Medicii-parlamentari care isi incalca juramantul pentru o tigara. Senatul Universitatilor de Medicina: Suntem consternati si profund dezamagiti

de MVA     HotNews.ro
Marţi, 27 septembrie 2016, 13:16 Actualitate | Esenţial

medicul Florian Popa, senator PSD
Foto: Agerpres
E dificil sa gasesti in trecutul recent o scrisoare atat de dura adresata de liderii universitatilor de medicina din Romania unor parlamentari romani, care mai sunt si medici. Cauza criticilor sunt amendamentele propuse de senatorul PSD Florian Popa, medic si fost rector, si de Daniel Fenechiu, deputat fost PPDD, la legea anti-fumat. Amendamentele respective relaxeaza atat de mult legea incat ar permite din nou fumatul in orice spatiu public.

Ele sunt sustinute si de alti parlamentari medici, precum Marin Burlea, senator PSD. Astazi, comisiile reunite ale Camerei Deputatilor urmeaza sa decida daca vor acorda un aviz pozitiv sau negativ amendamentelor inainte de votul din plenul Camerei Deputatilor. Un rol principal in dezbatere il joaca al treilea parlamentar PSD, Florin Buicu. Desi Florin Buicu este medic si specialist in sanatate publica, presa a scris in mai multe randuri ca sustine tacit relaxarea legii anti-fumat.


O scrisoare in termeni foarte duri semnata de liderii tuturor universitatilor de medicina din Romania isi exprima „consternarea si profunda dezamagire” in privinta amendamentelor propuse si votate chiar de parlamentari medici: „Aflati sub juramantul lui Hipocrat, preocuparea medicilor NU poate fi alta decat aceea de a lupta, prin orice mijloace, impotriva efectelor devastatoare ale fumatului asupra sanatatii publice si nicidecum de a propune masuri de relaxare a actualei legi antifumat”. Scrisoarea, semnata de membrii Senatului Universitatilor de Medicina si Farmacie din Romania, precizeaza ca „intregul corp medical sustine fara rezerve actuala forma a legii 15/2016 si se opune oricaror amendamente al caror obiectiv il constituie relaxarea prevederilor ei”. Si comisarul european pentru Sanatate a scris recent parlamentarilor romani avertizandu-i ca amendamentele respective „nu protejeaza sanatatea cetatenilor”.

Pare ca suntem in fata unei controverse, dar in realitate nu exista nicio controversa. Comunitatea medicala si stiintifica internationala este clara in privinta efectelor nocive ale fumatului in spatii publice inchise. Numeroase studii arata ca nefumatorii sunt complet protejati de efectele nocive ale expunerii la fumul de tigara doar daca se fumeaza in aer liber la distanta de intrarea in cladiri.

In Marea Britanie, fumatul este interzis in masina personala daca se afla si un minor in ea, iar in Statele Unite nu este permis fumatul la mai putin de 100 de metri de intrarea intr-o cladire. Alte tari precum Franta, Croatia, Ungaria, Finlanda sau Bulgaria au legi mai severe decat actuala forma a legii romanesti anti-fumat. Argumentul economic, care sustine ca industria tutunului este un contributor important la bugetul tarii, a fost la randu-i invalidat de experientele altor tari care nu au avut de suferit economic dupa adoptarea unor legi antifumat mult mai dure decat cea romaneasca.

In ciuda zgomotului creat imediat dupa adoptarea legii 15/2016, ea a fost aplicata pana acum fara mari probleme. Este posibil si un efect al faptului ca peste 75% dintre romani sustin o astfel de masura (studiu IRES). In plus, mai toate societatile medicale din Romania au sustinut aceasta lege, ea beneficiind si de sustinerea multor organizatii internationale cu activitate medicala.

In acest context, adoptarea de catre Comisia de Sanatate (!!!) din Senat a amendamentelor medicului Florian Popa, care practic anuleaza legea, este un fenomen imposibil de explicat logic. In spatiul mediatic s-au vehiculat presupuneri legate de influenta industriei tutunului asupra acestor senatori, dar fara vreo dovada directa.   

Daca deputatii vor aproba astazi modificarile adoptate de colegii lor senatori, Romania va fi prima tara din lume pe cale sa anuleze legislatia anti-fumat dupa ce initial a adoptat-o.


Citeste mai multe despre   









5826 vizualizari
  • +16 (20 voturi)    
    P$D este Minciuna 100 % in Forma Pura (Marţi, 27 septembrie 2016, 13:21)

    un domn [utilizator]

    cate dovezi mai sunt necesare ?
    p.s nici cu penele,pemepe,aldie,pece,Nu imi este rusine !
  • +5 (11 voturi)    
    DNA, corupția și siguranța natională (Marţi, 27 septembrie 2016, 13:32)

    Un cititor [utilizator]

    Faptul ca neluarea unor decizii ferme care să reducă fumatul în rândul populației (și mai ales a tinerilor), nu se constituie ca atentat la sănătatea publică, este strigător la cer. Probabil că peste câțiva ani DNA va identifica elementele de corupție din această afacere, dar va fi prea târziu.
    P.S.
    1.Vrem cât mai mulți bolnavi pentru că avem prea mulți medici, spitale și bani destui pentru medicamente .
    2. PSD să nu se mire că prin astfel de acțiuni își vor pierde imaginea (și voturile)
  • +9 (19 voturi)    
    Cati bani (Marţi, 27 septembrie 2016, 13:34)

    charlie [utilizator]

    or fi luat de la companiile producatoare de tigari, pentru asta ?
  • +12 (18 voturi)    
    alegeri (Marţi, 27 septembrie 2016, 13:35)

    akanom [anonim]

    Eu zic că vin alegerile, și dacă reușim să nu-i mai votăm pe băieții ăștia în Parlament, o să fie un semnal destul de puternic pentru ceilalți politiceni.

    Florian Popa, ales in Bucuresti - http://www.senat.ro/FisaSenator.aspx?ParlamentarID=cbc8ba91-6ec5-41d4-baa6-f6e88bddc2fe

    Marin Burlea, ales in Iasi -
    http://www.senat.ro/FisaSenator.aspx?ParlamentarID=d24e8f61-bfd3-4b88-b91d-8c5dc4ea8db1

    Florin Buicu ales in Mures -http://www.cdep.ro/pls/parlam/structura.mp?idm=48&cam=2&leg=2012
  • +4 (12 voturi)    
    ...si cu asta am spus totul.. (Marţi, 27 septembrie 2016, 13:41)

    Io1234 [utilizator]

    "Daca deputatii vor aproba astazi modificarile adoptate de colegii lor senatori, Romania va fi prima tara din lume pe cale sa anuleze legislatia anti-fumat dupa ce initial a adoptat-o."

    ...////(editat de HotNews.ro)
    • -4 (14 voturi)    
      da.. (Marţi, 27 septembrie 2016, 14:00)

      misunel [utilizator] i-a raspuns lui Io1234

      numai ca nu se anuleaza nici o lege si fraza citata de tine e total falsa ,o minciuna .
      • +1 (5 voturi)    
        Corect. Austria ;) (Marţi, 27 septembrie 2016, 21:09)

        Barbu Mateescu [anonim] i-a raspuns lui misunel

        Păcat că se trage așa tare de un subiect, și brusc fumatul e de vină pentru toate relele din lume. Cică nefumătorii nu mai pot intra nici măcar în localuri cu fumat interzis, pentru că fumătorii ar avea propriile cluburi.
        Dincolo de orice argumente, e relevant că autorii par a trage tare să NU cumva să se documenteze: fumatul fusese puternic restricționat în Austria, dar s-a revenit la legea ce permite fumatul în localurile special amenajate, la alegerea (subliniez: alegerea) proprietarilor acestor localuri. Pentru că binele făcut cu forța e totuna cu ridicatul pletoșilor de pe stradă, ca să-i tundă la secție.
  • +4 (12 voturi)    
    Poze (Marţi, 27 septembrie 2016, 13:42)

    george [anonim]

    Articol incomplet, de ce nu postati pozele acestor senatori, CV-ul, declaratia de avere, sa-i cunoasca lumea, sa-i aratam cu degetul, sa-i facem de ocara, sa intelegem cine ne vrea raul ..
    • +2 (16 voturi)    
      stiu eu (Marţi, 27 septembrie 2016, 14:03)

      misunel [utilizator] i-a raspuns lui george

      cum te poti ''razbuna'' pe cei care '' iti vor raul'' -
      cand intri intr-un bar/club/restaurant si vezi o camera separata ,izolata in care e fumatul permis, NU INTRA ACOLO !!
      • +1 (3 voturi)    
        discriminare (Marţi, 27 septembrie 2016, 17:52)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui misunel

        poate omul vrea sa intre neaparat cu copilasul :D
  • +3 (13 voturi)    
    Se pare ca apartenenta la psd sterge (Marţi, 27 septembrie 2016, 13:48)

    Bogdan_100 [utilizator]

    si ultima urma de educatie, bun-simt, normalitate din orice individ. Compania infractorilor si "luminata" conducere a unui hot condamnat isi spun determinant cuvantul asupra comportamentului membrilor de partid indiferent de gradul de cultura, educatie sau inteligenta. Toti o apa si-un pamant asa cum visa ceasca.
  • +1 (19 voturi)    
    ei nah (Marţi, 27 septembrie 2016, 13:59)

    misunel [utilizator]

    Ce treaba are juramantul unui doctor cu fumatul ??NU fumeaza pacientii in sala de operatii doar ..
    Vad ca toti nefumatorii sunt sfinti si cunosc adevarul absolut,doar ei stiu ce e bine pentru toti si au dreptul sa ia masuri pentru toata lumea,nu doar pentru ei.
    Si nu veniti cu prostii de comentarii gen fumatul afecteaza si pe cei din jur ,cand modificarea legii se refera la a permite fumatul in CAMERE SPECIALE,IZOLATE COMPLET DE RESTUL LOCATIEI .
    Deci,pe sistemul ''Nimeni n-ar trebui sa fumeze pentru ca nici eu nu fumez'',astept minusuri si replici .
    Sunt de acord ca fumatorii n-ar trebui sa-i afecteze/deranjeze pe nefumatori cu fumul ala scarbos ,dar sa nu fim ipocriti ..
    • -3 (9 voturi)    
      Felicitari ! Esti monumental ! (Marţi, 27 septembrie 2016, 14:51)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui misunel

      In ineptiile totale sustinute. Esti o dovada vie a efectelor nocive ale unor practici. Da nefumatorii stiu ce e mai bine pentru toti si au dreptul sa ia masuri pentru ca se bazeaza pe cele mai solide cercetari stiintifice. Ba mai mult tratamentul fumatorilor e platit de nefumatori (pentru ca acestia nu ajung sa contribuie cu sumele imense pe care le cheltuie de la bugetele de asigurari de sanatate). Juramantul unui doctor este legat direct de fumat, chiar daca e fumator, are datoria sa opreasca raspandirea viciului pentru a limita numarul bolnavilor cronici datorita tabacului.
      • +1 (5 voturi)    
        da da.. (Marţi, 27 septembrie 2016, 16:29)

        misunel [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

        Juramantul doctorului se refera la pacientii pe care ii trateaza..sau de ex..un doctor daca te vede fumand,conform airmatiei tale e obligat de juramant sa-ti atraga atntia fumatorului si sa te convinga sa nu mai fumezi, nu ?
        Nu platesti tu,nici un tratament pentru fumatori mai lasati ''placa '' asta ..din moment ce minim 60% sunt taxe si accize ,care teoretic ar trebui sa mearga la PROGRAME pentru a face oamenii sa nu mai fumeze si ,teoretic ar trebui sa mearga si la bugetul de sanatate. Un nefumator ca tine ,daca n-are servici ,plateste 0 taxe la stat ,un fumator fara servici,plateste taxe si accize obligat. Si nu putine.
        • +1 (3 voturi)    
          ai lipsit de la ora de logica (Marţi, 27 septembrie 2016, 17:21)

          stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui misunel

          pai daca ceva este platit din taxe si impozite, cum poti spune ca nefumatorii nu platesc pentru problemele de sanatate care le au/cauzeaza fumatorii?
          • +2 (4 voturi)    
            Accizele din țigări (Marţi, 27 septembrie 2016, 21:16)

            Barbu Mateescu [anonim] i-a raspuns lui stefan2008

            Accizele din țigări, 2014: 5.2 miliarde lei.
            Bugetul sănătății, 2014: 7.8 miliarde lei.
            (2014, nu sunt încă date publice pentru 2015 la accize)
            Cu alte cuvinte, zdravăn mai mult de jumătate din bolnavi sunt tratați pe banii fumătorilor. Deci, cum e aia cu fumătorii sunt tratați pe banii nefu...?
      • 0 (6 voturi)    
        tu esti monument de-a dreptul (Marţi, 27 septembrie 2016, 17:55)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

        Ai idee cati bani sunt platiti in avans pentru "sanatate" de catre fumatori?

        Curios, nu am vazut isterizare sau campanii pentru spalat sau mancat sanatos. Un medic gras incalca si el juramantul, nu?
        • -2 (4 voturi)    
          problema nu este ca fumati (Marţi, 27 septembrie 2016, 21:11)

          stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          ...problema este ca ne obligati si pe noi sa fumam, doar pentru ca suntem intr-un loc public.
          Retineti fumul in voi asa cum face unul care-i gras cu mancarea, iar eu nu o sa am nicio problema ca fumati.
          • +2 (4 voturi)    
            cine te obliga sa intri? (Miercuri, 28 septembrie 2016, 1:31)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui stefan2008

            Vezi mare pe usa "AICI SE FUMEAZA" si tu vrei sa intri ca altfel te simti discriminat?

            Pai spitalizarea grasului n-o platesti, monument? Ca accize si taxe speciale pe bagat ca spartu', inca n-am vazut. Sau ai uitat ce ai sustinut cu "spitalizarea"? Vezi ca ti-a mai dat cineva niste cifre.
    • -3 (5 voturi)    
      exact, sa nu fim ipocriti (Marţi, 27 septembrie 2016, 15:32)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui misunel

      Nu exista camere speciale, izolate complet de restul locatiei.

      O izolare completa ar insemna sa nu iasa fum din camera cand deschizi usa. Iar regula americana de 100 de metri in care sa iti expiri fumul din tine inainte sa intri in cladire si sa-l dai la altii mi se pare super decenta. Pe mine nu ma intereseaza unde-i tigara aprinsa ci unde-i fumul. Iar faptul ca tu tragi ultimul fum inainte sa intri in cladire si il expiri din plamanii tai jegosi in toata cladirea nu imi reduce greata.

      Cred ca am redus nivelul ipocriziei cu acest comentariu, nu-i asa?
      • +2 (8 voturi)    
        si atunci (Marţi, 27 septembrie 2016, 16:31)

        misunel [utilizator] i-a raspuns lui stefan2008

        explica cu ce te-ar incurca pe tine,sfinte nefumator ,unele locatii ,destinate exclusiv fumatorilor ,daca tot zici ca e imposibila izolarea completa a unei camere.
        Simplu,nu ?tu mergi la localuri de nefumatori,eu la cele de fumatori ..aici unde ar mai fi problema ta ,ca si nefumator ?
        • -1 (5 voturi)    
          localurile se presupune ca nu au obiect de activit (Marţi, 27 septembrie 2016, 17:18)

          stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui misunel

          Localurile alea de care zici tu, jegosule, nu au obiect de activitate "fumatul". Asadar nu vad motivul pentru care ar trebui sa-mi fac eu griji, ca om normal la cap care intelege ca fumatul dauneaza sanatatii, sa nu cumva sa intru in "localuri de fumatori".
          Fumatul dauneaza sanatatii. Punct.
          Insasi ideea de "localuri de fumatori" este absurda. Este ca si cum ai zice ca ar fi normal sa existe si "localuri pentru cei care vor sa respire gaze de esapament", deci ar trebui sa am grija in ce local intru.
        • -2 (6 voturi)    
          si inca ceva... (Marţi, 27 septembrie 2016, 17:23)

          stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui misunel

          ...este cumva disperarea drogatului ceea ce simt eu in comentariile tale?
          • +1 (5 voturi)    
            :)) (Marţi, 27 septembrie 2016, 19:37)

            misunel [utilizator] i-a raspuns lui stefan2008

            Ai o gura murdara nefumatorule....nu mai are nimeni loc de tine nefumatorule..daca ai ajuns asa repede sa ma jignesti gratuit e clar.Aprinde o tigara,te mai ''calmezi'' ..
            Lasa-ma cu gazele de esapament ca n-are nici o legatura..desi,apropo ,alea polueaza si imbolnavesc mult mai multi oameni decat fumul de tigara .
            Eu am zis..inteleg nemultumirea nefumatorilor..pana la un punct . Pana la ala unde zic ei ca nu se poate dom'le trebuie interzise peste tot .
            Vai,ne deranjeaza fumul..ok..ne mutam in locatii speciale ,pentru fumatori sa nu va mai deranjeze fumul...aaaaaa da cum adica?nu e logic..n-are sens..nu. nu se poate..
            Or,unde noi ca si fumatori suntem dispusi sa va intelegem ,voi nu..nu se poate.asa. ca nu vreti voi .
        • +1 (5 voturi)    
          socializare (Marţi, 27 septembrie 2016, 17:56)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui misunel

          prietenii lui misto sunt fumatori si altfel ar trebui sa stea in casa sau sa iasa numai cu interesanti in localuri de virtuosi
          • -3 (3 voturi)    
            cam cat de drogat tre sa fii (Marţi, 27 septembrie 2016, 21:08)

            stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

            ...ca sa scrii disperat pe-aici ca faptul de a fi normal, de a nu te droga, te face "virtuos" sau "sfant"?
            Sincer, ii apreciez mai mult pe dependetii de heroina, alcool, sau alte substante care nu te fac sa te besesti pe gura. Si nu este doar mirosul, pentru ca altfel mi-as varsa naduful si pe nespalati. Problema este ca voi astia care va simtiti "cool" si "pacatosi" in sensul sexy pentru ca fumati, ne otraviti la propriu pe cei care trebuie sa va suportam fumul ce va iese din cap.
            Daca chiar vreti o solutie in care sa continuati sa fumati in public, gasiti o solutie in care fumul sa va ramana in corp, sa nu il expirati.
            • +2 (2 voturi)    
              :))) (Miercuri, 28 septembrie 2016, 1:41)

              Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui stefan2008

              Imi dau seama ca nu ai cum sa-ti versi naduful pe nespalati. Nu poti detecta mirosuri familiare si cel de tigara este ceva atipic tie.

              Te obliga cineva sa intri acolo unde scrie "local PENTRU fumatori"? Sau tu de fapt nu stii limba romana si te ajuta cineva la scris?

              Ti-as intelege crizele daca ar fi fumat cineva in localuri de nefumatori, dar asta nu se intampla, pentru ca respectam ce scrie pe usa si nu voiam sa ni se dea o lege ca sa intram si sa fumam acolo.

              PS: vezi ca Austria e tara de drogati. Ocoleste-o ca te apuca crizele si-ti arata aia ca nu discrimineaza si dau si-n domnisoarele ce bat din toculetz ca asa vor ele.
              • +1 (1 vot)    
                si care ar fi solutia ? (Miercuri, 28 septembrie 2016, 7:55)

                mihai [anonim] i-a raspuns lui Nevermind

                Oare ce am putea face atunci cand constatam lipsa de bun simt (fum expirat in autobuz sau perdea de fum la intrarea in cladiri) sau de inteligenta (fumatul langa copii) ? Sa acceptam ca avem si handicapati printre noir, nu-i asa ? Eventual sa-i asistam social.
  • +5 (5 voturi)    
    Marin BURLEA ? (Marţi, 27 septembrie 2016, 13:59)

    SRA [anonim]

    Daca vorbiti de Marin BURLEA s-a inteles ?

    Vorbiti de LUPUL in stâna !
  • +1 (3 voturi)    
    legile sunt pentru ei (Marţi, 27 septembrie 2016, 16:44)

    kROhini [anonim]

    Legile sunt pentru parlamentari nu pentru oameni (da, parlamentarii nu sunt oameni). Vor sa poata fuma ei, de-asta schimba legea sa le fie lor bine.
    De-asta vrea si udrea lege sa nu mai fie denuntul posibil decat in 3 luni, tot pentru ea. De-asta nu avem spitale decente, pentru ca ei se trateaza in afara. De-asta nu avem autostrazi, pentru ca ei pot merge ilegal, cu escorte ale politiei sau cu elicoperul chiar. Si exemplele pot continua. Legile sunt facute asa cum au parlamentarii nevoie.
  • +1 (3 voturi)    
    ipotetic, daca psd, creuzetul coruptiei, (Marţi, 27 septembrie 2016, 17:32)

    yellowdog [utilizator]

    nu ar intra in parlament nivelul de viata al romanilor ar creste exponential
  • +3 (3 voturi)    
    Un mare Tam-Tam (Marţi, 27 septembrie 2016, 18:03)

    Johnny [anonim]

    Eu nu inteleg de ce se face atat de mult tam-tam,daca se vrea interzicerea fumatului atunci trebuie dat o lege pentru interzicerea comercializarii tutunului,si asta basta...Nu sa vii si sa interzici fumatul in spatii publice dar fumatorul poate sa fumeze acasa,asa nu se v-a renunta la fumat. Eu am inteles inital atunci cand s-a dat legea, ca aceasta lege este sa protejeze pe cei nefumatori sa nu inhaleze fumul de la fumatori,dar vad ca nu este asa. Deci,pana la urma ce se vrea, interzicerea in totalitate a fumatului sau sa protejeze pe nefumatori? Daca se vrea protejarea nefumatorului atunci aceste amendamente nu il afecteaza pe nefumator,sau daca se vrea interzicerea in totalitate a fumatului, atunci trebuie interzisa comercializarea.
    • +1 (1 vot)    
      corect (Marţi, 27 septembrie 2016, 19:38)

      misunel [utilizator] i-a raspuns lui Johnny

      ai dreptate
    • +1 (1 vot)    
      eh... (Miercuri, 28 septembrie 2016, 1:42)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Johnny

      Incearca sa explici logica asta simpla unui nef ultragiat. Sa vezi misiune imposibila...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă