Conducerea Spitalului "Sfanta Maria" trebuie sa realizeze o cercetare administrativa pentru recuperarea a 2.811.456 lei reprezentand servicii medicale prestate, invalidate si nedecontate in 2015 de catre Casa de Asigurari de Sanatate a Municipiului Bucuresti (CASMB), arata Corpul de control al premierului dupa efectuarea unui control in unitatea medicala.

"Se impune luarea masurilor pentru realizarea unei cercetari administrative de catre conducerea Spitalului Clinic Sfanta Maria Bucuresti in vederea stabilirii motivelor, responsabilitatilor si recuperarea sumei de 2.811.456 RON reprezentand servicii medicale prestate, invalidate si nedecontate, in anul 2015, de catre Casa de Asigurati de Sanatate a Municipiului Bucuresti", potrivit unei Note de informare publicate pe site-ul control.gov.ro.

Controlul efectuat la Spitalul "Sfanta Maria" a vizat verificarea respectarii prevederilor legale in legatura cu organizarea, functionarea si indeplinirea atributiilor de catre spital, incheierea si executarea contractului de management, gestionarea resurselor umane si financiare, activitatea de contractare si alte obiective considerate relevante de echipa Corpului de control, scrie Agerprs.

In urma controlului se impune luarea unor masuri pentru "realizarea unei cercetari administrative de catre conducerea Spitalului Clinic 'Sfanta Maria' Bucuresti in vederea stabilirii motivelor, responsabilitatilor si recuperarea sumei de 2.811.456 lei reprezentand servicii medicale prestate, invalidate si nedecontate, in anul 2015, de catre Casa de Asigurari de Sanatate a Municipiului Bucuresti", se arata in Nota citata.

Potrivit documentului, procesul de acreditare a spitalului a fost intarziat cu 2 ani, la solicitarea acestuia, prin replanificarea vizitei de evaluare din trimestrul II din 2014 pana in trimestrul II din 2016 si din cauza existentei unui plan de conformare la autorizatia de functionare aflat in curs de finalizare.

Corpul de control arata ca, intre 26.05.2011 - 13.02.2013, spitalul a fost clasificat provizoriu in categoria II cu program de conformare, in baza Ordinului ministrului sanatatii, pentru a putea obtine finantarea corespunzatoare clasificarii.

La 14.12.2006, Ministerul Sanatatii a incheiat un contract de management cu managerul spitalului, Narcis Copca, pe 3 ani, la care au fost incheiate 3 acte aditionale. In 2009, la incetarea mandatului managerului spitalului, contractul de management a fost prelungit cu 3 ani prin Ordinul ministrului interimar al sanatatii si prin incheierea unui act la contractul de management, "cu incalcarea prevederilor legale", spune Corpul de control.

Totodata, din 01.09.2010 si pana la finalizarea controlului, prin deciziile emise de managerul spitalului, perioada de valabilitate a contractelor de administrare, incheiate in 2007 cu sefii de sectii si laboratoare, a fost prelungita, succesiv, fara a se actualiza/modifica/completa indicatorii specifici de performanta, se mai arata in document.

Conform sursei citate, la 02.09.2010, spitalul, in calitate de beneficiar, a incheiat cu Ministerul Comunicatiilor, in calitate de Organism Intermediar, in numele si pentru Ministerul Economiei, in calitate de Autoritate de Management (AM), un contract avand ca obiect acordarea finantarii nerambursabile de catre AM, pentru implementarea proiectului "Imbunatatirea Accesului cetatenilor la servicii de sanatate de calitate prin implementarea unui sistem informatic integrat in cadrul Spitalului Clinic 'Sfanta Maria' Bucuresti'".

Pentru realizarea proiectului, la 21.01.2011, intre spital si Asesoft International a fost incheiat un contract de furnizare de 2.007.312 lei (cu TVA), a carui durata a fost prelungita pana la 15.02.2012, prin doua acte aditionale. Totodata, au fost aplicate corectii de 25%, respectiv de 10% la valoarea totala a contractului de furnizare incheiat de spital cu Asesoft International SA si a contractului de servicii incheiat de spital cu Euro Management Grup SRL, in suma totala de 501.673,15 lei, mentioneaza Corpul de control.

Conform sursei citate, suma totala autorizata la plata de catre AM si rambursata spitalului a fost de 1.604.064,25 lei, iar pentru finantarea proiectului, din bugetul propriu de venituri si cheltuieli al spitalului, a fost alocata suma de 536.261,22 lei.

De asemenea, in 2016, in cadrul spitalului se aflau in derulare trei contracte de asociere in participatiune incheiate cu Centrul Medical MED-AS 2003 SRL, se spune in document.

Potrivit Corpului de control, se impune luarea masurilor pentru asigurarea functionarii, mentenantei si utilizarii sistemului informatic integrat conform scopului destinat, de catre conducerea spitalului, pe toata perioada de valabilitate a contractului, pentru a evita rezilierea acestuia si recuperarea integrala a finantarii acordate.

Corpul de control mai precizeaza ca se impune verificarea de Ministerul Sanatatii si Primaria Municipiului Bucuresti a incheierii si derularii contractelor de asociere in participatiune si a actelor aditionale la acestea incheiate de spital cu Centrul Medical MED-AS 2003 SRL si renegocierea clauzelor contractuale pentru marirea cotelor rezultate din impartirea beneficiilor si suportarea pierderilor ce i se cuvin spitalului, respectiv rezilierea asocierii, daca aceasta continua sa nu aduca beneficii unitatii medicale.