Prorectorul pentru cercetare al Universitatii Babes-Bolyai, Daniel David, a declarat, marti, ca multi profesori se plang de pregatirea slaba a actualilor studenti, aratand ca "cei trei ani de licenta nu mai inseamna facultatea care era pe vremea celor de acum 20 de ani", informeaza Agerpres.

HotNews.roFoto: Hotnews

In context, el s-a referit la ponderea de 42% a copiilor din Romania care au dificultati in domeniul alfabetizarii functionale.

"Eu cred ca adevarul este la mijloc. Sigur ca foarte multi profesori se plang ca studentii pe care-i avem acum sunt mai slabi decat cei din generatiile vechi de studenti, ca sunt mai putin pregatiti. Pe de alta parte, si profilul Bologna merge pe aceasta idee. Adica, cei trei ani de licenta nu mai inseamna facultatea care era pe vremea celor de acum 20 de ani. Este vazuta mai degraba ca un fel de culturalizare in domeniu, ca un fel de dezvoltare postliceala, urmand ca specializarea sa nu se faca la licenta, ci la nivel de master si doctorat. Cred ca adevarul este la mijloc, cred ca sunt unii studenti care au aceasta problema de intelegere functionala a cunostintelor si a informatiilor, dar, pe de alta parte, si multi colegi de-ai mei de la universitate, din generatia mai veche, se proiecteaza la ei prin prisma experientei pe care ei au avut-o cu generatiile vechi de studenti, cand facultatea era altceva. Atunci, facultatea insemna licenta, acum facultatea inseamna master si doctorat", a afirmat Daniel David.

Peste 42% dintre copiii din Romania cu varsta de 15 ani au dificultati in domeniul alfabetizarii functionale, arata date statistice prezentate, luni, la o conferinta pe aceasta tema, organizata la Cluj de Administratia Prezidentiala, Departamentul Educatie si Cercetare in colaborare cu Facultatea de Studii Politice, Administrative si ale Comunicarii din UBB.

Potrivit datelor prezentate la dezbaterea, organizata sub numele 'Romania Educata', in septembrie 2012 a fost publicat primul raport al EU High Level Group of Experts on Literacy, care cuprinde cinci capitole despre nivelul analfabetismului functional in Europa, dar si recomandari de reducere a acestuia.

Din acest raport, dar si din datele existente la nivel european rezulta ca sistemul educational romanesc are probleme serioase in ceea ce priveste alfabetizarea functionala si multipla, elevii romani situandu-se pe locul 49 din 65 la testarea PISA din 2009, la sectiunea lectura si intelegerea textului. La sectiunea matematica si la stiinte Romania s-a situat pe locul 47. La nivelul Europei, dupa Romania se mai afla doar Albania.