Ciolos, replica in scandalul corvetelor militare: Guvernul Grindeanu isi asuma renuntarea la constructia navelor militare in santierele navale din Galati si Constanta unde lucreaza peste 25.000 de romani

de Red. Stiri     HotNews.ro
Joi, 23 februarie 2017, 16:26 Actualitate | Esenţial

Dacian Ciolos
Foto: Guvernul Romaniei
Fostul premier Dacian Ciolos il contrazice pe Liviu Dragnea in scandalul corvetelor militare si spune intr-o declaratie de presa ca Hotararea de Guvern care stabilea procedura specifica pentru contractul de achizitie a corvetelor militare "nu a fost și nici nu a intenționat să fie o decizie de achiziție publică".

Ciolos spune ca "actualul Guvern și Parlament pot oricând întrerupe negocierile pentru achiziția unor nave militare marine din motive de oportunitate pe care doar ei le pot susține și argumenta", dar atrage atentia ca "prin anularea acestei proceduri de achiziție, Guvernul actual trebuie să-și asume și că renunță la construcția unor nave militare în șantierele navale din România, din Galați și Constanța, unde lucrează peste 25.000 de români și care asigura în același timp un nivel de investiții de peste 1,6 miliarde Euro".

Ciolos mai spune ca actualul ministrul al Apărării Naționale, Gabriel Leș, a fost secretar de stat responsabil cu înzestrarea Armatei în perioada desfășurării acestor negocieri și poate oferi mai multe detalii privind această procedură de achiziție publică.

Reamintim ca la finalul lunii noiembrie 2016, fostul Executiv adopta o Hotarare de Guvern prin care se stabilea procedura prin care Ministerul Apararii sa incheie un contract cu santierul naval olandez Damen de la Galati pentru construirea a patru corvete multifunctionale de ultima generatie, prima dintre ele urmand a fi livrata in primii 2,5 ani de la semnarea acordului. Costul intregului program a fost estimat la circa 1.6 miliarde de euro (inclusiv TVA) si presupune, dincolo de constructia propriu-zisa a navelor, si achizitia munitiilor, suportul logistic initial, instruirea echipajelor, dar si colaborarea santierului la modernizarea altor nave, precum si elemente de offset.

Liviu Dragnea a declarat miercuri la Antena 3 că hotărârea de guvern care stabileşte procedura de achiziţie a corvetelor pentru Armata Română este "ilegală" şi trebuie abrogată.

"Acolo este o problemă serioasă. (...) În situaţia respectivă acea hotărâre de guvern nu putea fi adoptată fără să existe aprobarea Parlamentului. Ceea ce cred eu că va face Guvernul - şi trebuie să facă - să abroge acea hotărâre de guvern şi să reia procedura legală care înseamnă eventual memorandum în Guvern, solicitarea de la Parlament pentru aprobare după care să purceadă la hotărârea de guvern care să aibă un rezultat sau altul", a spus Dragnea, citat de Agerpres.

Procedura de achizitie aleasa de Guvern, in contextul regulilor europene

Guvernul Ciolos a decis sa adopte HG-ul pentru achizitia corvetelor respectand OUG 114/2011, care transpune Directiva 2009/81/CE a Parlamentului European si a Consiliului, si care stipuleaza ca Guvernul are dreptul de a stabili circumstantele si procedurile specifice pentru atribuirea contractelor de achizitie publica in situatiile prevazute de art. 346 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene (TFUE).

Articolul 346 din TFUE spune ca orice stat membru poate lua masurile pe care le considera necesare pentru protectia intereselor esentiale ale sigurantei/securitatii sale si care se refera la productia sau comertul cu armament, munitie si material de razboi.

"Interesul esential de securitate pentru statul roman il constituie consolidarea/ dezvoltarea pe teritoriul national a unei capabilitati industriale navale, in domeniul militar, in care sa se construiasca si sa se doteze o prima corveta in intervalul de 2,5 ani si gruparea de 4 corvete intr-o perioada de maxim 7 ani, in vederea furnizarii si intrarii in inzestrarea fortelor navale romane", sustine MApN in nota de fundamentare a HG-ului.

"Ulterior, aceasta capabilitate navala de pe teritoriul national va trebui sa fie in masura sa execute lucrarile de mentenanta a corvetelor pe durata de viata a acestora, dar si lucrari de mentenanta pentru restul navelor din cadrul fortelor navale romane, asigurandu-se o crestere considerabila a securitatii aprovizionarii pe timp de pace, in situatii de criza si la razboi", se mai arata in document.

Declaratia semnata de Dacian Ciolos si Mihnea Motoc (ministru al Apararii in guvernul Ciolos):

În spațiul public au fost făcute mai multe afirmații fără temei cu privire la o decizie a guvernului condus de Dacian Cioloș de achiziționare a unor nave militare de tip ”corvetă” pentru dotarea forțelor militare navale române. În acest context, facem următoarele precizări:
Hotărârea de Guvern, la care se face referire in spațiul public, nu a fost și nici nu a intenționat să fie o decizie de achiziție publică privind cumpărarea unor nave militare marine. HG-ul respectiv nu reprezintă un contract semnat sau aprobat, ci stabilește doar procedura care urma să se desfășoare pentru achiziția acestor nave militare marine.
În conformitate cu prevederile legale existente, inițierea achiziției publice ar fi avut loc numai după aprobarea condițiilor de achiziție de către Parlamentul României.
Urmând intru totul procedura stabilită de lege, în mod transparent, Guvernul a informat Parlamentul României, căruia i-a solicitat aprobarea prin Lege a condițiilor de achiziție a navelor militare marine respective. În absența unui aviz din partea Parlamentului, Guvernul, la acea data, nu a luat nicio decizie în privința negocierilor, tocmai pentru că procedura legală a avizării de către Parlament nu era finalizată.
O așa-zisă ”abrogare” a Hotărârii de Guvern respective, prin care erau stabilite doar procedurile legale de desfășurare a acestor achiziții, ar echivala cu o neasumare a acelor condiții. Actualul Guvern și Parlament pot oricând întrerupe negocierile pentru achiziția unor nave militare marine din motive de oportunitate pe care doar ei le pot susține și argumenta. Însă, respingem categoric ideea că o astfel de abrogare ar putea avea ca temei nerespectarea condițiilor legale de adoptare a Hotărării de Guvern respective. 
Prin anularea acestei proceduri de achiziție, Guvernul actual trebuie să-și asume și că renunță la construcția unor nave militare în șantierele navale din România, din Galați și Constanța, unde lucrează peste 25.000 de români și care asigura în același timp un nivel de investiții de peste 1,6 miliarde Euro.
Precizăm că domnul Gabriel Leș, actualul ministrul al Apărării Naționale a fost secretar de stat în cadrul aceluiași minister, responsabil cu înzestrarea Armatei, în perioada desfășurării acestor negocieri și poate oferi mai mule detalii privind această procedură de achiziție publică pentru dotarea forțelor militare navale române.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Date suplimentare:
Programul strategic de înzestrare ,,Corvetă multifuncţională” a parcurs o procedură de transparenţă decizională în materie de achiziţii fără precedent în România (proiectul de HG a fost prezentat pe site), care a urmat cu rigurozitate toți pașii impuși de legile în vigoare.

Având în vedere faptul că valoarea estimată a contractului, fără TVA, este mai mare decât echivalentul în lei a 100 milioane euro, Ministerul Apărării Naţionale a transmis Parlamentului României, în data de 18 octombrie 2016, scrisorile prin care se solicită aprobarea prealabilă pentru iniţierea procedurii de atribuire, așa cum prevede art. 51 alin. 2 din OUG 114/2011 privind atribuirea anumitor contracte de achiziţii publice în domeniile apărării şi securităţii.
În pregătirea atribuirii contractului de achiziție, Guvernul României a aprobat, așa cum prevede legea, circumstanţele şi procedura specifică aferentă programului strategic de înzestrare ,,Corvetă multifuncţională” în vederea furnizării de către Damen Shipyards Group, prin Damen Schelde Naval Shipbuilding BV, a patru corvete din clasa SIGMA - proiect 10514, construite şi dotate în Şantierul Naval Damen Galaţi S.A., precum şi a suportului logistic iniţial. Valoarea estimată a acestui program, pe întreaga perioadă de şapte ani, este de 1,6 miliarde Euro (cu TVA), sumă în care sunt cuprinse şi achiziţia muniţiilor şi suportul logistic iniţial, care include şi instruirea echipajelor.
Decizia de a propune Parlamentului României derularea contractului cu Damen Shipyards Group, prin Damen Schelde Naval Shipbuilding BV, pentru producerea a patru corvete din clasa SIGMA - proiect 10514 în Şantierul Naval Damen Galaţi S.A., a avut în vedere un studiu-concept în care au fost analizate 13 proiecte de corvete. În cadrul acestui studiu au fost identificate patru proiecte care puteau răspunde cerinţelor formulate de Forţele Navale Române. Dintre toate aceste proiecte, nava din clasa SIGMA (Ship Integrated Geometric Modular Design Approach) prezintă cele mai mari avantaje.
Totodată, posibilitatea producerii lor la Galați îndeplinește interesul esenţial de securitate al țării noastre, respectiv asigurarea securității furnizării navelor după producerea lor și a securității mentenanţei, după intrarea în exploatare.
Şantierul Naval Damen Galaţi S.A va colabora cu reprezentanți ai industriei naționale de apărare, atât în activitatea de realizare propriu-zisă a corvetelor, cât şi în proiecte de modernizare a altor nave din dotarea Forţelor Navale Române, respectiv a celorlalte obligaţii de acţiuni compensatorii (offset) ce revin companiei olandeze, ceea ce va atrage oportunități importante de dezvoltare, atât pe orizontală, în industria de profil naţională, cât şi în spectrul mai larg, al altor companii româneşti.

























Astra Film Festival 2017

​VIDEO: Batrana, capra Sofica si cenzura comunista

Filmul Baloane de curcubeu, in regia lui Iosif Demian, respins de cenzura comunista, a avut lansarea dupa 35 de ani la Sibiu, in cadrul Festivalului Astra. Cu aceasta ocazie, in cadrul conferintei ce a precedat proiectia oficiala, am putut afla de la regizorul Iosif Demian cum functiona cenzura comunista asupra filmelor, cum a fost distribuit in rol actorul Dorel Visan sau povestea batranei si a caprei Sofica.

23582 vizualizari

  • +40 (44 voturi)    
    renunta (Joi, 23 februarie 2017, 16:31)

    Jaj [utilizator]

    fiindca au nevoie de bani pentru panselutele lui negoita si altora
    • +4 (16 voturi)    
      Nava Suedeza tip Corveta = 184 mil. dolari! (Vineri, 24 februarie 2017, 7:09)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Jaj

      Cea mai moderna nava tip Corveta aflata în dotarea Suediei a costat 184 mil. dolari (vezi: https://en.wikipedia.org/wiki/Visby-class_corvette)

      Romania plătește 400 mil. Euro pe ceva asemănător!

      Pe de alta parte vad ca Damen Galați a livrat în ultimii ani, Decembrie 2014 - Ianuarie 2017, niște ambarcațiuni modeste, majoritatea remorchere (vreo 15), la care se adaugă 4 vase de aprovizionare și un feribot. (vezi: http://www.damen.com/en/companies/damen-shipyards-galati#deliveries)
      • 0 (8 voturi)    
        poti sa dai te rog mai multe date pt comparatie ? (Vineri, 24 februarie 2017, 9:05)

        Radu_B [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        cred ca ar fi util sa putem compara mere cu mere si pere cu pere, deci daca poti furniza informatii privitoare la ce e cuprins in pretul celor doua (echipare armament, servicii, infrastructura, etc.) si sursele folosite, noi toti ti-am fi recunoscatori !
        • 0 (12 voturi)    
          Datele tehnice se găsesc la linkul deja furnizat (Vineri, 24 februarie 2017, 10:08)

          dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Radu_B

          Am dat deja un link (https://en.wikipedia.org/wiki/Visby-class_corvette) cu datele tehnice ale navei Suedeze tip corveta de 184 mil. dolari. Poți face comparație ușor cu cea propusa de Damen Galati.
          • 0 (8 voturi)    
            nu, nu poti face comparatia (Vineri, 24 februarie 2017, 12:37)

            Radu_B [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            Linkul de la Damen Galati este o gluma, nu contine nici o informatie despre ceea ce propune guvernul sa fie achizitionat.

            Linkul de la Visby de pe wikipedia da pretul de 184 mil. citand un articol BBC, care nu spune ce este inclus in pret.

            Pentru genul asta de nava cca. 60% din pret este dat de sistemele de navigatie, sensors & detection si sisteme de armament (https://en.wikipedia.org/wiki/Corvette). Fara informatii referitoare la aceste subsisteme, orice comparatie este hazardata.

            In plus, cele 1,6 miliarde sunt costuri pe 7 ani ce includ TVA, corvete complet echipate (cu ce nu stim, daca cineva poate furniza date sa o faca), munitie, logistica si suport (incluzand formare si training), etc. Fara o defalcare a costurilor programului nu putem face nici o comparatie.
        • +5 (11 voturi)    
          Tu de ce nu furnizezi date care arata avantajele? (Vineri, 24 februarie 2017, 10:16)

          jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Radu_B

          Daca tot cerem date ca sa contrazicem alta opinie, ar trebui sa si venim cu niste date.
          • -3 (9 voturi)    
            eu nu contrazic nimic, vreau sa ma informez (Vineri, 24 februarie 2017, 12:41)

            Radu_B [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

            ca sa poti face o comparatie mere cu mere, trebuie sa ai date. Datele furnizate de dumitrica pana acum nu permit o comparatie (nu inteleg de ce el o face, ori nu-l duce capu ori e rau-voitor). Vezi argumentele de mai sus pe care i le-am furnizat.
            • +1 (9 voturi)    
              ca sa l contrazici pe dumitrica (Vineri, 24 februarie 2017, 13:05)

              jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Radu_B

              Iti trebuie date, de asemenea.
              tu spui ca este ok contractul fara date. Nu i acelasi lucru|?
              • 0 (8 voturi)    
                deja patinezi, jackalphonse (Vineri, 24 februarie 2017, 13:18)

                Radu_B [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

                Guvernul Ciolos (nu eu) spune ca are date. Spune ca a comparat 13 proiecte de corveta, au selectat 4 care corespundeau cerintelor si SIGMA a fost selectat ca fiind cel mai bun in opinia comisiei.

                Dumitrica face o afirmatie. Eu ii cer sa o sustina cu date. El pana acum a furnizat date care nu pot sustine nici macar o comparatie, darmite o concluzie.

                Inceteaza sa-mi atribui afirmatii pe care nu le-am facut. Nu spun ca e OK contractul, nu spun ca guvernul Ciolos are dreptate. Daca Dumitrica furnizeaza o baza faptica (pe care poate o are dar a tinut-o ascunsa pana acum) care ii sustine afirmatiile, promit sa-i dau si dreptate.
                • -1 (13 voturi)    
                  Ciolos dezinformeaza cu nerusinare (Vineri, 24 februarie 2017, 13:54)

                  Gustav666 [utilizator] i-a raspuns lui Radu_B

                  Hotararea sa de guvern este 100% ilegala nefiind supusa aprobarii Parlamentului. Pentru aceasta trebuie sa raspunda.
                  Si ia cititi cu atentie ce zice Dragnea:
                  "Acolo este o problemă serioasă. (...) În situaţia respectivă acea hotărâre de guvern nu putea fi adoptată fără să existe aprobarea Parlamentului. Ceea ce cred eu că va face Guvernul - şi trebuie să facă - să abroge acea hotărâre de guvern şi să reia procedura legală care înseamnă eventual memorandum în Guvern, solicitarea de la Parlament pentru aprobare după care să purceadă la hotărârea de guvern care să aibă un rezultat sau altul"
                  E clar, capete seci?
                  • +3 (7 voturi)    
                    ?! (Vineri, 24 februarie 2017, 16:51)

                    Non [utilizator] i-a raspuns lui Gustav666

                    faptul ca tu inghiti pe nemestecate ce spune dragnea nu te face pe tine un cap plin, cap sec!
                  • 0 (4 voturi)    
                    tu dezinformezi cu nerusinare (Vineri, 24 februarie 2017, 22:51)

                    Radu_B [utilizator] i-a raspuns lui Gustav666

                    Legea cere aprobarea prealabila a Parlamentului pentru achizitii de peste 100 mil Euro (Legea 195/2012 de aprobare a OUG 114/2011, art 51 (2)).

                    HG 906/2016 "aprobă circumstanțele și procedura specifică aferente programului strategic de înzestrare ”Corveta multifuncțională”".

                    HG 906 Art 2: "Se autorizeaza MApN sa deruleze procedurile specifice [de achizitie] in conformitate cu prevederile art. 51 alin(2) din Legea 195/2012"

                    Art 51 (2) : "Autoritatea contractanta are obligatia de a solicita aprobarea prealabila a Parlamentului pentru initierea procedurii de atribuire, in cazul in care valoarea contractului, fara TVA, este egala sau mai mare cu echivalentul in lei a 100.000.000 euro."

                    DECI GUVERNUL CIOLOS CERE EXPRES MApN SA OBTINA ACORDUL PARLAMENTULUI inainte de a initia procedura de achizitie.

                    MApN a cerut Parlamentului in 18 Oct 2016 sa aprobe prin lege achizitia incat procedura de achizitie sa poata fi initiata.

                    Parlamentul nu a aprobat prin lege. Procedura de achizitie nu a inceput.

                    Ce Dragnea numeste memorandum guvernul Ciolos a indeplinit mult mai bine prin HG, mult mai transparent, incluzand si procedura de achizitie de utilizat si fundamentarea, in plus si elegant, scutind un pas birocratic suplimentar (memorandumul nu trebuie sa includa norme procedurale, dupa aprobarea Parlamentului ar fi urmat inca o HG).
                • 0 (8 voturi)    
                  Si Dragnea spune la fel (Vineri, 24 februarie 2017, 14:17)

                  jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Radu_B

                  ...pe baza unor "date" a vrut OUG fara parlament.
                  HG a fost adoptat cam la fel, numai ca OUG ul a fost adoptat "pe ordinea de zi" la fusul orar al SUA:))
                  • 0 (6 voturi)    
                    OKay (Vineri, 24 februarie 2017, 15:55)

                    Reticentul [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

                    Pentru HG privind achizitia respectiva legea zice ca e obligatorie aprobarea PREALABILA a Parlamentului. Poti afirma ca pentru OUG, data fie si noaptea ca hotii, scrie undeva, macar intr-un articol de-al Andreei Pora, ca e obligatorie aprobarea Parlamentului?! Ca in lege nu scrie. Asta e diferenta definitiva si irevocabila.
      • +11 (13 voturi)    
        Pretul nu e doar pentru nava (Vineri, 24 februarie 2017, 10:10)

        AdrianRO [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        1,6 miliarde Euro (cu TVA), sumă în care sunt cuprinse:
        - 4 nave
        - achiziţia muniţiilor
        - suportul logistic iniţial, care include şi instruirea echipajelor.

        " When Indonesia signed the contract for its first Sigma 10514, it was worth USD 220 million reportedly for the hull only, with no armaments" .:https://rhk111smilitaryandarmspage.wordpress.com/2015/10/02/the-sigma-10514-almost-fits-the-navys-frigate-requirements/#FN8
        Deci in 2015 can Indonezia a decis achizitia, nava costa 220 de milioane de dolari fara arme, pe langa asta nava este mai mare decat cea mentionata de @dumitrica.
        Un alt aspect de care se trebuie sa se tina cont, navele urmau a fi facute in Romania, de o firma cu sediul principal in Olanda iar cea din Suedia e facuta de of firma pur suedeza in Suedia.
      • +9 (11 voturi)    
        nici vorba! e o comparatie irelevanta (Vineri, 24 februarie 2017, 11:26)

        gwolf [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        sa fie ceva asemanator! nu se comparat un deplasament de 640t cu cel al Sigma de aprox 2400t. Asta este mai mult spre fregata pe cand Visby este mai mult o nava de patrulare rapida cu tunuri, nu are destinatie AAW sau ASW!

        Abia de la versiunea 5, unde au fost adaugate helipad dar pt elicopter mic, (nu de atac)! si rachete anti-nava (dar putine, nu au loc de VLS-uri), o poti numi nava combatanta. Cu siguranta costul a crescut substantial.

        Misiunile acoperite de Sigma sunt mult mai variate, Visby are alta destinatie si capacitati mult mai limitate. Suedia se bazeaza pe avioanele multi-rol si pe cateva submarine, nu sunt o forta in marina militara de suprafata.

        Deci nu e nici macar mere cu pere, sunt capsuni cu ananas ce compari. Doar ca exista cuvantul comun "corveta" in descrierea navelor, .... sa fim seriosi! Irelevant sa le aduci in discutie macar, ce sa mai zic de "asemanator".
    • -4 (10 voturi)    
      Va veni curand vremea ! (Vineri, 24 februarie 2017, 7:48)

      NicolaeA [utilizator] i-a raspuns lui Jaj

      cand panselute vor cumpara rudele ticalosilor astora, pentru a fi sadite la cimitir, pe mormintele lor ! Vor muri tineri (relativ) de pneumonie ! Ei incalziti, glontul rece, stiti ...!
    • +1 (13 voturi)    
      Cea mai scumpa nava Corveta este sub 310 mil. $ (Vineri, 24 februarie 2017, 9:04)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Jaj

      La adresa următoare găsiți o lista cu preturile/bucata pentru o serie de vase militare tip Corveta. Cel mai scump este 309 mil. dolari.

      CORVETTES
      https://newwars.wordpress.com/warship-costs/

      Baynunah (UAE)-$137 million
      Braunschweig K-130 (Germany)-$309 million
      Falaj 2 (UAE)-$136 million
      Khareef (Oman)-$262 million
      Kedah (Malaysia)-$300 million
      BAM Maritime Action Ship (Spain)-$116 million
      MILGEM corvettes (Turkey)-$250 million
      Sigma (Indonesian/Moroccan)-$222 million
      Visby (Sweden)-$184 million
      • +5 (11 voturi)    
        aceeasi problema, Dumitrica (Vineri, 24 februarie 2017, 12:56)

        Radu_B [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        fara o defalcare a celor 1,6 miliarde pe nava (hull), sisteme si subsisteme (navigatie, sensori si detectie, armament), munitie, logistica, infrastructura de port, etc. nu poti face comparatia. Sa imparti 1,6 miliarde la 4 poate orice copil. Sa folosesti cifra de 400 mil mai departe in comparatie e rea-credinta.

        60% din pretul unei corvete este dat de subsistemele mentionate. Preturile de mai sus par a fi doar pentru nava (hull), vezi linkul dat de AdrianRO pentru ce a achizitionat Indonezia.

        Doar pentru hull, cand Visby are un deplasament de 640 de tone iar SIGMA de 1692 tone, nu prea poti face comparatia, desi grosso-modo per-tona pare ca SIGMA e mult mai ieftina.
        • +1 (9 voturi)    
          SIGMA costa 222 mil. $/bucata. Vezi lista. (Vineri, 24 februarie 2017, 15:01)

          dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Radu_B

          Sigma (Indonesian/Moroccan)-$222 million
          Sursa:
          https://newwars.wordpress.com/warship-costs/

          Asta este Sigma făcută chiar de Damen pt. Indonesia. La adresa de mai jos găsești și dotarea cu armament.
          Vezi:
          https://en.wikipedia.org/wiki/Sigma-class_corvette

          Romania da pe o SIGMA 400 mil. Euro!
          • +1 (3 voturi)    
            nu poti trece peste impartirea aia la 4, nu ? (Vineri, 24 februarie 2017, 18:50)

            Radu_B [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            Nu, Romania nu da pe o SIGMA 400 de mil. Euro. Si pana cand nu ai defalcarea pe componente nu poti face comparatia.

            Indonezia a cumparat in 2012 o SIGMA 10514 la pretul de $220 mil.

            https://defence.pk/pdf/threads/indonesia-signs-220-million-contract-for-1-sigma-destroyer-escort.185432/

            Nava nu vine echipata cu sistemele principale de armament, ci este comandata FFBNW ("fitted-for-but-not-with"), adica ele sunt luate in calcul (spatiu, greutate, interoperabilitate, servicing) dar nu sunt incluse.

            "While the PKR vessels are being delivered with a core mission system supplied by Thales Nederland - including the TACTICOS combat management system, SMART-S Mk 2 surveillance radar, STIR 1.2 EO Mk 2 radar/electro-optical tracking system, and Kingklip hull-mounted sonar - the only weapon system included in the original contract was a single Leonardo (Oto Melara) 76/62 Super Rapid gun. However, space, weight, and service provisions were included in the SIGMA 10514 design to enable the retrofit of additional 'fitted for but not with' (FFBNW) weapon systems, including a point-defence missile system, a surface-to-surface missile system, and a close-in weapon system."

            http://defense-studies.blogspot.nl/2016/11/negotiations-under-way-on-additional.html

            Si wikipedia spune acelasi lucru "The first hull will only be equipped with guns (without major weapons)".

            Guvernul indonezian este in negociere pentru achizitia si a acestor sisteme de armament tot prin Damen. A doua SIGMA 10514 se intentioneaza sa fie livrata cu tot cu sistemele de armament.

            Doar munitia de rachete pentru prima SIGMA 10514 a Indoneziei a fost estimata la $75 mil: "Purchases worth 220 million US dollars it does not include major weapons, the missile. We still have to pay 75 million dollars to equip the missile for the vessel," said Poengky ." (vezi sursa 12 a paginii Wikipedia)
          • +1 (3 voturi)    
            continuarea... (Vineri, 24 februarie 2017, 18:59)

            Radu_B [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            Deci Indonezia a cumparat cu $220 mil. doar hull si sisteme core + un gun. Cumpara in plus sisteme de armament (nu stim cat) si mai da inca $75 mil pe munitia de rachete.

            Romania cumpara SIGMA 10514 hull cu tot cu sisteme de armament (nu stim specificatia inca) plus munitie, piese de schimb, training si logistica (nu stim inca tot defalcatul).

            Maroc cumpara cu $1.2 miliarde 2 SIGMA 9813 si 1 SIGMA 10145 (mai mici decat cele cumparate de Indonezia) si fara anumite subsisteme de senzori, comanda si control. Nu m-apuc sa caut detaliile ca n-am timp.

            Asa ca lasa dezinformarea si fa comparatii doar cand ai date suficiente.
  • +23 (31 voturi)    
    loool (Joi, 23 februarie 2017, 16:34)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    ii doar pe astia de la PSD in cur...
  • +34 (38 voturi)    
    contract de 1, 5 miliarde de euro? (Joi, 23 februarie 2017, 16:36)

    Francisc 1 [utilizator]

    pai unde sunt 10-15% itit dai seama ca astia sunt disperati !
  • +29 (35 voturi)    
    Se pot achizitiona (Joi, 23 februarie 2017, 16:40)

    Porcurorul General [utilizator]

    Corvete mana a doua, fara contract de intretinere, cu 200% pret. In fond nu e abuz in serviciu ci o banala gresala.
    • +19 (25 voturi)    
      Mentenanta (Joi, 23 februarie 2017, 20:43)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

      Nu uita de contracte de mentenanta la costuri de 500% care prejudiciaza statul si avantajeaza pe restul. Ca doar asa se face la noi, nu?!

      Saracul Ciolos vorbeste iar degeaba. Cine e dispus sa il asculte, stie deja ce zice si nu are nevoie de justificari, iar cei ce trebuie sa inteleaga nu il asculta si nu le pasa ca "stiu ei mai bine".

      PSD trebuie eradicat. Demisia nu e suficienta...
      • +7 (11 voturi)    
        Duomnul Dragnea; (Vineri, 24 februarie 2017, 7:41)

        strungarul [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

        Tot ce spune Dragnea si antena 3 este legal iar ceelalti nu mai conteaza.
        Din todeauna psd a avut treaba cu legile; unele dintre legi sant ilegale si trebuie schimbate ca sa fie legale asa cum se potriveste pentru ....romani.
        Doar ei stiu legile si tre sa-i ascultam ca ei ne vrea doar binele ...lor.
    • +9 (11 voturi)    
      Prin HG ca daca o incalca careva ... (Joi, 23 februarie 2017, 21:07)

      za-k [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

      ala nu e abuz in serviciu dupa CCR :)
  • -26 (42 voturi)    
    Legea 195/2012 (Joi, 23 februarie 2017, 16:43)

    clauv [utilizator]

    Nu, dle Ciolos, trebuie anulata HOTARAREA, nu ACHIZITIA.
    Pentru ca e ilegala si trebuia trecuta prin Parlament.
    Legea 195/2012 - Art. 6
    "Autoritatea contractanta are obligatia de a solicita aprobarea prealabila a Parlamentului pentru initierea procedurii de atribuire, in cazul in care valoarea contractului, fara TVA, este egala sau mai mare cu echivalentul in lei a 100.000.000 euro.

    Deci dl Ciolos e la fel de jegos ca jegosii pe care ii injura #rezistentii.
    • +8 (18 voturi)    
      Parlamentul cu fatuca si bagabonzii psd? (Joi, 23 februarie 2017, 20:47)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui clauv

      Care confera legitimitate? Hahahaha
    • +10 (18 voturi)    
      amice (Vineri, 24 februarie 2017, 0:24)

      razeshu [utilizator] i-a raspuns lui clauv

      pentru mistificari te rog sa postezi pe alte site uri, aici lumea intelege continutul unui articol, este informata si nu poate fi prostita asa cum faceti voi cu burtierele acelea labartate la TV urile de partid.
      Hg ul a fost trimis spre aprobare la Parlament unde Tariceanu i-a pus stop in acel moment, lasand dezbaterea pentru noua legislatura. Practic Ciolos nu a obligat statul la nimic, a initiat o procedura. Stiti si voi asta la fel de bine dar veniti cu tehnicile voastre invechite de adormit copii, cu jumatati de adevar, cu declaratii scoase din context,... .
  • +22 (28 voturi)    
    Îi doare in pix de 25.000 români (Joi, 23 februarie 2017, 16:45)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Nu mai aduceti argumente logice. Singura logica pentru Ciuma Rosie e FURTUL. A demonstrat-o cu prisosinta. Daca mita e mare, contractul e ca si adjudecat. Restul argumentelor (aparare, mentenanta, locuri de munca etc) sunt vax
    • +1 (3 voturi)    
      si familiile acestora (Vineri, 24 februarie 2017, 15:05)

      cladob [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      plus industria anexa
  • +16 (18 voturi)    
    ei (Joi, 23 februarie 2017, 16:46)

    Mawrkuss [anonim]

    cam mult spus acuma. Nu renunta la achizitie, doar o franeaza putin fortand deschderea unei pungi.
  • +14 (24 voturi)    
    /// (Joi, 23 februarie 2017, 16:46)

    hmara [utilizator]

    Mazeto, xrogo, gigi, nu ziceti nimic?
    Sau v-au spus de la casierie sa va tineti guritele?
    Hai, vrem o parere de la voi?
    Ca in rest, pe la Cotroceni ati tipat.
  • +17 (21 voturi)    
    ! (Joi, 23 februarie 2017, 16:46)

    tudorr [utilizator]

    Probabil aia 25.000 n-au votat cu fsn...sau poate au votat :))! Daca au votat cu mafiotii astia de la putere un singur cuvant le transmit: GHINION!
  • +17 (21 voturi)    
    Nimic nou sub soare (Joi, 23 februarie 2017, 16:49)

    SilaDe Antrei1 [anonim]

    Deja stim ca dragnea este mitoman cu simptome mai grave decit ponta.
    Cu maretul buget inghesuit de atitea pomeni populiste care sa-i asigure spatele, e normal ca trebuie sa taie din alte parti. Asta facea parte din programul de guvernare versiunea top secret. Vor mai fi si altele. dragnea, in goana lui bolnava dupa functiile de prim ministru si presedinte de tara nu mai tine cont de securitatea nationala, investitii, locuri de munca... chestiile astea sint bullshit
  • +16 (22 voturi)    
    Nave se vor cumpara... (Joi, 23 februarie 2017, 16:57)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Dar PSD vrea sa se laude EL cu asta, ca a ales cea mai buna oferta, bla, bla, bla....insa in spate parca vad ca sta SFANTUL COMISION, ca doar n-o sa semneze nimeni plata a 1.600.000.000 de euro fara sa pice macar cateva milioane in buzunarele cui trebuie...
    • 0 (4 voturi)    
      nationalisti in campanie electorala (Vineri, 24 februarie 2017, 15:07)

      cladob [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      spagari in afaceri
  • +21 (25 voturi)    
    Pacat (Joi, 23 februarie 2017, 17:06)

    DT34 [utilizator]

    Se pare ca asistam pasiv la caderea Romaniei, la ingroparea Romaniei, la scoaterea Romaniei de pe linia de plutire, la cum o shleahta de, nici nu stiu cum sa le spun ca nu stiu daca ei o fac din interes propriu, de partid, sau extern (Rusia). Spun Rusia ca ei sint singurii care vor ca noi sa stam departe de UE, etc. Cu cit avem un guvern mai mafiot, mai corupt cu atit mai bine pentru rusi ca e mai usor sa ne manipuleze si europenii sa stea departe de noi.
    - Deci care sa fie interesul lui Dragnea et co.? Personal? Pina cand? Nu e dea ajuns? Vrea sa fie miliardar in Euro? Bolnav mintal? Cultul personalitatii?
    - Interes de partid? Si aici ar fi vorba de boala mintala si cultul personalitatii, sa fie partidul cel mai puternic daca ei au bani? Sa stoarca tot ce poate si sa stringa cit mai multi bani ca sa ajung un unicul partid?
    -Interesul Rusiei? Si-au bagat coada rusii, usor de manipulat PSD-istii nostrii, corupti, bani ca sa poate sa faca ce vor ei. Cel putin Iliescu sigur e omul FSB-ului, ceilalti din partid probabil ca nici ei nu stiu de legaturile cu FSB.
  • -12 (26 voturi)    
    apă de colonie (Joi, 23 februarie 2017, 17:07)

    Mazeta [utilizator]

    Io nu înțeleg de ce mai sunt chinuiți oficialii români. Mai bine ar fi să se întâlnească partenerii și să decidă ei ce și de la cine cumpărăm.
    • +7 (11 voturi)    
      evident (Joi, 23 februarie 2017, 23:11)

      gwolf [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ca ar fi mai bine!
      bravo ospatare, ai nimerit-o de data asta.
    • +6 (12 voturi)    
      Infiinteaza firutza (Joi, 23 februarie 2017, 23:26)

      KostasP [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      O fabrica de construit barcutze de hartie si i se atribuie contractul de 1,5 miliarde primariei bucuresti. Iar directorul fabricii o sa fie un militian. Simplu.
  • +12 (20 voturi)    
    mm (Joi, 23 februarie 2017, 17:09)

    g01an [utilizator]

    ce ne trebuie noua industrie de aparare in Romania cand putem cumpara direct de la altii, pe spaga?

    nu le mai ies socotelile si au inceput sa tai in stanga si in dreapta, doua naiba de sanatate, ce va trebuie medicamente, ce ne trebuie cheltuieli in aparare, sa fie bani de spart in terenuri de fotbal construite in panta. asta ne trebuie noua sa mearga economia.
  • +10 (18 voturi)    
    Minciuna si manipularea (Joi, 23 februarie 2017, 17:11)

    Bradisor [utilizator]

    specialitatea Dragnea.Problema e in parlament sa hotarasca daca le facem in tara sau le cmparam de la rusi
  • +15 (21 voturi)    
    Oare unde ar ajunge Romania (Joi, 23 februarie 2017, 17:13)

    Indraja [utilizator]

    ..daca ar avea oameni competenti la conducere. Daca macar o parte din cei care iau decizii ar fi interesati si de mediul de trai al oamenilor care locuiesc in Romania si nu numai de propriul lor buzunar....
    ... visez frumos, nu?
    Cred ca Romania are tot ce ii trebuie (gaze, energie, potential touristic, potential de a produce alimente de tot soiul) mai lipsesc persone respectabile, cu bun simt si instruite care sa conduca Romania.
    Oare nu imi amintesc eu sau cand era Ciolos nu au fost proteste? Ma intreb de ce? Ciudat nu? Poate din cauza ca oamenii aia s-au tinut cat de cat de treaba si nu de furat???!!! Care sa fie probabilitatea ?
    Pacat ca nu au putut sa ramana inca 4 ani.... poate Romania s-ar fi schimbat atat de mult incat nu ar mai fi votat hoti!
    • +8 (12 voturi)    
      Numai conducatorii? (Joi, 23 februarie 2017, 22:01)

      banatul e fruncea [utilizator] i-a raspuns lui Indraja

      In orice tara civilizata politicienii romani nu ar fi fost alesi nici macar președinte de asocietie de locatari... Am trait in 4 tari si pot spune ca politicienii sunt oglinda societatii. Asta suntem, atâta meritam...
  • +13 (19 voturi)    
    normal (Joi, 23 februarie 2017, 17:18)

    EUROPA*EUROPA*EUROPA [utilizator]

    cui sa-i pese, apare triada de spalat creiere de la antena3 si cu echipa de lobotomizat de la rtv care baga cu ''corporatiile'' ''strainii'' si gata luam de la ai nostri rusi, Dragnea dixit mafia first!
  • -12 (26 voturi)    
    Profitul Olandez (Joi, 23 februarie 2017, 17:28)

    OvidiuStoica [anonim]

    1. Santierele navale sunt in propietatea unei firme olandeze Damen. Ar trebui mai intai schimbat codul fiscal si aplicata recenta Directiva EU 1164/2016 privind oprirea evaziunii fiscala a multinationalelor si apoi vorbim.

    2. Damen are 2 300 angajati ( nu 25 000)

    3. 1.6 miliarde euro pentru doua nave din aceasta clasa e enorm.
    • +11 (13 voturi)    
      Dezvoltare economică pe orizonatală (Joi, 23 februarie 2017, 23:19)

      SevastreCatalin [anonim] i-a raspuns lui OvidiuStoica

      Sunt PATRU corvete, nu două. La contruirea acelor nave nu participă doar angajații firmei olandeze, ci duce la dezvoltarea economiei pe orizonatală, adică: pentru construirea navei e nevoie vopsea, de transport materiale, piese care nu se realizează în interiorul companiei și multe altele, toate acestea fiind furnizate de alte companii cu care olandezii colaborează.
    • +7 (13 voturi)    
      esti analist de finete, nu? (Joi, 23 februarie 2017, 23:30)

      gwolf [utilizator] i-a raspuns lui OvidiuStoica

      1. si apoi vorbim ce? flota militara romaneasca este PRAF iar tie iti arde de directive europene pt ca ai tu impresia ca se pierde impozit prin artificii intre EBITDA si rezultat NET. Asta e problema ta nu? aici e durerea geo-strategica romaneasca la Marea Neagra. Traiesti in EU, care-i problema ca se face profit in Olanda, in Rom sau in Bulgaria?

      2. Corect. dar ca si in cazul Dacia, trebuie analizat extinderea pe orizontala la celor 1.6 mld. De la firmele de catering din GL pana la componentele de industrie grea, totul se factureaza si de la terti. Sunt mii poate zeci de mii.

      3. parca erau 4 nu 2. si implica costuri totale nu doar fierul! Ai idee cat costa un Harpoon, Exocet sau NSM sau ai idee ce sunt astea?
      • 0 (4 voturi)    
        Te inseli ! (Vineri, 24 februarie 2017, 8:05)

        NicolaeA [utilizator] i-a raspuns lui gwolf

        OvidiuStoica nu este analist de finete ! Este postac !
        • +3 (5 voturi)    
          postac - nepostac (Vineri, 24 februarie 2017, 10:51)

          gwolf [utilizator] i-a raspuns lui NicolaeA

          are niste informatii pertinente. S-a documentat de nr de angajati de la GL, de Directiva EU (desi putea sa intre in detalii si sa ne spuna exact la care articol se refera. Din ce stiu eu, sunt vreo 9 din care cateva au legatura cu subiectul).

          Conteaza mai putin ca e postac atat timp cat se documenteaza si face niste afirmatii ne departe de realitate. Tendentioase sau nu... e alta poveste

          Sunt mai multi postaci DAR idioti pe aici, niste secaturi fara pic de logica sau bun-simt, care l-a orice subiect au o problema cu iohannis, tehnocratii sau cu faptul ca decid altii in locul liderilor nostri. Aceeasi banda indiferent de subiect. Niste cretini, cu astia discuti altfel sau ignori (cel mai bine)
    • -1 (3 voturi)    
      chiar daca 2 300 (Vineri, 24 februarie 2017, 15:18)

      cladob [utilizator] i-a raspuns lui OvidiuStoica

      uite in germania guvernul (actual condus de agela merkel) se implica atunci cand o firma se inchide. De exemplu cand Tengelmann (lant de magazine alimentare) a fost cumparat de EDEKA a durat negociere peste un an si guvernul s-a asigurat ca cei 15 000 de angajati vor avea joburi in continuare. La o tara cu 85 milioane locuitori, guvernului ii pasa la nivel national de soarta a 15 000 de oameni (macelari, vanzatori in magazin, gestionari, soferi etc.)

      Inca un exemplu mai actual si anume Opel a fost vandut la un concern francez. Ministrul economiei din Germania a cerut asigurari ca anagajati vor avea cel putin aceleasi drepturi ca si pana acum.

      La noi ii doare undeva de angajati. FSN (PSD) e cel mai nenorocit neopartid pe care l-a avut Romania. E plin de incompetenti de lipsiti de viziune. cu PSD e ca si cum vrei sa urci nucile in pod cu furca.

      In Calarasi au inchis combinatul care era practic nou si la standardele de atunci in materie, asta dupa o vizita a lui roman, care le-a furat ochii la munictori si dupa 8 ani ultimii oameni au fost dati afara din 6500 de muncitori cati erau.

      PSD e dezinteresat ca Romania sa se dezvolte! e dezinteresat ca romanii sa se organizeze sa, munceasca, sa prospere. PSD ne vrea prosti si manipulabili dupa bunul lor plac.
  • +12 (18 voturi)    
    dragnea (Joi, 23 februarie 2017, 17:30)

    zigot [utilizator]

    numai prostii comiti decand ai preluat guvernarea; nu
    sunt sigur ca faci un joc sinistru insa rezultatul tuturor acestor actiuni de tip "dragnea" este un esec: a fost
    un esec in justitie,curand se va vedea esecul economic,iar aici esecul militar.
    lasa oamenii pe care i-ai numit sa faca treaba si vezi
    de fetitele tale ca iar scoti oamenii in strada
    • -1 (5 voturi)    
      Individul Dragneev (Vineri, 24 februarie 2017, 13:44)

      Rescator [utilizator] i-a raspuns lui zigot

      Chiar face un joc sinistru in favoarea URSS 2.0.
  • +13 (19 voturi)    
    credeti ca asa merge ? (Joi, 23 februarie 2017, 17:51)

    CRMS [utilizator]

    Adica un deal de atatea miliarde de Euro iar PSD sa nu "negocieze" si ei ceva ..sa nu manance si gura lor ceva ?
  • +14 (20 voturi)    
    Dragnea minte (Joi, 23 februarie 2017, 17:59)

    Bradisor [utilizator]

    fara sa clipeasca ca un adevarat urmas alui Ponta
  • +39 (51 voturi)    
    trist (Joi, 23 februarie 2017, 18:19)

    nedumeritul [utilizator]

    cel mai onest si transparent prim ministru pe care l-am avut de la revolutie si pana acum e nevoit sa se apere mereu, fiind acuzat de fapte si declaratii denaturate sau scoase din context. Cei care o fac stiu ca Ciolos nu-si va pune mintea cu ei sa-i dea in judecata .
    • -16 (26 voturi)    
      Vrei să spui cel mai incompetent (Joi, 23 februarie 2017, 18:35)

      HaralambieHarpalete [utilizator] i-a raspuns lui nedumeritul

      0 km de autostradă în tristul mandat.
      • +6 (8 voturi)    
        lasa ca nici cu ponta (Joi, 23 februarie 2017, 23:30)

        kokos [utilizator] i-a raspuns lui HaralambieHarpalete

        nu mi-e rusine , -(minus)22 km de autostrada
    • +14 (18 voturi)    
      E ceva cu ei (Joi, 23 februarie 2017, 19:15)

      valll [utilizator] i-a raspuns lui nedumeritul

      Au facut-o pe blanzii in campania electorala, ca sa se schimbe brusc, dupa. Comportamentul agresiv depaseste limitele luptei politice, este o tactica generala, avand probabil anumite scopuri, care ar trebui analizate.
      Ciolos a fost corect si trebuie sa-si pregateasca bine apararea si trebuie sa riposteze de fiecare data.
  • +12 (20 voturi)    
    Nu ia corvete ca sa aiba bani de panselute.... (Joi, 23 februarie 2017, 18:22)

    cartofil [utilizator]

    sa-i dea lui Robert Negoita. N-ati priceput inca, fara spaga P$D-ul nu face nimic, poata sa vina si dinozaurii peste noi, d-apoi rusii. Iar venirea rusilor cred ca i-ar surade infractorului condamnat Dragnea, acolo oligarhii fac ce vor iar el se crede oligarhul sef al Romaniei.
  • +11 (15 voturi)    
    Mai adaugati 8000 locuri de munca (Joi, 23 februarie 2017, 18:32)

    fanegr1ja [utilizator]

    ce risca sa se piarda avand in vedere lipsa autostrazii Pitesti - Sibiu
  • +11 (15 voturi)    
    Din 25.000 (Joi, 23 februarie 2017, 18:32)

    fdaniel [utilizator]

    Din cei 25.000, vreo 23.000 au votat cu PSD.

    Sa fie primit!
  • -12 (24 voturi)    
    Liniște, a vorbit pojarâtul (Joi, 23 februarie 2017, 18:34)

    HaralambieHarpalete [utilizator]

    La brutărie cu tine!
    • 0 (2 voturi)    
      papusica grindeanu (Vineri, 24 februarie 2017, 15:23)

      cladob [utilizator] i-a raspuns lui HaralambieHarpalete

      ce vorbeste ? asta e guvern politic care se tot cerea ?

      grindeanu nici nu stie pe ce lume traieste, el semneaza orice ii este pus in fata
  • +9 (15 voturi)    
    iar (Joi, 23 februarie 2017, 18:39)

    nahir [utilizator]

    si-o ia peste intelect, tovarasul dragnea, patrihotul patrihotilor.
  • +10 (16 voturi)    
    Pentru cretinii (Joi, 23 februarie 2017, 18:43)

    Rescator [utilizator]

    Tradatori prosovietici nu conteaza argumentele,nu
    conteaza o bruma de aparare a intereselor legitime
    la Marea Neagra(litoralul de 247 Km.,zona
    exclusiva de exploatare economica,cu resurse de
    petrol si gaze) conteza doar interesele lor de furt,
    talharie,manipulare si aservire fata de o putere straina.
    Nu inteleg de ce romanii mai suporta acest binom
    malefic PSD+ALDE.
  • +8 (16 voturi)    
    demolarea a tot cea ce au facut bun predecesorii (Joi, 23 februarie 2017, 18:54)

    ty [utilizator]

    este una din preocuparile principale ale pesedistilor odata ajunsi la guvernare.
    Asa au facut si cu legea educatiei a lui Funeriu. Nici bine nu a intrat in functiune si ponta - PSD a si inceput sa o macelareasca cu ordonante. Deh, interese mari atat la ponta cat si la Andronescu. Azi rezultatele se vad. Crede cineva ca le pasa sau macar isi asuma porcaria facuta.
  • +8 (14 voturi)    
    AȘA SUNT BORFAȘII ! (Joi, 23 februarie 2017, 18:56)

    asavreau [utilizator]

    Cred-că toți sunt ca ei.Borfași.Nu gândesc decât cum să fure.Cred-că Dragnea își închipuie că poate să obțină niște foloase.Nici nu a gândit că este vorba de Șantierul Naval Galați.I-au sticlit ochii când a auzit Damen!
  • -13 (23 voturi)    
    Cum? CIOLOs a lucrat cu OUG? (Joi, 23 februarie 2017, 19:03)

    Miky60 [utilizator]

    Cum era aia? "OUG=dictatura", "Noaptea ca hotii!" Si acum se afla ca si CIOLOs a facut la fel si Iohannis prelungea aprobarea prim-ministrului pentru a-l lasa pe CIOLOs la butoane. Dar dubla masura functioneaza mereu pentru cei "tineri si frumosi".
    • +10 (14 voturi)    
      Citeste articolul (Joi, 23 februarie 2017, 20:43)

      t0mmy [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Este vorba de HG ( Hotarare de Guvern ) nu OUG.
      Macar zi-le la centru sa va dea alte directii plauzibile pentru dezimformare.
  • +11 (19 voturi)    
    onest (Joi, 23 februarie 2017, 19:12)

    un revolutionar [utilizator]

    cel mai bun prim- ministru al Romaniei. Timpul a fost prea scurt ca sa-și realizeze obiectivele prioritare, a trebuit sa repare greselile guv anterioare,dar totusi a facut cate ceva: inceperea reformei in sanatate, educatie, agricultura. Guv psd a anulat toate initiativele guv ciolos de transparentizare a activitatilor ministeriale și institutionale(organizarea de concursuri pt ocuparea posturilor manageriale etc. Pacat ca televiziunile de casa ale psd A3și RTV l-au decimat mediatic 24 h din 24. Dar panselutele și alte elemente de decor pt spatiul public ii vor satisface pe votantii psd, si la urma se vor intreba de ce ei o duc tor mai rau iar membrii partidului rosu vor deveni baroni de baroni.
    • -4 (14 voturi)    
      A fost un dezastru (Joi, 23 februarie 2017, 20:25)

      HaralambieHarpalete [utilizator] i-a raspuns lui un revolutionar

      1. Tăiat fonduri de la Dezvoltare Regională
      2. Tăiat fonduri de la Transporturi
      3. 0 km de autostradă.
      Rămâne cum am stabilit, un guvern catastrofă.
  • +14 (22 voturi)    
    sos industria de aparare (Joi, 23 februarie 2017, 19:25)

    un revolutionar [utilizator]

    Ceea ce nu au spus RTV și A3:
    Iata avantajele construirii de corvete in Romania:
    -resuscitarea, relansarea și dezvoltarea cercetarii in domeniul apararii, care a fost avansata inainte de 1989(ex:studii de exceptie privind motorul termic pt tanc-cele mai avansat din lume);
    -relansarea și dezvoltarea industriei de aparare a tarii prin participarea celorlalte firme de profil din tara și cooptarea altora din strainatate;
    - creearea de noi locuri de munca;
    -timp mai scurt de fabricatie, probe și darea in folosinta a corvetelor;
    -supravegherea procesului de fabricatie de catre partea romana si atasarea mult mai rapita a unor echipamente de ultim moment;
    -reducerea/economisirea semnificativa a timpului și cheltuielilor referitoarea la pregatirea echipajelor;
    -reintoarcerea unei parti din costul corvetelor in bugetul de stat si bugetul asigurarilor prin plata taxelor si impozitelor de catre firmele implicate in constructia corvetelor.
  • +13 (19 voturi)    
    carcotasi (Joi, 23 februarie 2017, 19:34)

    Ilidia [utilizator]

    Tov. fiu de militian Dragnea, care se crede atotstiutor, se preface ca nu stie ca acest contract nu exista inca si face pe nestiutorul. In consecinta se poarta mitocaneste, tot ce-au facut altii inainte e gresit. De fapt exista o "greseala" n-a "negociat" nimeni nici-o "spaguta" ptr. atribuirea contractului ptr. constructia corvetelor. Comunicatul dat de Ciolos e foarte clar in privinta modului de contractare si executie.
  • +16 (22 voturi)    
    Guvernul cal Troian (Joi, 23 februarie 2017, 19:34)

    hamangiu [utilizator]

    D-l Ciolos cu tot bunsimtul lui a fost victima unei farse PSD-iste la nivel national....guvernul tehnocrat a fost usa din dos prin care PSD-ul a ajuns din nou la guvernare fara sa plateasca pentru guvernarea Ponta.
    Toate lucrurile de bunsimt pe care guvernul tehnocrat le-a facut..toate deciziile..se prabusesc sub loviturile penalilor.Se creaza zi de zi noi oportunitati de indestulare a acolitilor de partid..o sa vedem ca OUG 13 a fost doar apa de trandafiri.
    • +4 (8 voturi)    
      trist, dar (Joi, 23 februarie 2017, 20:17)

      suckthepen!!!!! [utilizator] i-a raspuns lui hamangiu

      adevarat.
      majoritatea nu-l merita, iar minoritatea il regreta.
  • -6 (14 voturi)    
    Mai intristatilor (Joi, 23 februarie 2017, 20:00)

    Aerolaur [utilizator]

    se putea negocia si cu Daewoo https://en.wikipedia.org/wiki/Pohang-class_corvette
    • +1 (7 voturi)    
      Daewoo (Vineri, 24 februarie 2017, 7:47)

      Aerolaur [utilizator] i-a raspuns lui Aerolaur

      au santier naval in Romania, chiar la mare, la Mangalia! Asta pentru prietenii olandezilor zburatori...
  • -3 (19 voturi)    
    Da, da...marmota (Joi, 23 februarie 2017, 20:25)

    Pac-pac [utilizator]

    Dl. Ciolos vorbeste despre 25.000 de oameni. Suna mult, important dar il intreb si eu, inclusiv pe cei care dau minusuri din principiu, cati din acei bani raman in Romania!
    Concret, vreau sa stiu daca dl. Ciolos ne poate spune ca din 1.6 mld Euro, x% raman in tara si y% se duc afara in diferite moduri.
    • 0 (2 voturi)    
      pai cat pot romanii pur sange, ortodocsi (Vineri, 24 februarie 2017, 15:25)

      cladob [utilizator] i-a raspuns lui Pac-pac

      alesi dupa criteriile psd sau care le vrei tu, stransi gramada cati doresti ar face corvetele cu aceeasi bani in acelasi timp ? Dupa aceea afli cat trebuie cumparat din afara
  • +7 (15 voturi)    
    bineinteles !!! (Joi, 23 februarie 2017, 21:37)

    asada [utilizator]

    Ciolos asta nu este zdravan !!!! Pai ce facem cu spagile si comisioanele enorme care sar duce pe apa simbetei si nu ar mai ajunge in buzunarele borfasilor PSD !!!
  • +1 (11 voturi)    
    Un lucru este clar,HG a fost data pe langa (Vineri, 24 februarie 2017, 8:52)

    xrogo [utilizator]

    lege si fara aprobarea Parlamentului,deci se abroga si apoi vedem daca si de unde cumparam acele corvete,dupa o licitatie transparenta,cu aprobarea Parlamentului si cu respectarea legii,ca doar asta vreti,fara coruptie si stat de drept!
  • -3 (11 voturi)    
    Va cumpara gioarse americane la second hand (Vineri, 24 februarie 2017, 10:13)

    jackalphonse [utilizator]

    Credeati ca Trumpe l a chemat pe Dracnea la chiolhanul de investire ca sa mareasca la alocarea a 2% din pib pe sector militar ca sa se dezvolte industria autohtona de profil? Si SUA ce mai castiga?

    Nu dle. Ciolos, banii trebuie sa mearga pe cumpararea armamentului american la mana a doua sau vreun proiect nereusit care nu si mai gaseste clienti.

    Ce ati conceput dumneavoastra este ceva care aducea beneficii pe termen lung, nu doar prin produsele iesite din fabrica: aducea PLUSVALOARE.

    PSD-ul impocrit voia sa vanda aurul de la Rosia Montana pentru 100-200 de salarii de mizerie, ofera padurile la taiere pentru cateva salarii, dar refuza hotarat un proiect care pare de bun simt ca si concept, din care ies si salarii frumusele.
  • +1 (1 vot)    
    birocratia vs. securitatatea nationala (Vineri, 24 februarie 2017, 20:41)

    GabrielBarbu [anonim]

    Parlamentului i-a fost înaintată Hotărârea de Guvern. Birocratul Călin Constantin Anton Popescu Tăriceanu a blocat-o:,,S T E N O G R A M A
    şedinţei Biroului permanent al Senatului
    din data de 7 noiembrie 2016: ... PUNCTUL 7:
    Scrisoarea Comisiei pentru apărare, ordine publică şi
    siguranţă naţională, prin care solicită să fie convocată pentru
    aprobarea prealabilă a iniţierii procedurilor pentru atribuirea
    acordurilor – cadru „Platforme de transport auto
    multifuncţionale pe roţi” şi „Corvetă multifuncţională”
    Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:
    Punctul 7, scrisoarea Comisiei pentru apărare, ordine publică
    şi siguranţă naţională, prin care solicită să fie convocată pentru
    aprobarea prealabilă a iniţierii procedurilor pentru atribuirea
    acordurilor – cadru „Platforme de transport auto multifuncţionale
    pe roţi” şi „Corvetă multifuncţională”.
    Ce-s astea? Puteţi să vorbiţi în limba română să înţelegem?
    Domnul Ioan Chelaru:
    Este prezent preşedintele comisiei.
    Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:
    Ce-s astea?
    Domnul Marius-Lucian Obreja:
    Domnule preşedinte,
    Ministerul Apărării a sesizat Senatul, prin comisie, că
    intenţionează să facă două achiziţii importante care se supun
    Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 114. Este o procedură de
    achiziţie care este diferită de Legea achiziţiilor normală şi, în aceste
    situaţii, Parlamentul trebuie ca, prin comisiile de apărare reunite, să
    aprobe această procedură la sumele care depăşesc 100 de milioane
    de euro. Această aprobare trebuie dată de cele două comisii de apărare reunite.
    Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:
    Deci, pe scurt. Nu ştim dacă avem nevoie de platformă auto
    multifuncţională pe roţi şi corvetă multifuncţională, dar Ministerul
    Apărării s-a hotărât să facă achiziţia, fără să facă procedură de
    licitaţie publică şi vrea să arunce răspunderea la noi. Aţi înţeles?
    Domnul Ioan Chelaru:
    La 100 de mii de euro sau un milion de euro cât costă, ce să
    mai punem?!
    Domnul Călin-Constantin-Anton Popes


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri