​VIDEO Cum curata muncitorii o cladire monument istoric de pe Calea Victoriei a doua zi dupa ce au spoit-o cu vopsea gri

de DT     HotNews.ro
Joi, 6 aprilie 2017, 11:51 Actualitate | Esenţial

Cladirea Rosenthal curatata cu detergent si spaclu
Foto: Hotnews
Un grup de muncitori spalau de zor joi dimineata in jurul orei 11 coloanele cladirii Rosenthal de pe Calea Victoriei, spoite cu o zi in urma cu vopsea gri. Unul din munictori sustine ca i-a trimis primarul Firea, la fel cum in urma cu o zi alti muncitori care au spoit coloanele sustineau ca fac lucrarile la solicitarea Primariei Capitalei. La primele ore ale diminetii, inainte de operatiunea de curatare, un grup de functionari din Primaria Capitalei si politisti au inspectat cladirea monument istoric.



Primaria Generala a Capitalei a anuntat, miercuri, intr-o precizare remisa HotNews.ro, ca varuirea celor doua cladiri de pe Calea Victoriei - blocul Rosenthal si fostul casino Victoria - este ilegala si constituie infractiune. PMB sustine ca primarul Gabriela Firea a solicitat Politiei Locale sa trimita de urgenta echipaje care sa cerceteze situatia.

"Varuirea celor doua cladiri este ilegala si constituie INFRACTIUNE! Primarul General, Gabriela Firea, a solicitat Politiei Locale sa trimita de urgenta echipaje in teren pentru a lua toate masurile in ceea ce priveste identificarea si sanctionarea celor care au executat ILEGAL aceste interventii asupra celor doua monumente istorice. Facem precizarea ca, in conformitate cu legislatia de specialitate in vigoare, orice interventie asupra cladirilor monument istoric din Capitala se poate realiza NUMAI cu autorizatie de construire emisa de PMB si aviz de la Ministerul Culturii", se arata in precizarea PMB remisa HotNews.ro.

Miercuri dimineata, o echipa de muncitori acopereau cu o vopsea gri coloanele "varuite" cu o zi inainte. Catre doi reporteri HotNews.ro, la momente diferite, muncitorii au precizat ca fac lucrarile la solicitarea Primariei.

Reamintim ca pe data de 8 martie, primarul Capitalei, Gabriela Firea, pleda pentru "curatenie de Pasti" in special pe Calea Victoriei, despre care spunea ca ar trebui sa fie pietonala in weekend: "Ne pregatim pentru ca in preajma sarbatorilor pascale Calea Victoriei sa devina cale pietonala. Ea va fi un exemplu de curatenie, de civilizatie. (...) Toate vitrinele trebuie sa fie bine amenajate, infrumusetate si sa arate asa cum ne place, atunci cand admiram in Europa caile pietonale. (...)

Este o solicitare din partea bucurestenilor sa fie si o cale pietonala in Capitala si consider ca cea mai potrivita este Calea Victoriei. Dar cum arata acum, nu ar fi potrivita pentru o cale pietonala, deoarece este murdara, neingrijita, neamenajata, cu spatii comerciale care au fost abandonate, care nu mai sunt inchiriate", a spus Firea.

HotNews.ro a descoperit joi o a patra cladire spoita. Calea Victoriei nr. 45, o cladire veche ce gazduieste un magazin cu obiecte bisericesti, este cea de-a patra cladirea spoita cu var in ultima saptamana. O parte a fatadei a fost vopsita in galben pal - a treia nuanta aparuta pe Calea Victoriei, dupa rozul de la fostul Casino Victoria si gri-ul sobolan cu care au fost spoite vechiul bloc Rosenthal si imobilul de la intersectia Str. Franceza cu Calea Victoriei.
UPDATE Cum arata monumentul istoric dupa interventia "in forta" a echipei de curatare



Citeste mai multe despre   






















27772 vizualizari

  • +23 (23 voturi)    
    ba', sunteti prosti (Joi, 6 aprilie 2017, 12:03)

    14q [utilizator]

    sau nebuni !?
    • +15 (15 voturi)    
      Mai grav e demolarea monumentelor (Joi, 6 aprilie 2017, 12:39)

      Zimbru [utilizator] i-a raspuns lui 14q

      Primaria capitalei a aprobat demolarea construcţiei monument istoric de pe strada Doctor Lister nr.41, caz semnalat de OAR Bucureşti atât Inspectoratului de Stat în Construcţii cât şi cât şi Serviciului de Protejare a Patrimoniului Cultural Naţional, prin scrisori rămase până astăzi fără răspuns.

      Aceasta spoiala este doar partea vizibila a iceberg-ului, problemele cele mai grave sunt demolarea sistematica a monumentelor istorice din Bucuresti, si ne consolidarea cladirilor cu risc seismic care pun in pericol viata Bucurestenilor.
      • +10 (10 voturi)    
        Mai grav e delapidarea dubla a banului public (Joi, 6 aprilie 2017, 13:29)

        SorinelCatelFidel [utilizator] i-a raspuns lui Zimbru

        Pentru că probabil vopsirea și curățarea de acolo a fost plătită.
    • +26 (28 voturi)    
      Mă, ei nu sunt nici prosti si nici nebuni (Joi, 6 aprilie 2017, 12:44)

      Mustata lui Dragnea [anonim] i-a raspuns lui 14q

      prosti sunt cei care ii aleg.
      Mahalagioaica s-a crezut pe ulita in Voluntari si a dat ordin să să văruiasca tot, copaci, stâlpi, garduri si pietrele de pe marginea ulitei. Ca la tara.
      Numai că niste imbecili au pus-o primar peste capitala României.
      • -10 (12 voturi)    
        @ DT, HN & Co. (Joi, 6 aprilie 2017, 12:52)

        boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui Mustata lui Dragnea

        Dragi concetateni,

        In primul rand abordarea voastra este putin subiectiva.... ii asociati pe bietii oameni cu Firea. Ei respecta un ordin, pentru care, poate nu au habar de toate consecintele sau detaliile.

        Dan Tapalaga putea sa abordeze altfel acei oameni, canu ei s-au trezit de dimineata si au zis hai sa ne batem joc de o cladire acum... ar zbura din meseria aia prost platita daca nu ar respecta ordinele.

        La altii se intampla mai grav (a se vedea cazul MAI cu politistul mort din cauza ordinelor sefului Oprea)

        Daca tot te-ai oprit stimate domn sa vorbesti cu acei oameni, de ce nu le-ai explicat ca ce fac nu este bine, de ce nu ai cerut detalii despre seful lor direct, sa iti folosesti influenta si notorietatea in a ii contacta si a rezolva lucurile in mod normal?
      • +3 (3 voturi)    
        absentii, (Joi, 6 aprilie 2017, 13:49)

        14q [utilizator] i-a raspuns lui Mustata lui Dragnea

        cum sunt ?! )))
    • -11 (23 voturi)    
      care e legatura? (Joi, 6 aprilie 2017, 12:56)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui 14q

      acolo este o infectie...la blocul Rosenthal ma refer (calea Victoriei 22)....sunt vreo 25 mp la parterul cladirii, unde oamenii si cainii isi fac nevoile laolalta...te izbeste un miros de urina si fecale cum treci pe acolo, e o imputiciune, te iei cu mainile de nas (eu trecand zilnic).
      Nici un primar nu a facut ceva sa igienizeze zona...nici macar mult iubitul vostru Basescu...peste mizerie s-a pus alta mizerie, si tot asa, ca locul este un WC public cu intrare gratuita.
      Foarte bine ca cineva, in sfarsit, reuseste sa igienizeze zona, dupa 18 ani de imputiciune absoluta (de 18 ani trec eu pe acolo, dar sunt convins ca mizeria e mai de demult).
      Asa ca primarita Firea are o mare bila alba de la mine daca igienizeaza locul...nu sunt de acord cu alte actiuni ale ei, dar aici ii dau nota 10plus (cu conditia sa duca igienizarea pana la capat).
      • +4 (18 voturi)    
        esti dus ? (Joi, 6 aprilie 2017, 13:15)

        Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Ce legatura are varuitul cu igienizarea ?
        Tu cand te speli acasa in baie, tu te varuiesti intai si apoi te vopsesti ???
        • -1 (13 voturi)    
          si tu ce esti? (Joi, 6 aprilie 2017, 14:18)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

          Ai sarit ca ars cand am spus ca nici macar Basescu nu s-a sinchisit sa curete si sa igienizeze zona sau cand am spus ca primarita merita un mare plus daca curata locul?
          Am trecut pe acolo si astazi, si mi s-a parut ca igienizau peretii si ca se pregateau de o mare curatenie, nu ca dadeau doar o spoiala.
          Una e ce scrie presa, alta e ce se intampla in realitate. Asa a manipulat si Antena 3 in legatura cu protestele din ianuarie...in piata Victoriei erau 100 000, la Cotroceni erau 500 (ca treceam pe langa ei) si la antena 3 ii aratau ca sunt la egalitate.
          Dar mai trec si maine dimineata, si diseara, sa vad rezultatul.
          Nu mai puneti botul la tot ce scrie presa, nu totul e real.
          • +2 (4 voturi)    
            citeste intai bancherule (Joi, 6 aprilie 2017, 15:04)

            mano74 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            madam firea spune ca sunt ilegale si sut trimisi oameni sa curete spoiala, dar tie ti se parea deja ca se pregateau de marea curatenie!!! este retard, scuza-ma! de ce nu ar fi spus asta de la bun inceput atunci?! sa ne faca o surpriza probabil...ca iepurasii aia de plastic, care iti plac probabil la nebunie!!!
            • -1 (1 vot)    
              controleaza-ti limbajul! (Joi, 6 aprilie 2017, 17:09)

              bancher [utilizator] i-a raspuns lui mano74

              nu te-a facut nimeni retard, nici pe tine, si nici pe altii.
              Ai trecut tu pe acolo sa vezi ce faceau muncitorii de dimineata? Dupa cum se apucasera de lucru, pareau ca sunt la marea curatenie.
      • +12 (18 voturi)    
        ? (Joi, 6 aprilie 2017, 13:16)

        Lol Lolovici [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Ce legatura are o spoiala cu vopsea cu igienizarea? Nu pare sa fi mers nimeni sa curete zona orizontala. Si vopseaua peste jeg nu igienizeaza nimic. Plus ca pare facuta la misto oricum, nu ceva gandit.
      • -1 (13 voturi)    
        ))) (Joi, 6 aprilie 2017, 14:00)

        14q [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Adica, peste o cacariseala generala vine Pandelemoanca si asterne o spoiala monumentala si tu esti satisfacut olfactiv
        Bravo ba’, banchelule mintal! ))))
      • -4 (8 voturi)    
        pentru ca.... (Joi, 6 aprilie 2017, 14:26)

        boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        lipseste in primul rand iluminatul

        si cum de fix in fata POLITIEI crezi ca s-ar urina toti ?

        subscriu la ce au zis altii ca nu are de a face igienizarea cu mentinerea si zugravirea
  • +10 (10 voturi)    
    Cati? (Joi, 6 aprilie 2017, 12:06)

    luciannn [utilizator]

    Cati dintre voi au nevoie de lamuriri de la doamna de pe raion intr-un magazin de bricolaj, dar in acelasi timp stie cum trebuie sa fie igienizata Calea Victoriei?
  • +6 (10 voturi)    
    ce tare (Joi, 6 aprilie 2017, 12:13)

    zicsieu [utilizator]

    cand da articolul peste tine. daca nu ar fi fost vis-a-vis de voi ati mai fi vazut? in afara de astea 4 sigur mai sunt cateva. poate nu in centru dar sigur mai sunt (psd nu e prost doar pe alocuri ci in general) pe undeva. so draga HN stiu ca ne-am bașicat cu totii de aceasta injustitie social insa vin sa te intreb: poti sa cauti cati bani au fost alocati pt aceste cladiri in timp? ce utilitatea au avut? ce impact are neutilizarea lor? ce destinatii au in prezent? eu consider cladire o constructie/edificiu care este utila omului. stiu ca tinem la ele dar sunt cladiri nu bibelouri si ar fi timpul sa le punem la treaba: fiind centru, studiouri artisti, magazine, mai putin baruri.. poate teatre mai mici... cine stie.
  • +18 (18 voturi)    
    avanpremiera (Joi, 6 aprilie 2017, 12:18)

    nahir [utilizator]

    cam asa ceva ne asteapta de la cele nspe firme ale primaritei generale.
    nu stie stanga ce face dreapta, da' cu amandoua pac la razboiu.
    multumesc inca o data nesimtirii celor carora le-a fost lene sa-si miste fundul la alegeri.
  • +13 (13 voturi)    
    ... (Joi, 6 aprilie 2017, 12:19)

    a.nonim [utilizator]

    N-ar strica sa faca acelasi lucru si cu zidurile Universitatii de Arhitectura, care au acelasi miros (desi tinand cont de degradarea continuua a arhitecturii romanesti, nu e clar daca nu cumva mirosul vine din interior).
    Oricum felicitari echipei HotNews pentru seria de articole care au sarnit o reactie extrem de puternica, stirea fiind preluata de toate televiziunile. Sa speram ca e doar un inceput de revolta impotriva nepasarii si a kitsch-ului care ne asalteaza din toate partile.
  • +22 (22 voturi)    
    hahahahaha (Joi, 6 aprilie 2017, 12:22)

    ouyang [utilizator]

    cel mai prost primar din toate timpurile. PR si nimic, zero, nada, zilch.
  • +25 (25 voturi)    
    CE IMBECILI! (Joi, 6 aprilie 2017, 12:33)

    schroedinger [utilizator]

    Le pot oferi solutii de curatare a grafittiu-ului de pe caldiri, daca sunt interesati!
    Ca adunatura de dobitoci avem la primarie!
    Asa tzatza, asa angajati!
    • +4 (4 voturi)    
      pai ofera-le (Joi, 6 aprilie 2017, 12:47)

      boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      ai nr de telefon si formular de petitii disponibile:

      http://pmb.ro/common/site_map.php?sbm_id=187
      • +3 (3 voturi)    
        MULTUMESC... (Joi, 6 aprilie 2017, 13:07)

        schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui boogiewoogie

        O sa-i informez, desi sincer, mi-e scarba de adunatura din primarie.
        Le-am oferit sistemul antiseismic de la Arcul de Triumf (livrare in max. 2 luni) si au preferat sa astepte un an jumate!
        Acum daca o sa le ofer, probabil o sa organizeze o licitatie, etc., ceea ce nu ma intereseaza!
        O se vedem. Poate le bag la Hornbach.
      • +1 (1 vot)    
        interesant (Joi, 6 aprilie 2017, 13:38)

        muvis [utilizator] i-a raspuns lui boogiewoogie

        Am intrat de curiozitate pe adresa de mai sus si am descoperit ca sunt doua sectiuni "Formuleaza o petitie" care trimit catre pagini cu continut diferit.
        O fi intentionat? Nu de alta, dar sunt patita cu reclamatiile la primaria sectorului 3 la care nu raspunde nimeni.
  • -5 (5 voturi)    
    Rusine, Ceausescu ! (Joi, 6 aprilie 2017, 12:55)

    Toni_Romania [utilizator]

    ---
  • +3 (3 voturi)    
    lipsa de imaginatie (Joi, 6 aprilie 2017, 13:29)

    Pac-pac [utilizator]

    Ce oameni...Faceau un concurs de grafitti cu 10 premii constand in tricouri, sepci si guma de mestecat si iti aduceau baietii din Berceni si Colentina cladirea la starea initiala in max. 6 ore!
    Dar unde nu-i minte, vai de picioare.
  • +2 (2 voturi)    
    fantastic! (Joi, 6 aprilie 2017, 13:29)

    codo [utilizator]

    Domnule Tapalaga, dar politie mai exista in tara asta? Stiti, omuletii aia in albastru care sanctioneaza faradelegi, mai ales flagrante oferite pe tava...
  • +1 (9 voturi)    
    Si Ceausescu (Joi, 6 aprilie 2017, 13:49)

    skanda7 [utilizator]

    Si Ceausescu era obsedat sa darame/desfigureze cladiri istorice. Acelasi partid alta tovarasa.
  • +5 (5 voturi)    
    Curatarea pietrei se face prin SABLARE ! (Joi, 6 aprilie 2017, 14:20)

    Ahha [utilizator]

    Astia-s toti cretini in primaria aia? N-au auzit pana acum de solutii de curatare, asa cum asta iarna inca nu auzisera ca exista masini de topit zapada.?
  • -2 (2 voturi)    
    BRAVO HN! (Joi, 6 aprilie 2017, 14:20)

    ..13 [utilizator]

    Asa - cu camera/ochii pe ei!

    Nu va lasati!
    Sa plece mafiotii astia!
  • +3 (3 voturi)    
    O fi zis Tolo ca-s iradiate sau Guran de cutremur (Joi, 6 aprilie 2017, 14:45)

    Miky60 [utilizator]

    De s-au grabit astia sa le vopseasca :))
    Oricum, ar trebui urmariti si cei care vandalizeaza aceste cladiri abandonate (nu le-am spune chiar monumente istorice, e mult prea mult, merge ca titlu de tabloid, dar nu au valoare de monument istoric) nu doar cei care le vopsesc
  • +6 (6 voturi)    
    D-le Tapalaga cine a dat ordinul de vopsire (Joi, 6 aprilie 2017, 15:25)

    mnicku [utilizator]

    e un/o IDIOT/IDIOATA si-un dobitoc cel putin si imi sustin afimatia.

    Acei stilpi trebuiau curatati de mizerie cu jet de apa si eventual ceva solventi de grafitti si atit ..... Acuma e si mai rau . Daca-si inchipuie ca spala vopseaua cu apa insemna ca au trecut prin scoala degeaba .

    Am vazut o curatenie la o cladire veche in Cehia si rezultatul a fost unul f bun.

    Eu i-as vopsi pe cei responsabili de prostia asta cu gri pe fata si pe maini sa-i vada lumea.
  • 0 (2 voturi)    
    Au facut si ei ceva si... (Joi, 6 aprilie 2017, 17:10)

    SebastianRadu [anonim]

    atata tam tam pentru nimic. Sunt alte lucruri importante in tara asta...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri