Negocierile din Belgia privind acordul UE-Canada au esuat, summit-ul de joi va fi probabil anulat

de G.S.     HotNews.ro
Luni, 24 octombrie 2016, 15:18 Actualitate | Esenţial

Charles Michel
Foto: Agerpres/AP
Premierul belgian Charles Michel nu a reusit la intalnirea de luni sa obtina acordul autoritatilor regionale pentru acordul comercial UE-Canada, a declarat premierul Flandrei, potrivit Reuters. 

Liderii regiunii de limba franceza din sudul Belgiei au refuzat sa renunte la opozitia fata de pactul comercial, a declarat Geert Bourgeois.  

Esecul negocierilor va duce probabil la anularea, de catre UE, a summit-ului de semnarea a acordului cu Canada, programat joi.  

Premierul belgian a spus, dupa esecul negocierilor de luni, ca ramane deschis unui viitor dialog cu Valonia si ca l-a informat pe presedintele Consiliului European, Donald Tusk, de situatie.

“I-am spus oficial lui Tusk ca nu avem o intelegere”, a spus Michel dupa intalnirea cu liderii regiunilor.

Valonia a respins, duminica seara, ultimatumul impus de Uniunea Europeana pentru semnarea acordului de liber schimb cu Canada (CETA), declarandu-se "dezamagita" de cea mai noua propunere a Comisiei Europene, a afirmat un reprezentant al premierului Paul Magnette. 

UE a dat duminica guvernului federal belgian un termen limita pana la care sa sprijine acordul de schimb comercial UE - Canada. Astfel, Belgia ar trebui sa convinga pana luni seara regiunea Valonia sa accepte acordul, in caz contrar summitul programat pentru semnarea CETA urmand sa fie anulat. 

Regiunea belgiana de limba franceza Valonia nu se va supune ultimatumului UE privind decizia in privinta acordului de liber-schimb cu Canada declarase luni dimineata si presedintele parlamentului valon.










8662 vizualizari
  • +3 (27 voturi)    
    Pasul urmator (Luni, 24 octombrie 2016, 15:28)

    V. Veroiu [utilizator]

    Cetatenii din Congo vor cere sa poata calatori in Canada fara vize, in calitate de aproape fosti cetateni aproape belgieni.
    • +14 (26 voturi)    
      Reciprocitate (Luni, 24 octombrie 2016, 16:29)

      Radius [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

      Statul roman ar trebui sa asigure conditii de reciprocitate: ni se solicita viza pentru Canada, le solicitam viza. Conditii identice, asa e normal...
      • -1 (21 voturi)    
        Vezi-ti de lungul nasului. (Luni, 24 octombrie 2016, 16:45)

        ddutz [utilizator] i-a raspuns lui Radius

        Pe canadieni ii rugam noi sa ne viziteze.
        Pe canadieni ii rugam noi sa ne dea vize sa-i vizitam.
        Asa, ca vezi unde stam.
        • 0 (16 voturi)    
          Sclav mic ce esti... (Luni, 24 octombrie 2016, 17:44)

          Radius [utilizator] i-a raspuns lui ddutz

          ... d-aia nu te respecta nimeni....
      • -3 (19 voturi)    
        OK, dar in conditii identice, cum spui (Luni, 24 octombrie 2016, 16:48)

        Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Radius

        Romanii sa dovedesca, ca-s la fel de onesti si cinstiti precum canadienii.
        • +2 (16 voturi)    
          Glumesti probabil.. (Luni, 24 octombrie 2016, 18:06)

          Joseph Porta [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

          E adevarat ca sunt mai pasnici decat vecinii lor de la sud, dar daca te uiti pe statisticile privind infractionalitatea o sa vezi ca nici acolo nu e totul pe roze. De unde mai frate atata dispret pentru natia din care faceti parte? Atat de mult v-au indobitocit ong-urile lui soros?
          • -2 (12 voturi)    
            Comparativ cu romanii is way high (Luni, 24 octombrie 2016, 18:30)

            Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Joseph Porta

            Dispretul e pt hoti si tigani, nu pt cei onesti. Din pacate cei din urma is minoritari, infiorator de putini.
            • 0 (4 voturi)    
              esti minoritar? (Marţi, 25 octombrie 2016, 10:20)

              neurino [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

              din cate inteleg de la tine..te simti minoritar...
              Nu-i bai, stai tati in Canada, minoritar cum esti si lasa-i pe astia de dupa apa mare sa se dezovolte, mai lent...dar macar misca.

              P.S. viata tare amara trebuie sa fi avut de te simti, ca om cnstit si onest minoritar...ute eu dupa vreo 12 ani de europenizare...am cam fost apreciat mai tot timputul, tocmai ca-s roman.
          • 0 (6 voturi)    
            Hotii deja imi dau minusuri, hahaha (Luni, 24 octombrie 2016, 19:18)

            Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Joseph Porta

            Uite un citat de la Prea Tarziu: Militieni corupti, armata viteaza in fripturi si ale betiei, inspectori ai statului cu scopul de a bloca activitatea economica. judecatori si procurori corupti, securisti corupti, politicieni kgbisti care coordoneaza cloaca, prin definitie sa fii in Romania este nasol."
            Adaug tigani si hoti de buzunare, hori care prada batranii sau casele nepazite, prostituate garla, peste tot in tara si in Europa.
            Spre deosebire, in Canada eu imi las casa si masina deschisa tot timpul iar in cartier de cand m-am mutat, la casa, mai mult de 6 ani, nu am vazut NICIODATA vreun dubios macar.
            Deci ia matale de mai compara statisticile, nu cu America, cu Romania si nu mai da lectii aiurea.
      • +2 (6 voturi)    
        pai... (Luni, 24 octombrie 2016, 16:54)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Radius

        din cite stiu asha si este. Doar ca ei isi ridica viza de pe aeroport, cum facem noi in Turcia. Adica la controlul pasapoartelor le mai pune o stampila.
        • 0 (6 voturi)    
          Asta nu e reciprocitate... (Luni, 24 octombrie 2016, 17:45)

          Radius [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          .
          • -1 (3 voturi)    
            e de forma (Luni, 24 octombrie 2016, 19:59)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Radius

            ce vrei sa-i faci canadianului, sa-l pui sa dovedeasca ca nu vine in Romania sa se angajeze la negru?!? Sau sa fure locul de munca al romanilor?!?
  • +4 (34 voturi)    
    ipocrizia europeana (Luni, 24 octombrie 2016, 15:31)

    ampersand [utilizator]

    Parca unul dintre argumentele anti-CETA/TTIP era ca americanii/canadienii vor sa ne bage pe gat GMO-uri; a auzit cineva de vreun protest contra germaniei cand Bayer a preluat Monsanto, cel mai mare producator mondial de GMO? :D
    • +4 (26 voturi)    
      vorbesti prostii (Luni, 24 octombrie 2016, 16:05)

      Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

      Ce legatura are o companie (fie ea americana sau europeana) cu regulile unui stat/UE? Bayer, la fel ca si Monsanto (fost) are un portofoliu de activitati pe pita locala, globala unde trebuie sa fie in complianta cu regulile locului. Bayer nu va produce GMO pentru piata Europeana si probabil ca a preluat portoofoliul asta de la Monsanto pentru pita americana, sud americana etc.
      Asa c anu te ambala. Si tu poti cumpara o firma de GMOuri si sa faci ce vrea cu ea acolo unde regulatorul iti permite.
      Oricum, ce stii tu despre GMO-uri in principiu? In afara de bloguri conspirationiste ai mai studiat si altceva?
      • +7 (9 voturi)    
        Mi-a placut "Si tu poti cumpara o firma de GMOuri" (Luni, 24 octombrie 2016, 17:20)

        ddutz [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

        Esti tare Petrica!
        • +1 (13 voturi)    
          Pai sunt (Luni, 24 octombrie 2016, 18:18)

          Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui ddutz

          ...doar ca unii pot. Iar altii dau din gura :).
          PS. Eu am avut un GMO start-up (in Europa) vandut un an mai tarziu. Nu dau detalii dar daca te pricepi cate putin la ceva poti sa si capitalizezi. Ah...ca preferii popii, ne-vaccinarea, pasta fara flor si alte nazdravanii conspirationiste...problema ta.
          Apropo, stii ca nu s-a ajuns pe Luna si ca Elvis traieste? In Arizona. Fara dubiu.
      • +11 (21 voturi)    
        Domnule Atoatestiutorul (Luni, 24 octombrie 2016, 17:36)

        Cuca [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

        Va sustin 100% in ceea ce spuneti.

        Lumea "STIE" bine ca suntem inconjurati de forte malefice care conspira sa ne otraveasca si sa ne fure apartamentele din Drumul Taberei si rosiile montane.

        II enumar, in nici o ordine anume, pe acesti rai:

        - Americanii
        - Plesu
        - Ciolos
        - UE
        - Soros
        - Masonii
        - Merkel
        - Evreii
        - Basescu
        - Putin
        - Ungurii
        -Rotshildt
        - Johannis
        - Illuminati

        Toti ne sunt impotriva :-) Toti ne vor raul.
        • +8 (12 voturi)    
          ai uitat... (Luni, 24 octombrie 2016, 18:06)

          DanielB [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

          Putin nu, Putin este bun. El lupta de partea celor asupriti. Pentru dreptul lor de a fi asupriti :-)

          A, si Reptilienii, sa nu uitam de Reptilieni.
    • +5 (25 voturi)    
      NU VREM TTIP, NU VREM CETA (Luni, 24 octombrie 2016, 16:20)

      voxpopulix [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

      principalul argument este ISDS.

      Acorduri precum TTIP, CETA nu pot fi ratificate impotriva vointei cetatenilor, asta e clar, altfel s-ar numi tradare.

      Sa faca referendum si mai vedem ce vor cetatenii din Europa.

      Pana un alta in europa este un nou val de proteste anti TTIP, anti CETA dar in Romania nu ies nici 100 de oameni in strada ca aveem subiecte mai interesante: ce functie in stat sa aiba denise rufai, ce a mai mafe alianta basescu - ponta, cine o sa fie invitat special la taraf tv.

      Daca nu eram in UE noi nu mai aveam tara de mult la cat de pe langa suntem cu ce se intampla in lume.

      Nici un guvern al Romaniei nu s-a obosit sa faca o minima informare in legatura cu TTIP si cu CETA, sa explice romanilor ce reprezinta aceste tratate cu adevarat.
      • +1 (17 voturi)    
        Nu e nevoie (Luni, 24 octombrie 2016, 16:50)

        Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui voxpopulix

        Romanul stie tot, mai bine decat canadianul si belgianul, clar.
  • +6 (42 voturi)    
    Noapte buna Europa (Luni, 24 octombrie 2016, 15:34)

    Locke Lamora [utilizator]

    Faceti acorduri cu Rusia si cu tarile africane, ca-s mai aproape.
    • +7 (23 voturi)    
      Nu toata Europa, ci numai cea receptiva la ruble (Luni, 24 octombrie 2016, 15:59)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

      si-au bagat rusii coada ori a fost numai prostia fudulia valona.
    • +1 (11 voturi)    
      dA (Luni, 24 octombrie 2016, 16:11)

      Babilou [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

      Ai uitat de Turcia.....
    • -5 (9 voturi)    
      Fii pe pace (Luni, 24 octombrie 2016, 16:15)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

      Fii pe pace, ca Europa vest e inca plina de baze miliitare Usa. Si Mediterana e sub controlul Flotei a 7-a Usa.
    • +9 (17 voturi)    
      Europa (Luni, 24 octombrie 2016, 16:19)

      Mihai-G [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

      Aha, deci Valonia cu 3,5 milioane de oameni e Europa dar Franta cu peste 60 de miliaone sau Germania cu peste 80, care au votat pentru acord, nu sunt Europa?

      Dar Spania cu vreo 40 sau Italia cu vreo 60 de milioane? Si ei au votat pentru acordul cu Canada? Ei nu sunt Europa?

      Cum vedem ceva ce nu ne place, cum e vina Europei.
      • -4 (14 voturi)    
        Pai nu va mai fuduliti ca sunteti o UNIUNE (Luni, 24 octombrie 2016, 16:52)

        Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Mihai-G

        Ca nu sunteti, atata vreme cat, uite, teleoltenii belgieni va pun bete in roate. Uniunea e doar un cuvant formal se pare. Btw, Belgia are federalism dar UE ce are??? Tratate interne laborioase cu ghiotura de care nu prea tine cont nimeni.
        Chaos unleashed.
      • +4 (6 voturi)    
        Pai, organizarea Europei permite asta. (Luni, 24 octombrie 2016, 17:00)

        ddutz [utilizator] i-a raspuns lui Mihai-G

        Polonia, in sec 18 se numea Rzeczpospolita Polska si era prima republica poloneza (acum e a doua).
        Era condusa de Seim (adunarea nobililor). Nobil era unul avea avea 3 cai, 5 iobagi o caruta si ceva pamant. Se numea sleahtic si purta sabie (ca saamuraii, un fel de).
        Fiecare nobil avea drept de veto.
        Consecinta 1. Nu se putea lua nici-o decizie, nici inante, nici inapoi, nici pe de laturi.
        Consecinta 2. Polonia a fost impartita in trei, intre vecinii ei, Rusia, Austria si Prusia intre 1772-1795.
        Degeaba a facut contesa Walevska ochi dulci lui Napolean, ca acesta a infiinta numai un ciontac de Ducat al Warsoviei, dar a fost batut de coalitie si a picat si ala, pana dupa primul razboi mondial, cand a aparut a doua republica, Rzeczpospolita Polska.
        Asa va pati si UE, si nu conteaza ca eu, sau voi nu vreti, conteaza ca un judet din Belgia se pune Gica Contra.
        Adica VETO.
        • 0 (0 voturi)    
          Ei, si grecii antici erau democrati (Luni, 24 octombrie 2016, 18:31)

          Cuca [utilizator] i-a raspuns lui ddutz

          (in general - nu ca nu au avut si ei tiranii lor), si uite ca s-au descurcat bine-merci.

          Democratia prea multa, e adevarat, paralizeaza/incetineste reactiile, dar parca tot e mai bine asa decat sistemele "autoritare" (sa nu spunem tiranice") stil Putin.
      • +5 (9 voturi)    
        Ei na! (Luni, 24 octombrie 2016, 17:26)

        Lally [utilizator] i-a raspuns lui Mihai-G

        Valonia a fost latraul bagat la inaintare, ca sa pice acordul. Ce e asa greu de priceput?

        Data viitoare poate sa fie Malta, sau Luxemburgul, sau landul Schleswig-Holstein (muuu!).
  • -18 (34 voturi)    
    hehe (Luni, 24 octombrie 2016, 15:45)

    bobyrou [utilizator]

    in sfarsit o veste buna
    • +4 (14 voturi)    
      Poti argumenta? (Luni, 24 octombrie 2016, 16:14)

      MarianPConstantin [utilizator] i-a raspuns lui bobyrou

      De ce este buna? Ai argumente solide sau spui si tu asa sa te bagi in seama?
      • -5 (13 voturi)    
        Pentru ca... (Luni, 24 octombrie 2016, 17:03)

        Radius [utilizator] i-a raspuns lui MarianPConstantin

        ...vrem sa putem refuza organismele modificate genetic sau carnea de vita cu hormoni fara sa fim actionati in "justitie" la niste "tribunale" private.

        ...nu e normal ca un Stat sa dea socoteala in fata unor multinationale pentru legile pe care le da.

        ... se pot pierde sute de mii de locuri de munca prin "consolidarea" suplimentara a operatiunilor (corporatistii stiu de ce).

        Mai vrei argumente?
        • +3 (9 voturi)    
          Din cate se pare doar tu si cu @bobyrou (Luni, 24 octombrie 2016, 17:47)

          Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Radius

          vreti asta, ceilalti romani nu vor, pt ca l-au lasat pe Iohannis sa accepte CETA ! Altfel iesau in strada cu zecile de mii !
          • -1 (5 voturi)    
            Nu i-a intrebat nimeni... (Luni, 24 octombrie 2016, 18:08)

            Radius [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

            Nu a fost nicio dezbatere. Romanii habar n-au pentru ca la TV li se prezinta numai avantaje. Iar politicienii...
            • +2 (2 voturi)    
              Exact asta spun si eu ! (Luni, 24 octombrie 2016, 20:40)

              Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Radius

              Cei care stiau si ar fi putut sa le spuna si sa le deschida ochii, au tacut interesati , au tacut LA ORDIN !
  • +8 (14 voturi)    
    ce vor belgienii ?? (Luni, 24 octombrie 2016, 16:01)

    nedumeritul [utilizator]

    am inteles ca in principiu belgienii accepta acest tratat,dar nu sunt de acord cu anumite parti ale lui.
    Nicaeri nu am gasit cu ce nu sunt de acord si ce vor sa se introduca in acest tratat ??? E ciudat ca nimeni din media nu vrea sa spuna ce cer belgienii.....
    • +4 (8 voturi)    
      bbb.com (Luni, 24 octombrie 2016, 16:55)

      Pac-pac [utilizator] i-a raspuns lui nedumeritul

      Despre treburile internationale e bine sa-ti iei informatiile din surse profesioniste si credibile.
      BBC comenteaza subiectul iar referitor la nedumerirea dumitale, articolul lor suna asa:

      The Belgian Socialists' fears echo those of anti-globalisation activists, who say Ceta and deals like it give too much power to multinationals - power even to intimidate governments.
      There have also been big demonstrations in several EU countries against Ceta and the TTIP trade talks between the EU and the US.
      On Sunday the European Commission presented a new clarification to Wallonia on the mechanism for settling disputes with investors.
      The rules for trade arbitration are one of the thorniest issues in the deal.
      But Belgium's RTBF news reported (in French) that the latest EU document did not satisfy the Walloon politicians.
      • +1 (1 vot)    
        multumesc Pac-pac (Luni, 24 octombrie 2016, 20:06)

        nedumeritul [utilizator] i-a raspuns lui Pac-pac

        deci cei care au scris textul tratatului au pus niste soparle: modalitatile de rezolvare a disputelor dintre guvern si investitori sau multinationale sunt de asa natura ca transforma guvernul intr-o anexa a multinationalei, adica o multinationala dibace poate face ca practic Belgia sa dispara de pe harta
        (ramane doar cu numele de Belgia). Deci e firesc sa ceara reconsiderarea acestor reguli care permit pestelui mare sa-l inghita pe cel mic....(legal)
  • +2 (16 voturi)    
    Aiurea-n tramvai (Luni, 24 octombrie 2016, 16:05)

    FloceaIo [anonim]

    cine naiba crede ca o fasie de pamant s-a opus asa, de capul ei, unui acord mamut? de fapt fasia de pamant e trompeta marilor puteri europene. revendicarile ei sunt,de fapt, revendicarile frantei, germaniei etc. au scos si ei la inaintare un liliputan, asa cum la fel de bine puteam fi noi sau bulgarii, adica periferia uniunii.
    • +2 (10 voturi)    
      Asa si cu Schengenul pentru romani (Luni, 24 octombrie 2016, 17:05)

      ddutz [utilizator] i-a raspuns lui FloceaIo

      Au scos la inaintare Olanda, altadata alta si tot asa, tot timpul vor avea un cui al lui Pepelea.
      D-aia zic ca zilele UE sunt numarate, din cauza imposibilitatii luarii unei decizii unanime.
      Singura solutie e democratizarea, decizii prin vot cumajoritate simpla, sau calificata.
  • +4 (4 voturi)    
    asumare? (Luni, 24 octombrie 2016, 16:13)

    rsbl [utilizator]

    la astia nu merge cu asumarea responsabilitatii?
    • +1 (13 voturi)    
      Manipulare , numele tau e CETA (Luni, 24 octombrie 2016, 16:45)

      Canadian13 [utilizator] i-a raspuns lui rsbl

      Inca nu incetez sa fiu uimit de cat de usor pune lumea botul la manipulari de presa . Ceea ce NU se spune cu voce tare este ca acordul era mort de la inceput.
      Fapte :
      1. TTIP cade, americanii nu au nici un interes sa faca concesii idioate socialistilor europeni. Ca orice businessmani si-au facut calculele si cand au realizat ca pierd ( $$ ) si capital politic au inceput sa puna bete in roate acordului. Europenii pun botul, se incontreaza si ei… si TTIP cade frumos.
      2. Vine in scena frumuselul de Trudeau care are o mare problema interna : NIMIC din ceea ce a promis in campanie nu s-a realizat pana acum. Scoate din palarie acordul CETA. Americanii ii dau peste labe cu privire la imensele gafe pe care le face ( deschiderea granitelor ptr mexicanii) iar el se repliaza si isi trimite in negocieri pe unul dintre cei mai pitbull si mai inocompetent dintre ministrii in negocierile cu Europenii. Asta ca sa nu mai spun ca onorabila ministreasa Freeland a fost scolita la Moscova ( ptr cei curios, va rog sa ii cititi cele 2 carti !). CETA cade de fapt ( ca asa vor si americanii si rusii), dar nimeni nu o spune.
      3. Bucurestiul afla ca CETA o sa cada si vin ei Johannis & co. (!)…salvatorii natiunii care nu face altceva decat sa isi incontreze muschii si sa strige cu ochii rosii de furie la barul din colt , la o bere la PET : ''cum adica, noi sa stam la coada ptr vize in Canada'..mama voastra, si da-i si combate !
      4. Toate ca toate, dar unul trebuie sa spuna cu voce tare ca imparatul e gol. Ahahahaha! Valonii !! Iata cine se opune perfidului acord. Gata , CETA e moarta, toata lumea doarme linistita, uf, am respirat usurati si unii si altii, merci Vallonia, trecei la casa sa mai luati o mana de ajutoarea de la CE.
      Bonne nuit, à la prochaine ! Good night, a pleasure doing business with you, guys!
  • +2 (8 voturi)    
    Greu sa furi hotul cu metodele prin care fura el (Luni, 24 octombrie 2016, 16:36)

    jackalphonse [utilizator]

    In alta ordine de idei, prin metode ca "acord de liber schimb" tarile occidentale au reusit sa profite de tarile mai putin puternice, acaparand sectoare intregi de economie in detrimentul micilor producatori. Una peste alta, nu stiu ce sa comentez, pentru ca au adus si ceva beneficii, noi (romanii) neavand standarde de calitate si respect fata de clienti, iar ei ne au invatat partea asta cat de cat. Sunt pro-UE. Dar, dupa cum se vede, nu prea pupam Schengen, ceva ce este un fel de frana pentru producatorii nostri si pentru circulatia in interiorul CE.
    Acum vedem exact acelasi lucru cu TTIP si CETA, in care tarile europene se apara indarjit, nedorindu-si concurenta, posibil neloiala datorita unor clauze discriminatorii, si, mai mult, isi apara micii producatori, adica fiecare cu "aia lui", un veritabil nationalism pana la urma. "Autoritatile regionale" care au dat un NU sunt un veritabil cap de topor pentru doleantele tarilor mai puternice, tot tam tam ul fiind de fatada...
    Frumos lucrat. Nu poti vine castraveti la gradinar.
  • -3 (13 voturi)    
    Ma bucur pentru Rosia Montana! (Luni, 24 octombrie 2016, 16:40)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Ideea este ca in acest fel mai avem controlul resurselor de la Rosia Montana. In conditiile in care nu ma interesau concediile in Canada, deci nu ma fascina ridicarea vizelor, salut esuarea CETA si poate este un precedent fericit al esuarii TTIP!
    • -2 (6 voturi)    
      Poti paste vacile linistit acum (Luni, 24 octombrie 2016, 18:40)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      La Rosia Montana. Resursele is supt tine, acordul a cazut, e liniste si pace. Viza nu-ti trebuia oricum, de unde naiba scoteai tu 1000 de parai sa treci oceanul??? Si aici e salbaticie mare, sa iti pui cortul oriunde nu se poate, tre sa te duci in camping special, ca sa nu te pape ursii, unde se plateste. De mancat din traista doar homeless-ii papa pe aici. Posibil sa intri in conflict cu ei, pt teritoriu.
      Ce bine ca nu s-a semnat acordul, v-a trecut glontul pe langa ureche. Las' ca se lumineaza curand, de la Rasarit.
      In vreme ce toti se zbat, in orice domeniu, sa intre pe piata Nord Americana....Europa e cu coada pe sus. Nu-i nimic, sunt altii, destui si pe val.
  • +4 (20 voturi)    
    Sincer, nu inteleg (Luni, 24 octombrie 2016, 16:56)

    Harpalete [utilizator]

    Ceva din logica voastra ( a majoritatii ) imi scapa...

    Canada e o tara de 16.71 ori mai mica decat UE (ca populatie: 520M versus 31M). Si aici populatia conteaza pentru ca vorbim de consum.

    Un canadian nu consuma cat 16.71 europeni, indiferent cat de grasi sunt sau ce mofturi au, asa ca aceste acorduri sunt CLAR in dezavantajul nostru.

    Noroc ca europa nu e formata numai din romani, care de 25 de ani voteaza numai promisiuni si ar face orice sa fie mai putin complexati. Pentru scoaterea vizelor, ATENTIE, cu NICI UN AN MAI DEVREME, va vindeti viitorul si sanatatea, autonomia, independenta, democratia (asa penibila cum e ea)?

    Drama este ca numai o regiune din toata Europa asta a avut curajul sa spuna ce era de spus. Este probabil singura regiune in care chiar s-a citit cu atentie acest acord.
    • -2 (14 voturi)    
      Populatie fara putere de cumparare=Rusia (Luni, 24 octombrie 2016, 17:12)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Harpalete

      populatie cu putere de cumparare= Canada.
      • -1 (5 voturi)    
        Foloseste-ti capul (Luni, 24 octombrie 2016, 18:55)

        Harpalete [utilizator] i-a raspuns lui Maniu

        Canada e jumatate din Franta. Oricare tara dintre cele mari din UE sunt comparabila ca populatie si nivel de trai cu canada .

        Sursa wikipedia;
        Canada > pozitia 16 > 43k $ PIB / locuitor
        Germania > pozitia 18 > 40k PIB / locuitor
        Franta > pozitia 21 > 37k PIB / locuitor (deci deja aici, relevanta acordului devine discutabila)

        Atata strofocare pentru o ca UE sa semneze un acord cu 1/2 din Franta sau 1/3 din Germania?

        Impertinenti canadienii astia :) Tupeu de manelist!
        • -3 (5 voturi)    
          Da, dar in Canada cumperi mai mult (Luni, 24 octombrie 2016, 19:21)

          Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Harpalete

          de aceeasi bani si ramai cu mai multi bani in buzunare after taxes. Faci comparatii complet irelevante.
  • -2 (6 voturi)    
    Globalismul in deriva... (Luni, 24 octombrie 2016, 17:16)

    OvidiuStoica [anonim]

    Daca mai castiga si Trump alegerile s-a cam terminat cu globalismul.
  • +2 (8 voturi)    
    Derizoriu (Luni, 24 octombrie 2016, 17:20)

    jolian [utilizator]

    Subiectul vizelor e absolut derizoriu.
    Marea potentiala victorie a scoaterii vizelor cu o luna mai devreme s-a desumflat pe cat de penibila era.
    Marea victorie a Presidentiei s-a fasait.
    • +2 (8 voturi)    
      tampenie... (Luni, 24 octombrie 2016, 17:43)

      OvidiuStoica [anonim] i-a raspuns lui jolian

      Chair nu am gasit nimic altceva mai important (economic) de cerut decat vize ?
  • +4 (10 voturi)    
    Comentariu de chibit (Luni, 24 octombrie 2016, 17:58)

    Pac-pac [utilizator]

    1) Un acord exclusiv cu o tara precum Canada mi se pare pierdere de vreme "by default" pentru ca logic ar fi ca SUA si Canada sa reprezinte o piata comuna si respectiv acordul sa fie intre UE si SUA-Canada.
    2)Foarte probabil, canadienii au fost momeala americanilor, ca sa vada in ce ape se scalda UE. Americanii i-au trimis pe canadieni la inaintare / in paralel, ca strategie de negociere.
    3)"Pionul" valon stinge lumina cu acceptul granzilor UE pentru ca in felul asta se inchide subiectul elegant, fara ca cineva sa se poata supara pe vreo tara anume...
    4)Americanii iau o mica tzeapa.

    5) De ce nu se discuta despre un acord cu China sau India, de ex?
    • -1 (5 voturi)    
      Resursele Canadei rivalizeaza cu cele ale Rusiei (Luni, 24 octombrie 2016, 18:44)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Pac-pac

      De exemplu tu platesti de 3 ori mai mult la gaz si dublu la benzina....pt ca depinzi de RUSI. Daca nu ai observat, sa vii competitiv astazi, inseamna sa ai acces la resurse ieftine, energie ieftina. Or Europa a ajuns prea scumpa. Cat aveti voi tva? 20%...comparativ cu 5% in Canada. Ca sa intelegi discrepantele intre Europa si North America.
      Dar nu-i nici o problema, exista un echilibru in toate, chiar si pt Europa cea plecata si in genunchi.
      • 0 (2 voturi)    
        gandire de canadian (Marţi, 25 octombrie 2016, 7:28)

        Pac-pac [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

        Dumitale gandesti ca un canadian dar nu uita ca intre Canada si Romania sau UE sunt mii de kilometri distanta.
        Iar o parte din discrepante in UE sunt pentru ca UE este mult mai socialista decat SUA/Canada.
      • +1 (3 voturi)    
        facts... (Marţi, 25 octombrie 2016, 10:11)

        neurino [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

        faptul ca o tara, preponderent (/Germania) vrea acorduri preferentiale cu Rusia in defavoarea centralelor nucleare (lucru de nelaudat) nu inseamna ca Europa e ful dependenta de rusi.

        cat priveste TVA-ul..uite ca la mine e 3% , plus bonificatii si taxe minime, astfel ca , ajung multi canadieni sa emigreze (la propriu) la mine....singura problema a canadienilor veniti in Luxemburg e ca nu e suficient sa stie doar franceza si engleza.

        Cat priveste Europa ca pleaca in genunchi...cel mai probabil ca se utia cu lupa atat la americani cat si la rusi.
    • +2 (2 voturi)    
      dificil (Luni, 24 octombrie 2016, 19:05)

      L8MA [utilizator] i-a raspuns lui Pac-pac

      s-ar putea sa ai dreptate!
      Totusi comercial vorbind prin acest acord,UE ar inlocui UK cu Canada, dealul cu Canada fiind astfel negociat incat sa nu fie unul avantajos in cazul in care UK va iesi ''dur'' si va vrea si ea ceva simetric.
      Sa nu uitam de ultima vizita oficiala a casei regale in Canada cu cateva saptamani in urma, cu siguranta s-au dat mesaje intra-familiale.
      Daca UK vrea acord cu UE fara cele 4 libertati UE poate sa-i dea sec acordul cu Canada, take-it or leave it.
      • -1 (1 vot)    
        UK este nou intrata in ecuatie (Marţi, 25 octombrie 2016, 7:24)

        Pac-pac [utilizator] i-a raspuns lui L8MA

        Pai acordul asta cu Canada se discuta de multi ani, UK e o problema recenta.
  • +2 (4 voturi)    
    Nu plangem dupa Canada (Luni, 24 octombrie 2016, 18:58)

    L8MA [utilizator]

    Concluzia e una pozitiva: sa nu ne mai ambalam cu o Europa in doua viteze.O parte mai europeana si una mai saracutza care trebuie sa incaseze bobarnace pentru ca partea mai europeana(bogata) vrea si trebuie sa-si impuna agenda.
    Presupunand ca suntem la munte si vine noaptea iar cel mai mic membru al familiei incepe sa scanceasca sa nu mergem asa repede ce facem ne repezim la el si-l amenintam cu bataia? Sau il abandomam in padure pentru ca altfel toti ne vom risca vietile si mai bine sa ne protejam pe cei care avem cu ce?
    Daca nu reusim sa-i respectam pe cei mai mici din UE la ce bun o Uniune???, punem capat Uniunii (spre marea bucurie a bolsevicilor) si ne intoarcem intr-o clipa la nationalism si lozinci salbatice!Sa-l lasam pe cel mic in padure, treaba lui.....
    Din pacate exemplul e inspirat de o poveste reala din Japonia, un parinte crud si probabil cu probleme la mansarda si-a pedepsit astfel baiatul.Micutul a rezistat aproape 2 zile fara apa si mancare prin padure pana a ajuns la un post militar unde a fost salvat...


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version