Scandal in lumea sahului dupa ce campionatul mondial de anul viitor a fost atribuit Iranului: Jucatoarelor li s-a spus ca va trebui sa poarte hijab

de G.S.     HotNews.ro
Vineri, 30 septembrie 2016, 16:34 Actualitate | Esenţial

Femeie cu hijab
Foto: Wikimedia Commons
Cele mai bune jucatoare de sah din lume s-au declarat oripilate dupa ce li s-a spus ca la campionatul mondial de anul viitor va trebui sa poarte hijab, scrie The Telegraph.  

La cateva ore dupa ce s-a aflat ca Iranul va fi tara gazda a campionatului, prestigiosul eveniment a ajuns in criza din cauza ca s-a anuntat ca jucatoarele risca sa fie arestate daca nu se acopera.  

Marile maestre au spus ca vor boicota competitia si au acuzat organismul de conducere Fide ca nu a reusit sa protejeze drepturile femeile. 

Comisia Fide pentru sahul feminim a cerut insa participantelor sa respecte “diferentele culturale” si sa accepte reglementarile. 

Hijab-urile sunt obligatorii in Iran din timpul revolutiei islamice din 1979, iar legea este pusa in aplicare de “politia morala”. Orice femeie care nu il poarta in public risca arestul, o amenda sau o admonestare publica.


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
3823 vizualizari
  • -35 (45 voturi)    
    La ei acasă fac ce vor (Vineri, 30 septembrie 2016, 16:46)

    Un cititor [utilizator]

    Când ești invitat undeva respecți regulile casei celui care te invită. Nu-ți convine, cară-te!
    P:S. Sunt țări în care oamenii au și obligații, nu numai drepturi
    • +24 (30 voturi)    
      Nu e invitație, e un eveniment internațional... (Vineri, 30 septembrie 2016, 17:00)

      meioza [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      Dacă în casa cuiva obiceiul e să se ia la șuturi femeile, atunci nu organizezi o întîlnire a fetelor acolo...

      Pe de altă parte, cînd președintele Iranului a vizitat Italia, s-au ascuns statuile nude, deci ar fi corectă o reciprocitate, nu?
    • +34 (36 voturi)    
      Nu e invitatie la tine la stana (Vineri, 30 septembrie 2016, 17:04)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      Ci au privilegiul de a organiza un campionat mondial deci trebuie sa asigure standarde internationale de primire. Altfel e simplu - se muta tara organizatoare la o alta care a iesit deja din Evul Mediu
    • +22 (24 voturi)    
      diferente culturale partinice (Vineri, 30 septembrie 2016, 17:06)

      goto [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      numai ca aceasta competitie nu e o invitatie a unei tari, ci este un concurs organizat de o federatie la care sunt afiliati sportivi din toata lumea si din culturi diferite. federatia trebuia sa se asigure ca acesti sportivi nu sunt ingraditi din cauza diferentelor culturale.
      cum ar fi daca s-ar fi organizat intr-o tara unde portul tinutei musullmane este interzis? sau daca se organiza campionatul in timpul ramadanului? nu ar fi sarit cei musulmanii?
      tine minte cineva cum reactioneaza organismele internationale cand o tara vrea sa introduca o lege care sa limiteze sau sa interzica vesmintele arabe? ei au dreptul sa interzica ceva dar noi nu?! nu vi se pare ca lumea devine incet-incet subjugati de legile triburilor arabe?
    • +18 (18 voturi)    
      Cred ca gresesti rolurile (Vineri, 30 septembrie 2016, 17:18)

      teo4ro [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      Cand inviti pe cineva la tine acasa inseamna ca faci orice il face pe invitatul tau sa se simta binevenit in limita bunului simt.
      Cand te duci tu de bunavoie la cineva acasa fara ca acesta sa te invite, atunci trebuie sa respecti regulile celui care te primeste.
    • +17 (21 voturi)    
      si viceversa? (Vineri, 30 septembrie 2016, 17:21)

      manon [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      Cand vin ei la noi sa nu mai poarte burqa, hijab si toate carpele vietii...sa poarte fuste pana la genunchi ca noi europenii asa vrem!! Si nu le place sa stea in mama lor acasa la ei! E bine asa? Si la noi in Europa mai au si obligatii nu doar drepturi cum se intampla de cand tot se reloca in tarile civilizate pe care vor sa le duca iar in evul lor mediu si au numai pretentii si drepturi iar obligatii ioc!...
    • +14 (16 voturi)    
      Partial de acord (Vineri, 30 septembrie 2016, 17:57)

      Alex_def [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      Sunt de acord cu principiul asta, si daca astea-s regulile la ei, cine suntem noi sa le schimbam.

      Dar daca 'regulile casei' sunt asa de stricte, atunci ar trebui ca federatia de sah sa-si gaseasca o alta 'casa', una cu reguli in care si oaspetele sa se simta confortabil, mai ales cand acesta nu vine 'de buna voie si nesilit de nimeni' ci obligat de decizia unui comitet.
    • +14 (14 voturi)    
      O diferenta (Vineri, 30 septembrie 2016, 18:13)

      vasile78 [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      In acest caz, prin greseala de a atribui dreptul de organizare Iranului, obligi toate jucatoarele sa poarte Hijab-ul? Nu e ca si cum cineva vrea sa faca o calatorie pe propria parere si dorinta acolo.

      Sper ca ti-ai dat seama de diferenta! E putin mai subtila! :)
      • +3 (3 voturi)    
        bine (Sâmbătă, 1 octombrie 2016, 13:48)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui vasile78

        ca participantii la campionatul mondial de sah nu au fost obligati sa se converteasca la islam.
    • +12 (12 voturi)    
      nu-i invitatie (Vineri, 30 septembrie 2016, 20:47)

      neurino [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      e competitie iar Iran a fost selectata.
      FIDe trebuia sa le retraga candidatura dupa astfel de declaratii...oricum prin tarile arabe sahul e interzis (de la Mohamed citire).
  • +35 (39 voturi)    
    Este o rusine (Vineri, 30 septembrie 2016, 16:55)

    aniod [utilizator]

    Aceasta este o competitie internationala. Asa cum nu obligi un indian sa manance carne de vaca atunci cand este musafir, tot asa, nu ai dreptul sa faci aceasta discriminare contra femeilor.
    • +20 (22 voturi)    
      evul mediu arab (Vineri, 30 septembrie 2016, 17:21)

      manon [utilizator] i-a raspuns lui aniod

      Aceste tari inca sunt in evul mediu, nu stiu de capul lor din cauza carpelor!
  • +17 (17 voturi)    
    Cand sa faca campionat in Iran (Vineri, 30 septembrie 2016, 17:03)

    BEDE [utilizator]

    Propun sa organizeze campionat international in Iran atunci cand Iranul va avea shah.
    Asa corupt cum era Pahlavi, nu era atat de incuiat.
    Singurul lucru bun al Iranului este ca este contra ISIS, ca altfel este total contra culturii europene.
  • -12 (16 voturi)    
    When in Rome, do as the Romans do (Vineri, 30 septembrie 2016, 17:05)

    Ioan.Toma [utilizator]

    ...iar in lumea musulmana, dupa regulile acestora. Drepturile femeii sunt la fel de "respectate" in Iran ca si drepturile femeii musulmane in Europa - in tot mai multe tari se interzic burqa, burkini-ul, hijabul etc.

    Nota bene: Oricum musulmanele emancipate au renuntat ele singure la voaluri si batice, au mai ramas doar "habotnicele" care se mai imbrobodesc. Si nu le scoti asta din creierele lor spalate, asa cum nu le scoti nici cre(s)tinilor pupatul moastelor.
    • +4 (4 voturi)    
      Mda (Sâmbătă, 1 octombrie 2016, 14:37)

      KostasP [utilizator] i-a raspuns lui Ioan.Toma

      Bine ca ai invatat sa scrii ca sa stim si noi cu cine avem de-a face.
  • +23 (25 voturi)    
    boicot (Vineri, 30 septembrie 2016, 17:06)

    andimi [utilizator]

    exista solutia la indemina: boicotul!
  • +20 (22 voturi)    
    o rusine (Vineri, 30 septembrie 2016, 17:39)

    danut lupascu [utilizator]

    trebuie boicotat acest turneu,
  • +10 (10 voturi)    
    Olimpiade internationale (Vineri, 30 septembrie 2016, 18:47)

    Mihail4321 [utilizator]

    tinute in Iran: 2007 - Fizica, 2009 - Astronomie si Astrofizica, in 2007 - Informatica si probabil au mai fost si altele. Oare au participat numai baieti? Nu-mi vine sa cred. Le-au obligat pe fete sa se acopere? S-ar fi aflat. Ce i-o fi apucat acum?
    • +4 (4 voturi)    
      pai dupa 2009 (Vineri, 30 septembrie 2016, 20:49)

      neurino [utilizator] i-a raspuns lui Mihail4321

      e "noua conducere"...
      • +1 (1 vot)    
        Culmea ca noua conducere (Sâmbătă, 1 octombrie 2016, 15:58)

        Mihail4321 [utilizator] i-a raspuns lui neurino

        e considerata mai OK decat vechea.
        N-am cautat toate olimpiadele tinute in Iran, cred ca au mai fost si dupa 2009.
        Maryam Mirzakhani (profesoara de matematica la Stanford), prima femeie care a luat medalia Fields, a fost primita cu surle si trambite in Iran, si s-a fotografiat cu presedintele R. Nu purta hijab! Are si poze cu hijab, e adevarat.
        Cred ca ar trebui vazuta stirea originala, eventual de pe site-ul oficial al competitiei. E posibil sa li se fi atras atentia ca ar fi highly unrecommended sa umble pe strada fara hijab. De asemenea, ar trebui intrebati cei de la agentiile turistice, ce recomadari fac pt excursionistii in Iran.
        Din ce mi-au povestit prietenii, in aeroportul din Istanbul sunt cozi separate B-F pt imbarcare spre Teheran. Femeile umbla imbracate occidental prin alte zone ale planetei, iar cand pleaca spre casa, isi pun un batic, dar nu-si acopera complet parul.
  • 0 (2 voturi)    
    Iran (Vineri, 30 septembrie 2016, 20:20)

    Ilidia [utilizator]

    Corect ar fi sa nu se mai organizeze acolo.
    In alta ordine de idei, corect este (ele) "vor trebui", nu va trebui. Daca aveti dubii consultti DOOM.
    • +2 (2 voturi)    
      De ce sa consulteDOOM-ul? (Sâmbătă, 1 octombrie 2016, 16:11)

      hatru [utilizator] i-a raspuns lui Ilidia

      Ca sa afle diferenta dintre plural si singular?
  • +2 (2 voturi)    
    By the way (Duminică, 2 octombrie 2016, 2:26)

    KostasP [utilizator]

    In iran te aresteaza daca te tii de mana cu o femeie care nu-ti este sotie. Mi-a spus-o chiar un iranian.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri