Un accident feroviar a avut loc, miercuri dimineata, in triajul Garii Arad, unde o locomotiva care urma sa se cupleze la o garnitura de cisterne pline cu motorina a intrat cu viteza in primul vagon, singurul gol, si l-a ridicat de pe sine, rupand liniile de mare tensiune, transmite News.ro.

UPDATE 11.47 Cei doi mecanici de locomotiva care efectuau manevre erau bauti in momentul in care s-a produs accidentul si sunt cercetati penal. Mecanicii care manevrau locomotiva si au provocat accidentul din Gara Arad au fost testati cu aparatul etilotest imediat dupa accident, stabilindu-se ca acestia erau sub influenta bauturilor alcoolice, potrivit purtatorului de cuvant al Inspectoratului Judetean de Politie Arad, Lorena Radu. Astfel, unul dintre mecanici avea 0,75 miligrame/litru alcool pur in aerul expirat, iar seful de tren avea 0,26 miligrame/litru.

Pompierii au asigurat zona, spunand ca daca existau scurgeri, putea izbucni un incendiu. Accidentul feroviar a avut loc in timpul manevrarii unei locomotive care urma sa fie cuplata la o garnitura formata din 24 de vagoane cisterna, din care 23 erau pline cu motorina.

Acestea urmau sa fie trimise intr-o localitate din judetul Bihor. Conform unor surse din Statia CFR Arad, in timpul manevrelor efectuate de catre cei doi mecanici, locomotiva a intrat cu viteza mare in garnitura.

Prima cisterna, cea la care urma sa se cupleze, a fost lovita atat de puternic, incat s-a ridicat de pe sine si a rupt liniile de inalta tensiune.

"In prima cisterna, conform procedurilor de siguranta, nu exista combustibil, insa toate celelalte erau incarcate cu motorina. S-a luat imediat masura asigurarii perimetrului de catre pompieri", a declarat, pentru News.ro, purtatorul de cuvant al Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta Arad, George Plesca.

Pentru ca in momentul ruperii liniile de tensiune s-a produs un scurtcircuit, pompierii spun ca putea izbucni un incendiu, daca existau scurgeri de motorina.

Totusi, nu s-au semnalat scurgeri din cele 23 de vagoane cisterna, insa zona ramane sub supraveghere.

Urmeaza ca o macara de mare capacitate sa fie adusa in gara pentru a repune garnitura pe sine. Traficul feroviar nu este afectat de accident, care a avut loc in triaj.