[P] Doi intreprinzatori au descoperit ca un joc popular din copilaria generatiei cu cheia la gat se juca si la Beijing cu mare entuziasm

de     Smile Media
Luni, 17 octombrie 2016, 19:29 Actualitate | Esenţial

In fata blocului
Foto: Arhiva personala
"Noi am avut asa o speranta, o intuitie ca jocurile pe care le jucam noi ar fi recunoscute si in tarile foste comuniste. Aveam un bagaj comun, lucruri care ne-au unit", explica Vlad Tomei, unul din initiatorii proiectului In Fata Blocului, despre cum a descoperit un lucru remarcabil despre jocurile generatiei cu cheia la gat.

In Fata Blocului este o culegere de jocuri de pe vremea comunismului, cand jucariile erau putine, dar imaginatia copiilor facea restul, iar distractia era pe cinste. Ideea i-a venit lui Vlad, care a observat ca nu gaseste pe net sau intr-o biblioteca regulile jocurilor de pe vremea copilariei lui. Initiativa de a face un produs vandabil din aceasta culegere de reguli a aparut "la o bere" in discutii cu Mihai Gheorghe, "cealalta jumatate" a proiectului, cum ii place sa se prezinte.
 
"A fost amuzant pentru ca mama vedea ca ma preocupam de jocurile din copilarie, ii povesteam ce faceam eu in fata blocului si imi spunea <<Crezi ca o sa fie cineva interesat de asa ceva?>>", spune Mihai.

S-au gasit destui oameni interesati - In Fata Blocului este o carte de oameni mari pentru copii, asa o descriu autorii. Parintii o cumpara, tinerii o cumpara, copiii si-o doresc. La producerea "cartii" - in fapt, o colectie de fise care descriu fiecare joc, a contat locul si oamenii de aici, din Bucuresti. Veniti din toate colturile tarii, bucurestenii noi si vechi descopereau cand se uitau la fise ca au lucruri in comun -se jucau cu tevile sau cu "tubermanul", dar tot cornete trageau.

In plus, Vlad si Mihai au fost aproape de distribuitori, de toata industria care le-a transformat ideea intr-un produs dezirabil, pus pe raftul unui magazin. Pe masura ce vanzarile cresteau, s-au gandit sa incerce marea cu degetul, sa vada daca pot exporta conceptul.

"Cand am ajuns la Frankfurt, la cel mai mare targ de carte din lume, am aratat proiectul mai multor edituri. La un moment dat, vorbeam cu fete  care reprezentau China la evenimentul respectiv, care ne explicau cum jucau ele elasticul in fata blocului. Ceea ce a fost absolut incredibil pentru noi. Ne asteptam sa ne explice polonezii cum se joaca ascunsea, nu chinezii cum se jucau elasticul!"

"A fost uimitor ca se uitau pe ilustratie si nu a mai fost nevoie sa le explicam ce se intampla acolo pentru ca stiau ce joc este si cum se joaca. Ne-am dat seama ca exista un potential enorm de a dezvolta proiectul la nivel international, nu doar la nivelul fostului bloc comunist", spune Vlad.

"Incercam sa pastram corpul comun de jocuri- precum ascunsea sau sotron- dar sa adaugam si variatiuni locale, cred ca acesta este nivelul urmator", mai spune Vlad.

Contractul pentru varianta chineza este deja semnat. In curand, chinezii vor redescoperi jocurile copilariei dintr-o carte scrisa de doi bucuresteni intreprinzatori.

Mihai si Vlad au fost recomandati de Vlad Simiuc de la frufru - alta afacere din Bucurestiul intreprinzator. Lor li se adauga si alti bucuresteni cu idei, curaj si initiative pe platforma www.bucurestiulintreprinzator.ro, locul care prezinta povestile oamenilor care fac din Bucuresti capitala antreprenoriatului romanesc. De altfel, aici veti afla ce afacere curajoasa au recomandat Mihai si Vlad, la randul lor, mai departe pentru acest proiect si de ce.

Ideea proiectului Bucurestiul Intreprinzator a pornit de la un Manifest prin care Banca Transilvania isi asuma sa puna umarul la dezvoltarea Bucurestiului, oferind  tuturor exemple de reusite. Fiecare antreprenor care isi spune povestea si alege apoi un alt bucurestean intreprinzator pe care il cunoaste si care considera ca merita sa fie cunoscut de catre comunitate. 

"Am plecat la drum alaturi de doua dintre cele mai sonore si reprezentative initiative de business pe care le-a dat Bucurestiul - Radio Guerrilla si Pegas. Ei ne-au povestit cu sinceritate despre "nu-urile" care le-au pus piedici, dar si despre "da-urile" hotarate care i-au facut sa mearga mai departe, asa incat, in final, vorba celor de la Guerilla, "binile a invins", spun reprezentantii BT.

Citeste si:











10096 vizualizari
  • +8 (12 voturi)    
    Doi baieti de aur (Luni, 17 octombrie 2016, 22:02)

    krampus [utilizator]

    Astia doi, Vlad si Mihai, sunt cu siguranta viitorul tarii: sa vinzi ce nu iti apartine celor care nu au nevoie de ce vinzi tu si apoi sa te extinzi in China ! ce poate fi mai senzational ?!
  • 0 (10 voturi)    
    Daaaaaaaaaa (Marţi, 18 octombrie 2016, 9:04)

    stos [utilizator]

    Cîtă prostie!
    • +3 (11 voturi)    
      nu e deloc prostie. (Marţi, 18 octombrie 2016, 10:08)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui stos

      se numeste initiativa privata. Si a fost baza dezvoltarii Americii.
      • +4 (10 voturi)    
        tot asa (Marţi, 18 octombrie 2016, 11:49)

        xanti [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Bravo lor ,alta afacere pentru fraieri,de fapt asta e baza capitalismului sa gasesti idioti sa iti cumpere jocuri cu elasticul,sotron si alte carti pentru idioti.
      • 0 (0 voturi)    
        !!!! (Miercuri, 19 octombrie 2016, 10:38)

        stos [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Vise dîmvovițene!
  • +3 (3 voturi)    
    inepuizabila omenire! (Marţi, 18 octombrie 2016, 17:07)

    anonimicus [utilizator]

    Să înveți sau să joci șotron contra cost.
  • +3 (3 voturi)    
    Nu zic ca e chiar prostie (Marţi, 18 octombrie 2016, 21:17)

    persuasiv [utilizator]

    insa se aluneca usor,usor spre penibil cu startup-urile lu' peste.Auzi colo,STARTUP in capace de...,startup in sfori elastice,startup de succes in opritori de usi si macaroane fara gauri.
    • +1 (3 voturi)    
      Astea-s povestile de propaganda capitalista ;) (Miercuri, 19 octombrie 2016, 10:58)

      andipetre [utilizator] i-a raspuns lui persuasiv

      Asa cum pe vremuri comunistii inventau povesti cu femeia tractorista care recolta cantitati record de grau, asa si acum propaganda spune povesti din astea.

      Stilul nu s-a schimbat, doar pretextul e altul. Autorii sunt evident aceiasi sau sunt urmasii lor directi.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică