Au fost retinute noua permise de conducere in urma accidentului de pe A2

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 7 noiembrie 2016, 12:34 Actualitate | Esenţial

Anchetatorii au luat deja primele masuri in urma accidentului de sambata dimineata pe Autostrada A2 si au retinut noua permise de conducere ale unor soferi care au fost implicati, a declarat, pentru News.ro, Liliana Banescu, prim procuror al Parchetului de pe langa Judecatoria Lehliu, coordonatorul anchetei.

"Noua permise au fost retinute, insa asta nu inseamna ca s-a stabilit vreo vinovatie cu privire la producerea accidentului, pentru ca inca se fac cercetari", spune pentru News.ro, Liliana Banescu, prim procuror al Parchetului de pe langa Judecatoria Lehliu.

De asemenea, dintre cei 33 de conducatori auto implicati in accident pana in acest moment, 23 au fost audiati. Cu ceilalti 10 soferi nu s-a putut lua legatura pana acum astfel ca politistii s-au deplasat la spitalele unde sunt internati, mai spune Liliana Banescu.

Accidentul de sambata dimineta este tratat drept accident de munca deoarece unul dintre microbuzele implicate transporta agenti de paza care se intorceau de la serviciu. Urmeaza ca procurorii sa obtina documentele de angajare ale agentilor de paza dar si felul in care se desfasura transportul. Astfel au fost sesizati si inspectorii Inspectoratului Teritorial de Munca din Calarasi.

Primul sofer care a fost implicat in accidentul de sambata, pe autostrada A2, un instructor auto care incerca sa ajunga la Braila, spune ca se afla pe banda a doua a autostrazii si a redus viteza pana la 30 de kilometri pe ora atunci cand a constatat ca vizibilitatea este foarte slaba din cauza cetii. De asemenea, surse din ancheta spun ca ultima masina care a intrat in vehiculele avariate si blocate pe autostrada a ramas cu kilometrajul blocat la viteza de 118 kilometri pe ora.

"Eram prima masina. A venit cineva din spate si m-a lovit. Eram la volan, circulam pe banda doi. Se poate circula si pe banda intai si pe banda doi. Nu eram stationat. Am redus viteza pentru ca scria pe panourile alea sa reducem viteza. Eu am redus viteza, imi apar viata mea. Nu aveam elev. Mergeam la Braila la o pomana", spune Ion Marin Tira care este instructor auto.

Potrivit datelor din ancheta, Dacia Logan condusa de instructorul auto a fost lovita de un autoturism Volkswagen. Surse apropiate anchetei arata ca ultima masina care a lovit blocul de masini avariate care erau pe autostrada avea kilometrajul blocat la viteza de 118 kilometri/ora.

Accidentul de sambata dimineata este cel mai grav eveniment rutier produs vreodata pe Autostrada Soarelui, spun politistii de la Politia Rutiera. Patru oameni au murit iar 57 au fost raniti.

Dosarul penal deschis de procurori si de politisti priveste fapte de ucidere din culpa si vatamare corporala, ambele infractiuni comise in forma agravanta.












[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
7646 vizualizari
  • -7 (11 voturi)    
    Circula pe banda a 2-a pentruca... (Luni, 7 noiembrie 2016, 12:48)

    mcris [utilizator]

    ...prima banda e plina de denivelari (ca sa nu zic gropi). Probabil a scazut viteza prea brusc, in loc sa semnalizeze si sa treaca pe prima banda (din motivul aratat).
    • +4 (18 voturi)    
      aaaaaa.... da? (Luni, 7 noiembrie 2016, 13:12)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui mcris

      Pai inseamna ca nu avea viteza adaptata la conditiile de pe banda 1 dar nici adaptata conditiilor de trafic de pe banda 2. Mai bine statea acasa, decat sa vina sa zica "Se poate circula si pe banda intai si pe banda doi" dupa ce a facut atentat terorist cu masina-capcana pe banda 2.
  • +9 (13 voturi)    
    Greșalăăăă (Luni, 7 noiembrie 2016, 13:09)

    SorinPietrar [anonim]

    ,,
    "Eram prima masina. A venit cineva din spate si m-a lovit. Eram la volan, circulam pe banda doi. Se poate circula si pe banda intai si pe banda doi. ” E greșit ! Cartea spune că circulația se desfășoară pe prima bandă,banda doi servește la depășiri.
    • +1 (3 voturi)    
      La cum e tronsonul de pana-n Lehliu, (Luni, 7 noiembrie 2016, 18:28)

      dbdb [utilizator] i-a raspuns lui SorinPietrar

      iti mai vine sa circuli si pe contrasens, daca s-ar putea, pe ici, pe colo. Tronsonul ala e dezastru, numai autostrada nu e.
  • +8 (12 voturi)    
    Politia actioneaza ... dupa! (Luni, 7 noiembrie 2016, 13:15)

    Acestnicknameestedejainregistrat [utilizator]

    Unde era Politia in acest caz? Ei vin numai la "pomana" ... Ridica permise, dau amenzi, moaaaama, ce activitate! De fapt, nu fac nimic. Ceata? Du-te pe teren, fa ceva sa-ti meriti salariul!

    Treceam prin Germania acum vreo 5 ani. Era ceata care se indesea si traficul era intens. Ei bine, 3 masini de politie s-a pus in linie pe autostrada (fiecare pe o banda astfel incat nimeni nu trecea de ele) si mergeau in paralel cu 100 de km/ora. Simplu. Am mers asa cred ca vreo 50-60 de km pana s-a mai risipit ceata si s-a fluidizat traficul.
    • +2 (6 voturi)    
      "pomana"?!? (Luni, 7 noiembrie 2016, 14:36)

      cvi [utilizator] i-a raspuns lui Acestnicknameestedejainregistrat

      Sa fim seriosi, ce pot sa faca politistii? Sa sufle pentru a dispersa ceata?

      Daca tu intri cu 118km/h in ceata, si la propriu si la figurat, in conditiile in care mai ai si indicatoare luminoase care te avertizeaza, nici mama politistilor nu te salveaza. Nu gaurile din asfalt, politistii, Ciolos sau Dragnea au provocat accidentul asta. Soferii de acolo sunt singurii responsabili.

      Cati oameni au murit in accidente pe autostrazile din vest, in conditii de ceata, pana sa se ia masurile extreme despre care vorbesti tu?
      La noi e primul accident serios pe autostrada, pe ceata. Dam cu capul si invatam.
    • +2 (4 voturi)    
      da, dar... (Luni, 7 noiembrie 2016, 15:16)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Acestnicknameestedejainregistrat

      Nu spun ca nu se putea face mai mult din partea politiei, dar vina o poarta excclusiv soferii. Bunul simt spune oricarui sofer sa nu mearga cu viteza mai mare decit ii permite masina sa frineze... Cidn ai vizibilitate mica, mergi incet. Cind ai vizibilitate de 20 m nu mergi cu 150 la ora. Prima masina mergea incet pe banda din mijloc, ok. Dar WV-ul din spate ce viteza avea de n-a reusit sa frineze?!? Ca daca ar fi avut 60 la ora cit scria pe panourile alea, nu avea cum sa nu reduca la 30 km/h in 20 de metri.
      • +2 (4 voturi)    
        fals, mulți șoferi nu ar fi putut încetini (Luni, 7 noiembrie 2016, 18:40)

        VladSnow [anonim] i-a raspuns lui bogdan1477

        Timpul de reacție al unei persoane luat în calcul la construcția autostrăzilor este 2,5 secunde. 90% dintre șoferi reacționează sub 2,5 secunde. 10% au până la 3,5 secunde.

        Ce-i drept cei tineri și atenți la trafic pot reacționa și într-o secundă.

        Dar, la o diferență de viteză de 30km/oră, distanța se reduce cu 8,33m/s, deci în 2,5 secunde distanța se reduce cu 20,1 metri.

        Asta înseamnă că 10% dintre șoferii care mergeau cu 60km/oră ar fi lovit mașina care mergea cu 30km/oră, înainte ca măcar să înceapă să frâneze, dacă vizibilitatea era de 20 metri.

        Deci, instructorul a ales varianta să fie lovit din spate cu 10% probabilitate, fată de riscul potențial de a face accident lovind o mașină oprită pe banda 2, un risc mult mai mic.

        Foarte rar întâlnești mașini oprite pe banda 2 pe autostrada, probabil șansele erau 0.001% sau ceva de genul.

        Dar hai, de dragul discuției, să vedem ce se întâmpla dacă el întâlnea o mașină oprită pe banda 2. La timp de reacție de 2,5 secunde ar fi început să frâneze după ce parcurgea 21m, deci ar fi lovit-o înainte să înceapă măcar să frâneze.

        Presupunând că era tânăr (deși nu era) și că era foarte atent, ar fi putut reacționa la o secundă, deci ar fi putut începe să frâneze după 8,33 metri.

        Distanța necesară de frânare de la 30km/oră este în jur de 6.44 metri pe carosabil umed. Deci un șofer cu reacții foarte bune și foarte atent poate opri in aproximativ 15 metri de la 30km/oră. Hai să zicem că instructorul era un astfel de șofer.

        Ce rezolva în acest caz? Nimic. Tot ar fi fost lovit din spate de cei care mergeau cu 60km/oră, aceștia n-ar mai fi avut nicio șansă să frâneze până la oprire.

        În aceste condiții este clar că instructorul este vinovat de producerea accidentului. Cel puțin moral dacă nu cumva și legal.

        Iar cei care mergeau cu peste 100 km/oră sunt vinovați de gravitatea accidentului.

        Energia cinetică la 120km / oră este de 4 ori mai mare decât la 60 km/oră deci impactul este mult mai grav.
        • +1 (1 vot)    
          Mda... (Luni, 7 noiembrie 2016, 22:41)

          B.Dan [utilizator] i-a raspuns lui VladSnow

          Da, problema stii care este? Ca primul sofer poate fi vinovat pentru producerea primului accident (desi este putin probabil, intrucat era o restrictie de 60 la ora, iar el a scazut viteza la jumatatea restrictiei... dar sa zicem). Toate loviturile utlerioare vor fi impartite celor care nu au pastrat distanta si nu au adaptat viteza. Legea este destul de simpla in cazul asta.
          Cum ai zis si tu, daca incetineau toti la 60-70 la ora, era un accident cu cel mult daune materiale...
          Si este MULT mai grav ca cei din spate nu au adaptat viteza la conditiile de drum, decat faptul ca nea Caisa a incetinit. Sunt de acord ca e usor idiot ca a incetinit la 30 pe banda a doua... dar ceilalti sunt cu mult mai idioti. Si da, vorbim de mai multi idioti, de diferite feluri. Unii care incetinesc prea mult (ca primul) si altii care nu incetinesc deloc (ca unii dintre cei din spate).

          Pana la urma, poti vedea probleam altfel -> sa zicem ca e un accident, ii derapeaza unui masina si intra in parapet, si ramane pe banda a doua cu masina avariata. Se da jos, nu apuca sa puna triunghi ca dupa 2 minute, vin mai multi pe banda a doua si intra in el? Ar fi absurd sa fie considerat vinovat pentru celelalte accidente, nu? Cam asa s-a intamplat si aici, de fapt. A fost un accident intre 2 masini pe banda a doua, care a fost urmat de altele. Accidentul asta nu s-a intamplat dintr-un foc ci au fost mai multe accidente in decurs de cateva minute. Ba mai mult decat atat, unele dintre masini au apucat sa opreasca dar au fost ulterior azvarlite de masinile care au venit mai tare din spate...

          Deci, ca si concluzie... NU! Vinovatul accidentului NU este cel care a redus viteza. Vinovati sunt cei care nu au adaptat viteza, desi era destul de clar ca este nevoie. E foarte simplu! Ala, care a redus viteza pe banda a doua, merita cel mult batut un pic ca e prea prost, dar cam atat...
          • 0 (0 voturi)    
            perfect de acord (Marţi, 8 noiembrie 2016, 12:31)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui B.Dan

            Un sofer trebuie sa aiba tot timpul in vedere faptul ca in afara ariei lui de vizibilitate pot exista obstacole pe drum, inclusiv un accident (ceea ce s-a si intimplat).
        • 0 (0 voturi)    
          nu-s expert in cifre din astea (Marţi, 8 noiembrie 2016, 12:27)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui VladSnow

          Nu te contrazic la cifre, ca n-am studiat fenomenul. Ce pot spune insa e ca fiecare sofer ar trebui sa-si cunoasca masina si viteza de reactie ( pe baza experientelor anterioare) si sda-si adapteze viteza si distanta fata de cel din fata la distanta la care vede in fata.Eu pe ceata deasa am mers 10-15 km si cu 10 km/h, pentru ca atit imi permitea vizibilitatea.

          Soferul cu 30 la ora e clar ca n-avea ce cauta pe banda din mijloc, macar din bun simt daca nu din alte motive. In lumea civilizata, daca nu e coloana de masini pe ambele benzi, se circula pe banda din margine fix xa sa nu fii nevoit sa suporti bliturile tuturor zapacitilor care cred ca e sub demnitatea lor sa mearga cu viteze mai mici de 180-200 la ora pe autostrada. Dar asta nu inseamna ca ala din spate nu trebua sa isi adapteze viteze la conditiile de vizibilitate. Asta e o conditie de bun simt a oricariu sofer, indiferent de drumul pe care merge. pe meleagurile noastre poti oricind intilni o caruta, o turma de oi, o capra, un biciclist beat, ca sa nu mai spun de un accident.
    • +2 (2 voturi)    
      la pomana... (Luni, 7 noiembrie 2016, 16:59)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Acestnicknameestedejainregistrat

      ...mergea ala cu 30km/h.

      "Mergeam la Braila la o pomana"
  • 0 (10 voturi)    
    POLITIA ROMANA (Luni, 7 noiembrie 2016, 13:39)

    mariocotan [utilizator]

    La noi politia autostrazi are singura misiune de a lua carnete la cei care depasesc viteza doar ATAT!Ba esti nebun daca in octombrie la iesirea din tara pe autostrada NADLAC era MGV-ul cu radar la 50-100 m de punctul vamal este reducere de viteza la 80km si agata-se pe cineva asta este munca lor de zi cu zi!Si pe autostrada ar trebui sa fie indicatoare luminoase care merg si sa atentioneze soferii de ceata si limtare de viteza si cum sa reduci tu in treapta 2 de viteza pe autostrada brusc pe lina 2 pe autostrada se merge cu 130km la ora!Asta se numeste lipsa de experienta de condus pe autostrazi ca nu le avem de aia!
  • +2 (6 voturi)    
    O mare parte din vina: STATUL !!! (Luni, 7 noiembrie 2016, 13:47)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Sa fim seriosi, pe autostrada A2 intre Bucuresti si Drajna poti circula pe o banda foarte proasta, plina de gropi si sa-ti rupi masina sau sa mergi pe banfa 2 singura decenta. De aceea se merge pe banda 2!
    • +1 (5 voturi)    
      nu statul (Luni, 7 noiembrie 2016, 15:18)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      90% din vina e a soferilor. Niste soferi responsabili nu merg cu 100 la ora pe ceata deasa. Ca autostrada putea fi mai buna, asta e altceva.
  • +1 (5 voturi)    
    problema reala - viteza si nepastrarea distantei (Luni, 7 noiembrie 2016, 14:28)

    martel55 [utilizator]

    vad ca toti idiotii isi dau cu parerea ca de ce a franat unul sau altul, da nimeni nu vede problema adevarata, faptul ca majoritatea soferilor au fost niste idioti care pe langa ca nu au adaptat viteza la conditiile emteo nici mnu au pastrat distanta intre vehicule...sunt pline autostrazile d ela noi de idioti care merg la 2 m de masina din fata, daca pune ala o frana nici macar nu are timp sa vada
    • +2 (6 voturi)    
      mai rau (Luni, 7 noiembrie 2016, 14:49)

      dj [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      Daca nenea de la care a pornit totul e instructor auto oare cum isi invata elevii?
      • 0 (2 voturi)    
        Ala a redus viteza si tot ala e de vina? (Luni, 7 noiembrie 2016, 18:31)

        dbdb [utilizator] i-a raspuns lui dj

        sa NU te faci instructor auto!
  • +2 (6 voturi)    
    Pentru ca autoturisme (Luni, 7 noiembrie 2016, 14:47)

    Punctul_8 [utilizator]

    Pentru ca avem asemenea instructori, soselele sunt pline de morti si RCA-ul este asa scump.
    • 0 (2 voturi)    
      instructorul a fost in prima masina, (Luni, 7 noiembrie 2016, 18:57)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui Punctul_8

      nu in ultima.
  • +1 (1 vot)    
    mda... (Luni, 7 noiembrie 2016, 22:24)

    B.Dan [utilizator]

    Mie mi se pare destul de simplu... N-ai vizibilitate, reduci viteza si te dai cat mai in dreapta. Nu dai inainte ca dementul cu cel putin 120km/h (cum avea utlima masina) in speranta ca poate n-o fi nimic in fata. Pe de alta parte, trebuie sa fi un pic idiot sa reduci viteza la 30 la ora pe banda 2, cum a facut nea Caisa asta.
    Astea 2 chestii ma intriga la maxim si cred ca spun multe despre educatia noastra rutiera. Si aceste 2 extreme cred ca se intalnesc destul de des pe strazile noastre. Cum kkt sa mergi frate cu 120 (asta daca n-a franat deloc) cand ai vizibilitate sub 50m sau cu 30 la ora pe banda a doua a unei autostrazi?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri