Franta si Germania sustin o Europa cu mai multe viteze

de Red. Stiri     HotNews.ro
Joi, 2 martie 2017, 12:39 Actualitate | Esenţial

Uniunea Europeana
Foto: AGERPRES
Ministrii de Externe din Franta si Germania au semnalat intr-o declaratie comuna ca sustin ideea unei Europe cu mai multe viteze, o UE care sa ia in calcul "diferitele niveluri de ambitie" ale statelor membre. Reprezentantii motorului franco-german al UE atrag atentia in scrisoarea lor comuna ca UE e fondata pe valori comune si pe statul de drept.
Jean-Marc Ayrault si Sigmar Gabriel vin astfel in sustinerea unuia dintre cele cinci scenarii de lucru privind viitorul UE prezentate ieri de Jean Claude Juncker, presedintele Comisiei Europene.

O Europa cu mai multe viteze este un scenariu care circula in cancelariile europene de mai multi ani, dar a prins contur odata cu votul pentru Brexit al cetatenilor din Marea Britanie. Astfel, in incercarea de a defini liniile de dezvoltare pentru UE fara Marea Britanie, liderii europeni sondeaza terenul si pentru aplicarea scenariului pentru Europa cu mai multe viteze.

Principala linie de demarcatie intr-o Europa cu doua viteze ar fi intre Grupul de la Visegrad (Ungaria, Polonia, Cehia si Slovacia) si restul statelor membre, cu statele est-europene opuse unei integrari mai profunde, adepte ale unei recastigari a suveranitatii cedate partial catre Bruxelles. Anul trecut, Romania si-a anuntat intentia de a ramane alaturi de nucleul dur al UE prin vocea presedintelui Klaus Iohannis si a premierului de atunci, Dacian Ciolos. Actualul premier, Sorin Grindeanu, a anuntat in intalniri cu oficiali europeni (Donald Tusk si Jean Claude Juncker la Bruxelles, premierul maltez Joseph Muscat la Bucuresti) ca Romania sustine acelasi punct de vedere, al unei "Uniuni consolidate, bazată pe coeziune, solidaritate și în spiritul valorilor fundamentale".

Primul test pentru coeziunea liderilor europeni va fi la Summit-ul de la Roma, din 25 martie, cand va fi celebrat tratatul fondator al Comunitatii Europene, de la a carui semnare au trecut 60 de ani. La finalul Consiliului European va fi semnata o declaratie comuna a celor 27 de sefi de stat si de guvern (Marea Britanie nu e invitata), in care ar putea aparea primele indicii despre viitoarea orientare a Uniunii Europene.

Comunicatul integral al lui Jean-Marc Ayrault si Sigmar Gabriel (lb. franceza, sursa):

=Communiqué conjoint de Jean-Marc Ayrault, Ministre des Affaires étrangères et du Développement et de Sigmar Gabriel, Ministre des Affaires étrangères de la République fédérale d’Allemagne=

"Les ministres des Affaires étrangères de France et d’Allemagne saluent le livre blanc sur l’avenir de l’Union européenne présenté ce jour par le président de la Commission européenne, Jean-Claude Juncker.

La vision de la Commission européenne, dans le prolongement du discours du président Juncker sur l’« état de l’Union européenne » prononcé le 14 septembre 2016, est une contribution importante et précieuse à la discussion plus large sur l’avenir de l’Europe, son projet et son fonctionnement dans la perspective du 60ème anniversaire des traités de Rome le 25 mars. Elle fait directement écho à la dynamique enclenchée depuis Bratislava et poursuivie à La Valette visant à atteindre des résultats clairs et concrets pour le bénéfice des citoyens européens.

Alors que l’Union européenne doit faire face à des menaces inédites, l’Allemagne et la France partagent la même conviction : notre meilleure protection et notre meilleur atout pour l’avenir, c’est une Union européenne plus forte.

Nous devons continuer à donner la priorité à la construction de réponses aux principaux défis d’aujourd’hui : renforcer le rôle de l’UE en tant qu’acteur de politique étrangère dans son voisinage et à l’échelle mondiale ; assurer la sécurité de nos concitoyens face à l’aggravation des menaces externes et internes, y compris grâce à la politique européenne de défense ; mettre en place un cadre stable et de coopération pour traiter la question des migrations et des flux de réfugiés ; stimuler l’économie européenne en favorisant la convergence de nos économies et l’investissement européen, en renforçant l’économie sociale de marché européenne pour une croissance durable et créatrice d’emplois et en progressant vers l’achèvement de l’Union monétaire européenne.

Pour répondre aux immenses défis auxquels l’Europe est confrontée, nous avons la conviction que nous ne devons pas revenir sur notre ambition : l’Union européenne est beaucoup plus qu’un marché unique. Elle est fondée sur des valeurs communes, la solidarité et l’état de droit. Nous avons conscience que les défis actuels exigent une Union européenne plus efficace. Cette conviction commune nous confère une responsabilité historique pour améliorer sans cesse le fonctionnement de notre Union et préserver nos valeurs et principes communs. Les propositions de la Commission pour favoriser de nouvelles façons d’agir plus efficacement seront très utiles dans cette perspective. Sans remettre en cause ce que nous avons accompli, nous devons aussi trouver des moyens de mieux prendre en compte les différents niveaux d’ambition des Etats membres afin que l’Europe réponde mieux aux attentes de tous les citoyens européens.

Le sommet de Rome du 25 mars constituera une occasion unique de donner un nouvel élan à l’Union européenne afin de relever les défis à venir. L’Allemagne et la France sont profondément attachées à la réussite de ce processus"./.






















Jurnal din Israel​

​FOTOGALERIE Tel Aviv: plaje, muzici si trupuri

Greu sa gasesti in lume un oras care petrece mai mult, care se odihneste mai seren. Un New York pe Malul Mediteranei, un colt de Europa sofisticata in Orientul Mijlociu, o destinatie de plaja excelenta, un oras in care noptile de distractie se continua si dupa ce se crapa de ziua. Oameni pe longboard-uri colorate coboara spre faleza orasului, de multe ori purtand doar o pereche de pantaloni scurti. Esti in inima civilizatiei est-mediteraneene, cu hedonismul ei milenar, cu cultul inca pastrat al corpurilor frumoase, cu o senzualitate subtila, dar neascunsa.

23573 vizualizari

  • +18 (22 voturi)    
    la final.... (Joi, 2 martie 2017, 12:53)

    om simplu din multime [utilizator]

    La finalul Consiliului European va fi semnata o declaratie comuna a celor 27 de sefi de stat si de guvern (Marea Britanie nu e invitata), in care ar putea aparea primele indicii despre viitoarea orientare a Uniunii Europene.
    .......................................
    pai, sa vedem cate din 27 de semnaturi vor aparea pe actul final.
    • 0 (34 voturi)    
      E o prostie crasa! (Joi, 2 martie 2017, 13:15)

      valll [utilizator] i-a raspuns lui om simplu din multime

      Una care arata ce criza de conducatori inteligenti e in Europa! Decat sub conducerea unora care gandesc asa, mai bine lipsa.
      Consecinta va fi tarile de viteza a doua se vor uni, Europa se va scinda si nu e exclus ca Rusia sa profite si sa-si refaca fostul CAER
      Daca doar atat ii duce mintea!
      • +2 (16 voturi)    
        in tipicul spirit romanesc.. (Joi, 2 martie 2017, 14:49)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui valll

        ... tu vezi doar punctul taau de vedere...

        Europa occcidentala are niste valori pe care se bazeaza, de la cele economice la cele politice. Si in momentul de fata Ungaria, cu dictatura de facto a lui VOrban, Polonia, cu tenditele sale totalitare, Cehia la fel, Bulgaria si Romania cu coruptia generalizata, nu respecta nici pe departe criteriul politic. Si mai etaleaza si un nationalism de neam prost, de popor primitiv si incult, ori de cite oori UE le arata problemele. Si in conditiile astea, tarile care sponsoorizeaza UE s-au cam saturat sa pompeze bani in tari gen ungaria sau romania, ca sa imbogateasca citiva imbuibati sau sa sponsorizeze atitudini pro-rusia. Pin la urma fiecare tara poate sa aleaga daca vrea in UE-ul de viteza sau vrea sa balteasca la periferie. Bine cu de-a sila nu se poate face la infinit, si nici nu poti baga miliarde de euro anual in tari care te injura si nu-si respecta angajamentele.

        Si tare mi-e ca vom experimmenta pe propria piele eliberarea de sub jugul imperialismului UE care vrea sa ne faca piata de desfacere ieftina.
        • +4 (8 voturi)    
          Cred ca tu judeci dupa modelul romanesc (Joi, 2 martie 2017, 17:29)

          valll [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          pe care unii, destul de multi, incearca sa-l depaseasca. Acela de a ne dispretui pe noi insine, mult mai raspandit decat cu partinirea patriotarda pe care ne-o reprosezi.
          Da, suntem incapabili sa ne aparam de corupti, dar s-a inceput o lupta puternica cu coruptii si una cu lasitatea si indolenta care zac in noi.
          Iar ei ce fac? S-au plictisit, isi iau jucariile si se cara. Ne parasesc desi, ratiunea de a fi a UE era sa-i vindece pe cei bolnavi. Atitudinea lor arata ca nu sunt la inaltimea acelei grele misiuni.
          • +1 (3 voturi)    
            mda (Joi, 2 martie 2017, 19:30)

            Mowgli [utilizator] i-a raspuns lui valll

            ...corect, nu sunt la inaltimea acelei grele misiuni pentru ca misiunea dupa cum arata lucrurile, pare imposibila. Se cauta asadar alternative, ceea ce in esenta nu este un lucru rau, nefacand nimic UE va ajunge in cele din urma intrun colaps din care nu s-ar mai putea salva nimic. Cu siguranta se poate gasi un model functional mai bun care sa avantajeze toate statele interesate de valorile traditionale ale Europei si in acelasi timp sa o protejeze mai bine de atacurile, atat interne, din partea unor state membre care doresc sa ia o alta calea decat cea a democratiei, cat si provocarilor externe: Rusia, Imigratie, mai nou chiar SUA. Daca noul model se va axa pe valori si nu pe poli de putere, tarile mici vor continua sa se bucure de beneficii cat timp adera la aceste valori si mai putin cand nu le respecta, un pret corect s-ar putea spune. Din pacate singurul mesaj transmis de politicienii nostrii e ca nu suntem de acord cu nimic si ca vrem dragoste cu forta chiar daca lumea se prabuseste in jur. Cred ca trebuie sa ne maturizam si sa avem o abordare constructiva. Cu cat o vom face mai devreme cu atat vom avea o pozitie mai privilegiata.
          • +1 (1 vot)    
            eu judec obiectiv (Vineri, 3 martie 2017, 10:03)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui valll

            Daca te referi la parchet, DNA, ANI, CSM, ICCJ, da' ai dreptate. Daca te referi la Dragnea & CO, vezi fix opusul. Oare cum privesc occidentalii incercarea guvernului de a da o orodnanta care sa legalizeze hotia la miez de noapte? Da, a aratat foarte bine coalizarea institutiilor justitiei impotriva tilharilor, a ratat foarte bine reactia impresionanta a strazii, dar faptul ca aceiasi pirnaiasi sunt la butoane e oarecum descurajator.

            Iar ei, ooccidentalii, deocamdata trag un semnal de alarma. Arata pisica. Avertizeaza ca cine nu vrea sa respecte regulile instituite de ei nu poate face parte din clubul select. Iar pe bolnavi cum sa-i vindeci cind ei nu vor? Cum sa salvezi Romania de coruptie ccind poporul roman voteaza intr-o veselie toti pirnaiasii la conducere?
        • +1 (9 voturi)    
          Bogdan (Joi, 2 martie 2017, 19:58)

          brifcor [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          Nu stiu unde traiesti, dar de gândit, gândesti... bine si drept! Pai cum sa te mai sustina o organizatie de state bazata pe anumite valori, când tu, România, dupa 10 (ZECE) ani de la aderarea în UE nu gasesti 3-4 sute de oameni nepatati care sa intre în parlament si alegi tot borfasi.
          Iar borfasii care fac legea (si legile) în tara asta pe cine trimit la institutiile statului de drept ? Tot pe niste slugi corupte si lipsite de etica.
          Cum sa te mai sustina UE când tu pui presedinti de camere parlamentare doi penali dovediti, când avocatul "poporului" e doar al borfasilor, când CNA e o mascarada, când guvernul legifereaza cu dedicatie pe persoana fizica ?
          Nu v-ati întrebat de ce britanicii au parasit corabia ?
          Daca nu, va spun eu : s-au saturat sa mai cotizeze pentru baronii din Est !
          Si daca UE nu se reformeaza în sensul respectarii valorilor statului de drept si al tratatelor în vigoare, vor urma în curând alte "dezetari". Si atunci sa va vad - vajnici compatrioti dopati cu mândrie patriotarda - cum o sa va mai desfatati într-o "UE" din care vor fi plecat UK, Germania, Franta, Benelux, Scandinavia !
          • +1 (1 vot)    
            nu noi suntem cei direct vizati (Vineri, 3 martie 2017, 10:07)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui brifcor

            Noi inca stam bine. Uita-te la Ungaria, care de ceva ani buni a devenit aliat pe fata al rusiei. Uita-te la Polonia, cu incercarile ei de darimare a democratiei. Uita-te chiar la Bulgaria, cu populatie filo-rusa si corutie de 10 ori cit la noi.
            La noi tot ce trebuie facut e sa ea peste degete astora de la putere cind mai incearca sa modifice legile penale.
        • -4 (10 voturi)    
          Pe bune? (Joi, 2 martie 2017, 22:28)

          Lovercraft [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          Să mori tu că UE pompează bani în România? Io zic să te mai informezi cine pompează bani în cine
          • +2 (2 voturi)    
            depinde de unde te informezi (Vineri, 3 martie 2017, 10:10)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Lovercraft

            daca te uiti ddoar la televiziunile puscariasilor, UE e o pputere burghezo-mosiereasca care nu ne lasa sa ne dezvoltam. Lozinca asta merge perfect la anafabeetii lenesi care cauta vinovati pentru viata lor de rahat.

            Da' daca te dai pe gooogle, gasesti si cifre reale, dde ex aici: http://www.gandul.info/financiar/cati-bani-a-primit-romania-de-la-ue-din-2007-si-pana-in-prezent-16007988

            Daca e sa-i credem, avem un sold pozitiv de 26 mld eur
      • +1 (9 voturi)    
        intrebarea e (Joi, 2 martie 2017, 19:38)

        paranoid_android [utilizator] i-a raspuns lui valll

        oare noi meritam sa fim egalii statelor din vest?
    • +8 (18 voturi)    
      hm (Joi, 2 martie 2017, 15:24)

      federal [utilizator] i-a raspuns lui om simplu din multime

      dupa 10 ani de apartenenta la EU , s-au cam prins vecinii nostri de uniune (vestici) cam cum e cu tarile est-europene recent intrate in uniune( foste comuniste).

      ii cam tragem in jos, e normal sa se caute variante pentru progres.

      n-am intrat in EU decat cu numele ( noi romanii, la altii nu-mi dau cu parerea dar nu cred ca e foarte diferit) si cu ce am reusit sa iesim pe profit din ce am apucat sa atragem ca fonduri ( evident si alea cheltuite pe parcuri in camp, sali de sport in pustietate si alte asemenea exemple de bani scursi prin coruptie catre baroni,baroneti si alti proxeneti).

      cand :
      - MCV-ul va deveni istorie,
      - poporul nu va mai vota psd sau alte "anormalitati politice"
      - politicienii se vor maturiza
      - adoptam euro ca moneda si ne normalizam din punct de vedere fiscal
      - ne punem la punct cu administratia publica si o facem performanta
      - invatam sa atragem fonduri EU si le folosim in mod real la ceea ce ne trebuie

      se cheama ca am intrat cu adevarat in EU.

      Tare mi-e teama ca la cum ne miscam moare uniunea asa cum o stim si noi nu intram in normalitate.
    • 0 (0 voturi)    
      Europa (Joi, 9 martie 2017, 17:22)

      ValiFleancu [anonim] i-a raspuns lui om simplu din multime

      europa cu doua viteze a occidentalilor nu este altceva decat o gaselnita prin care se incearca sa se pastreze liberul schimb si libera circulatie intre tarile dezvoltate si marea britanie !!!

      avand in vedere ca marea britanie iese din europa doar din cauza emigrantilor est europeni, sefii occidentali au gasit solutia!!! construiesc o europa in doua viteze iar cei cu viteza mai mare isi vor aroga niste drepturi separate prin care sa poata sa pastreze liberul schimb si libera circulatie spre si dinspre marea britanie! se vede din elicopter!

      cum de exact inainte de brexit au ajuns ei la "europa cu doua viteze" si la politica de deschidere comerciala catre "restul lumii" (aka uk)? nu cumva merg pe logica: de ce sa rupem noi (cei puternici) relatiile intre noi (noi cu uk) din cauza (emigrantilor) unor state est europe, state care oricum ne trag in jos? nu mai bine ii lasam pe ei deoparte si ne facem noi un nucleu economic dur din care sa faca parte si uk, unde sa se poata face schimburi comerciale si unde sa se circule liber fara prostimea din est? (mai ales ca uk nu este deranjata de cetatenii europei de vest) practic ei vor sa faca pe placul britanicilor facand din europa de vest, o entitate separata din care sa faca parte si uk.
      normal ca toate astea se vor face in timp. la inceput vor incepe cu niste tratate comerciale cu uk ca pana la urma sa se permita circulatia libera cetatenilor acestor state. bag mana in foc daca nu va fi asa!
  • +38 (50 voturi)    
    poate fi inceputul scoaterii Romaniei din UE (Joi, 2 martie 2017, 13:04)

    Gryphus [utilizator]

    PSD si ALDE urmaresc scoaterea Romaniei din UE dar inca nu sunt siguri daca au suportul public necesar asa ca momentan lucreaza la proprganda: 'afara cu strainii din tara, sa nu mai luam lectii de la altii', etc

    Tariceanu a laudat BREXIT si s-a devoal;at casustinator al scoaterii Romaniei din UE.
    • +26 (32 voturi)    
      E România in UE? (Joi, 2 martie 2017, 13:25)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      Sau e doar pe hârtie și intrata pe usa din dos? O tara cu un parlament de hoti si complici, cu o Justitie care ii apara pe hoti si o populatie care voteaza hoti si corupti. cu un sistem de invatamint pe butuci, nu merita sa fie in UE. Cca 4 milioane au emigrat scuipand in urma lor cu scârba. Romania e stat mafioto-securist jefuit zi de zi de Ciuma care si-a anexatt ara si a distrus tot.
      • +18 (22 voturi)    
        Dumneata esti poate dintre cei plecati (Joi, 2 martie 2017, 14:16)

        v_sile [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

        Noi, cei ramasi, nu ne prea permite luxul sa gandim asa, adica de genul "o tara corupta ca Romania nu are ce cauta in UE"

        Influenta UE asupra noastra e enorma, ne vom schimba mult mai repede in UE decat in afara ei. Pentru cei ramasi, nu e loc de intors. Fara ancorele vest-europene si nord-atlantice o sa ne cam ducem dracului, ca tara.

        Adica o sa ajungem cu mult mai rau decat suntem acum. Totdeuna se poate mai rau, zice optimistul.
    • +12 (14 voturi)    
      Daca Romania va incapea total pe mainile (Joi, 2 martie 2017, 16:53)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      pesedistilor s-ar putea ca UE sa propuna si a sasea varianta : denumita "centura Europei", special pt Romania, in care Romania este situata pe ultimul cerc, pe "centura" adica, pt ca ce altceva sunt Dragnea, Tariceanu & co, decat "centuristii Europei ?

      PS. Sper ca penalilor astora sa li se infunde mai repede, spre binele Romaniei.
  • +7 (29 voturi)    
    UE (Joi, 2 martie 2017, 13:18)

    jidanul [utilizator]

    UE cu mai multe viteze ar dubla haosul si birocratizarea din aceasta uniune. UE trebuie sa reorganizeze si sa se restructureze, aplicand principii comune pt. fiecare tara. Trebuie un salar minim pe economia UE, exprimat procentual din PIB, trebuie un DAE unic pentru toate bancile din UE, trebuie un sistem fiscal unic aplicabil in toate tarile membre ale UE, trebuie un sistem unic de de administratie teritoriala pt. fiecare tara din UE, in concluzie, trebuie o baza comuna, o fundatie, in fiecare domeniu, care sa se aplice in fiecare tara din UE. De asemenea, trebuie ca fiecare tara membra a UE sa ajunga la un potential maxim, in fiecare domeniu si sa aiba finalitate, aplicabilitate si sa fie in viata fiecarui cetatean al UE. Modul de organizare a UE, din prezent este invechit, lipsit de viziune spre viitor, pagubos si discriminatoriu, adica e praf si varza.
    • 0 (16 voturi)    
      Ar fi timpul (Joi, 2 martie 2017, 13:43)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui jidanul

      Ar fi timpul ca Tariceanu si Melescanu sa initieze cerere de aderare a României la CSI.
    • +1 (3 voturi)    
      Poate faci o corectură. (Joi, 2 martie 2017, 14:18)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui jidanul

      Principii comune pentru fiecare țară!
    • +2 (2 voturi)    
      Sunt imposibile (Joi, 2 martie 2017, 14:58)

      alexpro [utilizator] i-a raspuns lui jidanul

      Multe dintre puncte, cel putin deocamdata.
    • +5 (5 voturi)    
      ti-am dat minus pentru tampenia cu salariul (Joi, 2 martie 2017, 17:29)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui jidanul

      minim bazat pe procent din PIB.
  • +3 (13 voturi)    
    Este util (Joi, 2 martie 2017, 13:26)

    UpNext [utilizator]

    si etic corect ca nucleul dur (Fr/De) sa propuna si sa stabileasca reguli, dupa Brexit si in valtoarea polemicilor privind existenta in perspectiva a UE. Si e normal ca sa propuna/impuna un "angrenaj", in care unele roti se invart mai repede, altele mai incet, dar toate contribuie, chiar inegal, la functionarea lui. Estul va mai ramane, in urmatorii 20 - 30 de ani, la periferia UE, putand insa contribui mult mai eficient la armonizarea relatiilor cu tarile din proximitatea imediata, mai ales Tr, si Ru,

    Romania isi poate juca inteligent locul si importanta sa in UE, inclusiv devenind mai prodent-flexibila fata de Ru. si putand fi astfel o interfata eficienta UE/Ru, in beneficiul propriu, cum a fost, pana in 1990, Austria in raport cu tarile socialiste, mai putin neutralitatea. Pentru ca, da, putem avea avantaje semnificativ mai mari (economice, sociale si chiar politice). Dar, un maaaare "dar", pentru aceasta avem realmente nevoie de o constructie si o clasa politica responsabila, competenta si intens motivata pentru interesul national. Ceea ce, stim cu totii, este (aproape) imposibil....
    • +4 (6 voturi)    
      Glumesti, sper. (Joi, 2 martie 2017, 15:27)

      Zimbru [utilizator] i-a raspuns lui UpNext

      Romania interfata intre UE si Rusia, ca pana in anii 90? Pai pana in anii 90 au fost un dezastru pentru Romania, la fel ca toate relatiile pe care le-am avut cu Rusia. Singura solutie pentru noi este relatia cu Europa si cu SUA, nu cu Rusia.
      • +1 (5 voturi)    
        dA (Joi, 2 martie 2017, 15:54)

        Babilou [utilizator] i-a raspuns lui Zimbru

        N-ai inteles, e vb de Austria, nu de Ro.
    • +1 (5 voturi)    
      pai am avut 10 ani (Joi, 2 martie 2017, 18:44)

      cladob [utilizator] i-a raspuns lui UpNext

      sa implementam MCV-ul si nici acum nu am reusit. Noi tot cu modificari la coduri penale, lipsa infrastructurii, coruptie, lipsa unei strategii reale de dezvoltare la nivelul intregii tari.. dragnea si pesede crede ca EU e o gasca care cu cateva vorbe de iuibire se unesc .. in UE statul de drept e lege, ori ce au facut pana acum domnii parlamentari din pesede, alde, pnl, udmr si altii ? au taiat frunza la caini ca vezi Doamne va merge asa la nesfarsit. Ba se mai si purtau fuduli pe la Bruxelle..

      Ei uite unde am ajuns .. S-a saturat UE de noi. Nu stiu de ce ne facem iluzii ca au nevoie de noi ca oameni, poate ca si consumatori da dar ca oameni cu demnitate e numai de partea noastra sa fim asa..

      slabut politicienilor ipocriti si incompetenti. Slabut.. uniti, tinandu-ne in brate nu ne va sterge neputinta. Numai o autocritica reala, o recunoastere reala a greselilor pe care zilnic le facem de la primar de sat la primar de capitala, de la prefect la parlamentar si samd .. numai atunci vom putea incepe ceva nou, durabil. Dar nu cred ca va fi asa ceva posibil..

      Tara nu e o intalnire la mici si bere.. Tara e un buchet de valori la care sa tinem cu sfintenie, care sa ne dea energie pentru a o sustine si a fi un exemplu pt altii si pt generatiile viitoare..
  • -35 (39 voturi)    
    e cazul sa iesim din UE (Joi, 2 martie 2017, 13:35)

    xanti [utilizator]

    Acum este momentul sa iesim din UE.
    Tariceanu si Dragnea cu toate consecintele trebuie sa suspende Preseintele si sa declanseze REVOLUTIA.
    Nu mai au ce sa ne faca oricum suntem la periferia europei.
    • +16 (20 voturi)    
      ESTI VAI DE CAPU' TAU! (Joi, 2 martie 2017, 14:00)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Du-te nene in rusia si lasa-ne dreaqului in pace!
      Si-asa toata ziua numai tampenii postezi!
    • 0 (8 voturi)    
      revolutia ?! (Joi, 2 martie 2017, 14:10)

      cladob [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      iesirea din EU nu e asa usor. trebuie schimbata constitutia. Si iarasi aceeasi politica de doi bani specific psd, alde, fsn... ce punem in loc ?? ce strategie de dezvoltare ? la resursele pe care le are Romania am fi putut sa fim inaintea multor state din EU.. ce punem in loc ca sa ne dezvoltam ?
    • +12 (16 voturi)    
      Pai hai..... (Joi, 2 martie 2017, 14:37)

      predator [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      du-te inainte in Siberia si asteata-ne.........
    • +5 (7 voturi)    
      esti liber sa pleci (Joi, 2 martie 2017, 14:41)

      Europiu [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Si matale, si mazetele, si demagogugistii: Romania este membra UE, asigura libera circulatie a cetatenilor sai, asa ca zau nu inteleg ce e asa de complicat. Nu va place in EU? Faceti-va bagajele si luati-o catre est. Moldova, Ucraina, sunt la doi pasi. Hai, valea! Si mucles!
  • -16 (26 voturi)    
    gata, s-a terminat... (Joi, 2 martie 2017, 13:38)

    demaGOGU [utilizator]

    ...doar naivii au crezut ca Juncker a ciripit fara sa se coordoneze ex-ante cu greucenii!
    • +2 (2 voturi)    
      ce sa se termine ? (Joi, 2 martie 2017, 14:56)

      cladob [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      meciul de fotbal ?
  • +13 (17 voturi)    
    Un pic cam trasa de par... (Joi, 2 martie 2017, 13:41)

    Al_de_sus_Et_III [utilizator]

    ...concluzia Hotnews. Sa nu ne pripim si sa aruncam in piata stiri alarmante.
    • +3 (7 voturi)    
      Am citit varianta in Franceza (Joi, 2 martie 2017, 15:29)

      Zimbru [utilizator] i-a raspuns lui Al_de_sus_Et_III

      Si nu este deloc clar ca Franta si Germania isi doresc o Europa cu doua viteze. In orice caz Germania nu ar avea niciun interes, Europa de Est este esentiala pentru Germania.
      • -1 (1 vot)    
        vai ce noroc (Joi, 2 martie 2017, 18:46)

        cladob [utilizator] i-a raspuns lui Zimbru

        mergem inainte ca si pana acum.. coruptie, smecherii, cumetrii, partid unic condus central, guvern marioneta, democratie minima cu parlament votat cu 39%,.. da au nevoie de noi..

        e ca o femei de servici de pe scara blocului, amarata care primeste si ea ce-i da vecinul de la etajul 4..

        Da se poate trai isi asa .. asta e Romania..
    • 0 (0 voturi)    
      corect (Vineri, 3 martie 2017, 9:28)

      un.om [utilizator] i-a raspuns lui Al_de_sus_Et_III

      Si pana acum Europa a avut practic mai multe viteze. Vezi tarile euro versus tarile non-euro.

      Acum se va oficializa: vrei euro sau nu - fiecare tara va decide. Vrei armata comuna sau nu - fiecare tara va decide. Nimeni nu mai blocheaza pe ceilalti.Etc

      Cat timp aderarea la diverse viteze depinde DOAR de tara respectiva nu vad nicio problema.
  • +8 (12 voturi)    
    Depinde (Joi, 2 martie 2017, 13:47)

    Andradda [utilizator]

    Ce inseamna , concret, notiunea asta cu mai multe viteze?
    Practic este cat se poate de clar ca daca pui un Mercedes sau un Audi sa tracteze o Dacie 1300, viteza Daciei va creste dar a Mercedesului va scadea. Cam asta se intampla si in plan economic la ora asta in UE.
    Sa pretinzi unor tari ca Romania si Bulgaria sa tina pasul, in toate domeniile, cu tari ca Germania, Franta, Italia sau Olanda este ceva imposibil de realizat in doar 10 ani.
    Poate ca n-ar strica daca tarile ramase mai in urma ar beneficia totusi de anumite concesii legitime din partea "motorului" UE.
    O multime de legi care pot fi aplicate fara probleme in Germania, Franta sau Olanda sunt destul de problematice in alte state. Daca ne gandim numai la nivelul de trai, la pretul pt energie, gaz, combustibil, s-a incercat o aliniere fortata a tuturor statelor UE la acelasi standard, insa, fara sa se tina cont ca veniturile unui roman sau bulgar sunt chiar si de 5-6 ori mai mici decat cele ale unui cetatean german sau francez. De tari ca Olanda sau Luxemburg nici nu mai vorbesc.
    Pana la urma, o sa o scoata ei la capat, intr-un fel sau altul.
    • -3 (19 voturi)    
      concret, inseamna cetateni de cat. I si de cat. II (Joi, 2 martie 2017, 14:15)

      demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui Andradda

      ..in clar drepturi&obligatii differentiate ptr nucleul dur vs. cordonul periferic.

      un singur ex: cetatenii din periferie nu vor mai avea drept automat de lucru in centru, acesta rezervandu-si optiunea de a selecta, pe spranceana! dupa modelul US, Canada, Australia, mai nou UK, lucratorii.

      pot elabora in continuare daca sunteti interesat/interesata dar ideea ar trebui sa fie clara.
      • +2 (2 voturi)    
        Habar n-ai ce vorbesti (Joi, 2 martie 2017, 21:47)

        Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

        Cand te referi la Usa, Canada si Australia.
        • -2 (2 voturi)    
          tovarashe... (Vineri, 3 martie 2017, 4:50)

          demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

          ...studiaza criteriile ptr visa de lucru US, Australia si Canada.
      • +2 (2 voturi)    
        Trebuie sa ne uitam la noi insine (Vineri, 3 martie 2017, 1:51)

        CristianG [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

        si sa ne facem treaba cat de bine putem, fiecre.
        este singurul mod in care ne putem creste viteza. Nu asteptand "sa ne dee".
  • -3 (19 voturi)    
    Transformarea Estului... (Joi, 2 martie 2017, 14:00)

    Radius [utilizator]

    .. in colonii de facto: sursa de materii prime si mana de lucru ieftina, piata de desfacere si monopoluri pentru extractia profiturilor din toate sectoarele economice profitabile. Poate si carne de tun pentru linia intai... s-a mai vazut in istorie.

    Sa nu creada cineva ca odata impus / acceptat regimul de cetateni de mana a doua, vom fi tratati cu vreun fel de consideratie. Se poate vedea in istorie rezultatul.

    Vechile reflexe imperiale nu dispar prea usor.
    • +4 (10 voturi)    
      Si totusi... (Joi, 2 martie 2017, 14:58)

      Andradda [utilizator] i-a raspuns lui Radius

      Daca vorbim de UE ca despre o firma cu capital comun, nu ai cum sa nu faci diferentieri.
      Daca in firma respectiva Germania baga 10 miliarde de euro iar Romania doar 10 milioane, este absurd , ca roman, sa ai pretentia de egalitate cu Germania la castig. Mai ales cand Romania face dovada constanta ca, in loc sa investeasca in proiectul comun, politicienii de pe Dambovita fura tot ce se poate fura si calca in picioare orice angajament fata de restul UE.
      Sa nu fim ipocriti.
      Romania, nici ca nivel de trai, nici ca mentalitate si nici dpdv al calitatii politicienilor nu poate fi pusa pe picor de egalitate cu tarile care formeaza la ora asta "motorul Europei".
      Poate peste vreo 50 de ani situatia va fi alta, dar astazi, este asa cum este si n-are rost sa facem pe victimele, doar pt ca asa a hotarat baronul puscarias Dragnea..
    • +5 (9 voturi)    
      germania, franta, anglia, olanda (Joi, 2 martie 2017, 15:15)

      cladob [utilizator] i-a raspuns lui Radius

      sunt tari civilizate. Au si ele bubele lor, dar astia nu glumesc cand vine vorba de economie, stat de drept, lupta anticoruptie.

      Noi ce vrem ? sa ne fie bine, salariul frumos, munca putina, relatii, strategie zero.. Chiar nu se simte mlastina in care NOI romanii traim ? in care NOI romanii ne suportam ?

      In primul rand daca avem o problema trebuie sa ne uitam cu foarte mare obiectivitate la NOI insine, sa cautam solutii si sale APLICAM.

      Aratatul cu degetul la altii, chiar daca au dreptate, nu ne aduce nimic! Nu exista pe planeta asta o tara, o uniune, sau orice altceva care sa ne admire si sa fie asa de puternica incat sa ne ia apararea sau sa ne ajute la nesfarsit!

      vestul poate a profitat, dar a facut-o fiindca NOI i-am lasat, fiindca NOI nu am fost capabili sa negociem, fiindca NOI nu am folosit avantajele pe care le-am avut sau inca le avem, fiindca NOI societatea civila nu suntem sufient de maturi sa ne dam seama de un lucru foarte simplu, fundamental democratiei si anume ca ORICE functionar public, orice om care e platit de la stat, de la casier, pana la presedinte, guvern, presedinti, judectaori, e in primul rand pentru A SERVI cetateanul de rand! nu invers! nu cetateanul trebuie sa taca si sa fie ignorat, alungat, batjocorit de catre functionarul public de catre stat.. Asa trebuie sa fie intr-o democratie

      Trebuie sa ne definim niste valori de care sa tinem cu sfintenie, sa aplicam aceste valori la nivelul intregului stat. Sa avem teluri spre care sa tindem ajutati de crezul nostru in valorile pe care le alegem. O tara nu creste in bataia vantului si dupa cum iese soarele, ci dupa cum vrem NOI, impreuna sa fie.

      In EU am avut sansa sa vedem ce inseamna civilizatie. Avem acum dorinta sa facem asta si la noi. Sa nu ne jucam cu viitorul nostru ci sa chibzuim foarte atent, sa ne gandmi bine si cat mai complet ce vrem sa facem.
      • +3 (3 voturi)    
        Anglia-out (Joi, 2 martie 2017, 17:18)

        oximoron [utilizator] i-a raspuns lui cladob

        vezi ca Anglia e complet out la faza asta...
        practic se reintoarce nucleul central: Franta+BeNeLux+Germania, tarile nordice, si latinii .
        Apropo, atat portughezii cat si italienii sua grecii nu sunt impotriva planului Europa pe mai multe viteze..oare de ce?!
        • +1 (1 vot)    
          Anglia nu e out. (Joi, 2 martie 2017, 23:31)

          clint [utilizator] i-a raspuns lui oximoron

          Isi va negocia un acord cu UE care va insemna ca economic va fi la fel ca inainte, insa isi va pastra si suveranitatea, posibilitatea de a controla imigratia, samd.

          Eu asa vad viitorul UE, o chestie mai putin politica si mia mult economica. Oamenii vor putea calatori, munci, imigra (mai putin) si face schimburi facile cu celelalte mebre UE dar mai mult economic. Circul cu parlamentul european si indivizi gen Becali, Vadim, trebuie sa se termine. Politic, fiecare tara sa raman cu guvernul ei, cu taxele ei, samd. De altfel conceptul de concurenta fiscala intre state e unul benefic, daca o tara sare calul cu impozitele poti emigra, dar daca impozitele ( mari ) sunt impuse de la centru pentru toate tarile nu ai ce sa mai faci...
          • 0 (0 voturi)    
            Adica... (Vineri, 3 martie 2017, 8:22)

            xan [utilizator] i-a raspuns lui clint

            vrei sa spui ca va fi ca inainte de primul razboi mondial nu?
          • +1 (1 vot)    
            negocieri, negocieri...dar sa le stim si noi (Vineri, 3 martie 2017, 9:07)

            oximoron [utilizator] i-a raspuns lui clint

            Anglia e out si nu datorita romanilor sau bulgarilor ci tocmai, datorita incompatibilitatilor condabile si juridice.
            Mai mult, calculele europenilor arata ca UE iese pe plus...deja in luxembourg si Frankfurt sunt asteptate "oficialitatile fiscale" asezate prin Londra.

            Imaginea ta despre UE e complet distorsionata...nimeni din nucleul dur (Franta+Deutschland+BeNeLux+Italia) nu vrea revenirea la inceputurile secolului XX.
            Insa toata lumea s-a cam saturat de "pretentiile" si mai ales derapajele Visegrad Polonia+Ungaria.
            Ori, Brexit, e un pas important in: daca tot ies unii care sunt al patrulea cotizatori in UE , sa iasa si ailaltii care nu vor sa ne respecte reguluile.
            • 0 (0 voturi)    
              Eu nu pretind ca am o imagine (Luni, 6 martie 2017, 22:44)

              clint [utilizator] i-a raspuns lui oximoron

              100% corecta.Desi ma consider un cetatean relativ informat...
              Tocmai asta ar trebui sa fie problema ca un cetatean relativ informat habar n-are ce e aia UE.

              Vad in UE summit-uri peste summit-uri, liderii care se aduna in spatele usilor inchise, stau ce stau si apoi ies cu mesaje de genul: "vom face sa fie bine ca sa nu fie rau". Asa am avut Grexit, Brexit mai nou si cine stie ce va mai fi.

              Ca cetatean, am o problema de reprezentativitate si am simtit-o cred cu totii aia cu capul pe umeri, de la inceputul UE. Daca nu sunteti de acord cu asta, OK, fie, sunt bine reprezentat dar la nivelul unei tari codase, deci tot slab, adica irelevant. Ceea ce nu ma incalzeste cu nimic.

              Atunci veti spune "da ma, dar macar UE ne civilizeaza". Nici asta nu ma incalzeste. Stiti, si dupa '45 unii au crezut in potentialul civlilizator al comunismului, mai ales dupa vreo 2 decenii de mari realizari, pana atunci inaccesibile unui popor agrar: drumuri, fabrici, combinate....

              Sa ne amintim cum am fost prinsi intre 2 giganti, Rusia si Germania si aproape am fost striviti. Azi suntem prinsi in tavalugul globalizarii si tot sifonati iesim...
  • -3 (9 voturi)    
    Cu alte cuvinte... (Joi, 2 martie 2017, 14:41)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Pierzatorii razboiului rece, dupa ce-au adus suficient, pana la saturatie sclavi si resurse in UE sunt semiexclusi.
  • +6 (8 voturi)    
    Si inca ceva. (Joi, 2 martie 2017, 15:12)

    Al_de_sus_Et_III [utilizator]

    A aparut undeva vreo lista cu statele deja impartite pe viteze? Stim clar ca Romania e in viteza doi din oficiu?
    Cei mai vocali de aici sunt euroscepticii si tot ei sunt care ne vad colonie sau cetateni de cat. II. Ii intreb simplu: de ce vad Romania ca un stat de mana a doua? De ce nu e capabila Romania sa fie de prima mana? Pe voi va intreb, cei care vedeti in UE inamicul nr 1.
    • 0 (6 voturi)    
      Ii lipseste vointa politica reala si determinarea (Joi, 2 martie 2017, 17:01)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Al_de_sus_Et_III

      de a lupta pt a fi in randul tarilor din prima linie !

      Pai cum sa fii de "prima mana" cand lupti impotriva anticoruptiei ?

      Sau cum crezi ca poti sa fii de "prima mana" cand nu esti capabil sa vrei sa sustii cresterea economica pe fundamente viabile, sanatoase ?
  • +5 (5 voturi)    
    pozitia nu este deloc noua (Joi, 2 martie 2017, 15:13)

    dromichaetes [utilizator]

    Pozitia nu este deloc noua. De fapt, ati ratat cu totul declaratia comuna Ayrault-Steinmeier de la Berlin din 25.06.2016!!! Acolo erau explicate conceptele mult mai bine si erau prezentate in detaliu propuneri in mai multe arii de interes. Declaratia poate fi gasita in germana aici: https://www.auswaertiges-amt.de/DE/Europa/Aktuell/160624-BM-AM-FRA_ST.html

    Declaratia de acum nu face decat sa reia, intr-o forma foarte concisa, elementele declaratiei din 2016!
  • -3 (15 voturi)    
    duminică (Joi, 2 martie 2017, 15:19)

    Mazeta [utilizator]

    Facem steagul UE cu două viteze!
    • 0 (4 voturi)    
      :)) (Joi, 2 martie 2017, 16:48)

      dan.c [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      m-ai facut sa rad :) desi te consider un bolsevic imoral cu un iq un pic peste medie - ceea ce e destul de surprinzator la bolsevici - iata ca de data asta ai dreptate :))
      ne cam fuge pamantul de sub picioare si tu, bolsevicule, jubilezi... :))
      enjoy! ia-ti un martini
  • 0 (6 voturi)    
    descurajant... (Joi, 2 martie 2017, 16:27)

    EUROPA*EUROPA*EUROPA [utilizator]

    Uniunea cu 2 viteze va duce rapid la una cu 27 de viteze, adica fiecare cu aia a ma-sii cum era inainte.

    UK mai are doar de rupt alianta Franta-Germania propunand masuri care sa aranjeze economic si militar relatii privilegiate UK-Franta si UK-Germania.

    Vor fi ajutati si de cuplul Trump- Putin.

    Pentru Romania singura pozitie care ofera stabilitate politica si economica cu un stat de drept care respecta independenta justitiei este apartenenta la o Uniune Europeana.
    Una singura, nu 2, nu 27!
    • +1 (3 voturi)    
      continuare (Joi, 2 martie 2017, 16:49)

      EUROPA*EUROPA*EUROPA [utilizator] i-a raspuns lui EUROPA*EUROPA*EUROPA

      iar daca toate astea se ''aliniaza'' , se creaza drum liber in urmatorii 2-10 ani catre confruntarea decisiva de top dog dintre SUA si China.

      ps:fiecare cu cateii lor(UK si Rusia) si cu o Europa scindata pe mai multe voci fara putinta de a interveni serios, unitar.
  • +1 (3 voturi)    
    Pe noi, românii (Joi, 2 martie 2017, 17:24)

    Un cititor [utilizator]

    nu ne întreabă nimeni ce vrem?
    • 0 (0 voturi)    
      De ce sa o faca? (Vineri, 3 martie 2017, 13:56)

      predel [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      Nu a dat Romania raspunsuri clare prin reprezentantii sai hoti, incompetenti si/sau nebuni?
  • +2 (6 voturi)    
    Este cum se poate mai rau. (Joi, 2 martie 2017, 18:19)

    quietguy58 [utilizator]

    Europa occidentala reprezinta motorul UE iar statele din estul si centrul Europei reprezinta piete de desfacere, de fapt niste state clientare.

    In momentul in care Europa occidentala va opri accesul la pusculita cu bani statele clientare din Europa vor deveni falimentare.

    Ce este cel mai rau este ca o anumita tara din estul Europei si-a distrus singura industria, are o agricultura cu mult ramasa in urma, are o populatie in regresie demografica constanta si ce este mai rau are o clasa politica la putere care demonstreaza prin ceea ce face ca vrea sa iasa din UE.

    Este cum se poate mai rau.
    • 0 (4 voturi)    
      Depinde cum vezi lucrurile. (Joi, 2 martie 2017, 23:21)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

      Daca nu baga bani aici, nu vom avea cu ce sa le cumparam produsele. Aici ma pierdeti pe mine voi cei cu "europenii ne vor doar o piata de desfacere". Really ? Cu 300 EUR/luna salariul mediu ?

      Eu sper ca vom continua in continuare integrarea economica si vor relaxa integrarea politica. Asta e tot. Oamenii au inteles ca dpdv politic UE este o prostie. Primii au fost britanicii. De ce ? Pentru ca in UE nu a fost democratie. Daca ar fi fost, tari ca UK, Spania, Italia, Grecia, Finlanda, Polonia si Romania ar fi contrabalansat oarecum liderul care este azi Franco-Germania. Dar fiindca banul decide, este suficient ca ceste doua tari sa se puna de acord si celelalte nici nu mai sunt mai sunt intrebate.

      Mai raman cei care spun, "bine, nedemocratica, dar macar UE ne civilizeaza". Mai bine sa taca. Asa s-a spus si despre comunism care a facut minuni initial, dar in final s-a dovedit un dezastru...
      • +1 (1 vot)    
        altul care crede ca romanii... (Vineri, 3 martie 2017, 4:55)

        demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui clint

        ... isi cumpara masini+vile dintr-un salariu de 300 EUR/luna.

        puterea reala de comparare este, pe medie, de cateva ori mai mare decat in actele oficiale iar multinationalele o stiu.
      • +1 (1 vot)    
        adica vrem bani..fara responsabilitati (Vineri, 3 martie 2017, 9:11)

        oximoron [utilizator] i-a raspuns lui clint

        mai da, inteligenti se mai cred romanii si il cred prost pe alde Juncker.

        Daca nu stii sa faci diferenta dintre UE si Schengen (spatiu) mai citeste...
        N.B.: daca UK era interesata doar de economic intra in Schengen.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi