Ce mai e trendy in educatie?: Dana Nalbaru si Dragos Bucur renunta la sistemul clasic de invatamant pentru fiica lor: ''Am ales ca ea sa invete in sistem home schooling despre lucrurile care ii plac si fara constrangeri, fara competitii impuse, fara note sau calificative''

de A.T.     HotNews.ro
Vineri, 16 septembrie 2016, 11:32 Actualitate | Esenţial

Dragos Bucur
Foto: Bety Blagu / HotNews.ro
Dana Nalbaru si Dragos Bucur au ales home schooling - ul pentru fiica lor de 9 ani, Sofia. In primul post de pe blogul 4 in aventura, Dana, Dragos si Sofia scriu despre cum au luat aceasta decizie impreuna, toti trei si ca aceasta nu inseamna ca Sofia a abandonat scoala, doar ca au luat-o pe alt drum cu aceeasi finalitate, ''educatie, pregatire si descoperirea vocatiei''.

Dana spune ca s-au lovit de prejudecati
: ''stim ca e abia inceputul unui lung sir de provocari atat din partea societatii cat si din partea necunoscutului care ne asteapta. Dar nu ne temem. Suntem impreuna, toti trei, in aceasta decizie si e una asumata''.

''Am retras-o  pe Sofia de la scoala. De tot. Am ales ca ea sa invete in sistem home schooling despre lucrurile care ii plac si fara constrangeri, fara competitii impuse, fara note sau calificative. Ne-am gandit bine inainte de a lua aceasta decizie si ne-am “facut temele” inainte de a ne arunca spre un asemenea viitor. Am vorbit cu oameni care isi educa in mod similar copiii, citim mult despre asta si ne-am asumat inclusiv schimbarea ritmului nostru de viata, constienti fiind ca noi vom fi cei care va trebui sa o ajutam si sa o sustinem in tot acest proces.''

Dragos Bucur a explicat ca nu incearca sa promoveze abandonul scolar, pentru ca ''Sofia nu a abandonat de fapt scoala ci doar a luat-o pe alt drum cu aceeasi finalitate-educatie, pregatire si descoperirea vocatiei''.

Si povesteste cum a fost prima zi de scoala pentru Sofia: ''Ieri, în prima zi de ne-scoala Sofia a făcut primul curs de scenaristica, a stat 2 ore în fața calculatorului făcând MATEMATICA si alta ora jumătate  învățând programare pe calculator la cursurile online Khan Academy. Pentru că a vrut.''

Si surpriza pe care avut-o Sofia cand a aflat ca nu mai merge la scoala

''Cand parintii mei mi-au spus ca e o varianta sa NU MA MAI DUC LA SCOALA am crezut prima oara ca glumesc, doar ca dupa o mica discutie despre asta am aflat ca nu glumeau!!!!!!!! OMG!!!! Nu imi venea sa cred ca se poate sa nu ma mai duc la scoala. In capul meu era o mica, mare confuzie: ”daca mama si tata imi spun sa fiu atenta la ore, cum au acceptat sa nu mai invat?? WHAT??”. I-am intrebat si au spus ca o sa mai invat doar ca voi face asta acasa . Alta confuzie: “o sa vina profesoare sau profesori la mine acasa?? NUUUUUUU:(((“. Dar cand i-am intrebat si asta au zis ca nu vor veni, ca o sa ma duc eu la tot feluri de cursuri. Uitati cateva dintre cele pe care le vreau: karate, robotica, skateboard, dansuri, chineza, engleza, scenaristica, pictura si multe altele''.










24146 vizualizari
  • +13 (47 voturi)    
    'Pentru că a vrut' (Vineri, 16 septembrie 2016, 11:43)

    ileana14 [utilizator]

    Pentru că la 9 ani știi cel mai bine ce-ți trebuie în viață. Iar Mr. Google e un profesor bun.
    • +16 (48 voturi)    
      Bravo lor! (Vineri, 16 septembrie 2016, 12:06)

      Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui ileana14

      Scoala e o mizerie, datorita PSD si celor infiltrati de aceassta gasca de hoti in sistem. Madam Andronescu este exemplul cel mai bun cum scoala a ramas in urma societatii doar ca profesorii sa fie folositi ca electorat de manevra.
      • +4 (30 voturi)    
        mmm (Vineri, 16 septembrie 2016, 12:35)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        Riscul e relativ mare. Cine garanteaza ca home-schooling-ul ala va fi suficient incit sa poate intra la o facutate? Sau face si facultatea in regim home-learning? Si... care e finalitatea acestui home-schooling daca nu are nici un feedback dat de un examen/competitie. Cum stii ca al tau copil a invatat indeajuns? Cum va sti el, copilul, ca a depus suficient efort? Care e finalitatea acestui proces de home-schooling si cum se masoara drumul parcurs deja/ramas pina la finish?

        Si.. sa ne intelegem, nu spun ca scoala romaneasca nu are carente majore si ca acasa nu se poate invata aceeasi materie in jumate din timp si intrun mod mult mai distractiv. Ce ma sperie pe mine e ca lipsa competitiei risca sa duca in scurt timp si la lipsa motivarii. Ceea ce duce la instalarea lenii si a auto-suficientei, care va genera in final, la 18 ani, un copil handicapat din punct de vedere educational, un copil care nu stie ce e a ia un examen, un concurs, cu probleme de relatii sociale (din care mare parte la scoala se invata), probleme in a te supune unor reguli de comportamnt, de conduita, etc.
        • +5 (37 voturi)    
          de fapt te sperie altceva pe d-ta, (Vineri, 16 septembrie 2016, 13:52)

          unul din cei multi [anonim] i-a raspuns lui bogdan1477

          controlul,reguli,regulamente,obedienta ,supunere......Te rog,fa un efort si fii mai open mind.Felicitari si mult curaj ,DRAGOS,DANA si SOFIA !
          • +9 (15 voturi)    
            bine ca au avut de unde alege (Vineri, 16 septembrie 2016, 14:12)

            codo [anonim] i-a raspuns lui unul din cei multi

            drum bun, copila!
            • -1 (3 voturi)    
              un copil nu trebuie lasat sa aleaga (Sâmbătă, 17 septembrie 2016, 14:08)

              ion daniel [anonim] i-a raspuns lui codo

              it recomand sa vezi urmatorul documentar:

              BBC Horizon Battle of the Brains



              Acolo participa si o tipa care arenuntat la scoala exact cam la aceeasi varsta si o sa vezi cat de bine se descurca in toate testele de acolo . Daca nu ai timp de pierdut iti spun eu, a iesit ultima . Chiar si in domeniul ei (pictura) nu a iesit in primii 3
          • +7 (21 voturi)    
            N-ai inteles (Vineri, 16 septembrie 2016, 15:37)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui unul din cei multi

            La finalul ciclului aluia de home-schooling, copilul respectiv, ajuns intre timp la finalul adolescentei, va ajunge sa dea piept cu viata reala, fie intr-o universitate, fie in cimpul muncii.
            Si s-ar putea sa constate ca ceea ce a invatat el, copilul, din placere, nu prea intereseaza pe multaa lume nici in cimpul muncii, nici pe la examenele de facultate. Chiar ma intreb pe baza a ce va intra la o facultate unde admiterea se face pe baza notelor din timpul liceului...

            Dar sa presupunem ca parintii au fost suficient de informati si au avut grija ca home-school-ingul sa fie suficient de ridicat calitativ incit din punct de vedere tehnic sa nu existe probleme. Ma intreb cum se va adapta viitorul student rigorilor unor ore de curs/laborator/seminar dupa 12 ani in care nu a fost obligat sa participe la cursuri, sa lucreze la un proiect in echipa, sa se abtina de la comentarii in timpul orelor de curs, etc. Si zic asta pentru ca scoala te invata mai mult decit materia efectiva. Scoala te invata sa relationezi cu cei de linga tine, ceea ce ghome-schoolingul nu prea are cum face.
            • -2 (12 voturi)    
              facultate (Vineri, 16 septembrie 2016, 20:23)

              mircealun [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

              oare de ce e asa de importanta facultatea?

              facultatea nu mai are cum sa pregateasca tinerii pentru viitor, se misca prea incet pentru vremurile noastre. pe piata se cer acum developeri de aplicatii smartphone, ceea ce se invata prea putin la scoala. urmeaza dronele, realitate virtuala.

              si doi oameni care nu si-au terminat facultatea: Mark Zuckerberg si Bill Gates.
              • +2 (2 voturi)    
                Say what? (Sâmbătă, 17 septembrie 2016, 10:59)

                Arlington [utilizator] i-a raspuns lui mircealun

                MZ a intrat la Harvard!!!...si a facut o perioada Harvardul (unde a si aparut idea cu fb)...ca nu a terminat ca s-a concentrat pe fb e alta poveste, daca fb nu mergea si renunta la proiect fii sigur ca isi termina facultatea.
              • 0 (0 voturi)    
                serios? (Luni, 26 septembrie 2016, 14:43)

                bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui mircealun

                Ia vezi citi softisti au facultate si citi n-au...
                Cit despre MZ si BG... citi sunt ca ei. Exista oameni superdotati de la natura pentru a face afaceri, dar in mod cert nu vor reusi toti cei care nu vor sa faca facultate sa ajunga precum cei doi....
            • +2 (6 voturi)    
              N-ar fi mai bine sa va informati inainte? (Vineri, 16 septembrie 2016, 22:49)

              Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

              Homeschooling nu e "viata reala"??

              Un copil invata sa relationeze in principal relationand cu adulti, nu cu copii.
              Si cine a zis ca cineva care face homeschooling sta izolat de oameni? Avantajul este ca va interactiona cu adulti si copii pe care parintii ii cunosc si ii aproba.

              Am cunoscut destui adulti care in copilarie au facut scoala acasa si cand au mers mai tarziu la liceu sau facultate publica n-au avut nici o problema si au avut rezultate mai bune decat majoritatea.

              De regula parintii care fac scoala acasa sunt mai interesati de ce invata copiii lor decat ceilalti parinti, alfel nu ar face asta si nu si-ar ocupa timpul cu asta.

              Homeschooling nu inseamna sa lasi copilul sa creasca cu lupii, needucat, ci dimpotriva, sa te preocupi cu adevarat de educatia lui.

              Ceea ce un copil invata de la parintii iubitori care si-au dedicat timp ca sa il educe, ii ramane toata viata. Asa se formeaza formeaza caracterul si asta insemna de fapt educatia, nu doar niste informatii sterile pe care le poti gasi oriunde.

              Toate supozitiile dvs. se bazeaza pe necunoastere.
              • 0 (0 voturi)    
                hehe (Luni, 26 septembrie 2016, 14:50)

                bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Skipper1

                Un copil aflat la scoala va stii ce e aia o teza, ce e aia o lucrare de control, ce e aia o nota luata pe nedrept, va invata cum sa se comporte cu batausii clasei incit sa stea departe de necazuri, va invata cum sa-si faca prieteni, va relationa cu un esantion de lume inconjuratoare asha cum e ea, cu bune si cu rele. In asha fel incit in momentul in care isi va lua zborul de sub aripa parintilor va sti cum sa isi croiasca drumul in viata.

                Un copil tinut departe de toate relele, in momentul in care va pleca de acasa va avea mari probleme in a se adapta la lumea inconjuratoare, mult mai dura decit universul lipsit de griji, de primezdii si de nedreptati creat de parinti.
            • +4 (8 voturi)    
              Dar daca.... (Vineri, 16 septembrie 2016, 23:09)

              GAVRILACHE [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

              Dar daca domnisoarei (si parintilor) nici nu le trece prin minte ca ea/fata lor sa fie obligata sa mai si munceasca? Daca, peste 10 ani, fata va prefera sa priveasca trista pe fereastra, cum ploua, si, din cand in cand, va apuca pensula si va mai trage o tusa groasa pe panza... Sunt convins ca tata (saracul!) si mama ii vor cumpara ei prima lucrare astfel incat sa nu cumva sa aiba fata vreun shock (ca lumea-i rea, deh!)! Pacat ca viata unui copil e doar in mana unei... Dana! (Stiu perfect ce vorbesc!).
              • -2 (4 voturi)    
                nu se scria "șoc" (Sâmbătă, 17 septembrie 2016, 1:42)

                zaboo [utilizator] i-a raspuns lui GAVRILACHE

                pe vremea cand se invata carte in Romania? (stiu perfect ce vorbesc!)
                • 0 (2 voturi)    
                  anglofoni-bufoni (Sâmbătă, 17 septembrie 2016, 4:53)

                  Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui zaboo

                  anglofoni-bufoni
                  • 0 (2 voturi)    
                    ASTEA-S PROSTII, NENE! (Sâmbătă, 17 septembrie 2016, 19:40)

                    GAVRILACHE [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

                    Chiar vi se pare ca Gavrilache ar fi un bufon anglofon? Am scris shock fiindca daca scriam "soc", in context, cuvantul putea sugera altceva! Bine ca sunteti destepti si bine ca esti din Romania si te cheama Toni!
              • 0 (0 voturi)    
                posibil (Marţi, 27 septembrie 2016, 12:48)

                bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui GAVRILACHE

                Dar tot copil ratat se numeste. Banii nu pot cumpara 12-17 ani in care in loc sa inveti ce se cere ai invatat doar ce-ti place (si cit iti place).
            • 0 (0 voturi)    
              Si nici nu va intelege. (Sâmbătă, 17 septembrie 2016, 8:26)

              persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

              Pentru ca nu vrea.
          • +1 (7 voturi)    
            Sau nu... (Vineri, 16 septembrie 2016, 18:43)

            MihaescuCorneliu [anonim] i-a raspuns lui unul din cei multi

            Fa un efort si scrie cum se invata la scoala (i.e. open-minded). To have an open mind / To be open-minded. Sunt "cah" regulile, regulamentele, ordinea, autoritatea, supunerea etc // Una e sa fii constient de bolile sistemului de invatamant si alta e sa incerci sa previi o boala printr-o alta boala. Inlocuiesti un set de probleme cu alt set de probleme. As simple as that.
        • -14 (24 voturi)    
          Competitia e doar la romani (Vineri, 16 septembrie 2016, 15:41)

          Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          si distruge copii; nu exista asa ceva pe la altii, olimpiade si alte rahaturi.
          • +12 (20 voturi)    
            nu-i adevarat (Vineri, 16 septembrie 2016, 16:03)

            stefansb [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

            competitia e mama progresului peste tot in lumea asta.
            de la modelul american unde totul e o competitie (cine e cel mai bun dansator, cine e cel ami bun sportiv, cine e miss, cine are cele mai mari note....da si acolo se dau note) la modelul corean, unde invata aia pe rupte pt locurile care la facutatile bune, toate natiunile dezvoltate au la baza competitia.
            si sa nu-mi vi cu mult laudatul model finlandez, ca daca citesti cam care sunt efectele printre tinerii finlandezi iti cam schimbi parerea. au o generatie de derutati de nu mai stiu ce sa faca acum cu ei.
            • -4 (10 voturi)    
              s-a dus dracului modelul american (Vineri, 16 septembrie 2016, 18:15)

              zaboo [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

              multumita democratilor cu PC-ul lor cu tot... acu' toti sunt egali, nimeni nu castiga... te dreseaza din clasele mici ce e voie sa zici si ce cuvinte sa eviti... acum sunt menajati teroristii si haituiti politistii ... inca 4 ani cu pacalicii astia si s-a cam terminat cu America mandra si puternica
            • -4 (4 voturi)    
              Progres catre ce? (Vineri, 16 septembrie 2016, 22:52)

              Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

              "Mama progresului" poate duce la folosirea oricaror mijloace pentru castig, la coruptie si la crize mondiale. E mult mai important sa avem oameni principiali, cu un caracter nobil, decat oameni competitivi si bine informati.

              Tinerii americani nu sunt derutati? Nu sunt 1 din 5 obezi si se impusca prin scoli?
            • -1 (1 vot)    
              Competitia si Finlandezii (Sâmbătă, 17 septembrie 2016, 11:33)

              I.R. [anonim] i-a raspuns lui stefansb

              Spuneti "competitia e mama progresului". Imi permit sa va corectez: Oriunde in lume DRAGOSTEA este "mama" (imboldul) si baza progresului, iar Modelul si Adevarul este unul singur. NU americanul si nici un altul NU sunt "modele" ! NU ! Doar Unul este MODEL, Iisus Hristos (Cuvantul lui Dumnezeu, intrupat; iata MODELUL!). Pentru CINE VREA SA AFLE mai multe, si nu doar sa fie zeflemitor (batjocoritor asupra lui insusi!) sa caute Adevarul in BIBLIE (Exista o singura BIBLIE, indiferent de credinta. BIBLIA contine Vechiul Testament, adica Cuvantul sau LEGEA pe care ni le-a daruit Dumnezeu prin poporul evreu. ATENTIE a NU repeta SI NOI greselile pe care le-au facut ei - cititi deci Vechiul Testament, si Noul Testament, care cuprinde ACEEASI LEGE pe care D-zeu promisese ca o va scrie in inima noastra = DRAGOSTEA de D-zeu, si de aproapele, cel in nevoie, si oricare altcineva ce ne este in preajma). Iata DE UNDE VIN TOATE si UNDE SE DUC TOATE: de la D-zeu (care este DRAGOSTE) si spre D-zeu caci Lui ii datoram VIATA si TOT ceea ce avem! CUM? Prin IUBIREA sincera, dezinteresata, a celor ce ne sunt in preajma! IATA "progresul" DACA il cautam cu Adevar(ul)at. Asa numitul "model finlandez" are DE ASEMENEA lacunele sale ca TOT CE ESTE OMENESC, caci doar ce vom cauta dupa Modelul Mantuitorului nostru, Cel care S-a jertfit pentru fiecare dintre noi, si pentru fiecare greseala a noastra, va fi, poate fi, si este MINUNAT realizat! Nu prin "puterea" sau "intelepciunea" noastra, ci prin puterea care vine de la D-zeu (in orice conditii) si prin intelepciunea care vine de asemenea de la D-zeu, intr-un mod miraculos, prin Duhul Sau cel sfant :) Oricare "derutati" cum ii numiti dvs. sunt rezultatul unei FORMARI fara de Dumnezeu (fara de Dragoste dumnezeiasca din partea oamenilor), sau pur si simplu REZULTATUL actiunii lor prin care-L PARASESC pe D-zeu (Cuvantul Sau, DRAGOSTEA Sa care este concentrata in LEGEA Sa, conform cu Leviticul si Deuteronomul). http://www.ebible.ro/cautare-expresie.php
            • +1 (1 vot)    
              Nu exista olimpiade la americani (Sâmbătă, 17 septembrie 2016, 18:31)

              Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

              Copiii nu trebuie supusi stress-ului in invatamant. Si la ei nu e cu note, iar copiii is doat un cod in PC, in 99% din cazuri profesorii habar nu au ce calificative au elevii lor. Dar nah, gandesti ca un roman, toceala la greu si 10 pe linie si tot in lumea a treia esti....la invatamant.
          • 0 (0 voturi)    
            fugi bre... (Luni, 26 septembrie 2016, 14:54)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

            Cum adica nu exista olimpiade prin alte parti? Si atunci la olimpiadele internationale cine participa??? Tu nu-ti dai seama ce gogomanii spui?? E o moda prin europa de nord in directia asta, dar rezultatele sunt total descurajatoare cind copilul respectiv ajunge sa dea piept cu lumea reala.
      • +12 (18 voturi)    
        Asa este. (Vineri, 16 septembrie 2016, 12:37)

        Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        PSD (fostul PCR) este o mizerie, care domina de 27 de ani scena politica, pentru ca suntem niste animale proaste si daca da PCR cu biciul (furtului) in noi, nu suntem in stare sa votam altceva! Asa este! Dar doar pentru ca borfasii mafioti din PSD fura de rup si nu asigura conditii decente pentru restul tarii in afara de baroni, NU INSEAMNA ca sistemul de educatie clasic este prost fata de sistemul asta nou, implementat cu rezultate mixte in New York pentru copii de culoare din familii dezorganizata (daca asta nu este deja cumva un pleonasm). Rezultatele sunt neconcludente spre negative!
        • -15 (17 voturi)    
          Fals (Vineri, 16 septembrie 2016, 13:17)

          Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

          Vezi ca din aia 27 au fost 14 ani cu Cdr si Pdl. (sunt anti-Psd)
      • -11 (15 voturi)    
        Pdl 10 ani (Vineri, 16 septembrie 2016, 13:16)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        Dar Pdl 10 ani cu CE a ameliorat scoala din RO? (Sunt anti-Psd)
        • +1 (1 vot)    
          PSD a stapanit invatamantul continuu ! (Sâmbătă, 17 septembrie 2016, 8:44)

          deval [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

          Din cei 10 ani ai lui Basescu , prin Funeriu , acel pdl a condus 3 ani timp in care ministrul a avut alaturi doar o secretara de stat...! Public, Funeriu a fost la fel de atacat ca si puscariabila Udrea si s-a "bucurat" de cea mai vajnica rezistenta la reforma astfel incat, dupa ce a plecat legea lui de 120 de articole a fost modificata prin 98 de amendamente...
      • +5 (15 voturi)    
        mizerie sau nu (Vineri, 16 septembrie 2016, 15:23)

        Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        Incearca tu sa treci prin viata fara ea si mai vorbim atunci.

        Altfel e usor de zis. Nici eu nu inteleg de ce am facut integrale si sume la liceu. Dar pana una alta, in cativa ani si prin cateva tari, nu am intalnit nici un geniu cu scoala facuta acasa.
        Si nici nu am auzit sa se bata marile companii pe finlandezi fiindca au scoala nu stiu cum.

        Sa fim putin realisti. Bunele practici necesita generatii intregi de testare si ajustare.
      • +1 (1 vot)    
        au ales sa dea o lovitura sistemului (Duminică, 18 septembrie 2016, 2:24)

        zaboo [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        asa cum au stiut ei - si jegurile locale le sar la gat (nu ma mir); felicit familia care scuipa in fata mizeria care se cheama invatamant in Romania
    • +9 (23 voturi)    
      .. (Vineri, 16 septembrie 2016, 12:17)

      misunel [utilizator] i-a raspuns lui ileana14

      A invatat PROGRAMARE PE CALCULATOR PENTRU-CA A VRUT .
      Nu a inceput homeschooling pentru-ca a vrut copilul de 9 ani .
      Decizia a fost luata de parinti,nu de de copil.
      Ironie ''gratuita'' din partea ta..
      Si apropo,google nu invata nimic,pe nimeni.
      Google e un motor de cautare ,atat .
      • 0 (16 voturi)    
        decizii (Vineri, 16 septembrie 2016, 13:02)

        ileana14 [utilizator] i-a raspuns lui misunel

        La asta m-am si referit, poti la 9 ani sa decizi ce materii e bine sa studiezi si de la ce varsta sa le introduci, in ce progresie? Exista suficiente materiale online pe disciplinele specific romanesti, pe care nu le poti studia la Academia lui Khan (istoria Romaniei, geografia R. etc.)?
        De vreme ce Dana si Dragos au bani, vointa si informatii in domeniu (e clar ca au studiat problema inainte), mai bine infiintau o scoala 'astfel' (privata). Treptat, treptat, s-ar fi dezvoltat poate mai multe scoli de acest tip, s-ar fi schimbat ceva.
        De acord ca invatamantul trebuie reformat sistematic, dar homeschoolingul e o solutie 'de avarie'. Cred ca da roade bune doar in cazul copiilor cu o inteligenta (mult) peste medie (si cu parinti la fel).
        • +5 (5 voturi)    
          ai dreptate (Vineri, 16 septembrie 2016, 13:50)

          misunel [utilizator] i-a raspuns lui ileana14

          puteau merge pe o scoala privata (sa deschida ei) dar asta necesita multe investitie..oricum copilul trebuie sa faca si materia care se face la scoala,dupa cate stiu,intentia este ca la varsta terminarii liceului,dupa examene de echivalare,copilul sa dea bac-ul ca si ceilalti copii ..
          • +7 (17 voturi)    
            De ce bac? (Vineri, 16 septembrie 2016, 14:22)

            Petran [utilizator] i-a raspuns lui misunel

            Poti sa nu dai bacul si sa fii un creator stralucit in orice domeniu sau un IT-ist la fel de bun. In firmele de IT, in creatie nu te intreaba ce ai terminat ci ce stii sa faci. Sau intri intr-o forma de educatie complementara vocationala daca vrei o anumita specializare. Felicitari parintilor pt curaj!
          • +1 (5 voturi)    
            nu-i nevoie de bac (Vineri, 16 septembrie 2016, 15:31)

            accidutzu13 [utilizator] i-a raspuns lui misunel

            La marea majoritate a facultatilor ajunge SAT-ul. Pe care poate sa-l dea oricine, oricand, oriunde.
    • +4 (24 voturi)    
      wow.... (Vineri, 16 septembrie 2016, 12:42)

      Bolovanul [utilizator] i-a raspuns lui ileana14

      Dumneata chiar poti sa intelegi un text?
      Este vorba de cursuri de chineza, scenaristica si programare.

      Este vorba de o programa de studiu facuta de parinti, nu spune NIMENI ca acel copil nu mai invata.

      Si cand ma gandesc ca astia ca tine voteaza....
      • -4 (20 voturi)    
        scenaristica (Vineri, 16 septembrie 2016, 14:03)

        ileana14 [utilizator] i-a raspuns lui Bolovanul

        E buna si scenaristica, dezvolta creativitatea, dar asta nu inseamna sa dai deoparte orele de literatura (romana, universala).
        Inteleg foarte bine un text, 'ironia' mea era legata de faptul ca si-au lasat copilul de 9 ani sa aleaga ce vrea sa studieze.
        Parerea mea e ca si pt 'homeschooling' ar trebui sa existe o programa minima impusa de Ministerul Educatiei (NU de parinti sau de copii). Iar in plus de programa minima sa aleaga ce vor.
        E buna robotica, dar nu e bine sa cunosti si istoria tarii tale? Asa, ca sa ai o perspectiva cand vine vremea sa votezi... apropo de preocuparea dvs.
        + E indispensabil sa ai teme, un profesor care iti citeste referatele, iti explica unde ai gresit, iti face sugestii etc.
        Parintii si online-ul nu inlocuiesc profesorul.
        • +7 (15 voturi)    
          Gresit (Vineri, 16 septembrie 2016, 14:28)

          Petran [utilizator] i-a raspuns lui ileana14

          Programa Ministerului scoate idioti pe banda rulanta. Avem celai mare procentaj de analfabeti functionali din Europa. Fara a dezvolta creativitatea, antreprenoriatul etc scoala romaneasca e schiloada. Avem o cultura mediocra, iar varfurile sunt rezultatul meditatiilor private. Comparati cu orice scoala europeana cu traditie. Copiii invata de mici banking, finante, sa isi vanda propriile creatii, sa isi plateasca singuri educatia, sa isi faca companii. Sa fie temerari in ceea ce aleg. Noi asteptam sa vina ajutorul de la stat.
          • +2 (4 voturi)    
            Nu-i asa! (Vineri, 16 septembrie 2016, 23:16)

            GAVRILACHE [utilizator] i-a raspuns lui Petran

            Copiii devin idioti din doua motive : 1. Asa s-au nascut, asa au trait, intre idioti, 7 ani; 2. Pe parinti ii doare drept in fund de copii lor!
            • 0 (0 voturi)    
              "copii"??? (Sâmbătă, 17 septembrie 2016, 21:21)

              zaboo [utilizator] i-a raspuns lui GAVRILACHE

              tot la alta scoala ai studiat, ca pe vremea cand se invata carte se scria "copiii"... chiar nu ti-e jena sa comentezi tocmai la aceasta tema?
        • +6 (12 voturi)    
          a bureala (Vineri, 16 septembrie 2016, 15:28)

          Tomis [utilizator] i-a raspuns lui ileana14

          Ce ti se preda la literatura si istorie este in mare parte propaganda, iar tu fiind necopt pui botul la tampeniile respective. Partea proasta este ca multi, dupa ce devin adulti, cred in continuare ce li s-a spus la scoala.

          Iar pe vremea mea, in liceu nu se facea deloc gramatica limbii romane, doar propaganda literara, asa ca nu ma mira cat de prost se vorbeste limba romana in ziua de azi.
        • +3 (5 voturi)    
          Totusi (Vineri, 16 septembrie 2016, 16:35)

          dealucaragiale [utilizator] i-a raspuns lui ileana14

          Eu nu cred ca cea mica a ales singura ce sa studieze. Sa fim seriosi, stie un copil de 9 ani ce e aia scenaristica? In plus, daca nu-ti convine scoala de stat, poti opta oricand pentru o scoala privata normala sau sistem waldorf.
          PS. La robotica presupun ca trebuie sa stii cel putin mate si fizica la greu. Cred.
          • +4 (4 voturi)    
            Plus (Vineri, 16 septembrie 2016, 16:52)

            Lucian_Mares [utilizator] i-a raspuns lui dealucaragiale

            mecanica, electro si domeniul de aplicare. Robotica e un domeniu extrem de complex.
          • +2 (4 voturi)    
            Sa nu uitam ca... (Vineri, 16 septembrie 2016, 23:18)

            GAVRILACHE [utilizator] i-a raspuns lui dealucaragiale

            Aia mica este un geniu! La fel ca mama ei! Dar ce spun eu la fel, e mai geniala decat maica-sa (care este cea mai geniala din lume!)!
    • +3 (17 voturi)    
      Pt. ca a vrut (Vineri, 16 septembrie 2016, 14:01)

      UnuldinMultime [utilizator] i-a raspuns lui ileana14

      Daca ai da putina atentie copilului, ai realiza ca e mult mai inteligent decat crezi. Daca il cresti intr-un sistem in care toata lumea ii spune cum trebuie sa se comporte si sa se supuna, atunci da, poti spune ca nu stie ce vrea. Daca alea sunt lucrurile pe care vrea sa le invete, e clar ca o va face cat mai bine posibil. Daca ii bagi pe gat niste materii pe care nu le suporta, o sa te miri ca are note mici. Sistemul "Uite, X-ulescu, a luat 10, tu de ce nu iei?" e o imbecilitate de orgoliu al parintilor. Hai sa scapam de mentalitatea comunista si sa fim mai deschisi...eu zic ca e mai bine sa vina din urma niste copii cu mintea deschisa care gandesc pentru ei, dacat sa avem tot timpul aceiasi si aceiasi spalati pe creier cu gandire de turma scosi de scolile romanesti..
      • 0 (6 voturi)    
        nu ai copii asa-i ? (Vineri, 16 septembrie 2016, 15:36)

        euy [anonim] i-a raspuns lui UnuldinMultime

        prea le zici din carti. foarte corect ce spui nu asta-i problema.
  • +7 (25 voturi)    
    daca scoala oficiala nu se reformeaza din interior (Vineri, 16 septembrie 2016, 11:44)

    minos [utilizator]

    ......tot mai multi parinti vor alege aceasta optiune. Cand primii copii educati asa, ii vor depasi clar pe cei din sistemul rigid, scolile oficiale se vor goli sau se vor reforma masiv. Treaba asta functioneaza deja, vezi sistemul finlandez.
    • +17 (19 voturi)    
      citi parinti pot face asta? (Vineri, 16 septembrie 2016, 12:36)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui minos

      Citi parinti crezi ca au capacitatea intelectuala si financiara de a-is pregati singuri copiii. si citi copii vor fi suficient de responsabili pentru a nu inlocui invatatul a ce-mi place" cu invatatul a foarte putine chestii?
  • +13 (41 voturi)    
    Treaba lor ... (Vineri, 16 septembrie 2016, 11:45)

    Lally [utilizator]

    ... dar e o prostie care bate spre hipstereala.

    La scoala nu doar inveti ce e trecut in programa scolara, ci afli s icum e sa intercationezi cu alti oameni, si asta este de nepretuit, si imposibil de realizat prin home-schooling..

    Ma rog, e treaba lor, copilul lor.
    • +3 (13 voturi)    
      ei (Vineri, 16 septembrie 2016, 12:13)

      misunel [utilizator] i-a raspuns lui Lally

      homeschooling nu inseamna ca ,copilul sta doar in casa. de interactionat o fac e foarte bine,chiar mai bine decat la scoala si la locuri de joaca si in parcuri si la activitati sportive..
      • +4 (4 voturi)    
        nu cred ca se compara. (Vineri, 16 septembrie 2016, 15:38)

        eu [anonim] i-a raspuns lui misunel

        dar e doar parerea mea
      • +3 (3 voturi)    
        Corect! (Vineri, 16 septembrie 2016, 23:24)

        GAVRILACHE [utilizator] i-a raspuns lui misunel

        Aveti dreptate dar cateva conditii trebuie indeplinite : sa ai disponibili, numai pentru "educatia" copilului, minimum 1000 E pe luna, cel putin unul dintre parinti sa renunte la serviciu, ambii parinti sa fie sanatosi mintal (nu e cazul aici, credeti-ma) iar copilul sa aiba o rezistenta psihica iesita din comun!
        • 0 (0 voturi)    
          pai da (Marţi, 20 septembrie 2016, 9:46)

          misunel [utilizator] i-a raspuns lui GAVRILACHE

          Corect. Cam asta zic si eu.. inversunarea asta contra homeschool n-are nici un sens ..unii prefera sa-i duca la scoli private ..alegerea lor..nu-l poti duce la ''privat'' daca nu-ti permiti .
          Asa si cu homeschoolingul ..va alege varianta asta cine va crede ca isi permite si are timpul necesar ..
          dar de ce sa nu le se dea ,legal,varianta asta?nu mai bine reglementat ,legal,in Romania ?
    • +3 (17 voturi)    
      exact (Vineri, 16 septembrie 2016, 12:37)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Lally

      Ce sanse are la bac un copil care s-a dezobisnuit de rigoarea examenelor? CUm va face fata emotional? Nu spun ca nu se poate, doar ca riscul de esec e foarte mare.
      • +3 (11 voturi)    
        Nu (Vineri, 16 septembrie 2016, 12:44)

        Lucian_Mares [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Nu "s-a dezobisnuit", ci nu si-a dezvoltat de loc capacitatea de a face fata stresului si competitiei.
      • +3 (9 voturi)    
        bacul este relativ (Vineri, 16 septembrie 2016, 13:41)

        Kromat [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Dar de ce tre' sa dea Bacul dacă are aptitudini artistice sau sportive? O sa activeze în branșa lui fără să dețină prea umflata diplomă. Sau dacă este specializat în ceva ce se poate face cu freelanceing.
        • +5 (9 voturi)    
          serios? (Vineri, 16 septembrie 2016, 15:45)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Kromat

          In primul rind apritudinile sportive nu se dezvolta facind home-schooling pin la 18 ani. Aptitudinile sportive se dezvolta de la virste fragede, sub indrumarea unor specialisti si cu participare la concursuri scolare/orasenesti, regionale, nationale.
          In al doilea rind, pentru a-ti exersa aptitudinile artistice ai nevoie de o facultate de arta. Iar pentru a activa ca artist undeva, ai nevoie de cele mai multe ori si de o diploma de licenta, nu mai spun de aia de bac.

          Dar... a retrage copilul de la scoala la 8 ani si a-l lasa sa se dezvolte cum vrea, pserind ca-si va descoperi mari talente sportive sau artistice, nu e cam riscant? Daca nu are asemenea aptitudini dezvoltate suficient incit sa-si cistige existenta? Ce face copilul ala la 18 ani?

          Eu nu spun ca prin home-schooling nu se pot obtine performante, dar pericolul plafonarii mi se pare imens in lipsa unui factor de concurenta si de feedback periodic (examene, teze, etc). Cum va sti copilul ala ca la 18 ani e in stare sa -si cistige existenta daca el face doar ce vrea si ce-i place?
          • 0 (4 voturi)    
            SAT (Vineri, 16 septembrie 2016, 18:28)

            AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Da examenul numit SAT si e acceptat la orice facultate decenta din lume. Bac-ul e obligatoriu doar la noi.
            • +1 (3 voturi)    
              SAT doar in US (Sâmbătă, 17 septembrie 2016, 1:40)

              neurino [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

              posibil Uk dar prin Europa iti trebuie BAC-ul, sau echivalentul lui , la multe universitati.
              • 0 (2 voturi)    
                ar fi culmea.. (Sâmbătă, 17 septembrie 2016, 10:15)

                pehash [utilizator] i-a raspuns lui neurino

                deci o diploma de BAC luata in Ro ar valora mai mult decat un test SAT?.. la ce universitate te referi??
                • -1 (1 vot)    
                  EUropa (Marţi, 20 septembrie 2016, 11:20)

                  neurino [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                  Pai uite, pentru ETH Zürich, este esential sa ai examen tip BAC (asemeni, Franta, Luxemburg, Germania) si nu SAT.
                  • +1 (1 vot)    
                    pai uite ca nu e asa.. (Miercuri, 21 septembrie 2016, 0:02)

                    pehash [utilizator] i-a raspuns lui neurino

                    de pe site-ul universitatii:

                    "Admission to first semester without Swiss matriculation certificate

                    Who may apply?

                    Application to Bachelor programmes is open to everybody. ETH Zurich may, however, require you to pass an entrance examination before admitting you."
          • -3 (5 voturi)    
            serios ? (Vineri, 16 septembrie 2016, 21:45)

            Joan [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Brancusi nu putea sa faca "cumintenia pamantului" ca nu avea diploma de licenta :))

            spalarea pe creier e un risc nu major ci capital, iar cand aceasta se face si pe banul public este de-a dreptul genocid mental.

            Multi asa zisi dascali ajung in invatamant nu ca ar avea vreo chemare sau har pt aceasta meserie ci pur si simplu pt ca sunt incapabili sa paraseasca scoala ca sa intre in lumea reala. Meseria de profesor a ajuns un refugiu, un loc caldut cu vacante de 3 luni pe an, loc de agatat (in caz ca nu stiti profesoara baietelului/fetitei dvs. a venit astazi la scoala cu o fusta de i se vedeau chilotii, asa ca s-a deschis sezonul la imperecheri in cancelarie), barfa,etc.... Elevul nu are voie sa straluceasca, nu are voie sa puna intrebari mai ales cand profesorul este slab si insuficient pregatit. Intr-un cuvant este suprimat, blazat , obligat sa coboare cu picioarele pe pamant, in loc sa faca egalitate in desteptaciune scoala face egalitate in prostie. "cumplit mestesug de tampenie" => vorbele unui dascal (sic)
            • 0 (0 voturi)    
              exemplul e prost ales (Luni, 26 septembrie 2016, 15:09)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Joan

              https://ro.wikipedia.org/wiki/Constantin_Br%C3%A2ncu%C8%99i
              gasesti aici cite ceva despre studiile urmate de el...
              Ca invatamantul, mai ales ala romanesc, e de rahat, asta e altceva... Dar a sustine ca scoala nu trebuie urmata ca e pierdere de vreme.... e nitel cam mult. Sunt cazuri de oameni care au reusit in viata fara a studia, dar astia=s exewceptiile care intaresc regula. pe iorice statistici te uiti, vei vedea ca ce4i cu carte o duc in medie mult mai bine decit cei fara carte.
    • +7 (17 voturi)    
      interactiunea (Vineri, 16 septembrie 2016, 13:07)

      Tomis [utilizator] i-a raspuns lui Lally

      Da, la scoala afli si cum sa interactionezi cu pumnii si injuraturile altor oameni, si cum pe profesori ii doare in spitz de chestia asta. Asta la licee de elita, nu de cartier. Vezi cum niste ratati in viata se joaca de-a Dumnezeu in clasa. Pot sa scriu despre asta tot restul zilei.
      Foarte bine ca parintii au optat home-schooling, si cu putin noroc poate ca fata respectiva nici nu va trebui sa dea bac-ul (alta mizerie fara relevanta pentru viata reala).
      • -1 (5 voturi)    
        Ai sa te miri (Vineri, 16 septembrie 2016, 16:54)

        Lucian_Mares [utilizator] i-a raspuns lui Tomis

        dar si in viata reala poti avea parte de pumni si injuraturi si trebuie sa stii sa le eviti si la nevoie sa te aperi.
        • +2 (4 voturi)    
          argumentul tau este invalid (Vineri, 16 septembrie 2016, 19:08)

          Tomis [utilizator] i-a raspuns lui Lucian_Mares

          Te-a invatat cineva vreodata la scoala cum sa le eviti si cum sa te aperi? Cum anume dezvolti capacitatea asta, iti iei bataie dupa care te duci acasa sa te uiti la filme cu Cichi Cean? Fii dom'le serios. La scoala esti ca la puscarie - pe cont propriu, te descurci (si asta nu este ceva bun pentru un copil). Nu-l intereseaza pe profesor daca se ia cineva de tine in pauza, el trebuie sa-si bea cafeaua in cancelarie.

          In plus, daca chiar crezi in ceea ce spui, du-te si da-ti foc la casa ca sa stii cum sa te descurci in caz de incendiu. Si da-mi copiii tai cateva zile, am sa am grija sa fie obisnuiti sa incaseze pumni si injuraturi.
  • 0 (14 voturi)    
    home alone (Vineri, 16 septembrie 2016, 11:46)

    Mazeta [utilizator]

    Cred că și Dragoș Bucur trebuie să ia cursuri de karate. Peste câțiva ani va avea nevoie.
  • +5 (23 voturi)    
    Ceea ce nu este in regula (Vineri, 16 septembrie 2016, 11:48)

    BEDE [utilizator]

    Sigur ca, stricto-sensu, prin home-schooling se poate ca elevul sa invete mai multe si sa ajunga sa capate cunostinte si deprinderi bune.
    Dar marea problema la home-schooling tine de faptul ca nu se pot forma anumite deprinderi sociale. Aceasta ar face ca, ulterior, la o universitate sau la un loc de munca cu multi oameni, cel care a facut ani de zile home-schooling sa aiba socuri in relatiile cu ceilalti.
    Merge bine home-schooling pentru cei care traiesc in medii izolate, unde este greu sa mearga pana la o scoala care este departe. Dar, intr-un oras, parca home-schooling ar duce la izolarea elevului si la probleme in viitor in relatiile din societate.
    • +3 (17 voturi)    
      nu-i chiar asa (Vineri, 16 septembrie 2016, 12:11)

      misunel [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      Deprinderile sociale nu depind in totalitatea de scoala...la scoala inveti subordonarea in principal .Copilul nu sta doar in casa..are contact cu alti copii si oamnei si la locuri de joaca si in parcuri si la activitati sportive gen karate si inot..
    • +6 (12 voturi)    
      Adevarat (Vineri, 16 septembrie 2016, 12:33)

      Lucian_Mares [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      si deprinderile sociale si spiritul de competitie se dezvolta la varste mici. Ajunsi la maturitate, chiar fiind buni profesionisti, esueaza intr-un job pe care nu-l vrea nimeni pentru ca nu sunt in stare sa colaboreze cu colegi care nu-i sunt simpatici, nu stie sa-si puna in evidenta abilitatile in fata unui sef antipatic, nu stie sa lupte pentru drepturile lui, samd.
      In plus, nu poti sti ce-ti place pana nu le-ai incercat pe toate. Iar placerea unui domeniu vine abia dupa ce ai ajuns la un anumit nivel de cunostinte.
      Ma rog, treaba lor. Scoala romaneasca trebuie reformata din toate punctele de vedere, altfel vor creste generatii de ratati.
      • 0 (0 voturi)    
        Fals (Sâmbătă, 17 septembrie 2016, 7:24)

        Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui Lucian_Mares

        E plin de tineri iesiti din scolile de stat cu aptitudinile pe care le-ati mentionat, nu?

        Aptitudinile sociale ale unui copil se dezvolta in primul rand prin relationarea cu adulti, nu cu copii de aceeasi varsta.

        Ratati sunt cei care nu primesc in primul rand educatie acasa, de la parinti.
  • -2 (20 voturi)    
    va rugam sa ne ziceti (Vineri, 16 septembrie 2016, 11:50)

    nellino [utilizator]

    ce nota ia la Bac!

    multumesc!
    • +13 (19 voturi)    
      BAC-ul nu inseamna prea mult (Vineri, 16 septembrie 2016, 12:15)

      Coca [anonim] i-a raspuns lui nellino

      Si daca ia 8.50 la Bac, dar
      1. are o copilarie fara chinuri precum: stat in banca 7 ore pe zi, ascultat si tocit informatii aride si demodate, suportat dictatura unor adulti frustrati si depasiti de problematicile zilei de azi etc.
      2. este un om care a avut timp sa se cunoasca, sa-si caute vocea interioara si sa descopere care e acel lucru care il pasioneaza si pentru care e pregatit sa munceasca
      3. are o gandire proprie, dar in acelasi timp respectuoasa fata de valorile altora
      4. are diferite abilitati practice etc.
      veti considera ca experimentul a esuat?
      P.S. Homeschooling-ul reprezinta o mare responsabilitate pt. parinti, una dintre cele mai dificile probleme fiind intr-adevar suplinirea experientei de trai in colectivitate. Sper ca cei doi se vor descurca!
      • -7 (11 voturi)    
        fara Bac (Vineri, 16 septembrie 2016, 13:20)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Coca

        Fara bac nu te angajeaza nici sa vinzi ziare la chiosc azi.
        • +1 (3 voturi)    
          poti fi proprietarul chioscului fara Bac! (Vineri, 16 septembrie 2016, 19:06)

          king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

          .
    • +3 (9 voturi)    
      La Bac are toate sansele sa se descurce (Vineri, 16 septembrie 2016, 12:22)

      Adri4n [utilizator] i-a raspuns lui nellino

      Intrebarea e cum se va descurca cu socializarea, cat de importanta e socializarea cu alti copii la scoala si daca poate fi compensata.
      • +1 (1 vot)    
        cursuri (Vineri, 16 septembrie 2016, 15:50)

        Nick85 [utilizator] i-a raspuns lui Adri4n

        la asta m-am gandit si eu dara probabil ca in loc de 7 ore la scoala va face 7 ore de cursuri cu alti copii care participa la aceleasi cursuri. socializarea nu va lipsi.
    • +1 (1 vot)    
      si la Religie? (Vineri, 16 septembrie 2016, 19:05)

      king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui nellino

      pai nu?
    • -2 (2 voturi)    
      Statisticile (Vineri, 16 septembrie 2016, 23:54)

      Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui nellino

      ...din tari in care e raspandit acest sistem arata ca cesti copii au rezultate mai bune decat media din scolile de stat.
  • +12 (22 voturi)    
    Succes! (Vineri, 16 septembrie 2016, 11:51)

    M. G. [utilizator]

    Ii dorim succes fetitei! Dar sa nu abandoneze limba romana, vezi OMG, WHAT. Sunt curios cum va face sa dea BAC-ul. Il da la skateboarding? Sau la scenaristica?
    Probabil ca parintii ei se gandesc ca oricum nu are nevoie de scoala, ca au bani suficienti sa ii asigure dezvoltarea unor afaceri dupa ce va avea varsta legala sa la administreze.
    Sunt multi copii care fac exact ceea ce vrea fetita asta in afara scolii, ca hobby-uri.
    • +1 (5 voturi)    
      Administrarea (Vineri, 16 septembrie 2016, 12:42)

      Lucian_Mares [utilizator] i-a raspuns lui M. G.

      unei afaceri e locul in care abilitatile sociale si spiritul de competitie sunt cele mai solicitate, altfel esti imediat inghitit de concurenta. Mai ales daca aceasta concurenta presupune oameni provenind din copiii vesnic frustrati la scoala de profesori, colegi, teme grele si note proaste la teza.
    • +3 (7 voturi)    
      tragic (Vineri, 16 septembrie 2016, 12:45)

      Bolovanul [utilizator] i-a raspuns lui M. G.

      poate face fetita scenaristica fara a studia limba romana?

      ..apropos.. limbaj colocvial stiti ce este? fiecare generatie are expresiile ei. "limba e un organism viu" spunea un mare lingvist.
      • +3 (3 voturi)    
        generatia de azi (Vineri, 16 septembrie 2016, 13:46)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Bolovanul

        Multi copii si adolescenti din generatiile de azi NU MAI FAC DIFERENTA intre limbaj colocvial./argotic si limbajul oficial./academic. In gen din vina parintilor neglijenti.
      • +7 (9 voturi)    
        Limbaj colocvial sa fie! (Vineri, 16 septembrie 2016, 14:03)

        M. G. [utilizator] i-a raspuns lui Bolovanul

        Dar in romana! Nu in romgleza. Credeam ca doar corporatistii sunt infectati cu acest virus. Fetita asta are deja, la doar 9 ani, un limbaj sarac, daca o pui sa spuna aceleasi chestii in romana probabil ca se gandeste cateva minute. Poti sa faci multe fara sa studiezi limba romana, dar cand vorbim de scenarii ai nevoie de un vocabular bogat. Chiar si pentru film mut. :))
        • -1 (3 voturi)    
          Asta e "meritul" internetului... (Vineri, 16 septembrie 2016, 23:52)

          Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui M. G.

          Tinerii din ziua de azi petrec mult mai mult timp vorbind in acest limbaj decat citind ceva scris intr-o limba literara.
  • +1 (15 voturi)    
    fara profesori jenibili . BRAVO (Vineri, 16 septembrie 2016, 12:06)

    paham [utilizator]

    parintii au facut asta pentru a scapa copilul de profesorii jenanti care populeaza scolile cu programa de acum 50 ani.

    de acum de ani 50 + religie :)

    bucur rules
    • +7 (9 voturi)    
      programa de acum 50 ani (Vineri, 16 septembrie 2016, 13:21)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui paham

      Programa de acum 50 ani era "parfum" fata de imbecilitatile scornite de handicapatii post-decembristi. Adica mai avea o corelare cu puterea de invatare a copiilor, cat de cat.
  • -5 (23 voturi)    
    incercam sa-i aducem pe romi la scoala (Vineri, 16 septembrie 2016, 12:15)

    Mihaitza_P [utilizator]

    si romanii o abandoneaza.
    Fancy-ul "home schooling" nu este altceva decat o exprimare diplomatica a abandonului scolar, care este incurajat prin preluarea unor bloguri in articole de presa.

    Sistemul educational e prost, dar nu cred ca solutia e intoarcerea in grota, sau batutul mingii pe maidan. In stilul romanului care crede ca se pricepe la toate, acesti parinti cred ca pot substitui profesorii.

    Daca ma lasau parintii sa fac ce vreau eu, probabil ajugeam la carat de lazi, in cel mai fericit caz.

    Eu zic ca nu e bine, dar fiecare om isi asuma niste alegeri in viata.. asa ca treaba lor.
    • 0 (14 voturi)    
      doare? (Vineri, 16 septembrie 2016, 12:39)

      Adri4n [utilizator] i-a raspuns lui Mihaitza_P

      stii tu ce.

      Mai explicit.
      Nu, nu e tot una invatatul de acasa cu abandonul scolar.
      • +2 (10 voturi)    
        Nicio tara din lume nu cultiva (Vineri, 16 septembrie 2016, 13:22)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Adri4n

        Nicio tara din lume nu cultiva "invatatul acasa". Nici macar Finlanda.
        • 0 (0 voturi)    
          Ce inseamna "cultiva"? (Vineri, 16 septembrie 2016, 23:37)

          Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

          Ce interes sa aiba statul ca sa "cultive" abandonarea sistemului "de stat"? Statul e interesat in cel mai bun caz de binele statului, nu de binele tau personal. Astepti sa-ti spuna "statul" ce e mai bine pentru tine si ce sa faci cu viata ta?
    • -2 (2 voturi)    
      In stilul romanului care se pricepe la toate... (Vineri, 16 septembrie 2016, 23:51)

      Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui Mihaitza_P

      ...multi aveti impresia ca homeschooling e ce va imaginati voi. Poate o minima informare ar fi benefica, ca sa nu pari "din grota".

      Homeschooling-ul nu e "intoarcerea in grota" ci intoarcerea la cel mai bun sistem de educatie. E foarte raspandit in SUA si in alte tari. Majoritatea romanilor, din pacate, nu pot sa gandeasca in afara unor sabloane si vorbesc mult desi cunosc putin.

      Cine face homeschooling isi asuma o decizie si isi dedica timp tocmai pentru ca e mai preocupat decat altii de educatia propriului copil. Altfel il lasau cu turma si aveau mai mult timp liber. Daca i se prezinta copilui niste variante din care sa aleaga, nu inseamna ca face numai ce vrea el.
      • +1 (1 vot)    
        cel mai bun sistem educational (Sâmbătă, 17 septembrie 2016, 0:38)

        neurino [utilizator] i-a raspuns lui Skipper1

        e cel finlandez e performerul si nu datorita home schooling.
        • -1 (1 vot)    
          câte ceva despre Finlanda (Sâmbătă, 17 septembrie 2016, 21:08)

          iosif [anonim] i-a raspuns lui neurino

          Finlanda are cea mai mare rată a sinuciderilor din întreaga lume.
  • +8 (14 voturi)    
    home schooling (Vineri, 16 septembrie 2016, 13:06)

    ionut [anonim]

    cred ca nu intelegeti nimic din home schooling. Acest fenomen nu inseamna ca un copil nu va socializa, ba din contra, prin activitati extra curiculare, va socializa fix cu cine trebuie si cine doreste. pe de alta parte, in home schooling sau alte sisteme de invatamant alternative, capacitatea de retentie a informatiei este mai mare decat intrun sistem clasic. poate nu stiti dar un elev roman dupa terminarea studiilor ramane cu doar 4%, (patru), din ceea ce invata in anii de studii. mult sub media europeana. finlandezii au cea mai ridicata medie din acest punct de vedere. concluzia e simpla, invatam mult si ramanem cu nimic, cheia succesului sta in a invata ce iti doresti dar sa fi specialist pe aceste lucru, si sa iti foloseasca in viata pentru a te putea sustine in viata. tot la romani avem media cea mai ridicata din europa unde tinerii inca locuiesc cu parintii, pt ca nu se pot sustine financiar, pt ca nu stiu sa faca nimic, pt ca invata mult si prost in anii gimnaziali si de liceu, si tot asa. este un lant fara scapare in aceasta tara. cine isi permite, apeleaza la sistemul de educatie privat, si rezultatele sunt mult mai bune. vezi cazul liceului international de informatica.
    • +4 (6 voturi)    
      In Finlanda (Vineri, 16 septembrie 2016, 15:15)

      m [anonim] i-a raspuns lui ionut

      copii invata mai bine pentru ca exista conditii mult mai bune...un educator la 4-5 copii ! masa la scoala, programe mai aerisite si mai logice, mai multa libertate si STRATEGIE educationala.

      La noi ce sa fie : invatator/ un profesor la clase de 30 de elevi-programe super incarcate, manuale cu informatii prost organizate si/sau inutile, cerinte absurde, cursuri la facultate care nu au nici o legatura cu piata muncii., deci la ce sa te astepti
      ?!
      • +1 (1 vot)    
        corect (Sâmbătă, 17 septembrie 2016, 0:33)

        neurino [utilizator] i-a raspuns lui m

        Finlanda are un sistem educational aproape de perfect si nu imi amintesc sa fi citit vreodata ca cineva ar dori homeschooling?!
        Faptul ca sistemul e prost nu inseamna ca HS e o alternativa viabila, mai ales pe termen lung.
  • +2 (4 voturi)    
    viitorul nu mai e la birou, este acasa (Vineri, 16 septembrie 2016, 13:07)

    nora [anonim]

    http://www.mediafax.ro/cultura-media/ce-ne-asteapta-in-urmatorii-40-de-ani-alvin-toffler-si-a-anuntat-predictiile-7499835
    • +1 (1 vot)    
      Robotica (Vineri, 16 septembrie 2016, 16:55)

      Lucian_Mares [utilizator] i-a raspuns lui nora

      nu se face la birou ...
  • +2 (8 voturi)    
    Depinde de aptitudini (Vineri, 16 septembrie 2016, 13:16)

    Kromat [utilizator]

    Daca vrei sa pregatesti copilul pentru o viata de artist sau o viata sportiva atunci nu ai nevoie de scoala clasica... dar pentru o alta meserie ar fi o mare greseala.
  • +6 (10 voturi)    
    O alta pima zi de scoala (Vineri, 16 septembrie 2016, 13:41)

    Adrian [anonim]

    Deci si pustiul meu e in clasa I.
    Clasa zero nu a fost deloc usoara, insa am incercat cat de mult posibil sa il fac sa creada ca asa e. Am invatat si ne-am jucat in acelasi timp. Ce este nasol insa la scoala sunt 38 de copii intr-o singura clasa. Poti avea o superinvatatoare ca tot nu e de ajuns. Apoi si invatatorii, mai ales cei de la oras au deraiat. In clasa I are 7-8 manuale de la scoala date prin minister si pe langa astea au mai luat 9-10 auxiliare. adica 18 carti. Nici macar nu le mai inteleg ei si nu mai gaseste nimeni cartea in asa harababura. Eu am sa urmaresc ca pustiul meu sa invete doar ce e util ca in rest e umplutura fara noia. Nu vreau concurenta, nu asta vreau de la fiul meu. Vreau logica, respect, intelegere. Va las pe voi sa luati premii olimpiade si concursuri. Insa nu cred ca as avea timp suficient sa imi educ eu propriu copil. Sunt prea multi pasi, insa pot sa il fac sa nu urasca scoala si sa fiu alaturi de el. :) Succes in self school!!!
  • -3 (13 voturi)    
    Constrangeri (Vineri, 16 septembrie 2016, 13:49)

    Toni_Romania [utilizator]

    Un copil trebuie supus si unor "constrangeri", pt. ca la vartsa de adult, va avea un job care, inerent, va presupune si "constrangeri". Adica nimeni nu face 100% ce vrea in viata.
  • +3 (9 voturi)    
    nu inteleg (Vineri, 16 septembrie 2016, 14:00)

    misunel [utilizator]

    ce atata caz cu ''socializare'' si interactiunea cu altii..
    exemplu scoala..6 ore pe zi,10 minute pauza,60 de minute de '' interactiune'' cu ,colegii. Extraordinar .Multa socializare la scoala.Intr-o ora in parca ''socializeaza'' infinit mai mult si mai intens cu altii..
    Pana la urma fiecare alege..unii aproba,altii nu,dar in final copilul ,chiar si la homeschooling trece prin ''programa'' clasica a scolii de stat,pentru-ca va da bac-ul alaturi de copii care au invatat in sistemul clasic.
    Fiecare face cum crede ca e mai bine pentru proprii copii .
  • 0 (6 voturi)    
    Grozavie... (Vineri, 16 septembrie 2016, 14:10)

    Pac-pac [utilizator]

    Iar continuarea va fi ca fata nu va avea mari sanse sa lucreze pentru altii ci eventual sa lucreze pe cont propriu.
    Pentru tara nu va putea lucra vreodata, chiar daca fata poate are vocatie pentru diplomatie, administratie sau magistratura de exemplu.
    De ce? Pentru ca societatea functioneaza dupa reguli si conventii la care adera marea majoritate.
    Printre care si acelea de a urma o forma de invatamant in colectivitate.
    Poate va supravietui dar marea majoritate a oportunitatilor sunt in multimea celor care adera la regulile unanim acceptate (chiar pe plan international), in afara acestei multimi, numarul oportunitatilor scade semnificativ, gandind ca peste 20 de ani poate lucrurile se vor schimba putin, pentru ca daca m-as referi la situatia actuala, corect ar fi sa spun ca sansele sunt ca si inexistente.
  • +7 (7 voturi)    
    traducere (Vineri, 16 septembrie 2016, 14:11)

    Consonant [utilizator]

    home schooling = scoala acasa
  • -1 (7 voturi)    
    pentru cei doi parinti (Vineri, 16 septembrie 2016, 14:36)

    dan.c [utilizator]

    Vi s-a intamplat vreodata sa intalniti un om care sa va spuna ceva si sa ziceti: iata, la chestia asta nu m-am gandit niciodata! Problema asta nu mi-am pus-o niciodata. Vreau sa spun ca experienta voastra de viata oricat de mare, e limitata. Invatatam lucruri pe care nu le stim, ne adaptam, dar de mult ori costa cam mult. Ganditi-va ca printre cei multi profesori care nu va plac, se pot intampla 1-2 pedagogi care pun problema intr-un fel care voua nu o sa va treaca niciodata prin cap. De ce? Au studiat pedagogie, au zeci de ani de experienta cu sute de copii. Asta nu veti putea inlocui niciodata. Mai sunt dascali daruiti care pot face o mare diferenta.
    Inca ceva: Diferenta intre un invingator si un invins e staruinta de a lupta pana in ultima clipa, no matter what. Homeschooling-ul cu marea lui libertate mie nu mi se pare ca livreaza asta.
    • -2 (2 voturi)    
      Nod in papura (Vineri, 16 septembrie 2016, 23:31)

      Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui dan.c

      Cati dintre pedagogii din invatamantul de stat sunt asa cum visati dvs.? Cat timp si chef au la dispozitie, intr-o clasa cu 30 de copii, sa transmita fiecaruui copil acele miraculoase puncte de vedere? Mai ales ca acei copii sunt foarte diferiti ca nivel de dezvoltare fizica, emotionala, cognitiva etc. Sa discutam despre realitate, nu despre utopii.

      Nu prea inteleg despre ce vorbiti, dar diferenta intre un invingator si un invins este si motivatia pentru a lupta. Generatiile actuale nu mai au motivatii nobile. De-asta sunt deprimati, dependenti, alienati etc. Parintii ar putea insufla mult mai bine o astfel de motivatie. Primordiala in educatie este relatia, nu informatia.

      informati-va despre homeschooling inainte sa vorbiti. Rezultatele va contrazic.
      • +1 (3 voturi)    
        pai... (Sâmbătă, 17 septembrie 2016, 0:41)

        dan.c [utilizator] i-a raspuns lui Skipper1

        Primul mesaj trimis de parinte copilului este: Nu crede in oameni, invatatorii si profesorii sunt prosti.
        Al doilea mesaj trimis este: Poti reusi prin tine insuti.
        Ei bine, domnule, oricat de bun si puternic este mesajul 2, nu va compensa niciodata mesajul 1.

        Aici nu e despre matematica, fizica sau engleza. Astea sunt doar scule de faurit o cale in viata, la fel ca si fierastraul, racheta de tenis sau limbajul Java. Un om inteligent, echilibrat si puternic, cand are nevoie de o scula, si-o achizitioneaza.
        Oricat de rea ar fi lumea, in momentul in care renuntam sa credem in oameni am pierdut. Asta ne face oameni. Cum sa renunti la 9 ani?
  • +6 (8 voturi)    
    e un pariu (Vineri, 16 septembrie 2016, 14:47)

    sands [utilizator]

    Pentru Sofia,Dragos si Dana alegerea lor este un pariu.
    Pentru noi ceilalti este extrem de interesant de urmarit evolutia Sofiei peste 5, 10, 20 de ani.

    Pana atunci de retinut ca :
    1- Nu e la indemana oricarui parinte.
    2- Este totusi o solutie disperata, datorata in primul rand sistemului de invatamant romanesc dar nu numai romanesc, care in anumite privinte a pirdut legatura cu dezvoltarea culturala a societatii.
    • -1 (1 vot)    
      Nu e nici o solutie disperata (Vineri, 16 septembrie 2016, 23:23)

      Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui sands

      E cea mai buna solutie, cea mai buna forma de educatie adevarata. E la indemana oricarui parinte alfabetizat care e interesat de educatia copilului sau si vrea sa-si dedice timp pentru asta. Din pacate multi parinti fac copii doar pentru ca apoi sa caute mijloace sa scape de ei, la gradinita, la scoala etc.

      Invatamantul de stat, in orice tara, oricat de dezvoltata, e esential inferior homeschooling-ului, prin definitie, ca sistem.
      • +1 (1 vot)    
        finlanda...chiar si luxemburgul (Sâmbătă, 17 septembrie 2016, 0:46)

        neurino [utilizator] i-a raspuns lui Skipper1

        bat la orice ora sistemul educational "conservativ" pe cel al home scholingului.

        Finlanda, o spune statistica iar in Luxemburg ti-o spun din experienta personala, cam greu sa fii performer si la franceza si la germana si la matematica pentru a prinde un loc la un prestigios liceu...dar na, la unii vorbeste gura fara ei.
    • +1 (1 vot)    
      solutii (Sâmbătă, 17 septembrie 2016, 0:21)

      neurino [utilizator] i-a raspuns lui sands

      eu unul am ales solutie ceva mai agreabila...am plecat din Romania. SI vorba aia, tara unde ma aflu are scoala olibagatorie de la varsta de 4 ani.

      Probleme sunt in sistemul educational dar nu cred ca e cazul sa cadem in extrema cealalta, a homeschooling-ului.
  • -3 (7 voturi)    
    Scoala nu inseamna numai matematica, romana etc (Vineri, 16 septembrie 2016, 15:09)

    m [anonim]

    inseamna si socializare si competitie cu cei de aceeasi varsta.
    Da, e o optiune si trebuie respectata. E clar ca scoala romaneasca cu siguranta nu e cea mai buna din lume nici pe departe.
    dar, ce faci, poti invata doar "karate, robotica, skateboard, dansuri, chineza, engleza, scenaristica, pictura etc". ?!
    Nu stiu ce sa zic...e dreptul lor sa faca ce vrea.
  • +6 (8 voturi)    
    school fo' fool man (Vineri, 16 septembrie 2016, 15:27)

    zicsio [anonim]

    - sistemul actual de invatamant, nu numai la noi, isi are radacinile in revolutia industriala, cand era nevoie de pregatirea relativ uniforma a maselor de muncitori; vezi pe Ted Ken Livingston cu o analiza foarte buna a inadecvarii scolii clasice

    - intre timp revolutia IT a spulberat unul din scopurile principale ale scolii clasice, anume transmiterea de informatii; din pacate sistemul e foarte rigid si nu permite decat intr-o mica masura migrarea spre dezvoltarea altor abilitati (soft skills, dezvoltare personala, inteligenta emotionala, debate, sport, etc) de care copii au mai mare nevoie

    - o buna parte din copii sunt efectiv torturati de constrangerile si aberatiile din sistemul clasic; scoala face mai mult rau decat bine in astfel de cazuri

    - nu stiu cum se poate face home schooling in Ro, din cate stiu primele 9 sau 10 clase sunt obligatorii
  • +4 (8 voturi)    
    Home schooling nu inseamna stat acasa (Vineri, 16 septembrie 2016, 15:32)

    Alex [anonim]

    Home schooling nu inseamna stat acasa, ci educatie in afara sistemului. Nu inseamna nici libertate TOTALA de decizie a copilului, ci inseamna consiliere si ghidare spre a descoperi ce ii face placere sa invete.

    Nu inseamna nici izolare sociala. Poate foarte bine merge la diferite cursuri unde sunt si alti copii (vezi exemple in articol: karate, skateboarding etc.)

    Schimbarea e intotdeauna inspaimantatoare pentru cei mai multi dintre noi. Ce e diferit de multe ori este privit ca gresit.

    Mai important, insa, e ca fiecare dintre noi e liber sa faca ce vrea. Cred ca asta trebuie sa intelegem toti. Nu putem noi controla si nici impune nimanui sa faca lucrurile intr-un anumit fel. De fiecare data cand se intampla asta ceva nu iese bine pentru cineva. Va recomand sa citit despre Choice Theory pe subiectul asta.
  • +5 (7 voturi)    
    o scurta comparatie (Vineri, 16 septembrie 2016, 15:44)

    Mihai [anonim]

    Scoala de stat:
    - prea multi elevi in clasa, aer irespirabil in scoala, chiosc cu "alimente" dulci/sarate/grase
    - prea putina libertate acordata invatatorului (el trebuie sa asculte de programa, director si inspector)
    - parinti care vor note bune, teme, competitie - aceiasi parinti obtuzi care deplang legumele romanesti dar nu le cumpara niciodata
    - programa neadaptata, necorelata, carti multe cantarind ridicol
    - manuale idioate (rasfoiti unul)
    - continut abstract prea timpuriu (vezi manual clasa 0)
    - teme multe, accent pe copiere si memorare
    - supunere si disciplina (dascali care vor "liniste")
    - profesori care fiecare sunt centrul universului (si care dau note)
    Ce obtinem? Un elev care invata sa fenteze sistemul, ia eventual Bacul si apoi copiaza examenele la o facultate. Daca a iesit ceva bun, e meritul efortului de acasa (meditatii).

    Scoala privata:
    Cu mai putine belele, dar costa (trebuie sa planifici rezerve financiare) si eventual mai e si timpul pierdut pe drum. Pentru autorizare, tot de programa si inspector trebuie sa asculti. Si obiectivul celor mai multi parinti este legat tot de succesul in sistemul formal (note bune, competitie). Si sa nu uitam fitele.

    Home schooling:
    - nu e nicio garantie, pentru ca nu sunt multi "inaintasi" la noi
    - efortul parintilor este considerabil, pentru a avea succes
    - la un moment dat, trebuie sa faci jonctiunea cu sistemul formal
    Dar:
    - copilul invata si ce ii place (in meseria mea, sunt platit foarte bine tocmai fiindca fac ce imi place si am motivatia sa invat mai departe)
    - scapat de mult balast, copilul are tot timpul din lume sa fie si fericit, sa faca sport, sa citeasca
    - copilul nu este bagat intr-un pat a lui Procust
    Obiectivul este sa cresti un om fericit, creativ, eficient, adaptat la orice schimbare.
    Imi imaginez ca exista in continuare o scoala umbrela, iar manualele nu dispar si chiar trebuie sa fie bune. Probabil in engleza.
  • 0 (4 voturi)    
    mie imi place ca ales 2 materii de viitor.. (Vineri, 16 septembrie 2016, 16:06)

    akillies [utilizator]

    ..robotica si limba chineza (domeniu roboticii a inceput sa fie curtat si de chinezi, si asa cum el sta in fire, o sa il domine in curand).
  • 0 (2 voturi)    
    deh, parentingu modern (Vineri, 16 septembrie 2016, 16:56)

    anonim [anonim]

    eu nu pricep de unde stie un copil de 9 ani ce e scenaristica. a, il indruma parintele, care intamplator e in lumea filmului. cu alte cuvinte, nu face copilul ce vrea, ci ce alege parintele. sincer, nu vad cum va afla copilul daca ii place sau nu filosofia, de ex, daca nu va lua niciodata contact cu acea materie. sau deja la 9 ani trebuie sa aiba alegerile de viata gata stabilite? si ce te faci ca majoritatea copiilor vor rasp[unde "mie imi place educatia fizica. punct." penibili astia cu parentigu lor modern
    • -2 (2 voturi)    
      Nu e deloc modern.. (Vineri, 16 septembrie 2016, 23:15)

      Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      ....e chiar antic.

      Ti-a trecut prin cap ca poate copilul nu a ales asa, din senin, ci parintii i-au oferit mai multe alternative si i-au spus cate ceva despre fiecare materie?

      E penibil sa-ti tot dai cu parerea despre ceva ce evident nu cunosti, doar iti imginezi.
  • -2 (6 voturi)    
    penibil! (Vineri, 16 septembrie 2016, 17:05)

    anonim [anonim]

    cum ar veni, copilul nu trebuie sa invete limba romana daca nu vrea. el se poate dezvolta armonios si fiind un agramat. pentru ca asa copilul isi descopera propria personalitate care poate fi, de ce nu, una agramata. jeez! si sa nu-mi zica mie cineva ca parintii il vor indruma spre toate materiile, rand pe rand, ca sa ia contact cu fiecare. cumva nu o vad pe dana nalbaru vorbind despre kant - just in case ca al mic are o personalitate filosoafa ce trebuie dezvoltata!
    • -2 (4 voturi)    
      Poate invata in engleza (Vineri, 16 septembrie 2016, 18:33)

      AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      Poate vrea sa emigreze si ii trebuie engleza sau chineza, nu romana. Un copil al unui var a facut scoala primara in Romania si s-a mutat in Franta: limba romana nu i-a folosit la nimic. 10 ani mai tarziu nici nu mai stie sa vorbeasca romaneste, intelege cate ceva dar atat.
      • -1 (5 voturi)    
        Dar... (Vineri, 16 septembrie 2016, 18:46)

        hot news [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

        Îți garantez eu că nici franceza nu o va stăpâni. Așa că n-o să fie nici cal nici măgar... Auzi la el, limba română nu i-a folosit la nimic. Adică e un fel de maimuță.
        • 0 (0 voturi)    
          sa nu exageram (Sâmbătă, 17 septembrie 2016, 0:16)

          neurino [utilizator] i-a raspuns lui hot news

          limba e totusi un mijloc de comunicare. Eu am o fetita, nascuta in Germania, tot 9 ani, care a schimbat 3 tari pana acum (DE-RO-LU) si vorbeste "nativ" (nu o spun eu ci cei de scoala) germana, si de 4 ani, luxemburgheza iar acum incepe tare cu fraceza. Romana este abia pe locul 4 si asta pentru ca toti bunici sunt romani si nu cunosc alta liba, insa vorbeste f. prost..iar foarte tare, ajutata de franceza si romana, vine italiana datorita vacantelor si prietenelor.

          Deci se poate trai bine merci si fara romana, mai ales daca copilul nu interactioeanza cu romani.

          Totusi, din experienta, invti cel mai bine o liba atunci cand o practici zilnic si nu cand stai 2 ore in fata calculatorului.
      • +2 (2 voturi)    
        . (Vineri, 16 septembrie 2016, 23:27)

        clam [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

        mi se pare corect, poate invata in fiecare zi cate o limba straina, just in case. bine ca m-ati luminat, ca nu pricepusem nimic.
    • -1 (3 voturi)    
      Tu ai invatat despre Kant la 9 ani? (Vineri, 16 septembrie 2016, 23:05)

      Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      Si daca ar fi nevoie ti-ar fi greu sa citesti despre Kant si apoi sa il prezinti si unui elev mai mare? Unii pot face asta. Daca tu nu poti, nu esti obligat. Dupa cum nu esti obligat nici sa mori de grija altuia.
  • 0 (6 voturi)    
    prostu moare de grija altuia (Vineri, 16 septembrie 2016, 17:16)

    clam [utilizator]

    lumea pe aici plange de mila bietei fetite pe care n-o va angaja nimeni )))) pai nu e clar ca taticu ii va netezi calea viitoarei cineaste? in rest, ea tre sa fie fericita. poate fi si agramata daca vrea, sa nici nu stie unde se afla romania pe harta, sa nu fie in stare sa socoteasca - cui ii pasa, atata timp cat micuta e fericita si isi fructifica talentele native?
  • +2 (6 voturi)    
    }ntrebare. (Vineri, 16 septembrie 2016, 18:43)

    hot news [utilizator]

    De unde știe copilul că vrea să învețe - CU ADEVĂRAT - karate, robotica, skateboard, dansuri, chineza, engleza, scenaristica, pictura? Ce vă faceți stimați părinți dacă copilul se plictisește brusc de toate astea și vrea altceva? Poate toate astea sunt mofturi. E greu bree cu copiii... Poate o îndrumare competentă, un psiholog?
    • +3 (3 voturi)    
      . (Vineri, 16 septembrie 2016, 23:23)

      clam [utilizator] i-a raspuns lui hot news

      pai maine o sa invete o ora greaca veche, jumatate de ora cresterea viermilor de matase si trei ore flaut. pentru poimaine se mai gandeste.,.. care-i problema? nu e ca si cand va intra vreodata pe piata muncii, nu va merge la interviuri de angajare... o sa aiba probabil firma ei, de productie or smth, asa ca viitorul suna oricum bine. Ce nu inteleg eu e de ce tre sa faca parintii un mare anunt din chestia asta? treaba lor. sau, ma rog, a statului. avand in vedere ca invatamantul primar e obligatoriu, parca?
      • 0 (0 voturi)    
        detalii-au aparut scolile umbrela (Sâmbătă, 17 septembrie 2016, 0:10)

        neurino [utilizator] i-a raspuns lui clam

        pai nu ai inteles un detaliu, au aparut scolile umbrela (mai bine le spunea ciuperca)gen SH-ul nostru unde, oficial, iti inscrii copilul "la scoala", neoficial el sta acasa si tu "il inveti" una alta.

        Ce imi este mie neclar e cum si daca acesti copii sunt "bagati" in scoala "traditionala" (oricare ar fi ea, mai ales cea Europeana) . Nu de alta dar in tara unde locuiesc (alta decat Romania) e al anibii de important ce diploma ai si de la ce scoala ai.
  • +3 (3 voturi)    
    Nu va mai (Vineri, 16 septembrie 2016, 18:54)

    ha [anonim]

    bateti capul cu intrebari. Cu Groupama Asigurari Dragos poate sa stea linistit. Totul e rezolvat deja.
  • +2 (2 voturi)    
    Cu cine (Vineri, 16 septembrie 2016, 22:59)

    Sy [utilizator]

    o sa se joace in pauza fetita asta?Cu cine o sa chiuleasca, cu cine o sa joace sotron in curtea scolii, de care diriginte o sa-si aminteasca cu drag?
  • +2 (2 voturi)    
    Personal choice (Vineri, 16 septembrie 2016, 23:17)

    Hungry_Henry [utilizator]

    E stire, intr-adevar, Dragos Bucur fiind persoana publica, insa de comentat pe baza a ce aleg niste parinti oentru copilul lor mi se pare "barfareala" de-a dreptul. Hai sa ne respectam alegerile unii celorlalti.
  • 0 (2 voturi)    
    Ma bucur ca mai exista oameni cu mintea limpede (Sâmbătă, 17 septembrie 2016, 0:56)

    Stefan Fagu [anonim]

    Noi suntem acum in al doilea an de Home Schooling, si un lucru e clar. Copilul este mult mai mai sanatos si mai fericit. Ar trebui sa fie evident pentru toata lumea ca pentru copil sanatatea si fericirea sunt lucrurile cele mai de pret, si nu merita sa le platesti cu ele un viitor incert. Societatea este in plina transformare, si doar ei vor fi capabili sa repare toate tampeniile pe care le-au facut generatiile anterioare, inclusiv noi. Iar pentru asta e nevoie sa fie sanatosi si fericiti. Cine e capabil sa vada si sa inteleaga lucrurile exact asa cum sunt, isi va retrage copilul de la scoala. Cine nu va face asta acum, o va face mai tarziu :)
    • -1 (3 voturi)    
      Normal ca e mai sanatos si mai fericit (Sâmbătă, 17 septembrie 2016, 8:40)

      persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui Stefan Fagu

      Si asta pentru ca face doar ce vrea el,nu???Asa ca,retrageti-va,TOTI,copilul de la scoala.Sa vedeti atunci generatie de prunci.Toti,dar absolut toti,sanatosi si fericiti.Ca doar asta ne dorim sa vedem cand o sa iesim la pensie,nu-i asa???
    • +1 (1 vot)    
      . (Sâmbătă, 17 septembrie 2016, 11:55)

      clam [utilizator] i-a raspuns lui Stefan Fagu

      in sfarsit,cineva din "domeniu", ca sa zic asa! ar fi interesant sa clarificati nist nelamuriri pentru noi, cei mai putin informati. eu, personal, as fi curioasa sa stiu cum se procedeaza mai tarziu, care este finalitatea acestui home schooling. Copilul iese cu totul din sistem, renuntand la orice instruire formala? Sau va da pana la urma examaneul de bac, va urma o facultate si, deci, isi va relua la un moment dat parcursul obisnuit? Si daca va da bacul, nu va avea totusi nevoie de materiile de studiu uzuale, chit ca-i plac sau nu?
    • +1 (1 vot)    
      Sanatosi, fericiti si analfabeti (Sâmbătă, 17 septembrie 2016, 16:01)

      VASILEPASCALE [anonim] i-a raspuns lui Stefan Fagu

      Avem 40% din populatia Romaniei analfabeti functionali (statistici oficiale). Daca toti acestia vor face cu copiii lor scoala acasa vom avea in urmatoarea generatie foarte multi români sanatosi, fericiti si analfabeti total.
  • -1 (1 vot)    
    Intrebarile au si raspunsuri (Sâmbătă, 17 septembrie 2016, 6:51)

    Gabriel Curcubet [anonim]

    Am vazut ca s-a intrebat, daca va putea merge la facultate. Locuim in Romania, copiii nostri fac HS, au fost la scoala numai ca sa vada cum arata scoala; au vazut destul. Cel mai mare este la Universitatea New York, la sectia din Abu Dhabi. Este cu bursa intreaga si are platit insclusiv drumul dus-intors de doua ori pe an. Poate studia la toate sectille NYU din lume. A fost deja sa studieze la Shanghai unde vrea sa se intoarca in februarie. Fiica noastra vrea sa se faca cofetareasa, deci acum studiaza doi ani la unul dintre cele mai bune scoli, dupa ce toate studiile preuniversitare le-a facut acasa. Invata mult mai bine, si cu materiale de prima mana, mult superioare celor de acasa. Au fost fericiti tot timpul, sunt fericiti, si putem vedea tot timpul diferenta dintr-e sistemul public si HS, mai ales la calea vocationala, si pacea din sufletul copiilor:) Nu situ daca mai aveti vreun dubiu sau intrebare. Si suntem o familie medie. Altii fac mult mai bine HS!
    • +1 (1 vot)    
      Sa ne intelegem ! (Sâmbătă, 17 septembrie 2016, 15:44)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Gabriel Curcubet

      Din cele spuse de dvs rezulta ca doar facultatea au facut-o copii in sistemul HS.

      Aici lucrurile sunt clare de cand lumea In Romania exista (mai exista) seral si fara frecventa.

      Intereseaza daca baiatul si fata dvs au facut gimnaziul si liceul in sistemul HS. Altfel...
  • 0 (2 voturi)    
    home schooling (Sâmbătă, 17 septembrie 2016, 9:11)

    alip76 [anonim]

    Nu credeti ca aveti o datorie, ca ziaristi, si fata de limba romana si sa nu mai folositi barbarismul asta care arata chiar ridicol printre cuvinte romanesti? Daca tot creati un subiect de presa din alegerea personala a unei familii, macar traduceti Dumnezeului problema si ziceti-i educarea in familie sau la domiciliu sau cum vreti, dar puneti-va un pic neuronii la treaba si gasiti un corespondent in romana. Dar daca puneti si trendy in titlu, e clar, autorul articolului e prea bun pentru tara asta. A.T., oare daca ar trebui sa scrieti un articol in totalitate in engleza, ati fi in stare, sau stiti in engleza doar cuvintele cheie, cat sa pareti cunoscator al limbii engleze? Ne omoara snobismul.
  • +2 (2 voturi)    
    psd care stapaneste invatamantul continuu (Sâmbătă, 17 septembrie 2016, 9:13)

    deval [utilizator]

    dupa 1989 direct sau indirect nu va introduce prin lege aceasta masura pentru ca si-ar stirbi influenta si bazinul electoral in zona ! Legea trebuie modificata caci pentru acesta categorie dar mai ales pentru cei care nu pot ajunge la scoala , care trec prin paduri sau rauri , scolile cu autobuze si fara soferi, pentru cei care nu au cu ce sa se incalte tot trebuie facut ceva de genul asta ! Am vazut la Pro-tv niste reportaje care m-au terminat cu un profesor care isi aduna cei 5-6 copii cu un harb de masina personala caci altfel nu puteau veni la scoala...De multa vreme internetul de-a dat mijloace(unelte) cu care nu stim ce sa facem ! Ne amintim si de mamica pe care am vazut-o ducandu-si copilul cu handicap in spate la scoala si imi imaginez ca sunt multi care renunta la scoala din motive asemanatoare. Trebuia sa se gaseasca o solutie pentru cei care nu au incredere in scoala facuta la scoala (ca mine) cat si pentru cei cu probleme de sanatate sau accesibilitate fizica la scoala !!
  • +1 (1 vot)    
    E ok, personal nu am nimic impotriva :D (Sâmbătă, 17 septembrie 2016, 13:34)

    Susufler0 [utilizator]

    Home Schooling, desi mai e mult pana departe, intrucat va fi necesara in viitorul apropiat o coordonare cu Min. Educatiei, pt a putea rezolva criteriile in baza carora tanarul absolvent de liceu va putea da Bac-ul si apoi va putea sa se inscrie la o facultate.(Cine doreste, evident !) :P

    Pana atunci insa sper ca Sofia, cand iese in parc cu skateboard-ul ca sa puna in practica cunostintele teoretice invatate, si face orele de practica privitoare la alunecatul cu acest mijloc de deplasare, sa ia cu ea in vederea petrecerii timpului liber Istoria Romaniei sau Geografia Romaniei.Sper sa-i placa, sa-i para interesante si sa o deconecteze totodata lectura acestor doua carti, la fel cum ar deconecta-o, de exemplu romanul "2 ani de vacanta". ;)

    PS. Succes, Sofia ! :)) Succes, parinti ! :)))
  • +2 (2 voturi)    
    Sa traim sa fim sanatosi si peste vreo 3-4 ani (Sâmbătă, 17 septembrie 2016, 17:46)

    Susufler0 [utilizator]

    sper ca Sofia, Dragos si Diana sa ne spuna cat de grozav e sistemul homeshooling si cat de fericiti sunt ei toti datorita lui. ;)
  • 0 (2 voturi)    
    capul face , capul trage!! (Duminică, 18 septembrie 2016, 11:07)

    els [utilizator]

    Daca experimentul va fi un esec( cu siguranta!!), Groupama va plati daunele!!!!( tati face reclama la celebra companie!!)
    Desele deplasari in strainatate , nu permit familiei sa duca fata la scoala!!
    Ei au si o perceptie originala despre scoala acasa!!
    Dauna totala si pentru adulti si pentru copil (mai ales!!)
  • 0 (0 voturi)    
    "Trendy" dar ineficient (Sâmbătă, 24 septembrie 2016, 18:17)

    Consi [anonim]

    Multi spun ca aceasta fetita va gandi "liber". Eu cred ca nu va gandi suficient. Sistemele occidentale de invatamant produc retardati pe banda rulanta. De ce? Pentruca un popor de retardati este usor de manipulat. Nici nu deschide bine copilul gura si auzi "good job!". Vor sa le induca sentimentul autosufientei, tocmai pt. a nu avea cautari intelectuale. II lasa sa aleaga singuri. De ce? Pentru ca la o varsta frageda sfera lor de preocupari/cunostinte este redusa. Profesorii vor "dezvolta" ceea ce ei au ales copiii...adica incep sa se invarta intr-un cerc vicios pana la un punct...in care elevii nu stiu mai nimic dar se cred "zmei".
    Sa nu uitam ca unul dintre rosturile scolii este de a dezvolta gandirea. Gadirea nu se dezvolta automat, ci prin stimulare, oricat de inteligent ar fi copilul. Foarte multe informatii se vor sterge, insa ramane ceva...patternurile de gandire!! Daca nu lucrezi cu mintea, asa cum cere chimia, fizica, filosofia samd nu se for forma decat cateva paternuri de actiune/gandire primitive.
    Tocmai interactiunea dintre patternuri ne ajuta sa fim flexibili si creativi!!
    Problema nu sunt programele scolare, ci modul in care se preda. Profesorii ar trebui sa spijine mai mult copiii sa gandeasca in modul specific materiei pe care o preda.
    Nu cred ca asa ceva este posibil prin home-schooling. Un copil nu poate alege un domeniu nou atat timp cat nici macar nu a auzit de el. Sau chiar daca ar alege, din curiozitate, exista ricsul sa abandoneze studiul daca va considera ca "nu ii place". Ori studierea superficiala nu este deloc productiva pt. dezvoltare.
    Cat despre socializare...scoala=societate in miniatura. Ca in orice societate...poti intalni tot felul de oameni. Este o provocare careia vei fi nevoit sa-i faci fata. Atata timp cat cadrele didactice sunt pe faza si intervin in conflictele majore, consider ca provocarea aduce doar beneficii.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version