Modificare a legislatiei rutiere: depasirea unei biciclete se face la o distanta minima de 1,5 m

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 19 decembrie 2016, 9:47 Actualitate | Esenţial

Biciclisti pe Calea Victoriei
Foto: Captura YouTube
Vesti bune pentru biciclisti. Distanta laterala recomandata la depasirea unei bicicleteva fi de minimum 1,5 m, in loc de o "distanta laterala suficienta", cum era pana acum, potrivit unei Hotarari de Guvern adoptate la finalul saptamani trecute si care a modificat si completat Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice. Actul normativ prevede si anumite oligatii pentru conducatorii de biciclete.

Forma postata in dezbatere publica poaate fi consultata aici.

"De asemenea, actul normativ se refera si la o serie de obligatii stabilite de Regulament pentru conducatorii de biciclete si care au fost aduse in acord cu realitatile tehnice/tehnologice actuale. Astfel, de exemplu, echiparea bicicletei trebuie sa se faca cu elemente sau dispozitive care sa asigure vizibilitatea acesteia in trafic, in special pe timp de noapte, si sa nu se limiteze doar la cele de culoare portocalie fixate pe spitele rotilor; se specifica distanta laterala recomandata la depasirea unei biciclete, de minimum 1,5 m, in loc de o "distanta laterala suficienta"", se arata intr-un comunicat de presa emis de executiv.

Biciclistii nu vor fi obligati sa poarte casca de protectie cand circula pe drumurile publice, potrivit unei Hotarari de Guvern adoptate la finalul saptamanii trecute si care a modificat si completat Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice. Initial, in proiectul de hotarare, exista propunerea ca biciclistii sa fie obligati sa poarte casca, dar a fost scoasa dupa discutiile cu organizatiile de biciclisti. Hotararea nu a fost publicata inca in Monitorul Oficial, dar oficiali guvernamentali au declarat pentru HotNews.ro ca documentul a fost adoptat de executiv fara modificari.
  • UPDATE Ministerul Afacerilor Interne confirma ca a scos din textul final al HG-ul  prevederea care obliga biciclistii sa poarte casca.
"La ultima intalnire intre specialisti si asociatiile implicate direct, MAI a anutat ca renunta la propunerea introducerii obligativitatii purtarii castii de catre biciclisti deoarece nu exista un studiu privind impactul acestei modificari legislative. La acea intalnire au fost prezenti reprezentanti ai asociatiei Romania fara gropi, cei care au propus si sustinut  aceasta initiativa. Din partea biciclistilor au fost prezenti reprezentanti ai asociatiei OPTAR si ai Comunitatii Biciclistilor din Bucuresti. Acestia s-au opus, argumentat, luarii unei astfel de decizii", a declarat pentru HotNews.ro Marian Ivan, reprezentant OPTAR.


Ce alte prevederi mai vizeaza biciclistii:

- distanta laterala recomandata la depasirea unei bicicleteva fi de minimum 1,5 m, in loc de o "distanta laterala suficienta", cum era pana acum;


- biciclistul nu are voie sa transporte o alta persoana, cu exceptia situatiei cand vehiculul este construit si/sau echipat special pentru transportul altor persoane;

- biciclistul nu are voie sa circule pe partea carosabila in aceeasi directie de mers, daca exista acostament practicabil.

 - biciclistul nu are voie sa circule in interiorul localitatilor in care nu funtioneaza iluminatul public, precum si in afara localitatilor fara a purta imbracaminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lasarea serii pana in zorii zilei sau atunci cand vizibilitatea este redusa;

- copilul in varsta de pana la 7 ani poate fi transportat pe bicicleta, de catre un adult, numai daca vehiculul este prevazut din constructie cu un suport special sau daca are montat un dispozitiv  omologat.























​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

31166 vizualizari

  • -11 (77 voturi)    
    alta (Luni, 19 decembrie 2016, 9:52)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    timpenie imposibil de respectat si de constatat.
    • -11 (65 voturi)    
      De acord... (Luni, 19 decembrie 2016, 10:52)

      Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      Idiotii de legiuitori - nu stiu cum sa faca mai proasta legea.
      Ar trebui interzisa circulatia bicicletelor pe multe drumuri si create piste pentru ei.
      Isi pericliteaza viata.
      • +12 (50 voturi)    
        corolar.. (Luni, 19 decembrie 2016, 11:24)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

        Ar trebui interzisa circulatia masinilor in Bucuresti pentru ca nu sunt destule locuri de parcare si majoritatea soferilor blocheaza trotuarele, punand in pericol viata pietonilor. Pana se fac parcarile, interzicem masinile.
      • +22 (40 voturi)    
        daca soferii ar fi civilizati... (Luni, 19 decembrie 2016, 11:47)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

        nu si-ar periclita biciclistii viata. Da' na, la noi civilizarea dureaza... la noi soferii se cred regii soselelor, a trotuarelor si a oricarui spatiu unde poate fi inghesuita o masina.
      • 0 (2 voturi)    
        Biciclistii trebuie sa aibe prioritate (Marţi, 20 decembrie 2016, 17:01)

        FIulian [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

        Asta e o lege valabila in toate tarile civizilizate.
        Daca lege e respectata atunci nu-si mai risca nimeni viata.
        Interzise in orase ar trebuie sa fie automobilele pana se fac piste de bicicleta pentru a avea alternative.
        Singura sansa sa mai putem respire in orase este sa descurajam folosirea masinilor si sa incurajam biciclistii.
        Lipsesc in lege doua puncte, care in alte tari exista:
        - biciclistii au voie sa depaseasca coloanele la semafor si sa se pozitioneze in fata
        - masinile au voie sa depaseasca biciclistii chiar daca este lini continua atat timp cat depasirea se face in siguanta.
        • +1 (1 vot)    
          prioritate, dar ar trebui sa respecte aceleasi leg (Marţi, 20 decembrie 2016, 17:46)

          Pardel007 [utilizator] i-a raspuns lui FIulian

          ma refer in principal la semafoare, daca nu si la stopuri si cedeaza trecerea. In rest, sunt de acord.

          Degeaba are biciclistul prioritate, daca ignora semaforul rosu si se arunca in fata masinii.

          (stiu, nu toti fac asta, dar.. destui.)

          Sau cei care opresc la semafor mult dupa, si frant la limita - daca se nimereste in fata ta.. nu stii.. se opreste, nu se opreste.. (da, stiu sunt si soferi care fac mizerii de-astea. dar aparent biciclistii sunt mai buni, nu?)
    • +37 (51 voturi)    
      recomandat (Luni, 19 decembrie 2016, 10:58)

      edx [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      asta este si motivul pentru care este recomandat si nu impus. Ideea este ca o cifra clara este mai buna pentru soferi care isi fac o idee cam cat ar trebui sa lase; pana acum multi credeau ca si 30cm este suficient, si nu vrei sa treaca tirul pe langa tine la asa distanta.
      • +6 (28 voturi)    
        Si (Luni, 19 decembrie 2016, 11:14)

        Rdu [utilizator] i-a raspuns lui edx

        biciclistii (si motociclistii...)cat trebuie sa lase cand se strecoara intre doua masini oprite in paralel la semafor?
        Tot felul de legi imbecile care nu pot fi respectate! Vezi si problema parcarii ! Au fost redactorii legii prin cartierele de locuite sa vada cate masini sunt parcate pe stradutele (mai inguste de 6 m, cu trotuoare de 0,5 m)? Unde o sa puna toate acele masini? In schimb permit constructia de complexe de birouri cu zeci de etaje fara locuri de parcare! Se pare ca produc legi doar ca sa-si justifice slujbele...
      • +4 (6 voturi)    
        in principiu, (Luni, 19 decembrie 2016, 18:23)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui edx

        de acord dar, tirul ala, unde l-ar putea intalni biciclistul? pe autostrada?
      • -1 (3 voturi)    
        nu (Marţi, 20 decembrie 2016, 6:29)

        g01an [utilizator] i-a raspuns lui edx

        nu stiu daca ai citit cu atentie, de acum inainte este distanta minima impusa. este destul de clar.
    • -21 (41 voturi)    
      traseu ideal pentru biciclisti (Luni, 19 decembrie 2016, 11:00)

      jescu [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      Am auzit ca exista un traseu perfect de bicicleta: drumul intre Pitesti si Sibiu, e munte, rau, nenumarate obiective turistice. Ca sa admirati privelistea bine se recomanda si o viteza maxima de 2-3 km/h :). Soferii va vor fi recunoscatori, o sa admire si ei frumusetile patriei.
    • +10 (24 voturi)    
      ba se poate (Luni, 19 decembrie 2016, 11:15)

      GigielDuru1 [anonim] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      Nu este greu de respectat. Practic trebuie ca soferul sa schimbe banda cand depaseste bicicleta.

      Ar trebui (sau poate este deja) specificat insa, ca si biciclistul sa stea in spatele masinii si sa nu se "strecoare" in dreapta sau in stanga, daca nu exosta 1,5m intre el si masina
      • +3 (9 voturi)    
        o banda pe sens (Luni, 19 decembrie 2016, 16:28)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui GigielDuru1

        Mare parte din drumurile din Romania au o singura banda pe sens. Iar daca un camion n-ar trebui sa depaseasca un ciclist la juma' de metru, totusi un ciclist care se intimideaza de un autoturism care il depaseste la un metru nu ar trebui sa conduca pe drumuri intens circulate.
        Sunt de acord cu a doua varianta ;-) obligativitatea pastrarii distantei intre ciclist si masinile printre care se strecoara.
      • +2 (4 voturi)    
        deja la 1,5 m cam asa este (Luni, 19 decembrie 2016, 16:28)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui GigielDuru1

        pe drumurile cu doar doua benzi si linie continua cand depasesti un biciclist automat ai incalcat legea.
        sa vedem si partea buna, legiuitorii puteau recomanda si depasirea biciclistilor prin partea dreapta.
        • +1 (9 voturi)    
          oare de ce (Luni, 19 decembrie 2016, 18:27)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

          vorbim de depasirea biciclistilor, din moment ce ei circula in proportie de 99% pe contrasens? nu-i depasesti ci te feresti de ei.
      • +2 (8 voturi)    
        si daca (Luni, 19 decembrie 2016, 18:25)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui GigielDuru1

        e o singura banda pe sens, ce face ala cu masina? sta in curul biciclistului?
        • +1 (5 voturi)    
          da (Marţi, 20 decembrie 2016, 0:16)

          baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui nahir

          ..
      • -3 (7 voturi)    
        in primul rand (Luni, 19 decembrie 2016, 20:21)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui GigielDuru1

        toti care mergem la servici cu bicicleta din cladirea noastra, mergem pe strazi secundare, cu sens unic, nu pe cele principale, blocate si extrem de poluate . Si ghici ce?
        O multime de masini au inceput sa foloseasca aceste strazi secundare pt a evita blocajul, deci nu mai avem loc niciunde? Ca piste in afara de cele desenate pe trotuar sunt aproape inexistente sau cei 2-3 km nu duc niciunde.
        de ce trebuie sa ma dau la o parte pe aceste strazi inguste cand vin masini din spate, pe care oricum nu poti merge repede?
        • +2 (4 voturi)    
          :))) (Marţi, 20 decembrie 2016, 9:37)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui nick24

          La tine loc inseamna fara reguli si fara stat? Prioritate de bicla, sau ce? Cand este rosu sau blocat in fata, STAI. Nu treci pe trecere, nu te duci pe trotuar. respecti legea aia in care va bagati p edala.
    • +6 (16 voturi)    
      de respectat se poate (Luni, 19 decembrie 2016, 11:36)

      iodixit [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      e o chestie de educatie in spiritul legii. de constatat, intradevar, e mai dificil.
  • +26 (44 voturi)    
    Buuun (Luni, 19 decembrie 2016, 10:03)

    munuc [utilizator]

    Si ce te faci cu bicicliștii care se strecoară printre mașini sprijinindu-se cu mâna de ele?
    • +12 (18 voturi)    
      Parere (Luni, 19 decembrie 2016, 11:37)

      un_user [utilizator] i-a raspuns lui munuc

      Cred ca si ei ar trebui sa pastreze o distanta laterala de 1.5 m de masini...
    • +5 (7 voturi)    
      Este interzis (Luni, 19 decembrie 2016, 11:39)

      chinezu81 [utilizator] i-a raspuns lui munuc

      conform legii sa faci acest lucru. Daca il faci o faci pe barba ta, la fel cum si motociclistii se strecoara printre masini, la fel cum si masinile depasesc pe linie continua.
    • +12 (16 voturi)    
      Nu faci nimic (Luni, 19 decembrie 2016, 11:57)

      serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui munuc

      Ptr ca banuiesc ca nu omori pe nimeni cat stai pe loc si merge ala pe langa tine.

      Dar s-ar putea sa faci ceva(ani) daca ai trecut in viteza si ai facut shaorma un biciclist o sa-ti fie mai greu sa demonstrezi ca nu puteai evita accidentul.
    • -1 (21 voturi)    
      Legea s-a dat (Luni, 19 decembrie 2016, 12:29)

      MarinNecula [anonim] i-a raspuns lui munuc

      pentru a proteja viata oamenilor. Daca pune mana pe masina o omoara ? Si biciclistii contribuie la buget, platind taxe si impozite.
  • +8 (54 voturi)    
    Intrebare (Luni, 19 decembrie 2016, 10:08)

    miss saloane [utilizator]

    1.5 m fata de terminatia din stanga a ghidonului, fata de axa de simetrie longitudinala a bicicletei, fata de cotul stang al biciclistului sau fata de terminatia stanga a rucsacului biciclistului?

    Nu de alta dar cand vorbim de 150 cm, un plus inus 30 cm reprezinta un grosolan 20%. Politiei ii place sa fie precisa deci sa dea definitia complet. Nu de alta dar legea zice depasirea unei biciclete si eu nu am vazut niciodata o bicicleta singura mergand pe strada. Am vazut mereu un biciclist pe ea si mai lat decat ea cu tot cu ghidon.

    PS: nu am nimic cu biciclistii. Abia astept sa il vad pe primul care sta la rosu la intersectie si nu pleaca din pole pozitiin cat timp inca mai e rosu, doar pt ca "nu vine nimic". Am ce am cu supracomplicarea legilor care au ajuns atat de groase ca nu le stie nimeni si mai mult se contrazic unele pe altele.
    • -11 (25 voturi)    
      La o distanta de... (Luni, 19 decembrie 2016, 11:31)

      Ursuletul de Plus [utilizator] i-a raspuns lui miss saloane

      Tu cand parchezi langa un zid ai nevoie sa stii grosimea zidului sau pe unde are planul de simetrie vertical? Logica de sofer meltean.
      Si vezi ca bicicleta nu are axa de simetrie longitudinala, ci PLAN de simetrie.
      • +6 (18 voturi)    
        Ai inteles (Luni, 19 decembrie 2016, 12:28)

        miss saloane [utilizator] i-a raspuns lui Ursuletul de Plus

        Fix o nuca. Si da, gresala mea cu planul de simetrie. Problema va aparea insa daca bicicleta e in curba ca va trebui sa masori distanta facand proiectii pe sub nivelul carosabilului.

        Vreau sa te intreb: daca pe peretele casei agat un ghiveci cand iti spun sa stai la 1 m de perete hai, zi-mi ca tu vei sta automat la un metru fata de ghiveci nu de perete. Daca e sa o luam dupa tine.
        • -6 (12 voturi)    
          Eu, spre deosebire de tine (Luni, 19 decembrie 2016, 14:25)

          Ursuletul de Plus [utilizator] i-a raspuns lui miss saloane

          mai si gandesc. Adica tu imi spui sa stau la... de perete, eu vad ca e un ghiveci si tin cont de el. Pricepusi?
          • +7 (7 voturi)    
            Si marmota (Luni, 19 decembrie 2016, 17:18)

            miss saloane [utilizator] i-a raspuns lui Ursuletul de Plus

            Care invelea ciocolta. Banuiesc ca tii cont si de balconul de la etajul 2. Tocmai pt ca gandesti.
          • +1 (7 voturi)    
            Si daca tot aplici dictonul (Luni, 19 decembrie 2016, 17:25)

            miss saloane [utilizator] i-a raspuns lui Ursuletul de Plus

            "Muget, deci exist", ai vedea ca legea aceasta este o aberatie atat timp cat politia rutiera lasa soferii sa parcheze pe trotuar sau pe banda 1, dupa principiul "asa vrea muschii mei". Daca acele masini sunt ridicate val-vartej va fi loc de biciclete, de autobuze si de pietoni. Devenim green imediat ce se va si face un transport in comun civilizat iar cei care nu platesc bilet, sa fie pusi sa curete cu maturica 5 km lungime si 1.5 metri latime (ca vad ca iti plac distantele) sau amenda echivalenta pt ore munca x salariu minim pe economie.

            Politia rutiera in acest moment reinventeaza fuziunea la rece in timp ce ignora sa isi faca treaba pt care e de fapt platita. Dar nu-i nimic. Legiferam aberatii.

            Si tot pt ca gandesti: ia explica-mi si mie, prostu', de ce 150 cm si nu 100 ? Crezi ca exista risc de tamponare daca ocolesc un obstacol la 100 cm si nu la 150? Din cate stiu tamponarea are loc la 0 cm.
            • +2 (2 voturi)    
              si sofer si biciclist (Marţi, 20 decembrie 2016, 9:43)

              SoriBuh [utilizator] i-a raspuns lui miss saloane

              sunt si sofer si biciclist. inainte sa apara trendul cu bicicletele au fost masinile nu? uite va dau un ex de la noi din cartier. iancului - s-a eliberat dupa ce a fost refacuta soseaua. dar ghici ce? parcarile prevazute in proiect nu au mai fost facute. cei cu masini au fost fortati sa si le duca pe stradutele de vis-a-vis de blocuri. noroc cu ele :) mi se pare normal ca atunci cand vrei sa descongestionezi sa oferi soferilor o altenativa unde sa isi parcheze masinile si pe urma sa ai pretentii. faptul ca majoritatea avem masini este o realitate. si oricat as vrea eu sa o fac mica pe a mea si sa o iau la pachet - nu se poate domne! biciclist fiind chiar m-am bucurat de pistele de pe bulevarde, asta pana dadeau in chioscuri, borduri prea inalte etc. chiar vb din ambele puncte de vedere, dar pana nu se fac parcari, o sa ne tot lovim de masini. pentru mine masina a fost ceva ce a trebuit sa imi iau pt ca am o mama cu handicap de gr 1 de mobilitate - aka - da frate nu poate merge, si atunci ce sa faci? oricum ... amenzile nu sunt o solutie pentru a combate masinile pentru ca nr lor nu se va diminua asa si asta nu va rezolva nici pb parcarilor.
              • 0 (0 voturi)    
                Daca ai un transport civilizat (Marţi, 20 decembrie 2016, 18:59)

                miss saloane [utilizator] i-a raspuns lui SoriBuh

                Pentru ce anume ai nevoie de masina? Cat despre mama - sa aiba parte de sanatate - se lipeste o eticheta cu caruciorul si beneficiaza de loc garantat pentru persoana cu handicap. Exact acel loc pe care acum altul vi-l ocupa pe motiv ca l-a gasit gol.
                • 0 (0 voturi)    
                  si sofer si biciclist (Miercuri, 21 decembrie 2016, 8:31)

                  SoriBuh [utilizator] i-a raspuns lui miss saloane

                  Draga Dle, mama a avut accident in 91. Daca dvs credeti ca e mai ieftin sa te plimbi cu transportul in comun sau sa iti vezi de probleme bananaind cu o persoana cu un picior amputat si celalalt facut praf prin taxiuri va cam inselati (nu stii cum e pana nu esti in situatia asta - credeti-ma). Asa ca masina nu e moft sau lux sau altceva.
    • +1 (3 voturi)    
      cum faci depasirile in mod normal? (Marţi, 20 decembrie 2016, 6:40)

      g01an [utilizator] i-a raspuns lui miss saloane

      varianta simpla: il depasesti ca pe orice alt vehicul, la fel cum ai depasi un scuter sau o motocicleta conform legii (pentru ca asa este definita si bicla), adica pe banda cealalta, cand poti efectua o depasire legala si ramai in spate, la distanta legala cand nu poti depasi. asa ar fi fost normal si legal si pana acum, doar ca din cauza acelei mentiuni imprecise, nu se putea lua masuri impotriva soferilor care nu depaseau regulamentar biciclistii. de acum inainte, daca te prinde depasind pe aceeasi banda pe care circula biciclistul, iti poate da amenda fara sa mai stea sa masoare cu rigla pentru 30cm in plus sau in minus.
  • +12 (42 voturi)    
    deci.. (Luni, 19 decembrie 2016, 10:14)

    hot news [utilizator]

    daca ai o linie continua la revedere..stai dupa bicicleta si admira coloana formata in spate.
    O sa ne luam rigle de 1,5m sa le scoatem pe geam cand depasim biciclete :))
    • -4 (14 voturi)    
      linia continua si biciclistii (Luni, 19 decembrie 2016, 10:55)

      costax [utilizator] i-a raspuns lui hot news

      Poti depasi biciclistii daca e linie continua. Clar ca te claxoneaza aia din spate daca e continua, ai loc de depasit dar stai dupa el.
      • +6 (10 voturi)    
        Poti daca (Luni, 19 decembrie 2016, 11:50)

        munuc [utilizator] i-a raspuns lui costax

        Poti depăși dacă biciclistul e gigea și ține pe dreapta, altfel țîț.
        • +5 (11 voturi)    
          daca e loc, incluzand sensul opus. (Luni, 19 decembrie 2016, 12:29)

          costax [utilizator] i-a raspuns lui munuc

          Linia continua (simpla) se poate calca, daca din sens opus e liber, atata vreme cat se depaseste un biciclist, nu o masina, asta e legislatia. Nu mi-e clar daca unii stiu asta, ca din primul enunt nu pare sa fie asa.
          • +8 (12 voturi)    
            wtf? (Luni, 19 decembrie 2016, 14:49)

            VladSnow [anonim] i-a raspuns lui costax

            Nu stim asta pentru ca nu apare nicaieri in lege o astfel de bazaconie. Linia continua e linie continua, nu se incalca aceasta linie si cu atat mai mult nu se depaseste trecand peste ea:

            ART. 120
            1. Se interzice depasirea vehiculelor:
            i. cand pentru efectuarea manevrei se incalca marcajul continuu, simplu sau dublu, care desparte sensurile de mers, iar autovehiculul circula, chiar si partial, pe sensul opus, ori se incalca marcajul care delimiteaza spatiul de interzicere;

            Probabil confunzi linia continua cu indicatorul de depasire interzisa, care are semnificatia "depasirea autovehiculelor, cu exceptia motocicletelor fara atas, este interzisa".

            Asta inseamna ca, poti depasi biciclete, eventual carute si motociclete fara atas, chiar daca e indicator de depasire interzisa. Dar nu poti calca linia continua ca sa le depasesti. Punct.

            Acum ideea e asa, un camion poate avea latimea maxima de 2,60 m. Daca mai trebuie sa lase si 1,5 m pana la bicicleta, ca sa poata depasi fara sa treaca peste linia continua, ar trebui ca banda sa aiba 4,1m latime.

            Latimea unei benzi este de 3,5 metri pe un drum expres, deci un camion nu va putea depasi legal o bicicleta cand este linie continua pe un astfel de drum, chiar daca biciclistul merge lipit marginea din dreapta a benzii.

            Daca vorbim de autoturisme, un VW polo are 1,9 metri latime, masurat intre cele doua oglinzi laterale. Cu 1,5 metri pana la bicicleta, se fac 3,4 metri. Deci teoretic ar putea depasi cand este linie continua, la limita, daca bicicleta este lipita de marginea din dreapta a benzii.

            In concluzie, noua regula e stupida. 1,5 metri este prea mult. Este aproape latimea unei masini.

            Daca se respecta legea se vor forma coloane kilometrice de masini cand sunt biciclete si linii continue. E suficient un camion care intalneste o bicicleta pe un drum cu linie continua.

            Si am vazut in Romania pe drum drept, in afara localitatilor, kilometri intregi de linie continua.
            • -1 (1 vot)    
              in principiu ai dreptate (Luni, 19 decembrie 2016, 16:36)

              jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui VladSnow

              dar semnificatia indicatorului bate marcajul
            • 0 (6 voturi)    
              art 132. (Luni, 19 decembrie 2016, 16:55)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui VladSnow

              "Conducatorul vehiculului al carui mers inainte este obturat de un obstacol sau de prezenta altor participanti la trafic, care impun trecerea pe sensul opus este obligat sa reduca viteza si, la nevoie, sa opreasca pentru a permite trecerea vehiculelor care circula din sens opus."

              Deci poti trece peste linia continua in anumite situatii. Ar fi culmea sa faca unul cu camionul pana in mijlocul drumului si tu sa stai ca prostul sa astepti sa mute hardughia ca e linie continua si nu poti depasi... Exprimarea ambigua din regulament lasa loc de interpretare pentru politisti, dar nu cred ca o sa iti ia nimeni carnetul pentru ca ai depasit un biciclist la distanta recomandata.
              • +3 (5 voturi)    
                si unde (Luni, 19 decembrie 2016, 18:38)

                nahir [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                apare "linia continua" in citatul dvs." de trageti concluzia ca ai voie sa calci linia continua?
                eu stiu ca linia continua, simpla sau dubla, este echivalentul unui zid despartitor intre cele doua sensuri de drum. d-aia este interzisa incalcarea liniei continui, atat simpla cat si dubla.
    • +3 (7 voturi)    
      De aia ii zice "recomandata" (Luni, 19 decembrie 2016, 11:32)

      Ursuletul de Plus [utilizator] i-a raspuns lui hot news

      inteligentule.
  • +20 (34 voturi)    
    Succes (Luni, 19 decembrie 2016, 10:15)

    war4peace [utilizator]

    Succes la respectarea distanţei, mai ales în oraş.
    Notă: nu am carnet de şofer, sunt biciclist, şi realizez că e imposibil de respectat o asemenea reglementare.
    • +4 (12 voturi)    
      nimic nu e imposibil (Luni, 19 decembrie 2016, 11:28)

      dottore-plagiatore [utilizator] i-a raspuns lui war4peace

      De ce sa fie imposibil de respectat? Eu faceam asta oricum deja pentru ca sunt la randul meu biciclist si nu doresc sa omor pe nimeni pentru 20 secunde pierdute.
    • +1 (9 voturi)    
      Mai ai si altele? (Luni, 19 decembrie 2016, 12:38)

      serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui war4peace

      Alta lege care banuiesc ca ti se pare imposibil de respectat ca si conducator auto in oras : sa nu mai parchezi ocupand o banda.
      N-avea grija, singura data cand s-ar tine cont de lege este cand ar ajunge un biciclist sub rotile masinii si se pune intrebarea ce viteza mergeai si daca nu se putea evita accidentul pastrand distanta regulamentara.
  • -9 (27 voturi)    
    Si daca bicicleta (Luni, 19 decembrie 2016, 10:16)

    Hans Metter [utilizator]

    merge pe pista destinata lor, tot la 1.5 m trebuie efectuata depasirea?
    • +22 (22 voturi)    
      depasire.. (Luni, 19 decembrie 2016, 10:51)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

      doar daca si tu incerci sa mergi cu masina tot pe pista de biciclete. altfel nu se numeste depasire, nu?
      • 0 (4 voturi)    
        ok (Luni, 19 decembrie 2016, 14:43)

        Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        dar inteleg ca scopul sa sa nu te trezesti cu biciclistul sub roti. daca nu isi tine echilibrul si cade, sa aiba loc.. totusi si de pe pista de biciclete poate cadea si atunci ar trebui sa fie cel putin 1.5m si in acest caz...
    • -6 (14 voturi)    
      continuare: si daca bicicleta merge serpuit? (Luni, 19 decembrie 2016, 11:39)

      mnicku [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

      ce face soferul ca sa respecte distanta de 1,5 m,? merge si el serpuit ? adica sa intre pe contrasens

      legi cretine votate de idioti

      PS: ca sa nu mai spun ca biciclistul nu plateste taxe de drum , rovignieta idem , impozit .....etc
      • +1 (1 vot)    
        exista si biciclisti posesori auto.. (Marţi, 20 decembrie 2016, 0:48)

        DanutDumitru [anonim] i-a raspuns lui mnicku

        ca mine, care platesc taxele de drum, vignieta, impozite etc, dar prefera sa mearga cu bicicleta in oras.

        in general, daca ai si carnet, pe bicicleta stii cum sa mergi astfel incat sa nu incurci traficul.

        din cand in cand insa te trezesti cu masini care trec pe langa tine la 30 cm, in viteza, si nu din cauza ca ar stii soferii sa aproximeze atat de bine latimea masinii, ci pentru ca sunt inconstienti.

        ideal e sa existe bun simt - merg cu bicicleta astfel incat sa nu incurc soferii, sofez preventiv astfel incat sa nu iau vreun biciclist pe capota.

        daca nu se poate, atunci apar legile.
    • 0 (0 voturi)    
      nu (Marţi, 20 decembrie 2016, 6:44)

      g01an [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

      pai nu mai reprezinta depasire in cazul asta.
  • +2 (26 voturi)    
    FB (Luni, 19 decembrie 2016, 10:17)

    Cetateanu [utilizator]

    Ce ne facem in oras? Cand moto/biciclistii trec pe langa tine de-ti iau si vopseaua, iar tu trebuie sa o iei pe contrasens sa-i depasesti?!
    • +3 (17 voturi)    
      simplu (Luni, 19 decembrie 2016, 10:52)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Cetateanu

      lasi masina si iti iei si tu ceva pe 2 roti...
      eventual pe 8, dar mai mici ;)
    • +2 (10 voturi)    
      Nasol (Luni, 19 decembrie 2016, 12:42)

      serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui Cetateanu

      Pai cred ca lasi jeepanu acasa si iei o masina mai compacta. Sau te rogi de politist sa aplice legea si sa mai intrebe de sanatate pe cei parcati langa trotuar de ocupa jumate de banda. Cu aia n-ai nici o problema, dar ai cu unii care aleg sa isi lase masina acasa ca sa se circule mai omeneste.
  • -5 (19 voturi)    
    Bun asa (Luni, 19 decembrie 2016, 10:23)

    aiureantramvai [utilizator]

    Buna modificarea, bravo!
    Dar ce fac pe o strada cu cate o banda pe fiecare sens, banda cealalta aglomerata rau, band pe care merg e lejera, cu exceptia unui biciclist care pedaleaza cam prea agale pe carosabil, desi pista de biciclete e vizibila, paralela cu strada? Si daca il atentionezi sa pedaleze pe pista si nu pe carosabil, ca de aia s-a pictat in verde bucata de trotuar, auzi cam tot ce e nou in materie de injuraturi.
    • +15 (17 voturi)    
      unde? (Luni, 19 decembrie 2016, 10:56)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui aiureantramvai

      daca e adevarat ce spui, nu mi-as face griji.. politistul care te-ar amenda pe tine ca depasesti neregulamentar biciclistul, ar fi obligat sa amendeze mai intai biciclistul pentru ca nu foloseste pista de biciclete.

      dar, sunt curios, unde gasesti asa ceva? majoritatea pistelor de biciclete desenate aiurea de Oprescu au fost desfiintate de politia rutiera. ce-i drept, primaria nu s-a mai obosit sa curete vopseaua de pe trotuare, dar pistele alea de bicicleta au fost si raman ilegale.
      • -2 (6 voturi)    
        Oprescu? (Luni, 19 decembrie 2016, 11:56)

        aiureantramvai [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Mai degraba Robu :))))
        La Timisoara pistele sunt colorate in verde si vizibile.
        Si da, e adevarat ce am spus, am patit asta, de mai multe ori - pista langa carosabil, biciclistul se incapatana sa nu circule pe pista, etc. O data s-a intamplat chiar sa fiu injurat la modul agresiv ca i-am atras atentia biciclistului ca exista pista si ca e mai safe sa circule pe acolo.
  • +3 (19 voturi)    
    e cu 2 taisuri legea (Luni, 19 decembrie 2016, 10:25)

    tudor1234 [utilizator]

    Asta timp cat in majoritatea locurilor nu exista piste de biciclete, legea inseamna ca trebui sa stai in spatele unui biciclist pana ai banda 2 complet libera ca sa depasesti. Pericolul real vine din doua directii:
    - reducerea brusca de viteza cand intalnesti un biciclist (aici ganditiva nu doar in orase)
    - faptul ca atunci cand cineva conduce incet (ma refer inclusiv la masini de scoala, etc) restul din trafic incep sa faca chestii necugetate din nervi sau graba, care duc la accidente.

    In concluzie nu stiu cat m-as bucura de lege. M-as bucura daca s-ar anunta ca se fac piste de biciclete prin toate orasele mai degraba.....
    • +13 (19 voturi)    
      reducere de viteza in oras - ce gluma (Luni, 19 decembrie 2016, 11:03)

      edx [utilizator] i-a raspuns lui tudor1234

      cum sa reduci brusc in oras? de la 15km/h media? in oras biciclistii te depasesc pe tine cu masina de obicei.
      • +2 (8 voturi)    
        Eh (Luni, 19 decembrie 2016, 12:47)

        serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui edx

        Anumite persoane nu si-au luat BMW sau jeep ca sa stea dupa biciclisti. Imi imaginez ca e o problema majora ptr ei sa reduca viteza. Bine ca problema asta a reducerii bruste a vitezei se pune deabia acum. Banuiesc ca nu putea sa apara vreun copil ceva dupa o masina parcata pana acum.
    • +4 (20 voturi)    
      Mai precis (Luni, 19 decembrie 2016, 11:03)

      Hababaeba [utilizator] i-a raspuns lui tudor1234

      Matematic: o banda e de obicei lata de 3,5m. O masina mica: pe la 2m latime. Cu 1,5m distanta inseamna ca practic este interzis sa depasesti o bicicleta pe drumurile cu linie continua.
      De acord sa crestem protectia biciclistilor, dar totusi, .... cum facem?
      • +2 (6 voturi)    
        Psilogic: (Luni, 19 decembrie 2016, 12:50)

        serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui Hababaeba

        De ce n-ai problemele astea cu masinile parcate jumate pe trotuar jumate pe o banda de circulatie.
        Banuiesc ca raspunsul este ptr ca trebuie sa parcheze undeva, si doar nu o sa dea soferul bani pe un loc de parcare intr-o parcare subterana.
        • +2 (2 voturi)    
          Pentru că sunt parcate neregulamentar (Luni, 19 decembrie 2016, 18:54)

          Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

          Și dacă e staționată neregulamentar o poți depăși trecând peste linia continuu (evident dacă e liber din sens opus).

          Și știi cine își ia amenda în cazul acesta? Cel care a staționat neregulamentar.

          P.S. Dacă ai acces la o parcare subterană și-ți pui mașina pe trotuar ești puțin cam măgar.
          • -1 (1 vot)    
            De cand e neregulamentar? (Luni, 19 decembrie 2016, 22:47)

            serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

            Poti parca jumate pe trotuar, jumate pe banda atata timp cat lasi loc pietonilor? Si cam cat 90% din masinile parcate sunt parcate asa, sau mai rau(ca spatiu ocupat, dar tot legal) parcate langa trotuar.
            Deci intrebarea ramane, de ce e ok sa ocolesti o astfel de masina(care e echivalent cu 2 biciclisti mergand unul langa altul chiar) dar e imposibil sa depasesti un biciclist.
    • +1 (1 vot)    
      Daca se fac piste (Luni, 19 decembrie 2016, 12:15)

      miss saloane [utilizator] i-a raspuns lui tudor1234

      Nu mai ai cum depasi pt ca nu mergi cu masina pe pista.
  • +12 (20 voturi)    
    Sigur... (Luni, 19 decembrie 2016, 10:30)

    chinezu81 [utilizator]

    In calitate de biciclist, pot spune ca aceasta regula nu va fi niciodata respectata de colegii din trafic din masini. Majoritatea isi iau masuri de precautie la depasirea unui biciclist, insa sunt si unii care te depasesc la centimetru, pentru ca nu au rabdarea sa stea un pic in spatele tau, pana cand depasirea devine sigura. Colac peste pupaza te mai si claxoneaza, sa te certe ca nu ai ce cauta pe sosea...ba da, ai ce cauta pe sosea. Aceasta lege nu este suficienta. In tarile normale, banda biciclistilor este semnalizata prin adaugarea pe prima banda a unei linii continue, bineinteles pe sosele cu bada suficient de lata...asa trebuie si la noi...e un must chiar. si aici nu vorbesc de piste de biciclete pe trotuar, ci pe sosea, asa trebuie facut
    • -6 (32 voturi)    
      i-auzi (Luni, 19 decembrie 2016, 11:05)

      J_W [utilizator] i-a raspuns lui chinezu81

      A, deci e dreptul tau sa mergi pe soseaua facuta pt masini si sa-i obligi pe toti sa mearga cu 10 km/h in spatele tau? De ce, ca asa ti se cuvine tie, nu? De ce sa avem "rabdarea" sa mergem cu 10 km/h dupa tine? Hai sa introducem si carute in Bucuresti atunci, ei de ce n-au dreptul sa blocheze traficul si tu ai?
      • +6 (16 voturi)    
        Exact... (Luni, 19 decembrie 2016, 11:37)

        chinezu81 [utilizator] i-a raspuns lui J_W

        despre tipologia ta de sofer ziceam. Mai citeste legislatia rutiera: soseaua nu este facuta pentru masini, este facuta pentru autovehicule. Bicicleta este autovehicul si daca nu are pista de biciclete, este OBLIGATA sa mearga pe strada, pentru a nu pune in pericol pietonii de pe trotuar. Eu sunt si sofer si respect biciclistii in trafic, niciodata nu am vazut ca s-a facut coloana in spatele unuia. Dar bizonul din tine nu are cum sa stie lucrurile astea, tu si doar tu ai voie pe strada; te pomeni ca esti pe sistemul prioritate de bmw/ mercedes, sau alte frigidere pe roti.
        • -2 (18 voturi)    
          mda (Luni, 19 decembrie 2016, 13:03)

          J_W [utilizator] i-a raspuns lui chinezu81

          Asta e problema cu hipsterii, li se pare ca au dreptate, au tupeu pana la cer, dar vorbesc numai prostii. Bicicleta nu este "autovehicul", mai citeste codul rutier (de ex http://www.codulrutier.ro/codul_rutier_dispozitii_generale_2.php):

          - autovehicul = vehiculul echipat cu motor în scopul deplasarii pe drum
          - bicicleta – vehiculul prevazut cu doua roti, propulsat exclusiv prin forta musculara, cu ajutorul pedalelor sau manivelelor

          Si da, stiu ca *ai* dreptul sa mergi pe sosea conform legii. Ceea ce spun e ca nu *ar trebui* sa ai acest drept. Ar trebui fie sa fie fii interzis prin lege cu bicicleta pe unde merg masinile, fie sa o faci pe propria raspundere.

          Esti intr-un vehicol lipsit de orice protectie (carcasa, airbag-uri etc), pe un drum unde pot circula vehicule de 1 tona sau mai mult cu viteze de pana la 50 km/h. Si nici macar nu ai carnet de biciclist sau asigurare obligatorie, toata raspunderea e pe umerii soferilor.
          Ar trebui sa poti sa faci chestia asta doar pe propria raspundere, nu sa stresezi toti soferii (care ghici ce, sunt majoritari, imi pare rau sa te anunt) pt ca esti tu inconstient.

          Libertatea ta se opreste acolo unde incepe libertatea celuilalt. Si prin faptul ca trebuie sa fie de 100 de ori mai atenti la voi, si nu pot practica viteza maxima admisa de lege, libertatea soferilor este ingradita de biciclisti.

          A, si apelative gen "bizon" te rog sa le pastrezi pt cercul tau de prieteni, ca nu ne cunoastem asa de bine ;)
          • +3 (5 voturi)    
            deloc (Luni, 19 decembrie 2016, 18:21)

            EUROPA*EUROPA*EUROPA [utilizator] i-a raspuns lui J_W

            ''Si da, stiu ca *ai* dreptul sa mergi pe sosea conform legii. Ceea ce spun e ca nu *ar trebui* sa ai acest drept. Ar trebui fie sa fie fii interzis prin lege cu bicicleta pe unde merg masinile, fie sa o faci pe propria raspundere.''

            In nici o tara din Europa nu e valabila o asemenea gogomanie.Ce mentalitate e asta?Reinventam totalitarismul pe 4 roti?

            Bineinteles ca circula pe propria raspundere cu obligatia de a respecta legile in vigoare. Iar soferii TREBUIE sa le respecte si ei!
            Respectarea legilor si respect reciproc.Te ''incurca'' si salvarile, masinile cu gabarit mare, autobuze, troleibuze, tramvaie si dupa caz te opresti te asiguri, semnalizezi , depasesti astepti etc

            Strazile sunt facute SI CU BANII CONTRIBUABILILOR care iubesc ciclismul sau pur si simplu prefera bicicleta in centrul oraselor.

            Tu vrei sa le interzici accesul biciclistilor ca sa poti tu sari prin oras cu 100/ora?
            Cum ar fi sa se interzica masinile in orase pentru ca poluarea aerului duce la boli pulmonare, produce o accelerare a incalzirii globale cu efecte ingrijoratoare asupra mediului, produc poluare fonica, etc.?!
            Si in realitate din motivele expuse mai sus In mai multe tari din EU, mai putin in astea ex-comuniste, se duce o politica de restrangere a traficului masinilor in centru prin taxe de acces-centru si alte masuri cumulative si se incurajeaza mersul pe biciclete prin largirea si inmultirea pistelor de biciclete( inclusiv pe carosabil de ex in Berlin, Paris), crearea de statii de inchiriere etc.
            Exista multe implicatii social-admin,legate de sanatate, cheltuirea banului public pentru boli care sunt cauzate de poluarea aerului ,chiar trafic samd .
            In realitate cu mai multe biciclete prin centru si mai putine masini s-ar circula mult mai eficient si mai rapid!
            Insa da, poti cere ca biciclistii sa respecte regulile de circulatie dar invata sa-i respecti si tu!
          • -2 (2 voturi)    
            Cum de altfel... (Marţi, 20 decembrie 2016, 9:42)

            chinezu81 [utilizator] i-a raspuns lui J_W

            te rog sa pastrezi si tu apelativul de hipster. Nu ma identific cu personajele, eu practic MTB si din cand in cand mai merg si pe sosea ca sa ajung la locurile de antrenament. Ceea ce propui tu este aberant - ar insemna ca orase ca Amsterdam, Beijing, etc sa interzica mersul cu bicicleta. "Carnet de biciclist" - te pomeni ca ma pui sa dau si examen...soferii sunt majoritari in tara noastra, mergi in Asia sa vezi ca aia cu scuterul sunt majoritari, mergi in China sa vezi ca in anumite orase biciclistii sunt majoritari. De ce sa nu interzicem Tour de France ca tot pe sosea e. Bicicleta este foarte buna pentru ca nu polueaza si te pune sa faci miscare. Mergi in Irlanda sa vezi cum banda de biciclete este foarte bine delimitata (acei 1.5 m) pe PRIMA BANDA DE CIRCULATIE a masinilor, adica tu cu masina nu ai ce cauta sa mergi pe ea pentru ca e banda continua. Acelasi lucru l-am vazut de curand si in Berlin. Daca ai nostri nu sunt in stare sa traga o dunga, eu zic ca soferii trebuie sa pastreze acei 1.5 m macar cand trec pe langa un biciclist.
      • +4 (10 voturi)    
        cine blocheaza traficul? (Luni, 19 decembrie 2016, 11:57)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui J_W

        viteza medie de deplasare a masinilor din Bucuresti este de 15km/h. biciclistii merg in medie cu 15-25km/h (aia care folosesc bicicleta ca mijloc de transport, nu de recreere prin parcuri).
        • -3 (9 voturi)    
          sigur! (Luni, 19 decembrie 2016, 13:08)

          J_W [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          "There are white lies, black lies, and statistics."

          Nu stiu cum ai facut mediile astea de viteza si in ce zone, dar te invit sa mergi cu bicicleta din Militari in Berceni, si merg si eu cu masina in acelasi timp, la orice ora din zi, si vedem cine ajunge primul.

          Si repetam experimentul de 100 de ori pe trasee diferite, de lungime medie, ca sa fie statistic relevant. Dupa care, daca imi arati ca ajung mai repede cu bicicleta, las masina acasa de acum incolo si militez pt drepturile biciclistilor.
          • 0 (4 voturi)    
            si totusi.. cine blocheaza traficul? (Luni, 19 decembrie 2016, 16:07)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui J_W

            Daca tu ajungi din Militari in Berceni atat de repede, de ce o fi Bucurestiul atat de aglomerat si traficul atat de dificil incat o reglementare de bun simt, cum e asta, naste atatea animozitati?
            • 0 (4 voturi)    
              nici o problema (Luni, 19 decembrie 2016, 16:22)

              J_W [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              Sunt de acord ca sunt prea multe masini in trafic, dar cum spuneam, solutia practica si moderna este transportul in comun, nu folosirea bicicletelor in trafic.
              • 0 (4 voturi)    
                tu-mi pari genul care (Luni, 19 decembrie 2016, 17:25)

                spiridusa [utilizator] i-a raspuns lui J_W

                se duce si pana la magazinul de la colt cu masina. esti un bizon inscaunat la covrig. regele covrigilor esti tu!
                chiar te invit bizonelule sa merem prin militari la ora 18:00 tu cu mastodontul tau si eu cu bicicleta. fac pariu pe 1000 LEI ca ajung inaintea ta, BIZONULE!
              • -1 (7 voturi)    
                solutia perfecta pentru cine? (Luni, 19 decembrie 2016, 23:38)

                pehash [utilizator] i-a raspuns lui J_W

                o banda de biciclete de 3 metri latime are o capacitate de 3-4000 biciclete / ora (depinde pe cine intrebi, dar gasesti usor studii pe tema asta). o banda de masini are o capacitate de doar 2000 masini/ora. daca ar fi tot timpul pasageri in masina, s-ar justifica. altfel nu.

                transportul in comun rezolva partial problema, dar autobuzele si tramvaiele sunt mari, zgomotoase, necesita cale de rulare intretinuta cu o gramada de bani si pe rute cu pasageri putini timpii de asteptare sunt foarte mari.

                banda de biciclete este o solutie foarte ieftina, usor de intretinut, usor de planificat (nu trebuie sa demolezi cartiere intregi pentru un pod..), mult mai rapida pe distante scurte (scoala/supermarket etc) si te mai tine si departe de doctori pentru ca faci un pic de miscare zilnic.

                toate au sau ar trebui sa aiba locul lor.
                • +3 (7 voturi)    
                  daaaa (Marţi, 20 decembrie 2016, 9:45)

                  Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                  Ai dreptate. Banda de biciclete de pe victoriei e plina ochi zilele astea.

                  Mergand tot pe calculele tale, daca in masina punem 1.5-2 persoane ca medie, ar insemna tot 3-4k pe ora. Booon.... next. Deci in momentul in care eu scriu asta si in cel ce vei citi tu, calea victoriei este mult mai eficienta. Un fel de 100% fata de 0.1% grad folosire.
                  • 0 (2 voturi)    
                    da (Marţi, 20 decembrie 2016, 11:36)

                    pehash [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

                    Banda de biciclete de pe Calea Victoriei nu este un argument pentru simplul motiv ca nu ofera continuitate si nu leaga nici o zona rezidentiala. Biciclistii nu pleaca dimineata de la Universitate... E ca si cum ai construi o autostrada peste lacul herastrau, dar la capete ai lasa doar aleile parcului si apoi te-ai mira ca nu circula masinile pe autostrada ta...

                    si una de craciun: https://www.youtube.com/watch?v=8Leqvlo2xno
                    • +1 (5 voturi)    
                      aha (Marţi, 20 decembrie 2016, 14:57)

                      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                      Deci am sugrumat o artera ca sa se plimbe unii in weekend, la mitinguri de biciclisti si la evenimente anuale. Mmmm... buna abordare.

                      NU avem clima si nu avem cultura biclei. Ceva cu cap ar fi sa faci dedicat pentru bicle electrice, scutere electrice sau ceva de genul. Pentru bicle, parc sau conditiile actuale. Pentru ca este vorba de deplasare in timp util pentru mai multi, nu pentru unii indragostiti de "natura" in weekend, pe perioada verii. Daca faceam Bucurestiul de la zero, era altceva.

                      Sunt satul de curenturi fake auto motivante pentru oameni fara personalitate.
        • +1 (3 voturi)    
          :D (Marţi, 20 decembrie 2016, 9:41)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Biciclistul respectand legea? Fara trotuar, rosu, treceri, contrasens? Obtii poate un 10-12 real, pe cifrele tale. Te scoti legal (sa zicem) doar cu strecuratul printre masinile oprite in trafic, acolo unde se poate. Altfel, respectand legea... visuri.
      • +7 (11 voturi)    
        mda, unii se cred pe autostrada tot timpul (Luni, 19 decembrie 2016, 12:00)

        v.o. [utilizator] i-a raspuns lui J_W

        cum adica facuta pt masini... ?!?! o singura categorie de drum este facuta pt masini...autostrada ... doar pe aia nu au voie celelalte vehicole

        strazile sunt facute in primul rand pt pietoni!!! dupa au fost adaptate pt orice alt vehicol modern sau preistoric, acum 200 de ani se circula cu calul pe aceleasi strazi pe care tu consideri ca sunt facute pt masini....

        si nu in ultimul rand ii se cuvine ca el nu polueaza, nu lasa miros de fosila arsa in urma!!!
    • 0 (0 voturi)    
      la noi (Marţi, 20 decembrie 2016, 7:06)

      toxx [utilizator] i-a raspuns lui chinezu81

      trebuie schimbat poporul, nu legea :)
  • -9 (25 voturi)    
    o fi bine??? (Luni, 19 decembrie 2016, 10:31)

    cucuveaua mov [utilizator]

    soferului sa-i ia permisul daca trece la 1 metru de biciclist si biciclistul sa treaca la 10 cm de oglinda?
    pai nu va depasesc eu la 1.5 m si apoi stau lipit de bordura? ca sa depasiti si voi la 1.5 m de masina mea?
    • +7 (17 voturi)    
      foarte bine (Luni, 19 decembrie 2016, 10:58)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui cucuveaua mov

      depasesti si apoi te astepti sa te prinda din urma biciclistul? :) ce ironie...
      • 0 (0 voturi)    
        nu. ma refeream la altceva (Marţi, 20 decembrie 2016, 11:38)

        cucuveaua mov [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        cand ii depasesc si ajung la semafor nu mai stau pe mijlocul benzii cu pe marginea strazii. ca sa nu ma poata desi la distanta de 10 cm si sa ma chinui eu sa-l depasesc la 150 cm
        • 0 (0 voturi)    
          corect (Miercuri, 21 decembrie 2016, 10:13)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui cucuveaua mov

          avantajul bicicletei este ca se poate "strecura" printre masinile care asteapta la semafor. dar cred ca nu ai inteles ce vreau eu sa spun - daca biciclistul te ajunge din urma la semafor, atunci de ce l-ai mai depasit?..
          tehnic, nu cred ca e ceea ce face biciclistul este depasire de vreme ce tu nu te afli in miscare.
  • -4 (26 voturi)    
    aberatie (Luni, 19 decembrie 2016, 10:32)

    jescu [utilizator]

    Teoretic daca un biciclist e pe un drum cu o banda pe sens, ar trebui ca masina sa treaca pe contrasens. Iar daca pe contrasens se circula bara la bara, ar trebui ca masina sa mearga cu viteza bicicletei. O sa vedem ceva nou, coloana de masini mergand cu totii ca prostii dupa o bicicleta :)
    • +3 (15 voturi)    
      si la carute cum faci? (Luni, 19 decembrie 2016, 11:04)

      edx [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      si ce daca trebuie sa stai, nu inteleg problema. la carute, tractoare sau alte vehicule lente nu stai?
      • -7 (9 voturi)    
        Le depășesc (Luni, 19 decembrie 2016, 11:53)

        munuc [utilizator] i-a raspuns lui edx

        Nu am o distanță minimă obligatorie.
      • 0 (2 voturi)    
        sunt mai multe probleme (Luni, 19 decembrie 2016, 15:42)

        jescu [utilizator] i-a raspuns lui edx

        Un biciclist poti sa-l depasesti usor in 90% din cazuri, dar teoretic nu-ti mai permite legea, ca nu ai 1.5m (daca ramane recomandare si nu obligatie). Mai adaugam cateva mii de biciclete, ca vehicule lente ce nu pot fi depasite ? Chiar si ca recomandare o sa fie probleme, sigur o sa se gaseasca un sofer pe valea Prahovei sau pe Valea Oltului sa respecte recomandarile din codul rutier, si sa vezi coloana dupa el.
    • 0 (0 voturi)    
      mda (Luni, 19 decembrie 2016, 16:59)

      dottore-plagiatore [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      Si cand stai dupa o masina care se delpaseaza lent nu tot asa faci?
  • +3 (31 voturi)    
    mda (Luni, 19 decembrie 2016, 11:01)

    J_W [utilizator]

    Daca tot vor sa participe la trafic, punandu-se in pericol pe sine si facand de 100 de ori mai dificila viata soferilor, pe cand o lege care reglementeaza si *obligatii*, si respectiv sanctiuni pt biciclistii care merg brambura?

    Am vazut de nu stiu cate ori biciclisti care trec, pe bicicleta, direct de pe banda de trafic pe trecerea de pietoni, devenind astfel brusc, din "autovehicule" pietoni. Desi legea spune clar ca trebuie sa se dea jos de pe bicicleta inainte. Am vazut chestia asta facuta de un biciclist chiar in fata politistului, care l-a atentionat si atat, pt ca nu are ce carnet sa-i ia!

    Ce ar fi sa existe carnete pt biciclistii care participa la trafic, amenzi, asigurari si interdictii de a mai circula pt recidivisti (de exemplu un sistem de puncte)? Pt ca eu n-am chef sa stau cu ochii in 4 ca sa feresc hipsteri pe bicicleta care taie intersectiile cum vor ei fara nicio responsabilitate sau consecinta?
    • +15 (23 voturi)    
      legea exista (Luni, 19 decembrie 2016, 11:13)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui J_W

      din pacate nu se aplica. politistul putea sa-i dea amenda si daca nu are carnet de sofer, dar acelasi politist probabil ca ar fi trebuit sa dea probabil alte cateva zeci de amenzi in intersectie doar masinilor parcate neregulamentar.
      sunt foarte multe incalcari are codului rutier pe care politistii nu le sanctioneaza nici la soferi, nici la biciclisti, nici la pietoni. de ce?..
      • -1 (9 voturi)    
        da si nu (Luni, 19 decembrie 2016, 11:26)

        J_W [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Putea sa-i dea doar o amenda probabil. Ce ar trebui e sa existe o lege care sa-i permita sa-i "ia carnetul de biciclist" pt ca nu cunoaste, sau nu vrea sa respecte, regulile de trafic.
    • +1 (11 voturi)    
      tu cum ai luat carnetul? (Luni, 19 decembrie 2016, 11:29)

      DSS [utilizator] i-a raspuns lui J_W

      tu probabil ai luat carnetul pe spaga, pt ca pari sa nu fi citit niciodata codul rutier. In mod normal pt asa ceva ar trebui sa existe amenzi de la politia rutiera, dar dupa cum stii si tu, si stim cu totii, politia rutiera de obicei NU isi face datoria.
      Lasa capra vecinului si circula tu regulamentar mai bine
      • +1 (11 voturi)    
        huh? (Luni, 19 decembrie 2016, 13:36)

        J_W [utilizator] i-a raspuns lui DSS

        Cum ai ajuns de la ce spuneam eu (ca trebuie sa exista carnete si asigurari pt biciclisti) la carnetul meu de conducere? Saltul tau logic ma depaseste.

        Cat despre "capra vecinului", uite n-am chef sa o las, atata timp cat ma incurca zilnic in trafic. Cand vor trebui si biciclistii sa dea examen in care sa arate ca stiu si respecta regulile de trafic, si vor plati o asigurare obligatorie consistenta (pt ca e mai riscant sa mergi cu bicicleta decat cu masina) ii voi primi in trafic cu bratele deschise.
    • +5 (11 voturi)    
      si sa fie obligati sa puna benzina!! (Luni, 19 decembrie 2016, 13:34)

      king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui J_W

      Ca sa fie egali cu soferii, ce ....
    • -4 (10 voturi)    
      bai baiatule, (Luni, 19 decembrie 2016, 15:29)

      spiridusa [utilizator] i-a raspuns lui J_W

      dar tu chiar ii urasti pe biciclisti! ia fii sincer si spune-ne cati ai luat pe capota pana acum? :)))) blestema-te-as sa ramai fara permis vreo trei luni si sa ajungi pe bicicleta, BIZONULE!
      • +1 (7 voturi)    
        da bai fetito (Luni, 19 decembrie 2016, 16:01)

        J_W [utilizator] i-a raspuns lui spiridusa

        Nici unul pana acum, dar nu se stie niciodata. Incearca la forum pe gsp cu limbajul asta, e mai de nivelul tau ;)
        • -2 (6 voturi)    
          si tu la PRM (Luni, 19 decembrie 2016, 17:05)

          spiridusa [utilizator] i-a raspuns lui J_W

          au nevoie de bizoni ca tine :))) medicamente medicamente! :))))))
    • +3 (3 voturi)    
      ai fi mort in Olanda (Luni, 19 decembrie 2016, 16:17)

      natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui J_W

      unde 80% circula pe bicicleta

      De fap nu, pentru ca in zonele central ale orasului intra numai biciclistii si transportul in comun, fiecare cu banda lui
      • +1 (1 vot)    
        in olanda (Marţi, 20 decembrie 2016, 7:10)

        toxx [utilizator] i-a raspuns lui natbl73

        probabil primaria nu e condus de firea. acolo chiar au transport in comun.
    • 0 (4 voturi)    
      si eu am vazut prosti la viata mea (Marţi, 20 decembrie 2016, 10:34)

      nutispaimaputii [utilizator] i-a raspuns lui J_W

      dar unu asa ca tine nu mi-a fost dat sa intalnesc. Adica biciclistii sunt responsabili ca se intampla atatea accidente? Hmmm, ia sa luam o statistica sa vedem. SI aberatia aia a ta ca vai datorita lor trebuie sa fii tu prudent la volan, bai cretinule prudent trebuie sa fii tot timpul la volan. Cred ca ai vreun proces pe rol de esti asa pornit impotriva ciclistilor, frustartule!
      • 0 (6 voturi)    
        am aceeasi senzatie (Marţi, 20 decembrie 2016, 11:55)

        J_W [utilizator] i-a raspuns lui nutispaimaputii

        Sa-ti explic mai pe intelesul tau:

        - greseala la volan + 2 masini = metal indoit (de obicei tamponare simpla daca vorbim de oras)
        - greseala la volan + masina + bicicleta care merge printre masini (nu pe banda de biciclete) = oase rupte sau mai rau

        Concluzie: biciclistii ar trebui sa umble pe banda lor rezervata sau in parc, nu printre masini.

        Ti-a percutat neuronul solitar, simplon mic?
  • -2 (24 voturi)    
    cand se elibereaza permise pentru biciclisti? (Luni, 19 decembrie 2016, 11:02)

    jackalphonse [utilizator]

    In alta ordine de idei, un biciclist devine un veritabil participant la trafic, mai putin vizibil. Daca eu am probleme uneori in a urmari din masina o intersectie, incercand sa circul regulamentar dupa semne si prioritati, ma intreb un biciclist, a carui mobilitate este mai mica (a corpului) si care nu cunoaste decat la nivel amatoricesc regulile de dcirculatie, cum se protejeaza pe el insusi, avand in vedere ca soferii nu sunt zei, oricat de responsabili ar fi.
    • 0 (14 voturi)    
      Nu esti ecologist (Luni, 19 decembrie 2016, 11:41)

      Robert M [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Biciclistii sunt buni pentru oras pentru ca nu polueaza. Ei trebuie incurajati sa ocupe strazile pentru a goni soferii de autoturisme.
      Masina personala trebuie eliminata din orase pentru ca este folosita doar de cei care nu vor sa faca sport.
      Viitorul este reprezentat de biciclete si de ecologisti.
      • +9 (13 voturi)    
        Incuragez biciclistii responsabili. (Luni, 19 decembrie 2016, 12:49)

        jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

        Biciclistii trebuie incurajati sa circule responsabil. Am bicicleta si prieteni biciclisti. Am 3 prieteni care nu au permis si habar nu au ce trebuie sa faca in unele intersectii. Doresti sa incurajezi biciclistii sau tragediile?
        Nu o data am patit sa merg cu un biciclist in fata care brusc a facut stanga, transformandu-se in pieton pe zebra, calare fiind pe bicileta. am franat brusc si am evitat tragedia pentru ca nu aveam viteza.
        Multi biciclisti fara permis auto nici macar nu au conduita preventiva, ce sa mai vorbim de reguli decirculatie. Sincer, chiar nu vreau sa o patesc din cauza unui ignorant a carui singura calitate este ca el se declara ecologist.
        Fara rautate, a trebui sa nu mai fie lasati biciclistii pe strada fara sa sustina un examen teoretic la politie.
        • -1 (3 voturi)    
          ... (Luni, 19 decembrie 2016, 22:20)

          Nicu Nicu [anonim] i-a raspuns lui jackalphonse

          „Nu o data am patit sa merg cu un biciclist in fata care brusc a facut stanga, transformandu-se in pieton pe zebra, calare fiind pe bicileta. am franat brusc si am evitat tragedia pentru ca nu aveam viteza.”

          Deci vă apropiați de o trecere de pietoni și ați fost nevoit să „frânați brusc”, pentru că cineva trecea pe ea?
          Art.123 - Conducătorul de vehicul este obligat să circule cu o viteză care să nu depăşească 30 km/h în localităţi sau 50 km/h în afara localităţilor, în următoarele situaţii:
          h) la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare şi marcaje, când drumul public are cel mult o bandă pe sens, iar pietonii aflaţi pe trotuar, în imediata apropiere a părţii carosabile, intenţionează să se angajeze în traversare;

          Și ca să nu spuneți că țin doar cu bicicliștii, aici e articolul care interzice traversarea pe trecere pe bicicletă:
          Art. 161 - Se interzice conducătorilor de biciclete sau de mopede:
          o) să traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, în timp ce se deplasează pe bicicletă sau pe moped;
          • +2 (4 voturi)    
            haha (Marţi, 20 decembrie 2016, 7:12)

            toxx [utilizator] i-a raspuns lui Nicu Nicu

            mori cu legea-n mana, stii ce inseamna sa lovesti ORICE la 30km/h ? gandeste inainte. testele euroNCAP se fac la 50km/h. bag de seama ca nu ai condus niciodata o masina.
            • 0 (0 voturi)    
              hihi (Marţi, 20 decembrie 2016, 17:26)

              Nicu Nicu [anonim] i-a raspuns lui toxx

              toxx, bag și eu de seamă că ați trecut pe la școală doar ca să bifați prezența, că de citit mai greu...

              Eu doar am citat două articole din Regulament. Nu am afirmat niciodată că viteza respectivă este într-un fel sau altfel și nici n-am afirmat că testele NCAP se fac la anumite standarde.
              Primul articol citat se referea la indignarea unuia că un „ignorant” trecea pe trecerea de pietoni, iar el a fost nevoit să pună frână bruscă. Articolul spune destul de clar că, în apropierea unei treceri de pietoni, trebuie redusă viteza. Cu ce viteză mergea „jaqalonso” de a trebuit să pună frână brusc la trecerea de pietoni?
              Iar al doilea articol se referea la bicicliștii care traversează trecerea de pietoni călare pe bicicletă, lucru interzis.

              Deci, ce anume v-a nemulțumit din comentariul meu?
      • -1 (7 voturi)    
        sigur (Luni, 19 decembrie 2016, 13:42)

        J_W [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

        Inca ceva care este excelent pentru mediu, si, spre deosebire de bicicleta este si practic in orase intinse cum este Bucuresti (asta ca sa nu-mi dai iarasi exemplul Amsterdam, care are un centru mult mai mic si oricum nepotrivit pt masini - poduri, strazi inguste de la 1600 etc etc): transportul in comun!

        Iti recomand cu caldura metroul, autobuzul si troleul daca chiar vrei sa salvezi mediul inconjurator.
      • +1 (1 vot)    
        si pentru ca (Luni, 19 decembrie 2016, 17:02)

        dottore-plagiatore [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

        Rareori accidenteaza mortal pietoni sua alti participanti la trafic.
    • +7 (9 voturi)    
      Noutati pentru tine (Luni, 19 decembrie 2016, 11:51)

      chinezu81 [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      biciclistii sunt participanti la trafic!!!!! Bicicletele sunt tratate ca autovehicule cu doua roti. Biciclistii trebuie sa respecte legislatia rutiera, au paragrafe intregi acolo. Este clar ca o bicicleta nu are dreptul sa treaca pe rosu, sa nu stea la stop si alte tampenii. Biciclistul poate fi amendat, conform legislatiei, insa intr-adevar nu i se poate lua vreun permis, la fel ca si in cazul carutelor, sau a masinilor care au sub numar minim de cm3 pentru a fi inmatriculate, la fel ca si cu scuterele...
      • +3 (7 voturi)    
        trebuie sa stie mai mult decat "la rosu" (Luni, 19 decembrie 2016, 12:50)

        jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui chinezu81

        Ce face un biciclist, care n a sustinut niciodata un examen auto, intr o intersectie nesemaforizata?
        • -2 (4 voturi)    
          Respecta codul rutier (Luni, 19 decembrie 2016, 17:04)

          dottore-plagiatore [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

          Poti cunoaste regulile de circulatie si fara sa dai examen, mai ales cand viata ta depinde de respectarea lor.
        • -1 (5 voturi)    
          exista totusi o diferenta fundamentala (Luni, 19 decembrie 2016, 23:55)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

          biciclistul care nu invata regulile isi pune in pericol doar propria viata. accidentele intre biciclisti sau intre un biciclist si un pieton ajung extrem de rar la spitalul de urgenta, niciodata la morga.

          de aceea nu au nevoie de carnet si e suficienta o amenda atunci cand nu respecta regulile. la fel si pietonii, care primesc o amenda pentru traversare, dar nu li se interzice temporar sa mai iasa din casa...
          • 0 (4 voturi)    
            nu zau (Marţi, 20 decembrie 2016, 4:26)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Imagineaza-ti impactul dintre o bicla condusa mai tare pe trotuar/trecere si un copil sau un batran.

            Amenzi la biciclisti? In ce film?:))))))
            • 0 (4 voturi)    
              imaginatie bogata.. (Marţi, 20 decembrie 2016, 12:03)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

              imagineaza-ti ca pica meteoritul... mai bine stai in casa, dar imagineaza-ti ca vine cutremurul!! pacat ca nu exista o statistica a accidentelor produse intre biciclisti si pietoni... cred ca decesele ar avea ~ aceeasi incidenta cu exemplele mele.

              amenzi la biciclisti se dau fix la fel cum se dau si la soferi. adica rar si ineficient. care e solutia?..

              imagineaza-ti o saptamana in care in Bucuresti toti soferii (si motociclistii..) care depasesc viteza legala sau parcheaza neregulamentar ar fi automat amendati... cred ca 50% ar strange alea 16 puncte in prima zi. si eu as fi printre ei daca ar fi o saptamana in care folosesc conserva din dotare.
              • 0 (2 voturi)    
                serios? (Marţi, 20 decembrie 2016, 15:27)

                Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                Tu te uiti stanga-dreapta cand mergi pe strada? Ti se pare ca nu biciclistii nu perg pe oriunde-oricum? :)))

                Poate pe luna sa amendeze biciclistii. Pe pamant doar soferii si fff rar pietonii.
        • +1 (3 voturi)    
          simplu (Marţi, 20 decembrie 2016, 4:25)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

          Trece pe trecerea pentru pietoni si e recalcitrant daca-i spui ca este pentru pietoni.
          La fel face si pe strazile cu sens unic, unde se deplaseaza pe unde are muchiul lui nevoie, nu pe unde-i permite legea. Si dupa aia se lauda ca face mai putin cu bicla, Bine, asta vara, ca acum pista de pe victoriei e goala si traficul dublat. Da-mi place poza pusa de catiusa, obiectiva si impartiala, ca de obicei. Bine, este de la un miting al lor din 2015, dar ne facem ca punem botu' si e de acum 2h.

          http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-19147882-video-cateva-sute-biciclisti-pedalat-calea-victoriei-raspuns-petitie-lansata-site-stiri-sustine-demolarea-pistei-biciclete-transformarea-intr-banda-pentru-masini.htm
  • +1 (17 voturi)    
    "distanta recomandata" (Luni, 19 decembrie 2016, 11:12)

    cosvaTIM [utilizator]

    Nu prea inteleg cum este cu "distanta recomandata", adica daca nu respecti distanta nu se intampla nimic? Pai de ce nu facem si la culoarea rosie a semaforului sa fie recomandata ? O astfel de "recomandare" nu are nici o sansa sa fie respectata atata timp cat nerespectarea ei nu prevede si sanctiuni. Personal cred ca exista drumuri unde respectarea distantei nu este o problema , daca ai 2 benzi pe sens nu te bagi ca un inconstient in viteza aproape de biciclist pentru acesta se poate dezechilibra usor iar pana la tragedie calea e scurta. Pe acele drumuri unde nu ai decat o banda pe sens nu va fi o tragedie daca astepti in spatele biciclistului pana cand poti efectua depasirea in siguranta.
    • +9 (11 voturi)    
      Daca ai sti tu... (Luni, 19 decembrie 2016, 11:58)

      chinezu81 [utilizator] i-a raspuns lui cosvaTIM

      cati soferi dintr-astia sunt, care chiar daca au doua benzi nu au rabdare. Eu merg destul de des pe Iancu Nicolae, si tot timpul sunt bolizi care trec la 30 cm de tine in viteza, ca nu au rabdare sa astepte cateva secunde. Eu m-am obisnuit si nu ma sperii. De cele mai multe ori soferii sunt ok, insa sunt si d-astia. Apropos de postul meu de mai sus, eu la astia ma refeream cand ziceam ca sunt soferi care nu au rabdare. Sunt cazuri in care intr-adevar nu ai cum sa depasesti la 1.5 m, vezi podul dintre Pipera si Tunari, frecventat de biciclisti. Eu acolo incerc foarte tare sa ma dau cat mai aproape de bordura, sa nu ingreunez traficul.
    • +3 (3 voturi)    
      exista (Luni, 19 decembrie 2016, 12:16)

      cladob [utilizator] i-a raspuns lui cosvaTIM

      si semn de circulatie cu "viteza recomandata"

      E ceva in genul acesta.
  • +6 (14 voturi)    
    Excelent! (Luni, 19 decembrie 2016, 11:32)

    EUROPA*EUROPA*EUROPA [utilizator]

    Cu cateva exceptii mentalitatea scapatului in trafic care trage de zor de covrig pe strazile bucurestene e una de apucat, de cocalar impulsiv care foloseste masina pe post de arma pentru intimidat sau sedus, de la caz la caz.

    Respect pentru alti participanti legali la trafic?
    Scutere,motocilete, sau bicicleteeee???
    WTF,ce-s alea, sa se dea la o parte si sa-i depasim agresiv prin ''stergere''
    ca sa invete fraieru' ca aici e doar pentru masini.
    In schimb masinile au voie pe trotuar , ce sa caute pietonii pe spatiul nostru de parcare?

    Acesta e nivelul in nepermis de multe cazuri.

    E absolut imbucurator ca apar si legi care invita la bun simt si civilizatie( cum e cea a interzicerii fumatului in spatii publice) si care in timp vor subrezi aceste mentalitati primitive izvorate din tot felul de frustrari si complexe tampite si cu siguranta vor genera mai multa atentie si respect reciproc!
    • -1 (3 voturi)    
      Nu generaliza (Marţi, 20 decembrie 2016, 9:55)

      chinezu81 [utilizator] i-a raspuns lui EUROPA*EUROPA*EUROPA

      Eu zic sa nu generalizam. Majoritatea soferilor respecta biciclistii... insa intr-adevar sunt si cocalari, care nu respecta alte masini, mai ales cand depasesc coloanele de la semafor etc. ce pretentii ai de la ei sa respecte biciclistii. Aia nu au nimic cu biciclistii, pur si simplu au ceva cu toata lumea. Insa intr-adevar cand o sa invatam ca civilizatie nu se face altfel decat cu forta? De-aia a si votat romanu ciuma rosie si nu un posibil guvern de tehnocrati, care sa puna odata ordine in legile alea si sa inaspreasca pedepsele. Daca va uitati si in vest, asa s-au civilizat - prin legi si pedepse - este singura modalitate. Vezi si legea fumatului, care este mega buna.
  • +3 (3 voturi)    
    Unde este documentul? (Luni, 19 decembrie 2016, 11:43)

    Bogdan31415 [anonim]

    Aveti un link?
  • -2 (10 voturi)    
    nepricepere, (Luni, 19 decembrie 2016, 12:53)

    suckthepen!!!!! [utilizator]

    ilogic si incoerent.
    conjuratia habarnistilor fuduli au distrus codul rutier.
    vai de voi, pietoni, conducatori de vehicule si autovehicule.
    cat o sa mai acceptati incompetentii din domeniu si aberatiile acestor pafaristi in ale circulatiei pe un drum publc?
  • -2 (4 voturi)    
    parere (Marţi, 20 decembrie 2016, 9:17)

    CrR [utilizator]

    Biciclistii fara un curs de legislatie promovat, nu ar trebui sa circule pe drumurile publice, sunt un pericol atat pentru ei cat si pentru ceilalti participanti la trafic.
  • +1 (1 vot)    
    Propun (Miercuri, 21 decembrie 2016, 12:52)

    Darkstalker [utilizator]

    Sa se aplice aceleasi reguli si pentru mine ca motociclist. Sa nu am nevoie de carnet, sa nu platesc RCA, sa nu fac ITP. De asemenea, sa nu fiu nevoit sa port casca, ca nu stim daca face ceva util sau nu. Sunt pe 2 roti, care e treaba? Sunt dispus sa platesc o taxa de poluare, si cam atat. Si sa pot trece linistit pe rosu cand vrea muschiu meu, sa o iau razant pe trecerea de pietoni tot cand vrea muschiu meu. Asta pentru ca tot ne place sa o sugem in tara asta, ne place tare! A, am uitat, promit sa imi pun ochi de pisica la roti. Si de asemenea, as vrea sa pot merge cu trotineta in mijlocul traficului, ca nu vad nici o diferenta. Suntem participanti EGALI in trafic, nu-i asa, dragi biciclisti?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică