Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR), unul dintre patronatele transportatorilor rutieri, a anuntat, marti dimineata, ca amana sine die protestul pe care intentiona sa il organizeze in 2 noiembrie, dupa ce au avut discutii, luni, cu reprezentantii guvernului, care s-ar fi aratat "deschisi" la gasirea unor solutii la revendicarile patronilor din transportul rutier, scrie news.ro. UPDATE Cei de la Uber ca este nevoie de o definire corecta a serviciilor noi, precum cele ale companiei si de un cadru legal clar in care acesti soferi isi desfasoara activitatea.

In 24 octombrie, COTAR a anuntat ca va organiza in 2 noiembrie, in fata Guvernului, un miting la care vor participa 6.000 de autovehicule, cerand executivului mai multe modificari ale legislatiei prin ordonante de urgenta, in special in vederea combaterii activitatilor de transport ilegale.

Reprezentantii transportatorilor au avut, insa, discutii cu reprezentantii Executivului, care i-au convins sa renunte la protest. La discutiio au particiopat vicepremierii Costin Borc si Vasile Dincu si seful cancelariei premierului, Paul Gheorghiu.

"In urma primei runde de discutii, s-a luat hotararea ca in sedinta de guvern care va avea loc maine sa se discute cu ministrii Finantelor, Internelor si Transporturilor problemele legate de activitatea neautorizata (piraterie) in transportul rutier, impactul produs asupra bugetului adus prin frauda fiscala facuta de acestia, urmand sa se ia o decizie la nivel de Guvern care in opinia noastra nu poate duce decat la un OUG ", se arata in comunicatul COTAR.

COTAR nu a participat la organizarea mitingului desfasurat in 15 septembrie in fata Guvernului si care a fost generat de scumpirea politelor RCA, la care au participat reprezentantii a patru patronate ale transportatorilor.

Confederatia prezenta, ca argumente pentru protestul din 2 noiembrie, cerinte legislative si de combatere a concurentei neloiale.

"Mitingul de protest are 5 teme principale, de care Guvernul Romaniei este direct responsabil. Important de retinut este ca nu cerem subventii, nu cerem mariri de salariu, nu afectam Bugetul Statului Roman cu cerintele noastre, ba din contra, cerem reglementari ale unor legi, prin Ordonanta de Urgenta, pentru a se stopa abuzurile unor grupuri de interese din Parlamentul Romaniei care au modificat legi pentru a permite ca activitatea de transport sa fie piratata", se arata in comunicatul patronatului.

Principala tema a protestului era "pirateria" din trasportul rutier. Transportatorii acuza autoritatile de lipsa de implicare in combaterea fenomenului, ceea ce ar fi permis, in ultimii ani, extinderea transportului regulat de persoane fara licenta.

UPDATE Uber a transimis HotNews.ro o pozitie legata de situatia de fata

"Suntem de acord cu reprezentantii asociatiilor din industrie ca este nevoie de o definire corecta a serviciilor noi, precum cele oferite de Uber si de o reforma a legislatiei in domeniu. Este si recomandarea Comisiei Europene. In plus, tot mai multe state europene isi adapteaza legile pentru a oferi consumatorilor mai multe optiuni, iar soferilor parteneri un cadru mai clar in care sa desfasoare aceasta activitate ocazionala", spun cei de la Uber.

Compania face cateva precizari punctuale legate de siguranta serviciului Uber si de faptul ca este un serviciu fiscalizat:

Datorita tehnologiei, Uber este unul din cele mai sigure si transparente servicii de transport din Bucuresti.

La Uber, nu exista pasageri sau soferi parteneri anonimi si utilizatorii stiu mereu unde se afla pe harta, nu exista riscul sa te ratacesti.

In plus, toate cursele cu Uber sunt asigurate, din momentul in care te urci in masina si pana cobori.

Uber e un serviciu transparent si fiscalizat.

100% din tranzactiile pe platforma Uber sunt inregistrate electronic, deci foarte transparent.

In plus, toti soferii parteneri colaboreaza cu Uber prin intermediul unei entitati fiscale, iar pasagerii primesc facturi fiscale pentru fiecare cursa in parte

Uber are o companie inregistrata in Romania, angajeaza o echipa locala si plateste taxe aici si in Uniunea