Toti soferii din cele 27 de masini implicate in accidentul de pe A2 si o parte dintre cei cinci implicati in tamponarea ulterioara au fost audiati de politistii si procurorii care au deschis un dosar penal in urma accidentului de sambata, fiind facute testari cu aparatele etilotest care au aratat ca niciunul nu consumase alcool, arata pentru News.ro Liliana Banescu, prim-procuror al Parchetului de langa Judecatoria Lehliu, coordonatorul anchetei.

Accident pe drumurile din RomaniaFoto: Agerpres

"Au fost audiati toti soferii din cele 27 de masini implicate efectiv si o parte din ceilalti, mai sunt pana la 32 in total. Au fost audiati soferii din cele 27 de masini care au fost implicate efectiv si fata de care facem verificari. Au fost testati cu aparatele etilotest in vederea stabilirii alcoolemiei dar niciunul nu a aparut ca ar fi consumat alcool, rezultatele sunt negative (...) S-au audiat o parte dintre persoanele vatamate, cele care erau la spitale, in masura in care s-a putut lua, la momentul respectiv, o declaratie pentru ca multe s-au simtit rau si abia astazi se va continua", a declarat pentru News.ro Liliana Banescu, prim-procuror al Parchetului de langa Judecatoria Lehliu.

Liliana Banescu mai spune ca, de duminica, au inceput verificarile tehnice ale masinilor implicate, la finalul acestor proceduri urmand ca proprietarii sa poata ridica vehiculele.

"La sediul biroului A2 (al Politiei Rutiere -n.r.) se face verificarea tehnica a celor 27 de autovehicule. Sunt experti veniti care, in prezenta soferilor, proprietarilor si a organelor de urmarire penala, a expertilor efectueaza verificarea fiecarei masini pentru a se stabili daca, din punct de vedere tehnic, au corespuns", a declarat Banescu.

Accidentul de sambata dimineta ar putea fi tratat drept accident de munca deoarece unul dintre microbuzele implicate transporta agenti de paza. Urmeaza ca procurorii sa obtina documentele de angajare ale agentilor de paza dar si felul in care se desfasura transportul.

"Cerem de la firma de paza, daca toate persoanele erau angajate legal, daca cursa era efectuata legal pe traseul care trebuia. (...) De acum se iau acte pentru a se vedea daca cele doua microbuze se deplasau in conditii legale, respectiv daca aveau licenta de transport intrucat unul dintre ele efectua nu ocazional ci permanent pe traseul acesta, sa vedem daca avea licenta de transport, licenta de traseu. S-au ridicat cele doua aparate tahograf pentru a se vedea daca au fost respectati timpii de pauza", mai arata procurorul.

Primul sofer care a fost implicat in accidentul de sambata, pe autostrada A2, un instructor auto care incerca sa ajunga la Braila, spune ca se afla pe banda a doua a autostrazii si a redus viteza pana la 30 de kilometri pe ora atunci cand a constatat ca vizibilitatea este foarte slaba din cauza cetii. De asemenea, surse din ancheta spun ca ultima masina care a intrat in vehiculele avariate si blocate pe autostrada a ramas cu kilometrajul blocat la viteza de 118 kilometri pe ora.

"Eram prima masina. A venit cineva din spate si m-a lovit. Eram la volan, circulam pe banda doi. Se poate circula si pe banda intai si pe banda doi. Nu eram stationat. Am redus viteza pentru ca scria pe panourile alea sa reducem viteza. Eu am redus viteza, imi apar viata mea. Nu aveam elev. Mergeam la Braila la o pomana", spune Ion Marin Tira, care este instructor auto.

Potrivit datelor din ancheta, Dacia Logan condusa de instructorul auto a fost lovita de un autoturism Volkswagen. Surse apropiate anchetei arata ca ultima masina care a lovit blocul de masini avariate care erau pe autostrada avea kilometrajul blocat la viteza de 118 kilometri/ora.

Accidentul de sambata dimineata este cel mai grav eveniment rutier produs vreodata pe Autostrada Soarelui, spun politistii de la Politia Rutiera. Patru oameni au murit, iar 57 au fost raniti.

Dosarul penal deschis de procurori si de politisti priveste fapte de ucidere din culpa si vatamare corporala, ambele infractiuni comise in forma agravanta.