Calatorii vor putea ajunge in 40 de minute cu trenul din Gara de Nord in sudul Capitalei, din februarie

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 24 octombrie 2016, 14:12 Actualitate | Esenţial

Calatorii vor putea ajunge din Gara de Nord in Gara Progresu in 40 de minute, cu trenul, din februarie 2017, dupa o investitie de 200.000 de euro la infrastructura centurii feroviare a Capitalei, a declarat luni Sorin Buse, ministrul Transporturilor, citat de Agerpres.

"Costul unei calatorii va fi de 4,4 lei, iar, practic, se va putea ajunge din nordul in sudul Capitalei in 40 de minute, inclusiv opririle in statii. Trenurile vor putea circula din 15 in 15 minute, chiar si mai des daca va fi cazul", a spus Buse, in timpul unei vizite la santierul centurii feroviare.

Practic, trenul va lega cele doua gari prin vestul Capitalei, cu opriri in statii precum Bragadiru, Chiajna sau Domnesti. In total vor fi 30 de kilometri si 16 statii, din care 7 existente.

"Este vorba de 600.000 de locuitori in aceasta zona, care ar putea utiliza trenul", a mai spus ministrul.

Etapa a doua a proiectului, care va necesita 5 milioane de euro, presupune legarea centurii feroviare la statiile de metrou Preciziei si Berceni si va fi gata la sfarsitul anului viitor. O a treia etapa presupune inchiderea prin est a inelului de centura feroviara a Capitalei, care va fi gata pana la sfarsitul anului 2018 si va necesita 15 milioane de euro.










9712 vizualizari
  • -11 (21 voturi)    
    40 minute (Luni, 24 octombrie 2016, 14:16)

    bobyrou [utilizator]

    Deci pentru 18km se fac 40minute. Din ce in ce mai rau.
    • +18 (22 voturi)    
      Este loc de mai bine! (Luni, 24 octombrie 2016, 14:46)

      Doby [utilizator] i-a raspuns lui bobyrou

      Pai numai opririle (vreo 4-5) dureaza minimum 10-15 minute - plecarea de pe loc si oprirea unui tren la si de la 60-80 km/ora,se face pe distante mari (doi-trei km).
      Dar, pentru a fi mai rapid, poate trece in viteza prin statii (undeva la 60 km/ora) unde sprinterii localnici (eventual cu sacii in spate) pot alerga si lua trenul din mers (idem si la coborare). Ar trebui sa faca peroane diferite, pe dreapta coborarea si pe stanga urcarea, ca sa nu se pravaleasca unii peste altii).
      Mai mult, capatul de linie sa fie in cerc, pentru ca trenul sa nu mai opreasca deloc..
      Astfel , am reusi cel putin sa atingem trei obiective:
      - timpul se reduce la maxim 20 minute,
      - oamenii vor face cele 30' de miscare zilnica si deci vor fi mai sanatosi,
      - din cele 2-3 sute de calatori se pot selecta in cativa ani cel putin un olimpic la sprint si unul la haltere
    • +1 (1 vot)    
      SAU (Marţi, 25 octombrie 2016, 0:19)

      Iulian_c [utilizator] i-a raspuns lui bobyrou

      ... 2 trenuri ... sa zicem unu rosu altu galben unul opreste in statiile pare altul in statiile impare
      ... pam pam !!!
  • +18 (20 voturi)    
    Gara de Nord (Luni, 24 octombrie 2016, 14:18)

    HP [utilizator]

    Gara de Nord era in nordul capitalei acum 50 de ani, acum e aproape centrala, iar de la Gara de Nord trebuie sa luam metroul, deci acelasi drac.
  • +8 (8 voturi)    
    o masura fireasca (Luni, 24 octombrie 2016, 14:47)

    mmmircea [utilizator]

    care trebuia sa fie luata demult. Excelent ca fac jonctiunea cu metroul la preciziei si berceni. Sper sa continue ulterior si pe restul centurii.
    • +1 (1 vot)    
      eu nu cred (Luni, 24 octombrie 2016, 15:03)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      in primul rand in termene... cum sa faci jonctiunea cu preciziei intr-un an ? care e metoda? duc metroul pana in centura (sunt vreo 1.5-2 km cred) sau duc trenul pana in preciziei ?
  • +8 (10 voturi)    
    hai sa presupunem ca se face (Luni, 24 octombrie 2016, 14:52)

    eu sunt [utilizator]

    ce naiba fac aia de la Domnesti?! acum e dezastru acolo si trece un tren la 5 ore... pai daca va fi din 15 in 15 min ce facem ? se mai intra/iese din Bucuresti pe acolo ?
    • +1 (7 voturi)    
      sunt 2 variante (Luni, 24 octombrie 2016, 14:58)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

      1. sunt incompetenti si nici macar nu s-au gandit la asta - daca trenurile circula din 15 in 15 min, bariera va sta mai mult coborata.

      2. e vrajeala si nu se va face nimic
    • -2 (4 voturi)    
      Domnesti (Luni, 24 octombrie 2016, 15:04)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

      Gara de la Domnesti e in partea cealalta a localitatii, e o gara pe bune.

      La centura nu e gara, nici macar halta, e doar o trecere la nivel.
      • +1 (3 voturi)    
        aia e linia (Luni, 24 octombrie 2016, 16:25)

        eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui HP

        care vine de la Videle... sigur nu vb de linia aia... linia in discutie e cea lipita de centura ... adica acolo unde e bariera
        • +3 (3 voturi)    
          Mhm (Luni, 24 octombrie 2016, 16:58)

          HP [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

          Cea de la Domnesti e singura care trece catre Chiajna si apoi catre Gara de Nord.

          La centura nu exista nicio gara si pe acolo trec doar marfare.
          • +1 (1 vot)    
            dar vezi de unde vine (Marţi, 25 octombrie 2016, 9:23)

            eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui HP

            stiu zona foarte bine... vezi ca a aparut si un articol nou cu poza calara... e vb de linia de la centura de care zic eu...

            si ce daca nu exista gara si trec doar marfare... ce daca e bariera acolo si se blocheaza tot... nu sunt trotuare si lumea nu are cum sa ajunga la o eventuala gara... pumnii mei minte nu are
    • +4 (4 voturi)    
      [sarcasm] (Luni, 24 octombrie 2016, 15:09)

      TurmentatuTheThird [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

      Nu se va mai bloca centura.
    • +4 (4 voturi)    
      prima data cand am ajuns (Luni, 24 octombrie 2016, 15:16)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

      in Domnesti a fost in 2001 cand si-au facut niste prieteni de familie vila acolo. Inca de atunci se circula foarte greu si era o problema cu trecerea peste calea ferata urmata de intersectia cu centura. Solutia logica era pasajul inca de acum 15 ani.
    • +1 (3 voturi)    
      Faci o mica confuzie (Luni, 24 octombrie 2016, 15:21)

      calinetz [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

      Domnestiul are doua linii de cale ferata, fiecare in cate un capat: una e cea de marfa de la centura (unde e haos), a doua este cea de la gara din cealalta parte a satului... in articol este vorba de gara. Acolo nu este chiar haos, dar la o bariera tot se face o coada care se elibereaza in vreo 10 min... taman bine sa aiba timp urmatorul tren sa blocheze din nou. :)

      Deci nu e chiar atat de rau... dar nici bine n-o sa fie pentru cei cu masini in zona.
      • 0 (6 voturi)    
        stiu de gara domnesti (Luni, 24 octombrie 2016, 16:24)

        eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui calinetz

        dar nu cred ca despre linia respectiva e vb... aia vine de la Videle... asta in discutie vine de la Bragadiru... deci garantat vb de linia de la centura .
    • +1 (1 vot)    
      Ar trebui sa se construiasca pasajul (Luni, 24 octombrie 2016, 15:41)

      Erwin [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

      Stiu ca a fost atribuit contractul si urmau sa fie solutionate contestatiile.
    • 0 (0 voturi)    
      Solutie: (Luni, 24 octombrie 2016, 15:48)

      xeon [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

      La Domnesti se va inchide trecerea peste calea ferata si se rezolva astfel in sfarsit spinoasa problema de trecere la acea bariera...
      • 0 (0 voturi)    
        si (Luni, 24 octombrie 2016, 16:25)

        eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui xeon

        pe unde mai intra lumea dinspre si spre Domnesti ?

        sau nu mai conteaza ?!
      • 0 (2 voturi)    
        Solutie (Luni, 24 octombrie 2016, 16:28)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui xeon

        Problema nu e trecerea peste calea ferata, trenurile trec relativ rar.

        Pasajul este blocat constant pentru ca se interesecteaza cu centura, si pentru ca Prelungirea Ghencea e o cloaca cu o singura banda.

        Solutie nu exista, cel putin nu cea pe care o vor oamenii - largire si pasaj.

        Largirea se poate face doar pana la Valea Oltului, apoi e dop ce nu poate fi largit.

        Iar pasajul ajuta doar pe cei care vor sa intre pe/dinspre centura, pentru fluidizare. Oricum cei din Domnesti/Bucuresti au prioritate si se traverseaza destul de repede.

        Solutia e prelungirea metroului pana la Cartierul Latin, inca o statie la Domnesti, largirea la doua benzi dar una sa fie exclusiva pentru RATB si o bifurcatie pe mijlocul strazii a tramvaiului 41, in acelasi regim - cu separatie prin borduri inalte.
        • 0 (0 voturi)    
          PG se largeste (Marţi, 25 octombrie 2016, 9:24)

          eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui HP

          pana la Brasov... cel putin asa arata hartiile si asta e planul
  • -1 (1 vot)    
    kaput DN5 (Luni, 24 octombrie 2016, 14:52)

    Jude [utilizator]

    Din 15 in 15 minute ? Pai o sa fie bariera pusa pe DN5 si o sa blocheze tot traficul rutier.
    Bani aruncati de pomana.
  • +7 (7 voturi)    
    200000 EUR !!! (Luni, 24 octombrie 2016, 15:18)

    fdaniel [utilizator]

    Pai cu 200.000 EUR n-ar fi reusit CFR-ul pana acum nici sa planteze panselute in gara Titu si acum se leaga doua zone ale capitalei.........

    Nasol cu tehnocratii astia :)))))
    • +4 (4 voturi)    
      eu (Luni, 24 octombrie 2016, 16:26)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

      daca stiam ca e doar 200.000 euro, o faceam eu, ca si asa ma chinuii de ani de zile sa ajung la munca : )))
  • +2 (2 voturi)    
    He,He (Luni, 24 octombrie 2016, 15:40)

    miha1 [utilizator]

    Daca fac un tren mai lung nici nu mai este nevoie sa porneasca de pe loc. Calatorul se urca prin spate la Gara de Nord si coboara unde doreste.
  • -2 (4 voturi)    
    Investitie de 200 mii? (Luni, 24 octombrie 2016, 15:47)

    Martinezu [utilizator]

    Adica au luat un semafor inteligent? Sau un macaz mai performant?
    Asta e investitie? Cum adica calatorii de la Domnesi sau Bragadiru? Unde ati vazut statii de tren la Domnesti sau Bragadiru????
    Sau de fapt pun un semn pe care vor scrie STATIE si gata cu investitia de 200 mii?
    • 0 (0 voturi)    
      cam asa ceva (Luni, 24 octombrie 2016, 16:27)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      sa amenajezi o statie costa ceva bani...
    • 0 (4 voturi)    
      Domnesti (Luni, 24 octombrie 2016, 16:32)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      Exista statie la Domnesti - e mai degraba o halta, dar totusi, exista. Nu stiu la Bragadiru.

      Grija la neatentie - nu se refera la trecerea peste centura de la Domnesti - ci in partea cealalta a localitatii, catre vest.
      • 0 (0 voturi)    
        ai contrazis pe toata lumea ieri (Marţi, 25 octombrie 2016, 9:26)

        eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui HP

        si nu ai avut dreptate.. nu e vb de statia din vest... e vb fix de linia de la centura... a aparut acum harta detaliata
  • 0 (2 voturi)    
    Aceasta stire pare falsa. E ireala. (Luni, 24 octombrie 2016, 16:02)

    Comentatorul-x [utilizator]

    In primul rand ca infrastructura de cale ferata nu e optimizata pentru un astfel de trafic. Trec mereu trenuri de marfa cu viteza f redusa si cu orare aleatoare. Nu vad cum ar fi predictibil un traseu care are marfare in traseu, care trec in functie de cum au marfa de carat si nu ciclic.
    Pare o gluma.
    Distanta si numarul de statii nu ar permite un timp de 40 de minute, poate 80-100 de minute. Cum s-ar urca calatorii si cum ar cobora ? In fuga, direct din viteza ?
    Cei de la Domnesti ar avea bariera de tren la fiecare 20 de minute, pe macar unul din sensuri. Practic s-ar bloca orasul, acolo abia se circula acum, cand trece un tren la 2-3 ore.
    Nu mai zic de zapada, ploaie, vreme proasta. Ar trebui ca trenul sa fie protejat cumva.
    Cred ca este un proiect fals.
    Daca totusi e serios, ar trebui pus si el in consultare publica. Sa vina si cetatenii cu sugestii, idei.
  • 0 (0 voturi)    
    si centura feroviara de la Otopeni la Pipera (Luni, 24 octombrie 2016, 16:57)

    Sophie [utilizator]

    ....cand va fi gata?? Adica de fapt nu se petrece nimic acolo, totul e nemiscat...
    • +1 (1 vot)    
      conform master-planului in vigoare (Luni, 24 octombrie 2016, 17:54)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui Sophie

      centura feroviara de nord e programata intre 2020-2030.
      • 0 (0 voturi)    
        master plan (Luni, 24 octombrie 2016, 23:33)

        Sophie [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

        ...multumesc...doamne, ce in urma suntem....
  • +1 (1 vot)    
    nu scrie care Capitala (Luni, 24 octombrie 2016, 22:42)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    deci ar putea fi oricare Capitala


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version