​​FOTO VIDEO Avioanele F-16 ale Fortelor Aeriene Romane au efectuat prima realimentare in zbor deasupra teritoriului Romaniei

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 1 martie 2017, 12:33 Actualitate | Esenţial

Avion F16 al RoAF alimentand in zbor
Foto: Fortele Aeriene Romane
Pilotii Escadrilei 53 Vanatoare au executat marti, pentru prima data deasupra teritoriului Romaniei, misiuni de realimentare in aer a avioanelor de vanatoare F16 cu ajutorul unui avion cisterna american KC 135 Stratotanker.

"Operatiunile de realimentare se realizeaza cu un avion cisterna KC-135 Stratotanker, apartinand 100th Air Refueling Wing din cadrul USAFE (United States Air Forces in Europe), avion special destinat pentru realizarea realimentarii in aer a avioanelor cu reactie", scriu Fortele Aeriene Romane pe contul oficial de Facebook.

Zborurile de realimentare se executa la o altitudine de aproximativ 7000-10.000 m, atat pe timp de zi, cat si pe timp de noapte. Autonomia de zbor a aeronavelor de lupta F-16 Fighting Falcon este de aproximativ trei ore, iar dupa realimentarea in aer, proces care dureaza cateva minute, timpul de zbor creste cu doua ore.

Pilotii romani au primit calificarea pentru realizarea unor astfel de proceduri in cadrul Cursului de trecere pe aeronava de lupta F-16 Fighting Falcon, in Portugalia.

UPDATE: MApN a publicat si un scurt VIDEO cu momentul realimentarii in aer al unui avion F-16:


Nu se vede video pe mobil? Vezi clipul pe Facebook.
---

Fotografii publicate de Fortele Aeriene Romane:



---

Realimentarea in aer este procesul de transfer al combustibilului de aviatie dintr-o aeronava militara special destinata (cunoscuta sub denumirea generica de "aeronava cisterna") si o alta aeronava (ex: de lupta, de transport, de control si supraveghere aeriana - AWACS) care are capacitatea de a fi realimentata in aer, pe timpul zborului.



---

Desfasurarea unei astfel de operatiuni implica o sincronizare perfecta, intre aeronava care este realimentata,denumita generic "aeronava primitoare", si aeronava cisterna. Pentru a realiza aceasta sincronizare, "aeronava primitoare" trebuie sa se pozitioneze la cativa metri in spatele aeronavei cisterna si mai jos decat aceasta si sa zboare cu aceeasi viteza si inaltime pe tot parcursul procesului de transfer al combustibilului. Atat aeronava cisterna cat si aeronava (sau aeronavele) "primitoare" vor zbura in formatie standard si vor fi permanent sub controlul si monitorizarea structurilor de dirijare ale traficului aerian, responsabile de controlul si siguranta zborurilor in zona sau ruta respectiva.



-----

Scopul realimentarii in aer consta in cresterea razei tactice de actiune, marirea timpului de zbor (datorita faptului ca aeronava nu mai este nevoita sa se intoarca in baza pentru alimentare), ceea ce conduce la cresterea operativitatii misiunilor de lupta.

Operatiunea se realizeaza prin intermediul unui sistem care asigura "cuplarea" aeronavei cisterna cu "aeronava primitoare" si transferul combustibilului. Sistemul este compus in principal din pompe, conducte rigide (sau flexibile) telescopice aflate la bordul aeronavei cisterna, precum si "prize" (cuple) de admisie a combustibilului dispuse pe aeronavele care sunt realimentate.



-----

Un operator aflat la bordul aeronavei cisterna initiaza transferul combustibilului cand sunt indeplinite toate conditiile necesare de siguranta si are aprobarea pilotului "aeronavei primitoare" pentru inceperea operatiunii. Pe timpul desfasurarii acesteia operatorul trebuie sa mentina o legatura radio permanenta, pe o frecventa radio dedicata atat cu pilotul aeronavei care este realimentata cat si cu echipajul aeronavei cisterna. Acest lucru este necesar pentru a reactiona oportun la orice situatie care ar putea periclita operatiunea si ar impune intreruperea transferul combustibilului si "decuplarea" rapida a celor doua aeronave in deplina siguranta.



Citeste mai multe despre   






















18839 vizualizari

  • +61 (61 voturi)    
    Super ! arata bine (Miercuri, 1 martie 2017, 12:36)

    Ochiana [utilizator]

    la cat mai multe din astea (avioane). Sa va descurcati bine, baieti !
  • +57 (57 voturi)    
    Asa da (Miercuri, 1 martie 2017, 12:38)

    mitg [utilizator]

    Trebuie continuata consolidarea fortelor armate daca nu vrem sa ajunga mazeta purtator de cuvant al guvernului.
    • +9 (27 voturi)    
      Mazeta (Miercuri, 1 martie 2017, 12:50)

      Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Are deja o functie mare.Are grija de rezerva nationala de aur
      • +21 (23 voturi)    
        ouale de la Cornu sunt de Au ? (Miercuri, 1 martie 2017, 13:11)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Snitzelvienez

        din banii Bechtel s au poleit ouale ?
  • +33 (35 voturi)    
    Hai, baieti (Miercuri, 1 martie 2017, 12:41)

    omezu [utilizator]

    3,2,1 si..."bani aruncati, spitale, autostrazi, scoli, rusii le dau jos oricum, colonie, imperialisti hulpavi"
    • +14 (16 voturi)    
      Si mie mi-au venit in minte minim 2 locuri (Miercuri, 1 martie 2017, 13:46)

      si_mort_va_vad [utilizator] i-a raspuns lui omezu

      unde baietii astia sa scape "din greseala " pe la ora pranzului cand foamea e mare , doua " babane " de sub aripi ...

      Atat de simplu ...
    • +1 (3 voturi)    
      PSD-istii nu spun nimic daca nu ii asmute Antena 3 (Miercuri, 1 martie 2017, 19:07)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui omezu

      cand Antena 3 facea emisiuni anti - F16 atunci comentau toti PSD-istii (inclusiv Firea Pandele) ca 'vor spitale - nu avioane', acum cand le-au vazut e totul ok.
  • +33 (35 voturi)    
    Multumim, NATO!!! (Miercuri, 1 martie 2017, 12:44)

    dexpropriat [utilizator]

    Numai ca daca ajunge vreodata comanda Armatei Romane in mainile unuia ca Tariceanu, chiar si interimar, Crimeea scrie pe noi!
  • +34 (36 voturi)    
    mda (Miercuri, 1 martie 2017, 12:51)

    SoulSearcher [utilizator]

    scandal si lacrimi prin birourile spionilor rusi din romania (avem si noi unul pe aici pe nume mazeta)

    suparare maxima, ca romania are si ea cateva avioane de vanatoare, tata putin deja a mancat in scarba pranzul cand a citit aceasta stire :)))))
  • +12 (16 voturi)    
    ! (Miercuri, 1 martie 2017, 13:06)

    tudorr [utilizator]

    Ca sa fac o gluma, baga si ei de 50 de ron gaz?
    • +21 (23 voturi)    
      nu cred ca vor avea nevoie (Miercuri, 1 martie 2017, 13:53)

      om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

      de alimentare in aer, ca, dupa decolare, nici nu ajung la plafon de zbor, si tre' sa fie atenti sa nu treaca in ukraina. :-)
      poate in cine stie ce situatii, sau in misiuni nato, departe de baza.
      ca antrenament, este f. bine ca baietii sa stie toate manevrele.
      bravo. la mai bine.
      sper sa vedem si primele manevre cu corvetele facute la galati, cu transportoarele blindate si elicopterele facute in ro.
  • +3 (7 voturi)    
    lol (Miercuri, 1 martie 2017, 14:20)

    AnderT [utilizator]

    are RAR-ul facut? da sa controlati si pilotul la pecarea din baza, poate duce vreo canistra si pentru el acasa :)))
  • +8 (8 voturi)    
    Felicitari si o intrebare!? (Miercuri, 1 martie 2017, 14:37)

    Robin_W [utilizator]

    De ce insemnele RoAF sunt atat de mici pitici?
    Ma gandesc la IAR 80 sau IAR 99 (Soim)...
    • 0 (0 voturi)    
      :)) (Joi, 2 martie 2017, 14:32)

      gazpefoc [utilizator] i-a raspuns lui Robin_W

      nu sunt insemnele mici, e avionu' mai mare. :) o fi ramas acelasi sablon.
  • -24 (28 voturi)    
    aer-sol... (Miercuri, 1 martie 2017, 14:50)

    demaGOGU [utilizator]

    ...in aer alimentam de la avion la avion in timp ce la sol se poate admira neantul, golul! in toata spendoarea sa:

    0 asezari umane
    0 infrastructuri
    0 autostrazi
    0 linii ferate de viteza medie(la atceva nici nu visam)

    zero pe linie!

    probabil asta se doreste: un stat de granita, stat-tampon, stat-clientelar cum il numeau romanii, la periferia occidentului militarizat si depopulat complet...
    • -18 (20 voturi)    
      Păcat (Miercuri, 1 martie 2017, 15:20)

      mopsu [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      de atâtea minusuri , parcă cei care le dau nu văd adevărul ? Dacă hoții de româno americani nu furau autostrada Transilvania, aveam acum bani de alte avioane...
      • +14 (16 voturi)    
        parca contractul bechtel fu semnat de americanu (Miercuri, 1 martie 2017, 16:59)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui mopsu

        Nastase si un alt pesedist celebru parca-l gasi pierdut.
      • +1 (3 voturi)    
        Si-a poleit ouale in aur Nascase (Miercuri, 1 martie 2017, 21:25)

        Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui mopsu

        cu paraii de la Behtel.
    • +3 (5 voturi)    
      Da (Miercuri, 1 martie 2017, 22:25)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Realimentarea in zbor se face peste asezari populate, daca se poate deasupra municipiilor. Sper ca esti singur la parinti.
    • +1 (1 vot)    
      Te rog (Joi, 2 martie 2017, 9:28)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Pune si aia cu spitale si pensii. Altfel nu iti iei toate rublele. Neantul, golul sunt de admirat in postarea ta (cea mai tare e: 0 asezari umane).
  • 0 (2 voturi)    
    Parca e traducere dintr.-un prospect, articolul (Joi, 2 martie 2017, 2:30)

    Alelu [utilizator]

    De care si mai ales, de cat le-au bagat? De 98 si de 40 de lei? Le-au spalat parbrizul?

    Sistemul cu receptacul dirijat e sistem american, in Europa, Orient si Australia se foloseste cel cu cos. Chiar si rusii sint adeptii cosului.
    La receptacul poti alimenta mai mult pe secunda, dar numai un avion o data. La cos poti mai multe simultan, dar cu cantitate redusa.
    Americanii prefera receptacul pt ca au si B-52 sau B-2 de alimentat, la astea de vanatoare ajunge si chiar e indicat cel cu cos.

    Nu inteleg de ce acum F-16 uzat, de ce nu modernizat in tara si nu in Portugalia.
    Grippen-ul da clasa. Si are alimentare cu cos. Compatibila european.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri