Olguta Vasilescu, totul despre consultantii fiscali: Vor avea un cabinet propriu, un program zilnic fix si venituri medii de 10 mii de lei care provin din 3 surse/ "Nu vom avea costuri suplimentare fiindca se reduce personalul de la ghisee"

de Ionut Baias     HotNews.ro
Vineri, 14 aprilie 2017, 1:11 Actualitate | Esenţial

Ministrul Muncii a postat pe Facebook un material in care explica viziunea PSD-ului asupra institutiei consultantilor fiscali: de unde spera sa-i recruteze, cine ii va specializa, care va fi rolul lor si cum vor fi platiti. Consultantul fiscal trebuie sa aiba studii de specialitate in domeniu si se apreciaza ca cei mai multi vor proveni din sectorul de stat si din randul absolventilor care vor fi atestati pentru aceasta profesie. Plata lor va fi asigurata de catre Guvern, dupa modelul medicilor de familie. Consultatii vor avea trei surse de venit (care ii pot asigura o suma totala de pana la aproximativ 10.000 lei/luna): 1) Un venit per capita, corespunzator numarului de persoane din gospodariile pe care le gestioneaza; 2) Un venit din comisioanele incasate pentru platile facute in numele gospodariilor catre institutiile publice de stat. 3) Un venit din comisioanele platite in numele gospodariilor catre diversi operatori privati.

Ministrul Viorel Stefan a avansat cifra de 35 de mii de consilieri fiscali, iar HotNews.ro a calculat ca efortul financiar pentru plata lor va fi de 4,2 miliarde de lei (aproape 1 miliard de euro). Ce raspunde ministrul Vasilescu? "Nu vor exista costuri suplimentare, pentru ca se va reduce personalul de la ghiseele institutiilor publice."
Ce spune ANAF: Avem un deficit de 3 mii de oameni.


Cine sunt consultanții fiscali și care e rolul lor?

o Consultantul fiscal va fi o persoană de specialitate care va gestiona toate problemele fiscale ale unei gospodării.
o Va fi un fel de „Medic fiscal de familie” (la fel cum medicul de familie se ocupă de problemele de sănătate, consultantul fiscal se va ocupa de problemele fiscale).
o Principalele sale atribuții vor fi:
o Completarea declarației anuale de venit pe gospodărie, în numele membrilor gospodăriei.
o Depunerea declarației anual de venit global.
o Efectuarea plăților tuturor obligațiilor fiscale ale membrilor familiei către administrațiile și instituțiile publice centrale sau locale. Vor înlocui definitiv ghișeele pentru persoanele fizice.
o Va face recomandări privind gestionarea economiilor sau plasamentul acestora în diverse forme de investiții (conturi de economii bancare, plasamente pe bursă etc.)

Câte gospodării gestionează?
Un consultant fiscal va gestiona circa 200 de gospodării în urban și circa 250-300 în mediul rural.

Cine îi va plăti pe consultanții fiscali?
Plata lor va fi asigurată de către Guvern, după modelul medicilor de familie. Consultații vor avea trei surse de venit (care îi pot asigura o sumă totală de până la aproximativ 10.000 lei/lună):
1) Un venit per capita, corespunzător numărului de persoane din gospodăriile pe care le gestionează;
2) Un venit din comisioanele încasate pentru plățile făcute în numele gospodăriilor către instituțiile publice de stat. Acest comision va fi cuprins între 2% și 5% din valoarea plății și va cădea în sarcina instituției publice către care se face plata.
3) Un venit din comisioanele plătite în numele gospodăriilor către diverși operatori privați (ex. furnizorii de utilități) care vor dori să își colecteze veniturile prin intermediul consultanților fiscali. Aceste comisioane vor fi în sarcina operatorului privat.

Când se va face arondarea gospodăriilor la consultanții fiscali?
Până cel târziu la data de 1 decembrie 2018.

Cum se va face arondarea?
La sediile și pe site-urile primăriei din localitate va fi afișată lista consultanților fiscali din localitate. Până la data de 1 decembrie 2018, fiecare familie va putea să își aleagă unul dintre consultanții fiscali arondat la localitatea de domiciliu. După această dată, arondarea se va face aleatoriu prin calculator.
o O familie are libertatea de a opta între mai mulți consultanți fiscali, însă doar din lista din localității de domiciliu. Nu poate opta pentru consultanți din altă localitate.

Cine va pregăti consultanții fiscali?

Această sarcină va reveni Guvernului care va asigura selecția și pregătirea etapizată a consultanților fiscali. Aceștia trebuie să aibă studii de specialitate în domeniu. Cei mai mulți vor proveni din sectorul de stat și din rândul absolvenților care vor fi atestați pentru această profesie.

Ce costuri suplimentare va suporta statul pentru plata consultanților fiscali?

Nu vor exista costuri suplimentare, pentru că se va reduce personalul de la ghișeele instituțiilor publice.

Cum va lucra consultantul fiscal?
Va lucra după același model ca și medicul de familie. Va avea un cabinet propriu și un program zilnic fix, în cadrul căruia va acorda consultații pentru gospodăriile pe care le are în gestiune. În cadrul acestui program poate primi bonurile fiscale, poate face plăți, poate completa declarațiile fiscale etc.
Ce obținem in viitor, după aplicare?
o Vor fi aduși mai mulți români în clasa de mijloc (scad impozitele pentru cei cu salarii mai mici)
o Se elimină ghișeele! Se elimină birocrația pentru cetățeni! (toate plățile fiscale și depunerile de declarații fiscale vor fi făcute de consultanții fiscali).
o Vor fi stimulate serviciile din sectorul privat – un sprijin major pentru antreprenorii care vor oferi servicii de educație, sănătate, asigurări de viață sau de bunuri, construcții etc.
o Vor fi fiscalizate mai multe servicii din sectorul privat. Gospodăriile vor fi interesate să lucreze cu cei care eliberează facturi sau bonuri fiscale. Vor crește veniturile la bugetul de stat.
o Statul va obține venituri consistente din eliminarea economiei negre. Cu acești bani vor putea fi susținute în continuare creșterile de salarii, reducerile de taxe și crearea de locuri de muncă.

























Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

8411 vizualizari

  • +17 (19 voturi)    
    Cita aberatie pe astia ... geez :) (Vineri, 14 aprilie 2017, 1:44)

    za-k [utilizator]

    Deci, prin urmare nu se pierde nimic, da' de fapt unii o sa-si piarda jobu' la stat, adica votanti PSD :)
    • +16 (18 voturi)    
      Au ajuns prostii la butoane (Vineri, 14 aprilie 2017, 3:00)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui za-k

      O sa le iasa pe ochi la votacii de psd.
    • +8 (8 voturi)    
      Pai cate luni se face declaratia ???? (Vineri, 14 aprilie 2017, 9:57)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui za-k

      Vreo 2, lucreaza in februarie si martie, si dupa aceea ce mai fac ??? Pentru ce sa ia 10.000 lei daca nu mai au nimic de facut ???? Poate fac campanie electorala pentru P$D si marele lui carmaci, infractorul condamnat Dragnea.
    • +3 (3 voturi)    
      Prostutza Craiovescu se crede la primara... (Vineri, 14 aprilie 2017, 16:25)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui za-k

      in clasa intai cand Doamna pune pe copii sa spuna ce vor face daca vor fi Ministrul Muncii. Da si ea din gura, sa spuna ceva, sa fie bagata in seama de colegi si sa se bucure Doamna ca ii dubleaza pensia. Iresponsabil este cel care a pus-o pe tampita asta in fruntea unui minister.
      • +1 (1 vot)    
        din pacate este ministru si aberatia asta e reala (Joi, 20 aprilie 2017, 16:13)

        Radu_B [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

        Perfect de acord cu ce ati spus, dar Olguta e ministru si aberatia asta e posibil sa ajunga in Parlament. Prostutza arunca o piatra-n apa si sute de oameni destepti or sa trebuiasca sa-si sparga capul cu ea.

        Oricum, asta e o aberatie grosolana pentru ca:
        - economia neagra nu e data de evazionistii persoane fizice care nu-si platesc impozitul pe cotet. Cine vrea sa urmareasca evazionistii merge la vanatoare in alta parte (TVA, firme paravan, lucratori la negru, etc.)
        - nu elimini birocratia si cozile la ghisee adaugand inca un intermediar. Simplificarea sistemului de taxe si accesul facil al cetateanului e solutia peste tot in lume
        - consultantul fiscal lucreaza pentru cetatean ? Pare ca nu, pentru ca e platit comision din cat plateste cetateanul taxe. Deci va fi motivat sa maximizeze contributiile cetateanului, nu sa le reduca
        - un sistem de consultanti fiscali gestionat de stat va genera o gramada de incompetenti. Daca trebuie sa-mi faca taxele unu cu Spiru Haret, mai bine le fac singur. Mai ales ca e platit comision din cat decide el ca trebuie sa platesc
        - nu exista in realitate beneficii fiscale in legislatie (deduceri fiscale, tax credits, etc) pentru peste 90% din contributori. Doar putini au alte venituri in afara de salarii/pensii, si deocamdata ~0 deduceri fiscale - aia cu gospodariile vor cere factura si bon fiscal e minciuna pe fata, n-ai ce face cu bonu in 99% din cazuri.
        - reducerea personalului de la ghisee este o poveste, intotdeauna exista scuze post-implementare. Tot exercitiul asta ar duce la cresterea armatei de bugetari din RO, care deja este imensa

        Si asta doar la o prima vedere. Este incredibil cat de nemernici pot fi astia de la PSD, sa vina cu idiotenia asta doar ca sa distraga atentia ...
  • +17 (19 voturi)    
    ?! (Vineri, 14 aprilie 2017, 5:10)

    Dedalus [utilizator]

    "Consultantul fiscal trebuie sa aiba studii de specialitate in domeniu si se apreciaza ca cei mai multi vor proveni din sectorul de stat si din randul absolventilor care vor fi atestati "


    ??????????

    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • +15 (19 voturi)    
    opriti nebunia! (Vineri, 14 aprilie 2017, 5:12)

    Dedalus [utilizator]

    "O familie are libertatea de a opta între mai mulți consultanți fiscali, însă doar din lista din localității de domiciliu"

    Cum ii va allege?!

    Dupa cate litere are numele?!
    • -5 (7 voturi)    
      re Dedalus (Vineri, 14 aprilie 2017, 8:57)

      eugen6215 [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Medicul de familie cum ti l-ai ales?
      • +2 (4 voturi)    
        mimarea alegerii (Vineri, 14 aprilie 2017, 14:06)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui eugen6215

        Tocmai. Dupa procedeul Dan P.

        Unul din motivele sistemului catastrofal de snatate este si imposibilitatea de a-ti allege mediul de familie.

        ===

        Aici e un punct mult mai grav decat pare.

        Ca sa poti allege, trebuie sa ai informatiile necesare, iar intre entitatile dintre care trebuie sa alegi trebuie sa existe diferente.

        Daca nu stii nimic despre ce alegi si nu sunt nici diferente, atunci operatiunea sublinierii pe o lista (fie ea de medicine, fie de consultant fiscali, fie ea de scoli primare si gimanziale - aici argumetnatia e mai complicate, am spuns-o in alta parte), aceasta operatiune spun nu se poate numi "alegere"

        Pe lista sunt doi consultant fiscali
        a) Ion
        b) Gheorghe
        Atat stii despre ei: cum ii cheama.

        Pe care il alegi? Si de ce?

        Pe lista sunt doi medici de familie:
        a) Ionica
        b) Georgica
        Atat stii despre ei: cum ii cheama.

        Pe care il alegi? Si de ce?
  • +10 (10 voturi)    
    Astia n-au nici un plan (Vineri, 14 aprilie 2017, 5:46)

    un-buburuz [utilizator]

    Aruncă, la întâmplare, câte o idee creață ce le vine peste noapte cum e și asta cu venitul global sau aia cu dublarea salariilor. Pe urmă, după ce lumea începe să se minuneze, vin cu cârpeli: că de fapt nu se dublează și oricum, nu imediat ci până în 2022, că nu vor fi plătiți cu 10.000 lei ci mai puțin iar restul din comisioane bla-bla-bla. N-au nici un plan, în afară de furt pentru ei și partidul lor de hoți.
    • +5 (5 voturi)    
      mda (Vineri, 14 aprilie 2017, 11:52)

      g01an [utilizator] i-a raspuns lui un-buburuz

      pare la misto, probabil ca se pregateste vreun tun, ceva, si se incearca distragerea atentiei publice.

      pana la urma asta a fost rostul acestei fufe de cand si-a inceput mandatul.
  • +9 (9 voturi)    
    DECI FRATILOR.... (Vineri, 14 aprilie 2017, 6:21)

    schroedinger [utilizator]

    Singura meserie rentabila va fi cea de consultant fiscal!
    La 10.000 RON pe luna, nu se va mai face nimeni doctor or inginer or, sudor, ori mai stiu eu ce!
    Consultant fiscal, care sa ma pregateasca sa platesc corect impoziutul acestei vrajitoare nenorocite!
    Chiar nu avem dorinta sa spune odata STOP, AJUNGE! prostiei si ignorantei?
    Nebuna ailalta vine cu balconu' frumos si alte ineptii!
    Dracnea a inceput vendeta, pe model Erdogan cu Olanda!
    M-am saturat de alesii astia si ma doare la bascheti de votul unor analfabeti, care i-au adus in fruntea statului!
    Romania trebuie schimbata din temelii!
    • +4 (4 voturi)    
      stai asa (Vineri, 14 aprilie 2017, 12:24)

      anonimicus [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      Ca daca are doctoratul "luat" mai adauga 50% din salariul de baza, dupa noua "lege a salarizarii".
      35000 doctori in consultanta fiscala ...
  • +10 (10 voturi)    
    in fiecare an PSD va fura un salar (Vineri, 14 aprilie 2017, 6:32)

    prostu satului [utilizator]

    Vor fi aduși mai mulți români în clasa de mijloc (scad impozitele pentru cei cu salarii mai mici)

    CE IMPOZITE SCAD ?

    Sincer presa asta de 2 lei de la noi nu e in stare sa o puna la punct pe cucoana asa cu intrebari bine punctate sa ii iasa pe nas noul impozit anual pe venituri ?
  • +10 (10 voturi)    
    radem, radem (Vineri, 14 aprilie 2017, 7:09)

    Stapanu [utilizator]

    dar femeia asta trebuie internata! are probleme la mansarda (!)
  • +8 (8 voturi)    
    ?? (Vineri, 14 aprilie 2017, 7:29)

    gigicel [utilizator]

    "Se elimină ghișeele! Se elimină birocrația pentru cetățeni!"
    Da', in schimb, "cetatenii" vor trebui sa duca la consilier toate chitantele posibile, in fiecare luna. GG olgutzo. Din lac in putz.
    • +3 (5 voturi)    
      vor sa inchida gura Comisiei Europene (Vineri, 14 aprilie 2017, 14:21)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui gigicel

      Pai, cate chisee sunt la o administratie fiscala?

      In 2012 se idemara procesul de reforma a ANAF, cu un imprumut de la BIRD:

      http://www.curierulfiscal.ro/2012/10/03/guvernul-va-reduce-numarul-administratiilor-fiscale-pana-in-2015/

      Numarul ghiseelor a scazut oricum, depunerea electronica ar trebui sa se generalizeze.

      Rezulta ca nu mai ai functionary la ghisee.

      Plus ca nu toti functionarii de la gihisee sunt calificati pentru a fi consultant fiscali,

      ===
      Sunt o multime de alte masuri simple ce pot creste gradul de colectare. In primul rand exista o masa de contribuabili care nu platesc nu pentru ca nu doresc sau vor s faca evaziune fiscala ci pentru ca:
      a) nu inteleg ce scrie in Cod sau in diverse instructiuni (cineva cu cunostinte de gramatica ar trebui sa le revizuiasca )
      b) nu au nici cea mai mica idee cum ar trebui sa faca
      c) ar dori sa plateasca, dar procedurile sunt prea complicate

      Si mai sunt si altele de acest fel.

      Nu tot ce nu se colecteaza e rezultatul fraudei, asta nu se intelege.

      ===

      Restructurarea sistemului de impozitare din temelii ar trebui probabil sa conduca la plata salariului brut in loc de cel net. Chestiunea asta insa genereaza zeci de efecte in lant.

      ===

      S-ar putea sa fie o idee buna, dar e nevoie de peste 4-5 ani , daca nu chiar 10 , de pregatire a introducerii acestui sistem.

      Nu inteleg insa de ce ne repezim la asa ceva, cand e clar ca:
      a) nu avem capacitatea de implementar
      b) nu aduce mare lucru in plus la buget
      c) avem altele de rezolvat, decat sa crestem gradul de colectare cu cateva procente (daca or fi si acelea)

      ==

      Insa eu cred altceva: ca povestea asta cu impozitul global e menita sa inchida gura COmisiei Europene pentru a bloca o eventuala procedura de deficit excesiv.

      Sunt convins ca si in PSD exista suficienti oameni capabili care inteleg foarte bine ca impozitul global este o ideee hazardata in acest moment pentru ROmania si ca nu are mari sanse de izbanda.

      Scopul acestui impozit nu e fiscal.
    • 0 (0 voturi)    
      In mintea Joitei (Vineri, 14 aprilie 2017, 23:04)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui gigicel

      Va fi o economie ca aia de la ghisee platiti cu 2000 pe luna sa fie transformati in consultanti fiscali platiti cu 10000 pe luna.
      Tot in minte ei, aia vor fi capabili sa jongleze cu ceea ce li se cere sa faca ca doar si ea, dintr-o tanara speranta PRM-ista a ajuns Ministru al Muncii. Deci u competenta e problema ci cum alegi Partidul!
  • +7 (7 voturi)    
    gospodărie (Vineri, 14 aprilie 2017, 8:05)

    infernal [utilizator]

    Când aud cuvântul gospodărie, oare votanții psd sunt numai gospodine, precupețe, țoape ?

    Păi pe la țară poliția cară bețivii cu mașinile de poliție ca să nu iasă scandal iar ăștia visează cai verzi pe pereți cu consultanți fiscali.

    Prin anii 50 gospodărie era : " Totalitatea bunurilor (în special casa cu acareturile ei și cu dependințele pentru animalele domestice), care constituie averea unui locuitor de la țară."
    Cât despre Olguța, așa de plină de ea până la momentul când ajunge să citeze tot din ea.
    Medicina poate trata bolile psihice dar nu și retardul intelectual sever.
  • -6 (6 voturi)    
    IATA in sfarsit o idée buna de la psd (Vineri, 14 aprilie 2017, 8:12)

    SRA [utilizator]

    O bascalie ! S-a stalcit complet ideea fiscalizarii si manipulat scopul !

    Fiscalizarea globala aduce la suprafata veniturile ilicite, DNA & SRI nu au speta necesara ! ANAF va detecta si opere pe castigurile ilicite !

    Ideea este buna dar nu trebuie denaturata !¨

    CÂND CINEVA CU UN VENIT MODEST ISI DEPASESTE CHELTUELILE SI ACUMULEAZA BUNURI VA FI INZTREBAT SA LE JUSTIFICE ! nU MAI EXISTA CALE DE INTOARCERE, RECUPERAREA SE FACE MULT MAI RAPID!

    BRAVO!
    • +4 (4 voturi)    
      scenariu interactiune cu consultantul :) (Vineri, 14 aprilie 2017, 12:45)

      GeoBogdan [utilizator] i-a raspuns lui SRA

      -Buna ziua, numele meu este Dijmarel Taxulescu, de la administratia financiara. V-am sunat in legatura cu completarea fisei fiscale. Cand puteti trece pe la cabinetul meu? Eventual pot trece eu pe la dvs cand sunteti disponibil.
      Dupa 3 zile:
      - Bun, haideti sa incepem cu declaratia de patrimoniu: trebuie sa completati dvs aici, in fiecare casuta, proprietatile detinute: apartamente, terenuri, masini, conturi bancare, credite, bijuterii&obiecte de valoare, precum si veniturile lunare: salarii, chirii, dividente etc. Sa veti mare grija la tot ce completati, stiti ca a intrat in vigoare legea care pedepseste penal...
      Buuun, in regula, va multumesc frumos. In perioada urmatoare veti fi contactat de un evaluator independent pentru bunurile de patrimoniu declarate.

      Vine evaluatorul, se uita prin casa, iti evalueaza apartamentul de 2 camere: 75 000 de euro (desi el ar face 50 000 pe piata), ca e renovat lux si mobilat de la mobexpert. Passat-ul din 2010 la 15000 de euro (desi el mai face 7000). Terenul la fel, bijuteriile, in functie de cati bani ai declarati prin conturi.

      - Dle Taxulescu, apartamentul meu nu face domne 75 000, il vand cu maxim 50 pe olx.
      - Da, aveti dreptate, cine v-a facut evaluarea? Va pot recomanda sa cereti o reevaluare de la alt expert, cunosc eu unul.. va mai costa 2000 RON.

      Apoi, consultantul cere extrase bancare de pe conturile declarate, scade ratele la banca, adauga valorile evaluate, face contabilitatea, si zice:
      - Conform legii trebuie sa aplicam un impozit pe gospodarie de 10% din patrimoniu anul acesta, adica 10 000 de euro. Exista o facilitate pana la 31 martie, aveti un discount egal cu suma pe care va decideti sa o investiti la Fondul Suveran de Investitii. De exemplu, vad ca dvs aveti un depozit de 7000 de euro, ii puteti investi in FS si mai platiti impozit pe gospodarie doar 10 000 - 7000 = 3000 de euro. Eu va recomand sa mergeti pe varianta asta, aveti un randament foarte bun sa stiti, peste dobanda bancara.
    • +1 (1 vot)    
      eu propun sa distribuie si butelii.. (Vineri, 14 aprilie 2017, 23:23)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui SRA

      Si locuinte..
      Si daca alea 30.000 de minti luminate pot sa aiba grija de impozitele a 20 mil romani sa faca tot ei legile. Si sa le si aplice! Vor forma Comitetul Central al Consilierilor Fiscali CC-CF care vor inlocui Parlamentul, Curtea Constitutionala, Procuratura si Judecatoriile, etc. Totul la fabulosul pret de 10.000 lei de caciula! Pe bune, e o economie nemaipomenita!
      PS Mare-i prostia PSD-ului! si gradina celor care cred in ei!
  • +5 (5 voturi)    
    Circula banii prostilor (Vineri, 14 aprilie 2017, 8:15)

    kamikaze17 [utilizator]

    Din cei 10.000 de lei, cati se intorc la partid sub forma de spaga? Sau mai bine zis, ca sa prinzi sinecura pe cine trebuie sa stii si la ce pret?
  • +7 (7 voturi)    
    Pai, sa demontam (Vineri, 14 aprilie 2017, 8:16)

    Ursuletul de Plus [utilizator]

    "Se reduce numarul functionarilor de la ghiselele publice". Adica ii da afara? In primul rand, ca ANAF tocmai a anuntat cate mii de persoane le lipsesc din schema. In al doilea rand ca aia deservesc nu doar persoane fizice. In al treilea rand, cati sunt? In Timisoara, pentru persoane fizice e unul la preluat declaratii si cam 4-5 la incasari. Repet, la incasari lucreaza si pentru firme. Ajung 6 consultanti fiscali pentru populatia Timisoarei?
    "10.000 pe luna". Pe care luna? Ca declaratia se depune o data pe an, platile se fac de 4 ori pe an anticipat si inca o data regularizarea. In restul lunilor?
    Ma duc la consultant, in programul lui de 8 ore, sa-i dau bonuri fiscale? Adica nu mai stau la coada la ghiseu, stau la coada la consultant?
    Si de ce sa faca el plata in numele meu, daca eu platesc prin ghiseul.ro? Si cum? Ma duc la el cu numerar? Din nou, nu stau la coada la ghiseu, stau la coada la consultant?
    Dar daca eu sunt destul de destept incat sa-mi completez singur declaratia? Si o si trimit online, ca am semnatura electronica. Sunt PFA si asa fac acum. Sunt obligat sa pierd timpul pe la consultant?
    Si cat e venitul ala per capita? Urmeaza sa-l anunte in 31 decembrie?
  • +6 (6 voturi)    
    Aberatia continua (Vineri, 14 aprilie 2017, 8:20)

    pustiul [utilizator]

    Deci imi platesc darile la stat unui "consilier" care dupa aceea poate sa fuga cu banii si sa nu ii mai plateasca. Situatie in care probabil tot eu o sa raman dator la stat.

    Cum se poate spera implementarea acesui sistem in 9 luni, cand pare ca o sa fie extrem de complicat? Adica fiecare consultant o sa trebuiasca sa aiba POS, casa de marcat, un safe in care sa tina banii, servicii de transport de bani ca daca vin 20 de gici in aceeasi zi si platesc impozite de mii de lei nu ii cara gicu cu sacosa la fisc.

    Ca sa nu mai spun ca daca angajeaza niste proaspat absolventi care sa faca asta o sa iasa un circ grupa mare, ca pana nu isi fac un stagiu undeva sa invete meserie nu o sa se poata.

    In plus, daca te gandesti la 10.000 lei pe luna, nu mai par asa multi. Comisioane bancare, ciria spatiului, sezonalitatea incasarilor, alte servicii pe care o sa trebuiasca sa le plateasca, totul o sa faca meseria foarte putin atractiva pentru profesionistii care chiar sunt buni. Deci o sa fie o gramada de dubiosi neaveniti care o sa o faca. Plus cativa profesionisti care o sa aiba clienti cu venituri mari ca sa poata acoperi cheltuielile.

    Asadar o tona de chestii la care sunt convins ca Olguta si ceilalti care stau la guvernare nu s-au gandit.
  • +4 (4 voturi)    
    Nu merge comparatia cu medicii de familie (Vineri, 14 aprilie 2017, 8:24)

    danco [utilizator]

    Un medic de familie primeste lunar poate 10% din pacientii arondati. Consultantii astia o sa primeasca in perioada depunerii taxelor pe 100%. Deci nu au cum sa faca fata.
  • +4 (4 voturi)    
    pe ce tot marşează madam Olguţa? (Vineri, 14 aprilie 2017, 8:34)

    Radu_Luci [utilizator]

    odată intrat în slujbă la stat, doar cu picioarele 'nainte (sau la pensie, ori - extrem de rar - prin demisie) mai ieşi din sistem. iar, ca să intri-n pâine la ANAF, tre' să ştii "pe cineva" acolo. altfel, ai şanse extrem de mici. ca la 99% din concursurile la stat, de altfel.
    pe de altă parte, cum crede Olguţa că va arăta modelul ăsta american de fiscalizare a veniturilor într-o ţară care nu poate să-şi administreze cum trebuie sistemul cardurilor de sănătate? în plus, americanii pot să completeze chestiile astea cum îi taie capul, iar rezultatul e plata unei sume mai mari sau mai mici sub formă de impozit. dar nu e obligatoriu să meargă la vreun consultant sau la vreun avocat (că şi unii dintr-ăştia fac aşa ceva pe-acolo). iar celebrul IRS, fiscul lor, controlează fiecare contribuabil cam o dată la 5 ani.
    aşa cum Iliescu a impus democraţia orginială, acuma vine Vasilescu să ne impună o impozitare originală. în sine, ideea nu e rea, dar ...o să se potrivească şi asta ca şaua pe vacă.
  • +7 (7 voturi)    
    Aici.. (Vineri, 14 aprilie 2017, 8:37)

    mircea_cjn [utilizator]

    ..ne-a dus votul fomistilor bugetari !

    Salvati-va fratilor care mai puteti, plecati in cele 4 zari si lasati-i pe bugetari sa tina ciuma rosie 100 de ani la guvernare.

    Primul lucru care va trebui facut cand nu va mai conduce PSD este reducerea personalului bugetar cu 50%. Sa reducem cat putem SURSA răului.
  • +7 (7 voturi)    
    AHA (Vineri, 14 aprilie 2017, 8:43)

    ardeleanu_ion123 [utilizator]

    dati voi legea asta, NELEGIUITILOR, si o sa ma gasiti in strada...

    NU MAI AVETI DE UNDE FURA??? munciti, nemernicilor... cat la suta din prejudiciile DOVEDITE in instante ati recuperat?!?!?

    pe cine credeti ca mai fraieriti???

    inca o chestie: cand mi-l aleg eu, si il platesc eu, se numeste consultant fiscal! cand mi-l impune statul, se numeste ZBIR. io la mine in ograda nu las pe nimeni, daca nu vreau eu, decat cu MANDAT JUDECATORESC!

    ca io la mine in ograda, am asa: 1 cazma (ascutita), 1 toporisca *( ascutita), 1 sacure ( in asta te poti barberi, ca o folosesc rar si o ascut des). no, impozitati-le...a, si am un caine f.f.f. batran saracu', e damblagit, de-abia umbla, da' il tzin, ca mi-e drag sufletului... ca are mai mult suflet ca voi, ticalosi tradatori ce sunteti!

    noa... ca daca noi ardelenii am rezistat 1000 de ani sub talpa ungurilor si a austriecilor, psd e parfum.

    da' de s-o trezi o data Romania noastra...

    PS: cu Domeniile Gojdu, lasate cu limba de moarte Romaniei si romanilor, ce-ati facut ma , pradatorilor...
  • +6 (6 voturi)    
    Sa faca cineva ceva (Vineri, 14 aprilie 2017, 8:59)

    BibiAfricanul [utilizator]

    si sa o opreasca pe nebuna asta sa aiureze pe nervii si pe banii nostril!!!!!
    Avem cea mai toxica combinatie de prostie, incultura si aroganta.
    O sa faca praf tot ce s-a construit, cu chiu, cu vai, in ultimii 20 de ani.
    • +2 (2 voturi)    
      nu e nici o prostie la mijloc (Vineri, 14 aprilie 2017, 14:27)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui BibiAfricanul

      Nici o prostie. Povestera asta o sa tina fix cat e envoie sa inchida gura Comisiei Europene: "Uite cum ne gandim noi sa facem rost de banii de salarii!"

      Bun, anul viitor nu osa mearga (evident pentru tioata lumea, dar Comisia European nu poate sa faca pe mama Omida si sa spuna de pe acum ca nu o sa mearga, as ca o sa inghita galusca - oricum tot romanii o incaseaza, nu restul statelor member...). Ei, si? Anul viitor avem scuza ca ... "sintem la inceput, stiti, mai dati-ne un an si sa vedeti cati bani adunam la buget!"

      Evident nici anul urmator nu iese mare lucru.

      Dar vin alegerile si nu mai conteaza....
  • +3 (3 voturi)    
    cata nemernicie (Vineri, 14 aprilie 2017, 9:31)

    moka [utilizator]

    Cum adica???? Olgutzo, vei sa spui ca acum ANAF-ul are 35.000 de oameni la ghisee? Si vor fi transformati in consultanti fiscali?
    Nu mai minti in halul asta.

    Incredibil cata nemernicie....
    De fapt, cred ca toate astea sunt praf in ochi, ca sa fie material de rumegat in presa, in timp ce ei fac altceva.

    Pentru ca, matematic e ilogic si imposibil.
    Ca sa adaugi cheltuieli de, sa zicem, 500 mil euro la ANAF, ar trebui sa colectezi in plus cateva miliarde. Ma lasi...
    • +2 (2 voturi)    
      pai da (Vineri, 14 aprilie 2017, 14:28)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui moka

      Din moment ce se se uraraeste depunerea electronica a declaratiilor, numarul de functionari a scazut, nu a crescut. Si va mai scadea.
  • +4 (4 voturi)    
    Gospodarie! (Vineri, 14 aprilie 2017, 9:32)

    Snatch [anonim]

    Or vrea sa zica consultanti gospodaresti...deja exista consultanti fiscali, astia noi...numai fiscali nu or fi...si de ce nu ar putea fiecar persoana sa isi aleaga un contabil? Daca tot vor sa mearga pe modelul din vest...sau sa isi calculeze fiecare...daca se pricepe...
  • +2 (2 voturi)    
    maimaimai, (Vineri, 14 aprilie 2017, 9:52)

    iodixit [utilizator]

    cum inventeaza psd-ul apa calda!
  • +3 (3 voturi)    
    Cateva comentarii (Vineri, 14 aprilie 2017, 9:56)

    JohnnyBoy [utilizator]

    Ce obținem in viitor, după aplicare?

    o Vor fi aduși mai mulți români în clasa de mijloc (scad impozitele pentru cei cu salarii mai mici)

    Duamna recunoaste pe fata ca cea mai mare bariera intre saracie si clasa de mijloc sunt taxele si impozitele prea mari.

    o Se elimină ghișeele! Se elimină birocrația pentru cetățeni! (toate plățile fiscale și depunerile de declarații fiscale vor fi făcute de consultanții fiscali).

    Nu se elimina, ci doar se muta de la sediul ANAF la sediul consultantului fiscal.

    o Vor fi stimulate serviciile din sectorul privat – un sprijin major pentru antreprenorii care vor oferi servicii de educație, sănătate, asigurări de viață sau de bunuri, construcții etc.

    Sprijinul major pentru antreprenori este eliminarea birocratiei, nu cresterea ei.

    o Vor fi fiscalizate mai multe servicii din sectorul privat. Gospodăriile vor fi interesate să lucreze cu cei care eliberează facturi sau bonuri fiscale. Vor crește veniturile la bugetul de stat.

    La fel ca si acum, zugravul iti va da doua preturi: cu sau fara factura. Toti vor prefera fara factura pentru ca e logic sa platesti mai putini bani acum, decat sa platesti mai multi si sa astepti ulterior decontul de la stat.

    o Statul va obține venituri consistente din eliminarea economiei negre. Cu acești bani vor putea fi susținute în continuare creșterile de salarii, reducerile de taxe și crearea de locuri de muncă.

    Ain't gonna happen, din motivele expuse mai sus, singurele locuri de munca create vor fi pentru cei 35 000 consultanti fiscali.

    Birocratia multa este buna doar pentru birocrati si niciodata pentru cei care tre sa se descurce prin hatisurile ei.

    Ca sa nu fiu Gica contra:
    - sistem informatic
    - import lista tranzactii de la banci in urma platii cu cardul
    - calcul si deducere automata din impozit

    Ceea ce cred insa este ca tot acest circ este doar un pas intermediar necesar pentru reintroducerea impozitului progresiv.
    • +2 (2 voturi)    
      absurd (Vineri, 14 aprilie 2017, 14:43)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui JohnnyBoy

      Adaug clarificare Codului Fiscal. Pur si simplu clarificare prevederilor, corecatare exprimarilor funambulesti.

      Introducerea deductiilor personale pentru scopuri clare legate de interese majore (cum ar fi pentru energie alternativa si altele) .

      Introducerea voucherelor pentru educatie.

      ===

      De fapt, cea mai simpla treaba ar fi eliminarea statului din locurile unde nu are ce cauta si reducerea prezentei sale. Asa ara scadea cheltuielile statului si s-ar pune si bazele unei creseri economice sanatoase.

      Ori, prin masuri de tipul acestui impozit, nu facem decat sa crestem prezenta si rolul statului. E absurd.
  • +2 (2 voturi)    
    Cretinii si marirea birocratiei! (Vineri, 14 aprilie 2017, 10:17)

    EuSiCuMine [utilizator]

    Cica: "Se elimină ghișeele! Se elimină birocrația pentru cetățeni! (toate plățile fiscale și depunerile de declarații fiscale vor fi făcute de consultanții fiscali)"
    Pai idiotilor, marea parte a cetatenilor nu se ducea la ghisee pentru ca obtinea venituri numai din salarii/pensii si banii erau virati de catre platitorul venitului.
    Acum ne trimiteti pe toti pe la ghisee! Adica nu se elimina ci devin obligatorii.
  • +1 (1 vot)    
    N-am! :D (Vineri, 14 aprilie 2017, 10:46)

    skeptica [utilizator]

    https://www.youtube.com/watch?v=31kD1FMJ9bo
  • +3 (3 voturi)    
    :)) (Vineri, 14 aprilie 2017, 11:50)

    g01an [utilizator]

    Deci vor fi mai multi "consultanti" decat medici de familie in Romania.

    Siiiiigur ca da si cine ii plateste pe astia?
    • +2 (2 voturi)    
      :)) (Vineri, 14 aprilie 2017, 18:20)

      gigicel [utilizator] i-a raspuns lui g01an

      De ce nu? Sa fie 10.000.000 de bugetari. De cand se naste copilul sa i se dea un post de bugetar platit de privati si alti platitori de taxe la zi.
      In ritmul asta in rromanik vor trai doar bugetarii si asistatii social. Isi vor fura unii altora palariile.
  • +1 (1 vot)    
    Pregati-va de impozitul progresiv (Vineri, 14 aprilie 2017, 18:14)

    pixel9 [utilizator]

    1. Porumbelul este: "Impozitul pe venitul global calculat pe gospodarie se va plati o singura data pe an".
    2. Statul nu poate sa stea fara bani, lunar, din impozit pe salarii.

    Concluzia logica:
    Noile impozite (salariu + gospodarie): 16%+0% (<2000), 16%+10% (>2000), 16%+16% (>x).

    Ne asteapta vremuri interesante...
  • +3 (3 voturi)    
    Am o idee (Vineri, 14 aprilie 2017, 18:31)

    ipolitic [utilizator]

    Una constructiva.
    Nu e nevoie de 35.000 de consultanti fiscali pentru implementarea acestui sistem. Doctorii de familie pot prelua din mers aceasta sarcina, pentru 10.000 de RON in plus. Oricum, 80% din activitatea lor e completare de hartii, ce mai conteaza cateva in plus? La consultarea de baza (masurat puls, masurat tensiune) mai baga unul: masurat portofelul cu un subler. Marele avantaj a schemei e posibilitatea de ajutor medical imediat, cand pacientul afla cat impozit are de platit. Sunt convins ca aceasta idee geniala va fi preluata instantaneu de PSD si pusa in practica, inainte de a fi autosesizata de colegiul psihiatrilor.
  • +1 (1 vot)    
    Aberatia Olguta-PSD (Marţi, 18 aprilie 2017, 11:58)

    marr.io [utilizator]

    Toata porcaria asta cu "impozitul pe gospodarie" (oare cine s-a gandit la prostia asta?) si consultanti fiscali pentru a aplica acest acest impozit reprezinta o idiotenie venita de la niste minti care nu au habar de realitatile sociale, educative si informatice din tara asta. Cat de prost sa fii incat sa scoti enormitatea asta stiind ca tara nu ai cum sa implementezi asa ceva. Cat de vacă sa fii sa sustii asa ceva in gura mare stiind ca avem o populatie CARE VREA UN SISTEM DE IMPOZITARE SIMPLU, PREDICTIBIL SI MAI PUTIN IMPOVARATOR.
    Pun pariu cu oricine ca aceasta tampenie nu se va aplica niciodata... sau poate PSD vrea sa-si taie craca de sub picioare. Motive sunt multe:
    1) Chiar daca impozitul va fi un pic mai mic odata ce in schema apare si un consultant fiscal, totul va fi mai scump si cu o mare pierdere de timp. Si multi nervi;
    2) De unde vor aparea atatia consultanti fiscali pentru ca, daca sunt deja angajati la stat e conflict de interese?;
    3) Ce faci cu pensionarii cand stii ca majoritatea au o pensie de mizerie? Îi pui sa-si angajeze si consultant fiscal? Bă esti prost?
    4) Iar treaba asta cu deducerea la impozitate de ce nu se explica oamenilor simplu: SE DEDUC 100% DIN IMPOZIT SAU SE DEDUC DIN BAZA DE IMPOZITARE INAINTE DE A SE CALCULA IMPOZITUL? E O MARE DIFERENTA. Un exemplu, pentru cei 400 Euro/an dedusi din venituri nu platim 16%. Adica castigam 65 Euro/an si atat. Foarte multa lume intelege ca cei 400 Euro/an se deduc din cei 16% reprezentand impozitul pe venituri (salariu etc). Gresit. [info: https://razvanpascu.ro/2009/11/24/cat-trebuie-sa-economisim-pentru-o-pensie-buna/]
    5) De ce nu se face o lege pentru a limita accesul la ajutoare sociale? Sa beneficieze doar cei care intradevar merita. Sa vezi bani atunci + plus ca toti cei apti de munca vor fi nevoiti sa-si caute de lucru. De munca este dar daca au 10 gaini, 0,5 ha de pamant, un porc, o vaca si ceva bani ca asistat social de ce sa mai muncesti? Ce, esti prost?
    6) Capetel


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version