Chiper, CFR SA: Viteza de circulatie pe coridorul IV feroviar va creste de la 50 la cel putin 120 km/h in 2017

de G.S.     HotNews.ro
Duminică, 16 octombrie 2016, 14:17 Actualitate | Esenţial

CFR spune ca lucrarile de infrastructura au fost accelerate
Foto: AGERPRES
Accelerarea lucrarilor de infrastructura din acest an va scurta semnificativ durata unei calatorii cu trenul pe portiunea romaneasca a Coridorului IV paneuropean, care face legatura intre Turcia si Germania, astfel ca trenul va deveni o optiune in randul publicului, a declarat, pentru News.ro, directorul general al CFR SA, Marius Chiper. 

CFR SA, cunoscuta si ca CFR Infrastructura, este compania care administreaza infrastructura de cale ferata din Romania.

Coridorul IV pan-european, lung de circa 2.000 de kilometri, face legatura intre orasele germane Dresda si Nurnberg si metropola turceasca Istanbul, cu trecere prin Cehia, Austria, Ungaria, Romania si Bulgaria.

Portiunea romaneasca a coridorului IV are circa 800 de kilometri, fiind cuprinsa intre Curtici, judetul Arad, si Constanta, pe traseul Curtici-Arad-Simeriu-Coslariu-Sighisoara-Brasov-Bucuresti-Constanta.

Insa lucrarile pe tronsonul Simeria-Sighisoara, parte din coridor, au intarziat mai multi ani, dar in 2016 acestea au accelerat, iar redeschiderea circulatia pe anumite segmente feroviare va fi facuta inca din primul trimestru al anului viitor.

"Incepand cu noul mers al trenurilor, ce va fi implementat in luna decembrie 2016, se are in vedere intr-o prima faza ridicarea vitezelor de circulatie de la 50 km/h, cat este in prezent, la 120-140 km/h, viteza care va contribui direct la reducerea duratei de calatorie", a spus Chiper, pentru News.ro.

Lucrarile pe partea romaneasca a coridorului paneuropean au acelerat in ultimul timp, la presiunea Comisiei Europene, care finanteaza mare parte din lucrari.

Cu toate acestea, lucrarile sunt mult intarziate, astfel ca viteza pe portiunea romaneasca a coridorului ramane cea mai mica de pe traseul paneuropean. 

Compania care gestioneaza infrastructura feroviara a Romaniei, inclusiv cea de pe coridorul IV, este CFR SA.

Compania a finantat in ultimii ani din surse proprii lucrari de reparatii si investitii in infrastructura feroviara, lucrari care au contribuit la reducerea numarului de restrictii de viteza pe intreaga retea, de la 596 de restrictii inregistrate in anii anteriori, la 187 de restrictii in 2016.










14414 vizualizari
  • +19 (27 voturi)    
    Ma bucur (Duminică, 16 octombrie 2016, 14:27)

    mitg [utilizator]

    In Japonia a atins vreo 400 km/h de un deceniu. Noi nici macar la 1/4 nu suntem ...
    • +19 (33 voturi)    
      cata lipsa de recunostiinta (Duminică, 16 octombrie 2016, 14:54)

      zzztop [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Psd se lupta de zeci de ani cu sorosistii care nu-i lasa sa faca liniile astea de cale ferata.

      tot din cauza lor psd l-au numit sef la CFR Mihai Necolaiciuc care a produs o paguba de zeci de milioane de euro. romanii astia nu inteleg cata recunostiinta trebuie sa aiba pentru psd
      • -30 (40 voturi)    
        Lasă... (Duminică, 16 octombrie 2016, 15:14)

        Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui zzztop

        ...Că nici la Soros acasă în USA nu există trenuri de mare viteză. Japonia și China nu au Sorosii lor, poate tocmai de-aceea construiesc, construiesc, construiesc!
        • +14 (20 voturi)    
          Pai la americani is doar de marfa (Duminică, 16 octombrie 2016, 16:14)

          Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

          Si ai vazut cate vagoane au? dublu etajate? cateva sute. Nu mergi cu alea la viteza mare.
          • -14 (20 voturi)    
            Nu le mai căuta atâtea scuze! (Duminică, 16 octombrie 2016, 16:38)

            Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

            Shinkansen double decker:

            https://www.youtube.com/watch?v=NCQH56iJiXo
        • +10 (12 voturi)    
          au, au si trenuri (Duminică, 16 octombrie 2016, 17:56)

          korkodell [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

          si alearga mai iute de 120 km/h.
          de fapt, ei alearga in mile, in jur de 100:-)

          chiar si navetele, din jurul nyc, alearga muuult mai repede ca trinurili de pe la noi...

          la ei, trenurile de lunga distanta sunt folosite pt. placere.
          reteaua de transport aerian bate orice alt mijloc, pt. voiajele interne, mai lungi.
          practic, poti lua avionul de oriunde, spre oriunde.
          la preturi convenabile. drumurile lungi, cu trenul sau cu autoturismul sunt pt. placere, concedii, peisaj.
        • +1 (1 vot)    
          La americani (Duminică, 16 octombrie 2016, 22:01)

          mr_mojo [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

          Au cumpărat companiile petroliere calea ferată si au falimentat-o ca sa fie siguri ca nu au concurenta. Acuma nu stiu daca Soros e de vina pentru tot raul din lume; poate ar trebui sa nu mai facem bancuri cu Chuck Norris daca Soros asta e asa de tare.
          • +2 (2 voturi)    
            check this out (Luni, 17 octombrie 2016, 0:40)

            korkodell [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

            https://www.amtrak.com/home

            si apropo de transporturi de marfa, marfurile in cantitati vagonabile se transporta pe cf.

            multe din caile ferate din america, care au fost si sunt in proprietate privata, au fost construite in vremea glorioasa a vestului salbatic, asa ca traverseaza prin localitati.
            la vremea aceea, o localitate infloarea in functie de apropierea de o statie, de calea ferata.
            de aceea, cand le vedem ca traverseaza localitati, cu pas de melc, este datorita limitarilor de viteza la traversarea loclaitatilor, dar si incarcaturii pe vagoane, supradimensionate, comparativ cu ce'i la noi.

            transportul de pasageri, in cea mai mare parte este facut de amtrak. trenurile de pasageri se deplaseaza cu viteze in jur de 100 mile pe ora.
            pe liniile de naveta, cum sunt cele care servesc nyc, trenurile sunt tip rama electrica si se misca repede. in general, sinele sunt imprejmuite cu garduri de protectie.
            sunt si linii de naveta in zona metropolitana, dar si trenuri naveta intre nyc si philadephia, boston si washington dc.
            deasemeni, sunt trenuri de la ocean la ocean, sau, cum est unul pe coasta de vest, f. popular pt. turism, merrgand dealungul coastei, intre pacific si muntii stancosi, cu vagoane speciale pt. admirat panorama.

            camioanele fac transporturi pe rute transamericane numai cu marfuri valoroase, sau in cantitati mici, de numai cateva incarcaturi.
            camioanele sunt mai ales pt. distante medii si scurte.

            la pasageri, avionul este principalul mijloc pt. distante lungi. dar nu numai, sunt si curse shuttle, ca de la boston la wash, boston nyc sau nyc wash sau phili.

            de la o coasta la alta sunt distante de 8-10 mii de mile, adica trei patru zile pe roti cu cauciucuri.
      • -8 (14 voturi)    
        Feriti-va de nicușori! (Duminică, 16 octombrie 2016, 18:28)

        Chaos & Collapse [utilizator] i-a raspuns lui zzztop

        PSD a fost un blestem pentru Romania. Cel mai rau dintre toate partidele. Dar nici celelate partide nu au fost mult mai bune. Toti cei care au ajuns la guvernare au furat pentru ei insisi de la restul romanilor. Altceva nu i-a interesat. Din 1989 pina azi in Romania nu a existat nici macar un singur partid NATIONAL, adica format din patrioti interesati in primul rind de prosperitatea Romaniei si a romanilor.

        Dar in ziua in care sorosistii vor ajunge la guvernare, Romania iese din istorie. Dispare de pe harta.

        E foarte rau cu partidele actuale, insa cind marionetele lui Soros vor pune mina pe putere... s-a terminat. Ce a facut banda de mafioti si hiene condusa de Ana Pauker in Romania dupa 1944 a fost o nimica toata fata de planurile lui Soros.
        • +3 (3 voturi)    
          apocalispa oameni buni!!!! (Luni, 17 octombrie 2016, 8:27)

          eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui Chaos & Collapse

          doamne fereste sa ajunga unii corecti prin parlament sa strice combinatiile baietilor de acolo... Doar mai sus ce vedem ca Tariceanu indruma la boicotarea cererilor DNA de incuviintare a urmaririi penale. Mai rau ca astia de la PSD si ALDE zici ? Nu exista asa ceva.

          Si hai sa iti mai zic ceva. Decat un stat impotent incapabil sa asigure lucruri elemntare precum sanatatea si educatia, mai bine fara acest stat. Rolul statului Roman nu mai este indeplinit de multa vreme.
    • +21 (21 voturi)    
      nu exista psd in Japonia (Duminică, 16 octombrie 2016, 15:57)

      drop [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Dupa 25 de ani de psdizare la ce te astepti?
  • 0 (6 voturi)    
    si marmota (Duminică, 16 octombrie 2016, 14:44)

    Adrian1 [utilizator]

    si marmota...
  • +15 (19 voturi)    
    Chiper asta pe cine crede ca pacaleste? (Duminică, 16 octombrie 2016, 14:54)

    Kivek [utilizator]

    romanii au avut ocazia in ultimiii ani sa calatoreasca in Europa si au vazut de exemplu ca in Italia, Franta, Spania, Germania, Anglia unele trenuri circula cu 200 KM/h

    nu mai vorbim de faptul ca in Romania lui 2016 nu gasesti nici macar un site decent unde sa cumperi bilet pe trenurile CFR. Site-ul CFR e jenant

    uitati-va cum e in tarile civilizate unde exista si aplicatii de mobil prin care afli daca trenul (si chiar autobuzul) are intarziere, poti sa iti cumperi bilet etc
    • +5 (9 voturi)    
      surprise! (Duminică, 16 octombrie 2016, 18:04)

      anonimicus [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Uita-te pe infofer.ro->trenul meu!
      Tastezi numarul trenului si afli care-i ultima statie prin care a trecut, la ce ora si ce intarziere are.
      Si merge!
      • +4 (6 voturi)    
        si de unde stii care e nr trenului? (Duminică, 16 octombrie 2016, 19:24)

        Kivek [utilizator] i-a raspuns lui anonimicus

        daca tu vrei sa iei un tren de la arad la brasov de unde stii care e nr trenului ? aaaa prima data trebuie sa cauti trenuri pe alt site: mersul trenurilor.ro dupa care iei numarul de acolo si te intorci pe infofer.ro ca sa bagi numarul si sa afli...in loc sa fie civilizat, un singur site: CFR.RO unde sa intri, sa bagi ruta si sa iti apara trenurile disponibile cu tot cu intarzieri si sa cumperi bilet!


        PS am luat numarul trenului de pe mersultrenurilorcfr.ro ca sa pot sa aflu informatii pe alt site infofer.ro dar ce sa vezi, mesajul pt un tren care trebuie sa plece peste 1 ora: 'Lipsa informatii'


        de ce sa nu cumperi bilet de pe CFR.RO ?
        asa e normal, intri pe site, alegi ruta si cumperi biletul ! la noi pe cfr.ro sunt informatii depre lucruri inutile unui calator: 'Dezvoltarea durabila', 'companie' etc
        • +3 (3 voturi)    
          nu exista cerere (Luni, 17 octombrie 2016, 11:47)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

          daca partea de infrastructura nu poate fi rezolvata decat prin vointa ministerului transporturilor, restul sunt accesibile si companiilor private. cum a putut Softronic sa-si puna trenul propriu pe sine si sa mearga la munte / la mare, poate orice companie privata. daca romanii ar fi mari amatori de aplicatii mobile pt achizitia de bilete de tren sau pt a urmari live trenurile, iti garantez ca cineva din privat va gasi un gigel din minister sau de la CFR cu care sa se asocieze ca sa poata obtine informatia.
          din pacate, utilizatorii serviciilor CFR sunt in mare majoritate mult prea saraci ca sa ceara astfel de optiuni. restul, dintr-un snobism greu de explicat, prefera sa zaca in trafic 2 ore pe langa Comarnic sau Cernavoda in loc sa se urce in tren.
      • 0 (4 voturi)    
        infofer, ca si mersultrenurilor sunt glume (Duminică, 16 octombrie 2016, 20:17)

        clint [utilizator] i-a raspuns lui anonimicus

        proaste din pacate.

        Arata si este facut cu tehnologii de acum 20 de ani, nu poti cumpara online un bilet, legaturile si in general functiile mai inteligente ca autocomplete le face cand si cum vrea, pe scurt, nu ai baza in el.
    • +5 (7 voturi)    
      cfrcalatori.ro (Duminică, 16 octombrie 2016, 20:15)

      iomm [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Site-ul cfrcalatori.ro functioneaza de ani buni. Cred ca prima data mi-am luat bilet online de pe acest site acum vreo 7-8 ani. Sigur, nu este perfect si sunt multe lucruri care pot fi imbunatatite.

      E clar cat te duce capul daca tu in 2016 nu ai fost capabil sa gasesti acest site.
      • -2 (6 voturi)    
        e clar cat te duce pe tine capul (Duminică, 16 octombrie 2016, 21:52)

        Kivek [utilizator] i-a raspuns lui iomm

        eu stiu site-ul ala de multi ani dar tocmai asta e problema ca in 2016 e acelasi site jenant si nefunctional ca in 2000
    • +4 (6 voturi)    
      si mai important, mersul trenurilor (Duminică, 16 octombrie 2016, 20:24)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      care este in mare cel de pe vremea comunistilor.

      Noi nu avem acele trenuri mici, rapide si dese cu care orasele sunt legate de suburbii, aeropoarte, asa cum e in toate tarile din strainatate...

      La noi un astfel de tren este InterCity si folosit pe distante lungi, adica Sageata Albastra.

      Cine vrea sa fie navetist dintr-un sate de langa un oras mai mare are la dispozitie 2 trenuri catre oras la ore imposibile, asa ca fie o face cu propria masina, fie cu microbuze, in conditii pe care le stim. Pe distante lungi, iarasi avem un mers al trenurilor cu legaturi proaste, asteptat prin gari, samd.

      Cei de la SNCFR ar trebui sa isi adapteze programul dupa oameni si cred ca ar trebui sa se favorizeze si trenurule "de suburbii" pe care nu le avem nici macar in Bucuresti, ce vorbesc eu de suburbii, nici macar catre Aeroport nu putem lua un tren...
  • +11 (11 voturi)    
    yeah right (Duminică, 16 octombrie 2016, 15:08)

    Remarque [utilizator]

    Si melcul...tuuuusti...
  • +8 (12 voturi)    
    nu prea cred (Duminică, 16 octombrie 2016, 15:35)

    voxpopulix [utilizator]

    deci o sa calatorim de la anul cu 120 kmh de la cluj pana la bucuresti?

    sau doar pe anumite protiuni?
    • +6 (8 voturi)    
      Nu (Duminică, 16 octombrie 2016, 16:03)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui voxpopulix

      E vorba de coridorul IV, Cluj nu e pe traiect.

      In teorie, daca astia se tin de curent, vei putea calatori cu 100-120 pe portiunea Arad - Deva - Simeria - Sibiu - Brasov - Bucuresti - Constanta - Mangalia.

      Nu stiu pe unde trece Cluj-Bucuresti, daca merge pe la Sibiu, atunci de la Sibiu la Bucuresti se va merge in regimul de viteza mentionat.
      • +2 (2 voturi)    
        . (Duminică, 16 octombrie 2016, 16:45)

        Tomy007 [utilizator] i-a raspuns lui HP

        Se intalnesc la Copsa-Mica iar de acolo intra magistrala de Cluj pe coridorul IV
      • +2 (2 voturi)    
        nu mai exista de ani de zile coridoare (Duminică, 16 octombrie 2016, 17:40)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui HP

        de cand am intrat in UE se numesc PP-uri, iar fostul IV pe calea ferata e Simeria - Blaj - Sighisoara - Brasov, asa cum de altfel se si reabiliteaza. Simeria- Sebes-Sibiu-Brasov e simpla neelectrificata si momentan asa ramane.
      • 0 (0 voturi)    
        Sibiul (Luni, 17 octombrie 2016, 8:37)

        Anathema [utilizator] i-a raspuns lui HP

        nu e pe Coridorul IV. Dupa Simeria trece prin Vintu de Jos, Teius, Copsa Mica, Sighisoara, Brasov, Bucuresti. Linia Vintu - Sibiu - Brasov nu e electrificata, plus ca e cale ferata simpla.
    • +11 (11 voturi)    
      Peste vreo 100 de ani si nu cu trenul (Duminică, 16 octombrie 2016, 16:16)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui voxpopulix

      Ce naiba, e firma de stat, gaura neagra pt banii publici. Am mers anul asta in primavara cu CFR, horror.
  • +2 (16 voturi)    
    Adevarul e.. (Duminică, 16 octombrie 2016, 16:48)

    Tomy007 [utilizator]

    Adevarul e ca eu mi-am concepul copilul plecand de la Satu-mare cu destinatia Bucuresti, iar spre surprinderea mea, cu 5 minute inainte de intrare in Bucuresti, i s-a spart apa...
  • +5 (7 voturi)    
    Doamne fereste ! (Duminică, 16 octombrie 2016, 17:00)

    Joan [utilizator]

    daca se ridica trenul la viteza asta ?
    • +1 (7 voturi)    
      stai calm (Duminică, 16 octombrie 2016, 17:41)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui Joan

      nu se ridica, pe m800 se circula de doi ani si ceva cu 160kmh si pana-n primavara se ridica viteza la 160kmh si pe m1000
      • -1 (3 voturi)    
        Adică (Duminică, 16 octombrie 2016, 22:36)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

        m ăla însamnă că se circulă pe 800 metri, respectiv 1000 metri cu 160km/h pe acele linii "reabilitate", că dacă se circula cu 160km/h, pânâ la Constanța, trebuia sâ se facă 1 h si 15 min , până la Ploiești 20 minute si până la Predeal cam 1 h.
  • +2 (2 voturi)    
    of course...Romania (Duminică, 16 octombrie 2016, 18:31)

    middle_brick [utilizator]

    "lucrarile sunt mult intarziate, astfel ca viteza pe portiunea romaneasca a coridorului ramane cea mai mica de pe traseul paneuropean", pai la ce sa se astepte UE ca nu le inteleg nedumerirea! La noi autostrata Pitesti-Sibiu prin 2030 asa, coridorul de calea ferata paneuropean prin 2025, se fura mult si se construieste scump si prost. Partea buna, bine ca se da de lucru DNA-ului.
  • +9 (9 voturi)    
    astept anul 2017 (Duminică, 16 octombrie 2016, 18:31)

    nedumeritul [utilizator]

    astept anul 2017 ca sa vad cum se va justifica de ce nu a crescut viteza.....
    • 0 (2 voturi)    
      asta e clar (Duminică, 16 octombrie 2016, 23:06)

      voxpopulix [utilizator] i-a raspuns lui nedumeritul

      o sa spuna ca doar pe anumite portiuni, probabil 1 km intre sibiu si brasov, 1 km intre ploiesti si bucuresti si 1 km intre bucuresti si constanta. Restul in 2030.
      • 0 (0 voturi)    
        Nu trece prin Sibiu (Luni, 17 octombrie 2016, 8:38)

        Anathema [utilizator] i-a raspuns lui voxpopulix

        Coridorul IV.
  • +5 (7 voturi)    
    GATA! AM TERMINAT-O CU TRENU'! (Duminică, 16 octombrie 2016, 21:25)

    schroedinger [utilizator]

    Mie frica la o asemenea viteza! Vitezomanilor!
  • 0 (0 voturi)    
    la naiba (Luni, 17 octombrie 2016, 15:53)

    simur [utilizator]

    trenurile vintage chiar aveau 120/h

    revine moda...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică