Raluca Pruna: Pentru cei ce comit fraude economice e mai descurajant sa le iei fructele infractiunii decat sa stea in penitenciar

de V.M.     HotNews.ro
Miercuri, 30 noiembrie 2016, 16:06 Actualitate | Esenţial

Raluca Pruna
Foto: Agerpres
Ministrul Justitiei, Raluca Pruna, a declarat miercuri, la Adevarul Live, ca este foarte scump sa tii pe cineva in penitenciar si, desi legea spune ca o infractiune se pedepseste cu o pedeapsa privativa de libertate, sunt unele cazuri, cum ar fi infractiunile economice, in care este mai descurajant pentru o persoana sa ii iei fructele infractiunii decat sa o tii in penitenciar, noteaza News.ro.

"Pentru cineva care are prejudicii de sute de milioane de euro, toate teoriile economice ar spune ca, intr-un fel, este o investitie foarte buna sa stai un an, doi, trei, cinci ani in penitenciar, sa scrii niste carti, te porti bine, muncesti, meditezi si dupa aceea iesi si te bucuri de fructele infractiunii. Noi vrem sa luam fructele infractiunii si, in masura in care se poate, cu o justa masura, sa nu trimitem neaparat in penitenciar de la momentul unu, ci efectiv sa luam banii", a spus Raluca Pruna.

Ministrul a precizat ca atunci cand o persoana fura de la societate, un caracter descurajant mai mare are daca stie ca ceea ce risca este sa i se ia inapoi banii furati.

Raluca Pruna a mai spus ca exista in Codul penal dispozitii privind confiscarea extinsa, iar judecatorii, in timpul procesului penal, au la dispozitie mijloace sa se asigure ca bunurile obtinute din infractuni sunt indisponibilizate, chiar daca acestea au ajuns ulterior in proprietatea unor persoane din familia infractorului.

"Avem tot cadrul legal sa ne asiguram ca daca vrem mai multi bani la buget ii putem avea", a adaugat ministrul Justitiei.










2641 vizualizari
  • -10 (18 voturi)    
    pai ia-le... (Miercuri, 30 noiembrie 2016, 16:19)

    gazuldebasist [utilizator]

    prune, mere, pere, vi si ne
  • +28 (32 voturi)    
    nu pre sunt de acord (Miercuri, 30 noiembrie 2016, 16:19)

    MarianPConstantin [utilizator]

    daca se iau inapoi numai banii furati, atunci toti vor incerca sa fure deoarece vor merge pe principiul "macar am incercat" si "incercarea moarte n-are"
    Poate daca li se ia inapoi de doua ori suma furata atunci este altceva. Atunci chiar doare.
    • +11 (11 voturi)    
      n-ar strica SI niste ani multi de pirnaie (Miercuri, 30 noiembrie 2016, 16:56)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui MarianPConstantin

      Ca sa aprecieze mai bine libertatea atunci cind o are si sa nu-si bata joc de ea. Baietii stiu de ce...
    • +6 (6 voturi)    
      Exact (Miercuri, 30 noiembrie 2016, 17:11)

      man_and_twin [utilizator] i-a raspuns lui MarianPConstantin

      Doar ca nu poti sa le iei ceva ce n-ai dovedit c-a fost furat. Poti insa sa-i tii in puscarie cativa ani, chiar daca ai recuperat prejudiciul.

      Chiar nu inteleg de unde vine disponibiloitatea asta de a elibera niste hoti cu "gulerele albe".
      De parca sa furi un prtofel ar fi mai grav decat o banca devalizata. Dupa ce ca nu se vede o difernta proportionala cu valorea bunului furat in anii de puscarie primiti, mai sunt unii care vor sa-i si elibereze.
      C-ar fi prea scum sa tina in psucarie cateva zeci sau sute de "infractori economici". Iar puscaria e buna doar pt sarantoci.
      Pruna ma face sa-mi inghit toate cuvintele bune pe care le-am spus despre ea.
    • -1 (1 vot)    
      cea mai buna pedeapsa (Miercuri, 30 noiembrie 2016, 19:10)

      rrat [utilizator] i-a raspuns lui MarianPConstantin

      ar fi sa dea bani inapoi timp 20 de ani, sa fie haituit de anaf toata viata
    • +5 (5 voturi)    
      Corect ! (Miercuri, 30 noiembrie 2016, 19:11)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui MarianPConstantin

      Sa-i lase in izmene si sa-i bage si in puscarie.
    • 0 (0 voturi)    
      Pai aia e si ideea, cel putin dupa legea actuala (Joi, 1 decembrie 2016, 10:58)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui MarianPConstantin

      Nu doar sa ti se ia inapoi ce-ai furat, ci pe langa puscarie sa ti se si ia inapoi ce-ai furat.

      Odata ce se constata furtul, oricum, si daca n-ajunge la puscarie, un infractor economic are de suferit si alte consecinte. De ex. a stat si-a invatat contabilitate sau drept patru sau cinci ani de facultate, si dupa aia se trezeste ca nu mai are voie sa practice. Si umbla oricum cu tinicheaua legata de coada - nu-l mai angajeaza nimeni ca-l stie de hot. Toate astea ar fi usor de rabdat, dac-ai ramane cu banii din furat, da' cand ajungi sarac lipit, cu probleme din astea e mai grea viata in libertate decat in puscarie.
  • +30 (34 voturi)    
    Da' de ce trebuie sa alegem? (Miercuri, 30 noiembrie 2016, 16:20)

    Le Meow [utilizator]

    De ce nu le putem pastra pe amandoua - si puscaria, si confiscarea? De ce trebuie sa fie ori una, ori cealalta??? Nu, taica, ai furat zdravan, stai inchis cu anii, si te jupuim si de bani - ca sa fie invatatura de minte, si pentru tine, si pentru altii care gandesc ca tine.

    Tanti asta tehnocrata nu e aceeasi care a fost facuta de ras la audierile din Parlament, inaintea numirii? Eu parca asa tin minte. Nu ma mir.

    Daca s-au recuperat toti banii, pe mine nu ma deranjeaza cheltuielile suplimentare cu asigurarea cazarii 'la racoare'. Le consider investitii excelente in bunastarea societatii.

    In plus, ce facem cu cei care fura putin? Recuperam prejudiciul si ii lasam in libertate? Parca nu suna bine. Ii tinem la puscarie, in timp ce pe aia cu prejudicii mari ii lasam in libertate? Nici asta nu e corect.

    Lasati asa, ani multi si bani putini, ca e mai bine!
    • +5 (5 voturi)    
      Foarte corect ! (Miercuri, 30 noiembrie 2016, 16:48)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Le Meow

      Si in plus,accesati bani europeni, construiti penitenciare si tineti-i acolo pe infractori.

      "Perfectionati-va (in continuare !) statul", v-ar zice SOV ! Da, perfectionati procedurile de recuperare a prejudiciului. Tineti-i in puscarie pe borfasi, chiar daca recuperati prejudiciul de la ei, ca sa inteleaga PEDEAPSA. Daca le dati drumul din puscarie, sau chiar nu ii bagati deloc la racoare pe motiv ca ati recuperat prejudiciulde la ei, nu faceti decat sa le oferiti prilejul sa se apuce din nou sa savarseasca infractiuni pt a recupera ce li s-a luat.

      PS Nu ministra asta tehnocrata s-a facut de ras in Parlament, ci Guseth, o ong-ista.
    • +4 (4 voturi)    
      Nu. E tanti cealalta care i-a pus la punct. (Miercuri, 30 noiembrie 2016, 17:15)

      man_and_twin [utilizator] i-a raspuns lui Le Meow

      E cea care a inlocuit-o pe Guset, care se cam facuse de ras la audieri. Pronu i-a pus pe toti la punct la audierile alea din parlament.

      Si tocmai pt ca are si comeptenta si buna credinta dezamageste crunt prin astfel de declaratii. Pt ca nu pot sa-i gasesc nicio scuza pt ele.
      • +1 (3 voturi)    
        Parca o propunere similara (Miercuri, 30 noiembrie 2016, 19:16)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui man_and_twin

        a facut Ghita. Nu mai inteleg nimic !
        Poate ne explica Ciolos ?
    • +3 (3 voturi)    
      Corect (Miercuri, 30 noiembrie 2016, 17:19)

      aladdin [utilizator] i-a raspuns lui Le Meow

      Sunt de acord, le platesc bucuros 'cazarea'.

      PS: aia care a fost facuta de ras n-a mai ajuns ministresa a justitiei (Cristina Guseth)
    • 0 (12 voturi)    
      Produs Harvard (Miercuri, 30 noiembrie 2016, 17:40)

      Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui Le Meow

      Ai furat, te-am prins, ce frumos din partea ta ca i-ai dat inapoi cu forta, tara iti este recunoscatoare. Mentalitate de Harvard. Trebuie sa ai doctorat sa iei o asemenea stupizenie in serios.
    • 0 (0 voturi)    
      Te-am plusuit din greseala, ai facut o confuzie (Miercuri, 30 noiembrie 2016, 18:07)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Le Meow

      dar sâc, nu ți-o arăt.
    • 0 (0 voturi)    
      La audieri (Miercuri, 30 noiembrie 2016, 19:13)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Le Meow

      alta era cam nepregatita.
    • 0 (0 voturi)    
      Pentru ca puscaria costa (Joi, 1 decembrie 2016, 11:01)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Le Meow

      Nu ne permite legislatia europeana sa mai construim un canal, asa ca toti puscariasii au un acoperis deasupra capului si hrana zilnica asigurate din banii tai si-ai mei.

      Pe de alta parte, cum ziceam mai sus, unu' care se alege cu o tinichea de infractor legata de coada, si care ajunge de azi pe maine sarac lipit, are sanse mai bune sa aibe probleme mai mari in libertate decat in puscarie. Nu va mai fi angajat decat in pozitii in care nu poate fura, si si aia greu. Cine-l angajeaza pentru alt soi de munca stie ca se poate astepta sa fie supravegheat, si calcat si el de procurori, daca face chiar si cel mai mic matrapazlac.
  • -2 (4 voturi)    
    Sa li se confiste (Miercuri, 30 noiembrie 2016, 16:36)

    dana_s [utilizator]

    intregul fruct al infractiunii.
    Sa plateasca, in plus, o penalitate usturatoare pentru atentarea la valorile perene ale societatii umane, faurite si consolidate in sute de ani (cinste, corectitudine, dreptate, onoare), precum si pentru cheltuielile suportate de societate cu procese, expertize etc.
    Fara inchisoare. Sau, poate, ceva in genul celor din Norvegia, care te invata sa traiesti, sa te acomodezi si sa supravietuiesti intr-o comunitate relativ rudimentara, pentru educare si calire.
  • -6 (8 voturi)    
    In plus, ONG-urile lui Soros nu mai papa nimic (Miercuri, 30 noiembrie 2016, 16:40)

    newlook [utilizator]

    In plus, ONG-urile lui Soros nu mai papa nimic, asa cum le promitea Pruna deunazi. (Actiunea "Confiscam un leu pentru ONG-ul meu").
    Situatia devine total maronie, considerand ca taticu' Soros incepe sa aiba dificultati chiar la el acasa cu noua administratie. Sau e cineva care crede ca Trump e atat de tamp incat sa nu realizeze cine sta in spatele actiunilor recente de contestare a alegerilor, a mob-urilor antidemocratice si incitarii la ura.
    • -2 (2 voturi)    
      ba (Miercuri, 30 noiembrie 2016, 22:57)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      tocmai ca papa mai mult, camarada pruna e interesata doar de acest aspect. Cit mai multi bani la ongurile lbgt-iste, antirasiste, anti xenofobe, antisexiste, antibun simt. Cit mai multe casatorii de gay si cit mai multi oameni la puscarie pentru ca e ''hateri''.
      Cred si eu ca trump va avea grija de soros bacsi,va gasi el o metoda.
  • +5 (5 voturi)    
    Atat timp cat nu se vor..... (Miercuri, 30 noiembrie 2016, 17:23)

    gigiN [utilizator]

    ...confisca averile hotilor si escrocilor-pentru ca tocmai hotii si escrocii din parlament nu vor o astfel de lege-,atat timp cat judecatori-fie ei corupti sau imbecili-vor da pedepse cu suspendare pentru luare de mita sau pentru omorarea unor oameni in trafic-gen jigodia numita huidu-vom trai intr-o tara bolnava,condusa de bolnavi.
  • +3 (9 voturi)    
    Aiureli (Miercuri, 30 noiembrie 2016, 17:38)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Câte fruncte s-au luat? Mafia fura fara teama, pentru ca JUSTITIA ESTE PARTE A SISTEMULUI CORUPT care a distrus Ro în ultimii 26 de ani.
    • +4 (4 voturi)    
      Mai e câte un judecător cum trebuie (Miercuri, 30 noiembrie 2016, 18:08)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      dar e, în general, un sistem bolnav.
  • +3 (3 voturi)    
    nu (Miercuri, 30 noiembrie 2016, 18:07)

    getmyextip [utilizator]

    Nu prea sunt de acord cu dna ministru. Daca doar iti ia inapoi "fructu'" ce te impiedica sa il furi din nou si din nou si din nou? Poate la un moment dat nu te mai prind pt ca te-ai perfectionat.
    Eu zic ca cea mai buna solutie este sa le iei "fructu'" si pedeapsa pentru furtul din banii publici sa inceapa de la 20 de ani. Atunci eu bag mana in foc ca se vor gandi de 2 ori inainte sa fure.
    La fel pentru toate infractiunile legate de coruptie, cele care prin comiterea prejudiciaza viata unei mase mari de oameni.
  • +4 (4 voturi)    
    eroare (Miercuri, 30 noiembrie 2016, 18:08)

    srpc [utilizator]

    nu trebuie sa le iei doar fructele acelei infractiuni, ci absolut toata averea nejustificabila
  • +4 (4 voturi)    
    Va sustinem (Miercuri, 30 noiembrie 2016, 18:25)

    L8MA [utilizator]

    Accelerati culesul fructelor si investiti fara ezitare in noi puscarii!
  • +4 (4 voturi)    
    Nu doar asta (Miercuri, 30 noiembrie 2016, 18:27)

    Pep1 [utilizator]

    OK, dar daca o afacere cinstita este pusa pe butuci din cauza unor magistrati împinsi de la spate sa faca prostii?
    Legea raspunderii magistratilor este foarte importanta si trebuie adoptata urgent!
    • +1 (1 vot)    
      Cine sa o adopte? (Miercuri, 30 noiembrie 2016, 18:49)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Pep1

      Un parlament la fel de corupt si mafiot ca si Justitia română?
  • -4 (6 voturi)    
    nu zau ? (Miercuri, 30 noiembrie 2016, 18:28)

    The Saker [utilizator]

    hai pe bune, nu ne innebuni :! pai de 20 ani tot asta cere poporul, dar n-ati facut nimic, doar ati perpetuat hotia. Decat discutii si abureli, toti sunteti parte a sistemului corupt, de la pesedistii lui iliescu si nastase, la sistemul basist si acum la mirificii tehnocrati. Doar discutii sterile, in timp ce ne furati in fata.
    • +1 (1 vot)    
      Asa e (Miercuri, 30 noiembrie 2016, 18:50)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui The Saker

      Tot i sunt din aceeasi incregătură fesenistă, adică neo-comunisti si neo-securisti pusi pe jaf. ROMANIA NU MERITA SA MAI EXISTE CA STAT. E O RUSINE A EUROPEI.
      • -1 (1 vot)    
        Generalizare infantila, toxica (Joi, 1 decembrie 2016, 5:17)

        dana_s [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

        Serios ?!!! Asta e concluzia ?
        RUSINE !
        Pune mana si indreapta statul, nu-l desfiinta. Ia atitudine.
        Cand te lovesti la coloana vertebrala, nu incerci sa te 'repari' ? Te anulezi, pentruca nu mai meriti sa existi ?
  • -1 (1 vot)    
    Foarte buna ideea, (Miercuri, 30 noiembrie 2016, 18:52)

    agentia_cagebista [utilizator]

    dar am eu niste imbunatatiri la ea:
    1. sa trebuiasca sa dai banii inapoi numai daca te prind in urmatoarele 2 ore de la comiterea infractiunii
    2. sa pot sa deschizi firme care au ca obiect de activitate jefuirea de banci - ca se pare ca furtul pe persoana fizica e pasibil de parnaie
    3. daca nu ejti prins timp de 1 an, sa participi la o tombola cu premii de 1 milion de lei
    4. daca nu ejti prins timp de 2 ani sa ai dreptul la o tura cu fata cea mai mare ( si neaparat minora) a victimei. Daca nu are fete sau toate fetele sunt majore, atunci victima trebuie sa returneze banii furati de tine si sa faca si parnaie - se stie ca nu poti face copii decat pe persoana fizica, deci la puscarie cu fraierul
  • 0 (0 voturi)    
    Tanti Pruna (Miercuri, 30 noiembrie 2016, 23:36)

    Miky113 [utilizator]

    Ai intrat intr-o mare dilema:

    O zi la bulau e ca apa sfiintita: ramai cu cazierul ceva vreme. Efect 50%
    In rest doar va prefaceti ca cautati averea, care iao de unde nui : ba e prin offshorurile din cipru, ba prin panama pemparshi, ba prin monaco, ba prin san tropezz, ba prin madagascar, ba pe la grivco ...Efect 13,(3)%
  • +1 (1 vot)    
    ANAF (Joi, 1 decembrie 2016, 10:47)

    Ilidia [utilizator]

    Bine, bine, nu-i inchdem, dar ce ne facem ca ANAF-ul nu prea recupereaza prejudiciile !? Asa ca sa stea la mititica oricati ani e nevoie pana se recupereaza totul...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version