Mircea Cartarescu, despre Olivia Steer: Nu cred ca oameni ca ea trebuie blamati, ci priviti cu tristete  / Nu cred ca lucrul cel mai bun e sa o zdrobim cu ura, ca orice martir, se va bucura de asta

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 22 septembrie 2016, 11:58 Actualitate | Esenţial

Mircea Cartarescu
Foto: Facebook - Mircea Cartarescu
Celebrul scriitor Mircea Cartarescu afirma ca se gandeste cu "teribila tristete" la activista antivaccin Olivia Steer care "a avut ghinionul sa intalneasca, in setea ei de adevar, o cauza nedemna de o fiinta ca ea".

"Nu cred ca oameni ca ea trebuie blamati, ci priviti cu tristete, asemenea celor ce cad victima sectelor religioase, fanatismelor politice, teoriilor conspiratiilor. Olivia Steer e o victima, aproape o martira", a scris Mircea Cartarescu, pe contul lui de Facebook.

In opinia sa, "lucrul cel mai bun" nu este ca Olivia Steer sa fie zdrobita "cu ura" deoarece, "ca orice martir, ea se va bucura de asta", "ci sa-i dorim sa iasa, daca va putea vreodata, de sub fascinatia nefasta care-o schimba, dintr-o femeie plina de calitati, intr-o panorama-a desertaciunilor".

Insa, spune Cartarescu, "raul pe care-l face in dorinta ei de-a ne deschide ochii "este "real, din pacate".

"Daca sustii ca americanii n-au pus piciorul pe luna, nu se-ntampla nimic. Daca crezi ca Elvis traieste, poti face oricati prozeliti vrei fara nicio problema. Dar daca spui ca vaccinurile sunt nocive, oamenii care te cred isi condamna copiii la boli si la moarte", arata el.

"Lupta totala si fara compromis pentru propriul tau adevar se numeste eroism cand serveste tuturor si fanatism cand raneste pe toata lumea",
a subliniat scriitorul.

Reamintim ca Olivia Steer, cea mai cunoscuta activista antivaccin, a fost miercuri seara invitata lui Mihai Gadea la emisunea Sinteza Zilei de pe Antena 3 exact in ziua in care Ministerul Sanatatii a anuntat epidemie de rujeola din cauza nevaccinarii copiilor.

Olivia Steer a transmis pe tot parcursul emisiunii o lipsa totala de incredere in sistemul medical si a vorbit, fara a fi contrazisa, despre asa-zise minciuni ale sustinatorilor vaccinarii.

Iata mai jos postarea lui Mircea Cartarescu:

"Ma gandesc cu teribila tristete la Olivia Steer (pe care n-o cunosc personal).

Cred ca, dincolo de orice, e o femeie curajoasa. Daca ar avea dreptate, ar fi o figura tragica asemenea lui Giordano Bruno. Caci nu ma-ndoiesc ca s-ar lasa arsa pe rug pentru ideile ei. Putini ar fi capabili sa suporte uriasul blam public pe care-l suporta ea de ani de zile, de cand sustine unele dintre cele mai nepopulare idei cu putinta cu un zel de posesor al adevarului pur.

Lupta totala si fara compromis pentru propriul tau adevar se numeste eroism cand serveste tuturor si fanatism cand raneste pe toata lumea.

Cred ca Olivia Steer a avut ghinionul sa intalneasca, in setea ei de adevar, o cauza nedemna de o fiinta ca ea. Nu cred ca oameni ca ea trebuie blamati, ci priviti cu tristete, asemenea celor ce cad victima sectelor religioase, fanatismelor politice, teoriilor conspiratiilor.

Olivia Steer e o victima, aproape o martira. Nu cred ca lucrul cel mai bun e sa o zdrobim cu ura (ca orice martir, ea se va bucura de asta), ci sa-i dorim sa iasa, daca va putea vreodata, de sub fascinatia nefasta care-o schimba, dintr-o femeie plina de calitati, intr-o panorama-a desertaciunilor.

Cat despre raul pe care-l face in dorinta ei de-a ne deschide ochii, el e real, din pacate. Daca sustii ca americanii n-au pus piciorul pe luna, nu se-ntampla nimic. Daca crezi ca Elvis traieste, poti face oricati prozeliti vrei fara nicio problema. Dar daca spui ca vaccinurile sunt nocive, oamenii care te cred isi condamna copiii la boli si la moarte".












[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
14931 vizualizari
  • +31 (35 voturi)    
    corect (Joi, 22 septembrie 2016, 12:08)

    costinescu [utilizator]

    are dreptate.
    cand mai posteaza madam steer cate o tampenie, in loc sa intrati sa o injurati, mai bine faceti un share si adaugati un comentariu gen ´nu o sa iti vina se crezi. mana taiata cu toporul poate fi lipita la loc folosind doar ceai de brusture. doctorii sunt uimiti´
    • -14 (22 voturi)    
      Poate fi atat de simplu! (Joi, 22 septembrie 2016, 12:53)

      Arh. [utilizator] i-a raspuns lui costinescu

      Toata isteria asta si toate zbaterile doamnei Steer s-ar termina rapid daca oficialii din Ministerul Sanatatii ar preciza foarte clar, fara niciun dubiu, motivele pentru care mercurul si alte substante chimice sunt prezente in vaccinuri (asa cum scrie pe prospect) si de ce pe aceleasi prospecte scrie ca vaccinul poate cauza autism.
      • +16 (18 voturi)    
        Poate fi si mai simplu (Joi, 22 septembrie 2016, 13:42)

        IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui Arh.

        O minciuna spusa de o nebuna si repetata de zeci de ori de toti tampitii nu capata valoare de adevar.
        Uite aici prospectul de la vaccinul ROR (anti-rujeola), despre care s-a tot vorbit:
        http://www.anm.ro/_/_PRO/pro_4820_20.07.12.pdf?anmPage=1337&ID=26707

        Este atat de simplu sa il citesti si sa vezi sa nu scrie nimic din aberatiile pe care le sustii tu...
        • -4 (8 voturi)    
          Stai calm (Joi, 22 septembrie 2016, 15:54)

          Arh. [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

          Nu sustin eu, te inflamezi cam mult. Eu tocmai incercam sa spun ca in loc sa ne inflamam mai bine vorbim cu argumente, tocmai ca sa eliminam isteriile gen Steer.

          Eu ma refeream in general la vaccinuri, pentru ca despre toate spune madam Steer ca ar fi cu probleme.

          http://www.cdc.gov/vaccines/vac-gen/additives.htm
          • -1 (1 vot)    
            tipic postac (Vineri, 23 septembrie 2016, 12:01)

            neurino [utilizator] i-a raspuns lui Arh.

            adica domnul ioPaNet iti da prospectul ROR (ca despre asta e discutia) si matale bagi un site, despre toate avccinurile de-a valma aiurea-n tranvai .
            Madam Steer nu spune despre toate vaccinurile (a fost incapabila pana la aceasta ora sa explice care anume vaccin provoaca autism) ea to tipa cu ROR.

            Apropo de mercur...stiati ca o cantitate mare de macro are mai mult mercur decat orice vaccin despre care vorbiti dumneavoastra???
            • 0 (0 voturi)    
              Raspuns (Vineri, 23 septembrie 2016, 17:42)

              Arh. [utilizator] i-a raspuns lui neurino

              Draga neurino, oamenii au inceput sa fie reticenti la toate tipurile de vaccinuri, nu doar la ROR, de asta am pus acel link.

              Ce ma intriga cel mai mult este isteria de ambele parti si lipsa de dezbatere, fiecare parte incearca sa convinga cealalta parte, e penibil. Daca milioane de romani (da, la cifra asta s-a ajuns) cred ca vaccinurile sunt toxice, ce vrei sa le faci, sa-i omori? Hai sa incepem cu educatia, nu cu istericale.

              Acum cred ca ati inteles ca ati scris gresit "tipic postac".
          • -1 (1 vot)    
            Curios (Vineri, 23 septembrie 2016, 15:07)

            Gigi-al-mai-tare [utilizator] i-a raspuns lui Arh.

            Tu ai dat un link care raspunde la intrebarile tale dar aparent tu ai fost incapabil sa-l citesti tu insuti.
            Ai fost cumva diagnosticat cu autism sau retardare mentala?
            • 0 (0 voturi)    
              Nu degeaba te cheama "gigi" (Vineri, 23 septembrie 2016, 17:35)

              Arh. [utilizator] i-a raspuns lui Gigi-al-mai-tare

              Eu nu sunt impotriva vaccinului, ci a lipsei de dezbatere despre asta.

              Constat totusi cu tristete isteria si de o parte si de alta. Ba mai mult, vad ca limbajul celor care sunt pro-vaccin, este paradoxal mult mai violent, specific oamenilor needucati.

              Daca un fan al doamnei Steer ar fi in locul meu, probabil ca la intrebarea ta ar spune ca da, sufar de autism si retardare mentala, pentru ca am fost vaccinat cand eram copil!

              :)
      • +4 (8 voturi)    
        da, da, sa raspunda!! (Joi, 22 septembrie 2016, 13:48)

        costinescu [utilizator] i-a raspuns lui Arh.

        Da, da, asa ar trebui. Si sa mai explice ministerul sanatatii de ce pe prospectul de nurofen scrie ca are macrogol, povidona si E124. Si de ce scrie si ca poate cauza durere sau disconfort gastric, greaţă, ulcer gastric, scaun colorat în negru, erupţii cutanate, mâncărime, înrăutăţirea astmului bronşic, respiraţie şuierătoare inexplicabilă sau dificultăţi în respiraţie, tulburări hepatice şi renale, dureri de cap, somnolenţă, ameţeli şi tulburări ale auzului, şi, rareori, erupţii cutanate, mâncărimi ale pielii, descuamarea pielii, umflarea feţei. HUO NUROFEN!!!
        Hai sa bem un ceai de musetel, ca trece raceala si durerea si tot.
        • -1 (7 voturi)    
          Mai usor cate imbolnavesti (Joi, 22 septembrie 2016, 15:45)

          Arh. [utilizator] i-a raspuns lui costinescu

          Este o problema mult prea grava ca tu sa comentezi ironic, la misto.

          Normal ca nu trece totul cu musetel, dar daca tot ai adus vorba, ai citit efectele museleului si ale altor plante medicinale? Studille stiintifice, ma refer, nu ce spun babele si exaltatii?
      • -1 (1 vot)    
        autismul si informatia (Vineri, 23 septembrie 2016, 12:14)

        neurino [utilizator] i-a raspuns lui Arh.

        mai lasati-o moale cu vaccinul si autismul.
        https://en.wikipedia.org/wiki/Autism
        Nu exista ABSOLUT NICI O REFERINTA ca vaccinul (oricare ar fi el) provoaca autism.

        Cand ai o probabilitate mai mare de 50% sa fie de ORDIN GENETIC, este complet irelevant daca copilul ala face vaccin sau nu.
        https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3513682/

        Autismul NU E GRIPA sa o iei de la ceva anume.
        Pana si ipoteza mediului e scoasa in cazul autismului.
        daca iti este frica ca copilul sa nu aiba autism (ala nu de face la 10 ani, btw), iti faci teste genetice si asa e, suporti sau nu consecintele.

        MS nu are se sa recunoasta atata timp cat informatia e complet falsa si nefondata.
    • +14 (16 voturi)    
      Mai exista un mic aspect legal (Joi, 22 septembrie 2016, 13:18)

      IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui costinescu

      Cand cineva incita la crima, indiferent de mediul in care o face (inclusiv online) si indiferent de tinta violentei (ucidere sau sinucidere) incalca legea si trebuie chemat sa raspunda in fata legii.
      Indemnurile doamnei Steer de a nu trata cancerul reprezinta o incitare la sinucidere, indiferent daca o face cu discernamant sau nu (caz in care trebuie tratata intr-un spital / sanatoriu de specialitate).
      • +2 (2 voturi)    
        Cancerul este un caz particular (Vineri, 23 septembrie 2016, 10:08)

        Crioan [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

        Indemnurile de a nu trata cancerul reprezinta doar raul cel mai mic!
        Moare doar pacientul respectiv, in urma propriei sale decizii.
        Insa propaganda impotriva vaccinurilor ucide copilasii. Si nu doar pe bebelusii celor ce urmeaza sfaturile Olivie, ci, asa cum s-a vazut acum, si pe alti copii mici, rapusi de boala care ar fi fost ERADICATA daca se foloseau in mod normal vaccinurile!
      • +1 (1 vot)    
        paticularitatea cancerului (Vineri, 23 septembrie 2016, 12:07)

        neurino [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

        Eu consider ca nu ar trebui sa bagam cancerul in aceeasi oala cu rujeola.
        In cazul cancerului fiecare e liber sa faca cum vrea...ai cancer si ai decis sa te "vindeci" cu radacini de patrunjel...foarte bine, moartea va fi sigura si repede (ideal ar fi sa nu ii chinui si pe altii cu prostiile tale, cum stiu eu un caz).

        Totusi, in cazul vaccinului, mai ales pentru copii, si cand se discuta despre copii altora, e o problema si e o problema nationala grava.

        Personal, daca as fi unul din cei 3 parinti ai bebelusilor ucisi, as da-o pe tanti in judecata fara sa stau prea mult pe ganduri.
    • +1 (3 voturi)    
      Splendid! (Joi, 22 septembrie 2016, 16:04)

      DragosGrigore1 [anonim] i-a raspuns lui costinescu

      Splendid!
  • -39 (43 voturi)    
    Dl.Cartarescu (Joi, 22 septembrie 2016, 12:18)

    Un cititor [utilizator]

    e jalnic. Scrie mai mult decât citește . N-are habar de niciunele dar își dă sforăitor cu părerea ca unul care are mulți aplaudaci. De când e dl. Cărtărescu specialist în imunitate și iubitor de copii?
    • +29 (31 voturi)    
      Ei, na (Joi, 22 septembrie 2016, 12:35)

      CosminMaricari [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      Că acum tre să fii specialist în imunitate ca să înțelegi că Olivia Steer e o mulțime vidă și toți antivaxxerii sunt cumplit de ignoranții în probleme științifice.
      • -10 (14 voturi)    
        Deci specialist nu e, (Joi, 22 septembrie 2016, 12:40)

        Un cititor [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

        dar e iubitor de copii. Corect?
        • -3 (11 voturi)    
          Are 2 copii (Joi, 22 septembrie 2016, 13:44)

          CosminMaricari [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

          Cred că până și un băsist-soroșist-anti-român convins precum Mircea Cărtărescu își iubește copiii. Dar nu știu exact, depinde ce vi se comunică de la partid... Deci, ce părere are Liviuță, e MC iubitor de copii?
    • +3 (5 voturi)    
      ... (Joi, 22 septembrie 2016, 13:20)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      In schimb OLivia Steer este?
    • +7 (7 voturi)    
      d-na Steer (Joi, 22 septembrie 2016, 14:07)

      hamurabi [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      Si d-na Steer este specialista in imunitate in schimb !
    • +5 (5 voturi)    
      bravo! (Joi, 22 septembrie 2016, 15:24)

      levierul [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      imi place ca ti-ai facut lectiile la prolitrucii sovietici adusi cat sa ne distruga orice valoare.
      Pai bine ma, tu compari Cartarescu cu General Ismana? Nici nu conteaza cine are dreptate. Tu atat ai invatat la scoala de cadre ?
  • +7 (11 voturi)    
    Zdrobiți trebuie cei care o promovează. (Joi, 22 septembrie 2016, 12:41)

    asavreau [utilizator]

    Olivia Steer are dreptul la opinie,dar cei care o promovează merită zdrobiți.Dacă ar fi fost o dezbatere cu prezența unor personalități medicale,da,Olivia a avut o opinie.Așa,antena 3 a promovat prostia.Aștept ca Gâdea să invite o băbuță de 100 ani care să spună că a băut, fumat și nu a avut nici-o boală,a născut acasă.Concluzia ar fi că desființăm spitalele,recalificăm medicii și fiecare trăiește"câte zile îi dă D-zeu".Ar fi o crimă,dar satisfacția lui Gâdea și acelor care îl susțin ar fi maximă.Și satisfacția lui contează,dacă nu-l ia nimeni de urechi,să-l dea afară, să-l pună să presteze o altă muncă care să nu-i mai permită să înjosească populația îndemnând-o la moarte.
  • +11 (13 voturi)    
    prostia ucide! (Joi, 22 septembrie 2016, 13:28)

    mike_the_hunter [utilizator]

    Olivia Steer este toxica si periculoasa. Am vazut un caz interesant la Inst. de Oncologie Bucuresti. O doamna din Ploiesti a venit in vizita la un amic de al meu - un mare specialist oncolog. Acesta i-a diagnostic un neoplasm la san de gradull 1, operabil simplu, fara probleme si cu 99.9% sanse de vindecare. Doamna citeste in revista As cum sa te vindeci de cancer cu ceaiuri naturale. O sfatuieste cineva sa faca cura asta. Face cura de ceaiuri , dar simte ceva ,si dupa un an vine inapoi. Avea acum stadiul 3 de cancer. A intrat in operatie rapid, dupa care a facut sedinte de citostatice dure si mai traieste si azi ,din fericire.
    Prostia ucide mai mult decat coruptia si incompetenta impreuna!
    De aia bla-blaul lui Cartarescu nu e bun de nimic. Acum daca a citit din sferele sale pretins inalte aceasta mica relatare sper sa realizeze cat de toxica , cat de periculoasa e madam Olivia Steer si ca cei care "o zdrobesc cu ura" au motive serioase s-o faca.
    • -1 (5 voturi)    
      E OK! (Joi, 22 septembrie 2016, 16:08)

      DragosGrigore1 [anonim] i-a raspuns lui mike_the_hunter

      Cancerul nu este contagios, deci in cazul asta mi se pare perfect in regula sa faca fiecare ce crede de cuviinta. Unii cu credinta, altii cu naturistele ... ma rog, nu au cum sa supravietuiasca nici unii nici altii fara chimio si radio, dar afecteaza pe nimeni prin alegerile lor.
      • +1 (1 vot)    
        CORECT! (Vineri, 23 septembrie 2016, 10:14)

        Crioan [utilizator] i-a raspuns lui DragosGrigore1

        MInusurile pe care le-ai primit sunt desigur de la adeptii Oliviei. Ai dreptate: doamna din exemplu lui Mike Vanatorul a avut noroc si a trait, altel probabil ca nu au supravietuit, din cauza Oliviei s-au dus prea tarziu la doctor.
        Dar este vorba de persoane mature, responsabile, care au luat decizia fatala in deplina cunostinta de cauza!

        Nu Olivia este de vina daca eu sunt convins ca mamaliga vartoasa nu doar ca ma scapa de cancer, ci ma ajuta si sa levitez, si in consecinta ma arunc de pe bloc ...
        • +1 (1 vot)    
          Nu (Vineri, 23 septembrie 2016, 15:15)

          Gigi-al-mai-tare [utilizator] i-a raspuns lui Crioan

          nu, minusurile nu sint de la adeptii spalati pe creier, sint de la interfata mizerabila a sistemului de comentarii utilizat aici. Chiar eu am vrut sa dau un plus si s-a registrat ca un minus.
          Ai crede ca intregul site a fost programat de adeptii Oliviei.
  • +5 (5 voturi)    
    Cartarescu (Joi, 22 septembrie 2016, 16:02)

    DragosGrigore1 [anonim]

    Dincolo de Olivia Steer (sa isi faca o secta religioasa prin munti undeva si sa stea acolo), sunt impresionat de cursivitatea si luciditatea scrierii lui Cartarescu. Din cauza asocierii cu Basescu nu am avut interes in lucrarile lui, dar "le zice" bine din condei.
  • +4 (4 voturi)    
    Megafoanele presei (Joi, 22 septembrie 2016, 16:42)

    Propinatiu [utilizator]

    Una e când îţi expui ideile prietenilor de reţea, alta când le amplifică deformat megafoanele presei. Cum-necum, la început de an şcolar, s-a făcut propagandă pt retragerea copiilor din sistemul educativ şi contra vaccinării lor, ceea ce poate avea ca reacţie inventarea unor nedorite forme de Cenzură! Mulţi abia asteaptă. Consolare, listele clasice de carti bune...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri