Un pasager al unuia dintre autobuzele implicate in accidentul de vineri dimineata din Pitesti sustine ca mijlocul de transport a ramas fara frane, acesta fiind motivul adevarat al producerii impactului soldat cu 26 de raniti, nu faptul ca soferul nu a pastrat distanta corespunzatoare in trafic, transmite Mediafax.

Autobuzul la care se refera muncitorul, implicat in accidentul de vineri din Pitesti, in urma caruia 26 de persoane au ajuns la spitale din Arges, va fi expertizat de anchetatori.

Iulian Soare, inginer la Uzina Dacia, se afla pe unul dintre locurile din fata in autobuz cand si-a dat seama ca masina plina cu muncitori a ramas fara frane.

"Soferul a strigat . (...) Eu sunt inginer auto. Deci, daca nici eu nu stiu, atunci cine stie?", a declarat Iulian Soare.

Inginerul auto a afirmat ca pasagerii erau ingroziti si au inceput sa tipe cand si-au dat seama ca autobuzul, care mergea pe o panta, a luat viteza si impactul va fi iminent. Soferul avea alternative: fie se lovea de alte masini, fie de cladiri, fie de autobuzul din fata. Potrivit lui Iulian Soare, soferul a ales varianta de a-si pune viata in pericol si de a-i salva pe calatori.

"Autobuzul nu a mers nici mai tare, nici mai incet intr-o alta zi. Numai ca in zona Jandarmeriei am inceput sa luam viteza. Soferul tipa. Eu m-am lasat putin in jos si am pus mainile pe scaunul din fata, sa atenuez socul. Lumea a inceput sa tipe. Eram constienti ce urma. Soferul a fost un erou. Putea sa traga tare de volan si ne rasturnam. Ar fi fost numai oase rupte si cine stie cati morti, pentru ca niciunul nu aveam centura se siguranta. Soferul a facut in asa fel incat sa nu ne rasturnam. El si-a riscat viata. Au fost clipe de groaza. Am incercat sa ajut cat am putut", a declarat angajatul de la Dacia.

Potrivit acestuia, una din reprezentantele firmei care transporta oamenii la automobile Dacia i-a amenintat, spunandu-le ca daca vor vorbi cu presa vor avea de suferit. In acest context sindicatul de la automobile Dacia vrea sa organizeze un protest, considerand ca masinile cu care angajatii sunt transportati la uzina nu sunt sigure.

Printr-un comunicat, conducerea societatii care asigura transportul muncitorilor la uzina spune ca isi asuma raspunderea pentru producerea accidentului si ca pastreaza in permanenta legatura cu cei care se ocupa de ingrijirea celor doua victime aflate inca in Spitalul Judetean Arges.