Concurs directori de scoli: 63,2% din posturile de director, ocupate prin concurs. Din totalul de 4.000 de candidati care au promovat concursul, 3.500 sunt fosti directori in aceleasi scoli

de I.C.     HotNews.ro
Miercuri, 14 decembrie 2016, 21:04 Actualitate | Esenţial

Concurs director de scoala
Foto: Ministerul Educatiei
Ministerul Educatiei a anuntat miercuri seara rezultatele finale (dupa solutionarea contestatiilor) ale concursului pentru posturile de directori si directori adjuncti din toate scolile din sistemul de invatamant preuniversitar de stat. Potrivit datelor centralizate de minister, rata de ocupare a posturilor de conducere din scoli este de 63,26% pentru posturile de directori, ceea ce inseamna 4.066 de posturi ocupate din 6.427 de posturi scoase la concurs. Dintre posturile ocupate prin concurs, 3.513 de posturi vor fi ocupate de cadre didactice care anterior concursului au detinut aceasta pozitie in aceeasi scoala. Pentru posturile ramase vacante, vor fi numiti directori prin detasare, pana la organizarea unui nou concurs. Numirile trebuie facute pana cel tarziu la finalul anului scolar 2016-2017.

In total, 5.405 candidati au promovat concursul national de ocupare a functiilor vacante de director si director adjunct. Pentru posturile de directori adjuncti, rata de ocupare este de 53,84% - 1.339 de posturi ocupate din 2.487 de posturi scoase la concurs.

Dintre cele 4.066 de posturi de director ocupate prin concurs:
  • 3.513 de posturi vor fi ocupate de cadre didactice care anterior concursului au detinut aceasta pozitie in aceeasi scoala;
  • 32 de posturi vor reveni unor profesori care anterior au detinut functia de director in alta scoala;
  • 124 de posturi vor reveni unor cadre didactice care au ocupat anterior functia de director adjunct in aceeasi scoala;
  • 5 posturi vor fi ocupate de persoane care anterior au indeplinit functia de director adjunct in alta scoala.
  • 307 posturi vor fi ocupate de profesori din aceeasi scoala care nu au mai ocupat functii de director/director adjunct;
  • 85 de posturi vor reveni unor cadre didactice fara functii de conducere in prealabil, dar provin din alta scoala.




Situatie Centralizata Final Concurs Directori Final



Dintre cele 1.339 de posturi de director adjunct ocupate prin concurs:
  • 50 de posturi vor reveni unor profesori care anterior concursului au detinut aceasta pozitie in aceeasi scoala;
  • 4 posturi vor reveni unor cadre didactice care anterior au avut functia de director in alta scoala;
  • 1.074 de posturi vor reveni unor profesori care anterior au ocupat functia de director adjunct in aceeasi scoala;
  • 9 posturi vor reveni unor persoane care au ocupat functia de director adjunct in alta scoala;
  • 203 posturi vor fi ocupate de cadre didactice din aceeasi scoala, care nu au ocupat anterior functii de conducere;
  • 19 posturi vor reveni unor cadre didactice din alta scoala, care nu au avut functii de conducere.





Situatie Centralizata Final Concurs Directori Adjuncti Final


Conform calendarului aprobat prin ordin de ministru, vineri, 16 decembrie 2016, rezultatele finale vor fi validate de consiliile de administratie ale inspectoratelor scolare judetene, iar cei 5.405 candidati promovati vor fi numiti in functie pentru o perioada de 4 ani, prin decizie a inspectorului scolar general. Acestia vor incheia un contract de management administrativ-financiar cu presedintele consiliului judetean/primarul general al municipiului Bucuresti si un contract de management educational cu inspectorul scolar general.

Contractele de management administrativ-financiar si contractele de management educational se incheie pe o perioada de 4 ani pentru persoanele care au mai mult de 4 ani pana la implinirea varstei legale de pensionare. In situatia in care exista persoane care au mai putin de 4 ani pana la implinirea varstei legale de pensionare, documentele se incheie pana la data indeplinirii conditiilor legale de pensionare si pot fi prelungite prin act aditional pe perioada mentinerii ca titular in functia didactica peste varsta de pensionare, in conditiile legii. Persoanele care au implinit deja varsta de pensionare vor semna contractele de management administrativ-financiar si contractele de management educational pentru perioada in care-si vor pastra statutul de titular in invatamantul preuniversitar.

Numirea in functiile de director si de director adjunct pentru unitatile de invatamant de stat, ca urmare a promovarii concursului, se realizeaza prin decizie a inspectorului scolar general, in termen de cel mult 5 zile lucratoare de la validarea rezultatelor concursului, precizeaza Ministerul Educatiei.

In data de 21 decembrie, inspectoratele scolare judetene vor emite deciziile de incetare a detasarii in interesul invatamantului pentru directorii in functie la acest moment, incepand cu data de 9 ianuarie 2017. In paralel, vor fi emise si deciziile de numire pentru functiile de director/director adjunct, incepand cu data de 9 ianuarie 2017, pentru candidatii care au promovat concursul.

Ministerul Educatiei precizeaza ca vor fi aprobate "deciziile de numire prin detasare in interesul invatamantului pana la organizarea concursului", dar nu mai tarziu de sfarsitul anului scolar 2016-2017, pentru cele 3.509 functii ramase vacante dupa validarea rezultatelor finale. Potrivit metodologiei de concurs, in aceste functii nu vor fi numite persoanele care pana la organizarea concursului au ocupat pozitii de director sau de director adjunct in unitatea de invatamant respectiva si nu au participat la concurs, respectiv persoanele care s-au prezentat la concurs, dar nu au fost admise.

In perioada 21 decembrie 2016-6 ianuarie 2017 inspectoratele scolare judetene se vor asigura ca la nivelul fiecarei unitati de invatamant sunt revizuite incadrarea cu personal didactic si orarul. Totodata, vor fi organizate sedinte publice pentru repartizarea cadrelor didactice afectate de revenirea fostilor directori/directori adjuncti la catedrele rezervate in urma incetarii detasarii in interesul invatamantului si a orelor rezervate ca urmare a numirii in functie.


Citeste mai multe despre   






















Material sustinut de Banca Transilvania

Intreb BT. Intalnire online: Cum eficientizezi costurile cu serviciile bancare pentru afacerea ta? Doi specialisti raspund intrebarilor voastre, joi, de la ora 12.00

Doi specialisti in produse bancare pentru afaceri mici si mijlocii de la Banca Transilvania vor raspunde joi, 23 noiembrie 2017, de la ora 12.00, la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT" pe tema dezvoltarii afacerilor cu ajutorul diverselor instrumente bancare. Vei primi raspunsuri la intrebarile tale, indiferent daca esti la inceput de drum cu bussinesul tau sau daca ai o afacere deja existenta.
  • Adreseaza-le intrebari prin intermediul formularului de comentarii de pe StartupCafe.ro

4623 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    abramburica (Joi, 15 decembrie 2016, 10:02)

    Francisc 1 [utilizator]

    redicidivus!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri