Ce spune Clotilde Armand despre ea in cartea “Am ales Romania”

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Luni, 28 noiembrie 2016, 15:23 Actualitate | Esenţial

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
“Am ales Romania. Povestea mea”, unul din bestseller-urile din acest acest an de la Targul de carte Gaudeamus, pare ceva mai mult decat o carte autobiografica. Lansat strategic in plina campanie electorala, volumul aparut la editura Humanitas releva un lider innascut, cu certe ambitii pe termen lung si un om cu o personalitate puternica. Clotilde Armand isi povesteste viata cu atentia politicianului versat, atent la detalii si la sensibilitatile tarii de adoptie. Din moment ce nutreste ambitii politice, publicul asteapta de la ea transparenta si sustine ca momentul cand s-a decis sa scrie a fost cand un politician i-a reprosat ca “nici viata dumneavoastra nu este transparenta”.
Autoarea duce transparenta atat de departe incat dezvaluie cititorului doua tragedii din viata ei, tinute pana azi departe de curiozitatea publicului larg, despre care ea insasi recunoaste ca a evitat sa vorbeasca: pierderea a doi copii din sase. Despartirea de Ondine si Clara sunt momente dureroase, evocate in premiera.  Clotilde Armand povesteste cele doua drame cumplite cumva impacata, cu tristetea mamei care retraieste amintiri frumoase cu fetele ei, dar si cu grjia evidenta de a nu-si coplesi cititorul cu emotii puternice.

Alteori, deschide larg usa cititorilor, invitati in colturile intime ale relatiei cu sotul ei, matematicianul Sergiu Moroianu, sau cu Dumnezeu. Fara dubiu, ambii joaca, la mare concurenta, un rol determinant in viata ei. Despre sotul ei scrie, de pilda, ca in Franta simtea uneori un vag repros tacit “ca iubirea mea fata de el era mai mare decat pentru familia si tara mea”.

Sunt si alte scene, ceva mai comice, dar graitoare pentru devotamentul tinerei sotii. Proaspat casatoriti in Statele Unite, unde s-au si cunoscut la studii in celebrul MIT,  pleaca in luna de miere cu o masina inchiriata pentru a vizita Marele Canion: “A facut o fotografie cu mine pozand pe masina. Mie mi s-a parut ridicol, n-am vrut insa sa-l supar”. Admiratia ei declarata fata de matematicianul studios si pasionat de cercetare este insa totala, prezenta sotului se simte de la prima pana la ultima fila, dedicandu-i capitole intregi.  

Coperta "Am ales Romania" de Clotilde Armand
Foto: Hotnews
Cu Dumnezeu relatia se apropie de misticism, de inteles dupa cele doua grele incercari prin care  a trecut. Insa raportarea la divinitate contine o stranie nota de optimism solar, cumva diferit de fatalismul nostru proverbial, de “resemnati mioritici” in fata sortii: “Eu cred in privirea plina de iubire a lui Dumnezeu care se uita la noi si ne vede pe fiecare in intregul nostru, cu trecutul, prezentul si viitorul, in mod atemporal. In acelasi timp, este adevarat ca fiecare moment este un infinit pentru noi, cei care traim, si eu am simtit bratele lui Isus care s-au deschis pentru mine, pentru a uita si depasi acest prezent si a-l dilua in trecut si viitor. Astazi stiu ca fetitele noastre sunt o mare realizare si ma gandesc la ele, le admir, le iubesc. M-au facut sa sufar, dar stiu din experienta ca suferinta produce roade extraordinare. Suferinta nu este inutila daca reusesti sa o accepti si s-o depasesti, aceasta este credinta crestina”.

Ondine moare subit cand era bebelus. Pe Clara, primul nascut, familia o pierde cand era preadolescenta intr-un accident stupid. Un motociclist o loveste pe o trecere de pietoni pe un bulevard din Franta. Sunt scene tulburatoare, relatate cu o mare delicatete sufleteasca, care ii dau prilejul unor reflectii emotionante despre moarte si tara de adoptie, Romania: “Si aceasta suferinta este ceea ce m-a apropiat cel mai mult de poporul roman. In Franta, suntem niste extraterestri cu povestea noastra. Din pacate, in Romania, familiile sunt mult mai atinse de catastrofe. (…) In Occident, ne e frica de aceste povesti de groaza, nu suntem obisnuiti sa avem moartea langa noi mereu. In Romania, moartea este prietena noastra si mereu ne rugam pentru sanatatea celor dragi”.

Paginile despre dramele din viata ei sunt definitorii pentru acest personaj profund atasat de religie si valorile ei traditionale: familie, generozitate, altruism, binele comunitatii in fata binelui personal etc.

Numai ca in carte vom gasi mereu doua Clotilde Armand: pe de-o parte mama si sotia devotata, un spirit sensibil si cald, pe de alta parte  managerul rece care taie in carne vie, politicianul pur sange, constient ca tot ce spune acum despre el va fi folosit candva impotriva lui. Intuitia ii spune, probabil, ca un strain nu poate vorbi decat frumos despre tara de adoptie.

Din acest motiv, curteaza cat poate orgoliul national, decretand din primele pagini, unde evoca contactul cu Romania, ca “romanii sunt foarte fashionable”, cu referire la apetitul lor pentru tot ce este nou. Cu toate acestea, scrie obiectiv despre ce vede in jurul ei, descrie romanii cu bunele si relele lor. Noua si proaspata este atitudinea. Clotilde Armand nu se plange de nimic, ci isi propune sa lupte in primul rand cu un mod de a gandi, impotriva a ceea ce ea numeste “un complex de inferioritate” predat romanilor inca de pe bancile scolii si un “complex de superioritate privind propria persoana”, ceva de genul sunt prea bun pentru tara asta. “Eu personal cred in alt model, model in care meritul tau sta in ce dai comunitatii, nu in ce iti da ea tie. Chiar daca crezi – in mod gresit – ca Romania nu te merita, nu asa consider ca se pune problema: ce te face valoros este ce poti sa dai, nu ce primesti”, scrie Clotilde Armand.

Memorabile sunt randurile despre experienta sa de inginer la Airbus A380, unde are prilejul sa invete forta “inteligentei colective”. Aici isi formeaza convingerea ca un individ competent tehnic, care nu stie sa imparta cunostintele cu ceilalti membri ai echipei “nu poate sa contribuie la inteligenta colectiva si, de fapt, nu este o persoana de valoare in secolul XXI”. La fel de interesant este capitolul in care relateaza despre cum a luptat impotriva coruptiei la Distrigaz Sud, proaspat vandut francezilor de la Gaz de France. Aflata intr-un post de conducere a companiei, Clotilde Armand sustine ca a eliminat fosta conducere organizand flagrante cu DNA: “Am colaborat cu un inspector de la DNA – era atunci in 2007 – 2008, nu stiu daca aceeasi colaborare ar fi posibila acum, am impresia ca inspectorii DNA sunt mult mai ocupati – si am gasit firme private  de instalatii interioare de gaz care se saturasera sa dea bani multi pentru ca dosarul lor sa fie acceptat si contorul instalat. Fara scandal si fara zgomot, aproape toata echipa de conducere <<tehnic clientela>> a fost schimbata”.

Reflectiile despre coruptii din mediul privat  merita la randul lor consemnate. Clotilde Armand ofera o perspectiva asupra pagubelor generate de coruptie mai putin discutata in spatiul public. Pe langa problemele din justitie, coruptii si lenesii “pierd si mai mult pentru ca raman prosti, adica niste persoane care nu au experienta, expertiza, nici o meserie, niste oameni care nu stiu sa faca nimic valoros. Experienta nu se calculeaza in timpul care trece, se calculeaza in timpul muncit cu adevarat, care trece cu folos”.

Frantuzoaica, aflam din primele pagini, se trage din familii bune, “cu istorii de cel putin 500 de ani”: “Mama mea provine dintr-o alianta intre o familie nobila (de Champs de Saint -Leger), dar saraca, si o familie foarte bogata (Claret), industriasi din regiunea lyoneza (…) Tata meu apartine unei familii de intelectuali. Tatal lui, celalalt bunic al meu, era medicul legist din Vichy, iar mama lui, bunica, era nascuta Giraudoux. Nasul tatalui meu, care ii era si unchi, a fost Jean-Pierre Giraudoux, fiul unic a lui Jean-Giraudoux, scriitorul francez cunoscut in special pentru piesa sa La Guerre de Troie n'aura pas lieu (Razboi cu Troia nu se face).”

Umbrele din aceasta carte autobiografica nu sunt multe. Ramane cumva neclar modul cum ambitioasa frantuzoaica romanizata se raporteaza la Statele Unite. Alterneaza momentele de admiratie fata de sistem cu scene care descriu o America nefunctionala, cu mancare proasta si scoli organizate pe criterii rasiale de o calitate pusa sub semnul intrebarii. Abordeaza in treacat teme sensibile, cum ar fi imigrantii arabi din Franta pe care-i evoca ascultand muzica tare in fata bisericilor, dar nu rezulta clar daca-i accepta sau nu. Insista uneori cam prea mult asupra unor teme periferice, fara mare relevanta, care tin strict de optiunile intime ale unei femei (alaptatul la san, descris cu lux de amanunte, nasterea naturala etc).

In fine, tot din instinct politic, Clotilde Armand simte nevoia sa se justifice unele episoade din viata familiei. De pilda, relateaza un episod din perioada petrecuta in Statele Unite care ar fi avut “un efect de dezlegare de Fundatia Soros”. Detaliile sunt derizorii, ceva despre o bursa platita de Fundatia Soros sotului ei, fost olimpic international. Cum Fundatia platea doar bilete dus, sotul ei trebuia sa-si cumpere bilete dus-intors din banii lui pentru a reveni in Europa ca si cum s-ar fi stabilit in America. Suna a dezvinovatire perfect inutila, numai din cauza ca anti-sorosismul a devenit tema de atac politic. Clotilde Armand relateaza in treacat si cum sotul ei a refuzat un premiu in valoare de 10.000 de euro de la francmasoni, fara sa ofere prea multe detalii. “Din pacate, fusese anuntat peste tot in mass media, cu alte cuvinte, am fost totusi asociati ca imagine cu francmasonii, cu care am fi vrut sa nu avem de-a face!”. Aceste mici paranteze explicative arata bizar, fara a fi deloc clar cine si unde a gresit.

De notat apoi ca Nicusor Dan nu pare sa fi jucat un rol foarte important in cariera ei, din moment  ce apare cu totul pasager, in doua randuri, in contexte complet nerelevante. Nu exista in carte nici o referire la Uniunea Salvati Romania sau la Uniunea Salvati Bucurestiul. De fapt, despre activitatea in plan politic nu aflam mai nimic. Doar in capitolul final intitulat “prima mea misiune”, redactat cam patetic, aflam ca autorul a ajuns la concluzia ca “nu trebuie sa critic Romania niciodata” si ca vrea sa le ofere romanilor un astfel de mesaj: “vreau ca romanii sa aiba o parere mai buna despre ei insisi”.

Este, cred, prima carte autobiografica scrisa de un politician roman care devine bestseller si nu-i de mirare ca s-a intamplat asa. Avem de-a face cu un personaj viu, dintr-o cultura diferita, onest si cu o experienta de viata si profesionala foarte diferita de cea avuta de cei mai multi dintre noi. Clotilde Armand are ce spune despre ea si, mai ales, stie cum sa o spuna. Si cred ca se pregateste, inclusiv prin aceasta carte, pentru politica la varf si pe termen lung.












[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
20172 vizualizari
  • -61 (81 voturi)    
    "Am ales Romania" (Luni, 28 noiembrie 2016, 15:36)

    Toni_Romania [utilizator]

    Pe bune? Nu era "am ales Bec-htel"?
    • +42 (56 voturi)    
      Ati ramas blocat? (Luni, 28 noiembrie 2016, 15:50)

      cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      Doamna Armand a raspus de n ori despre aceste acuzatii. Ati citit amcar o data pozitia ei?

      https://www.facebook.com/notes/clotilde-armand/poziția-mea-privind-contractul-bechtel/1044145962328125
      • -30 (48 voturi)    
        am citit (Luni, 28 noiembrie 2016, 16:13)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

        Opinion unchanged, cum zic francezii.
        • +21 (35 voturi)    
          pai inseamna... (Luni, 28 noiembrie 2016, 17:12)

          Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

          ca esti cazut in cap daca nu vrei sa accepti anumite lucruri enuntate clar si nici nu vrei sa le verifici din alte surse. Ok, esti un "fan politic stabil", deci partidele "au cu cine". P/S: A scris clar fata, ca a venit la 6 luni dupa ce s-a carat Bechtel. Tu daca te duci la o firma si sa zicem ca ceva a fost in neregula acolo (desi de Egis nu se spune inca asa ceva), ti-ar conveni sa fii acuzat de porcariile altora de care tu nu esti responsabil? Dar bine, in Romania ii punem pe toti in aceeasi galeata ca ce mai conteaza. La porcit cu ei!:)
          • -17 (23 voturi)    
            ce??? (Luni, 28 noiembrie 2016, 18:46)

            Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Foxcrawl.com

            "A scris clar fata, ca a venit la 6 luni dupa ce s-a carat Bechtel. "
            La Digi Tv a zis altceva.
            Cazut in cap esti tu.
            • +11 (13 voturi)    
              da te rog... (Luni, 28 noiembrie 2016, 18:56)

              Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

              linkul catre sursa. din tot ce am citit pana acum, am vazut ca mereu a mentionat dupa plecarea Bechtel, dar e posibil sa fi facut si alte declaratii ce mi-au scapat. P/S: vezi ca ea a mentionat pe undeva ca Digi24 a avut un articol eronat initial si care a fost corectat ulterior.
          • -1 (1 vot)    
            daca anumite minciuni sunt exprimate clar... (Marţi, 29 noiembrie 2016, 10:36)

            press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui Foxcrawl.com

            asta nu inseamna ca ar fi si un bun motiv de creibilitate?!...din contra, eu cred ca ar fi vorba mai de graba de infantilism....
        • +8 (18 voturi)    
          O, da! (Luni, 28 noiembrie 2016, 17:44)

          Marcel Ionita [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

          Ignoranta e calitatea cea mai de pret pe care un manipulator o cauta. In tine, a gasit tone!
          • -1 (1 vot)    
            :))))... (Marţi, 29 noiembrie 2016, 10:38)

            press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui Marcel Ionita

            yes!!!! you tell'em...
      • -1 (3 voturi)    
        da, dar "doamna" clotilde... (Marţi, 29 noiembrie 2016, 10:29)

        press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

        poa sa minta la fel cum respira...ati luat in considerare si acesta varianta?...de ce am lua drept adevar cele spuse de ea?...
    • +19 (31 voturi)    
      putin, foarte putin (Luni, 28 noiembrie 2016, 15:52)

      codo [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      atat te duce capul? de ce te-ai mai obosit sa scrii prostia asta?
      • -25 (35 voturi)    
        pe blogul ei.... (Luni, 28 noiembrie 2016, 16:02)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui codo

        ....dna CA mentioneaza ca tatal ei e conte. Deh, noi suntem ciobani. Iertare, doamna.
        • -18 (22 voturi)    
          pardon,era altfel (Luni, 28 noiembrie 2016, 16:15)

          Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

          "Bunica mea paternă era verişoară primară a scriitorului Jean Giraudoux, iar bunica maternă era fiica contelui de Champs de Saint-Leger. "
        • +19 (27 voturi)    
          si? (Luni, 28 noiembrie 2016, 17:00)

          muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

          Te oftici? Cand vei scrie un roman autobiografic vei putea scrie ca bunic'tu era brigadier, membru de nadejde al partidului.
          • -13 (21 voturi)    
            Bai ironicule (Luni, 28 noiembrie 2016, 18:49)

            Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

            1-Bunicul meu era profesor universitar.
            2-Eu insumi sunt un intelectual care detecteaza impostorii.
            • +6 (10 voturi)    
              ... (Luni, 28 noiembrie 2016, 20:40)

              Flaviius [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

              Da , sigur ca da , profesor la Oxford . Si bunica mea e imblanzitoare de lei si astrofiziciana .

              Preda cumva socialism stiintific bunicul tau ? Si s-a apucat de predat inainte sau dupa internarea fortata ?

              "Eu insumi sunt un intelectual" :))) . Asta chiar mi-a placut . Tu ai centrat , tu ai dat cu capul. :)) .
            • +6 (12 voturi)    
              Mai spune-ne... (Luni, 28 noiembrie 2016, 20:42)

              Vasilake [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

              ... despre bunicul tau, profesorul universitar. La ce facultate preda, Stefan Gheorgiu?
              Daca nu tineai sa mentionezi ca esti "intelectual", nu te credeam si fanfaron.
              • -2 (2 voturi)    
                fanfaron pa dracu (Marţi, 29 noiembrie 2016, 10:51)

                Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Vasilake

                Am eu defecte, oho, dar intamplator sunt intelectual, copil de intelectuali. Adica nu s nici cioban, nici strungar. Nu ca as avea ceva cu aia. Si in gen. adevaratii intelectuali in lume au fobie viscerala de politicieni.
            • +1 (5 voturi)    
              iuhu (Marţi, 29 noiembrie 2016, 10:41)

              muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

              Toni de Romania, postac in timpul zilei, intelectual detector de impostori noaptea.
              Porti pelerina?
    • +30 (40 voturi)    
      Vezi ca prietenul tau Sova a furat contractul. (Luni, 28 noiembrie 2016, 15:57)

      ouyang [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      Facut de ma-sa. Semnat de Nastase. Inspectat de Ponta, “doctorit" in acelasi timp de Nastase.
      • -12 (16 voturi)    
        ma confunzi (Luni, 28 noiembrie 2016, 16:24)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui ouyang

        Mie imi fac rau si dornic de Emetiral TOTI politicienii de pe "esichier".
    • +2 (14 voturi)    
      ce treaba are Romania si dna Clothilde cu Bechtel (Luni, 28 noiembrie 2016, 17:26)

      mihaitzateo [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      Ce treaba sa aibe unii reprezentanti ai statului Roman si dna Armand cu Bechtel?
      Ca ii acuza aiurea pe cei de la Bechtel, cand nu le-au pus la dispozitie conditiile necesare pentru construirea autostrazii?
      Era oare treaba celor de la Bechtel sa obtina terenul pe care sa construiasca autostrada?
      Adica, statul roman trebuia sa se inteleaga cu proprietarii terenurilor pe care urma sa treaca autostrada.
      Sa stie criticii Bechtel ca firma aceasta a facut autostrazi in Croatia si Albania si acolo s-au terminat la timp.

      Acum, daca s-a schimbat firma de construieste autostrada, s-a construit mult mai mult sau mult mai bine?
      Nu s-a prabusit un sens intreg pe langa Sibiu?
      A fost conspiratori americani,de a furat cimentul si materialele sau a stricat proiectul si nu s-a mai facut treaba calumea.
      Clar.

      Cu privire la aiurelile doamnei Armand de spun, citez:
      "Bechtel este o divizie a complexului militaro-industrial american" si asa mai departe, da, stiu si extraterestri aia rai care se plimba prin Area 51 si colaboreaza cu guvernu american sa supravegheze americanu de rand si asa mai departe,da am niste treaba acum si nu am timp sa scriu de toate monstroasele conspiratii care are ca scop etc etc etc.
      Stiti dvs.
      • -5 (17 voturi)    
        Are mare legatura (Luni, 28 noiembrie 2016, 17:57)

        Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui mihaitzateo

        Contractul semnat de Nastase in timpul vizitei lui Netanyahu la Bucuresti era din start unul pagubos pt Romania. Refuz sa cred ca d-na Armand nu stia in vremea tunurilor mari in calitate de director al Egis Romania ca acel contract insemna sa construiesti autostrada la pret dublu fata de ce se construia la acea vreme in Europa.
        • +2 (2 voturi)    
          Clotilde (Marţi, 29 noiembrie 2016, 10:12)

          andreexe [utilizator] i-a raspuns lui Snitzelvienez

          Nu avea nicio treaba cu Egis in momentul cand s-a semnat contractul - a inceput sa lucreze pentru ei DUPA ce contractul a fost REZILIAT. Mai clar de atat nu cred ca se poate explica...
          • 0 (0 voturi)    
            si atunci cum poate sa zica ce zice? (Marţi, 29 noiembrie 2016, 16:49)

            mihaitzateo [utilizator] i-a raspuns lui andreexe

            Da, dna Armand a venit sa supravegheze lucrarile la autostrada,dupa ce contractul fusese reziliat.
            De unde si pana unde zice dna Armand ca nu stiu ce a facut pe acolo Bechtel aiurea,nu stiu.
            Probabil a visat noaptea,fiind informata de vreun estraterestru care vrea binele la poporu roman.
    • -3 (5 voturi)    
      Money, money, money (Luni, 28 noiembrie 2016, 18:41)

      LearnHowToThink [anonim] i-a raspuns lui Toni_Romania

      Money, money, money / Must be funny / In the rich man's world /
    • -3 (7 voturi)    
      Comment dit-on celà en francais? (Marţi, 29 noiembrie 2016, 1:35)

      DanTeo [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      Am ales sa tin de sase la Bechtel.
      J'ai choisi de tenir de six à Bechtel. Enfin, presque...
      Tous les moments courent!
      • -1 (1 vot)    
        En fait.... (Marţi, 29 noiembrie 2016, 13:16)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui DanTeo

        Contrairement a ce qui pensent ici les activistes de Mme CA, furieux envers moi, pour mes messages, je suis 100% francophone et francophile. Malheureusement je supporte pas les politiciens. Roumains, Francais ou Patagonais.
        Attention - ce message n'a pas ete redige avec GoogleTranslate.
        • +1 (1 vot)    
          Da, dar tot e prost scris (Marţi, 29 noiembrie 2016, 16:39)

          Zimbru [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

          Ça ne sert à rien de faire semblant de savoir écrire français, ça ne te fera pas plus intellectuel que tu ne l'es. Montres-nous comment tu sais parler le russe.
          • 0 (0 voturi)    
            buna poanta (Joi, 1 decembrie 2016, 15:33)

            Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Zimbru

            Cine nu suporta pe madam C. e... pro-rus?? Buna poanta. Ps - Nu toti intelectualii sunt inregimentati politic.
  • -25 (41 voturi)    
    lipsește P (Luni, 28 noiembrie 2016, 15:47)

    Mazeta [utilizator]

    de la Publicitate.
    • -15 (21 voturi)    
      asta e tare!! haha! (Luni, 28 noiembrie 2016, 16:01)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ----
    • -13 (17 voturi)    
      vezi ca 11 activisti s-au enervat! (Luni, 28 noiembrie 2016, 16:24)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      -----
    • -2 (8 voturi)    
      ula ula ula (Luni, 28 noiembrie 2016, 18:42)

      LearnHowToThink [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      ula ula ula
  • -3 (21 voturi)    
    "Este primul bestseller autobiografic scris de un (Luni, 28 noiembrie 2016, 15:50)

    Adri4n [utilizator]

    politician roman."

    Atunci "Pas cu pas " si "Primul pas" ce au fost?
    • -5 (19 voturi)    
      mai bine sa citim (Luni, 28 noiembrie 2016, 16:04)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Adri4n

      mai bine "Mic tratat de oierit" de Georges Becali
    • +5 (13 voturi)    
      Cum ce-au fost? (Luni, 28 noiembrie 2016, 16:25)

      man_and_twin [utilizator] i-a raspuns lui Adri4n

      Niste fragmente de interviuri insipide culese si montate intr-un colaj menit sa-l prezinte pe candidatul prezidential.
    • +3 (7 voturi)    
      oops (Luni, 28 noiembrie 2016, 18:25)

      korkodell [utilizator] i-a raspuns lui Adri4n

      d.t. si'a schimbat admiratia de la first lady la madame courage.
      pai daca e tradare, e bine s'o stim si noi ...
  • +20 (34 voturi)    
    Text binevenit (Luni, 28 noiembrie 2016, 15:54)

    cinevatus [utilizator]

    Nu am avut timp inca sa citesc cartea, dar intentionez sa o fac.
    Foarte binevenit acest text.

    Precizez ca nu sunt nicidecum fan USR, dar sunt fan Clotilde Armand cu cat aflu mai multe despre aceasta doamna care a dovedit deja capacitati, caracter si insusiri de lider.
    • -3 (19 voturi)    
      Cea mai tare e faza cu Soros. (Luni, 28 noiembrie 2016, 18:22)

      ionv [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

      Aduce a autodemascare de tip comunist.
      În afară de asta, din articolul domnului Tăpălagă n-am aflat nici de ce madame a ales România nici care erau celelalte opțiuni ( din care a ales).
      • -4 (6 voturi)    
        No problem (Luni, 28 noiembrie 2016, 20:43)

        ionv [utilizator] i-a raspuns lui ionv

        Minus x minus = plus. Întotdeauna.
        Nu-mi place, însă, faptul că vă ascundeți după degetele care vă apasă pe tastatură.
      • +1 (3 voturi)    
        ... (Marţi, 29 noiembrie 2016, 10:50)

        muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui ionv

        Ai mintea foarte agera, probabil imbatranesti... Iti spune Tapalaga ca barbat-su e roman, ca il iubeste foarte mult, ca ala a vrut sa se intoarca in romania, ca ea e frantuzoaica samd.
        Am sa presupun ca nu esti troll ci doar cam incet de minte, asa ca te ajut cu niste raspunsuri.
        1. A ales Romania pentru ca il iubeste pe barbat-su, care e roman si a vrut sa vina in Romania.
        2. O alta optiune era Franta, unde ar fi putut ramane in continuare. Probabil ar fi fost si SUA, daca tot si-a intalnit barbatul la MIT.

        Mai ai alte nelamuriri?
  • +4 (12 voturi)    
    "politician versat"? (Luni, 28 noiembrie 2016, 15:54)

    victor L [utilizator]

    peste poate :P
  • +25 (33 voturi)    
    Clotilde (Luni, 28 noiembrie 2016, 16:04)

    Dicu [utilizator]

    O aparitie neasteptata in politica romanesca. ii doresc
    succes!
  • +17 (21 voturi)    
    Isus si romanii (Luni, 28 noiembrie 2016, 16:17)

    L8MA [utilizator]

    “vreau ca romanii sa aiba o parere mai buna despre ei insisi”...
    Marea majoritate a strainilor observa acest ''defect'' national, insa cred ca ar trebui decelat aici mai degraba faptul ca noi avem o parere proasta despre politicieni si tot aparatul de stat, nu avem incredere in institutii si in general in nimic ce vine din zona administrativ-politica.
    in schimb fiecare din noi se crede grozav, incercati sa jigniti un roman spunandu-i frontal ca nu are valoare,(talk show-urile tv sunt ilustrative in acest sens) o sa sara la beregata instantaneu, dar daca scuipam pe politicieni,stat,organizare,institutii,orice roman se va alatura cu vitalitate si pasiune demersului.
    Avem o parere excesiv de buna si aroganta despre noi insine, as zice chia rudimentara in excesul si animalitatea ei.Toti sunt prosti iar noi le stim cel mai bine...
    ...
    Energia si entuziasmul acestei femei sunt extrem de tonice pentru un popor depresiv si defetist insa orgolios pana la Dumnezeu.
    Nous vous aimons sincèrement Clotilde Armand! dar din pacate o sa simtiti pe pielea d-vs daca veti avansa in politica ca poporul roman este si fara mila si rationalitate cand vine vorba de acuzatii nefondate, bazate pe subiectivism, gelozie sau pur si simplu ignoranta in cea mai pura forma.
    Daca l-ati fi citit pe Cioran ati fi inteles cum stau lucrurile aici, nu ca in Franta ar sta mai bine din punct de vedere uman.Poate dimpotriva...
    • -9 (17 voturi)    
      Poporul roman este " fara mila " (Luni, 28 noiembrie 2016, 18:23)

      Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui L8MA

      Cine l-au alungat pe Cuza? Cine ne-au impus conditii la formarea statului roman? Nu cumva francezii avand mare legatura cu evreii alungati din vest?
      Cine ne-a predat tara rusilor si a tradat Romania fugind? Cine a realizat lovitura de stat din 89?
      Stim ca doriti ca romanii sa accepte milostiv toate explicatiile oficiale dar va asigur ca multi romani inteleg ce se petrece si reactioneaza ca atare. Careodata si marii romani ca Cioran pot sa fie eronati. Francezii au avut o revolutie ce a schimbat lumea, noi inca nu am avut nimic, doar am asistat impunerile altora si asta se intampla de 2 secole
      • +3 (7 voturi)    
        Romania exista doar de 1 secol (Luni, 28 noiembrie 2016, 20:07)

        L8MA [utilizator] i-a raspuns lui Snitzelvienez

        ''Cine a realizat lovitura de stat din 89''...
        intrebarea corecta ar fi fost ''Cine a realizat revolutia impotriva unui stat opresiv si criminal?''...
        Din pacate acei aproximativ 1000 de romani cu qoaie care au platit pretul suprem si celelalte zeci poate sute de mii care au avut curajul sa iasa in strada sa dea de pamant cu dictatura ''celor mai iubiti fii''
        Cum bine spune Boia,comunismul a pierdut partida, comunistii au castigat-o.
        Ocupand pozitiile cheie si devenind cei mai hulpavi si capitalisti dintre capitalisti , inhatand halci intregi de tara,industrie ferme si pamanturi si cel mai grav vanzand fara scrupule Romania pe nimic pentru a incasa personal sute de milioane si miliarde de dolari date cu marinimie de firmele si capitalul strain(american,rusesc,european etc)
        • 0 (2 voturi)    
          nice try (Marţi, 29 noiembrie 2016, 1:13)

          Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui L8MA

          Daca DNA intra pe filiera aflam cat de curand ca hotii sunt transpartinici ..ai nostri au facilitat politic hotiile pt cativa galbeni
  • -11 (19 voturi)    
    francofilia a murit, traiasca anglo-americofilia (Luni, 28 noiembrie 2016, 16:22)

    EXEs [utilizator]

    Dupa ce au distrus Franta cu socialismul lor sinucigas acum francezii vin sa ne dea si noua lectii de viata? Give me a break! Am citit suficient despre individa ca sa nu simt nevoia sa-i citesc si autobiografia. Daca in perioada interbelica francofilia noastra era de inteles pentru ca Franta mai insemna ceva, acum nu mai inseamna nimic. Know-how-ul francofil si eurofil al dlui Ciolos este util, dar francezii mai ales daca au pozitii de stanga nu vor face decat rau aici. Pas.
    • -1 (3 voturi)    
      Doi presedinti (Marţi, 29 noiembrie 2016, 8:40)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui EXEs

      Mai rau, les francais au votat la rand doi presedinti tembeli. Si apropo: Care socialism in FR? Si acolo corporatiile taie si spanzura. Si desfiinteaza joburi.
      In 2015 guvernul a creat chiar "o celula de criza pt. somaj", in halul asta e Franta azi !! (am prieteni in Franta, oameni in varsta care imi povestesc)
      Si ratatii aia vin sa ne dea lectii de politica
      • -1 (1 vot)    
        vorbim de lucruri diferite (Marţi, 29 noiembrie 2016, 12:40)

        EXEs [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

        Socialismul de care vorbesti este doar propaganda, total inaplicabil in lumea reala. Socialismul in lumea reala impuie capetele boilor cu tot felul de aberatii utopice, egalitariste, marxiste, globaliste, dupa care da mana pe la spate cu cele mai mari lepre criptocapitaliste, corporatiste si monopoliste.
        Nu ma deranjeaza francezii ca natie, ma deranjeaza ca n-au solutii, ca statul lor este probabil unul din cele mai mari dezastre ale neo-liberalismului socialist modern, iar acum vin sa faca acelasi lucru si la noi. Pas. Sa se duca la altii, la africani sau musulmani poate acolo functioneste mai bine.
        • 0 (2 voturi)    
          de acord (Marţi, 29 noiembrie 2016, 13:19)

          Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui EXEs

          Pe de alta parte hai sa nu confundam popoarele cu guvernele lor. Francezii ne sunt f. apropiati ca ethos, sub influenta lor ne am maturizat in sec. XIX. Ca au asa politicieni e si ghinionul lor.
  • +13 (19 voturi)    
    Mai baieti... (Luni, 28 noiembrie 2016, 16:26)

    Bittick [utilizator]

    sincer, imi place Clotilde Armand pentru ca are nerv, stie sa vorbeasca, e hotarata, nu face cadouri, dupa cum zice o vorba frantuzeasca... Cat despre ceilalti din USR, nu stiu, e cam amestecatura. Pana una alta, de ce le tot faceti reclama pe Hotnews? Credeti ca le faceti un serviciu?...
    • +10 (16 voturi)    
      Identic! (Luni, 28 noiembrie 2016, 16:51)

      cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui Bittick

      Nu mi-a placut absolut deloc de exemplu reactiile colegilor USR care aproape au pus-o la zid, dupa ce doamna Clotilde a sustinut referendumul pentru familie ca un demers democratic:
      http://www.mediafax.ro/politic/fostul-ministru-vlad-alexandrescu-candidat-pe-listele-usr-referendumul-pentru-constitutie-o-nationalizare-a-ideii-de-familie-clotilde-armand-e-necesar-15929759

      Nici macar nu a sustinut cauza propriuzis ci doar a sustinut realizarea referendumului si hop, toti au sarit pe ea!
  • +3 (9 voturi)    
    Multumim pentru traducere (Luni, 28 noiembrie 2016, 16:31)

    Arminius [utilizator]

    Mie mi-a placut Clotilde cand am auzit--o vorbind. Tradusa parca nu mai are farmec.
  • +22 (32 voturi)    
    MIT, inginer la Airbus, manager in Ro, 6 copii (Luni, 28 noiembrie 2016, 17:02)

    SkyDan [utilizator]

    hmmm! si jivinele pesedizdo aldiste stergeau cu ea pe jos cum ca ' uraste foarte mult poporul roman' ( vita de Bolcas).

    o indragesc enorm pe femeia asta. e culta, inteligenta, articulata, vorbeste romaneste mai articulat decat 95% dintre romani.

    caveat dragnea & leprovici company
    • -11 (19 voturi)    
      Ce te mai doare... (Luni, 28 noiembrie 2016, 17:43)

      cristian_n [utilizator] i-a raspuns lui SkyDan

      Invidia si prostia...
      Clo-clo de France e mai " tres bien" fata de un cavaler in dreptul roman,si el roman..
      • 0 (10 voturi)    
        cavaler ? (Luni, 28 noiembrie 2016, 18:45)

        korkodell [utilizator] i-a raspuns lui cristian_n

        rroman ?! drept ?!
        cine, bolcasz ?!
        fost coleg al tribunului si funarului, acum, pe ultima suta, cand isi taraie vanturile(!), in partidu' vlad tzeapa ?!
        hahahahaa !
        get out of here !!
    • -6 (14 voturi)    
      mda (Luni, 28 noiembrie 2016, 18:06)

      Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui SkyDan

      Atat vreau sa stiu, cum a obtinut contractul ala cu Bechtel
    • +8 (14 voturi)    
      Intocmai (Luni, 28 noiembrie 2016, 18:18)

      n.dumiritu [utilizator] i-a raspuns lui SkyDan

      Unde mai pui si curajul de a-si urma sotul intr-o tara in dezordine, de a invata limba acelei tari, de a cauta sa-i convinga pe oamenii din jur ca sta in puterea lor sa indrepte lucrurile si sa nu stea in fatalism? Fara ifose de atotstiutor, cu umor si cu cordialitate. Nu pot intelege cum unii asa-zis purtatori de boase pot dispretui o femeie care in primul rind este mama a 4 copii si care are atita energie buna si farmec. Probabil ca le lipsesc boasele. Suspectez chestia asta mai ales la mitocanul si colectionarul de arta (ce combinatie!) de Codrin Stefanescu.

      Domnule Tapalaga, va multumesc ca v-ati gasit timp (intre masinatiunile la care supuneti Sistemului, apud Ghita Teamnet) ca sa dati cu ochiul in cartea doamnei Armand si sa relatati prin prezenta.
      • -1 (1 vot)    
        fraza (Marţi, 29 noiembrie 2016, 10:18)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui n.dumiritu

        "Unde mai pui si curajul de a-si urma sotul intr-o tara in dezordine"
        Serios? In tara asta in dezordine f. multi aventurieri occidentali au devenit MILIONARI in ultimii 20 de ani. Datorita dezordinii.
    • -5 (7 voturi)    
      vezi ca'l faci gelos (Luni, 28 noiembrie 2016, 18:27)

      korkodell [utilizator] i-a raspuns lui SkyDan

      pe autor :-))
  • -7 (21 voturi)    
    clothilde (Luni, 28 noiembrie 2016, 17:03)

    ast [utilizator]

    Clotilde e incantata sa-si pun in practica micul sau experiment Travail Famille Patrie intr-o tara mica si saraca la capatul europei pentru ca mai in vest nu vrea nimeni. Si Tapalaga se sperie numai pentru ca tipa nu se gudura un pic mai mult pe langa americani.

    Si tipa asta e la ani lumina de politicenii mainstream romani, apare ca progresista chiar. Trista tara, ma bucur ca am plecat.
    • +3 (3 voturi)    
      Ah, da te-ai salvat! (Luni, 28 noiembrie 2016, 19:24)

      Leda [utilizator] i-a raspuns lui ast

      Esti atat de bucuros ca ai plecat, incat te intereseaza tot ce se intampla in " tara mica si saraca la capatul europei".Nici Europa nu e cine stie ce in ochii tai, daca ai scris cu litera mica. Esti bucuros pe naiba!
    • +1 (3 voturi)    
      dragul mamii (Marţi, 29 noiembrie 2016, 11:18)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui ast

      Dragul mamii, daca pleci, sa nu uiti sa mai arunci din cand in cand cu cacat inspre origini. Te va face sa te simti mai important.
  • +8 (18 voturi)    
    Clotilde Armand viitor preşedinte? (Luni, 28 noiembrie 2016, 17:25)

    c.radu [utilizator]

    Personalitatea lui C. Armand continuă să uimească la modul cel mai pozitiv, încă de când a candidat la Primăria sectorului 1. Rămâne un mister faptul că nu candidează la parlamentare. Are calităţi certe, e un lider cu totul deosebit. Cred că are profilul potrivit pentru a candida la preşedinţia României, deşi 2019 îmi pare prea departe.
    • -3 (9 voturi)    
      wow! (Luni, 28 noiembrie 2016, 18:29)

      korkodell [utilizator] i-a raspuns lui c.radu

      altul !
    • -3 (13 voturi)    
      pai, (Luni, 28 noiembrie 2016, 18:32)

      korkodell [utilizator] i-a raspuns lui c.radu

      cu neicusor dan cum ramane ?
      nu e el bossu ?!
      io credeam ca el e viitorul fericitor al neamului.
      macar, el e roman verde...
      sa'l dam la fost viitoare speranta a tzarii ?
      • 0 (8 voturi)    
        soroseiilor (Luni, 28 noiembrie 2016, 20:41)

        korkodell [utilizator] i-a raspuns lui korkodell

        sa inteleg ca clotilda l'a depasit pe neicusor in preferintele fanilor suporteri ?
        sau asa e sarcina ?
        e mai de incredere, a studiat in america.
        no problemo, am mai avut presedinti cu studii in strainatate :-))
      • 0 (2 voturi)    
        Da, Nicu Voinicu e viitoru tarii. (Marţi, 29 noiembrie 2016, 10:53)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui korkodell

        ----
      • +3 (3 voturi)    
        Postaci (Marţi, 29 noiembrie 2016, 13:21)

        c.radu [utilizator] i-a raspuns lui korkodell

        Știți ce vă face așa ușor de recunoscut? Faptul că vă e lene să căutați argumente. A gândi cere efort. În schimb, atacurile la persoană sunt specialitatea voastră. Sunteți bine antrenați în sensul ăsta.
    • -1 (1 vot)    
      c(lotilde). radu (Luni, 28 noiembrie 2016, 20:37)

      ionv [utilizator] i-a raspuns lui c.radu

      vorbește despre C.(lotilde) Armand?
    • -1 (1 vot)    
      ah bon? (Marţi, 29 noiembrie 2016, 8:41)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui c.radu

      Sans blague?
  • -4 (28 voturi)    
    Domnul Tapalaga suflet nobil (Luni, 28 noiembrie 2016, 17:57)

    xanti [utilizator]

    A fost impresionat de doamna Basescu pe la inceputuri dupa aia doamna Klauss ce frumos se imbraca doamna ,ce frumos vorbeste ca o adevarata profesorica ,acum e realmente sedus de o frantuzoaica ,deci ii plac femeile ,e ceva .
    Sper sa nu vedem ca maine ii place Remus Cernea.
  • +2 (12 voturi)    
    cu scuze (Luni, 28 noiembrie 2016, 19:18)

    Conservator [utilizator]

    N-am citit articolul, am citit numai titlul (sorry, incerc sa ma feresc cit pot de materialele domnului Tapalaga de cind m-a facut idiot util si medieval) asa ca-mi cer scuze pentru eventualele inadvertente: Domnu' Tapalaga, in caz ca o laudati pe mme Armand, vedeti ca si dinsa sustine familia traditionala.
    • +2 (6 voturi)    
      si nu numai (Luni, 28 noiembrie 2016, 20:47)

      korkodell [utilizator] i-a raspuns lui Conservator

      este credincioasa.
      nasol ca s'a marturisit, o sa supere marea masa a alegatorilor usr...
      contravine doctrinei soros.
      cred ca e cazul sa se reorienteze, madame courage.
      poate o preia base. :-))
  • -2 (4 voturi)    
    Un articol interesant (Luni, 28 noiembrie 2016, 21:39)

    Rafaila [utilizator]

    Eu, Rafaila, sint popor roman, cit oi mai fi. Ca mine, fiecare roman este popor roman, fie sa fie. Asa este poporul roman, din oameni, nu din carti, nici din dumnezei. Ca si roman, te rog, Dan Tapalaga, sa fii mai politicos cu strainii, Vezi asta: 'ambitioasa frantuzoaica romanizata se raporteaza la Statele Unite'... Citeste, mai apoi, printre rinduri. In rest, dupa foarte mult timp, un articol bun, prin subiect, poate?
  • +1 (5 voturi)    
    jos palaria! (Luni, 28 noiembrie 2016, 23:59)

    oradean [utilizator]

    Cartea descopera o personalitate deosebita: inteligenta, competenta profesionala, forta morala, stofa de lider, fidelitate, experiente de viata dureroase, onestitate, sarm, capacitatea de a fi empatica. En bref, Clotilde Armand are toate calitatile sa ajunga foarte sus pe scara demnitatilor din satul roman. Sper numai sa am ocazia sa-i dau votul intr-o zi.
    P.S. pentru D. Tapalaga: Dacă Clotilde Armand este credincioasa, nu-i musai sa fie acuzata de „misticism”. Si chiar nu este elegant sa psihanalizati facil si condescendent aici („saracuta, de la necazuri i se trage”). E pur si simplu credincioasa. Are voie?
  • -1 (9 voturi)    
    serios monsher? (Marţi, 29 noiembrie 2016, 2:49)

    M188 [utilizator]

    Pai asa se face? Nici macar nu a primit si dansa vreun coledzi si a si inceput cultul personalitatii?

    Pe bune, rar am vazut un articol mai jenant. Pacat dle. Tapalaga.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri