Vlad Voiculescu: Incepand cu saptamana viitoare, pacientii vor putea evalua experienta din spitale prin noul mecanism de masurare a satisfactiei

de Alina Neagu     HotNews.ro
Vineri, 16 decembrie 2016, 12:36 Actualitate | Esenţial

Vlad Voiculescu
Foto: gov.ro
Ministrul Sanatatii, Vlad Voiculescu, anunta, intr-o postare pe Facebook, ca "incepand cu saptamana viitoare, pacientii vor putea evalua experienta in spitale prin noul mecanism de masurare a satisfactiei, prin SMS si formular web". Potrivit ministrului Sanatatii, aproximativ jumatate dintre pacientii care se externeaza din spitale vor fi contactati anual pentru a raspunde la intrebari privind exeprienta din spital. "Se vor trimite 5.400.000 de SMS-uri in toate retelele nationale. Un esantion relevant de pacienti selectati aleatoriu la nivelul fiecarui spital din Romania va fi contactat automat printr-un SMS care va contine un set de intrebari simple", spune Vlad Voiculescu.

Mesajul lui Vlad Voiculescu:


7.4 din 10 este gradul de satisfactie al pacientilor din Franta, spre deosebire de 9.8 din 10 la noi. Asta pentru ca in acest moment, masurarea satisfactiei pacientilor se bazeaza pe formulare tiparite care sunt completate de pacienti in timpul internarii, iar apoi introduse intr-un sistem centralizat de catre angajatii spitalului. Aceasta metodologie distorsioneaza rezultatele si nu ofera o situatie reala a experientei pacientului in spital.

Incepand cu saptamana viitoare, pacientii vor putea evalua experienta in spitale prin noul mecanism de masurare a satisfactiei, prin SMS si formular web.

Vor fi contactati anual aproximativ jumatate dintre pacientii care se externeaza din spitale. Se vor trimite 5.400.000 de SMS-uri in toate retelele nationale. Un esantion relevant de pacienti selectati aleatoriu la nivelul fiecarui spital din Romania va fi contactat automat printr-un SMS care va contine un set de intrebari simple referitoare la:
  • calitatea servicilor medicale
  • curatenia din spital
  • interactiunea cu personalul medical
  • eventuale cazuri de conditionare a actului medical
Raspunsul pacientilor va fi anonimizat si apoi inregistrat intr-un sistem informatic dezvoltat gratuit pentru Ministerul Sanatatii de catre Serviciul pentru Telecomunicatii Speciale (STS). SMS-ul de raspuns va fi gratuit pentru pacienti.
Situatia rezultata din centralizarea datelor si analiza acestora va fi publicata trimestrial pe site-ul transparenta.ms.ro, administrat de Ministerului Sanatatii si dezvoltat de GovITHub.























Material sustinut de Banca Transilvania

Intreb BT. Intalnire online: Cum eficientizezi costurile cu serviciile bancare pentru afacerea ta? Doi specialisti raspund intrebarilor voastre, joi, de la ora 12.00

Doi specialisti in produse bancare pentru afaceri mici si mijlocii de la Banca Transilvania vor raspunde joi, 23 noiembrie 2017, de la ora 12.00, la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT" pe tema dezvoltarii afacerilor cu ajutorul diverselor instrumente bancare. Vei primi raspunsuri la intrebarile tale, indiferent daca esti la inceput de drum cu bussinesul tau sau daca ai o afacere deja existenta.
  • Adreseaza-le intrebari prin intermediul formularului de comentarii de pe StartupCafe.ro

3412 vizualizari

  • -7 (9 voturi)    
    si cine garanteaza corectitudinea datelor (Vineri, 16 decembrie 2016, 12:59)

    carmen_i [utilizator]

    Pana in clipa de fata, Ministerul Sanatatii a publicat o serie de informatii false in documentele lor oficiale si pe pagina lor de internet. Am decoperit mai multe cazuri si voi sesiza in curand autoritatile penale.

    Cine garanteaza, prin urmare, ca datele afisate au legatura cu realitatea? Nimeni! Oricand cei din minister post sa ajusteze cifrele, ca sa para totul in regula. Oricum, datele vor fi putin importante daca ministerul nu ia oricum nici o masura impotriva coruptiei din spitale.
    • +8 (8 voturi)    
      Noob... (Vineri, 16 decembrie 2016, 13:24)

      Petre Cusuru zis si Barba Trista [utilizator] i-a raspuns lui carmen_i

      Pana acum de ce n-ai facut-o? Ca la fel, datele n-au avut legatura cu realitatea. Postac de maidan.
    • +1 (1 vot)    
      normalitatea vine greu (Vineri, 16 decembrie 2016, 20:28)

      middle_brick [utilizator] i-a raspuns lui carmen_i

      Sistemul din Romania este unul defectuos, la noi primează doctorul, eminenta sa, profesorul salvator, somitatea sa. Sa aduc un exemplu, in Marea Britanie la externare vei completa si un mic chestionar referitor la serviciile din spital unde ești întrebat lucruri pe înțelesul tuturor gen: cum ti s-a părut spitalul, cum ti s-au părut asistentele, ti-a explicat doctorul pe înțelesul tau despre boala ta si ce urmează sa ti se întâmple, riscurile, variantele,..serviciile, curățenia, amabilitatea..iar la fiecare rubrica ai si un spațiu pentru observații. Daca sunt eventuate nemulțumiri in câteva zile, una doua, ești sunat de la spital si ești chestionat foarte amabil referitor la nemulțumirea ta. Diferența fata de noi este ca prin tarile civilizare spitalele își au prestigiul si notorietatea si nu doctorii, London National Hospital for Neurology and Neurosurgery unul dintre cele mai performante spitale din lume in neurologie, un prestigios spital, pai acolo spitalul contează si nu Brunei-ul...ca la noi, deci acolo sistemul nu te va lasa niciodată sa o iei pe ulei indiferent ce mare somitate ești tu și te taxează imediat,. In Romania spitalul si sistemul protejează doctorul si derapajele lui.
  • +8 (10 voturi)    
    in sfarsit un ministru (Vineri, 16 decembrie 2016, 13:02)

    spiridusa [utilizator]

    inteligent si capabil! RESTECPA!
    • -5 (5 voturi)    
      Foarte capabil (Vineri, 16 decembrie 2016, 13:31)

      adi_69 [utilizator] i-a raspuns lui spiridusa

      Problema lui este "Condica de sugestii si reclamatii" in "ormat electronic.
  • +1 (1 vot)    
    Idee excelenta (Vineri, 16 decembrie 2016, 13:40)

    UpNext [utilizator]

    dar total neadecvata nivelului civilizational al romanilor, pentru ca: a) cine va completa chestionarul pentru semianalfabeti, rromi etc.? b) cat de acurate pot fi raspunsurile, daca sunt implicate stari emotionale negative? c) care este gradul de intelegere al pacientilor privind actul medical? d) care sunt pragurile de evaluare a calitatii si adecvantei serviciilor medicale etc etc etc de mii de ori.

    Ex: UPU, persoana rroma cu plaga ampla penetrata, pierdere masiva de sange, reanimare tardiva/esuata, deces> satra da spitalul in judecata ca nu l-a salvat, cere 1 milion Euro despagubiri etc. etc etc. alte mii de cazuri similare zilnic...

    Efecte probabile: si mai multe mii de plecari de cadre medicale din Ro., mii de procese, zeci de milioane Euro aruncati pe fereastra s.a.m.d.
    • +2 (2 voturi)    
      in prima faza (Vineri, 16 decembrie 2016, 15:18)

      spiridusa [utilizator] i-a raspuns lui UpNext

      cred ca niste intrebari generale si pe intelesul tuturor oamenilor pot fi trecute in aceste chestionare, acum iti dai seama ca n-or sa puna acolo si ce parere aveti despre calitatea hemoglobinei folosite in operatie?
      pacientul: hmmm, cam sarata ! :)
      consider ca acolo unde 30 de pacienti din o 35 scriu serviciu execrabil, exista o farama de adevar. pentru o perspectiva de ansamblu eu zic ca merita incercat.
  • +4 (4 voturi)    
    transparenta (Vineri, 16 decembrie 2016, 13:45)

    transilvania [utilizator]

    Sa implementeze aceleasi chestionare d esatisfactie si pentru celelalte servicii publice, adica platite din banii nostrii:
    - administratie
    - politie
    - justitie

    atunci va face ceva corect.
  • -1 (1 vot)    
    procese (Vineri, 16 decembrie 2016, 14:18)

    buteflix [utilizator]

    unii pacienti au renuntat la chestionare si au trecut la procese. si pe buna dreptate.

    http://adevarul.ro/locale/pitesti/povestea-tragica-tigran-nazarian-tanarul-invins-instanta-aroganta-ministerul-sanatatii-castigat-tarziu-medicamentul-salvator-1_584ff4ab5ab6550cb864bf8a/index.html


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version