Raport preliminar al accidentului de pe Henri Coanda: lipsa de coordonare intre turnul de control si echipa de balizaj

de A.N.     HotNews.ro
Luni, 31 decembrie 2007, 15:12 Actualitate | Esenţial

Ciocnirea aeronavei companiei Tarom cu o masina de balizaj pe pista Aeroportului International "Henri Conda" pare sa fi fost provocata de "lipsa de coordonare intre turnul de control si echipa de balizaj", indica datele raportului preliminar al Comisiei de investighare.

Potrivit informatiilor prezentate de seful Comisiei, Mircea Ciuca, incidentul are la baza neconcordanta ce a existat intre controlorii de trafic aerian si echipa care instala luminile de balizaj.

Directorul din Ministerul Transporturilor a prezentat datele preliminare ale incidentului produs duminica in jurul orei 11.25 pe pista Aeroportului International din Bucuresti.

In accident a fost implicata o aeronava care urma sa decoleze spre Sharm El-Sheik si o masina a unei echipe de intretinere.

Ciuca a anuntat ca investighatia este in plina desfasurare.

Conform declaratiilor sale, echipa de balizaj era formata din patru persoane, cu doua masini. Acestia au primit aprobarea Turnului de a efectua lucrari, insa, la un moment dat, nu au mai raspuns apelurilor controlorilor.

Aeronava primise, intre timp, permisiunea de a decola.

Comisia a descoperit ca, in momentul incidentului, vizibilitatea era redusa.

Echipajul aeronavei a actionat in conformitate cu regulile companiei, neavand nicio vina in producerea accidentului, sustine raportul.

Comisia formata din sase specialisti  isi va prezenta raportul final in urmatoarele saptamani.

Nicio persoana nu a fost ranita in timpul accidentului, cei aproape 120 de pasageri fiind transferati in alt avion.






Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO "I-am caftit pana am obosit si eu". Educatoarele care isi dadeau sfaturi pe Facebook despre cum se snopesc orfanii

Apar acuzatii extrem de grave la adresa unor educatoare din Constanta, banuite ca ar fi snopit in bataie cativa orfani dintr-un centru de plasament. Femeile au intrat in atentia ''Directiei pentru Protectia Copilului'' dupa ce pe un site de socializare ar fi vorbit, fara frica, despre tratamentele socante aplicate elevilor.








2559 vizualizari
  • -1 (1 vot)    
    Haos total. (Luni, 31 decembrie 2007, 15:27)

    Moldovan [anonim]

    Pista de decolare nu este loc de parcare, ea trebuie sa fie libera tot timpul. Parcarile se fac in afara piste de decolare ca slava Domnului au spatiu suficent. Dar ce conteza 35M pentru Romania.
    • 0 (0 voturi)    
      Administratia aeroportului e varza (Luni, 31 decembrie 2007, 19:26)

      alt Moldovan [anonim] i-a raspuns lui Moldovan

      Pista e in afara teritoriului Romaniei, ca sa ajungi sa lucrezi acolo iti trebuie permis de lucru, aprobare de la administratia aeroportului, dupa care cu astea treci de paza (UTI) si de politia de frontiera (ca iesi din tara), moment in care se anunta Turnul de Control ...
      Daca nu le-au raspuns la apel ce si-au inchipuit cei de la Turnul de Control, ca i-au rapit pe aia de la UTI Gemo extraterestrii si sigur nu mai sunt pe pista? Sau intre doua cafele pur si simplu au uitat de ei?

      Si pista nu trebuie sa fie libera tot timpul, daca s-a facut interventie la balizaj ziua inseamna ca era avarie (e acceptabil sa fie ars tot al 3-lea sau al 4-lea bec - nu stiu exact - dar nu e acceptabil sa ai 2 becuri succesive arse si mai ales pe timp de ceata astea se schimba inainte de a permite noi aterizari, altfel pur si simplu se inchide aeroportul).

      Si sa nu va inchipuiti ca lucrez la UTI Gemo; pur si simplu firma la care lucrez are niste relatii de prestari de servicii cu ei (de IT) si mergand cam odata pe luna acolo am aflat si eu cum merg lucrurile cat de cat...
  • 0 (0 voturi)    
    (c)omisiunea salveaza natiunea (Luni, 31 decembrie 2007, 16:07)

    bogdan [anonim]

    Urmarind conferinta de presa, reiese clar ca de vina este vremea...dat fiind ca era proasta, semnalul radio a ratacit si intarzaiat prin ceata astfel ca "impactul s-a produs cel mai probabil la minutul 27 si 04 secunde", iar una din echipelede intretinere balizaj anunta la minutul 28 si ceva ca pista e libera, iar cealalta ca au o masina pe pista...
    Probabil ca aceeasi cauza o are si autorizarea de decolare data la minutul 11:26:07, la secunda 40, respectiv 50 a aceluiasi minut turnul chemand balizajul si intreband daca pista este libera!
    Ce vreme, bibicule, ce vreme!
  • 0 (0 voturi)    
    haos total (Luni, 31 decembrie 2007, 16:53)

    anonim [anonim]

    Eu zic ca turnul e de vina. Daca cei din masina nu au raspuns cei din turn nu trebuiau sa permita decolarea avionului.
  • 0 (0 voturi)    
    stupizenii romanesti.... (Luni, 31 decembrie 2007, 17:24)

    dorinteodor [anonim]

    nu sint specialist dar e la mintea cocosului ca pe pista nu as fi parcat vreo masina, mai ales pe ceata. oricum, la romani e o vorba: omul din greseli invata. bine ca nimeni nu a patit fizic nimic dar socul psihic or sa-i urmareasca toata viata pe saracii pasageri. chiar si capitanul era, la interviu, foarte afectat si nici el nu va uita ce ar fi putut sa se intimple daca avionul, plin de combustibil, ar fi luat foc....
  • 0 (0 voturi)    
    era orban la volan? (Luni, 31 decembrie 2007, 19:41)

    zippo [anonim]

    si soferii ce spun? cred ca oamenii au plecat sa anunte 'accidentul' in 30 de ore ca e la moda acum. deci e normal sa nu mai vorbeasca cu turnul.
  • 0 (0 voturi)    
    Competenta... (Luni, 31 decembrie 2007, 21:30)

    iancu jianu [anonim]

    ...bat-o vina. Se vede foarte bine acum criteriile pe care s-au facut angajarile si avansarile in functiile cu mare grad de responsabilitate. Nu numai babele pe post de stewardese, acre si indiferente. Aceste "calitati" pot fi gasite binemersi si "sus". si la ghisee.
  • 0 (0 voturi)    
    Orban si accidentele (Marţi, 1 ianuarie 2008, 9:35)

    A.G. [anonim]

    Are el ceva cu masinile parcate si regulamentar si neregulamentar. La asa ministru asa profesionisti.
  • 0 (0 voturi)    
    Idiotisme multe (Miercuri, 2 ianuarie 2008, 12:00)

    AN2 [anonim]

    Chiar prea multe. Dincolo de ce s-a intamplat in realitate, AN scrie ca avionul s-a rasturnat, alt idiot scrie ca a facut explozie si asa mai departe... Goana dupa senzational cu orice pret.
    Idioti au fost si cei care au confundat pista cu propria curte, lasand masina in calea de rulare in loc sa o traga langa baliza, pe margine. Oricum, trebuia semnalizata si sa tina permanent legatura cu turnul. Idiotism e si sa dai in grija unor firme (capusa) serviciile tehnice de pe un aeroport. Servicii care trebuie asigurate de personal calificat autorizat si subordonat direct camandamentului aeroportului cu o disciplina absoluta (ca cea militara sau cum era la CFR odata) - de aceasta depinde viata pasagerilor. Si nu TAROM are aici vreo legatura ca sa fie tinta altor postatori nu mai putin... avizati, ca sa nu ma mai repet. Am aterizat nu demult pe ceata, vazand solul cu 2-3 secunde inainte de a atinge rotile pista. Profesionalismul si maiestria pilotilor nu trebuie sabotata de niste netrebnici iresponsabili dar pusi pe capatuiala cu pretul vietii atator alti oameni. Senzationala a fost stapanirea de sine a personalului navigant si modul cum au gestionat evenimentul. Merita premiati. Cinste lor, felicitari si LA MULTI ANI FERICITI! Iar intregul lant de vinovati, de la angajatori iresponsabili si pana la cei care au aprobat asemenea privatizari capusa trebuie sa plateasca daunele materiale si morale.
  • 0 (0 voturi)    
    o parere (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 1:54)

    anonim [anonim]

    O companie asa mare se face de ras cu angajatii electricieni din aeroport. Nu cred ca este normal ca un angajat sa vina deja beat la servicii si ca sa fie bine mai bea si in timpul programului cumparandu-si bautura de la Billa. Verificati-va angajatii mai bine ce fac in timpul programului de lucru pe unde consuma bauturi alcoolice si cu cine nu va mai mirati ca se intampla cine stie ce mai bine mirati-va cum se poate bea in timpul programului


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă