturi)    
    Cum adica? (Marţi, 25 aprilie 2017, 11:51)

    Andradda [utilizator]

    CEDO nu cere nici gratiere, nici amnistie si nu da nici amenda?
    Pai ce-o sa faca alde Dragnea, Tariceanu si Basescu cu gratierea lor? O sa minta in continuare ca CEDO vrea, CEDO cere, Curtea de la Venetia si bla-bla-bla?
    "judecatorul CEDO Krzysztof Wojtyczek avertizeaza Romania ca masuri de relaxare a politicii penale precum cele din OUG 13 au dus la proteste masive in Romania."
  • +9 (15 voturi)    
    Scartz-Scartz... (Marţi, 25 aprilie 2017, 11:59)

    radu_cel_frumos [utilizator]

    Uite-asa se clatina scaunul sultanului de Teleorman...
  • +11 (19 voturi)    
    hmmm (Marţi, 25 aprilie 2017, 12:00)

    liviu_ [utilizator]

    deci nu-s tampiti astia de la cedo...

    6 luni sa dai un plan (nu sa rezolvi problema) si specifica faptul ca nu vor gratieri, pedepse mai mici etc!

    desi nu sunt de acord cu ideea de conditii diferite in inchisori pentru salarii si niveluri diferite ale populatiei, decizia cedo este una decenta....
    mai mult decizia cedo ii cam da una in bot lui dracnea care nu mai are justificare pentru gratieri etc...
    pana una alta putem construi puscarii (sau transforma cladiri de armata dezafectate -> cum s-a mai propus).
  • +4 (14 voturi)    
    foc si para.. dar totusi nu e posibil ca romania (Marţi, 25 aprilie 2017, 12:05)

    qwerasdf [utilizator]

    sa fie amendata cu 800 de milioane de euro dupa aceste 6 luni? (intrebare ipotetica latrina 3)

    evident ca nu vor face nimic imbecilii astia in 6 luni, ca sa aduca mingea la fileu tot unde le convine lor
  • -12 (26 voturi)    
    Doua aspecte (Marţi, 25 aprilie 2017, 12:07)

    Alexandru17 [utilizator]

    Sunt doua aspecte importante de punctat

    1. CEDO zice acum ca nu ii okay sa facem gratiei, din cauza protestelor, dar la un moment dat au sugerat gratierile ca fiind o parte din solutie.

    2. Autorul se contrazice singur. Prima data zice ca nu trebuie sa platim nici un ban, apoi zice ca trebuie sa rezolvam situatia in 6 luni. Pai daca nu rezolvam in 6 luni, ce se intampla?

    Simplu, detinutii pot da statul in judecata pentru conditiile mizerabile (pentru ca sunt niste conditii mizerabile, toti astia care urla sa moara oameni in puscarie sunt mai rai decat cei din puscarie, pentru ca un om trebuie trimis la puscarie pentru corectare si reeducare, nu sa ne batem joc de el !!!)

    Nu e adevarat, statul roman mereu plateste despagubirile impuse de CEDO, daca cautati sunt multi bani ce se platesc lunar, doar ca se ascunde incompetenta.

    Deci in concluzie, trebuie rezolvata treaba.
    O zi buna va doresc!
    • +9 (17 voturi)    
      tu ai citit?! (Marţi, 25 aprilie 2017, 12:40)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru17

      trebuie sa prezentam un plan in 6 luni, nu sa rezolvam poblema!
      + procesele sunt suspendate pana la prezentarea planului, deci nu o sa mai fie amendata Romania pe problema asta
      • -8 (18 voturi)    
        dude (Marţi, 25 aprilie 2017, 13:42)

        Alexandru17 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        a prezenta un plan in 6 luni nu inseamna a rezolva problema?

        Nu stiu ce e cu voi, #rezistati la solutii
        • +4 (6 voturi)    
          pe politicienii (Marţi, 25 aprilie 2017, 14:34)

          cladob [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru17

          ii doare fix acum cand sunt din ei in puscarie sau condamnati de puscarii..
          si de fapt ii doare in cot si de puscarii si de cetatenii romaniei. Ei nu vad mai mult decat interesele personale si ale grupului lor.. Atat!
        • +3 (5 voturi)    
          daca am avea mai multi copii (Marţi, 25 aprilie 2017, 15:00)

          cladob [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru17

          ar trebui sa construim gradinite, scoli etc..

          Daca avem mai multi bolnavi avem nevoie de spitale, mdeici etc..


          daca avem infractori care in mod voit au incalcat legea ei trebuie sa ispaseasca pedeapsa... Nu e loc, sunt conditii mizere. Sunt solutii.. Orice manager bun si cu 80 de milioane poate sa faca situatia mult mai buna, conforma cu cele din vest..

          In ziua de azi se pot construi puscarii si intr-un an. Sunt firme in EU care fac asta . Deci ce mai stati ? Oricum ce-i care au facut coruptie trebuie sa plateasca si ei si familia lor tot prejudiciul si apoi sa ridice capul..

          Daca in 9 luni CEDO vede ca s-au luat masuri reale, concrete de imbunatatire va intelege ca doar sunt si ei oameni, insa pentru asta trebuie sa ne dorim si noi s construim si sa renovam pe cele existente..

          Dar spitalele nu le vede CEDO ? Sau politicienii nostri ? ei prin ce spitale au fost sau isi duc copii ?

          Se pare ca, hotul (infractor prin coruptie) nu e hot destul pana nu e si fudul.
        • -6 (6 voturi)    
          dude (Marţi, 25 aprilie 2017, 15:22)

          Rhemax [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru17

          Problema se rezolva prin aplicarea planului, ca asa doar pe hartie degeaba ar exista planul asta.
          De la teorie la practica e cale lunga.

          Nu stiu ce e cu tine, logica ta nu #rezista,
        • +3 (3 voturi)    
          dude... (Marţi, 25 aprilie 2017, 17:19)

          meh [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru17

          Exista o diferenta mare intre a "prezenta" un plan si a "implementa" un plan.

          A prezenta un plan, inseamna ca dupa 6 luni de cugetari intense, guvernul trebuie sa vina in fata CEDO si sa zica: Uite așa am vrea sa rezolvam problema. Deci au 6 luni timp de gandire CUM sa rezolve, nu sa rezolve efectiv.

          Dupa prezentarea planului vine partea a doua: implementarea planului. In stadiul asta trebuie sa puna in practica planul PREZENTAT si convenit la CEDO.
    • -13 (23 voturi)    
      eh (Marţi, 25 aprilie 2017, 12:54)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru17

      Dacă împărțim amenda la toți cei care am protestat în piață, nici nu e așa mult. Ne-au făcut pe noi 80 de milioane de euro? #rezist
      • +11 (17 voturi)    
        Mi-am luat castane de-a lungul timpului (Marţi, 25 aprilie 2017, 14:14)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        apreciind de multe ori commenturile tale dpdv al spiritului lor si am regretat ca ti-ai ales gresit tabara.

        S-a intamplat ceva cu tine ? Pai ce pot sa cred altceva cand in Decizia pilot scrie negru pe alb ca amenda este de 17.850 de euro si tu vorbesti intr-una de 80de milioane ?

        Iti pacalesti stapanii, Mazeto, ori te-ai lenevit, pt ca acelasi comentariu (identic !)ca acela de mai sus l-ai scris si ieri la un articol care vorbea de decizia ce se va da astazi ! :))

        PS. Ai grija ca se prind astia si te taie de la prima ! ;))
      • +7 (9 voturi)    
        intreaba-l pe ponta (Marţi, 25 aprilie 2017, 14:42)

        cladob [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        cum a renuntat psd la peste 570 milioane de eur datorie a KazMunayGas Kazakhstan. psd ul sa plateasca oricum fiindca a dat si da in continuare marii corupti ai Romaniei.

        De ce sa plateasca oamenii care oau protestat pasnic, conform constitutiei, intr-o tara care se presupune a fi democratica ?
    • +5 (9 voturi)    
      ma, da' ce grija ai tu de buget (Marţi, 25 aprilie 2017, 13:26)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru17

      cind e vorba de scapat tilharii din puscarii... Nu cumva sa vina strainii sa ne ia banutii poporului, cu care se maresc salariile pin la cer. Da' cind Dragnea-si angajeaza la partid secretara platita de la buget nu e tot furt din banul public? Da' cind un fuctionar gen Dragnea isi permite un viloi de neam prost pe 7000 de metri in mijlocul orasului nu tot din furt l-a construit? Da' cind Ghita primea contracte cu statul nu tot furt e? Da' cind prietenii lui Dragnea primesc contracte practic fara lictiatie de 23 mil euro nu e tot furt?

      Asha tare va mai doare sufletul de amenzi cind folositi asta ca pretect pentru incalecat justitia...
  • +2 (12 voturi)    
    Tefeliștii cu lanterne, se aude și la voi? (Marţi, 25 aprilie 2017, 12:08)

    HaralambieHarpalete [utilizator]

    ...
  • -10 (22 voturi)    
    La acest moment (Marţi, 25 aprilie 2017, 12:09)

    A310 [utilizator]

    CEDO nu a aplicat sanctiuni , dar daca in 6 luni Romania nu prezinta un program de rezolvare a situatiei din penitenciare , atunci vor veni si sanctiunile pecuniare , nici Italia nu a fost sanctionata de prima data .
    • +5 (13 voturi)    
      daca... (Marţi, 25 aprilie 2017, 12:42)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui A310

      in 6 luni nu prezinta un plan decent... atunci na... esti prost platesti

      dar sanctiunile de dupa 6 luni o sa fie 101% vina psd daca or sa vina!
    • +7 (15 voturi)    
      CEDO NU acorda Sanctiuni/Amenzi (Marţi, 25 aprilie 2017, 12:44)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui A310

      INCEARCA sa nu mesteci secretii latrina 3, consulta un JURIST nu pe slujuvaran.ro
    • +4 (6 voturi)    
      RESPONSABILITATE (Marţi, 25 aprilie 2017, 14:36)

      EUROPA*EUROPA*EUROPA [utilizator] i-a raspuns lui A310

      daca mafia PSD nu poate veni nici macar cu un plan in 6 luni, pentru propriii musterii din inchisori, inseamna ca nu vor sa imbunatateasca conditiile si vor fi responsabili pentru amenda!
    • +4 (8 voturi)    
      de fapt 3 + 6 luni (Marţi, 25 aprilie 2017, 14:45)

      cladob [utilizator] i-a raspuns lui A310

      in 3 luni Romania are timp sa raspunda CEDO. Dupa acest termen vor fi 6 luni.. Deci in total Romaina are 9 luni sa rezolve penitenciarele.

      Proiecte de penitenciare exista, forta de munca de asemenea.. Se pot imbunatati conditiile .. Chiar daca nu termina in 9 luni vpot ajunge pana la 50% cel putin..

      Oricum trebuie vointa.. Exista?
      • -1 (7 voturi)    
        Ar fi un (Marţi, 25 aprilie 2017, 15:06)

        A310 [utilizator] i-a raspuns lui cladob

        lucru bun daca s-ar rezolva cat de cat aceasta situatie , dar pentru asta mai multe autoritati ar trebui sa se inhame serios la munca , dar numai din birou cred ca este destul de complicat .
        • +3 (7 voturi)    
          sunt Convins ca ai Trecere la P$D (Marţi, 25 aprilie 2017, 15:14)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui A310

          trimite comentariul tau cu anetet si semneaza te in CLAR la adresa din Kiseleff, NUMAI asa se schimba ceva in Romania !
          • -3 (3 voturi)    
            Cu tot (Marţi, 25 aprilie 2017, 15:33)

            A310 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

            respectul , dar fara a politiza , observ ca nu se poate . Constat ca multi din cei care isi exprima opinii pe acest site , sunt plini de ura , acest lucru imi confirma inca o data ca am facut foarte bine sa parasesc o tara divizata , in care cetateni nu sunt capabili sa gasesasca modalitati pentru ca tara sa inceapa sa se dezvolte , ca la distrus s-a dovedit ca suntem experti .
            • +5 (5 voturi)    
              ti am indicat o Potentiala Solutie (Marţi, 25 aprilie 2017, 15:52)

              un domn [utilizator] i-a raspuns lui A310

              nuce va legat de URA, merita sa incerci; apartenenta ta si simpatiile pro P$D sunt de notorietate in TOATE comentariile tale !
            • +3 (3 voturi)    
              Ai dreptate tara e divizata (Marţi, 25 aprilie 2017, 16:19)

              Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui A310

              intre Hoti si Putori si cei care Muncesc, ultimii in minoritate.
              • -3 (3 voturi)    
                Eu (Marţi, 25 aprilie 2017, 17:11)

                A310 [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

                sunt unul din cei care muncesc , dar am decis sa nu muncesc in Romania , cu toate ca nu este o mare fericire , dar macar primesc o retribuite rezonabila . Cu toate ca am muncit in Romania 33 de ani , dar atata ura si dezbinare nu cred ca o sa duca la vreun rezultat pozitiv pentru solutionarea problemelor . In rest va doresc numai de bine , sau daca doriti nu aveti decat sa va spargeti capetele sau sa va taiati gaturile intre voi . Inca o data se dovedeste ca romani au o mentalitate care nu este in concordanta cu vremurile .
                • +3 (3 voturi)    
                  Sa fii sanatos, eu am o decada (Marţi, 25 aprilie 2017, 23:05)

                  Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui A310

                  De cand am decis sa nu mai dau bani la hoti si putori. N-au decat sa canibalizeze si sa se manance intre ei. Sorry, dar tu te refery la mentalitatea aia de comunitate, la onestitate si work ethics. Nu prea mai exista asa ceva in Romania. Daca era, tu nu erai in Franta si eu in America. Cu betivul satului nu poti face echipa, nu se poate ca unul sa munceasca pt 10 si aia sa dugheasca si sa te scuipe.
                  • +1 (1 vot)    
                    Aveti (Miercuri, 26 aprilie 2017, 0:58)

                    A310 [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

                    perfecta DREPTATE , ca nu poti fi in aceeasi echipa cu puturosi si creaturi care nu fac absolut nimic pentru a-si ridica nivelul de trai , ca sa nu mai pomenesc de nivelul educational . Eu am ales sa parasesc Romania datorita celor care au decis distrugerea economiei romanesti si de aici multe nenorociri care s-au abatut asupra Romaniei . Eu de exemplu nu sunt de acord cu asa numitul "ajutor social " acordat multor cetateni apti de munca .Cu ceva timp in urma mi-am construit o casa si nu doresc sa imi amintesc ce experiente am avut cu asa numitii constructori , sau cautam muncitori necalificati si refuzau sa munceasca cu toate ca le ofeream preturi peste pretul pietei .
                    • 0 (0 voturi)    
                      onest fiind paduri NU (Miercuri, 26 aprilie 2017, 8:15)

                      un domn [utilizator] i-a raspuns lui A310

                      cutreierai ....P$D si Plutonul de ucenici ALI BABA au Jefuit banul public, inainte sa distribui comentariul tau pe Hotnews, ai o remuscare ? inclin sa cred ca singura ta sursa de informare este Latrina 3
                      • 0 (0 voturi)    
                        Inclinati (Miercuri, 26 aprilie 2017, 12:40)

                        A310 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

                        sa credeti ce doriti dvs. . Eu mi-am exprimat opiniile rezultate din propiile experiente .
  • +17 (25 voturi)    
    viata de student (Marţi, 25 aprilie 2017, 12:17)

    Alynna [utilizator]

    Am facut facultatea pe vremea Impuscatului, conditiile din caminul studentesc erau muuult mai proaste decat cele de care se plang domnii Rezmives et comp. si nici n-am murit si nici n-am intrat in depresie timp de 5 ani! Imi pare nespus de bine ca li se da peste bot mincinosilor de propagandisti isterici de la Antna 3 si RTV in legatura cu amenzile uriase de 80 de milioane! ce bine ca protestele de azi iarna la care am participat de vreo 15 ori alaturi de fiul meu student si parintii mei (3 generatii in strada) in orasul meu din Ardeal n-au fost in van!!!
    • +10 (12 voturi)    
      Sa aloce cei 80 mil Euro (Marţi, 25 aprilie 2017, 12:55)

      LLLL [utilizator] i-a raspuns lui Alynna

      despre care PSD spunea ca trebuie sa-i platim amenda ca sa faca doua puscarii incapatoare sa putem primi in ele toti coruptii tarii.
  • +13 (17 voturi)    
    Teapa mafiotilor ! (Marţi, 25 aprilie 2017, 12:31)

    flory_girl [utilizator]

    " Mai mult: intr-o opinie concordanta, judecatorul CEDO Krzysztof Wojtyczek avertizeaza Romania ca masuri de relaxare a politicii penale precum cele din OUG 13 au dus la proteste masive in Romania. "

    Se aude Dragnea, Tariceanu, Grindeanu ? Va pregateati deja cu gratierea in asteptarea acestei hotarari, nu-i asa dragi penali ? Vorba lui Iohannis, ghinion ! Noi suntem cu ochii pe voi, Europa e cu ochii pe voi, iar procesele merg inainte...tic...tac...tic...tac...

    A, si sa nu uit, Tudorel isi rade-n barba, se pare ca Dragnea nu a tras lozul castigator :) Nu-i nimic Dragnea, ca si la Jilava sunt destui pesti, o sa-i cunosti in curand :)
  • +9 (13 voturi)    
    si unde sunt panicatii postaci? (Marţi, 25 aprilie 2017, 12:32)

    Francisc 1 [utilizator]

    care plateau 80 de milioane de euro " din banii nostri " prin iarna? nu mai spun rtv si altii redusi?
  • +4 (10 voturi)    
    Bineinteles ca pesedistii autisti vor pune pe (Marţi, 25 aprilie 2017, 14:26)

    Susufler0 [utilizator]

    primul plan legea gratierii extinse- varianta Basescu, Nicio _lae !

    Eventual si niste dezincriminari care sa-i tina pe parlamentarii penali departe de portile penitenciarelor.

    In rest, in 6 luni o sa faca Viforeanu un plan de masuri de o sa stea mîţu'-n coada ! Bineinteles ca nimeni nu o sa fie interesat sa-l si puna in aplicare.

    PS. Ne cunoaste prea bine Timermans de a spus-o in clar ca garantul statului de drept este poporul ! In traducere libera, "Strada , fii vigilenta" !

    PPS. Apropo, este unica SI DE SALUTAT pozitia judecatorului CEDO care a facut referire la faptul ca acte normative precum OUG 13, care relaxeaza in mod nepermis politica penala a unui stat au scos populatia in strada !
  • +4 (8 voturi)    
    Multumim CEDO! pentru bun simt... (Marţi, 25 aprilie 2017, 14:33)

    EUROPA*EUROPA*EUROPA [utilizator]

    doar un plan de masuri intr-un timp rezonabil de 6 luni?(cu siguranta planul va intarzia peste masura, ca e doar plan si realizarea lui nu aduce tremur electoral)

    pai acum trebuie sa inghita slugile lui voiculescu si invitatii lor de propaganda cele 80 milioane de tone de rahat si restul sperietorilor vomate in urechile ciulite (de o credulitate penibila) ale pensionarilor?

    Saracii puscariasi, li se va face un plan bun in urmatoarele 6 luni , putem dormi linistiti, CEDO vegheaza asupra celulelor.
  • 0 (0 voturi)    
    Prea putine puscarii! (Miercuri, 26 aprilie 2017, 9:59)

    Albert Kurtyan [anonim]

    Trebuie construite puscarii


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version