Proiectul de Lege privind aprobarea Strategiei de dezvoltare teritoriala a Romaniei: In urmatoarele doua decenii vor fi construite doua autostrazi complete, care sa traverseze tara nord-sud si est-vest

de CP     HotNews.ro
Miercuri, 5 octombrie 2016, 20:40 Actualitate | Esenţial

Guvernul a aprobat miercuri un proiect de lege privind Strategia de dezvoltare teritoriala a Romaniei (SDTR) "Romania policentrica 2035. Coeziune si competitivitate teritoriala, dezvoltare si sanse egale pentru oameni". Pe termen lung, Guvernul are in vedere, printre altele, realizarea a doua autostrazi complete, care sa traverseze tara nord-sud si est-vest si realizarea a doua autostrazi la exteriorul Carpatilor, se arata intr-un comunicat al Guvernului.

Pe termen scurt, strategia a identificat, ca actiuni prioritare, printre altele, negocierea si semnarea documentelor tehnice si politice necesare racordarii Romaniei la retelele paneuropene de transport de energie, revizuirea Planului de Amenajare a Teritoriului National (PATN)- sectiunea Reteaua de localitati, dezvoltarea a minimum 100 de comune poli rurali in afara ariilor de polarizare a centrelor urbane, adoptarea Strategiei locuirii, aprobarea metodologiei de regenerare urbana, realizarea de harti de risc pentru toate tipurile de risc, pe intreg teritoriul Romaniei si elaborarea de planuri de preventie, pregatire si interventie, revizuirea metodologiei privind continutul cadru al documentatiilor de amenajare a teritoriului si al planurilor de urbanism, stabilirea mecanismului institutional de cooperare pentru implementarea Strategiei Europene pentru Regiunea Dunarii (SUERD) etc.

Pe termen mediu, ca actiuni prioritare, sunt prevazute: elaborarea de strategii institutionale pentru toate zonele transfrontaliere, realizarea a cel putin 10 proiecte investitionale cu relevanta SUERD finantate din cadrul programelor operationale, realizarea a cel putin doua noi sisteme de traversare peste Dunare si a altor doua peste Prut, realizarea a minimum 4 trasee de variante de ocolire, cresterea lungimii digurilor construite(inclusiv pe Dunare) si asigurarea captarii apei in bazine de refugiu, realizarea in minimum 10 orase resedinta de judet a infrastructurii destinate folosirii bicicletelor, dar si a unei magistrale de biciclete pe cursul Dunarii pana la Marea Neagra, piste de bicicleta in zonele naturale si legaturi cu zonele de patrimoniu cultural si centrele urbane si rurale, realizarea de strategii pentru zonele urbane functionale, cresterea ponderii locuintelor din mediul urban si din mediul rural racordate la retele edilitare de apa/canal si  la statii de epurare a apelor uzate, realizarea a cel putin 5 sisteme de servicii publice integrate transfrontalier, din care cel putin 2 servicii medicale, constituirea a cel putin 4 zone metropolitane competitive la nivel european, retea metropolitana de transport public pentru principalele zone metropolitane, asigurarea accesului echitabil al locuitorilor la servicii de interes general si realizarea sistemului cadastral romanesc.

Pe termen lung, Guvernul are in vedere realizarea a 2 autostrazi complete, care sa traverseze tara nord-sud si est-vest, realizarea a 2 autostrazi la exteriorul Carpatilor, realizarea unui pod nou peste Tisa (la Sighetu Marmatiei), realizarea a cel putin unei autostrazi de legatura intre Moldova si Transilvania, realizarea a cel putin o trecere de cale ferata de viteza sporita peste Carpatii Orientali, realizarea a minimum 5 platforme intermodale de transport, asigurarea navigabilitatii pe Dunare pe tot parcursul anului, realizarea a minimum 5 sisteme de infrastructura de transport intre orasele cu potential de pol transfrontalier, modernizarea retelei de transport feroviar, modernizarea retelei de transport rutier, transformarea Bucurestiului intr-un pol competitiv la nivel european, proiecte de investitii pentru cresterea stocului de locuinte sociale la nivel de unitate administrativa, reabilitarea a 10 centre istorice si realizarea de lucrari de impadurire.

In termen de 6 luni de la intrarea in vigoare a legii de aprobare a Strategiei, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice elaboreaza si supune spre adoptare Guvernului proiectul de hotarare privind Planul de implementare a Strategiei de dezvoltare teritoriala a Romaniei. Acesta are in vedere principiul transparentei si al consultarii institutiilor relevante pentru implementarea strategiei. Planul de implementare se actualizeaza la intervale de 3 ani, pe baza concluziilor raportului periodic privind implementarea Strategiei de dezvoltare teritoriala a Romaniei.

In cadrul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, se va constitui o unitate de monitorizare si evaluare a implementarii strategiei, iar sistemul de monitorizare va fi verificat si reactualizat anual, pentru a include noile reorientari strategice ori de politici.

Prin noua strategie, Guvernul propune ca dezvoltarea teritoriului Romaniei in perspectiva anului 2035 sa fie concentrata pe asigurarea unui teritoriu functional, administrat eficient, astfel incat sa fie asigurate conditii atractive de viata si locuire pentru cetatenii sai si sa aiba un rol important in dezvoltarea zonei de sud-est a Europei.

"Fie ca este vorba despre politicile sectoriale de mediu, transport, agricultura, educatie, sanatate sau alte domenii, deciziile de politica publica produc efecte la nivel teritoriului si, implicit, asupra oamenilor. Pentru ca efectele sa devina convergente, este necesar ca deciziile publice sa ia in considerare teritoriul, transformand particularitatile locale sau regionale in politici localizate in teritoriu. Teritoriul furnizeaza imaginea globala, integrata, care poate contribui semnificativ la fundamentarea deciziilor de politica publica si la eficientizarea utilizarii fondurilor publice prin alocarea fondurilor acolo unde indica necesitatile teritoriale", se arata in comunicatul Guvernului.

Potrivit documentului elaborat de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice (MDRAP), sub coordonarea primului-ministru, scenariul Romania Policentrica urmareste, in perspectiva anului 2035, dezvoltarea teritoriului national la nivelul unor nuclee de concentrare a resurselor umane, materiale, tehnologice si de capitaluri (orase mari/medii) si conectarea eficienta a acestor zone de dezvoltare cu teritoriile europene.

Obiectivele generale:
  • Asigurarea unei integrari functionale a teritoriului national in spatiul european, prin sprijinirea interconectarii eficiente a retelelor energetice, de transporturi si broadband;
  • Cresterea calitatii vietii prin dezvoltarea infrastructurii tehnico-edilitare si a serviciilor publice, in vederea asigurarii unor spatii urbane si rurale de calitate, atractive si incluzive;
  • Dezvoltarea unei retele de localitati competitive si coezive, prin sprijinirea specializarii teritoriale si formarea zonelor urbane functionale;
  • Protejarea patrimoniului natural si construit si valorificarea elementelor de identitate teritoriala;
  • Cresterea capacitatii institutionale de gestionare a proceselor de dezvoltare teritoriala.
Prin aceste cinci obiective generale, cele 18 obiective specifice si cele 10 linii directoare de planificare, documentul orienteaza procesul de dezvoltare si furnizeaza reperele strategice de dezvoltare a Romaniei pentru urmatoarele doua decenii, stabilind o serie de actiuni concrete, masuri teritoriale la nivel national, masuri teritoriale integrate la nivel zonal si un plan de actiuni prioritare pe termen scurt (3 ani), mediu (7 ani) si lung (mai mult de 10 ani).


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
8597 vizualizari
  • +6 (10 voturi)    
    Dume by Dancu-bye,bye tovarase psdist (Miercuri, 5 octombrie 2016, 21:02)

    Plagarus [utilizator]

    Un cantec de lebada(oi) la spartul targului !?
    • +3 (13 voturi)    
      Moldova este tinuta mereu in mare saracie ! (Miercuri, 5 octombrie 2016, 22:47)

      Entiu [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      Ce autostrazi ar face Ungurii ori Austriecii, daca ar fi tinuturile lor? Cita indolenta?!

      Sud-istii n-au vrut si nu vor sa avem autostrazi prin Bucovina, au grija lor, sa fie numai la ei. Doar ei sa aiba peste tot autostrazi, constructii deosebite, peste tot acolo, prin Bucuresti!

      Pentru Moldova nu se gasesc niciodata fonduri ca deh, nu-s bani! Moldova este lasata mereu in saracie pentru ca moldovenii sunt blegi si tac!
      Ei isi fac acolo in SUD tot ce vor: autostrazi, constructii deosebite in detrimentul moldovenilor care totusi au cersit sa se faca unirea la 7/19 august 1858.

      In Moldova foarte rar se face cite ceva, aproape nimica...totdeauna doar prin forte proprii si mereu este tinuta in mare saracie.
      • +13 (19 voturi)    
        ... (Joi, 6 octombrie 2016, 6:36)

        Flaviius [utilizator] i-a raspuns lui Entiu

        Iti pot intelege durerea .Cu toate astea , cat timp votati condamnati penali si tot felul de alte jeguri, domnilor , va meritati soarta .

        Si inca ceva , si Moldova , si Ardealul si Sudul , trimit cam tot atatia oameni sa ii reprezinte in Bucuresti . Ca voi ii alegeti pe cei mai incapabili si hoti , nu e decat problema voastra . Trimiti senatori si deputati care doresc sa dezvolte zona domnilor , care sa va reprezinte si sa dea cu pumnul in masa .

        Oricat esti de nervos , situatia in care se afla Moldova se datoreaza in primul rand alegerilor imbecile facute de moldoveni . Poate cand o sa descoperiti ca exista si viata dupa PSD se vor mai schimba lucrurile .

        Si ca sa inchei domnule , stii cat consuma si cat produce Moldova ? Iti zic eu , Moldova produce foarte putin si consuma totusi destul . Mai mult decat produce . Stii cine tine in viata jumatate din judetele Moldovei ? Bucurestiul , Clujul , Timis , Arges , Brasov . Deci inainte sa dai cu pietre , afla ca banii pe care ii fura primarul ales de tine , probabil pesedist , cat si drumul facut din ce a ramas nefurat , vin probabil de la niste domni care si-au platit taxele in Bucuresti , Cluj sau Timis .

        Nu e nici o conspiratie si nu are nimeni nimic cu Moldova . Doar ca intr-o tara in care toata lumea face alegeri proaste , voi pana acum le-ati facut pe cele mai proaste .
        • -1 (3 voturi)    
          bati campii (Joi, 6 octombrie 2016, 8:23)

          interesantagandire [utilizator] i-a raspuns lui Flaviius

          sigur...o sa incercam noi moldovenii sa gasim/promovam un Boc, Nastase sa directioneze toate investitiile catre VEST si SUD...mai lasa-ne cu lectiile tale despre PSD si compania...toate investitiile mari se decid la centru nu in teritoriu. Nu are nici o legatura cu culoare politica, dupa cum se vede deja toate partidele sunt o apa si un pamant (inclusiv primarul tau PDL-ist sau PNL-ist)...in schimb interesele celor "de sus" primeaza.

          PS: nu-ti mai da cu parerea despre consum/produs daca nu ai argumente....
          • 0 (0 voturi)    
            ... (Sâmbătă, 8 octombrie 2016, 19:17)

            Flaviius [utilizator] i-a raspuns lui interesantagandire

            Bai moldovene , spui ca totu se decide la centru , cine mamica ta e centru asta ? Nu e format din politicienii trimisi din toate judetele/circumscriptiile ? In capu tau ai senzatia ca toti parlamentarii sunt din Bucuresti,Cluj si Timisoara ?


            Asta ai inteles tu din tot ce am scris eu , ca sunt mare PDL-ist si PNL-ist . Vai de tine
        • +1 (1 vot)    
          opinii (Joi, 6 octombrie 2016, 8:47)

          Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Flaviius

          1. "cat timp votati condamnati penali si tot felul de alte jeguri, domnilor , va meritati soarta ."
          Si daca toti candidatii ce defileaza exact asta sunt, jeguri penale? Desi unii au "master" si-s dati cu parfum Cardin.
          2. Ai dreptate cu Moldova - Mun. Iasi este in coma economica, 50% din locuitori pe social.
        • +1 (1 vot)    
          Esti rau! (Joi, 6 octombrie 2016, 9:05)

          Crioan [utilizator] i-a raspuns lui Flaviius

          Ai partial dreptate, ins ate rog sa te uiti pe harta rezultatelor la alegeri. Ar fi fost bine daca numai Vasluiul si Iasul votau pedesereul, dar in realitate partidul lui Ilci a iesit in muulte regiuni ale tarii, inclusiv in cele care aveau pretentai ca sunt dezvoltate ...
          • 0 (0 voturi)    
            e drept (Joi, 6 octombrie 2016, 10:42)

            Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Crioan

            Acum dupa votarea lui madam Fierea bucurestenii nu mai au de ce sa rada de judetele "pesediste".
            • 0 (0 voturi)    
              asa este (Joi, 6 octombrie 2016, 12:21)

              Crioan [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

              Nu, nu mai avem de ce sa randem, ba chiar suntem mai rau: prin comparatie, Operescu avea ceva experienta de MANAGER, oricum fost o alegere mai buna decat stirista Varanului ...
        • -2 (2 voturi)    
          glumesti, desigur (Joi, 6 octombrie 2016, 9:57)

          muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui Flaviius

          Asadar Moldova nu se fac autostrazi pentru ca in Moldova sunt parlamentari care fura.
          Daca nu ar fura, atunci strategia guvernului ar include si autostrazi in Moldova.
  • +18 (18 voturi)    
    In 20 de ani??!! (Miercuri, 5 octombrie 2016, 21:07)

    Sthelian [utilizator]

    Inca 20 de ani????
    Este strigator la cer...
    Din 1990 pina acum trebuiau facuti 100 de km de autostrada pe an in medie. Adica la inceput proiectele, licitatiile si apoi munca. Azi am fi avut 2600 km de autostrada, adica de 3 ori distanta Constanta-Nadlac.
    Nu-mi spuneti ca nu se putea sau ca nu se poate. Romania nu avea autostrazi, deci se puteau deschide multe santiere in acelasi timp, avindu-se grija de jonctiunea perfecta intre tronsoane.
    Dar Bucurestiul inca mai are strazi neasfaltate, neiluminate, neracordate la sistemul de canalizare...
    • +7 (7 voturi)    
      20 de ani ar fi bine, (Miercuri, 5 octombrie 2016, 23:52)

      Romania, tara pomanagiilor [utilizator] i-a raspuns lui Sthelian

      ma gandesc ca mai degraba in 45-50.
      • +3 (3 voturi)    
        Ei, 20 de ani e doar planul pe hârtie... (Joi, 6 octombrie 2016, 9:04)

        Mediteranean [utilizator] i-a raspuns lui Romania, tara pomanagiilor

        Ei, 20 de ani e planul pe hârtie...

        În realitate cele două autostrăzi vor fi construite în ... 45-50 de ani.

        Când au mai terminat ai noștri vreo lucrare la termen?

        Pasajul Piața Sudului trebuia să fie gata demult, dar au anunțat o întârziere de doi ani a lucrării. Și probabil vor mai anunța altă întârziere după...

        Metroul în cartierul Drumul Taberei trebuia să fie gata de vreo trei ani și nici acum nu e gata...
        • +1 (1 vot)    
          Sa fii tu sanatos! (Joi, 6 octombrie 2016, 13:35)

          Crioan [utilizator] i-a raspuns lui Mediteranean

          Sa fii tu sanatos cu pasajul de la Piata Sudului!

          la noi la podul Mihai Bravu (fostul Abator), atunci cand a intrerupt circulatia tramvaielor spre Piata Sudului, Oprescu a zis ca pasajul va fi gata in sase luni.
          A durat considerabil mai mult, de doi ani sunt gata cele doua poduri rutiere, dar tramvaiele tot nu circula pe ruta aia!!!
  • +14 (18 voturi)    
    prea tare, prea ca la tara (Miercuri, 5 octombrie 2016, 21:30)

    muciflenduri [utilizator]

    In anul 2016 Romania isi propune ca in 20 de ani sa aiba doua autostrazi. Alte tari isi propun sa foloseasca doar energie regenerabila si sa foloseasca doar masini electrice inteligente, in schimb noi avem proiectul de anvergura mondiala, numit 'doua autostrazi peste 20 de ani'.
    Viziune avem, asta e clar.
    • -6 (10 voturi)    
      nu (Miercuri, 5 octombrie 2016, 23:37)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

      avem nevoie de ''masini electrice inteligente'' si nici de altceva, matale esti atit de inteligent si regenerabil, incit e suficient pentru noi. Sintem o tara mica totusi...
      • +4 (8 voturi)    
        Lol (Joi, 6 octombrie 2016, 0:37)

        muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        E chiar amuzant ce prost obsedat esti. La cum ma urmaresti ai zice ca vrei sa ma scoti la film.
        Chiar nu mai gasesti baieti frumosi in cartierul tau?
        'Sintem o tara mica totusi...'
      • 0 (0 voturi)    
        Mica? (Joi, 6 octombrie 2016, 13:03)

        mcris [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        Olanda ce sa mai zica? Si cat e acolo nivelul de trai, infrastructura etc.?
    • +8 (8 voturi)    
      ... (Joi, 6 octombrie 2016, 6:47)

      Flaviius [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

      Stii care e chestia , doua autostrazi care sa lege tara si sa interconecteze polii de dezvoltare ar ajunge , dar macar sa le faca dracu odata . Si in rest suplinesti cu drumuri expres .

      Mie imi pare trist ca nu se spune nimic despre demografie . Nu o spun din motive nationaliste ca Ceausescu . Doar ca in vreo 20 de ani o sa asistam la un colaps economic total din cauza fortei active de munca . Or sa ramana vreo 2 copii , vreo 3 de muncesc si vreo 15 milioane de pensionari aici. Or sa puna astia pragu de pensionare la 105 ani . Si imi e teama ca o sa ii apuc .
      • +4 (6 voturi)    
        totul e la misto (Joi, 6 octombrie 2016, 9:12)

        muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui Flaviius

        N-am nimic cu autostrazile si stiu ca in 25 de ani au furat vreo 10 autostrazi. Dar daca acu se fac proiecte de tara in care ne propunem sa avem doua autostrazi in 20 de ani, e clar ne-am dus dracului ca tara.
        Cand proiectul pe 20 de ani e o asemenea meschinarie, atunci ar trebui sa avem proiectul ca in 50 de ani sa avem conditii rezonabile in spitale, in 100 de ani sa avem un invatamant de calitate, iar in 2000 de ani sa avem toate locuintele dotate cu toaleta si apa curenta.

        Cat despre demografie, asta este. Cine vrea copii intr-o tara in care se proiecteaza doua autostrazi in 20 de ani? In loc sa priveasca clar spre viitor, sa urmareasca tendintele, sa anticipeze viitorul (pentru a sari etape initule), ei isi planuiesc sa realizeze chestii facute de alte tari acum 80 de ani.
  • +15 (17 voturi)    
    de ce nu doua secole? (Miercuri, 5 octombrie 2016, 21:57)

    voxpopulix [utilizator]

    vai de capul meu, doua decenii ca sa facem niste mizerii invechite. Astea erau bune acum, in urmatorii 2-3 ani.

    Daca tot dureaza decenii intregi atunci sa facem direct autostrada inteligenta, care colecteaza energia generata de miscarea vehiculelor, care are senzori pentru selfdriving cars.

    Practic noi avem toaleta in fundul curtii si acum vrem sa o legam la canalizare in urmatorii 20 de ani, in loc sa construim naibii una in casa.

    Incep sa cred ca CNADNR a facut la fel de mult rau ca mafis PSD,PDL,PNL,PMP,UDMR
  • +16 (16 voturi)    
    Mai precis... (Miercuri, 5 octombrie 2016, 22:15)

    mircea_cjn [utilizator]

    In urmatorii 50 de ani se vor construi 4 autostrazi, iar pana la sfarsitul secolului , 6 autostrazi !!!!!!!
    Va fi breaking news !!!!

    PS. Intre timp Iasi-Tg-Mures e taiata de pe lista, despre Sibiu-Pitesti se vorbeste tot mai rar.
  • +16 (16 voturi)    
    care-i rostul? (Miercuri, 5 octombrie 2016, 22:35)

    samuraijack [utilizator]

    Și așa în 100 de ani nu va mai fi nimeni pe aici la cum evoluează demografic țara. Atunci vor putea să vină liniștiți orice emigranți, trebuie doar să aibă puțintică răbdare.
    • +6 (8 voturi)    
      europa (Miercuri, 5 octombrie 2016, 23:41)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui samuraijack

      va fi un conglomerat de emirate, ceva drumuri pentru camile si cai vor fi suficiente. Oricum tehnologia occidentala va disparea odata cu invazia maimutelor.
      N-ar fi prima oara in istoria europei, vezi imperiul roman si evul mediu, o mie de ani cam atit a durat pina la inceperea revenirii la civilizatie.
  • +9 (9 voturi)    
    Vrajeala, blana ursului din padure (Miercuri, 5 octombrie 2016, 23:18)

    Vlad-I [utilizator]

    In ritmul de azi, vro 30-40 km an, ai nevoie de 200 de ani ca sa ajungem la nivelul de densitate al Spaniei de azi. (16 000 km sosele cu 4 benzi, la o suprafata dubla decat Ro, adica noi trebuie sa avem vro 7-8000 km. https://en.wikipedia.org/wiki/Highways_in_Spain
  • +10 (10 voturi)    
    Dar de ce să ne grăbim? (Miercuri, 5 octombrie 2016, 23:19)

    Mediteranean [utilizator]

    Vai dragă dar de ce atâta grabă?
    Două autostrăzi în douăzeci de ani!
    E amețitor de repede.

    Prea repede, prea ca la țară!

    Eu zic să nu ne grăbim.
    Propun să se înceapă mai întâi cu câte 10 sau 20 de STUDII DE FEZABILITATE pentru fiecare autostradă, pe diferite tronsoane.
    Studii plătite GRAS, vreo 5 - 10 milioane de euro tronsonul.
    Studii care să expire, așa cum este normal, după doi ani.
    Și apoi să se refacă iarăși cele 10 sau 20 de STUDII DE FEZABILITATE.
    Și să o ținem tot așa încă vreo 26 de ani, tot atât câți au trecut de la revoluție.
  • +2 (2 voturi)    
    e doar un proiect de lege (Joi, 6 octombrie 2016, 8:46)

    Radu_Luci [utilizator]

    "staţi liniştiţi la locurili voastri", că vin partidele hămesite după alegerile din 11 decembrie şi nici proiectu' ăsta n-o să mai fie, darămite autostradă!!
  • +4 (4 voturi)    
    Serios? (Joi, 6 octombrie 2016, 9:03)

    Crioan [utilizator]

    Astia-s istorici? Se ocupa de argeologie? Sau de paleontologie?!

    "doua autostrazi complete, care sa traverseze tara nord-sud si est-vest "

    foarte bine si frumos, numai ca aceste autostrazi erau necesare de muult!
    Poate ca nu in anii'60, dar la finalul anilor 70, deja ar fi fost nevoie de ele!
    Si noi zicem ca se vor face "in umartoarele doua decenii"???
    Pai pana atunci, nu va mai exista transport terestru, toata lumea va crcula cu aerodine antigravitationale!!!
    Ce fel de Strategie de dezvoltare se ocupa de trecut?!
    Bine ca nu stabileste cuma ar fi fost optim de facut Uninrea Principatelor sau Razboiul de independenta!
  • +2 (2 voturi)    
    N-am inteles-o pe aia cu impaduririle (Joi, 6 octombrie 2016, 9:58)

    AdiSto [utilizator]

    Pai nu se lauda patronul de la Holzindustrie ca reimpaduresc ei tot ce taie?
    • +2 (2 voturi)    
      Ba da... (Joi, 6 octombrie 2016, 10:48)

      Iocan [utilizator] i-a raspuns lui AdiSto

      Au inceput reinpaduriri prin judetul Suceava... plantatii de plop pe teren agricol!!! Pe bune!
  • -3 (3 voturi)    
    IN DOUA DECENII (Joi, 6 octombrie 2016, 13:48)

    jidanul [utilizator]

    In doua decenii pentru 2 autostrazi este apogeul si culmea tehnoratarii. Oare tehnocratilor japonezi cat timp le-ar trebui sa construiasca aceste doua autostrazi, sau chinezilor ori nemtilor ori altor tari care au cu adevarat tehnocrati si nu tehnoratati ca ai nostri ? "Guvernul meu" este un dezastru, o catastrofa, pentru Romania


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă