Proiect de lege: Un deputat propune acordarea a 15.000 de lei de la stat prima de casatorie si pentru nasterea celui de-al treilea copil

de I.C.     HotNews.ro
Miercuri, 21 septembrie 2016, 17:58 Actualitate | Esenţial

Iacob Puscas
Foto: cdep.ro
Deputatul  Iacob Puscas (fost UNPR) a depus la Senat un proiect de lege in procedura de urgenta prin care tinerii pana in 35 de ani primesc 15.000 de lei cand se casatoresc, suma care se acorda si la nasterea celui de-al treilea copil, scrie Mediafax. Familiile care aduc pe lume un al treilea copil vor fi astfel rasplatite cu o "prima pentru recunoasterea contributiei aduse natiunii", spune deputatul.

Familiile biparentale vor primi "prima pentru recunoasterea contributiei aduse natiunii" de 15.000 de lei la nasterea celui de-al treilea copil. De asemenea, familiile cu trei copii vor primi o alocatie suplimentara in valoare de 50% din salariul minim brut, potrivit proiectului de lege.

Initiativa legislativa prevede ca parintii cu cel putin trei copii minori nu platesc impozit pe venit din salarii si platesc doar 50% din impozitul pe alte activitati producatoare de venit, iar mamele cu cel putin trei copiii beneficiaza de reducerea varstei de pensionare cu doi ani pentru fiecare copil, dar nu mai mult de opt ani.

Totodata, proiectul propune ca tinerii pana in 35 de ani sa primeasca in momentul casatoriei o "prima pentru recunoasterea contributiei aduse societatii prin casatorie" de 15.000 de lei, insa daca divorteaza in primii cinci ani de casatorie sunt nevoiti sa inapoieze banii statului in trei luni de la divort. De asemenea, tinerii casatoriti sunt scutiti de impozitul pe venituri din salarii.

"Prin exceptie de la prevederile Codului fiscal, TVA pentru produsele de igiena si ingrijire destinate copiilor in varsta de pana la 6 ani inclusiv este de maximum 5%", potrivit initiativei legislative.

In proiect este prevazut ca de aceste prevederi beneficiaza si familiile monoparentale, insa doar in cazul decesului unuia dintre soti. De aceleasi prevederi beneficiaza si familiile care au si copii adoptati.

De prevederile legii ar urma sa beneficieze si familiile numeroase devenite astfel in ultimii 5 ani de la intrarea in vigoare a legii, dar si tinerii de sub 35 de ani care s-au casatorit in ultimii 5 ani.

Initiatorul a prevazut in proiect ca fondurile vor proveni de Ministerul Muncii si ca aceste drepturi nu sunt impozabile si ca se aplica retroactiv pentru ultimii cinci ani de la intrarea in vigoare a legii.










3166 vizualizari
  • +12 (18 voturi)    
    ideea e buna si nu prea... (Miercuri, 21 septembrie 2016, 18:06)

    qwerasdf [utilizator]

    sunt de acord sa se incurajeze natalitatea, insa as vrea sa o incurajeze acolo unde este cazul, nu acolo unde ea este in floare ... stim noi ce etnie e infloritoare...

    Aia cu 15.000 de lei la casatorie e prostie... de unde are statul banii acestia? Se vor casatori toti de dragul banilor. 5 ani trec repede
    • +2 (2 voturi)    
      De acord. (Miercuri, 21 septembrie 2016, 18:57)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      De acord. Banii se iau și timpul trece repede.
    • +2 (2 voturi)    
      cazul Germaniei (Joi, 22 septembrie 2016, 8:32)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      e de studiat. Exact asta au facut nemtii acum ceva ani. Au dat niste mii de euro pt nastere si casatorie. Rezultatul, in 2015 s-au nascut pt prima oara, mai putini copii nemti decat de alta origine.

      asa ca, atentie la neatentie. Da stimulente fiscale daca vrei copii multi. Fa gradinite gratuite (in austria sunt gratuite chiar si cele private). Incurajeaza facerea de copii la clasa medie (sau muncitoare, ca la noi clasa medie nu gasesti decat in 2-3 orase si aia e putina)
  • +5 (7 voturi)    
    Prima corelata cu veniturile (Miercuri, 21 septembrie 2016, 18:10)

    rotpg [utilizator]

    Ar trebui ca aceasta prima sa fie corelata cu veniturile familiei, pentru ca incuraja sa aibe copii in special pe cei care isi pot permite sa le dea o educatie buna. Sigur ca se poate discuta despre o limita maxima, dar trebuie evitate cazurile de abuz.
    • -2 (6 voturi)    
      Ce vorbești Franz? (Miercuri, 21 septembrie 2016, 18:58)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui rotpg

      Adicătelea ajutor pentru bogătași. Pentru ce? Pentru huzureală în doi? Ciuciu!!!
      • 0 (2 voturi)    
        nu intelegi nimic (Joi, 22 septembrie 2016, 8:45)

        eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui hot news

        Bogatasii aia platesc taxe mari. Adica bogatasul plateste un impozit lunar pe sanatate, sa zicem, cam cat salariul tau pe cateva luni. Buun cred ca pana aici ti se pare normal sa plateasca (da-l in sange de chiabur!)

        In caz ca o merlesti(sa vb pe intelesul tau) si te alegi cu o boala mai rara sa zicem, banii pe care i-ai dat tu lunar la stat toata viata, nu acopera nici macar 1% din tratament (am un prieten care are tratament suportat de stat de 1500 euro / saptamana).

        Nu mai punem la socoteala faptul ca poti fi bogat pt ca muncesti sau risti mai mult. Eu de exemplu platesc sanatate din 3 parti (angajat, chirie si PFA).

        Acum revenind la subiectul nostru, nu ti se pare normal ca ala care plateste la stat de ii ies ochii ca la melc sa si primeasca proportional? Bun, la sanatate sa zicem ca nu poate sa ii dea un pat mai bun sau un tratament mai scump (desi nu vad motive sa nu o poata face). Dar cand e vb de un stimulent direct in bani, trebuie platit proportional. De ce?

        Pt ca bogatasul se frustreaza. Si daca se frustreaza isi muta afacerea in alta tara, sau lucreaza la negru. Adica isi ia jucariile si pleaca.

        Tu care ai contactat o boala rara si grava nu vei avea posibilitatea sa te faci bine pt ca statul va ramane doar cu contributia ta. Adica vei muri.

        Intelegi? Eu cred ca e destul de simplu. O tara doar de saraci nu e de dorit. Stiu ca nu poti dormi noaptea de nervi dar asta e realitatea.

        PS: nu vorbim de bogatii cu venituri ilicite deci ascunse (aia oricum nu ar primi niciun ajutor pt casatorie sau copii ca aia nu au venituri la vedere - de la asta pornisem: sa primeasca toti proportional cu cat contribuie)
    • +3 (3 voturi)    
      M-as fi asteptat ca (Miercuri, 21 septembrie 2016, 20:23)

      un_oarecare [utilizator] i-a raspuns lui rotpg

      mamica ce primea 35.000 euro alocatie sa aiba vreo 13 - 14 plozi, ca se pare ca are cu ce sa ii educe.
      Bunica mea n-a stiut ce e aia alocatie pt. copii dar a facut 9. :)
  • +8 (8 voturi)    
    stimulati (Miercuri, 21 septembrie 2016, 18:19)

    zigot [utilizator]

    sa se casatoreasca si sa faca mai multi copii cei care pot ( moral) sa ii ingrijeasca si lucreaza, sau au o societate de orice fel; acestia sa fie stimulati prin anumite reduceri de taxe, prin accesul cu prioritate la unele programe de perfectionare a activitatii sau prin acordarea unor ajutoare elevilor cu rezultate bune la invatatura.
    nu trebuie dati bani pentru ca acestia nu ajung decat rareori unde se vrea
  • +6 (8 voturi)    
    1-2% dintre familiile actuale (Miercuri, 21 septembrie 2016, 18:22)

    animatron [utilizator]

    Va trebui calculat impactul bugetar, altfel e doar un heirupism, nesustenabil.

    Datele pe le-am vazut pe 2013 aratau ca 72% dintre familiile tinere nu au copii, circa 25% aveau 1-2 copii si restul de 3% aveau 3 copii sau mai multi.

    Problema nu e actul casatoriei (nu cred ca 15.000 lei e o recompensa necesara, mai ales ca va deveni inca un motiv serios de dispute la un eventual divort), ci asumarea unui copil.

    Mai util ar fi un mix de masuri, financiare, fiscale, de infrastructura, etc., orientat catre a face viata tinerelor mame mult mai usoara, ele trebuie sa simta din plin ajutorul societatii (nu doar a familiei largite), din momentul in care sunt luate in grija medicului care supravegheaza sarcina pana cand copiii ajung in clase mai mari si devin ceva mai responsabili.

    Romania are in prezent un deficit demografic natural, pentru un echilibru intre decese si nasteri numarul de nasteri ar trebui sa creasca cu 25%-30%.
    • +6 (6 voturi)    
      da da (Miercuri, 21 septembrie 2016, 21:13)

      MoemBius [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      li se rupe lor de impact bugetar
      nu te ai prins ca e campanie electorala?
      doar nu crezi ca platesc ei
      platesc fraierii
      • 0 (0 voturi)    
        Mda, clar (Vineri, 23 septembrie 2016, 18:07)

        antrax [utilizator] i-a raspuns lui MoemBius

        Si ghici ce familii fac aia 3+ copii?

        Pai in general familiile sarace, din mediul rural, de o anumita etnie, etc.
        Din care oare ce procentaj nu prea au de lucru? Si cam ce procentaj voteaza "traditional" cu stanga?

        Dar de ce nu se dau alte stimulente nu neaparat financiare, pentru cei care si contribuie economic la societate?

        De exemplu cine lucreaza si are 2+ copii sa aiba program de 7 ore de lucru in loc de 8 ca sa mai stea si pe acasa (la acelasi salariu ca inainte, nu redus la 7/8 din ce avea inainte). In Luxembourg de exemplu pt o mama care inca alapteaza exista o scutire de 2 ore/zi din programul de lucru. Adica 6 in loc de 8. Si asta parca maxim pana face copilul 1 an.

        Daca chiar se doresc niste stimulente financiare ar trebui sa fie date ca un trade-off, pe baza unor rezultate, nu ca o pomana ca au nascut al treilea plod.

        De exemplu:
        - X RON la nastere
        - Y RON dupa S an, dar conditionat de niste vizite la doctor/vaccinari (ca tot avem scandalul saptamana asta)
        - Z RON la varsta de T ani (cu alte vizite la doctor/vaccinuri)
        si asa mai departe: cand intra la scoala, cand termina 4 clase, etc. Daca vor sa ajunga la 15000 RON ar putea sa se intinda pana la terminarea facultatii, un bonus de vreo 5000RON pt proaspatul absolvent.

        Sa revin la Luxembourg, aici se da o prima de 580EUR x 3 transe pentru un copil dupa cum urmeaza:
        1) cu ~2 luni inainte de nastere (pe baza a 5 vzite la ginecolog + 1 la dentist)
        2) dupa nastere + prima vizita la ginecolog (~2 luni dupa nastere), pe baza atestarii ca s-a nascut un copil viu
        3) La aproximativ 2 ani ai copilului, dupa cateva controale pediatrice obligatorii (ultimul e intre 21-24 luni)

        Fiecare transa cu formularul lui de completat si tinut cu grija la dosar...si evident doar daca esti rezident.

        PS: in Luxembourg se dorea cresterea populatiei de pe la 500.000 la 750.000 de aia au dat stimulentele astea. Si oricum mare parte sunt straini.
  • +11 (11 voturi)    
    Se vede ca a inceput campania electorala (Miercuri, 21 septembrie 2016, 18:23)

    Susufler0 [utilizator]

    iar mamelucul asta vrea sa prinda un loc pe liste ! :)))

    PS. Hai, cine pluseaza ca doar nu dati de la voi. ;)
    • +2 (2 voturi)    
      PPS. (Miercuri, 21 septembrie 2016, 20:43)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      Am doua intrebari pt dl deputat Iacob Puscas :

      1.De ce spermatozoizii unui tanar de 35 de ani sunt socotiti mai breji decat cei ai unui "mos" de 36 de ani ?

      2. De ce sotul care a obtinut divortul din vina exclusiva trebuie sa restituie prima incasata cu prilejul incheierii casatoriei ?

      PS. Nu-i asa d-le Puscas, ca nu va incadrati in nici una din categoriile care potrivit proiectului dvs de lege ar urma sa fie premiata cu 15.000. de lei de catre stat ?
      • +1 (1 vot)    
        e nascut in (Miercuri, 21 septembrie 2016, 21:16)

        MoemBius [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

        18.01.1977

        asa ca nu se incadreaza
        • +2 (2 voturi)    
          Te inseli ! ;) (Miercuri, 21 septembrie 2016, 22:56)

          Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui MoemBius

          Daca legea iese cel mai tarziu anul viitor iar omu' nost' a facut al treilea copil la varsta de 35 de ani, se califica pt a primi "premiul" de 15.000 de lei. :))

          PS. Cred ca am calculat bine ! :)))
  • +10 (12 voturi)    
    Zero prime si bani gratis (Miercuri, 21 septembrie 2016, 18:34)

    mr_mojo [utilizator]

    La munca!
    Vor turna toti colorații puradei ca sa ia banii. Maine vine alt deștept si propune sa dam 20k la al patrulea copil si asa mai departe.
    Zău, nu stiu cat mai rezistam.
    • +3 (5 voturi)    
      Subscriu (Miercuri, 21 septembrie 2016, 19:24)

      munuc [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

      Deja mi se face rau când aud propuneri din astea cu "sa se dea". Nu exagerez, mi se face greata, fizic. M-au imbolnavit cretinatatile astea. Omoram gaina cu oua de aur de dragul populismului si a dorintei unor bolnavi de putere. Bolnavii de putere sunt aceia (multi de tot) care-si doresc putereaa pentru a se capatui in mod abuziv. Nu, un popor care face copii doar daca e platit nu-si merita locul in istorie si nu-l va obtine in acest fel (nici nu l-ar merita).
    • -4 (4 voturi)    
      Tu nu (Miercuri, 21 septembrie 2016, 20:36)

      Lucian_Mares [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

      mai rezisti, esti deja praf. Du-te de te culca la loc.
    • 0 (0 voturi)    
      Corect (Joi, 22 septembrie 2016, 16:54)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

      Scutiri de taxe, nu pomana ! Asa vei incuraja natalitatea in familiile care vor contribui in 18-22 de ani la buget cu taxe, nu incurajati natalitatea celor care vor face paguba la stat, aka aia care nu muncesc si traiesc din ajutoare sociale.

      1 copil, impozitul pe venit se reduce de la 16% la 14, al doilea copil se reducela 12, la al treilea la 10%. Nici macar nu iti mai bati capul cu dosare si balamuc, angajatul (mama in cazul asta, sau tatal daca mama nu este incadrata inmunca) aduce copie dupa certificatul de nastere al copiilor si angajatorul va plati catre stat conform procentelor. Dar mna, de ce sa nu dam legi tampite in campanie electorala.
  • +6 (6 voturi)    
    hoooo praleo (Miercuri, 21 septembrie 2016, 20:27)

    cristianaxl [utilizator]

    la romanica ii binii tarii di tot....ca la frantzujii aia zraciobi ni dadeau 300 de coconei sa ne tiram...dar acilea iauzi...3000 de coconei ca sa ne puim...uliuuuu...praleo...sa te tii...ca facem si cate 10 nunti pe an...toate joia...ne luam...luam 15.000...ne lasam...iar ne luam...iar ne lasam....iar de puradei nu va faceti griji...anu' si puradelu...si scapam noi de saracie. Ca sa ne plateasca si pe noi...sa numai fim descriminati...ce au ei si noi n-avem?...ca analfabeti suntem si noi la fel ca romanii...ca' cu creieru spalat suntem si noi...ca fara slujbe suntem si noi...si atei ...si debusolati...daca vor...ne facem si homosexuali...ca asa e moda acum...
  • +2 (2 voturi)    
    SI 100.000 RON LA DIVORT... (Miercuri, 21 septembrie 2016, 22:52)

    schroedinger [utilizator]

    Sa nu ramana puradeii pe drumuri!
  • +2 (2 voturi)    
    Pusca(s) si cureau lata,ce deputat avem mai tata (Joi, 22 septembrie 2016, 12:28)

    Plagarus [utilizator]

    Asemenea indivizi "alesi " ma fac sa-mi fie rusine ca-s roman,in actuala etapa de dezvoltare a Romaniei. Muammar al-Gaddafi sursa de inspiratie:
    1. Libia lui Gaddafi nu avea nici o datorie faţă de nimeni în lume.
    2. Preţul unui litru de benzină era de 0.14$
    3. Preţul unei pâini era de 0.15$
    4. Învăţământul şi spitalizarea erau gratuite.
    5. Tinerii căsătoriţi primeau în dar 64000$ pentru a-şi procura apartament.
    6. Fiecare familie libiană avea propria casă.
    7. Pentru fiecare membru, familia libiană primea anual 1000$ subvenţii.
    8. Pentru fiecare copil nou născut, familia primea 7000$, ajutor material.
    9. Ajutorul de şomaj 730$ lunar.
    10. Orice libian, dacă era admis la oricare facultate din lume, primea 2500 euro de la stat plus întreţinere plus un automobil.
    11. Salariul unei asistente medicale era de minim 1000$.
    12. Automobilele în ţară erau vândute numai la preţ de fabrică.
    13. La deschiderea propriei afaceri, Jamahiriya Libiană oferea un ajutor material de 20000$, într-o singură tranşă.
    14. Nu exista impozit pe imobil, la apartamente şi casele de locuit.
    15. Impozitele mari erau interzise prin lege.
    16. Cetăţenii libieni primeau creditele fără dobândă din partea statului.
    17. Energia electrică era gratuită pentru populaţie.
    18. În toată ţara era dezvoltată o reţea de magazine pentru familiile cu mulți copii, în care alimentele de bază erau vândute la un preţ simbolic.
    19. Pentru vânzarea produselor alimentare cu termenul expirat – amenzi astronomice.
    20. Pentru falsificarea preparatelor medicale – pedeapsa cu moartea.
    • 0 (0 voturi)    
      Si tot l-au omorit... (Joi, 22 septembrie 2016, 15:11)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      Gaddafi dormea in cort, inclusiv in vizitele oficiale, nu din motive religioase, ci pentru ca jurase ca nu va dormi intr-o casa, nici el, nici familia sa, pina ce nu vor avea case toti libienii. Tatal sau a murit intr-un cort.
      Cum sa nu-l omori?
  • +1 (1 vot)    
    ideea e partial OK (Joi, 22 septembrie 2016, 17:51)

    Sety [utilizator]

    - TVA scazut la toate produsele destinate copiilor;
    - manuale, rechizite, uniforme si echipamente gratuite pt familiile ce fac dovada ca isi trimit copii la scoala;
    - toate interventiile medicale, inclusiv cele stomatologice GRATUITE pt toti tinerii ce urmeaza o forma de invatamant.

    MACAR ATAT.
    Restul va avea consecinte dezastruase pt viitoarea RRomanie.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version