Ministrul de externe ungar, Peter Szijjarto, le-a interzis diplomatilor unguri sa fie prezenti la receptia de Ziua Nationala a Romaniei

de I.C.     HotNews.ro
Joi, 1 decembrie 2016, 10:50 Actualitate | Esenţial

Peter Szijjarto, ministrul maghiar de Externe
Foto: Facebook
Ministrul de externe ungar, Peter Szijjarto, le-a interzi diplomatilor unguri sa fie prezenti la receptia de Ziua Nationala a Romaniei de la Budapesta, relateaza Hvg.hu.

Hvg.hu a solicitat Ministerului Afacerilor Externe si Comertului Exterior de la Budapesta daca a fost emis un astfel de ordin si daca, in momentul in care a fost emis, s-a luat in considerare daca o astfel de mutare ar putea avea un impact asupra relatiilor bilaterale romano-ungare.

"Avand in vedere ca poporul maghiar nu are nimic de sarbatorit pe 1 decembrie, Ministerul de Externe a interzis fiecarui diplomat si fiecarui angajat sa participare la sarbatorile nationale romanesti", a raspuns ministerul.

Aceasta a precizat, de asemenea, ca Peter Szijjarto a informat parlamentarii unguri in doua ocazii cu privire la aceasta interdictie.












[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
22213 vizualizari
  • +44 (52 voturi)    
    ...... (Joi, 1 decembrie 2016, 10:58)

    ak33 [utilizator]

    Dar chiar va rog sa nu va prezentati si pe viitor sa nu se mai trimita invitatii astfelor de caractere
    • +7 (15 voturi)    
      Primul consens în relațiile româno maghiare (Joi, 1 decembrie 2016, 14:54)

      Procuratorul [utilizator] i-a raspuns lui ak33

      Iohannis a spus că politicienii penali nu au ce căuta la sărbătoare, ministrul lor de externe a confirmat decizia. Asta ca să nu sufere rușinea de a fi scoși de urechi în suturi si palme.
      • +6 (6 voturi)    
        De unde rezulta (Joi, 1 decembrie 2016, 20:21)

        ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui Procuratorul

        ca diplomatii unguri sunt penali?
    • +5 (7 voturi)    
      Ce inseamna 20.08 sau 15.03 pentru Romania ?! (Joi, 1 decembrie 2016, 15:41)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui ak33

      Nimic, dar respectam ce inseamna pentru altii. Nu scuipam pe aceste zile...
    • +9 (11 voturi)    
      autonomie (Joi, 1 decembrie 2016, 16:16)

      GogabiiGabi1 [anonim] i-a raspuns lui ak33

      Poate ca le-a interzis sa vina in Romania ca sa nu tina discursuri despre autonomie si alte prostii chiar de 1 decembrie.
    • -1 (7 voturi)    
      "astfelor de caractere" (Joi, 1 decembrie 2016, 18:54)

      ciNicu [utilizator] i-a raspuns lui ak33

      Presupun ca dumneata esti roman si esti mindru ca esti roman. Si respecti valorile romanesti, inclusiv limba romana.
      Asta teoretic, ca practic o cam chinui.
      • -1 (7 voturi)    
        .... (Joi, 1 decembrie 2016, 20:40)

        ak33 [utilizator] i-a raspuns lui ciNicu

        Typo, treci pe caseria ambasadei ungariei sa iti ridici salariul
        • -1 (7 voturi)    
          "caseria"... (Joi, 1 decembrie 2016, 22:07)

          ciNicu [utilizator] i-a raspuns lui ak33

          ...alt typo.
          Apropos, "typo", ce frumos cuvint romanesc.
          Pina trec eu pe la vreo casierie, unii "patrioti" ar mai trebui sa treaca pe la scoala.
          • 0 (2 voturi)    
            ... (Vineri, 2 decembrie 2016, 11:05)

            ak33 [utilizator] i-a raspuns lui ciNicu

            Gata mai,Zoli,a trecut si 1 decembrie.
            A durut?
            "Pina" sau "Pâna" ?,ca eu nu stiu cum se scrie corect
            • 0 (0 voturi)    
              Clasa I-a (Vineri, 2 decembrie 2016, 17:47)

              ciNicu [utilizator] i-a raspuns lui ak33

              Ma tem ca nu ai probleme doar cu scrierea, nici sa citesti nu prea reusesti: numele meu de utilizator mi se pare destul de usor de citit(nu stiu daca si de inteles).
              Pe de alta parte, nu cred ca e nevoie sa fii secui/maghiar ca sa observi niste greseli elementare. Insa daca tu crezi asta, nu e o nota prea buna pentru "patriotismul" tau.
              Cit despre dilema ta legata de "pina" sau "pana", iata o explicatie, data de cineva care chiar se pricepea(Dumnezeu sa-l odihneasca!)
              http://www.pruteanu.ro/103deceidini.htm
              Probabil era tot "Zoli" si el......
  • +37 (37 voturi)    
    Imposibil (Joi, 1 decembrie 2016, 11:07)

    Pseudoandrei [utilizator]

    E cam greu sa sarbatoresti cu unghia in gat..
  • -10 (46 voturi)    
    Are dreptate (Joi, 1 decembrie 2016, 11:10)

    V. Veroiu [utilizator]

    Romanii nu sunt decat niste migranti pe teritoriul maghiar.

    In rest e f bine ca au reusit ungurii sa rezolve toate problemele lor ca sa arate lumii ce mandri sunt ei.
  • -10 (42 voturi)    
    propun (Joi, 1 decembrie 2016, 11:12)

    vindicomvs [utilizator]

    Alipirea Transilvaniei Valahiei si Moldovei la Ungaria,
    Valahia a fost o buna perioada sub tutela maghiara, iar Dragos I al Moldovei tot ca reprezentant al maghiarilor descalecase in Moldova.

    Asadar se cuvine alipirea lor la Ungaria, si apoi organizate alegeri democratice.
    • +4 (6 voturi)    
      Ce de minusuri... (Joi, 1 decembrie 2016, 14:14)

      Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

      ...nu mai stie lumea sa citeasca printre randuri :-(
    • +11 (15 voturi)    
      18 milioane de romani vs 11 milioane de unguri (Joi, 1 decembrie 2016, 14:46)

      benef2 [anonim] i-a raspuns lui vindicomvs

      .. iti dai seama ca, pe principiul majoritatii, am botaza noua tara ca fiind "Romania Mare" sau "Dacia" si am muta capitala undeva pe la Bucuresti / Iasi ...

      haha, hai sa o facem! poate recuperam vechile teritorii ale lui Burebista!
      • +1 (7 voturi)    
        exact (Joi, 1 decembrie 2016, 17:10)

        vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui benef2

        ce nu si dau seama maghiarii este ca destramarea ungariei marii este cel mai bun lucru care li se putea intampla. Pentru ca isi pierdeau si ungaria pe care o au acum. In democratie altfel merg treburile.
        Deci ar trebui chiar sa se bucure de 1 Dec.
      • +2 (8 voturi)    
        iar Transilvania 1 milion de unguri la 7 de romani (Joi, 1 decembrie 2016, 19:05)

        cartofil [utilizator] i-a raspuns lui benef2

        Nici o minte sanatoasa nu poate gandi la o alipire a Transilvaniei la Ungaria. Dar sa faca un stat independent Transilvania, care apoi sa intre sub influenta Austriei si Ungariei, asta e o idee de care se agata cu disperare. Pentru ca, dupa crearea noului stat independent vor face tot ce pot sa schimbe proportia etnica, este un lucru care-l fac de 1000 de ani. Saracii unguri, care viseaza la Ungaria mare sunt in realitate romani maghiarizati in decursul unui mileniu (cei care n-au fost exterminati fizic de cei 40.000 de nomazi unguri veniti din Asia acum un mileniu intre 2.000.000 de romani in Panonia si Transilvania). Ungaria a fost singurul stat european care in ultimul secol a avut o lege explicita pentru maghiarizarea populatiilor inrobite in imperiul austro-ungar (apucaturi de sorginte asiatica in Europa, in sec. XX, la fel ca la rusi). Au vrut sa ne schimbe si religia si asa a aparut religia greco-catolica, care creeaza atatea probleme acum si vrajba intre romani. Nu vor reusi, romanii sunt un popor viguros, iar cultura romana adoptata de mai mult de 2 milenii ne ajuta.
        • +4 (4 voturi)    
          "influenţa Austriei şi Ungariei"? (Vineri, 2 decembrie 2016, 0:58)

          anton_carpati [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

          În ce gheţar ai fost găsit, maică?
  • +46 (54 voturi)    
    Daca nici asta nu inseamna sovinism (Joi, 1 decembrie 2016, 11:14)

    A_Radu [utilizator]

    Si dorinta de revansarda din partea ungurilor ... deci e clara treaba, avem dusman la vest si la est ... trebuie stranse randurile urgent
    • +33 (37 voturi)    
      pitifelnicul (Joi, 1 decembrie 2016, 12:49)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui A_Radu

      asta care zici ca-i pantofarul iuliei albu, chiar nu are de sarbatorit nimic, pentru ca pentru ei, 1 Decembrie 1918 e o zi de foarte trista amintire, e ziua cand le-a cazut cascavalul din cioc si pastrama de sub sa. in plus, sa-ti amintesti mereu ca de doua ori, si in primul si in al doilea razboi mondial,ti-au batut pas de defilirae romanii la Budapesta, e cam mult pentru mintea si sufletul lor mic.
      • -10 (18 voturi)    
        2 razboaie incepute pe o parte... (Joi, 1 decembrie 2016, 13:29)

        banatul e fruncea [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        si terminate pe cealalta... daca asta inseamna glorie???
        • +2 (8 voturi)    
          daca tot (Joi, 1 decembrie 2016, 17:28)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui banatul e fruncea

          esti suferind, renunta la cetatenia romana si stabilestete in pusta maghiara. denigrezi pana si porecla pe care ti-ai ales-o.
      • +3 (5 voturi)    
        Eu nu m-as mandri (Joi, 1 decembrie 2016, 20:19)

        ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        cu intrarea trupelor romanesti in Budapesta. Au alungat pe bolsevicul Kun Bela si l-au instaurat pe Horthy, un dictator sangeros.
    • +1 (3 voturi)    
      ... (Vineri, 2 decembrie 2016, 3:23)

      Flaviius [utilizator] i-a raspuns lui A_Radu

      Draga domnule , vedeti superficial situatia..
      Desi au in general atitudini revizioniste , declaratia de acum are doar legatura cu UDMR si alegerile de pe 11 . Nimic mai mult . Daca ripostam , ii ajutam . Se poate riposta dupa 11 decembrie , rabdare si calm .
      Vedeti comentariul meu de mai sus va rog .
    • 0 (0 voturi)    
      dorinta de revansarda? (Vineri, 2 decembrie 2016, 10:04)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui A_Radu

      bun asa :))
  • +29 (35 voturi)    
    Cine oare suntem sovini ? (Joi, 1 decembrie 2016, 11:15)

    gigiN [utilizator]

    Noi sau urmasii hunilor nomazi ???
    • +4 (4 voturi)    
      maghiarii nu sunt huni (Joi, 1 decembrie 2016, 19:35)

      vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui gigiN

      Si ei vor sa fie huni dar nu sunt, Este o greseala care s a perpetuat dealungul istoriei. "H"-ul apara doar in engleza.
    • +5 (5 voturi)    
      Maghiarii (Joi, 1 decembrie 2016, 20:23)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui gigiN

      nu sunt urmasii hunilor. Alt popor, alta natie finno-ugrica.
    • +1 (3 voturi)    
      Noi (Joi, 1 decembrie 2016, 21:52)

      OvidiuTudor [anonim] i-a raspuns lui gigiN

      Noi
  • +29 (33 voturi)    
    destept baiat (Joi, 1 decembrie 2016, 11:15)

    iodixit [utilizator]

    cind ii fata mintea am sa-l rog sa-mi dea si mie un pui sa-l pun in formol. ori nu gindeste, ori vrea sa tulbure apele. impactul acestei masuri asupra ungurilor din romania care o fi? care-i pozitia udmr despre aceasta decizie a guvernului maghiar?
  • +43 (51 voturi)    
    Badaranism de factura orientala (Joi, 1 decembrie 2016, 11:24)

    LiviusAcris1 [anonim]

    desi mai la vest decat Romania, tot in est ramane si Ungaria
    • -10 (20 voturi)    
      Budapesta vs. Bucuresti (Joi, 1 decembrie 2016, 13:30)

      banatul e fruncea [utilizator] i-a raspuns lui LiviusAcris1

      nu mai am nimic de adaugat...
  • +39 (47 voturi)    
    Respect? (Joi, 1 decembrie 2016, 11:26)

    Furnicuta [utilizator]

    Nu, nesimțire din partea unui ///. Păi, cum să se îmbunătățească relațiile bilaterale când tocmai șeful diplomaților are o astfel de conduită?
  • +38 (48 voturi)    
    Unii privesc spre trecut, altii spre viitor (Joi, 1 decembrie 2016, 11:32)

    Maniu [utilizator]

    guvernul maghiar priveste spre trecut, ca mizeria lui e sigura, viitorul e incert.
    • -11 (29 voturi)    
      Oare? (Joi, 1 decembrie 2016, 12:47)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Maniu

      Cu un stat corupt si profund mafiot, anexat de o mafie neo-securista, viitorul ar putea fi incert pentru Romanika. Cei care au ajutat junta CRIINALA sa isi anexeze tara ca sa o jefuiasca, ar putea sa piarda sprijinul international pentru ca NU IL MERITA
      • 0 (2 voturi)    
        Draga Ochii pe voi, nu te-am minusat nicio- (Vineri, 2 decembrie 2016, 16:52)

        Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

        data, n-o fac nici acum, dar comentariul tau n-are legatura cu ce spun eu,
  • +38 (48 voturi)    
    da... (Joi, 1 decembrie 2016, 11:37)

    costinescu [utilizator]

    frustrati. la fel fac si cu slovacia, care, sustin ei, este tot a lor. si austria. si elvetia. nu stiu sigur daca si noua zeelanda e tot a lor, dar nu m-ar mira...
  • +36 (44 voturi)    
    Este bolnavior ! (Joi, 1 decembrie 2016, 11:40)

    NicolaeA [utilizator]

    Deci nici un diplomat ungur nu va participa la receptiile de Ziua Nationala a Romaniei, Ukrainei, Slovaciei, Sloveniei, Serbiei si Croatiei ! La Ziua Nationala a Austriei se mai gandeste !
    Cred ca Ministerul nostru de Externe va trebui sa raspunda in oglinda !
  • -27 (39 voturi)    
    da' nici presedintele Ro nu i-a invitat (Joi, 1 decembrie 2016, 11:44)

    gazuldebasist [utilizator]

    Poate ca sint si ei penali....
  • +24 (38 voturi)    
    Era culmea sa consume gratis (Joi, 1 decembrie 2016, 11:52)

    un domn [utilizator]

    Bunatati romanesti descendentii taba csendorii care au masacrat romani la Ip si Traznea
    • -11 (19 voturi)    
      romanii (Joi, 1 decembrie 2016, 13:33)

      banatul e fruncea [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      martirii eterni ai europei... FYI sunteti stapani in Transilvania de 100 ani, asteptam rezultatele...
      • +2 (10 voturi)    
        Stapanii din Transilvania... (Joi, 1 decembrie 2016, 18:13)

        AKM [utilizator] i-a raspuns lui banatul e fruncea

        ...sunt romanii de peste 2000 de ani. Capitala Daciei este in Transilvania, cum pot spune niste huni tolerati initial de catre romani ca sunt "stapanii" Transilvaniei? Ati muscat mana care v-a hranit si inca veti mai plati pentru asta...
  • -32 (64 voturi)    
    Ungurii nu au nimic de sărbătorit (Joi, 1 decembrie 2016, 11:57)

    Nyk1 [utilizator]

    Nici bănățenii sau ardelenii, căci 1 Decembrie marchează momentul în care au ajuns, din poate cea mai avansată țară d.p.d.v. tehnologic a Europei centrale (Imperiul Austro-Ungar), într-o țară balcanică de-abia scăpată de sub dominație musulman-otomană (România). Cât i-am avut pe regii germani Carol I și Ferdinand a fost încă bine, dar evident că sute de ani de impact cultural nu au putut fi șterși doar de doi regi iluminați.

    Noi trebuie să le dăm ungurilor motive să sărbătorească 1 Decembrie. În momentul în care România ajunge din urmă Ungaria d.p.d.v. economic și chiar o întrece (potențialul există, căci avem resursele naturale, mai puțin resursa umană), atunci veți vedea încet-încet că și ungurii din Ținutul Secuiesc vor deveni peste noapte mândri români. Până atunci însă, ei vor privi cu nostalgie către patria lor, mai prosperă decât România în ciuda ghinionului istoric.
    • +18 (38 voturi)    
      Bati campii. (Joi, 1 decembrie 2016, 12:18)

      stefansb [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Diferenta la nivel economic dintre Ungaria si Romania se reduce de la an la an. In anii 90 romanii mergeau in Ungaria la munca, si le convenea asta desi pe acolo trebuiau sa plateasca chirie. Tot castigau mai bine decat ar fi facut-o daca ramaneau in Romania. Acum diferenta dintre Romania si Ungaria e de 20%, iar diferenta dintre Transilvania si Ungaria chiar mai mica. Cum sa fie nostalgic un roman sau ungur din Cluj, cand el castiga in medie 500 euro, adica la fel ca ungurul din Debrecen la care mergea la munca acum 20 ani?
      • -2 (6 voturi)    
        Mda (Joi, 1 decembrie 2016, 22:37)

        OvidiuTudor [anonim] i-a raspuns lui stefansb

        Adica au trebuit 100 de ani ca sa inceapa sa se reduca diferenta ! .... Bravo.
    • +14 (18 voturi)    
      :)), drăguțul de tine (Joi, 1 decembrie 2016, 12:18)

      grigoreagape [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Tanti comentataore "newlook" te știe de ardelean?
    • +18 (30 voturi)    
      ca sa intelegi (Joi, 1 decembrie 2016, 12:27)

      stefansb [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      In anii 90 salariu mediu in romania era de 100 euro. Acum a trecut de 400. Adica a crescut de 4 ori. In ungaria era de 300. acum a ajuns la 500. A crescut cam cu 66%. Retine ca Ungaria a intrat mai devreme decat romania in UE, Romania intrand cu 1 an inaintea unei crize puternice. Si totusi am recuperat extrem de rapid un decaaj ce parea insurmontabil.
      Probabil in maxim 10 ani suntem pe picior de egalitate, mai ales odata cu imbunatatirea infrastructurii si la noi.
      • -24 (32 voturi)    
        O fi asa (Joi, 1 decembrie 2016, 12:49)

        Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

        .. dar singura recunoastere mondiala a ROMANIEI e pentru HOTII ei.
      • +3 (15 voturi)    
        Diferența nu se rezumă doar la salarii (Joi, 1 decembrie 2016, 13:52)

        Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

        Mergeți prin Budapesta cu metroul, tramvaiul ori taxiul, apoi mergeți prin București... Mergeți cu mașina pe centura Budapestei, apoi pe cea a Bucureștiului... Opriți la o stație de serviciu pe autostradă în Ungaria, apoi faceți același lucru în România (dacă aveți unde).

        Adevărul este că diferența de grad de civilizație între cele două țări se simte și este foarte mare.
        • +6 (12 voturi)    
          diferente (Joi, 1 decembrie 2016, 14:49)

          stefansb [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

          la fel de bine iti pot spune mergi pe stadion la cluj si mergi pe stadion la debrecen. ia vezi, care e mai modern, unde e civilzatie si respect fata de oameni mai mult?
          sigur ca fiecare poate aduce argumente de orice fel, dar realitatea e ca ecartul se reduce pe an ce trece, iar ungaria nu mai e de mult un etalon pt noi, fiind mai degraba in aceasi oala.
        • +11 (15 voturi)    
          grad de civilizatie (Joi, 1 decembrie 2016, 14:59)

          stefansb [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

          grad de civilizatie inseamna si toleranta, inseamna si atitudine civilizata.
          oricat ai nega, si oricat de intoleranti am fi noi, unugrii sunt la ani lumina in urma. iar gestul astuia e emblematic.
          • +3 (9 voturi)    
            ungurii si migrantii (Joi, 1 decembrie 2016, 16:42)

            stefansb [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

            si cu asta cred ca putem pune capat discutiei despre "nostalgia romanilor ardeleni". Pai din moment ce ungurii ii considera pe romani migranti in Ardeal, si au fata de migranti atitudinea pe care o au, dupa ce sa fie nostalgici romanii ardeleni? Dupa statutul de migranti discrimiati de catre unguri?
    • +15 (27 voturi)    
      de ce (Joi, 1 decembrie 2016, 12:56)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      nu te muti tu in ungaria? si sa renunti si la cetatenia romana.
      • +3 (3 voturi)    
        rom (Joi, 1 decembrie 2016, 16:00)

        GogabiiGabi1 [anonim] i-a raspuns lui nahir

        Multi au plecat in strainatate cam 5mil de romani , nu-i mai trimite si pe restul ca o sa fie mai multi tigani decat romani.
    • 0 (8 voturi)    
      Deci jobbaghi olah era avansat... (Joi, 1 decembrie 2016, 13:22)

      cristian_n [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Tehnologic..
      Molfaind calm pita,ceapa,slana si band rachie.
      Si dormind linistit ca doar il pazesc pe camp cand trudeste catanele imparatului.
      Sau groful..
      • -2 (8 voturi)    
        Tehnologis (Joi, 1 decembrie 2016, 22:02)

        OvidiuTudor [anonim] i-a raspuns lui cristian_n

        Da. Motii nu erau iobagi. Multi insa erau - inclusiv secuii. Dar. Turnul Eiffel s-a facut la Govajdia (Hunedoara) in Ardeal, ...
        Timisoara devenea primul oras din Europa, iluminat public stradal
        Căile ferate au pătruns în vechile provincii istorice ale României de astăzi mai întâi în Banat (1854) și mai apoi în Dobrogea (1860) urmate de Transilvania (1868), Bucovina, (1869) - toate (mai putin Dobrogea) din Imperiu
        si ar fi multe. foarte multe.

        Dar nu fi suparat. Voi il aveti pe Tepes (Ghita si PRU), pe Ponta, pe Iliescu, pe Tariceanu ... Aveti Rahova, ferentari, Dragnea, Teleorman, Olguta Vasilescu, olteni ....

        Sa va traiasca!!
        • +1 (5 voturi)    
          Nu,noi avem si pe.. (Joi, 1 decembrie 2016, 23:07)

          cristian_n [utilizator] i-a raspuns lui OvidiuTudor

          Generalii Rusescu si Mardarescu care au cucerit Budapesta in 1919.
          Au trecut normal prin Ardeal si Banat.
          Eliberandu-ti tot neamul si implicit pe tine....
          Iar aia cu turnul las-o balta.
          A fost facut la Resita,cica,desi nici un francez nu confirma.
          Nu fi suparat nici tu pt asta.
          Peste 2 ani faci 100 de ani..
      • 0 (4 voturi)    
        mai vezi ... (Joi, 1 decembrie 2016, 23:22)

        OvidiuTudor [anonim] i-a raspuns lui cristian_n

        inca ceva: catanele imparatului erau romanii din regimentele graniceresti ca de ex. reg. 2 Nasaud cu deviza „Virtus romana rediviva”, reg. 1 Orlat precum si două regimente de grăniceri secui, un regiment de dragoni români şi un regiment de husari secui.
        • +1 (3 voturi)    
          Si care e legatura? (Vineri, 2 decembrie 2016, 15:18)

          cristian_n [utilizator] i-a raspuns lui OvidiuTudor

          Ca cei care te-au oropsit 400 de ani erau romani?
          Nu,romanii adevarati te-au salvat de iobagie.
          Asta daca nu esti minoritar si esti ungur sau sas..
          Crede-ma ca nu inteleg ce vrei sa spui.
          Iti mai recomand ceva.
          Citeste "Padurea Spanzuratilor"!
          Sau macar finalul.
    • +5 (7 voturi)    
      Da, si eu cred ca bateti campii (Joi, 1 decembrie 2016, 14:26)

      Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Nu le-a cerut nimeni ungurilor - si in particular acestui papagal de ministru - sa sarbatoreasca ceva.
      Invitatiile cu pricina au fost un gest protocolar, de elementara politete, la care idiotul a raspuns cu o badaranie rar intalnita.
      Restul "argumentelor" dvs. sunt la fel de subtiri.
      Stiti dvs. ca banatenii si ardelenii au fost integrati in Romania impotriva vointei lor?
      Sa intelegem ca guvernul maghiar catadicseste sa onoreze astfel de invitatii doar daca vin de la tari mai dezvoltate decat ei?
      Samd.
      Nu mai incercati sa gasiti explicatii savante pentru ce este doar o izbucnire de mitocanie, din pacate ramasa necenzurata la nivelul guvernului maghiar - ceea ce, nu-i asa, te face sa crezi ca de fapt asa gandeste intreg guvernul maghiar, numai ca ministrul asta e mai tanar, cu sange mai fierbinte si minte mai putina.
      Daca de romani nu-i pasa, putea macar sa se gandeasca in ce situatie neplacuta ii pune pe maghiarii din Romania.
      Dar ne pierdem prea mult timp pentru un dobitoc.
    • +5 (9 voturi)    
      Nikolai , asta e parerea ta? (Joi, 1 decembrie 2016, 14:36)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Sau a agentiei Russia Today? sau Sputnik? sau FSB-ului?
      Canta nenorocitule la alta masa!
      PS - Chestia cu ce mai avansata tara dpvd tehnologic din Europa Centrala m-a rupt. Imperiul Austro-ungar( incepand din 1848) era SINGURA "tara" din Europa centrala la vremea respectiva
    • +5 (9 voturi)    
      Imperiul austro-ungar avansat tehnologic?!? (Joi, 1 decembrie 2016, 16:50)

      tiberius_p [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Austro-ungarii a fost tot timpul codasii Europei la capitolul tehnologie. Cand vestul Europei era in plina revolutie industriala, austro-ungarii refuzau sa construiasca niste amarate de cai ferate pe motiv ca nu le trebuie, tot mai bune erau carutele.Or fi fost ei buni la alte capitole dar la tehnologie erau in urma si asta pentru ca asa credeau ei ca e bine...pana au disparut cu totul ca imperiu, asa de bine le-a prins.
      • +2 (4 voturi)    
        Aha! (Joi, 1 decembrie 2016, 18:35)

        Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui tiberius_p

        Uită-te puțin pe o hartă feroviară a României și ochește regiunea în care căile ferate sunt cele mai dense.

        PS. Acolo nu Ceaușescu le-a construit, și nici măcar Ferdinand!
    • +3 (3 voturi)    
      ai partial dreptate (Joi, 1 decembrie 2016, 18:01)

      levierul [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Secuii vor putea devenii mandrii de tara lor Romania, cu conditia sa facem ceva pentru care si noi romanii am fi mandrii. Din pacate 26 de ani arata ca si cum am fi mers in directia divizarii tarii si nu a unitatii acesteia.

      Pe acesta cale salut ungurii care inca mai spera ca Romania se mai poate ridica. Asta vrem toti, insa speranta este tot mai palida.
  • +31 (43 voturi)    
    caz tipic (Joi, 1 decembrie 2016, 12:03)

    trandafil [utilizator]

    de desconsiderare de o maniera primitiva a valorilor unui popor. Bine ca noi inghitim toate mizeriile de 15 martie.
    • -12 (28 voturi)    
      CORECTIE (Joi, 1 decembrie 2016, 12:53)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui trandafil

      Un popor care voteaza hoti, cu un parlament de hoti si complici la furt, cu un partid condus de condamnati, cu PM puscarasi, plagiatori si cu seful Senatului un urmarit penal nu merita nici o consideratie. Cei onesti, cei care au putut au plecat scuipând cu scârbă in urma lor - cam 25% din populatie. Au ramas cei care si-au luat loc de veci si haitele de bugetari corupti.
  • +21 (31 voturi)    
    Rusine !!! (Joi, 1 decembrie 2016, 12:05)

    Myo [utilizator]

    Daca autoritatile romane au sange in instalatie, dar din pacate nu prea au, ar trebui sa procedeze la fel de ziua nationala a Ungariei.
    Rusine autoritatilor ungare care din pacate nu pot concepe ca suntem in sec. 21 si ca iredentismul trebuie sa dispara !
    La Multi Ani Romania, romanilor si romanilor de nationalitate maghiara !
    • +1 (1 vot)    
      nu inteleg (Joi, 1 decembrie 2016, 19:18)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui Myo

      De ce trebuie sa fii prost doar pentru ca interlocutorul tau e prost?
  • +32 (40 voturi)    
    ce /// (Joi, 1 decembrie 2016, 12:07)

    Boa [utilizator]

    ca regula generala: nicio tara nu are ceva de sarbatorit la sarbatoarea nationala a unei alte tari.

    in particular, ungurul asta e///.
    Inteleg care e problema lui, dar asa ce sa mai zici despre tarile colonizatoare de altadata care nu ar trebui sa participe la sarbatorile nationale ale fostelor colonii, ce corespund aproape fara exceptie castigarii independentei...de ex britanicii la ziua nationala a USA, Belgienii la ziua nationala a Congo, portughezii la ziua nationala a Braziliei etc


    Au trecut aproape 100 de ani de la Marea Unire a romanilor si astia tot plang.
    Suntem impreuna in UE, granitele sunt deschise in ambele sensuri, vin si-si fac scolile lor de vara nationaliste in Romania, nu au nicio piedica sa faca afaceri aici...Un gest absolut neprietenesc si mitocanesc venit din partea unei tari vecine cu care in prezent nu avem ceva de impartit.
    • +1 (1 vot)    
      ue (Joi, 1 decembrie 2016, 16:07)

      GogabiiGabi1 [anonim] i-a raspuns lui Boa

      Da in UE ei cer si drepturi, iar romanul ce zice:
      MAI RAU SA NU FIE !
  • +27 (31 voturi)    
    unguri si romani (Joi, 1 decembrie 2016, 12:10)

    levierul [utilizator]

    Dezbinati de politicieni care speculeaza prostia din fiecare tabara. Noi am scapat de Vadim. Ungurii inca mai au Vadimii lor. Daca ar fi un partid anti maghiar in Romania ar obtine maxim 3% din voturi, insa unul anti-roman in Ungaria prinde mai bine de 10%. De asta si declaratii de genul asta.
    • +6 (10 voturi)    
      Poate ca de Vadim am scapat (Joi, 1 decembrie 2016, 16:05)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui levierul

      dar de progeniturile lui politice si de epigonii lui verzi romaneste nu am scapat. E plin de ei, musteste Romania, dupa cum se vede si in comentariile de aici.
  • +15 (23 voturi)    
    TREBUIE UN RASPUNS ELEGANT (Joi, 1 decembrie 2016, 12:15)

    Ptr52 [utilizator]

    Pe un astfel de individ nu trebuie sa-l bagati in sema.
    Nu-l bagati in formol sau mai stiu eu unde ca reinvie.
    CAT TRAIESTE, IN ROMANIA SA FIE PRIMIT DOAR DE FEMEIA DE SERVICIU, fie de la MAI sau alta institutie oficiala a STATULUI NATIONAL ROMAN. Iar in judetele cu populatie majoritar MAGHIARA, CU TOT RESTECTUL PENTRU ACEI OAMENI, sa stim sa-l apostrofam.
    Atentie nu sa-l agresam, SA INTELEAGA CA NU ESTE PRIMIT IN COMUNITATEA NOASTRA, fie romana sau maghiara.
    • +6 (12 voturi)    
      Daca aceasta infornatie se confira (Joi, 1 decembrie 2016, 13:23)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui Ptr52

      cred ca nici unui oficial al statului maghiar nu trebuie sa i se permita sa mai participe la vreo sarbatoare a etnicilor maghiari din Romania pana ce acest ministru se externe din Ungaria nu-si cere scuze fata de romani.
  • +22 (30 voturi)    
    Aghiotantul Rusiei (Joi, 1 decembrie 2016, 12:22)

    popestii [utilizator]

    De ar fi vorbit de capul lui ar fi fost OK dar nu cred ca e asa de simplu. Guvernul Orban face cartile URSului fara pic de responabilitate, folosindu-se de frustarile copilaresti ale spatiului asta chinuit de istorie care este europa de est. Lasati-i sa latre si sa treaca parada precum caravana azi pe langa cainii jigariti de orice natie si suflu. Rusia este pericolul cel mai mare si baga raca intre noi pe toate caile posibile. Nu muscati momeala!
  • +2 (14 voturi)    
    asa (Joi, 1 decembrie 2016, 12:56)

    L8MA [utilizator]

    Si raspunsul Romaniei este?
    asteptam putina barbatie diplomatica totusi...
    • +3 (5 voturi)    
      Da ce, nu mai poti dormi? (Joi, 1 decembrie 2016, 16:02)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui L8MA

      totusi
  • -1 (1 vot)    
    . (Joi, 1 decembrie 2016, 13:10)

    rerenenegate [utilizator]

    Sunt sigur ca la anul vor fi in 2017 (cum au fost la toate de pana acum...): https://ro.wikipedia.org/wiki/Revolu%C8%9Bia_Rus%C4%83_din_1917
  • +6 (8 voturi)    
    Ungaria/Romania (Joi, 1 decembrie 2016, 13:20)

    Mircea1948 [utilizator]

    Dar ce se intampla cu ziua nationala a Ungariei in Romania?! In Ungaria ce fac diplomatii/oficialii romani de ziua nationala a ungurilor?!
    • -2 (6 voturi)    
      de-o pruna sau de doua (Joi, 1 decembrie 2016, 16:43)

      gazuldebasist [utilizator] i-a raspuns lui Mircea1948

      In niciun caz presedintele Ungariei nu invita diplomati romani de ziua lor nationala. De ce ar face-o? Daca presedintele Iohannis isi permite sa imparta oamenii pe categorii dupa bunul plac, de ce n-ar face-o si vecinii nostri dragi? Provincialismul asta sasesc ne va trage in jos!
  • -2 (10 voturi)    
    De 15 martie .... (Joi, 1 decembrie 2016, 13:23)

    KTerinca [utilizator]

    ..... sa nu vedem picior de ofical ungur in Romania.
    Boanghinele tot boanghine raman.
  • +1 (7 voturi)    
    ... (Joi, 1 decembrie 2016, 13:35)

    VioP [utilizator]

    cainii latra , Ursul merge
  • +7 (15 voturi)    
    Reactie normala!Este zi de doliu national in HU (Joi, 1 decembrie 2016, 13:45)

    Plagarus [utilizator]

    „Nem! Nem! Soha! este in ADNul maghiarimii si cu asta basta.
    Tratatul de la Trianon a confirmat dezmembrarea „Ungariei Mari” şi alipirea părţilor locuite de alte naţionalităţi decît cea maghiară la statele care s-au format atunci ori şi-au desăvîrşit unitatea naţională.
    Istoria lor nu poate uita Trianonul,asa ca sa fim calmi si sa nu injuram.
    Toate hărţile etnografice elaborate de geografi, indiferent dacă erau unguri, germani, francezi, englezi sau italieni, pun în evidenţă faptul că graniţele etnicităţii româneşti spre Apus depăşesc frontiera trasată prin Tratatul de la Trianon.
    • +3 (3 voturi)    
      Exista (Joi, 1 decembrie 2016, 20:37)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      doua astfel de granite: ale etnicitatii romanesti si ale etnicitatii maghiare. Problema e ca nu se suprapun.
  • +5 (13 voturi)    
    ziua nationala (Joi, 1 decembrie 2016, 13:47)

    BalaFlorin [anonim]

    daca atata-i duce capu'.....
    or sa sarbatoreasca cu rusii...cu cazacioc....
    o sa le iasa prin cap naravu'...
    asa fac cu toti....

    gest urat si complet gratuit.
  • -1 (17 voturi)    
    Noi suntem romani (Joi, 1 decembrie 2016, 13:55)

    OvidiuTudor [anonim]

    Am citit TOATE postarile de mai sus si popt afirma cu mana pe inima ca VADIM TRAIESTE !

    Felicitari ROMANI VERZI ! Si-acum, vorba dacilor, sa bem si sa ne veselim ! Noi suntem romani, noi suntem romani, bun ii vinul gurghiuliu, saidireadireadirea, bun ii vinul gurguliu saidireadireadirea, Escroci au fost, escroci sunt maine si-or fi in neamul romanesc, noi suntem romani....

    Cel mai frumos a fost azi dimineaza pe RTV, la partidul lui ghita adicatelea, cand dogaru explica cat e de mandru si ca sarbatoreste alaturi de toti prietenii lui de pe HN - si vad ca sunteti multi !
    • 0 (6 voturi)    
      Asa, si? (Joi, 1 decembrie 2016, 16:23)

      Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui OvidiuTudor

      Care-i legatura intre gestul ministrului maghiar si mesajul dvs.? De altfel cam incoerent si agramat mesajul, fiti mai atent cu vinul ala, ghiurghiliu sau nu...
      • -1 (7 voturi)    
        back to Earth: (Joi, 1 decembrie 2016, 19:40)

        OvidiuTudor [anonim] i-a raspuns lui Prostu' satului

        1) NU beau vin gurghiuliu - eventual de Tarnave - este altceva.

        2) din Rezoluțiunea Adunării Naționale de la Alba Iulia din 18 Noiembrie/1 Decembrie 1918.

        II. Adunarea Națională rezervă teritoriilor sus indicate autonomie provizorie până la întrunirea Constituantei aleasă pe baza votului universal.

        III. În legătură cu aceasta, ca principii fundamentale la alcătuirea noului Stat Român, Adunarea Națională proclamă următoarele:


        1. Deplină libertate națională pentru toate popoarele conlocuitoare. Fiecare popor se va instrui, administra și judeca în limba sa proprie prin indivizi din sânul său și fiecare popor va primi drept de reprezentare în corpurile legiuitoare și la guvernarea țării în proporție cu numărul indivizilor ce-l alcătuiesc.

        Asa ca spune-mi, din punct de vedere al maghiarilor, ce ar avea de sarbatorit ei la 1 Decembrie.

        3) Apropos de Trianon: uita-te pe harta in judetul Satu-Mare, si spune-mi tu te rog cand - cum - si cu cine - au aparut acolo localitatile Decebal, Traian, Paulian, Dacia, Scărișoara Nouă ș.a.
        • +1 (5 voturi)    
          Necopoi (Joi, 1 decembrie 2016, 22:18)

          Qxx [utilizator] i-a raspuns lui OvidiuTudor

          Dar satele Amati, Ruseni, Tatarasti, Necopoi (mama e de acolo), Homoroade, Solduba?

          Bunica a fost din Gerausa si a povestit ca pe vremea imperiului aveau inspectie la scoala si trebuiau sa vorbeasca ungureste. Dar copiii nbu stiau decat animalele de prin curte si asta ii intreba invatatorul. Apoi s-a maritat la Necopoi. Iar acolo nu au fost decat vreo 2 familii de unguri care au fost "asimilati" in timp. Ca un comentariu aparte, in 1940 unii din familiile respective le spuneau soldatilor unguri (in ungureste) ca si ei sunt unguri. Dar bunica a spus ca nime nu i-a bagat in seama.
          • 0 (4 voturi)    
            Ti-am dat + pt ca: (Joi, 1 decembrie 2016, 22:33)

            OvidiuTudor [anonim] i-a raspuns lui Qxx

            Ti-am dat + pt ca:
            1) esti ardelean
            2) m-ai determinat sa caut mai multe despre o zona despre care nu aveam habar (pe acolo nu am fost)

            Precis stia ungureste bunica ta. Si bunica mea (nascuta pe la 1910 in Ciumbrud) vorbea perfect ungureste, Si romaneste la fel. As vrea si eu sa vorbesc - din pacate abia inteleg, desi am avut destule dragute unguroaice.

            Pt. ca si bunica mea si a ta s-au nascut in Imperiul Austro-Ungar. Si erau 3 limbi: romaneste, ungureste, nemteste.

            Aminiri de la ”40 nu am auzit ci doar de la cele din 44 cand au venit rusii si au vrut sa-l impuste pe bunicu cand nu a vrut sa le dea un lanț.

            PS. M-am mirat ca in seria cu Ardelenii & Co. apar trimiteri la acest lucru - ex. Pruncu, petrolul și ardelenii. (ardeleni - romanizare de la Erdely - in Regat i se zicea Tara Ungureasca)
            • 0 (2 voturi)    
              Ardeal / Arden (Vineri, 2 decembrie 2016, 12:39)

              Qxx [utilizator] i-a raspuns lui OvidiuTudor

              Ca sa lamurim si asta.
              Regiunea Arden din Belgia si Luxemburg isi trage numele de la romani, conform Wikipedia:
              "The region took its name from the ancient Silva, a vast forest in Roman times called Arduenna Silva, where arduenna may represent a Gallic cognate of Latin arduus (high, steep).[4] The modern Ardennes covers a much smaller area."
              https://en.wikipedia.org/wiki/Ardennes

              Daca va uitati la ce inseamna, adica zona inalta, puteti face o paralela cu relieful Ardealului in comparatie cu a Valahiei. Ei, de acolo ii vine numele.
        • 0 (4 voturi)    
          La subiect, va rog (Joi, 1 decembrie 2016, 23:50)

          Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui OvidiuTudor

          1. Nici eu nu beau, nu-mi place. Beau - cu moderatie - vinul care-mi place si nu-l amestec cu ideologia, ca nu da bine la ficat.
          Va recomand si dvs. sa faceti la fel; nu va simtiti obligat sa beti vinuri de Tarnave doar pentru ca sunteti ardelean si sa inventati pretinse superioritati din aceasta cauza. Eu, bunaoara, ma tin de moldovean, dar nu reusesc deloc sa ma simt vinovat cand beau unul din vinurile mele albe preferate, Dry Muscat de Jidvei.

          2, 3. Tactica veche de cand lumea - schimbati vorba. Daca nu puteti arata in mod convingator legatura dintre mesajul dvs. anterior, cel caruia ii raspunsesem de fapt, si gestul ministrului maghiar, atunci ramane cum am stabilit - ati prins ocazia sa mai aruncati un pic de noroi intr-un moment considerat important de multi romani. Bravo, puteti fi mandru de dvs.
  • -5 (13 voturi)    
    wax,sio sio cacario. (Joi, 1 decembrie 2016, 13:55)

    tepes [utilizator]

    Ca ungaria este o natiune mica nu mai este nici un secret.Trebuie tratata cu dispret,si daca da din fleanca trebuie sa le dam o corectie peste bot.Nu ungurii sant o problema,astia sant neinsemnati,ii punem la punct când vrem si când nu vrem.Muscalii,astia sant o amenintare.
    • +4 (8 voturi)    
      Duhnesti a PRU (Joi, 1 decembrie 2016, 16:00)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui tepes

      Vai de capul tau de viteaz adolescentin jucator de PS-uri.
      • -2 (4 voturi)    
        Duhneste a HN (Joi, 1 decembrie 2016, 19:03)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

        Duhneste a HN, nu a PRU. E convins ca "muscalii" il ataca maine pana la ora trei. Dar mai compara doi pokemoni F35 si ii rezolva si p'astia !
  • +1 (3 voturi)    
    igen... (Joi, 1 decembrie 2016, 14:25)

    mitocanu [utilizator]

    a fekete cucko....
  • 0 (4 voturi)    
    Întrebare (Joi, 1 decembrie 2016, 14:33)

    SorinPietrar [anonim]

    Știe cineva cum se spune ,,bou” în ungurește ?
  • +5 (11 voturi)    
    Cel mai bun răspuns este... (Joi, 1 decembrie 2016, 14:43)

    gorky.park [utilizator]

    ...nici să nu-i băgăm în seamă :)
  • +3 (13 voturi)    
    IN EVUL MEDIU ERA MAI SIMPLU ... (Joi, 1 decembrie 2016, 14:48)

    arheopterix [utilizator]

    Incalecai o martoaga puneai o bucata de oaie sub sea (era sa zic c..r ) indoiai un bat si-ti faceai arc samd ... Odata cu vremile moderne trebe si nitica minte si aici e o mare problema (incerc sa scurtez )In ultimii 160 de ani exponentii poporului vecin au facut numai alegeri neinspirate . Profitand de situatia create de ei , cei pe care-I chinuiau I-au apucat de guler si I-au dat jos de pe cal Acu stau si jelesc si l-I se pare ca lumea e nedreapta cu ei . In loc sa-si cultive gradina , cauta pretini sa-ntoarca istoria (Soros , Putin ,etc )Noi trebue sa KOKU MITZU (vorba pretinilor japonezi )
  • +5 (11 voturi)    
    Halal sef al diplomatiei maghiare (Joi, 1 decembrie 2016, 15:07)

    mariusdb [utilizator]

    Ma asteptat ca reactia sefului diplomatiei ungare sa vina de la un extremist iredentist maghiar dar - asta e nivelul... N-ai ce face!
    Interdictia, venita din partea unei tari care a semnat tratate internationale de garantare a granitelor statului Român, arata ca vremea unei confruntari este aproape.
    La fiecare patru ani, maghiarii din România - prin parlamentarii lor, profita de dezbinarea partidelor asa numit românesti, pentru a intra la guvernare necerand nimic altceva decat inca un drept pt maghiari. In 25 de ani au ajuns sa aiba mai multe drepturi ca românii...

    Aviz celor care din foame de shpaga vor construii noul guvern...
  • 0 (6 voturi)    
    Halal sef al diplomatiei maghiare (Joi, 1 decembrie 2016, 15:07)

    mariusdb [utilizator]

    Ma asteptat ca reactia sefului diplomatiei ungare sa vina de la un extremist iredentist maghiar dar - asta e nivelul... N-ai ce face!
    Interdictia, venita din partea unei tari care a semnat tratate internationale de garantare a granitelor statului Român, arata ca vremea unei confruntari este aproape.
    La fiecare patru ani, maghiarii din România - prin parlamentarii lor, profita de dezbinarea partidelor asa numit românesti, pentru a intra la guvernare necerand nimic altceva decat inca un drept pt maghiari. In 25 de ani au ajuns sa aiba mai multe drepturi ca românii...

    Aviz celor care din foame de shpaga vor construii noul guvern...
  • +4 (8 voturi)    
    Remember. (Joi, 1 decembrie 2016, 15:48)

    Azra [utilizator]

    Sper ca si ministrul de externe roman-oricare o fi el la vremea respectiva - va da un consemn similar, de neparticipare a diplopmatilor romani la ce va fi cand Ungaria isi va aminti de ziua ei nationala.
    Decizia acestui ministru de externe ungur, cu un afon nume hunic pe care nici compatriotii sai nu il pot tine minte si cu atat mai putin analele istoriei este rezultatul afirmarii clare, pentru prima data oficial, a incontestabilei realitati ca armatele romane au elliberat de doua ori capitala ungara Budimpesta, odata, salvandu-i pe unguri de vreo 70 de ani de soviete, in 1919 si a doua oara, eliberand aeeasi capitala de fascistii lui Horty-AMIRALUL UNGUR FARA DE FLOTA-la sfarsitul celui de al doilea razboi mondial.
    Orbanul ungurilor si ministrul lui de externe cu un nume imposibil de retinut si mai ales de pronuntat ar fi trebuit sa adreseze vecinilor lor ROMANI multumiri oficiale la cel mai inalt nivel , de 1 DECEMBRIE, pentru binefacerile pe care le-au avut de pe urma sacrificiilor lor. Dar acesti pseudo politicieni unguri comit aceeasi gresala ca toti inaintasii lor intr-u neam, de a intoarce spatele celor care le-au facut un bine. De aceea vor ramane de-a pururea mici si neinsemnati, cu tara lor cu tot!!
    • -1 (7 voturi)    
      De-aia au si pierdut 2/3 din teritoriu (Joi, 1 decembrie 2016, 17:21)

      John M. [utilizator] i-a raspuns lui Azra

      si 40% din populatie la Paris, in 1918. Au cochetat cu comunismul si au trimis la negocieri oameni nepotriviti. Cand s-au dezmeticit era prea tarziu si acum plang in caciula pe la porti straine ca i-a persecutat istoria, nu ca au ratat-o.
    • +3 (3 voturi)    
      o mica corectie (Joi, 1 decembrie 2016, 20:54)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui Azra

      In 1919 armatele romane au eliberat Budapesta de bolsevici si in schimb l-au inscaunat pe Horthy, un dictator sangeros.
      Cand trupele sovietice eliberau Budapesta fascistii nu erau a lui Horthy, ci a lui Szalasi. Horthy, cu simpatii anglosaxone, a fost dat jos de hitleristi de mult.
    • +1 (5 voturi)    
      Cum ar zice Burebista (Joi, 1 decembrie 2016, 21:05)

      OvidiuTudor [anonim] i-a raspuns lui Azra

      ”Horthy started his career as a Frigate Lieutenant in the Austro-Hungarian Navy in 1896 and attained the rank of admiral in 1918. He saw action in the Otranto Raid and the Battle of the Strait of Otranto and became Commander-in-Chief of the Austro-Hungarian Navy in the last year of the First World War.”

      sau in limba dacica:

      ”comandantul flotei Austro-Ungare”

      PS. Ionut Fulea

      Cand era ca sa-mi petrec
      Da' mi-o venit ordin sa plec. (bis)
      Ordin de la-mparatie sa lai lai la
      http://Versuri.ro/w/lmlje
      Sa ma duca-n catanie sa lai lai la
      ...
      Auzi mandro - toba bate sa lai lai la
      Ramaneti cu sanatate. sa lai lai la
      Ca-i porunca-mparateasca
      Trebe sa se implineasca!

      PS2: Avram Iancu si motii am luptat tot pentru si la ordinul Imparatului, nu pentru mitici.
      • -1 (5 voturi)    
        Sigur nu va identificati cam mult cu motii? (Vineri, 2 decembrie 2016, 0:18)

        Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui OvidiuTudor

        Unde anume ati luptat dvs., ca despre care imparat e vorba nu va mai intreb?
        Altfel, pareti un exemplu jalnic de roman a carui dorinta cea mai fierbinte e sa-si gaseasca un stapan, ca un caine pribeag care-si cauta lantul.

        "Mi-ai pus pe umeri cat ai vrut
        Si m-ai scuipat si m-ai batut
        Si cane eu ti-am fost."

        Asa scria mai demult un mitic.
  • 0 (8 voturi)    
    Proclamatia de la Alba Iulia 1918 (Joi, 1 decembrie 2016, 18:09)

    klevi66 [utilizator]

    S-a promis solemn , dar nu s-a realizat intru totul :

    "III. În legătură cu aceasta, ca principii fundamentale la alcătuirea noului Stat Român, Adunarea Naţională proclamă următoarele:

    1. Deplină libertate naţională pentru toate popoarele conlocuitoare. Fiecare popor se va instrui, administra şi judeca în limba sa proprie prin indivizi din sînul său şi fiecare popor va primi drept de reprezentare în corpurile legiuitoare şi la guvernarea ţării în proporţie cu numărul indivizilor ce-l alcătuiesc."

    Populatia maghiara din Romania este total dezamagita de atitudinea Bucurestiului , care trateaza Transilvania ca pe o colonie( exact cum facea si Ungaria inainte de 04.06.1920)

    Deci ce sa sarbatorim?
    Ca este clar , se face prea putin ca sa simtim ca suntem iubiti in patria noastra in care ne-am nascut , traim si vom muri , al carei cetateni suntem si unde suntem buni platitori de taxe - Romania !!!
    • +1 (5 voturi)    
      Eu zic sa nu va mai victimizati atata (Vineri, 2 decembrie 2016, 0:50)

      Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui klevi66

      Nu pretind ca sunteti tratati mai bine, dar nici mai rau decat alti romani. Uitati-va cum e tratata Moldova, cel putin in ultimii 25 de ani, si pe urma spuneti-mi cu mana pe inima ca statul va trateaza mai rau pe dvs. decat pe ei.

      Ah, si inca ceva - incercati sa nu mai vorbiti in numele intregii populatii maghiare, ca nu suntem in Parlament.
      Niciunul dintre maghiarii din Romania pe care-i cunosc eu (recunosc, fireste, ca sutn mult mai putini decat cei pe care-i stiti dvs.) nu mi s-a plans de aceasta presupusa discriminare ca fiind o mare problema pentru ei.
      Problemele sunt aceleasi ca ale tuturor - infrastructura proasta, politicieni idioti si/sau hoti, sisteme de educatie si sanatate precare, lipsa locurilor de munca etc.

      Altfel, in oglinda, am auzit si eu o gramada de povesti horror despre cat de rai sunt maghiarii, dar, desi m-am straduit, n-am reusit neam sa traiesc asa ceva pe pielea mea. N-am a ma plange de niciunul din maghiarii cu care am interactionat - cu precadere din secuime - ba chiar dimpotriva.
      I-am gasit oameni de isprava si harnici, poate un pic cam naivi (de inteles, data fiind autoizolarea pe care le-o impun politicieni la fel de parsivi ca si cei de etnie romana), dar oameni vrednici si mai ales de cuvant.

      Asa incat, daca-mi ingaduiti sa inchei cu un sfat - nu va mai concentrati pe cele cateva lucruri care ne despart, niste fantose istorice de-acum 100 sau 1000 de ani, ci mult mai mult pe cele care ne unesc, pe problemele comune.
      Interne, dar si externe - ca, iata, rusii sunt la doi pasi, iar extremismul islamic la fel. Astea-s problemele adevarate, nu a cui tablita sta mai sus pe stalp, sau nu-sh ce virgula dintr-un tratat de-acum 100 de ani.
  • +1 (1 vot)    
    Cine se mira (Vineri, 2 decembrie 2016, 9:37)

    Toni_Romania [utilizator]

    Numai cine nu a citit pe VADIM se mira de deciziile maghiarilor.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri