Ministrul Educatiei: O solutie pentru a rezolva o viitoare criza a profesorilor in mediul universitar ar fi revenirea la legea dublei specializari

de V.M.     HotNews.ro
Luni, 7 noiembrie 2016, 21:39 Actualitate | Esenţial

Mircea Dumitru
Foto: Agerpres
Ministrul Educatiei si Cercetarii, Mircea Dumitru, a declarat, luni, la Cluj, ca o solutie pentru a rezolva o viitoare criza a profesorilor in mediul universitar ar fi revenirea la legea dublei specializari.

"Vom propune unele modificari tehnice, nu politice, la Legea Educatiei. Am constatat ca una dintre problemele pe care le avem acum si care se va acutiza in viitor va fi lipsa profesorilor. De foarte multi ani am mers pe formula de monospecializare la licenta. In universitatile, romanesti regula era ca la licenta sa ai dubla specializare, matematica si fizica, biologie si chimie, pentru a avea la nivel de gimnaziu o forta de munca calificata pentru asigurarea normei didactice. Una dintre masuri pe care o propunem in OUG este acceptarea pentru universitati a dublelor specializari la nivelul licentei. Cred ca acestea vor raspunde nevoilor din sistem si vom putea vorbi despre posibilitatea de a avea profesori mai bine formati", a declarat ministrul, potrivit News.ro.

El a mai explicat ca, din experienta sa profesionala, a observat ca cele mai bune manuale "sunt cele scrise in spatiul anglo-saxon".

"Sunt profesor de logica de foarte multi ani si am putut sa fac un studiu comparativ si as putea sa va spun, chiar gandindu-ma la modul cum sunt concepute manualele si de culturile specifice din care provin autorii, spun absolut deschis, chiar daca o sa atrag iar anumite critici ca cele mai bune manuale pe care le-am vazut intotdeauna au fost cele scrise in spatiul anglo-saxon. Ma refer la cele din domeniul stiintific. Sunt manuale clare, manuale scrise pentru elevi, nu pentru profesori, nu pentru colegi, deci nu sunt scrise pentru ca autorul sa arate cat este de bine pregatit si cat de sofisticata este gandirea lui stiintifica. Manualul nu este singurul document didactic, nu este cheia, nu este pass-partout pentru toate problemele educatiei, dar in lipsa unor manuale bune nu cred ca vom putea dezvolta calitate in educatie", a mai spus Mircea Dumitru.

Ministrul Educatiei si Cercetarii a reluat ideea prezentata tot luni, la dezbaterea regionala privind "Analfabetismul functional in Romania", de la Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca, precizand ca mai mult de 40% dintre elevii romani nu inteleg un text pe care il citesc, fiind analfabeti functional.

"Realitatea este ca mai mult de 40% dintre elevii din tara noastra nu inteleg un text pe care il citesc la prima vedere. Sa nu ne amagim, nici nu prea citesc. De fapt, mai mult de prima sau a doua vedere nu prea exista pentru unii. Elevii au dificultati sa faca operatii elementare, au dificultati sa fixeze o notiune si sa faca raporturi logice intre idei, sa inteleaga concepte, au dificultati la nivelul unor competente de baza pe care scoala ar trebui sa le ofere indiferent de filiera, format si profilul scolii", a explicat ministrul.

Potrivit studiului Centrului de Evaluare si Analize Educationale, elevii de 15 ani stiu sa scrie, sa citeasca sau sa opereze calcule, dar nu inteleg notiunile invatate. Cauzele acestui fenomen sunt diverse, iar multe au legatura cu modul in care sunt predate anumite materii in ciclul gimnazial si liceal.

Studiul Centrului de Evaluare si Analize Educationale a fost prezentat luni la dezbaterea regionala privind "Analfabetismul functional in Romania", care a avut loc la Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca, evenimentul fiind organizat in cadrul proiectului "Romania Educata", derulat de catre Departamentul de Educatie si Cercetare al Administratiei Prezidentiale.












[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
2235 vizualizari
  • +2 (2 voturi)    
    Pacat (Luni, 7 noiembrie 2016, 22:01)

    mitg [utilizator]

    Inca n-a inteles nici ministrul ca nu de diplome este nevoie, ci de calitate in actul didactic.

    Cand angajezi rebuturi ce n-au fost in stare sa se angajaze ca sub-ingineri la o fabrica de sapunuri lichide pe post de "profesori", nici dracu nu va aduce eruditia, dorinta de a invata, dorinta de a cunoaste, dorinta de a analiza si dorinta de a contribui la patrimoniul de cunostiinte al umanitatii.

    Vei avea profesori care ori vor da 10 pe linie "ca sa fie totul bine" ex officio, ori profesori care vor cere ca elevii sa invete ce scrie in carte si cam atat.

    Ridicati salariile intr-o doza eroica (mai bine asa decat sa ridicam pensiile), faceti un triaj la sange si apoi o sa avem elevi care nu-s dobitoci.

    Mai putine diplome si mai multa energie inspre factorul uman.
    • 0 (0 voturi)    
      locuri mai putine (Marţi, 8 noiembrie 2016, 9:28)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Reduceti planul cadru la 1/2 in gimanziu si veti avea destui profesori pentru gimanziu.

      Reduceti numarul de locuri in facultati cu 50% si veti avea destui profesori.

      Dubla specializare va prodice posesori de diplome in doua specializari. Adica in loc de impostori, vom avea dublu-impostoori.

      Universitatile produce mult prea multi posesori de diplome. Mult prea multi. Nu este nevoie de ei.

      Nu toate locurile de munca trebuie sa fie conditionate de "studii superioare" - de fapt doar o forma de a intretine facultati falite.

      Calitatea invatamantului superior va creste daca si numai daca studentii vor presa pentru ea. Si nu vor presa daca nu platesc nimic si daca nimeni nu le cere nimic.

      Locuri putine si taxe de scolarizare. Asa apare presiunea pe calitatea invatamantului superior. Nicidecum prin legi superficiale care schimba fontul textului de pe diploma cumprata.

      Apoi, sa renuntam la tot felul de drepturi date de diplomele de doctorat.

      Mult mai putine locuri si taxe. Asa studentii care platesc ii vor lua de guler pe profesorii incompetent iar daca lucrurile stau chiar prost, multi vor pleca in strainatate la studii. Concurenta rezolva, nu tot felul de legi superificale.
    • 0 (0 voturi)    
      salariul mare creaza imnpostura, nu competenta (Marţi, 8 noiembrie 2016, 9:31)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Ridicarea salariilor nu va face dintr-un professor indolent unul harnic. Un professor care nu a citit nimic in meseria lui de 20 de ani, crezi ca se va apuca cu drag si sport sa citeasca daca ii dai 3000 de euro pe luna?!

      Salariile mai mari nu vor face decat sa incurajeze imposture.

      Daca ar fi asa de usor sa rezolvi doar cu marirea salariilor, am trai cu totii in Paradis.

      Salariile sunt prea mari, nu pra mici. Multi considera ca munca lor se termina cand se termina ora, uitand ca salarizara ese pe ore echivalente, nu pe ore fizice.

      Unii folosesc cu suicces scuza salariilor mici pentru a nu face nimic. Si daca le dublezi, to vor zice ca sunt mici. Si daca le faci de 10 ori mai mari, tot asa vor spune.
  • +1 (1 vot)    
    dubla licenta in 3 ani de studii!! (Luni, 7 noiembrie 2016, 23:45)

    king david hotel [utilizator]

    Sigur va iesi ceva bun de aici!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi