Dosar penal pentru folosirea ilegala a unor drone in timpul protestelor din Piata Victoriei

de Alina Neagu     HotNews.ro
Marţi, 14 februarie 2017, 16:02 Actualitate | Esenţial

Protest Guvern 13 februarie
Foto: Hotnews
Procurorii ancheteaza, impreuna cu Autoritatea Aeronautica Romana, folosirea ilegala a unor drone in timpul protestelor din Piata Victoriei, fiind identificate patru persoane, care au fost la Politie pentru a se stabili daca aveau aviz pentru ridicarea acestora, au declarat marti, pentru News.ro, surse din Politie.

Cele patru persoane au fost chemate, in ultimele zile, la sectii de Politie din Capitala, pentru a se stabili daca dronele pe care le detin sunt inmatriculate si daca aveau aviz de la Autoritatea Aeronautica Romana pentru a le folosi.

Un dosar in acest caz a fost deschis initial la Parchetul Judecatoriei Sectorului 1, dar recent a fost declinat la Parchetul Curtii de Apel Bucuresti, au declarat pentru News.ro reprezentantii Parchetului Judecatoriei.

Ancheta va fi continuata de procurorii Parchetului Curtii de Apel Bucuresti, impreuna cu Autoritatea Aeronautica Romana, fiind vizate infractiuni prevazute de Codul Aerian.























28744 vizualizari

  • +104 (118 voturi)    
    Incep presiunile si intimidarile (Marţi, 14 februarie 2017, 16:06)

    Bogdan_100 [utilizator]

    Sub aparenta respectare la milimetru a legislatiei a inceput sezonul intimidarilor. Sa vedeti ca vor aparea si denunturi penale a celor ce au fost "afectati" de zborul acestor drone...
    • -74 (108 voturi)    
      Penalii la pușcărie! (Marţi, 14 februarie 2017, 16:17)

      Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

      Penalii nu au ce căuta în ceruri! Penalii la pușcărie!

      De ce au scos dronele alea noaptea ca hoții? De ce nu a existat o dezbatere înainte!?

      Justiție până la capăt!

      #aviatori penali marș la tribunal
      #noaptea ca hoții
      • +51 (61 voturi)    
        Esti ca baba nebuna din autobuz (Marţi, 14 februarie 2017, 16:45)

        lp [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

        Ma intreaba sfidator: de ce te duci in piata ? Castigi tu ceva ? eu ii raspund -nu castig nimic, dupa munca si meditatii, ma duc apoi in piata, obosita moarta. Iar ea: dar pentru meditatii platesti impozit ? din ciclul unde dai si unde crapa
        • +20 (30 voturi)    
          Să țină contactul cu presa (Marţi, 14 februarie 2017, 17:36)

          SorinelCatelFidel [utilizator] i-a raspuns lui lp

          Daca unul de a furat de și-a ridicat conac în Teleorman nu pățește nimic și i se tărăgănează procesul, credeți că acestor bieți posesori de drone li se va întâmpla ceva?
          Daca exista vreo decizie judecătorească înainte de cea pentru penalul de mai sus înseamnă că avem o justiție coruptă cu două viteze.
        • +3 (3 voturi)    
          Pacat (Miercuri, 15 februarie 2017, 0:02)

          mopsu [utilizator] i-a raspuns lui lp

          ca nu ai sesizat ironia...
      • +13 (27 voturi)    
        ce (Marţi, 14 februarie 2017, 17:33)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

        mai face guita tv?
        ca usor nu i-o fi fost dupa ce a lasat de izbeliste 13 mil. de iepuri, cautiune.
        si i-o fi recuperat de la dragnea?
        cat despre drone, astea te cautau pe tine. erau d-alea de la NATO, cu incarcatura reala.
        voi pesedistii nici imaginatie nu aveti, dupa cum se vede. mare tristete la voi.
      • -5 (23 voturi)    
        dura lex, sed lex.... (Marţi, 14 februarie 2017, 18:39)

        king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

        deh, e nasol sa respecti legea...
      • 0 (6 voturi)    
        Shaolin (Miercuri, 15 februarie 2017, 9:19)

        europeanul2 [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

        Shaoline, Shaoline, cine e mai idiot ca tine?
    • +61 (75 voturi)    
      wow (Marţi, 14 februarie 2017, 16:28)

      Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

      Personal sunt uimit ca e nevoie de "permis de drona".
      Poate sunt eu ignorant dar am vazut in multe orase europene cum se jucau oamenii cu dronele, inclusiv copii, si ma cam indoiesc ca aveau "permise de drona" de la autoritatile aeronautice...
      • +10 (24 voturi)    
        Din ce am auzit cu privire la USA (Marţi, 14 februarie 2017, 16:40)

        BEDE [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        Cica acolo nu trebuie autorizatie speciala de la FAA daca dronele respective zboara la mai putin de 30m deasupra solului si nu sunt folosite in imediata vecinatate a unui aeroport.
        Cum o fi legea in Romania?
        • +24 (36 voturi)    
          PSD nu place pozele cu luminite si cu tricolorul (Marţi, 14 februarie 2017, 17:32)

          fit [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

          Pozele minunate cu protestele de la guvern cu luminile si cu tricolorul uman au facut inconjurul lumii si au atras atentia tuturor asupra marsaviei care se dorea a fi data pe furis, fara prea mare tam-tam.

          Dragneii nu-si vor putea sterge imaginea proasta oriunde se vor duce in lumea larga.. Pentru a evita aceasta expunere si la alte marsavii vor face legi care sa ingradeasca libertatile cetatenilor.
          • -2 (8 voturi)    
            Humm? (Marţi, 14 februarie 2017, 21:08)

            Petre Cusuru zis si Barba Trista [utilizator] i-a raspuns lui fit

            Pozele alea n-au fost facute cu drone. LOL.
        • +12 (20 voturi)    
          Oricum (Marţi, 14 februarie 2017, 17:45)

          DT34 [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

          Avioanele nu au voie sa zboare deasupra Bucurestiului, si nu vad de ce ar avea interdictie dronele?

          In fine, sa zicem ca iti trebuie permis, etc. Chiar trebuie facut dosar penal??? Amenda nu se poate? Cum e legea? Cit de performant trebuie sa fie drona? La ce inaltime?
          • +1 (3 voturi)    
            Amenda e cam mare (Miercuri, 15 februarie 2017, 11:41)

            Erwin Rommel [utilizator] i-a raspuns lui DT34

            Mai bine dosar, poti castiga procesul. Amenda este 40000 lei ...
        • +7 (7 voturi)    
          Vezi reglementarile AACR (Marţi, 14 februarie 2017, 19:04)

          CareTeDaiProgramatorPeAici? [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

          Vezi aacr.ro (site autoritatii aeronautice civile romane)
        • +5 (5 voturi)    
          Legea in Romania (Miercuri, 15 februarie 2017, 11:40)

          Erwin Rommel [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

          spune ca orice obiect artificial care zboara si are masa mai mare de 500g este AERONAVA ... drept pentru care trebuie inmatriculata. Nu ai voie sa decolezi sau sa aterizezi in intravilan, nu ai drept implicit de survol intravilan. O mizerie ... DIJ Mavic Pro are 700g, este cam cat un telefon vechi (incape intr-un buzunar mai mare), dar, potrivit legislatiei Romanesti, este aeronava ... :)
        • -2 (2 voturi)    
          avioane...! (Miercuri, 15 februarie 2017, 16:26)

          Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

          In SUA nici macar pentru AVIOANE (pana la o anumita marime) nu-ti trebuie "autorizatie de zbor" - trebuie doar sa anunti!
      • +6 (18 voturi)    
        exista reglementari (Marţi, 14 februarie 2017, 16:40)

        iooo [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        Da exista reglementari pe tema asta. si pentru ca exista ele trebuie respectate nu?

        Aceste reglementari se refera la greutatea dronei daca imi aduc aminte...si mi se pare normal ca pentru drone 'mai profesionale' sa ai nevoie de avize de la autoritatea aeronautica
        • +3 (11 voturi)    
          Dar nu erau drone profesionale (Marţi, 14 februarie 2017, 21:50)

          Ion2050 [anonim] i-a raspuns lui iooo

          erau foarte mici, e plin comertul de asa ceva.
          Autoritatea aeronautica se ocupa de securitatea zborului, nu de jucarii.
      • +7 (15 voturi)    
        si eu sunt curios ce COD AERIAN invoca (Marţi, 14 februarie 2017, 16:45)

        boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        din cate stiu si in State sunt certuri pe legislatie (care nu prea exista) si de aceea mai auzi ca unul a impuscat drona altuia etc etc..

        nu cred ca sunt reglementate astea.. cat despre spatiul aerian, da, or fi culoare pe care nu pot sa le accesezi , dar daca era o pasare si nu o bucata de plastic teleghidata? (chiar, a fost ridicata mult mai sus decat cea mai inalta cladire din zona?)

        in fine.. acum acolo sunt si institutii publice (Guvernul) care are alte masuri de protectie in ceea ce priveste violarea spatiului aerian ...
        • +13 (21 voturi)    
          Problema este (Marţi, 14 februarie 2017, 17:32)

          Gabriela Venerianu-Fibuna [utilizator] i-a raspuns lui boogiewoogie

          Ca in jurul cladirilor guvernamentale din orice tara ai zona TRA (Temporary Restricted Area) de la GND la FL50 (5000 feet AMSL - Above Mean Sea Level).

          TRA inseamna no fly zone, cu exceptia zborurilor care au un flight plan aprobat de ATC (Air Traffic Control). Daca ai o drona ce necesita licenta si nu ai cerut flight plan si ai zburat in TRA ai o mare problema, nu conteaza ca te-ai ridicat 10 m.
          • +4 (14 voturi)    
            Intra si baloanele de la McDonalds? (Marţi, 14 februarie 2017, 23:29)

            Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui Gabriela Venerianu-Fibuna

            Le trebuie si lor autorizatie si proiect? Dar daca detii porumbei? Ceri plan de zbor? Sau Guvernul ii va condamna la moarte, cum am inteles ca au condamnat iranienii un vultur ca spion al Israelului?
            • 0 (8 voturi)    
              Nu (Miercuri, 15 februarie 2017, 7:22)

              Gabriela Venerianu-Fibuna [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

              Nici jucariile nici baloanele. Doar daca aparatul are nevoie de licenta i se aplica regulile. Daca nu are nevoie, nu trebuie sa suni sa ceri flight plan. Tu ai citit ce am scris eu sau aveai textul pregatit deja si doar acum era momentul sa il pui?
              • -3 (3 voturi)    
                Pai de ce? (Miercuri, 15 februarie 2017, 16:55)

                Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui Gabriela Venerianu-Fibuna

                De ce baloanele au voie sa zboare la 25 de metri fara aviz, autorizatie, proiect. nume, prenume, CNP unde si de ce te-ai nascut, in timp ce dronele au?
                • +2 (2 voturi)    
                  Pentru ca masa lor (Miercuri, 15 februarie 2017, 18:23)

                  Gabriela Venerianu-Fibuna [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

                  Este sub 500 g. Clar?
            • +2 (2 voturi)    
              Porumbelul tau (Miercuri, 15 februarie 2017, 18:25)

              Gabriela Venerianu-Fibuna [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

              Este masinarie sau animal?
          • 0 (0 voturi)    
            5000 feet (Miercuri, 15 februarie 2017, 16:29)

            Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Gabriela Venerianu-Fibuna

            Pai "5000 feet" inseamna cam 1,5 km!!
            • +1 (1 vot)    
              Exact (Miercuri, 15 februarie 2017, 18:24)

              Gabriela Venerianu-Fibuna [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

              Deasupra cladirilor guvernamentale din Washington este interdictie de zbor de la sol la 1.5 km. La fel este deasupra centralelor nucleare.
      • +15 (21 voturi)    
        In Romania (Marţi, 14 februarie 2017, 16:54)

        gamma [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        Drona aia nu este drona ci aeronava civila fara pilot .
        Aeronavele civile trebuie sa ceara permisiune de decolare de la turnul de control ,sa aiba certificat de inmatriculare si revizii la zi si sa zboare prin spatiu aerian segregat . Devine jucarie doar daca are sub 500g . Acu pe bune unde noi astia batrani zburam doar ninja prin paduri vin niste zgubilitici si patruleaza prin fata organului si deasupra multimii ... mai ca merita ciufuleala .
      • +9 (19 voturi)    
        revenire... (Marţi, 14 februarie 2017, 16:59)

        boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        Din pacate noi ajungem sa fim si jurnalisti si avocati si judecatori...

        Am cautat repede pe net Codul Aerian si am dat peste o definitie interesanta:

        "Art. 11^3
        (1) Orice activitate care nu intra in categoria activitatilor aeronautice civile, avand drept efect ajungerea in spatiul aerian a diverselor corpuri materiale care pot constitui un pericol pentru siguranta zborurilor aeronavelor, poate fi efectuata numai in conditiile autorizarii.
        (2) Activitatile prevazute la alin. (1) si modul de autorizare a acestora se stabilesc prin reglementari specifice comune ale Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului si Ministerului Apararii Nationale."

        sau

        "
        Art. 7. - In spatiul aerian national se pot stabili, in conformitate cu reglementarile specifice aplicabile:
        a) spatii aeriene rezervate, destinate unor activitati aeronautice militare, de scoala, de sport aeronautic, de incercare si omologare a aeronavelor, precum si altor activitati stabilite prin reglementari specifice;
        b) spatii aeriene restrictionate, constituite din zone periculoase, zone restrictionate sau zone interzise."
        "

        http://www.dreptonline.ro/legislatie/codul_aerian.php

        Asa ca hai sa nu ne mai aprindem aiurea, ci sa ii facem pe legiuitori sa actualizeze actele normative conform anului 2017+, daca e ceva de actualizat/imbunatatit, daca nu, sa vedem cum ii educam pe cei care vor sa se joace asa astfel incat sa nu aibe nimeni probleme (ex:, la vanzare sa fie o brosura despre legislatia in vigoare, etc etc)
        • +7 (17 voturi)    
          Dronele respective au intrat in spatiul aerian? (Marţi, 14 februarie 2017, 17:08)

          fit [utilizator] i-a raspuns lui boogiewoogie

          N-as prea crede.
        • +9 (23 voturi)    
          Ți-am dat plus (Marţi, 14 februarie 2017, 17:28)

          syms [utilizator] i-a raspuns lui boogiewoogie

          Pentru ca sunt de acord ca trebuie sa ne uitam la legi si dacă sunt actuale. Însă o lege, chiar si îmbătrânită e tot lege. Iar dacă băieții ăștia din entuziasm au greșit, trebuie sa plătească. Chiar dacă poarta un mesaj in spatele căruia ma aliniez si eu. Pentru ca altfel nu mai luptam pentru un principiu al egalității, ci încercam sa ne tragem mai multă egalitate :) noua.
          • +6 (12 voturi)    
            depinde cum sunt facute legile si pt cine (Marţi, 14 februarie 2017, 17:44)

            fit [utilizator] i-a raspuns lui syms

            De aceea legile trebuie facute de oameni care nu au nimic de ascuns.
          • +2 (2 voturi)    
            plus back :P (Miercuri, 15 februarie 2017, 12:08)

            boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui syms

            sunt de acord, nu am zis ca trebuie sa scape cineva de responsabilitate

            doar am spus ca e posibil ca acele legi sa fie prea generale si atunci cu aceasta ocazie poate ne uitam daca pot fi imbunatatite

            e posibil sa fie perfect ok definitiile actuale si legea

            de aceea am si spus ca usor usor ajungem sa stim toate legile si sa fim noi jurnalisti, ca cei care scriu articole le pun doar de nevoie senzationalului , nu se explica nimic, nu se cer puncte de vedere competente , nu se fac niste comparatii etc...
        • +7 (7 voturi)    
          Clasificarea spatiului aerian cf O20/2007 (Marţi, 14 februarie 2017, 23:34)

          Radu-Mihai [utilizator] i-a raspuns lui boogiewoogie

          ...
          c) Spaţiul aerian de sub nivelul minim de zbor pe căile aeriene şi sub limita inferioară a TMA Bucureşti, până la sol, se reclasifică devenind spaţiu aerian NECONTROLAT continuu de clasă G; se exceptează de la această prevedere porţiunile de spaţiu aerian definite ca zone de control de aerodrom (CTR) şi publicate în AIP România la data intrării în vigoare a prevederilor prezentului ordin, care rămân clasificate de clasă C.
          ...
          • +1 (3 voturi)    
            Wow (Miercuri, 15 februarie 2017, 7:24)

            Gabriela Venerianu-Fibuna [utilizator] i-a raspuns lui Radu-Mihai

            In Bucuresti spatiul aerian sub TMA este G? Pai o sa inceapa sa zboare cu ULA uri si vor ateriza de urgenta in statie la Kogalniceanu la 70.
            • +3 (3 voturi)    
              o traducere, te rugam :) (Miercuri, 15 februarie 2017, 12:09)

              boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui Gabriela Venerianu-Fibuna

              cred ca esti mai cunoscator in domeniu dar nu inteleg ce ai scris aici :D
              • +2 (2 voturi)    
                Explic (Miercuri, 15 februarie 2017, 14:38)

                Gabriela Venerianu-Fibuna [utilizator] i-a raspuns lui boogiewoogie

                TMA = Terminal Manoeuvring Area = zona controlata

                Spatiu aerian clasa G = nu ai nevoie de plan de zbor ca sa zbori. Zbori cand si unde vrei.

                ULA = Ultralight Aircraft = avion ultrausor de 1-2 locuri, monomotor in general si cu constructie simpla.

                Asadar dupa legislatie, daca deasupra Bucurestiului este zona G, poti zbura cu un avion mic cu un singur motor si daca ai o problema aterizezi in Piata Universitatii la Teatrul National in fata.
      • +10 (16 voturi)    
        Asta e legea (Marţi, 14 februarie 2017, 17:00)

        M. G. [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        Si trebuie sa o respectam. Dar poate ca ne lamentam degeaba si respectivii indeplineau toate rigorile legii.
      • +3 (5 voturi)    
        daca (Marţi, 14 februarie 2017, 17:40)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        nu este altfel legiferat, zborul unei drone in intravilan, conform HG 912/2010 - singura reglementare de pana in prezent, este interzis, lansarea unei drone in intravilan fiind considerata o fapta de natura penala.
        • +2 (6 voturi)    
          unde putem cumpara drone (Marţi, 14 februarie 2017, 21:21)

          lp [utilizator] i-a raspuns lui nahir

          raspuns: peste tot ! in orice supermarket. De ce se vand daca nu se pot utiliza ? De ce se permite importul si vanzarea lor ? nu e asta ipocrizie ?
          • +4 (4 voturi)    
            Ipocrizia nu e ilegala (Miercuri, 15 februarie 2017, 14:42)

            Gabriela Venerianu-Fibuna [utilizator] i-a raspuns lui lp

            Faptul ca tu iti cumperi un Porsche este excelent insa nu crezi ca e aceeasi ipocrizie cand in oras oricum nu poti merge cu el mai repede de 50 km/h?

            Ai nevoie de Porsche? Dar de drona?

            Dronele sub 0.5 kg nu au nevoie de licenta insa nu ai voie sa zbori cu ele mai sus de x metri (nu stiu legea romaneasca insa x este 30 in alte state).
          • +4 (4 voturi)    
            asa si (Miercuri, 15 februarie 2017, 15:01)

            nahir [utilizator] i-a raspuns lui lp

            avion poti sa-ti cumperi, dar nu poti zbura decat tot dupa niste reguli, pe care daca le incalci, esti de vina.
      • +3 (3 voturi)    
        Mda (Marţi, 14 februarie 2017, 17:44)

        Garett [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        Numai ca aia sunt europeni... ;)
      • +1 (5 voturi)    
        csf? (Marţi, 14 februarie 2017, 19:38)

        g01an [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        posesorii stiau ca e nevoie si cel mai probabil au.

        este doar o idiotenie acest dosar, au chemat oameni la investigatii desi puteau investiga singui in sistem existenta licentelor.
      • +5 (5 voturi)    
        E normal permisul... (Marţi, 14 februarie 2017, 21:09)

        Petre Cusuru zis si Barba Trista [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        Daca vine vre-un nebun cu drona lui si arunca niste acid pe multime? sau o grenada? Ce se intampla?
        • +2 (6 voturi)    
          Aici e bs-ul (Miercuri, 15 februarie 2017, 7:28)

          gamma [utilizator] i-a raspuns lui Petre Cusuru zis si Barba Trista

          Pt acid , grenade atc e deajuns o prastie mare sau o mana viguroasa . Dronele sunt omniprezente dar nimeni n-a facut un atac terorist cu ele . Nu pot fi impiedicate in avans dar tot raman nefolosite . Ghici de ce - iti trebuiesc 4000 lei ca sa arunci ceva de 1 kg foarte imprecis undeva . Mare branza , pass , se gasesc idioti utili care se detoneaza singuri carand de 10 ori mai mult .
    • -26 (48 voturi)    
      huh ? (Marţi, 14 februarie 2017, 16:29)

      andreiu [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

      Care intimidari ? Nu se poate protesta fara drone ?
      Daca exista lege...
      • +13 (27 voturi)    
        P[i sunt multe legi (Marţi, 14 februarie 2017, 16:40)

        Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui andreiu

        De exemplu ca nu trebuie sa furi voturi, sa depui marturii mincinoase, angajari fictive, sa plagiezi etc. S totui cei care le incalca sunt liberi - Dragnea ,Tariceanu, Ponta. Libera e si Udrea, ba chiar si CRIMINALUL Iliescu. S-a trezit Justitia acum, pentru o biata drona?
        • -1 (11 voturi)    
          ? (Marţi, 14 februarie 2017, 17:45)

          VasileIsache1 [anonim] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

          Nu vă place dubla măsură, nu ?
    • +6 (20 voturi)    
      Legile doar care ne plac (Marţi, 14 februarie 2017, 16:34)

      MarDark [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

      Adevarul este ca cele mai frumoase legi sunt alea de trebuie sa le respecte altii. Asta se numeste intr-un fel....parca ipocrizie, dar poate ma insel.
      • +1 (1 vot)    
        + (Miercuri, 15 februarie 2017, 12:21)

        boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui MarDark

        subscriu
    • -6 (22 voturi)    
      nu se poate mai baieti (Marţi, 14 februarie 2017, 16:41)

      om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

      procurorii nu fac asa ceva.
      ei se ocupa numai de penali.
      cum este cazul lui dracnea, tarliceanu, neicusor dan.
    • +7 (17 voturi)    
      Legea e lege doar cand vrem (Marţi, 14 februarie 2017, 17:12)

      MarDark [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

      Cele mai frumoase legi sunt cele care trebuie sa le respecte altii. Cand vine vorba de noi, abordarea se schimba putin.....
      • +1 (7 voturi)    
        E lege (Marţi, 14 februarie 2017, 18:00)

        Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui MarDark

        dar trebuie sa ai discernamint cum o folosesti. Or, de la o secretara de Videle care stia doar sa masluiasca notele prin cataloage, la ce te poti astepta?
        • +2 (2 voturi)    
          educatie... (Miercuri, 15 februarie 2017, 12:20)

          boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

          nu ministrul face anchete... si in nici un caz o singura persoana nu controleaza mintile tuturor politistilor sau judecatorilor in cazul unei anchete
    • -1 (5 voturi)    
      ? (Marţi, 14 februarie 2017, 17:41)

      VasileIsache1 [anonim] i-a raspuns lui Bogdan_100

      Păi cine a vrut respectarea legii ?
    • +12 (12 voturi)    
      Autodenunt (Marţi, 14 februarie 2017, 17:49)

      Bazil [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

      Astazi am lansat de pe balconul casei un avion de hartie. A inconjurat curtea si a cazut langa cainele meu.
      • +2 (2 voturi)    
        mda... (Miercuri, 15 februarie 2017, 12:11)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Bazil

        Avionul de hartie este sub 500 gr, si nu are aparatura de inregistrare video - deci nu sunt sanse sa fiti chemat decat daca insistati.

        Va doriti sa va cheme tovarasii si pe Dvs.???
    • +5 (7 voturi)    
      pai nu au inceput deja (Marţi, 14 februarie 2017, 18:33)

      Mawrkuss [anonim] i-a raspuns lui Bogdan_100

      pai nu au inceput deja aia de la Protectie Copilului sa acheteze?


      Daca veneau doar parintii ar fi anchetat cu cine au lasat copii acasa. Ce mojici... pe cucoana care trecea seriile de buletin pe foaie la "protestul" din victorie nu o intreaba nimeni nimica, nu?
    • +3 (5 voturi)    
      Recomand prezentarea unor drone de jucarie ... (Marţi, 14 februarie 2017, 23:56)

      DEMA GOGU' [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

      ...cu greutatea sub 500g , anchetatorilor , pt. a nu intra sub incidenta legii. Eventual vopsirea acestora intr-o culoare si forma asemanatoare cu a dronelor folosite. Raport de expertiza cu greutatea dronei depus la dosar.
      Si un avocat bun , plus cateva ong-uri sa va sprijine ,prin plangeri la adresa anchetatorilor ...;)
      Restul e can can !
  • +24 (40 voturi)    
    hohohoho (Marţi, 14 februarie 2017, 16:13)

    ..13 [utilizator]

    Pot sa rad de nu ma vad...

    Autorizatie de zbor - cand nici cioara nu mai trece pe deasupra Gubernului...

    Care este temeiul legal pentru aceasta actiune?
    • +2 (2 voturi)    
      HG 912/ 2010 (Marţi, 14 februarie 2017, 17:44)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      interzice zborul dronelor in intravilan.
      exista alta legislatie?
      • +4 (8 voturi)    
        Aceasta (Marţi, 14 februarie 2017, 19:36)

        ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        se refera la AERONAVE, nu si la drone sau aeromodele
        • -3 (5 voturi)    
          deci... (Miercuri, 15 februarie 2017, 11:46)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

          drona este o aeronava fara pilot...

          Nu exista reglementarea specifica in RO - a incercat sa emita un ordin Ministerul Transporturilor dar acesta a fost anulat pentru ca era excesiv reglementata aceasta zona.

          Nu cred ca drona aceea avea mai mult de 150 de kg - daca insa avea greutatea mai mare de 150 de Kg exista reglementari evropene...

          ESTE O ACTIUNE DE INTIMIDARE - ce mare porcarie fac astia...

          Vreau sa stiu la ce sectie de politie s-a depus cererea??? Este cumva sectia 1???
  • +38 (50 voturi)    
    Continua serialul "facem legi sa va facem praf" (Marţi, 14 februarie 2017, 16:23)

    lp [utilizator]

    Cine isi inchipuie ca vom da inapoi prin presiuni de doi lei, ar trebui sa se mai gandeasca odata. Déjà-vu de pe vremea lu Ceasca.... parca incepe sa semene atmosfera.
    • -3 (19 voturi)    
      din pacate te contrazic (Marţi, 14 februarie 2017, 16:48)

      boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui lp

      legile pe domeniul aerian sunt utile, si ca vrem nu vrem, si dronele si alte OZN-uri trebuie sa le respecte sau... (De fapt) trebuie tratate in legislatie in mod special.

      Legea nu cred ca este actualizata pentru tehnologia asta destul de recenta si atunci ajungi ca in state de trage unul cu pusca in drona ca avea el senzati a ca il filma si ii violeaza dreptul la intimitate daca ii trece prin fata geamului..

      deci, hai sa nu ne mai aprindem si sa dialogam pentru a afla punctele de vedere din ambele tabere si dupa putem categorisi ceva ca absurd, aberant sau util..
      • +7 (17 voturi)    
        OZN-uri (Marţi, 14 februarie 2017, 17:30)

        ras-putin [utilizator] i-a raspuns lui boogiewoogie

        As vrea sa vad si eu un OZN care respecta legile din domeniul aerian.

        Sau ca e dat in judecata pentru nerespectarea lor.
    • 0 (8 voturi)    
      ? (Marţi, 14 februarie 2017, 17:47)

      VasileIsache1 [anonim] i-a raspuns lui lp

      Da, voi sunteți trimișii lui Dumnezeu pe pământ și noi n-avem voie nici măcar să ridicăm privirea din țărână ! Se apropie încet, încet funia de par !
      • 0 (2 voturi)    
        aici (Marţi, 14 februarie 2017, 22:24)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui VasileIsache1

        ai dreptate ma nea vasile, se apropie incet, incet, tiptil as zice, funia de par, si cind o incepe sa te doara gitul nici n-ai sa stii de ce, o sa crezi ca ai racit...
  • +34 (52 voturi)    
    mda... (Marţi, 14 februarie 2017, 16:24)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    roMANIA e de rahatel ...

    daca erau drone comerciale, nu trebuie declarate ... doar daca sunt capabile sa zboare peste o anumita altitudine si peste o anumita viteza ... in rest ce sa faca drona ? sa dea jos guvernul ?
  • -28 (46 voturi)    
    sincer (Marţi, 14 februarie 2017, 16:27)

    mihai.mihaita [utilizator]

    pacat... insa legea trebuie respectata..
    e vorba de guvern acolo iar accesul dronelor este limitat

    data viitoare sa ceara licenta ca totul sa fie ok.
    • +7 (17 voturi)    
      nici protestele nu au fost autorizate, amenda?!? (Marţi, 14 februarie 2017, 16:38)

      MG [utilizator] i-a raspuns lui mihai.mihaita

      nici protestele nu au fost autorizate, mai urmeaza sa cerem voie sa gandim altfel decat guvernul.
    • +1 (15 voturi)    
      dap (Marţi, 14 februarie 2017, 16:38)

      adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui mihai.mihaita

      Si protestatarii trebuiau sa ceara autorizatie... nu-i asa?? Doar blocheaza vreo 3 cai foarte importante de circulatie in Bucuresti...

      plm..
    • +9 (17 voturi)    
      Licenta? (Marţi, 14 februarie 2017, 16:43)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui mihai.mihaita

      Eu zic sa se infiinteze si licenta de HOȚ - ar fi vreo câteva sute de mii de membri psd, alde si udmr care au nevoie de asa ceva. Daca se percepe si o taxă, se vor putea acoperi gaurile din bugetul fantezist al lui Dragnea/Zgărdeanu.
      • +3 (7 voturi)    
        pierdere de timp (Marţi, 14 februarie 2017, 18:26)

        mihai.mihaita [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

        eu cred ca e pierdere de timp. mai bine direct in puscarie cu ei. acolo este locul lor.

        licente de hoti si-au facut singuri. le folosesc insa.. gratuit.
    • 0 (2 voturi)    
      ? (Marţi, 14 februarie 2017, 19:52)

      g01an [utilizator] i-a raspuns lui mihai.mihaita

      de unde mai exact stii tu daca baietii aia au sau n-au licenta. eu stiu cativa pasionati de astfel de sporturi si crede-ma ca sunt in tema cu tot ce tine de restrictii, unde si cum au voie sa le ridice in aer.

      niste cretini s-au apucat sa faca valva pe un dosar care va fi inchis de-ndata ce vor fi culese toate datele.
  • -2 (16 voturi)    
    legea e legea (Marţi, 14 februarie 2017, 16:32)

    Roz [utilizator]

    Dragnea a incarcat legea merge la puscarie....Piata Victoriei este obiectiv strategic, care este legiferat intr un anumit fel. Cine a incalcat legea merge la puscarie. Trebuie sa respectam legea la milimetru....pentru a avea o oarecare sansa sa ne salvam.
    Nu doar pentru ca repspectivul a fost reporter/protestatar/fotograf , trebuie sa il lasam in pace si sa bagam la inaintare partea cu ïntimidarea"fiindca e penal.
  • +10 (22 voturi)    
    Atentie cei care stati la bloc (Marţi, 14 februarie 2017, 16:38)

    Pac-pac [utilizator]

    Nu mai scuturati nimic pe geam ca riscati sa ca dea Autoritatea Aeronautica vreo amenda.
  • +3 (15 voturi)    
    tu-va-n aia de comunisti (Marţi, 14 februarie 2017, 16:47)

    cristi_an [utilizator]

    noi sau ei!!
    am citit un articol cum ca avem multi nehotarati privind intentia de vot - pai as vreti sa traiti, ma?!!?!?
    • +2 (10 voturi)    
      Zi-ne tu cu cine sa votam.. (Marţi, 14 februarie 2017, 18:02)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui cristi_an

      Ca acum vreo 4-5 am votat PNL si nici nu s-a uscat bine tușul pe ștampilă că liberalii s-au dat cu păsădăul și au inceput sa fure impreuna.
  • 0 (14 voturi)    
    http://www.catavencii.ro/noapteacahotnews/ (Marţi, 14 februarie 2017, 16:47)

    xrogo [utilizator]

    !!!
  • -5 (19 voturi)    
    accidente (Marţi, 14 februarie 2017, 16:48)

    mano74 [utilizator]

    Daca tin eu bine minte, la protestele de la colectiv, in pta universitatii, a cazut o drona a antenei 3 sau ceva similar in multime si a ranit destul de grav pe cineva. i se poate intampla oricui, mai ales celor neprofesionisti, mi se pare normal sa fie reglementat asa ceva. voi astora care sariti cu minusuri (de parca ar conta, oricum), v-ar placea sa va cada o drona de 400-500g in cap de la 30 de metri?! probabil ca da...
    • +2 (10 voturi)    
      latrina 3 (Marţi, 14 februarie 2017, 17:33)

      ras-putin [utilizator] i-a raspuns lui mano74

      si sint convins ca latrinele au platit cu virf si indesat accidentul...
    • 0 (0 voturi)    
      ok! (Miercuri, 15 februarie 2017, 17:00)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui mano74

      Si a fost anchetat cazul? >:
  • +10 (20 voturi)    
    Autoritatea Aeronautica Romana (Marţi, 14 februarie 2017, 16:49)

    GT44 [utilizator]

    O institutie creata pentru clientela politica a Puterii, cu angajati alesi pe spranceana: copii, rude, amante, nepoti ai unor potentati cu salarii nerusinate si nemeritate.
    Pe scurt o gaura in bugetul Tzarii si o expresie a nerusinarii tuturor partidelor ajunse la Putere.

    NB Daca or fi si cativa oameni care chiar muncesc pe-acolo , scuzele mele.
    • +2 (2 voturi)    
      E vreo institutie buna? (Miercuri, 15 februarie 2017, 12:41)

      Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui GT44

      In afara de DNA, desigur? E vreo lege buna? In afara de legile care afecteaza numai pe cei care iti sunt TIE antipatici?
    • 0 (0 voturi)    
      tre' sa si munceasca cineva! >: (Miercuri, 15 februarie 2017, 17:02)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui GT44

      Altfel, institutia (nu ma refer doar la AAR ci la cam toate) intra in colaps si nu mai au de unde sa-si ia salariile IMENSE putorile! >:)
  • +6 (22 voturi)    
    legea e lege... (Marţi, 14 februarie 2017, 16:52)

    artistul000 [utilizator]

    Pentru anumite drone (cu o greutate de peste 0,5kg ) trebuie sa le inmatriculezi si apoi pentru fiecare zbor trebuie sa ai o autorizatie scrisa de la Ministerului Apararii Nationale pentru fiecare zbor in orase. Pentru zbor extravilan, este suficienta o notificare telefonica la MApN.

    In ziua de azi au aparut o multime de drone cu performante din ce in ce mai bune si pe mana unei persoane neresponsabile ar putea crea mari probleme.

    Daca acele drone de la proteste au peste 0,5kg si au zburat fata autorizatie scrisa ... legea a fost incalcata iar persoanele trebuie sa suporte consecintele. Simplu ca buna ziua.
    • -2 (14 voturi)    
      Si daca legea e imbecila? (Marţi, 14 februarie 2017, 17:40)

      Garett [utilizator] i-a raspuns lui artistul000

      Si facuta "cu dedicatie" ca toate legile din Romania? ;)
      • +2 (6 voturi)    
        ii freaca imaginile din Victoriei (Marţi, 14 februarie 2017, 19:56)

        g01an [utilizator] i-a raspuns lui Garett

        cine are drona cunoaste legea, stai chill. probabilitatea sa fie cazul ca au incalcat aia legea este asa infima ca nu are rost sa te inflamezi...
      • +2 (2 voturi)    
        daca...? (Miercuri, 15 februarie 2017, 17:04)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Garett

        Pai atunci militezi IMPOTRIVA ei, ca sa o schimbe, faci lobby samd...!! Dar pana cand nu s-a schimbat, o respecti!
        Ca altfel... faci ca Dracnea: si el zice ca legile cf. carora e condamnat sunt "imbecile"! ;)
    • +5 (7 voturi)    
      Intrebare (Marţi, 14 februarie 2017, 18:44)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui artistul000

      Cat stiu eu,ordinul nr. 8/2014 al ministrului transporturilor
      prin care au fost interzise dronele cu aparate de filmat, a fost anulat in instanta, nu mai este valabil. Ordinul respectiv nici macar nu stabilea contraventii-pe ce baza s-a deschis dosar penal?
    • +1 (1 vot)    
      te iert ca esti artist... (Miercuri, 15 februarie 2017, 11:52)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui artistul000

      Pentru ca nu exista nici o reglementare legala asa cum frumos a fost descrisa in postul tau anterior.

      Poti sa precizezi legea - ordinul???
      Daca NU - de ce vrei sa creezi valuri???

      Mai mult reglementarile in materie de drone prevad diferientierea lor de la valoare de 150 de Kg.Poti sa iti spui care este temeiul legal pentru cele scrise de mine, daca te porti frumos...

      Simplu ca buna ziua.
  • +10 (22 voturi)    
    Acesta-i doar primul pas! (Marţi, 14 februarie 2017, 17:09)

    Crioan [utilizator]

    Dosare penal pentru drone, urmeaza si cele pentru DSLR full-frame, apoi si pentru mirorless, savoniere, aparate de filmat, telefoane, GoPro ...
    • 0 (6 voturi)    
      umm (Marţi, 14 februarie 2017, 18:14)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui Crioan

      Daca-i pica cuiva o drona in cap, ziceai ca statul nu isi face datoria.
      Daca exista lege in vigoare privind dronele, iar legea a fost incalcata, de ce te deranjeaza ca se pedepseste nerespectarea legilor?
      Sa inteleg ca legile sunt doar pentru 'ei'?
  • -3 (21 voturi)    
    foarte bine! (Marţi, 14 februarie 2017, 17:18)

    Humbert [utilizator]

    cine ridica o drona peste o zona unde este chiar si o singura persoana, darmite o multime de oameni, este iresponsabil si trebuie sa fie tras la raspundere, in penal.

    eu personal am vazut pe data de 5 februarie in jurul orei 18 o echipa de la ORF (televiziunea publica austriaca) cu o astfel de drona, in spatiul verde din fata muzeului antipa.

    Cine nu intelege de ce este extrem de periculos sa ridici o drona peste o zona unde sunt oameni, este rugat sa ia o piatra chiar si de 100 de grame, sa o arunce chiar si 10 metri in sus si apoi sa faca asa incat sa-i cada piatra fix in cap. Dupa aia va intelege, cu siguranta.
    • -1 (7 voturi)    
      mai degraba minge de fotbal (Marţi, 14 februarie 2017, 17:38)

      robertTm [utilizator] i-a raspuns lui Humbert

      Exemplul cu piatra nu e foarte bun din cauza densitatiilor diferite. Comparatia buna e sa arunce in sus o minge de fotbal (greutate standard 450g) si sa dea cu capul.
      • -3 (3 voturi)    
        corect (Marţi, 14 februarie 2017, 17:53)

        Humbert [utilizator] i-a raspuns lui robertTm

        da, ok, ai dreptate cu densitatea, m-am gandit si eu dupa ce am scris dar nu am mai revenit.

        o minge cum zici sau telefonul (ala chiar are in jur de 100gr).
      • +4 (4 voturi)    
        ... (Miercuri, 15 februarie 2017, 2:12)

        muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui robertTm

        Sau un balon umplut cu heliu...
        Tu chiar esti serios cand spui ca impactul unei mingi de 500 de grame, e acelasi cu al unui obiect partial metalic, de acceasi greutate?
        Despre diferenta intre ciocnirile elastice si cele plastice ai invatat la scoala?
        Iti spun eu ca daca vrei sa dai gol cu capul lovind o drona e putin mai neplacut decat daca ai lovi o minge.
    • +3 (3 voturi)    
      triggered much?! (Marţi, 14 februarie 2017, 19:58)

      g01an [utilizator] i-a raspuns lui Humbert

      tu ai idee unde au zburat acele drone? ai fost acolo sa vezi cam in ce perimetru s-au deplasat?

      te intreb asa ca vad ca esti foarte pornit.
      • 0 (2 voturi)    
        Au zburat (Marţi, 14 februarie 2017, 21:59)

        Ion2050 [anonim] i-a raspuns lui g01an

        La inaltimea blocului si aterizau pe trotuar. Niste jucarii. 30 cm.
  • +9 (19 voturi)    
    ies hotii din puscarii... (Marţi, 14 februarie 2017, 17:24)

    ouyang [utilizator]

    dar hai sa umplem puscariile pentru zboruri “ilegale" de drone, furturi de paine, injurii la adresa parlamentului “suprem” etc.
    • -2 (14 voturi)    
      :) (Marţi, 14 februarie 2017, 17:39)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui ouyang

      Dosar penal nu inseamna puscarie.
  • +5 (13 voturi)    
    Politia 'vegheste" (Marţi, 14 februarie 2017, 17:38)

    Garett [utilizator]

    Ca doar nu era politia sa faca ceva realmente util societatii!
    Unii fura voturi, altii dau ordonante pe sest, altii chelesc munti intregi, nu conteaza!
    Politia are griji mai mari!
    DRONELE!
    • +4 (8 voturi)    
      Vegheste, dar nu razbeste... (Marţi, 14 februarie 2017, 18:07)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Garett

      L-a vegheat pe Ghitza de s-au rupt de atâta vegheat. Niste incompetenti care se bat cu o drona si ii fac scapati pe toti mafiotii. Tot o militie, dar mai incompetenta.
  • -2 (10 voturi)    
    Iar comentam fara sa ne interesam? (Marţi, 14 februarie 2017, 17:46)

    Miky60 [utilizator]

    Unii au iesit in piata fara sa se documenteze inainte, da doar sa comenteze?
    Da, oameni buni, exista reguli si pentru drone. Si toti in piata au iesit "sa se respecte legea" si "cine a gresit sa plateasca". Acum ce facem? Avem dubla masura? Daca au gresit pentru ceva ce ne place sa ii iertam, si daca nu "la puscarie"?
    Si in multe state mai civilizate exista reguli pentru folosirea dronei. Daca nu v-ati documentat, e timpul sa o faceti.
    Iar pe sistemul "dar sunt atatia care folosesc fara reguli" e ca si cum ai spune "dar sunt atatia care fura, eu de ce sa nu fur"?
    • +2 (6 voturi)    
      Nu exista (Marţi, 14 februarie 2017, 19:34)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Singura lege valabila, care reglementeaza prezenta aeronavelor in spatiul aerian national este 912/2012.
      Nu face referire de loc la aeromodele. Dronele(sub o anumita greutate) sunt aeronave in masura in care palaria mea aruncata in sus de bucuria disparitiei prostiei din tara poate fi considerata aeronava. Sau FRF cere autorizatie de lansare a mingii pentru orice meci de fotbal? ARA a cerut si discuta de ani de zile reglementarea utilizarii aeromodelelor, dar nimeni din legislativ nu este interesat. Daca UE nu va scoate ceva, cu astia nu vom avea niciodata.
  • +4 (8 voturi)    
    Alo Tovarasi Militieni, (Marţi, 14 februarie 2017, 17:47)

    Ponta [utilizator]

    Va umpleti de ridicol si mai mult decat sunteti in present prin aceste actiuni stupide tipic comunistoide.
    A fost si este un protest pasnic, sau poate nu-l vreti asa, nu intelegeti cuvantul pasnic, care probabil deranjeaza intelectul degenerate al unora care nu au cum sa inteleaga ce inseamna diferenta de opinie.
    Nu veti castiga nimic din astfel de comportamente tipic slugarnice, urmare ordinului doamnei Ministru de Interne.
    Pacat de lipsa totala de inteligenta in astfel de cazuri.
  • +5 (9 voturi)    
    o revolutie (Marţi, 14 februarie 2017, 18:11)

    Francisc 1 [utilizator]

    sa-i spanzuram pe borfasii astia ! dar inainte sa nu uitam sa luam autorizatie semnata in trei exemplare si legalizata!
  • +3 (7 voturi)    
    Lampioane (Marţi, 14 februarie 2017, 19:00)

    TiberiuS.de [utilizator]

    Atentie, exista reglementari clare si pentru lampioane, trebuie aprobare prealabila de la Autoritatea Aeronautica Civila Romana. Ma tem ca cel care a fost filmat in Piata Victoriei lansand un lampion intr-una din serile de proteste va fi chemat si el la politie.
    Cat despre drone, e un caz asemanator cu OUG 13: pornind de la o problema reala au conceput o legislatie stupida care sa-i avantajeze pe ei (secretomania tipic comunista). Cu o drona poti face foarte multe filmari incomode pentru autoritati, politicieni penali, etc.
    Dar, atata timp cat legile exista si sunt in vigoare, trebuie respectate. Cum s-a mai comentat, daca se defecta o drona si ranea pe cineva din multime, tipam cu totii ca nu se aplica legea.
    • +1 (1 vot)    
      plus pentru concluzie (Miercuri, 15 februarie 2017, 12:18)

      boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui TiberiuS.de

      trebuie sa respectam legile

      DAR ai grija cand spui ca sunt incomode pentru politicieni... acestea pot fi incomode pentru ORICINE, dar nah, e mai usor sa prezinti "binele" iar de "abuzuri" sau partile mai neortodoxe ale folosirii acestora sa nu precizezi nimic.
  • +1 (3 voturi)    
    Ceata lui Pitigoi este aici! (Marţi, 14 februarie 2017, 19:10)

    CareTeDaiProgramatorPeAici? [utilizator]

    Sunteti de groaza. Ati inceput cu vociferarile.
    Am impresia ca va cam plictisiti.
    @Francisc: Tu sa-ti vezi de treaba ta... instigatorule.
    Am impresia ca te incadrezi la o fapta PENALA - Instigare la omor.
    Pe tine ar fi bine sa te mai traga cineva de ureche, ///..
  • 0 (2 voturi)    
    :) (Marţi, 14 februarie 2017, 19:49)

    uzu [utilizator]

    arde-l pe taran !
  • +1 (7 voturi)    
    Legea lui Ghitza (Marţi, 14 februarie 2017, 20:34)

    Casargoz [utilizator]

    Legea a fost data de Sebastian Ghitza pentreu a proteja comercial drona Teamnet.
    Cu plan de zbor cu tot cer trebuie.
    Cand PSD doreste sa reglementeze o face repede.
    Pe langa chestiunea cu Ghitza , jandarmii la protestele trecute erau deranjati de drone, pentru ca nu puteau folosi pulanele de loc.
    Asa a aparut acesta lege in interesul cetateanului: daca cade drone peste multime?
    Dar daca te filmenaza in timp ce esti cu nevasta in pat?
    E spre binele cetateanului...
    :)
  • +3 (7 voturi)    
    asa (Marţi, 14 februarie 2017, 20:55)

    gopo2016 [utilizator]

    incepe oprimarea protestelor, aia cu laserele luati de politie acum cei cu dronele, miine aia de vin la miting ca doar nea ceasusescu doi ( dragnea) o sa o dea si pe aia
    • +3 (7 voturi)    
      asa (Miercuri, 15 februarie 2017, 8:28)

      JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui gopo2016

      Apoi i-au luat pe aia cu copiii, urmeaza la rand cei care au venit cu cainii.
    • 0 (4 voturi)    
      Trebuie data o lege (Miercuri, 15 februarie 2017, 9:49)

      Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui gopo2016

      Daca protestezi pentru "justitie" trebuie sa ai voie sa incalci orice lege. Si sa fii ipocrit.
  • +1 (5 voturi)    
    paradox (Miercuri, 15 februarie 2017, 3:28)

    anonimicus [utilizator]

    "Dronele au fost ridicate în vederea continuării cercetărilor."
    Asadar, paradoxul:
    Procurorii au ridicat dronele care n-aveau autorizatie sa fie ridicate.
  • +1 (3 voturi)    
    Legislatie (Miercuri, 15 februarie 2017, 8:42)

    geticul [utilizator]

    In toata legislatia prezentata pe aici se vorbeste de un singur lucru: "AERONAVELE" trebuie sa se inregistreze la autoritatea aeriana si sa inregistreze plan de zbor.

    Conform DEX "AERONAVA= vehicul aerian care se poate deplasa și menține în prin plutire sau prin acțiunea dinamică a aerului asupra unor suprafețe solide ale vehiculului, putând transporta pasageri și mărfuri."

    Care drona poate sa transporte pasageri? Sau colete?

    Din ce am citit, drona care trebuie sa fie inregistrata trebuie sa aiba peste 15 kg.
  • +1 (1 vot)    
    citat din lege (Miercuri, 15 februarie 2017, 9:21)

    civalco [utilizator]

    Art. 5.

    Nicio prevedere a prezentului ordin nu exonerează operatorul unei aeronave civile motorizate fără pilot la bord de obligaţia respectării prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 912/2010 pentru aprobarea procedurii de autorizare a zborurilor în spaţiul aerian naţional, precum şi a condiţiilor în care decolarea şi aterizarea aeronavelor civile se pot efectua şi de pe/pe alte terenuri sau suprafeţe de apă decât aerodromurile certificate, cu modificările şi completările ulterioare, atunci când efectuează operaţiuni aeriene civile în spaţiul aerian naţional.
    Prezentul ordin nu se aplică:

    a.) aeromodelelor, aşa cum acestea sunt definite şi clasificate de către Federaţia Internaţională de Aeromodelism şi de către Federaţia Română de Modelism, atunci când sunt utilizate în cadrul competiţiilor, demonstraţiilor aeriene sau al altor manifestaţii oficiale organizate de Federaţia Română de Modelism;
    b.) aeronavelor civile motorizate fără pilot la bord şi cu masa maximă la decolare mai mică sau egală cu 1 kg, atât timp cât

    – sunt operate într-o zonă deschisă, fără construcţii cu destinaţia de locuinţă;

    – sunt operate fără depăşirea câmpului vizual al persoanei care asigură comanda aeronavei de la sol, dar nu mai mult de 150 m distanţă pe orizontală şi de 100 m distanţă pe înălţime faţă de această persoană;

    – nu au montate pe ele aparatură pentru filmare sau transmisie de date.

    Răspunderea pentru eventuale daune provocate ca urmare a operării aeromodelelor şi aeronavelor prevăzute la alin. (2) revine în totalitate persoanelor care asigură comanda acestora de la sol.
    • +1 (1 vot)    
      referinta (Miercuri, 15 februarie 2017, 12:12)

      boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui civalco

      totusi, poti preciza din ce lege ai luat textul?
      • +1 (1 vot)    
        Ordinul 8/2014 (Miercuri, 15 februarie 2017, 16:19)

        civalco [utilizator] i-a raspuns lui boogiewoogie

        Ministerul Transporturilor Ordinul nr. 8/2014 pentru stabilirea condiţiilor de operare în spaţiul aerian naţional a aeronavelor civile motorizate fără pilot la bord

        În vigoare de la 21.01.2014 Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 50 din 21.01.2014.
  • -1 (5 voturi)    
    legislatie (Miercuri, 15 februarie 2017, 9:27)

    danielush [utilizator]

    Legislatie e simpla si...trebuie respectata:
    Daca vrei sa folosesti o drona pentru a fotografia/filma, este foarte util sa stii ca dronele sunt, conform legii, aeronave si ca folosirea lor impreuna cu dispozitive foto/video este reglementata de lege, ceea ce presupune cel putin o procedura de inregistrare:
    Este necesara inregistrarea (identificarea) dronelor la Autoritatea Aeronautica Civila Romana (AACR);
    De la 1 februarie 2016 nu mai este necesara obtinerea unei aprobari scrise pentru a fotografia/filma in spatiul aerian extravilan, ci doar de o notificare telefonica la Ministerul Apararii Nationale (detalii in randurile de mai jos); pentru filmarea in orase, este necesara obtinerea aprobarii scrise din partea Ministerului Apararii Nationale.
    Costuri: 90 EUR + TVA / drona (taxa pentru identificarea aeronavei);
    legislatia:
    Codul aerian
    HG 912/2010 pentru “aprobarea procedurii de autorizare a zborurilor în spaţiul aerian naţional, precum şi a condiţiilor în care decolarea şi aterizarea aeronavelor civile se pot efectua şi de pe/pe alte terenuri sau suprafeţe de apă decât aerodromurile certificate” (cu modificările şi completările ulterioare);
    RACR IA “Înmatricularea aeronavelor civile”;
    RACR AZAC “Admisibilitatea la zbor a unor categorii de aeronave civile”;
    RACR OPS LAAG “Lucru aerian şi aviaţie generală”;
    DN 14-02-001 “Emiterea certificatelor de identificare pentru aeronavele civile motorizate fără pilot (UAV)” Ediţia 1 / Ediţia 2 /
    se subliniaza faptul că operatorii/proprietarii aeronavelor civile fără pilot la bord cu masa maximă la decolare mai mica sau egală cu 500 grame nu mai au obligaţie de a deţine un certificat de identificare emis de AACR - a se vedea OMT nr. 1338/25.10.2016, alin. (2), art. 4);
    cine nu a facut asta...risca ceva amenzi si democratie impune drepturi si mai ales obligatii!
  • +2 (6 voturi)    
    mda... (Miercuri, 15 februarie 2017, 9:40)

    liviu_ [utilizator]

    turcia reloaded....
    asta incearca sa faca...
    ceretati cei cu dronele, cei cu pancardele, cei cu laserele, cei cu copii... asteptam cu interes protectia animalelor sa intervina si ea!

    intimidare si comunism marca psd...
    ceea ce nu realizeaza psd e ca (spre deosebire de turcia) noi avem libera circulatie...
    sa vedem ce crestere economica enorma o sa mai avem cu 100k-200k de tineri care se cara din romania si firmele care pleaca din cauza asta!

    psdu nu intelege cu ce se joaca aici! Romania este oricum o tara cu mari probleme de natalitate... daca mai pleaca niste oameni s-a cam terminat... vrem nu vrem trebuie sa adoptam africani si arabi!
    Pe langa asta cine mai produce?! ca si asa 4 mil de angajati tin 20 de min de oameni!
    • +1 (3 voturi)    
      amice, mai usor... (Miercuri, 15 februarie 2017, 12:15)

      boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      avem LEGI, trebuie sa le respectam sau sa le corectam daca sunt gresite


      asa fac si politicienii, zbiara ca legile pe care intra la puscarie sunt gresite... acum si tu faci la fel...

      hai sa discutam cu calm si sa vedem despre ce e vorba.

      la noi toti romanii sunt destepti si buni la toate... dar e si vina jurnalistilor ca arunca niste stiri doar de dragul senzationalului fara nici un pic de explicatii.... asa ajungem la "erori" de genul lui Tolontan cu radiatiile de nspesutemii ori mai mari...
  • +1 (5 voturi)    
    Au inceput cu cei care au ... (Miercuri, 15 februarie 2017, 13:31)

    Olyx [utilizator]

    pus laser-ele pe bloc, au continuat cu parintii care si-au dus copii la miting, acum ii iau de la urma pe cei care au ridicat o drona in Piata Victoriei...Oare ce urmeaza ?...Probabil ca sunt CEI MAI (in)CORECTI (!) lucratori ai administratiei post decembriste...
  • 0 (2 voturi)    
    zxzxzxz (Miercuri, 15 februarie 2017, 16:26)

    solar [utilizator]

    Stai, nene, ca nu e tot . Circula zvonuri cum ca posesorii de caini de companie au fost platiti sa iasa la demonstratii cu patrupedele ! Se chiar insinueaza chestia si pe la case... mari de tv si internet. Probabil ca e VIA SPUTNIK ( ca altfel nu-mi inchipui ca e posibil!) dar... este !


Abonare la comentarii cu RSS



Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi