Comisar european: Regiunea Moldovei din Romania este cea mai saraca din toata Uniunea Europeana

de Claudiu Zamfir     HotNews.ro
Marţi, 27 septembrie 2016, 18:55 Actualitate | Esenţial

Regiunile istorice ale Romaniei
Foto: Wikipedia
Regiunea Moldovei din Romania este cea mai saraca din intreaga Uniune Europeana, a spus, marti, comisarul european pentru politica regionala, Corina Cretu, care a anuntat ca va veni in Romania incepand de joi pentru a discuta cu ministrii de la Bucuresti, precum si cu primari mai ales din localitatile moldovenesti.

"Poimaine voi fi in Parlamentul national, nu numai pentru a prezenta Starea Uniunii, dar si alte aspecte din portofoliul meu in fata Comisiilor de afaceri europene si voi mai vizita si zona Moldovei, care nu este doar cea mai saraca regiune din Romania, dar si din intreaga Uniune Europeana. Voi avea ocazia sa discut cu autoritatile, cu ministrii, mai ales cu ministrul Sanatatii, pentru ca este un subiect important, dar si cu primarii" - a spus Corina Cretu.

Corina Cretu
Foto: Comisia Europeana
Ea a facut aceasta declaratie intr-o conferinta de presa sustinuta la Bruxelles pentru prezentarea recomandarilor unui grup de experti la nivel inalt in vederea imbunatatirii folosirii fondurilor europene.

"Cred ca aceste schimbari pe care le-am propus vor ajuta si beneficiarii romai si autoritatile romane. Lucram mana-in-mana cu autoriatile romane pentru accelerarea procesului de implementare a programelor pentru 2014-2020. Imi pare rau daca acest subiect este politizat, dar este o realitate, multe tari sunt in intarziere si cred ca trebuie sa lucram cu aceste tari pentru a demara procesele de impplementare cat mai rapid posibil", a mai afirmat comisarul european.

In context, Corina Cretu a evidentiat slaba capacitate administrativa a anumitor state UE.

"Pentru prima data, in UE avem posibilitatea sa directionam banii europeni pentru a fi gestionati in mod direct de catre orase si cred ca este foarte important sa ne implicam in dialogul cu toti primarii, nu numai in Romania, ci si in multe alte state membre in care nu sunt sigura ca exista o capacitate administrativa. Este un fapt ca anumite tari au multa experienta in gestionarea fondurilor europene, iar altele nu au" - a completat comisarul european pentru politica regionala.


Citeste mai multe despre   









9151 vizualizari
  • +7 (9 voturi)    
    Ce noutate! (Marţi, 27 septembrie 2016, 19:01)

    quietguy58 [utilizator]

    Ce noutate!

    Si care sint concret solutiile pentru a scoate din saracie, de acum devenita istorica, Moldova?
    • +11 (13 voturi)    
      simplu (Marţi, 27 septembrie 2016, 22:00)

      doejohn [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

      Tragi o autostrada de la vest la est. E ca si cum ai iriga cu sange proaspat un tesut bolnav. I-ai face pe amaratii aia sa iasa mai usor in lume, investitorii ar ajunge mai usor in zona si ai si rezolva problema judetelor alora pline de maghiari in acelasi timp.
      • +6 (10 voturi)    
        Nu se poate! (Miercuri, 28 septembrie 2016, 9:38)

        Spiky [utilizator] i-a raspuns lui doejohn

        Vrei sa capete idei capitaliste moldovenii? Pai ar mai vota ei partidul saracilor si cinstitilor, d-ALDE Ponta, Ghita, Nichita, Nicusor Piggy Constantinescu, Oprisan, Nicolaescu-Arges, si alti preacinstiti vel-vornici și paharnici, pitari și vel ciubucari pe banii statului?
        • +4 (6 voturi)    
          din pacate ai dreptate (Miercuri, 28 septembrie 2016, 11:21)

          eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui Spiky

          .
        • -1 (5 voturi)    
          nu este vorba de vot (Miercuri, 28 septembrie 2016, 11:43)

          jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Spiky

          daca autostyrada nu duce un bucurestean la mare sau la munte, n are rost....
        • +1 (1 vot)    
          impertinenta (Miercuri, 28 septembrie 2016, 17:50)

          Aquariuss [utilizator] i-a raspuns lui Spiky

          Hai sa nu aratam cu degetul spre Moldova cand e vorba de a vota ciuma rosie pentru ca daca ne uitam la Primaria Bucurestiului si la sectoare ramanem cu ungia degetului cu care aratam in gat ! Insa catalogarea e cel putin rau-voitoare inrucat e suficient sa treci cu masina prin zone din Bulgaria si sa realizezi ca acolo chiar e saracie si inapoiere iar impertinenta de care da dovada madam dupa ce clica din care face parte e responsabila in totalitate de starea actuala a lucrurilor nici nu stiu cum sa o cataloghez ca vad ca il depaseste si pe Ponta la impertinenta ceea ce nu credeam ca e posibil !
  • +5 (11 voturi)    
    Moldova (Marţi, 27 septembrie 2016, 19:08)

    nimrod [utilizator]

    Disperat PSD-ul, n'asa?
  • +16 (20 voturi)    
    Pai, sa multumim PSDului, doamna (Marţi, 27 septembrie 2016, 19:09)

    dbdb [utilizator]

    sau aveti alta explicatie?
  • +12 (18 voturi)    
    comisarul nu a continuat... (Marţi, 27 septembrie 2016, 19:39)

    mavis [anonim]

    ...cea mai saraca si cea mai rosie. Unde e PSD e saracie. Cum de nu sunt in strada 2 milioane de oameni?
  • -4 (12 voturi)    
    Cine a facut harta asta... (Marţi, 27 septembrie 2016, 19:49)

    Stef_and [utilizator]

    E un mare prost! Nu stiu pe ce baza a traa liniile de demarcare a regiunilor - ca nu exista nici o coerenta!
    • +7 (7 voturi)    
      daca taceai (Marţi, 27 septembrie 2016, 22:41)

      andimi [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

      stii vorba aia... daca taceai filosof ramineai! Ba harta e chiar corecta. Afla matale ca Bucovina cuprinde doar 2/3 din jud. Suceava, adica partea luata de austrieci si tinuta de ei pina in 1918, iar Oltenia se intindea pina la riul Olt, nu si la E de acesta. La fel Banatul, care e pina la Mures. Dar se pare ca ai trecut degeaba prin scoala.
      • -1 (1 vot)    
        complicata povestea cu Bucovina (Miercuri, 28 septembrie 2016, 11:29)

        eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui andimi

        dupa destramarea imperiului, Bucovina cumprinde chiar si o bucata din jud.Botosani... Dorohoi, Darabani, Saveni...
  • +13 (15 voturi)    
    Dar cand era PSD la putere (Marţi, 27 septembrie 2016, 20:07)

    Adri4n [utilizator]

    nu mai era cea mai saraca regiune?
  • +5 (15 voturi)    
    Pe aceasta cale (Marţi, 27 septembrie 2016, 20:15)

    ICosmin [utilizator]

    Moldova transmite TOATA dragostea sa Bucurestiului fanariot!
  • +22 (22 voturi)    
    Ce palme ar merita toți politicienii (Marţi, 27 septembrie 2016, 20:28)

    HaralambieHarpalete [utilizator]

    precum Corina Crețu, care timp de 26 de ani n-au fost în stare să construiască o bucată de autostradă care ar fi putut scoate din Moldova din sărăcie!
    Să vii acum și să țipi că Moldova e săracă, e pur și simplu penibil.
  • +15 (15 voturi)    
    In alta ordine de idei... (Marţi, 27 septembrie 2016, 20:28)

    motanul_gri [utilizator]

    ... cand ziceati ca va apucati de autostrazile prin munti, intre Moldova si Transilvania? Investitorii intreaba de ani buni despre ele !
    Aaaaa, nu ati inceput nici studiile de fezabilitate? Da, e mai usor sa organizati simpozioane si excursii prin tara (aka "vizite de lucru") !
  • +5 (11 voturi)    
    Traiasca PSD-ul!!!! (Marţi, 27 septembrie 2016, 20:34)

    deville2010 [utilizator]

    Va asteptam la vot in decembrie
  • +16 (16 voturi)    
    comisar european pt politici regionale !? (Marţi, 27 septembrie 2016, 21:15)

    un.om [utilizator]

    Sa fii comisar european pentru politici regionale si sa nu ai habar care e cea mai saraca zona din UE mi se pare foarte grav.

    Topul celor mai sarace regiuni din UE in anul 2014 conform comunicatului de presa Eurostat nr.39/26 feb 2016:
    1) Severozapaden - Bulgaria 30%
    2) Mayotte - Franta (insula in Africa) 31%
    3) Yuzhen tsentralen - Bulgaria 32%
    4) Severen tsentralen - Bulgaria 34%
    4) Nord-Est - Romania 34%

    100% e media UE.

    Sa fii peste bulgari nu e mare realizare dar de cand suntem in UE (2007) bulgarii au onoarea de avea regiunile cele mai sarace :)
  • +3 (13 voturi)    
    Moldova saraca... (Marţi, 27 septembrie 2016, 23:34)

    mircea_cjn [utilizator]

    ...este rezultatul politicii valahe. Si asta inca din timpul lui Ceausescu, care face doua fabrici de automobile in Valahia si doua tesatorii in Moldova.

    O autostrada , sau chiar doua , care sa lege Moldova de vest , prin Transilvania , este o solutie.
    • +2 (2 voturi)    
      eu sunt de acord (Miercuri, 28 septembrie 2016, 14:30)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

      Chiar daca sunt "valah".

      Orice ii scoate din saracie pe moldoveni e bun, pt ca si ei voteaza si influenteaza o tara intreaga.
  • +5 (7 voturi)    
    Moldova a fost mereu saraca. (Miercuri, 28 septembrie 2016, 6:46)

    John M. [utilizator]

    Iar dupa revolutie a devenit fieful noilor comunisti care au furat si de la stat si de la resursele locale.
    • +1 (1 vot)    
      De Timisoara si clanul Carpaci (Miercuri, 28 septembrie 2016, 12:29)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui John M.

      De Timisoara si clanul Carpaci ai auzit?
    • +1 (1 vot)    
      Adica (Miercuri, 28 septembrie 2016, 14:53)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui John M.

      Ponta, Ghita, Nastase, Dragnea, Voiculescu, Nicusor "porcu" Constantinescu, Negoita, .... Sunt toti moldoveni ?
  • 0 (2 voturi)    
    Saracia zonei Moldova (Miercuri, 28 septembrie 2016, 8:41)

    zahioan [utilizator]

    Inainte de 1945 si dupa, in afara anului 2016, la conducerea Statului Roman au fost numai guverne politice. Concluzia? Saracia evidenta a zonei Moldova este rodul activitatii acestor guverne politice. Bineinteles ca , in continuare, partidele politice din Romania vor „guvern politic„. Inlaturarea saraciei din zona Moldovei este un deziderat irealizabil. Trebuie subliniat si faptul ca dupa 1945 guvernele politice au fost asimilabile cu conceptiile PSD-iste.
  • +1 (1 vot)    
    ba nu (Miercuri, 28 septembrie 2016, 10:04)

    Toni_Romania [utilizator]

    Harghita si Covasna sunt la fel de sarace ca Vasluiul.
    • 0 (2 voturi)    
      ---- (Miercuri, 28 septembrie 2016, 10:15)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      http://www.gandul.info/stiri/vaslui-ialomita-botosani-teleorman-adevaratele-pungi-ale-saraciei-882336
    • 0 (0 voturi)    
      igen (Miercuri, 28 septembrie 2016, 14:01)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      köszönöm udmr, filiala maghiara a pdsr.
  • +2 (6 voturi)    
    Bucurestenilor (Miercuri, 28 septembrie 2016, 10:12)

    Toni_Romania [utilizator]

    Aloo, Bucurestenilor, ati votat pe Fierea !
    Nu mai radeti deci de Moldova pro-Psd !
  • -1 (3 voturi)    
    lasa ca si pe ansamblu e rau (Miercuri, 28 septembrie 2016, 10:13)

    Toni_Romania [utilizator]

    Cam 80% din romani au venit sub 1000 lei, la preturi de Ue.
  • +1 (3 voturi)    
    sa nu exageram (Miercuri, 28 septembrie 2016, 11:30)

    Hass [utilizator]

    Moldova este saraca datorita gradului de urbanizare. Potrivit Eurostat pe mediul urban romanaia este in prima jumatate a tarilor din Europa.
    Sa nu generalizam , de exeplu cel mai mare oras din jud Vaslui este Barlad unde Johannis a iesit presedinte si are un primar PNL ist.
    • 0 (0 voturi)    
      ceee? (Miercuri, 28 septembrie 2016, 12:13)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Hass

      in RO cam 50% din romani traiesc la tara !
    • -1 (1 vot)    
      Poate "romanaia" dar nu Romania (Miercuri, 28 septembrie 2016, 14:55)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Hass

      Agramat la fel ca ineptiile sustinute !
      • 0 (0 voturi)    
        Romania (Miercuri, 28 septembrie 2016, 15:22)

        Hass [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

        Poate ar trebui sa studiezi si dupa aia sa faci afirmatii. Caracteristic romanesc .....


        http://cursdeguvernare.ro/paradox-nivelul-de-trai-din-regiunile-predominant-urbane-ale-romaniei-peste-media-ue-explicatia.html
  • 0 (0 voturi)    
    Bulgaria (Miercuri, 28 septembrie 2016, 12:15)

    CrisanLucian [anonim]

    eu nu cred ca Moldova e cea mai saraca..eu ce am vazut la bulgari este mult sub orice zona din Romania..practic nu am vazut nimic..nici macar o casa sau un oras ca lumea in afara de litoral..in rest saracie si masini din anii 90
  • +3 (3 voturi)    
    clar ca nu e bogata (Miercuri, 28 septembrie 2016, 12:24)

    James Bond [utilizator]

    Cata vreme politicile de dezvoltare regionala ocolesc mereu Moldova, nu vad cum s-ar putea schimba situatia. Nu am vazut niciun plan de construire de autostrazi in Moldova. Nu am vazut niciun plan de dezvoltare de aeroporturi comerciale. Nicio fabrica incurajata sa vine in regiunea Moldoveri.
    Cum sa fie bogata regiunea asta??
  • +2 (2 voturi)    
    Cretu abuzeaza de pozitie ca sa minta statistic (Miercuri, 28 septembrie 2016, 14:05)

    Jean_Valjeanu [utilizator]

    Nu este adevarat! Aproape toti indicatorii Eurostat indica un nivel de dezvoltare mai scazut in Oltenia si in cel putin doua regiuni din Bulgaria, vecine cu zonele PSD Oltenia si Teleorman.

    Orice propaganda manipulatoare se bazeaza statistici selectate si interpretate tendentios. "There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics."-Mark Twain. Altfel spus, "statistical bias" este metoda neetica de a minti prin omisiuni si obfuscari ale unor aspecte importante pentru a trage concluzii false.

    Protestez aici impotriva abuzului sistematic al institutiilor europene de catre Cretu Corina si gruparea comunista sovietica a lui Iliescu al carei membru si reprezentant este Cretu Corina. Aceasta grupare a alimentat coruptia cronica, a facilitat crimele mineriadelor si a blocat justitia in dosare ca Stanculescu si al celor care au dat ordinul de foc impotriva revolutionarilor anti-comunisti. Daca Comisia Europeana nu ia masuri imediate impotriva subminarii sale de catre Iliescu prin Cretu, Uniunea Europeana VA PIERDE SI MAI MULTI MEMBRI care vor iesi pentru acelasi motiv ca si Regatul Unit: ca sa se protejeze de coruptia si mineriadele viitoare care vor fi consecintele logice ale acestor abuzuri crase si sistematice Iliescu-Cretu.
    • +1 (1 vot)    
      Mecanismele minciunilor lui Cretu (Miercuri, 28 septembrie 2016, 16:33)

      Jean_Valjeanu [utilizator] i-a raspuns lui Jean_Valjeanu

      Cretu a monitorizat datele Olteniei amalgamat cu cele ale Banatului si datele Teleormanului amalgamat cu cele ale Prahovei si Ilfovului, ca sa para ca judetele-bastion ale saraciei, coruptiei si degradarii umane cauzate de PSD ar fi ajuns cumva in fata Moldovei.

      Recent aceeasi Cretu a mintit statistic privind un procentaj de 0.18% pentru absorbtia fondurilor europene, care de fapt era la o singura categorie de fonduri, nu reflecta datelor prevalente de crestere a absorbtiei sub guvernul Ciolos, si oricum era mai ridicata la acea categorie decat in alte tari europene de care aceeasi Cretu nu s-a ocupat cum ar fi trebuit conform mandatului sau. Se creaza astfel un "bias" fals in statistici prin omisiunea datelor corelate cu realitatea din teren.

      Scopul minciunilor lui Cretu este electoral, pentru a credibiliza guvernarea incompetenta, anti-sociala, necinstita, anti-culturala si anti-europeana a partidului manelelor, si pentru a da vina pe moldoveni pentru dezastrul din Republica Moldova cauzat de politicile sovietice impuse fortat si in Romania si in Comisia Europeana de gruparea Iliescu-Cretu. O statistica mult mai relevanta pe judete a fost omisa intentionat din procesul decisional al lui Cretu pentru ca ar fi educat electoratul privind consecintele infractiunilor PSD.

      Comisia Europeana trebuie sa ia act de minciunile Corinei Cretu si sa previna pericolul real de TERORISM PRIN MINERIADE LA BRUXELLES sponsorizate de factiunea sovietica Iliescu-Cretu ce vor urma logic daca abuzurile de putere ale lui Cretu nu sunt oprite imediat prin demiterea lui Cretu.
  • 0 (0 voturi)    
    Argument pentru regionalizarea tarii? (Miercuri, 28 septembrie 2016, 16:15)

    D-or [utilizator]

    In preajma alegerilor partidele nu se ating de subiectul regionalizarii tarii. Si d-na Cretu evita sa rosteasca acest cuvint.
    Dupa alegeri insa... vedem noi pe dracu' (-n patru!).
  • 0 (0 voturi)    
    Omitere afisare comentariu (Miercuri, 28 septembrie 2016, 16:39)

    zahioan [utilizator]

    Am comentat ca saracia zonei Moldova exista datorita guvernelor politice care au guvernat tara inainte si dupa 1945, ACESTA ESTE ADEVARUL.Comentariul insa nu a fost afisat. De ce? Pe cine a deranjat?
  • 0 (0 voturi)    
    s-a dorit asta de multa vreme (Miercuri, 28 septembrie 2016, 17:54)

    Francisc 1 [utilizator]

    nici acum nu e preconizata vreo autostrada sa duca din moldova in ardeal , deci zero investitii.
  • 0 (0 voturi)    
    Moldova (Vineri, 30 septembrie 2016, 15:33)

    Bocai [utilizator]

    Moldova este saraca, nu cea mai saraca.Tinutul secuiesc este mai sarac.Nici Tulcea si Constanta nu sunt departe.Moldova a fost mai bogata si mai avangardista decat Muntenia pana la Unirea din 1859.Dupa aceea ,Valahii au tras totul la ei.Desi Moldova a dat dovada de intelepciune la Unirea Mica ,gestul nu a fost recompensat printr-o dezvoltare uniforma.Corifeii Romaniei sunt covarsitor din Moldova.Se incepuse in vechiul regim sa se faca ceva si in Moldova, Galatiul cu Combinatul devenise al doilea centru industrial dupa Bucuresti. Dupa revolutie in Moldova doar s-a distrus.
    • 0 (0 voturi)    
      Mai bine te-ai uita pe harta (Sâmbătă, 1 octombrie 2016, 18:38)

      Jean_Valjeanu [utilizator] i-a raspuns lui Bocai

      Romania a dat din saracie si in Moldova o gramada de specialisti relativ bine pregatiti, ca sa nu mai vorbim de curent, gaze si altele necesare traiului.

      Daca nu-ti place ce-au facut "valahii" in Moldova, ce-ar fi sa te cari tu un pic mai la est sa ai acolo exact ce-ti doresti? Nici romanilor adica locuitorilor Moldovei nu le place ce faci tu.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică