Articol sustinut de Provident

​INTERVIU Nicoleta, Iutta: Nicio carte de dezvoltare personala nu te va ajuta la fel de mult ca un business propriu

de Alexandra Ciordas     Smile Media
Miercuri, 2 noiembrie 2016, 12:11 Actualitate | Esenţial

Nicoleta Chirica, Iutta
Foto: Arhiva personala
Iutta este un brand de genti, pantofi si accesorii din piele cu un design folk contemporan. Pe site veti gasi creatii care se inspira din cultura traditionala si care arata ca "atunci cand pui pasiune in ceea ce faci, se simte". Nicoleta de la Iutta este de parere ca antreprenoriatul este o mare provocare si ca fiecare etapa pe care a parcurs-o a avut farmecul, dar si dificultatile ei.

In cadrul proiectului "10 ani vazuti prin ochii lor", Provident vrea sa arate cum se vede Romania ultimilor 10 ani, dar si Romania urmatorilor 10 ani, prin ochii unor oameni care au avut succes.


Ce te-a inspirat sa pornesti pe acest drum? A fost pasiune sau pragmatism?

Am studiat Cibernetica la ASE, iar apoi am facut trecerea la industria creativa, specializandu-ma in design-ul de accesorii. Trecerea nu a fost atat de brusca pe cat pare, la o prima vedere. Dintotdeauna am simtit ca exista in mine o pasiune neexplorata, o afinitate spre creativitate. Am crescut intr-o familie cu un tata sculptor, care m-a inspirat si mi-a insuflat valorile artistice, o anume estetica si pasiunea pentru frumos, ce m-au insotit pe tot parcursul carierei. Cumva, inconstient, am facut asta mereu. Am simtit nevoia de a crea ceva frumos, insa pana sa ajung sa vreau sa fac din asta o cariera, am luat o decizie pragmatica de a explora si alte domenii care m-au ajutat sa inteleg ce imi doresc cu adevarat. Mereu am fost inconjurata de arta, iar cu ceva vreme inainte sa renunt la jobul intr-o multinationala, am studiat in paralel intr-o scoala de design si am obtinut un MBA. Identitatea Iutta este reprezentata de dorul de radacini si in principal dorul de casa, asa ca, de fiecare data cand ma gandesc la orasul natal, imi amintesc de valoarea folclorului si a pastrarii traditiei. Prima colectie Iutta, Spirit Eflorescent, a insemnat o serie de genti cu manere sculptate.

Ce provocari ai avut de infruntat pana acum in domeniul tau de activitate?

Antreprenoriatul este in sine o mare provocare si fiecare etapa are farmecul si dificultatile ei. Daca la inceput a fost vorba de concentrarea resurselor spre design si conturarea identitatii brandului, acum, ne axam pe dezvoltarea lui si pe inovatie. De la gasirea echilibrului intre partea creativa si cea orientata pe business, pana la clarificarea pasilor de extindere internationala - toate acestea au fost, la momentul lor, puncte cheie in povestea Iutta, chiar daca acum privim cu o alta intelegere asupra lor.  

Cum a fost drumul pe care l-ai parcurs in domeniul antreprenoriatului? Ce ai invatat pe parcurs?

Antreprenoriatul m-a atras dintotdeauna, insa mi-am dorit sa incerc si alte domenii inainte sa spun ca asta e ceea ce imi doresc. Am pornit de la zero, dar experienta stransa pe parcurs m-a ajutat sa fiu foarte organizata, sa profit de orice oportunitate oferita, dar mai ales mi-a oferit un simt al afacerilor fara de care nu m-as fi descurcat.

Cum ai descrie ultimii 10 ani din domeniul tau de activitate?

Simt ca am crescut enorm in ultimii 10 ani. Nicio carte de dezvoltare personala nu te va ajuta la fel de mult ca un business propriu. Consider ca in cei 3 ani de cand am creat Iutta, am invatat mai mult decat daca as fi petrecut 10 ani intr-o sala de clasa. Am inteles ca orice e posibil cand te deschizi catre asta, ca lucrurile bine construite necesita timp si dedicare pentru a creste, dar, mai ales, am invatat ca oamenii potriviti vin la momentul potrivit. Faptul ca am stat in atelierele unde mesterim si brodam dorurile Iutta m-a ajutat cel mai mult sa inteleg procesul complet, de la inspiratie si idee, la schite si pana la produsul finit. A fost cu adevarat "learning by doing", sub indrumarea artizanilor din spatele Iutta. In final, atunci cand pui pasiune in ceea ce faci, se simte.



Ce crezi ca s-a schimbat in ultimii 10 ani si ar fi trebuit facut diferit in domeniul tau?

Antreprenoriatul s-a schimbat mult in ultimii 10 ani, am descoperit ca oamenii sunt mai curajosi acum, au mai multa incredere in sine si in ideile lor. Publicul este, din nou, mai deschis la afacerile mici, la produsele cu suflet si apreciaza mai mult un lucru unic si cu personalitate, fata de unul de produs in masa. 

Cum vezi urmatorii 10 ani in domeniul tau de activitate?

Sper ca viitorul sa aduca din ce in ce mai mult idei pentru Iutta ca brand, proiecte deosebite si parteneriate cu alti oameni creativi. Colectiile pe care planuiesc sa le lansez in continuare sunt din nou legate de culturi apuse, uitate de ceilalti, pe care imi doresc sa le readuc la suprafata, cu ajutorul unui design contemporan. Mi-am dorit ca identitatea Iutta sa fie reprezentata de dorul de radacini si in principal dorul de casa, de valoarea folclorului si a pastrarii traditiei. Intotdeauna m-au atras semnele si simbolurile, iar aici mi-am gasit inspiratia. Aceasta estetica m-a fascinat si m-a indreptat spre aducerea folclorului in contemporan. In plus, povestea Iutta este despre obiecte cu suflet, talismane ce isi insotesc purtatoarea lor oriunde ar merge. Antreprenoriatul, in sine, va continua sa se dezvolte, atat timp cat exista oameni frumosi cu idei noi, care sunt dispusi sa-si asume riscuri pentru visele lor.   

In opinia ta, ce crezi ca este esential sa se schimbe si ce ai pastra exact la fel?

Este esential ca oamenii sa aiba mai mult entuziasm, sa puna mai multa bucurie in ceea ce fac. Iutta a fost un proiect inceput din pasiune si dragoste pentru frumos, pentru radacinile noastre si o istorie pe care altcineva poate ar fi uitat-o. As pastra, in schimb, perseverenta pe care am intalnit-o la multi antreprenori, constiinta ca efortul pe care il depun le va aduce, in cele din urma, succesul. 

Ce iti place cel mai mult la jobul tau?

Este un domeniu in care invat continuu si fiecare colectie pe care o creez reprezinta o frantura din viata mea, o evolutie. Procesul de creatie in sine este etapa care ma fascineaza, iar pentru acesta inspiratia este ingredientul fara de care povestile nu s-ar contura la fel de frumos. Eu o regasesc in tot ceea ce tine de cultura noastra, fie ca e vorba despre arhitectura veche, straiele populare, obiceiuri sau legende care domnesc de sute de ani. Fiecare dintre ele poarta o semnatura anume si ascunde secrete care, odata dezvaluite, se manifesta cu toata puterea lor. Natura, oamenii frumosi cu care ma inconjor, sunt si ele o sursa de motivatie, idei noi si dorinta de a merge mai departe. La fel si calatoriile, mereu un prilej potrivit de a ma incarca cu povesti creative si de a descoperi diversitatea in lung si-n lat.



Ce i-ai sfatui pe cei care vor sa urmeze acelasi drum?

Cel mai bun sfat pe care l-am primit si pe care l-as da si eu este "stay true to yourself" pentru ca, la sfarsitul zilei, povestea ta va cuceri prin autenticitatea ei si nu pentru ca ai urmat o formula citita intr-un manual. Important este sa-ti explorezi pasiunile, sa cauti ceea ce te intereseaza, sa fii intotdeauna curios si sa nu-ti impui limite. Curajul este si el important, pentru ca in orice moment vei intalni obstacole, dar modul in care le depasesti va reprezenta evolutia ta. 

Ce ai fi vrut sa stii inainte sa urmezi aceasta cale?

Am crescut odata cu Iutta si am invatat in mod organic, pe masura ce am mers pe aceasta cale, asa ca nu pot spune ca este vreun lucru pe care imi doresc sa-l fi stiut dinainte. Daca intr-adevar as putea sa-i spun ceva persoanei care eram atunci, i-as insufla mai multa incredere in visul ei.

Cum crezi ca te vei schimba in urmatorii 10 ani?

Cred ca voi la fel de dedicata pasiunii mele, dar cu mai mult experienta de viata si cu o contributie mult mai mare. Imi doresc sa invat cat mai mult in urmatorii 10 ani, sa-mi transpun emotiile si sentimentele in lucrurile pe care le fac, astfel incat publicul meu sa le poata intelege.

Cum arata Romania ta ideala in urmatorii 10 ani?

O Romanie in care oamenii devin responsabili si constienti de sine, o Romanie a prosperitatii, a bucuriei, unde oamenii sunt mai linistiti, mai putin ingrijorati si au timp sa investeasca in placerile mici ale vietii si in experiente unice care ii vor ajuta sa creasca personal, nu doar material. 











3419 vizualizari
  • +4 (4 voturi)    
    Definitia "business-ului <<propriu>>" (Miercuri, 2 noiembrie 2016, 13:01)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Bagi niste bani pentru a avea o activitate din care castigi. DIn acel castig dai statului o parte. Pana aici toate bune si frumoase. Urmeaza inspectorii-vamesi care vin sa ia spaga, urmeaza concurenta neloiala care inseamna ca tu dai taxe altul nu. Acestea doua ca un cleste te vor face sa sucombi, sa dispari! Practic banii pe care i-ai strans cu greu ii pierzi pentru a hrani coruptia din rromanistan. Singura alternativa corecta este sa faci afaceri in tari in care ai voie: Occident. De-aia le si merge bine acolo, intrucat Statul lasa oamenii sa faca afaceri. La noi Statul considera afacerile dusmanul de baza!
  • +6 (6 voturi)    
    mda (Miercuri, 2 noiembrie 2016, 16:44)

    gigel de luxembourg [utilizator]

    adica doamna intelege prin dezvoltare personala ca trebuie sa ai bani, sa ai un business, altceva nu exista pt domnia sa.
    • +2 (2 voturi)    
      VOX (Miercuri, 2 noiembrie 2016, 20:30)

      Irina25 [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

      E suficient, daca vrei sa fii doar un animal multumit. In randul celor din regnul respectiv, nu exista "piramida lui Maslow"...
      • +1 (1 vot)    
        mda (Joi, 3 noiembrie 2016, 9:24)

        clint [utilizator] i-a raspuns lui Irina25

        "dezvoltare personala" este despre tine, mai exact despre ce simti, despre a-ti estompa pornirile negative gen lacomie, dorinta de a-i domina pe altii, ura, invidie, samd.

        Necesita un timp foarte lung, depinde si cum ai fost educat, dar in general noi romanii suntem foarte precari la capitolul asta.

        In orice caz, sa faci o afacere poate dura mult mai putin decat a te re-educa in sensul celor de sus. Am vazut prea multi patroni de duzina cu un eu umflat de propriul success care vad numai prosti in jur adica 0 dezvoltare personala, chiar involuati poate...

        Nu mai vorbim de "ce ii mana pe ei in lupta" ca sunt tocmai dorintele de a-i controla pe altii si de a se da mari cu banii. Uitati-va ce fac cu banii cei ce fac bani si veti vedea un indiciu despre cat de dezvoltati personal sunt ei...
      • 0 (0 voturi)    
        invidia (Vineri, 4 noiembrie 2016, 9:36)

        paranoid_android [utilizator] i-a raspuns lui Irina25

        se citeste printre randurile voastre :)
  • +1 (1 vot)    
    bullsh*t (Joi, 3 noiembrie 2016, 6:29)

    toxx [utilizator]

    de obicei, cartile te invata mult. 'learning by doing" o sa te invete cum sa brodezi chestii pe genti, si cam atat. Daca intri dashboard-ul de la google adwords, iti prinzi urechile, daca nu citesti despre asta. doar un exemplu

    eu m-am apucat sa vand pe amazon, si am studiat 4 luni tot procesul, si inca mai cred ca am multe de invatat.
  • +1 (1 vot)    
    nu inteleg (Joi, 3 noiembrie 2016, 14:03)

    cladob [utilizator]

    de ce nu se foloseste cuvantul "afacere". ce e rau in asta ?


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version