Material sustinut de Provident

​INTERVIU Andrei Cretu, Benefit Seven: Sportul pentru angajati nu este un cost, ci o investitie

de Alexandra Ciordas     Smile Media
Miercuri, 26 octombrie 2016, 11:21 Actualitate | Esenţial

Andrei Cretu_7card
Foto: Smile Media
Andrei Cretu a fondat, in urma cu cinci ani, impreuna cu Iulian Circiumaru, Benefit Seven, o companie care a avut ca scop schimbarea stilului sedentar al angajatilor din corporatii. Astazi, serviciile de carduri le ofera angajatilor din companii acces la 360 de sali din 29 de orase. „Nu multi oameni de HR intelegeau cu adevarat beneficiile pe care le are o companie cu angajati care practica sport in mod regulat – mai mult tonus, mai putine zile de concediu medical si lista poate continua. Si cea mai mare provocare a fost sa-i convingem ca sportul pentru angajati nu este un cost, ci o investitie”, spune Andrei. 

  • In cadrul proiectului "10 ani vazuti prin ochii lor", Provident vrea sa arate cum se vede Romania ultimilor 10 ani, dar si Romania urmatorilor 10 ani, prin ochii unor oameni care au avut succes.

Ce v-a inspirat sa porniti pe acest drum? A fost pasiune sau pragmatism?

Anul acesta, se implinesc cinci ani de cand impreuna cu Iulian Circiumaru, colegul meu si co-fondator Benefit Seven, am inceput, spunem noi, sa schimbam stilul de viata sedentar din corporatii. Businessul nostru nu a fost planificat cu o rigoare deosebita. Ne-am axat mai mult pe „a actiona” decat pe „a planifica”. Acum, privind retrospectiv la dezvoltarea noastra, Benefit Seven este rezultatul experientei noastre anterioare. Incepand de la idee si pana la punerea in practica a diferitelor aspecte ale modelului de business, inovatia a fost un factor extrem de important pentru noi. Totul a prins contur dupa mai multi ani petrecuti ca angajati in companii de consultanta de business. Ne-am dat seama ca programul nostru, dar si al celor cu care colaboram, nu ne permitea sa facem sport in mod regulat. Am realizat ca, pentru segmentul corporate era o nevoie evidenta de crearea unui vector de consolidare a serviciilor sportive si am creat 7card. Practic, printr-un singur abonament, de la un singur provider, un manager de HR reuseste sa cuprinda toata zona beneficiilor sportive. Singurele surse de motivatie au fost increderea ca vom reusi, dar si pasiunea pentru ceea ce faceam. Modelul in sine a fost un mix intre pasiune, componenta sociala - adica incurajarea unui stil de viata sanatos - si pragmatism.

Ce provocari ati avut de infruntat pana acum in domeniul dvs. de activitate?

Acum cinci ani, cand am lansat 7card, lucrurile erau putin diferite fata de ce se intampla acum. Nu multi oameni de HR intelegeau cu adevarat beneficiile pe care le are o companie cu angajati care practica sport in mod regulat – mai mult tonus, mai putine zile de concediu medical si lista continua. Si cea mai mare provocare a fost sa-i convingem ca sportul pentru angajati nu este un cost, ci o investitie.

Cum ati descrie ultimii zece ani din domeniul dvs. de activitate?

In urma cu zece ani l-am cunoscut pe Iulian Circiumaru, colegul meu si co-fondator Benefit Seven. In tot acest timp, amandoi am avut, cumva, aceeasi traiectorie. Dupa sapte ani petrecuti ca angajati in diferite companii de consultanta de business, impreuna, am pus bazele serviciului 7card. Iar timp de doi ani, in paralel cu 7card, am continuat sa lucram in consultanta. Concret, in 2011 am adus pentru prima data in Romania serviciile de carduri unice, care, intre timp, au ajuns sa le ofere angajatilor din companii acces in acelasi timp la 360 de sali si centre de activitati sportive si recreative din 29 de orase. Am consolidat oferta de servicii sportive pentru companii, am facilitat accesul la o gama variata de sporturi pentru angajati si speram ca am reusit sa schimbam stilul de viata sedentar al oamenilor care lucreaza la birou. Printr-un singur abonament, de la un singur provider, un manager de HR rezolva toate necesitatile sportive ale angajatilor. In toti acesti ani am evoluat, am acumulat cunostinte. Organizatia si colegii nostri au crescut impreuna cu businessul, iar acest lucru a contat enorm in dezvoltarea noastra. Inca avem alaturi de noi aproape toti colegii care ni s-au alaturat in urma cu cinci ani si pe care am dorit sa ii pastram in echipa.

Cum credeti ca a evoluat in ultimii zece ani si ce credeti ca ar fi trebuit facut diferit in domeniul dumneavoastra?

In urma cu zece ani, in Romania practic nu exista domeniul in care activam. In urma cu cinci ani, am adus pentru prima data in tara serviciile de carduri unice, care ofera angajatilor din companii acces concomitent la diverse sali si centre de activitati sportive si recreative. In aceste conditii, pute spune ca, in mare, am reusit sa invatam din propriile noastre greseli si mult mai putin din experientele altora.

Cum vedeti urmatorii zece ani in domeniul dumneavoastra de activitate?

Sub aspect operational, reteaua 7card a ajuns la un numar important de parteneri. Etapa urmatoare va fi consolidarea relatiei cu toti acesti parteneri si identificarea unor noi paliere de colaborare. Din punct de vedere comercial, ne dorim pozitionarea mult mai puternica a brand-ului 7card pe piata beneficiilor extra-salariale din zona sportului. In acelasi timp, ne dorim sa consolidam si perceptia oamenilor de HR din Romania fata de importanta practicarii sportului in randul angajatilor. Inovam in continuare in domeniul pe care l-am creat, iar in urmatorii ani vom reusi sa facilitam accesul la 7card cat mai multor angajati, sa incurajam cat mai multi oameni sa aiba un stil de viata sanatos.

Ce credeti ca este esential sa se schimbe, dar si ce ati pastra exact la fel?


Perceptiile se schimba. Sportul devine o componenta din ce in ce mai importanta din viata oamenilor, romanii au devenit mai interesati de miscare, iar managerii de HR incep sa inteleaga aceste nevoi ale angajatilor, pentru ca vad rezultatele in realitate. As pastra si continua cu aceasta schimbare, pentru ca aceasta constientizare aduce doar beneficii, atat companiilor, cat si angajatilor.


Ce va place cel mai mult la jobul dumneavoastra?

Iubesc tot ce tine de 7card, insa echipa este cea mai importanta. Realizez acest sentiment mai ales in perioada concediilor, cand sunt departe de birou si de colegi. Avem o echipa foarte frumoasa, iar relatia dintre noi s-a consolidat treptat. Am pornit la drum cu incredere, iar mai apoi au venit flexibilitatea si atmosfera relaxata de la birou. Pentru ca noi am inceput cu o echipa tanara, cu multi colegi care erau la primul loc de munca, am fost atenti la nevoile lor de dezvoltare profesionala. I-am responsabilizat din ce in ce mai mult, le-am oferit ocazia sa se implice in proiecte importante si asa am creat o buna parte din linia de middle management.

Ce i-ati sfatui pe cei care vor sa urmeze acelasi drum?


Cel mai important lucru este sa stie exact ce vor sa faca si unde vor sa ajunga, sa aiba o viziune, o strategie pe termen lung si curaj. La fel de important este sa cunoasca foarte bine piata careia i se adreseaza, sa tina cont de competitie, sa fie organizati, seriosi, corecti, creativi si sa aiba o poveste bine definita in spatele produsului. Sa nu uite ca daca vor sa devina specialisti intr-un domeniu, trebuie sa inoveze in mod constant. Nu trebuie sa le fie teama sa ia si sa-si asume decizii, si piarda uneori si sa constientizeze ca un business puternic se construieste cu pasi mici, in timp.

Ce ati fi vrut sa stiti inainte de a urma aceasta cale?

Am stiut de la inceput ca este nevoie de 7card in Romania. Piata serviciilor sportive de la noi era si este extrem de fragmentata, ceea ce a fost caracteristica principala si principalul beneficiu pe care s-au dezvoltat serviciile noastre. Cand am simtit ca nu stim ce sa facem exact, am spart provocarile in elemente cat mai concrete si actionabile si asa activitatea companiei a inceput sa se dezvolte rapid. Nu cred ca am fi vrut sa stim ce ne asteapta de dinainte, asa am reusit sa ne bucuram de tot ce am descoperit si am invatat pe parcurs.

 Cum credeti ca va veti schimba in urmatorii zece ani?

Putem spune deja ca 7card are o acoperire nationala, pentru ca suntem prezenti in toate marile orase ale tarii, plus cateva orase mai mici, unde clientii nostri ne-au cerut sa extindem reteaua. De asemenea, o dezvoltare semnificativa are in continuare si organizatia Benefit Seven. Echipa creste constant. Cultura antreprenoriala continua sa fie reprezentativa pentru dezvoltarea afacerii 7card. Aceasta reprezinta un cumul de valori sustinute in cadrul organizatiei, printre care orientarea catre obiective comune, eficienta, in detrimentul rigiditatii organizationale, flexibilitatea in procesele de lucru si in definirea responsabilitatilor pentru fiecare persoana in parte. Toate acestea au ca fundatie o principala caracteristica a 7card, anume componenta sociala a afacerii – incurajarea unui stil de viata activ si sanatos.

Cum arata Romania dvs. ideala in urmatorii zece ani?

In Romania mea ideala din urmatorii zece ani, din punct de vedere al mediului fiscal, autoritatile incurajeaza companiile care ofera beneficii ce imbunatatesc vietile angajatilor. Cat priveste oamenii, sunt mai constienti despre ce inseamna cu adevarat sportul si duc o viata mai sanatoasa. Iar companiile incurajeaza si ele, din tot sufletul, acest stil de viata sanatos ce include si sportul. 

 













3709 vizualizari
  • -1 (1 vot)    
    7card (Miercuri, 26 octombrie 2016, 12:11)

    Alexandru86 [utilizator]

    eu sunt chiar dezamagit de ei... tinand cont ca platesti factura inainte sa beneficiezi de serviciile aferente lui daca nu platesti o luna si vrei sa reiei abonamentul luna urmatoare nu se poate decat daca platesti ambele facturi :(
    • 0 (2 voturi)    
      pai e normal... (Joi, 27 octombrie 2016, 23:22)

      sandra_gh [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru86

      la orice sala platesti abonamentul inainte sa incepi sa te duci la antrenamente. tu poti sa mergi sau nu. daca mergi la toate sedintele, e f bine. daca nu, ai platit degeaba. ideea e ca asa te motivezi sa te duci la sport, mie mi se pare bine gandita treaba. eu una asa ma motivez cateodata sa merg la sala :))
      • -1 (1 vot)    
        Nu ai inteles (Vineri, 28 octombrie 2016, 10:32)

        Alexandru86 [utilizator] i-a raspuns lui sandra_gh

        Nu poti sa te duci daca nu platesti, deci eu nu am beneficat o luna de cardul lor dar ma pun sa platesc 2 luni pentru a continua...
        • +1 (1 vot)    
          e ca la abonamentul tv (Vineri, 28 octombrie 2016, 12:15)

          sandra_gh [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru86

          ai dreptate: daca mergi in vacanta o luna si nu te uiti la TV, apoi ceri banii inapoi firmei care da abonamentul pt ca nu te-ai uitat la TV. ;) fix asa e si aici, platesti pentru serviciu, nu pentru cate vizite la sala ai.
  • +2 (2 voturi)    
    sport poti face si fara sala (Joi, 27 octombrie 2016, 13:22)

    cladob [utilizator]

    cand ai chef, de cele mai multe ori acasa, unde poti face si un dus imediat.
    In plus salvezi timpul sa ajungi si sa pleci de la sala, eventual costul masinii, trasnportului in comun.

    Poti merge si pe jos la servici, nu neaparat cu bicicleta sau alergand. Cam 6 km de mers pe jos zilnic te scuteste de dureri de spate si te elibereaza si de stres.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi