Ministerul Sanatatii si Autoritatea Nationala pentru Achizitii Publice au emis Ordinul comun prin care se stabileste documentatia de atribuire standard privind achizitia de produse biocide, se arata intr-un comunicat de presa transmis de minister. Ordinul standardizeaza documentatia necesara pentru procedurile de atribuire a contractelor de achizitie publica de substante biocide derulate de catre unitatile medicale si alte institutii care utilizeaza astfel de produse.

Analize laboratorFoto: Hotnews

Potrivit ministerului, "ordinul imbunatateste procesul de achizitie prin prevenirea intarzierilor in initierea procedurilor de atribuire, prin responsabilizarea autoritatilor contractante in legatura cu continutul documentelor de licitatie."

Ministerul Sanatatii precizeaza ca autoritatile contractante au acum la dispozitie fisa de date, precum si caietul de sarcini cu specificatiile pentru achizitionarea produselor biocide.

"Este pentru prima data cand o asemenea documentatie este standardizata si utilizarea ei devine obligatorie. O comisie tehnica de experti, specialisti cu competente in epidemiologie si igiena, a lucrat la intocmirea caietului de sarcini standard", se arata intr-un comunicat de presa.

Ministerul precizeaza ca, dupa publicarea ordinului in Monitorul Oficial, va deveni obligatorie achizitia de produse biocide pe baza unui singur cod CPV.

Ministerul Sanatatii mai arata ca ordinul vine dupa ce, la inceputul lunii septembrie, a adoptat "masuri stricte de autorizare si verificare a produselor biocide. Toate produsele biocide din categoriile TP1 si TP2 care care se gasesc pe piata romaneasca si au indicatii de utilizare in unitati sanitare vor fi supuse la teste de eficacitate in laboratoare acreditate la standarde europene".

Ministerul lucreaza, de asemenea, la perfectionarea reglementarilor in domeniu pentru a asigura atat disponibilitatea produselor biocide in spitale, cat si calitatea acestora.